איסוזו דימקס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

 

איסוזו דימקס מככב בישראל כמוביל המכירות בקטגוריית הטנדרים כבר 15 שנה ברציפות. יצאנו לבדוק מה גורם ללקוחות לבחור בו בכל פעם מחדש

תגיות | טנדרים, איסוזו, דימקס תא כפול

איסוזו דימקס 4X4 קבינה כפולה
יתרונות   מחיר, אחריות יבואן, תיבת הילוכים מוצלחת, שימושיות
חסרונות   ביצועים, מערכת מולטימדיה, רדיוס סיבוב גדול

 

איסוזו דימקס הוא המייקל ג'ורדן של עולם הטנדרים. כולם מכירים את שמו, אך אף אחד לא מצליח להסביר במדויק מהו סוד הצלחתו. איסוזו דימקס החדש הינו הדור השני בסדרת הדימקס והוא יורשו של איסוזו איפון המיתולוגי. איסוזו דימקס הושק בשנת 2003 ושנה לאחר מכן כבר הוביל את מכירות שוק הטנדרים בישראל. מתוך 14 שנים בהן שווק, הצליח איסוזו דימקס לסיים 7 שנים עם סך מכירות מעל 50% מכלל הטנדרים הנמכרים בישראל. הישג מרשים לכל הדעות.

 

איסוזו דימקסאיסוזו דימקס

 

הסיבה לכך שאיסוזו דימקס נחשב ללהיט מכירות, קשורה בהיותו צאצא ליצרנית רכבים יפנית, המייצרת רכבי משא בלבד. איסוזו מאמינה כי אמינות ושימושיות, חשובים הרבה יותר מאשר נוחות ומיתוג. התוצאה הינה רכב מעט ספרטני אך אמין, קשוח, יעיל, וזול מהמתחרים. מחירו האטרקטיבי וחמש שנות האחריות איתם משווק איסוזו דימקס, מסבירים במידה מסויימת מדוע קיים פער כה משמעותי במספר מסירות הדימקס ביחס למתחרים.

 

עיצוב ונוחות

 

לאיסוזו דימקס פנים מוכרות היטב בישראל, הוא חייל נאמן המשרת בשירות כוחות הביטחון, וכמו כן נחשב כהצלחה בקרב בני המושבים והקיבוצים, ובקרב בעלי העסקים בארץ. איסוזו בחרה לשמור על אותו פורמט על פיו עוצבו הדגמים הקודמים. בחזית הרכב ממוקמים פנסי חזית מחודדים הנמתחים אחורה ומשולבים בתאורת LED. צורתו של הגריל הקדמי עוצבה מחדש ועוטה ציפוי כרום בוהק המבליט את סמל היצרנית. פנסי הערפל העגולים ממוקמים הרחק אחד מהשני במרכז הגריל, וברמת אבזור LS גם מעוטרים בפסי כרום. חלקו הקדמי של הדימקס מעוצב במספר אלמנטים הממוקמים ברמות גובה שונות ובכך מייצר תחושה קרבית ואסרטיבית יותר. יש שיגידו כי עיצוב זה מעט מצועצע.

 

פרופיל איסוזו דימקס מאופיין בקשתות בתי גלגלים מנופחות וחישוקי 18 אינץ' בעלי נוכחות מרשימה. ברכב המבחן הותקנו מספר פרטי אבזור אופציונליים הכוללים פגוש אחורי מעובה עם וו גרירה, מדרגות צד, קשת העמסה כסופה, ומגן גחון אימתני. כל אלו תורמים לתדמית הביצועיסטית, אך הדימקס הינו טנדר נאה וחטוב גם כאשר הוא במערומיו. איסוזו דימקס החדש אינו הטנדר הגדול בסגמנט, אך הוא מציג מידות מקובלת בקטגוריה. אורכו 5,295 מ"מ, רוחבו 1,860 מ"מ, גובהו 1,795 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 3,095 מ"מ.

 

איסוזו דימקסאיסוזו דימקס

 

איסוזו דימקס החדש מציג תא נוסעים המנסה לשלב מאפיינים של רכב פרטי יחד עם הפרקטיקה של קטגוריית רכבי משא ורכבי שטח. איסוזו מבינה כי החקלאים של היום דורשים מרכב העבודה שלהם להציג רמת נוחות ואבזור, הדומה לזו שברכבם המשפחתי. איכות החומרים וההרכבה בדימקס איננה מהודרת או מהוקצעת, אך בהחלט שומרת על קווים אסתטיים. השימוש בחומרי גלם בעלי עמידות גבוהה לבלאי ושחיקה במרוצת השנים, מתבקש מרכב המיועד לבלות זמן רב בשטח. פחות אהבנו את איכות הפלסטיק בדשבורד המרגיש מעט זול ופשוט.

 

איסוזו דימקסאיסוזו דימקס

 

מרווח הראש לנוסעים מלפנים מספק בהחלט, אולם מרווח הראש ליושבים מאחור פחות נדיב. המושבים מרופדים בבד איכותי ומאוורר. המושבים קדמיים כוללים מנגנון כיוונון ידני ופשוט. תנוחת הישיבה גבוהה ונוחה ובנוסף לכך מעניק המושב תמיכה מעולה לגב התחתון. בספסל המושב האחורי מותקנות 3 משענות ראש מתכוונות ומשענת יד אמצעית עם 2 מתקנים לכוסות. המושבים מאחור נוחים ומרווחים באופן יחסי למתחרים, ומדרגת ההינע הנמוכה אינה מפריעה לרגליו של הנוסע האמצעי. בגלל גובהו הרב של הדימקס, הטיפוס אל תא הנוסעים וכן היציאה ממנו מעט מאתגרות עבור אנשים נמוכי קומה. מדרגות הצד בהתקנה מקומית סיפקו סיוע ופתרון הולם לבעיה.

 

תא הנוסעים כולל מגוון רב של תאי אחסון שימושיים במיוחד, וכמו כן 10 מחזיקי כוסות המפוזרים בצורה יעילה וחכמה בחלל הקבינה הכפולה. שניים מהם אף ממוקמים מתחת לפתחי המיזוג בקדמת הרכב ובאמצעות המזגן, שומרים במידת האפשר על טמפרטורת המשקה. מושב הספסל האחורי מתקפל כלפי מעלה ומציג חלל גדול לאחסון מטף, מגבה, ושאר כלים שיש להחזיק ברכב. משענת הגב של הספסל האחורי ניתנת גם היא לקיפול ומאפשרת חלל אחסון נוסף לכלי עבודה קטנים.

 

מידות הארגז מכובדות ביחס למתחרים. אורכו של הארגז 1,485 מ''מ ורוחבו 1,530 מ''מ. בארגז רכב המבחן הותקנה אבמטיה מתוצרת מקומית הכוללת אוזני קשירה ועיגון גבוהות. אמבטיה מסוג זה מומלצת במיוחד ומייעלת את תהליך העמסת ופריקת המטען.

 

איסוזו דימקסאיסוזו דימקס

 

ממושב הנהג שדה הראיה סביר בהחלט למרות מכסה המנוע הארוך והגבוה, וקורות A אלכסוניות החוסמות מעט את שדה הראייה לצדדים בעיקר בסיבובים חדים. שדה הראיה לאחור מוגבל אך מצלמת הרוורס המקורית הממוקמת בצורה יעילה בתוך ידית דלת הארגז, מסייעת במלאכת התמרון. המצלמה שימושית במיוחד כאשר קיים צורך בסיבוב פרסה בדרכי עפר צרות, וכן בחניה צפופה במקביל למדרכה.

 

גלגל ההגה בעל שלוש צלעות מרופד עור ונעים למגע. על צדי ההגה ממוקמים מספר מתגי שליטה גדולים וברורים השולטים במערכת המולטימדיה. לוח המחוונים כולל מד מהירות ומד סל''ד אנלוגיים ובנוסף שני צגים קטנים עמוסי מידע. בין השאר, ניתן למצוא בצגים אלו את נתוני בחירת ההילוך הנוכחי, מד הדלק, מד חום המנוע, ומחשב הדרך. תפעול מחשב הדרך והפונקציות הנלוות לו מתבצע בעזרת שני כפתורים קטנים, הממוקמים על קצות מנופי האיתות והמגבים. תפעול מחשב הדרך מסורבל במיוחד והממשק אינו ידידותי למשתמש.

 

איסוזו דימקסאיסוזו דימקס

 

בתא הנוסעים מתבלט במיוחד כפתור שליטה עגול וגדול ממדים. כפתור זה תחום בשורת כפתורים שטוחים וקטנים אשר מעוצבים כעיגול חיצוני. לאלו שתהו לפשר הדבר, נסביר כי זוהי קונסולת השליטה של מערכת המיזוג. יש שיגידו שעיצובה מזעזע ומבזבז מקום חשוב בדשבורד, ויש שיגידו כי העיצוב הייחודי הינו חדשני ומרענן. לדעתנו, הגיע הזמן להתעדכן ולהיפטר מעיצוב מוזר זה ולייעל את הנדסת האנוש בפנל הפקדים.

 

מערכת המולטימדיה המקורית מגיעה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ'. המערכת כוללת קישוריות Bluetooth, חיבורי USB ו- AUX, ולראשונה גם חיבור HDMI. מערכת המולטימדיה מאפשרת להציג שיקוף מסך מהטלפון הסלולרי בעזרת חיבור HDMI. בהירות הצג ניתנת לשליטה אך אינה בהירה מספיק באור יום. מכיוון שהמערכת מקורית לא ניתן להתקין בה וויז ולא מתאפשרת גישה לתוכנת ניווט אחרת. כפתורי השליטה במערכת המולטימדיה ממוקמים בצידה התחתון וזהו כנראה הפתרון המושלם לתפעול כאשר על ידי הנהג כפפות עבודה. חיסרון נוסף של המערכת הוא בעיית סנכרון עם אנשי הקשר השמורים בטלפון הסלולרי. בעת קבלת שיחה נכנסת מוצג רק מספר הטלפון ולא שם איש הקשר. מערכת השמע המקורית כוללת שמונה רמקולים בעוצמה מספקת. ארבעה רמקולים ממוקמים בקדמת תא הנוסעים, שניים בדלתות האחוריות ושניים בתקרת תא הנוסעים. איכות השמע טובה מאוד.

 

איסוזו דימקסאיסוזו דימקס

 

הנדסת האנוש אינה אחת מנקודות החוזקה של איסוזו דימקס. תפעול מערכת המיזוג מסורבל, מערכת המולטימדיה לא ממוקמת כראוי ביחס לעיני הנהג, תצוגת המסך לא חדה מספיק באור יום כאמור, פתחי הטעינה והעגינה למכשירים הסלולריים אינם ממוקמים כראוי, ושטחים רבים בקונסולה הראשית אינם מנוצלים כלל. למרות כל זאת, לאחר שהות ממושכת מאחורי גלגל ההגה של איסוזו דימקס החדש נראה כי החיבור בין האדם למכונה מוצלח ואנו מאמינים שניתן להתרגל להנדסת האנוש הייחודית במהרה.

 

נוחות הנסיעה באיסוזו דימקס טובה. הבולמים הקדמיים משלבים בולם ספיראלי עם עצמות עצה עצמאיות, והאחוריים מבוססים על קפיצי עלים. כיול הבולמים מוצלח ואלו מצליחים לשכך את מהמורות הכביש המשובש באופן מספק. איסוזו דימקס מציג שלדה גמישה והתנהגות מספקת בהחלט ביחס לציפיותינו מטנדר עם הנעת 4X4. תא הנוסעים שקט, ורעש המנוע עמום ולא מטריד את הנוסעים. בכבישי עפר משובשים במיוחד הופך הדימקס לקופצני, אך רוב הזמן, גם בירידה מהאספלט, מציג איסוזו דימקס נוחות נסיעה טובה. בנוסף, יודע הדימקס לצלוח מעברי שטח טכניים ללא דרמות מיותרות. רדיוס סיבוב גדול של 6.3 מטרים וגלגל הגה כבד במיוחד, הופכים את איסוזו דימקס למגושם ופחות נעים בכל הנוגע להתנהלות עירונית צפופה.

 

איסוזו דימקסאיסוזו דימקס

 

ביצועים

 

איסוזו דימקס משווק עם מנוע חדש העומד בתקנות זיהום אוויר יורו 6. המנוע בנפח 1.9 ליטרים קטן מאשר בדגמים הקודמים, אך מצליח לספק 163 כ''ס מכובדים הזמינים ב- 3,600 סל''ד, ומומנט של 36.7 קג''מ בטווח שבין 2,000-2,500 סל"ד. למרות שהמנוע החדש מוגדש באמצעות שני מדחסי טורבו, הוא מתקשה לעיתים להתמודד עם משקלו הרב של הדימקס העומד על 1,920 ק"ג. מחסור בכוח מורגש בעיקר בזינוק מהמקום ובנסיעה עירונית איטית בטווח סל''ד נמוך, אך כאשר מדחסי הטורבו נכנסים לפעולה, מורגשת תוספת כוח משמעותית. איסוזו דימקס החדש מציג לראשונה תיבת הילוכים אוטומטית המיוצרת על ידי חברת אייסין היפנית. תיבת ההילוכים מתפקדת מצוין ומציעה יחסי העברה נמוכים ויעילות גבוהה בחיסכון בדלק. בתיבת ההילוכים קיימת אופציית העברה בשיטת טיפטרוניק על ידי מוט ההילוכים, אך במצב זה נדמה כי התיבה אינה מסונכרנת עם טווח הסל''ד הראוי להעברת הילוך, והנסיעה במצב זה אינה חלקה כמתבקש.

 

איסוזו דימקסאיסוזו דימקס

 

איסוזו דימקס אינו מצטיין בכבישים מהירים, ומרגיש כבד ולא חזק מספיק. לעומת זאת, מציג הטנדר הנמכר ביותר בישראל יכולת אחיזת כביש מרשימה ביחס לגובהו ומשקלו. נסיעה מהירה בכבישים מפותלים עוברת כהרף עין ומורגשת עבודתה החשובה של מערכת בקרת היציבות. איסוזו דימקס מצמיד עצמו לכביש בחוזקה, ונלחם בכוחות הצנטריפוגליים המופעלים כנגדו בסיבובים מהירים באופן מעורר השתאות. דווקא בכבישים אלו חוזר גלגל ההגה לשתף פעולה עם הנהג ומציע היגוי מעולה ופידבק אמיתי מהציר הקדמי. הבלמים יודעים לנשוך כאשר מתבקשים לכך ותורמים לתחושת הביטחון הכללית.

 

יכולות שטח

 

בכל הנוגע ליכולת בשטח, לאיסוזו דימקס שני יתרונות ושני חסרונות משמעותיים. היתרון הראשון הוא מרווח גחון גבוה העומד על 23.5 ס''מ ומאפשר זווית גישה מכובדת של 30 מעלות. היתרון השני הוא תיבת הילוכים מעולה היודעת לייצר יחסי העברה משתנים ושומרת על כוח זמין בכל טווח הפעולה של ההילוך הראשון. בכך מפצה תיבת ההילוכים על העדר כוח זמין בחציית שטח טכני. לעומת זאת, החיסרון הראשון של איסוזו דימקס הוא העדר נעילת דיפרנציאל אחורי. נעילת הדיפרנציאל משמעותית ונחוצה להחלצות ממצב שקיעה בקרקע רטובה או בעת טיפוס מדרגות סלע. נעילת הדיפרנציאל קריטית כאשר נדרשת העברת כוח נוסף לגלגל האוחז בקרקע על חשבון גלגל המסתחרר ללא אחיזה. החיסרון השני הוא מומנט נמוך יחסית שאינו מספיק ליצירת כוח לינארי בטווחי סל''ד נמוכים.

 

איסוזו דימקסאיסוזו דימקס

 

תיבת ההילוכים של איסוזו דימקס מסייעת ביצירת בלימת מנוע אפקטיבית ויודעת לזהות ירידות ועליות תלולות. בעת ירידה או טיפוס תלול מושכת תיבת ההילוכים את ההילוך הראשון ומייצרת כוח בלימה יעיל ואפקטיבי.

 

ניתן לסכם ולומר כי למרות שהדימקס אינו מציג יכולות שטח כמו של ג'יפים קשוחים דוגמת הסופה והלנד-רובר דיפנדר, אך הוא מציב תחרות ראויה למתחרים בסגמנט הטנדרים. איסוזו דימקס אוהב במיוחד שבילי עפר מהירים, ובידיים הנכונות יצליח לגבור על רוב המכשולים שיוצבו בדרכו.

 

איסוזו דימקסאיסוזו דימקס

 

יכולת גרירה והטענה

 

הארגז של איסוזו דימקס גדול ביחס למתחרים ומציע שפת טעינה גבוהה אך נוחה להעמסה, במיוחד בזכות האמבטיה הייעודית לארגז. נשיאת מטען השוקל 700 ק''ג לא מהווה בעיה מיוחדת עבור הדימקס, אך נרשמה צניחה של הציר האחורי תחת העומס. כמצופה מטנדר בעל מתלה אחורי מסוג קפיצי עלים, נוחות הנסיעה השתפרה פלאים בעת נשיאת המטען, אך הורגש מאמץ מצד יחידת ההנעה לשנע את תוספת המשקל.

 

כושר הגרירה של איסוזו דימקס החדש השתפר ועומד כעת על 3,500 ק''ג לנגרר עם בלמים. במבחן הגרירה הציג הדימקס התנהלות טובה עם נגרר בעל סרן אחד.

 

איסוזו דימקסאיסוזו דימקס

 

צריכת דלק

 

צריכת הדלק המשולבת עומדת על 14.5 ק''מ לליטר על פי נתוני היצרן. במהלך נסיעת המבחן נרשמה צריכת דלק משולבת של 8.4 ק''מ לליטר. נסיעת המבחן כללה נסיעה מגוונת בעיר, מחוץ לעיר, ובשטח. חלק קטן מהמבחן כלל גם הטענת מטען במשקל 700 ק''ג וגרירת נגרר עם סרן אחד. כמו כן, במהלך ימי המבחן החמים נותר הרכב מונע לאורך זמן ממושך ומהמזגן נדרש לקרר את תא הנוסעים באחד מימי הקיץ החמים. מיכל דלק בנפח 76 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 560 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר עומדת על 15 מתוך 15.

 

עלויות אחזקה

 

איסוזו דימקס משווק עם תקופת האחריות הארוכה ביותר בקטגוריה - חמש שנים או עד 120,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 10,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 718 ₪, עלות הטיפול השני 1,597 ₪, עלות הטיפול השלישי 300 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 2,364 ₪. סך עלות הטיפולים הנדרשים עד 60,000 ק"מ עומדת על 7,744 ₪, עלות גבוהה ביחס למתחרים. מחיר אגרת הרישוי של איסוזו דימקס עומד על 3,277 ₪.

 

עלויות חלקי החילוף גבוהות במעט מהמתחרים. עלות פנס קדמי עומדת על 2,281 ₪ ועלות פנס אחורי 1,462 ₪. עלות מראת צד קומפלט עומדת על 1,930 ₪. מחיר רפידות בלם עומד על 854 ₪, ומחיר צלחות הבלם גבוה במיוחד ועומד על 2,223 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ.

 

איסוזו דימקסאיסוזו דימקס

 

בטיחות

 

במבחן הבטיחות של Euro NCAP שנערך בשנת 2012 קיבל איסוזו דימקס ציון בטיחות של 4 מתוך 5 כוכבים עם ציונים של 83% בהגנה על בוגרים, 67% בהגנה על ילדים, 51% בהגנה על הולכי רגל, ו- 71% עבור מערכות הבטיחות. איסוזו דימקס החדש משווק מקבל בישראל ציון 6 מתוך 8 ברמת אבזור הבטיחות ומשווק כסטנדרט עם מערכת ABS, מערכת בקרת יציבות, מערכת בקרת משיכה, 6 כריות אוויר, עיגוני ISOFIX, מערכת מובילאיי 630 בהתקנה מקומית, מערכת עזר לזינוק בעלייה, ומערכת מניעת הדרדרות בירידות תלולות.

 

תמורה למחיר

 

איסוזו דימקס ברמת אבזור LS הבכירה והיקרה יותר, נמכר בישראל במחיר 244,900 ₪. ביחס לטנדרים מתחרים ברמות אבזור בכירות, זהו מחיר אטרקטיבי, אך לא הזול ביותר. חבילת האבזור בדגם LS מפנקת במיוחד וכוללת בין היתר גלגל הגה ומשענות יד מרופדים עור, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', בקרת שיוט המופעלת מגלגל ההגה, מערכת בקרת אקלים, מפתח חכם הכולל כניסה והנעה ללא מפתח, נקודות טעינה מסוג USB מלפנים ומאחור, חיבור HDMI המציג את מסך הסלולרי על צג המולטימדיה, קישוריות בלוטות', מצלמת רוורס מקורית, מראות מתקפלות חשמלית, אנטנת כריש, חישוקי גלגלים בקוטר 18 אינץ', ופנסי תאורה אחורית מסוג LED.

 

איסוזו דימקס החדש יודע לשלב בין נוחות נסיעה, יכולות שטח גבוהות, מחיר אטרקטיבי, עמידות לאורך זמן, ומוניטין אמינות ושרידות. מאפיינים אלו גורמים לרוכשים אותו, לשוב ולשדרגו פעם אחר פעם. למרות שאינו חף ממגרעות, איסוזו דימקס מחזיק בידיו נוסחה מנצחת עבור לקוחות הטנדרים הקשוחים. נראה כי לא לחינם במהלך 15 השנים האחרונות, שנה אחר שנה, הוכתר איסוזו דימקס כמלך המסירות בקטגוריית הטנדרים בישראל.

 

איסוזו דימקס 1.9 טורבו דיזל אוטומט 4X4 LS
מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים 1.9 ליטרים
הספק מרבי משולב 163/3,600 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 36.7/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה כפולה קבועה
אורך כללי 5,295 מ"מ
רוחב כללי 1,860 מ"מ
גובה כללי 1,795 מ"מ
בסיס גלגלים 3,095 מ"מ
אורך משטח הטענה 1,485 מ''מ
רוחב משטח הטענה 1,560 מ''מ
גובה משטח הטענה 1,465 מ''מ
משקל עצמי 1,920 ק''ג
משקל העמסה משוער 1,080 ק''ג
משקל כולל מורשה 3,000 ק''ג
כושר גרירה לנגרר ללא בלמים 750 ק''ג
כושר גרירה לנגרר עם בלמים 3,500 ק''ג
מרווח גחון 235 מ''מ
זווית גישה 30 מעלות
זווית נטישה 22.7 מעלות
מיכל דלק 76 ליטרים
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 12.7 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 14.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8.4 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 4 כוכבים (2012)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

244,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • סובארו פורסטר אוסקה במבחן דרכים

    סובארו פורסטר אוסקה במבחן דרכים

    08.07.18 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם שדרוג חבילת האבזור בגרסת אוסקה החדשה משפר את התמורה של סובארו פורסטר?

    סובארו פורסטר הוצג לראשונה כקונספט בתערוכת טוקיו בשנת 1995 והדור הראשון הושק ביפן בשנת 1997, משמע שהפורסטר נמצא איתנו למעלה משני עשורים והיה מחלוצי סגמנט הפנאי שטח בעולם. הדור הרביעי של סובארו פורסטר הושק בשנת 2013 ובשנת 2016 הגיע אלינו לאחר מתיחת פנים קלה שכללה עדכונים קוסמטיים, מערכת מולטימדיה מקו

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס במבחן דרכים

    05.07.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    סיטרואן נכנסת לסגמנט רכבי הפנאי העירוניים ועושה זאת בסגנון צרפתי אופייני, הכולל עיצוב משעשע ותא נוסעים שימושי

    בדומה ליצרניות רבות, מציגה סיטרואן מתחרה באחד הסגמנטים הלוהטים ביותר בשוק הרכב - סגמנט רכבי הפנאי העירוניים. המהלך ששירת את המטרה היה החלפת המיניוואן סיטרואן C3 פיקאסו ברכב פנאי חדש העונה לשם סיטרואן C3 איירקרוס וחולק פלטפורמה עם אחיו אופל קרוסלנד X ופיג'ו 2008. יצאנו לסופ''ש ארוך עם רכב הפנאי החדש

     
  • מיצובישי טרייטון במבחן- סוס עבודה יפני

    מיצובישי טרייטון במבחן- סוס עבודה יפני

    03.07.18 | מבחני רכב

    הטרייטון של מיצובישי הוא אחד מכלי העבודה הטובים שיש לסגמנט הטנדרים להציע. יצאנו לבדוק האם העובדה שיש לו את המנוע החזק בקטגוריה מספיקה בכדי להוביל בקטגוריה

    מיצובישי היא אחת מהכוכבות הגדולות של קטגוריית הטנדרים כבר הרבה שנים. בעוד יצרנים אחרים פרשו מהמרוץ, מיצובישי תמיד הייתה שם ומתכוונת להמשיך ולהיות. מה- L200 של שנות התשעים, המגנום המצ'ואיסטי, דרך ההאנטר הנאה, ועד הטרייטון של היום, מיצובישי תמיד בלטה בסגמנט הטנדרים. בעידן בו שווי שימוש אפס ניתן לטנדרי

     
  • יונדאי i30 במבחן - גולף קוריאנית

    יונדאי i30 במבחן - גולף קוריאנית

    28.06.18 | מבחני רכב

    יונדאי i30 מגיעה עם מפרט אירופאי ומחיר ממוקד אל לב שוק המשפחתיות. יצאנו לבדוק האם יש לה את הכלים כדי להתברג בראש הסגמנט

    הדור השלישי של יונדאי i30 הושק בישראל באיחור לאחר הצגתו באירופה. הדגם החדש מכוון ללב שוק המשפחתיות, ובמרכז הכוונת נמצאת אמת המידה של הקטגוריה - פולקסווגן גולף. על הנייר, המפרט דומה למתחרה הגרמנית, ובדור הנוכחי זונחת יונדאי את מנוע ה- 1.6 ליטרים האטמוספרי לטובת מנוע בנפח 1.4 ליטרים מוגדש טו

     
  • מיצובישי אקליפס קרוס במבחן דרכים

    מיצובישי אקליפס קרוס במבחן דרכים

    27.06.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    מיצובישי משגרים אל קטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים ג'יפון חדש בעיצוב קופה מוחצן החמוש במנוע טורבו חדש וחזק

    במיצובישי הבינו היטב שכולם רוצים לנהוג ברכבי פנאי שטח ומציעים היום באופן חריג למדי שלושה רכבי פנאי שטח קומפקטיים המבוססים על אותה הפלטפורמה. מיצובישי אאוטלנדר הפופולארי מציע אפשרות להסעת 7 נוסעים, מיצובישי ASX הוותיק הגיע רק לאחרונה ארצה ומוצע במחיר אטרקטיבי המציב אותו מול משפחתיות קומפקטיות, וכעת מ

     
  • קאדילק ATS במבחן דרכים

    קאדילק ATS במבחן דרכים

    21.06.18 | מבחני רכב

    רגע לפני שתרד מפס הייצור, לקחנו את קאדילק ATS למבחן דרכים מלהיב ומפתיע

    קאדילק ATS היא מכונית פרימיום חזקה ומהירה עם הנעה אחורית המהווה מתחרה אמריקאית ראויה למכוניות גרמניות דוגמת ב.מ.וו סדרה 3, אאודי A4 ומרצדס C קלאס. למבחן שלנו התייצבה גרסת פרימיום הבכירה, המציעה נוכחות מרשימה, שלל פינוקים ומנוע חזק בהספק 272 כ''ס במחיר 310,000 ₪. קאדילק הודיעה כי החל מהשנה ה

     
  • אופל קרוסלנד X במבחן דרכים

    אופל קרוסלנד X במבחן דרכים

    20.06.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אופל קרוסלנד X מציע מרווח פנימי נדיב ושימושיות ברמה גבוהה במיוחד. האם זה יספיק לו במלחמה בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים ?

    זמן לא רב עבר מאז פרסמנו את רשמנו ממבחן הדרכים של אופל אינסיגניה החדשה, המכונית האחרונה שנולדה במסגרת הבעלות הארוכה של ג'נרל מוטורס על אופל, והנה התייצבו בישראל בהשקה משותפת אופל גרנלנד X המתחרה בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים, ואופל קרוסלנד X לשמו התכנסנו, המתחרה בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים. שניהם

     
  • מיצובישי פאג'רו דקאר פרו במבחן - הטוב הפך לטוב יותר

    מיצובישי פאג'רו דקאר פרו במבחן - הטוב הפך לטוב יותר

    19.06.18 | מבחני רכב

    אחד הרכבים הוותיקים בנוף הישראלי קיבל ערכת שיפורים לשטח, רגע לפני שהדגם יוצא לגמלאות

    מיצובישי פאג'רו הוא לא סתם עוד רכב שטח, הוא אייקון של ממש, אחד מאבות רכבי השטח והמתחרה הוותיק של טויוטה לנד קרוזר. השם פאג'רו מחובר למונח "רכב שטח" כמו שהשם קלינקס מחובר למילה טישו. קרוב לשני עשורים מאז הגיע אלינו "פאג'רו קינג", אך לא הרבה השתנה בעיצוב ובאופי המוכר. כעת, רגע לפני סגירת פס היצור, מצי

     
  • סקודה קארוק 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה קארוק 1.0 ליטר במבחן דרכים

    12.06.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    הקרוסאובר החדש של סקודה נכנס לקטגוריה החמה ביותר בשוק המקומי ומביא עימו מפרט מעניין ופוטנציאל להתברג בצמרת הסגמנט

    סקודה קארוק נכנס לקטגוריה החמה ביותר בשוק הרכב המקומי, קטגוריית רכבי הפנאי בגודל בינוני, אשר נשלטת ביד רמה ע"י תוצרת קוריאה. מדי כמה חודשים נכנסים שחקנים חדשים המנסים לנגוס בפלח המכירות, אך עד כה אף אחד מהם לא זכה לקחת את הכתר העובר בין צמד האחים הקוריאנים - קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון, האהודים על הק

     
  • MG ZS במבחן דרכים

    MG ZS במבחן דרכים

    11.06.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    MG משגרת למרכז הזירה את ה- ZS, רכב פנאי שטח קומפקטי עם עיצוב מצודד במחיר אטרקטיבי

    MG ZS יתרונות עיצוב חיצוני, תא נוסעים מעוצב וכייפי, אחריות יצרן ארוכה חסרונות בטיחות, תמורה למחיר אם צירוף האותיות MG מעלה בדמיונכם מכונית רודסטר קטנה ונמוכה בגוון ירוק מירוצים בריטי כדאי שתתעוררו, MG בגלגולה המודרני היא משהו אחר לחלוטין. לאחר פשיטת הרגל של

     
  • אופל זפירה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    אופל זפירה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    10.06.18 | מבחני רכב

    לקחנו את אופל זפירה למבחן דרכים כדי לברר האם בשוק הנשלט על ידי רכבי פנאי, קיים עדיין מקום למיניוואן 7 מושבים מסורתי

    אופל זפירה הושק לראשונה בשנת 1999 ובעברו התחרה ראש בראש מול טויוטה ומאזדה היפניות על ליבן של משפחות מרובות ילדים. במשך שני העשורים האחרונים ייצרה אופל שני דורות נוספים בסדרה, ובשנת 2016 עבר הדור השלישי של הזפירה מתיחת פנים אשר הפכה אותו מאחד המיניוואנים המיוחדים בשוק, לרכב סולידי עם עיצוב בוגר. מאחר

     
  • ב.מ.וו X2 במבחן דרכים - עיצוב לפני הכל

    ב.מ.וו X2 במבחן דרכים - עיצוב לפני הכל

    07.06.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    ב.מ.וו X2 מציג עיצוב ייחודי, ובשילוב עם הסמל הנכון נדמה כי זו הנוסחה המנצחת לכבוש את קטגוריית הפנאי פרימיום

    שוק הרכב הישראלי מחבב מאוד רכבי פנאי שטח. לא צריך להיות בקיא בנבכי ענף הרכב כדי להבחין במגמה זו המיישרת קו עם תופעה דומה בשוק הרכב העולמי. כדי להגשים את החלום האמיתי, רצוי שהקרוסאובר שלנו יתפאר בסמל הנכון בחרטומו ובעיצוב אופנתי, כזה שיבדל אותו ממכוניות העם הקוריאניות והיפניות השורצות מסביבנ

     
  • סיטרואן C4 פיקאסו במבחן דרכים

    סיטרואן C4 פיקאסו במבחן דרכים

    04.06.18 | מבחני רכב

    סיטרואן C4 פיקאסו מציע עיצוב צרפתי, מנוע חזק, שימושיות גבוהה, ותג מחיר מפתה. יצאנו לבדוק האם הוא קולע לטעם הישראלי

    סיטרואן C4 פיקאסו בגרסתו הקצרה, אינו נפוץ בישראל כמו אחיו הגדול בעל 7 המושבים - C4 גרנד פיקאסו. נראה כי בישראל הביקוש למיניוואנים בעלי 5 מושבים נמוך מאוד, והופעתם של רכבי פנאי שטח במחירים של כ- 140,000 ₪ מחסלת את הנישה הזו. סיטרואן C4 פיקאסו הינו מהדגמים האחרונים מסוגו ומבטיח שימושיות משפחתית מעולה,

     
  • סאנגיונג רקסטון במבחן דרכים

    סאנגיונג רקסטון במבחן דרכים

    31.05.18 | מבחני רכב

    17 שנים לאחר הצגת הדור הראשון זוכה סאנגיונג רקסטון לדגם חדש לחלוטין ומציע אלטרנטיבה אטרקטיבית לרכבי השטח האמיתיים שהולכים ומתמעטים

    הדור הראשון של סאנגיונג רקסטון הוצג בשנת 2001 ושווק במשך 17 שנים שהם נצח במושגי עולם הרכב. סאנגיונג לא חסכה בתכנון ספינת הדגל שלה ושכרה את שירותי סדנת העיצוב איטל דיזיין (Italdesign) בבעלות מעצב העל ג'וג'ארו (Giugiaro) שעיצבה עבורה את הרקסטון. מכלולי ההנעה הגיעו כמיטב המסורת מחברת מרצדס. במהלך שנות

     
  • פולקסווגן אמארוק במבחן דרכים - זאב רעב

    פולקסווגן אמארוק במבחן דרכים - זאב רעב

    28.05.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    פולקסווגן התקינה בטנדר הוותיק שלה מנוע V6 חדש ועוצמתי. יצאנו לבדוק האם האמארוק המחוזק עונה על הציפיות

    פולקסווגן אמארוק הושק בשנת 2010 עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים, ותג מחיר גבוה בהרבה מהמתחרים בקטגוריה. תוך פרק זמן קצר זכה הטנדר הגרמני בתואר ''הטנדר היקר בישראל'' ונדחף לתחתית טבלת המסירות, הרחק מליבם וכיסם של חקלאי הארץ. פולקסווגן הבינה כי האמארוק אינו מייצר התלהבות בציבור כפי שחשבה ו

     
  • שברולט טראוורס במבחן - להיות באמריקה בלי ויזה

    שברולט טראוורס במבחן - להיות באמריקה בלי ויזה

    27.05.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    שברולט טראוורס החדש מנסה לשחזר את הצלחת הדור הקודם עם המון מקום לנוסעים ונוכחות שאי אפשר להתעלם ממנה

    שברולט טראוורס הוא סמל לאמריקאים האוהבים את הנוחות המוכרת של המכוניות האמריקאיות וצריכים מדי פעם להוביל את המשפחה המורחבת אך לא רוצים להיראות בתוך מיניוואן לא אטרקטיבי. הטראוורס החדש מציג נוכחות כוחנית ואגרסיבית, אבזור נוחות עשיר, מושבים מפנקים, ישיבה גבוהה והרבה פוזה. יצאנו לבדוק האם לטרווארס החדש

     
  • מבחן דרכים טויוטה ורסו

    מבחן דרכים טויוטה ורסו

    24.05.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    טויוטה ורסו הוא מיניוואן קומפקטי מוכר ואמין. יצאנו לבדוק האם הוא עדיין רלוונטי בשוק הנוכחי אשר מעדיף קרוסאוברים אופנתיים

    המיניוואן טויוטה ורסו הוצג לראשונה בשנת 2009 וזכה למתיחת פנים מקיפה לקראת תערוכת פריז בשנת 2012. מאז לא קיבל טויוטה ורסו שדרוגים או שינויים דרמטיים. הדגם מיוצר במפעלי טויוטה בטורקיה ומשווק במספר מדינות אירופאיות מצומצם. בישראל קיבל טויוטה ורסו תדמית של רכב בשירות ציי רכב, חברות ליסינג ומשפחות מרובות

     
  • אופל גרנדלנד X במבחן דרכים

    אופל גרנדלנד X במבחן דרכים

    23.05.18 | מבחני רכב

    רכב הפנאי אופל גרנדלנד X נכנס לקטגוריה החמה ביותר בשוק הרכב המקומי. יצאנו לבחון את השחקן החדש

    רכבי הפנאי שטח תופסים נתח מכירות משמעותי וגדל בשוק הרכב העולמי והישראלי, ואהודים מאוד בקרב ציבור הנהגים. אופל גרנדלנד X מתבסס על הפלטפורמה של פיג'ו 3008 המוצלח שגרף את תואר רכב השנה באירופה לשנת 2017, ולכן זוכה לנקודת פתיחה חזקה. אופל גרנדלנד X 1.2 ליטרים אינוביישן יתרונות צר