סאנגיונג טיבולי XLV במבחן דרכים

 

לאחרונה הושק בישראל סאנגיונג טיבולי בגרסת XLV מוארכת עם תא מטען גדול ומנוע דיזל

תגיות | סאנגיונג, טיבולי XLV, פנאי שטח

סאנגיונג ממתגת עצמה כיצרנית בעלת אופי שונה מהעדר, עם רכבים בעיצוב ייחודי ולעיתים אף מוזר. סאנגיונג טיבולי XLV שהוצג בז'נבה בשנת 2016 והגיע אלינו השנה, לא שונה מבחינה זו. הוא בולט בסגמנט רכבי הפנאי העירוניים בזכות מרכב ייחודי עם תא מטען ענק ומנוע טורבו דיזל. יצאנו לבדוק האם קיימת הצדקה למחיר הגבוה ב- 9,000 ₪ מאחיו הקטן.

 

סרטון מבחן דרכים סאנגיונג טיבולי XLV

 

סאנגיונג טיבולי XLV
יתרונות   נוחות, שימושיות, צריכת דלק
חסרונות   עיצוב, איכות חומרים, הנדסת אנוש

 

סאנגיונג טיבולי XLVסאנגיונג טיבולי XLV

 

עיצוב ונוחות

 

נראה כי המעצבים בסאנגיונג שאבו את ההשראה ממספר רכבים בסגמנטים שונים, ויצרו שעטנז בעיצוב הטיבולי XLV. יש שיגידו כי הוא רכב יפה ומסקרן, אך לדעתנו הטיבולי XLV הוא מעין פרנקשטיין מודרני המורכב מאלמנטים רבים מדי.

 

השבכה הקדמית והפנסים מזכירים פנים אנושיות ותאורת היום הדקה ממוקמת מעל פנסי החזית כמעין גבות. הפרופיל מאופיין בקווי מתאר זורמים ואורכו הנדיב בולט, בזכות סרח עודף מוחצן מאחור. חישוקי האלומיניום בקוטר 16 אינץ', נראים מעט קטנים לרכב ופוגמים בעיצוב הכללי. הגג הישר ופסי הגג הכסופים, משתלבים באופן הרמוני עם הקונספט הכללי של הרכב.

 

סאנגיונג טיבולי XLV ארוך ב- 245 מ''מ מאחיו הקצר, אך בעל בסיס גלגלים זהה, העומד על 2,600 מ"מ. נתונים אלו מעידים כי תוספת האורך לא הגדילה את תא הנוסעים כלל, אלא רק את תא המטען.

 

סאנגיונג טיבולי XLVסאנגיונג טיבולי XLV

 

בתא הנוסעים גילינו איכות הרכבה נמוכה והנדסת אנוש מיושנת. גלגל ההגה מעוצב בצורה שאינה מובנת מבחינה ארגונומית, הוא דק בחלקו העליון ובשרני מדי בחלקו התחתון. את ההגה ניתן לכוון לגובה, אך לא לעומק. לוח המחוונים מציע עיצוב מיושן ונתוני מחשב הדרך מוצגים על מסך בגודל 3.5 אינץ' קטן באיכות בינונית.

 

סאנגיונג טיבולי XLVסאנגיונג טיבולי XLV

 

מערכת השמע המקורית והבסיסית מזכירה את אלו שהותקנו לפני עשור במכוניות יפניות. המערכת כוללת 6 רמקולים באיכות טובה אך תפעולה אינו אינטואיטיבי. גם מערכת בקרת האקלים מעוצבת במראה מיושן ודורשת הסתגלות לפקדי שליטה שאינם נוחים לתפעול, המערכת מפוצלת לשני אזורים, אך אינה מציעה פתחי מיזוג מאחור. עוצמת המיזוג חזקה מספיק על מנת לצנן את תא הנוסעים בחודשי הקיץ ומיקום פתחי המיזוג נכון ביחס לידי הנהג.

 

הנדסת האנוש בטיבולי XLV לוקה בחסר ובעיות פשוטות שהיו יכולות להיפתר מראש, אינן מקבלות מענה. השמש המשתקפת על הלוגו הכסוף שבמרכז גלגל ההגה, מסנוורת מאוד את עיני הנהג. בשעות הצהריים לוח התצוגה חסר החדות אינו קריא. בעיות כאלו ראויות לרכב מהעשור הקודם אך לא לרכב משנת 2018.

 

סאנגיונג טיבולי XLVסאנגיונג טיבולי XLV

 

תנוחת הנהיגה מוצלחת, אם כי מעט נמוכה בשביל רכב פנאי ולא תתאים למי שאוהב לשבת גבוה. המושבים הקדמיים נוחים ומרווחים ואנשים גדולי מידות ירגישו בהם נוח. מרווחי ראש, כתפיים וברכיים קיימים בשפע מלפנים וגם מאחור. המושבים האחוריים נוחים ותומכים, ויתאימו להסעת שלושה בוגרים בנוחות סבירה הודות למרווח הנדיר והרצפה השטוחה. מסעד היד הנשלף מהמושב האחורי נוח ויעיל, והשמשות הכהות תורמות לשמירה על פרטיות הנוסעים והגנה מפני השמש.

 

לזכותו של סאנגיונג טיבולי XLV נזקוף את רמת השימושיות הגבוהה המאופיינת בכניסה ויציאה קלה מהרכב, שלל תאי אחסון יעילים כגון תא פתוח מעל תא הכפפות, משטח מרופד מתחת לקונסולה הקדמית ותאים גדולים בכל הדלתות.

 

סאנגיונג טיבולי XLVסאנגיונג טיבולי XLV

 

תא המטען בנפח 720 ליטרים ולאחר קיפול שורת המושבים השנייה, יגדל נפחו לכדי 1,294 ליטרים. רצפת תא המטען עמוקה ולכן משווק הטיבולי XLV עם מחיצה דקה המחלקת את תא המטען לשתי קומות לטובת נוחות ההעמסה. המחיצה משאירה נפח של 574 ליטרים בקומה העליונה וניתן גם להסירה, אך בשל גודלה קיים קושי לאחסנה בתוך הרכב. אהבנו את פתרונות האחסון בתא המטען, ביניהם ווי תליה שימושיים לשקיות, שקע מתח 12V, ותאי אחסון מודולריים מתחת למחיצת תא המטען.

 

סאנגיונג טיבולי XLVסאנגיונג טיבולי XLV

 

נוחות הנסיעה בעיר טובה ורק שיבושים חדים יצליחו להפר את שלוות הנוסעים. נוחות הנסיעה בכבישים בינעירוניים טובה מאוד, בעיקר במהירויות של 60-110 קמ''ש. בטווח זה הנסיעה חלקה ושקטה, אך צפונה משם יתגברו רעשי הכביש והרוח, ויהפכו למורגשים מאוד בתא הנוסעים. במהירויות נמוכות מ- 60 קמ"ש הנסיעה קופצנית, בעיקר על גבי כבישים משובשים.

 

למרות אורכו מציע ה- XLV רדיוס סיבוב קטן יחסית העומד על 5.3 מטרים ומאפשר להתנהל בעיר בקלות יחסית. עם זאת, שדה הראיה לאחור כמעט אינו קיים והיינו שמחים לקבל מצלמת רוורס שהפכה לאביזר נפוץ אצל המתחרים.

 

ביצועים

 

סאנגיונג טיבולי XLV משווק בישראל עם מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטרים המפיק 115 כ''ס בטווח של 3,400-4,000 סל"ד ומומנט מרבי של 30.6 קג''מ בטווח של 1,500-2,500 סל''ד. תאוצה 0-100 קמ''ש אורכת 12 שניות והמהירות המרבית עומדת על 174 קמ''ש. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית מבית אייסין היפנית.

 

סאנגיונג טיבולי XLVסאנגיונג טיבולי XLV

 

יחידת ההנעה אומנם אינה מתהדרת בהספק גבוה במיוחד, אך בהחלט מפצה על כך במומנט גבוה מסל"ד נמוך. יתרון זה הופך למשמעותי בעת האצה מהמקום, תוך כדי שמירה על צריכת דלק סבירה. תיבת ההילוכים מתפקדת מצויין ומציעה אפשרות להעברת הילוכים ידנית באמצעות כפתור קטן הממוקם על ידית ההילוכים.

 

יחידת ההנעה שקטה ומעודנת יחסית למנועי דיזל, והופתענו לגלות כי המנוע הקטן יכול לספק חווית נהיגה מהנה. התאוצה לינארית ולא הרגשנו נפילות כוח או השהיות טורבו כלשהן. זוויות גלגול חדות וחוסר ריסון מרכב, מורגשים בעיקר בפניות חדות ומהירות. זהו אמנם אינו הרכב המתאים לנהיגה טכנית בכבישים מפותלים, אך בהחלט יצליח להתמודד ללא חשש עם עליות תלולות וסיבובים חדים במהירות ממוצעת.

 

סאנגיונג טיבולי XLVסאנגיונג טיבולי XLV

 

בשטח לא מציע סאנגיונג טיבולי XLV שום יתרון משמעותי על המתחרים. השילוב בין מרווח גחון נמוך העומד על 164 מ''מ, סרח עודף גדול מאחור, ומערכת הנעה קדמית, יצליח כנראה לדכא כל מחשבה הרפתקנית לגבי טיולי שטח בעבירות גבוהה.

 

צריכת דלק

 

נתוני היצרן מעידים על צריכת דלק ממוצעת של 16.9 ק''מ לליטר, אך במהלך מבחן הדרכים שלנו, שכלל בעיקר נסיעות בינעירוניות מנהלתיות ונסיעות קצרות בגוש דן, נרשמה צריכת דלק משולבת של 13.3 ק''מ לליטר. מיכל דלק מלא בנפח 47 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 550 ק''מ. ציון זיהום האוויר עומד על 15 מתוך 15. סאנגיונג טיבולי XLV אינו החסכוני בקטגוריה, אך מציג צריכת דלק טובה.

 

סאנגיונג טיבולי XLVסאנגיונג טיבולי XLV

 

עלויות אחזקה

 

סאנגיונג טיבולי XLV משווק עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ, ואחריות לשנה השלישית או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. שגרת הטיפולים היא אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון עומדת על 681 ₪, עלות הטיפול השני 1,322 ₪, עלות הטיפול השלישי 701 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,322 ₪. סך הכל עלות הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומדת על 4,026 ₪ כולל מע"מ.

 

עלות פנס קדמי עומדת על 4,402 ₪, עלות פנס אחורי 1,771 ₪, עלות מראת צד קומפלט 2,126 ₪, עלות זוג רפידות בלמים קדמיות 308 ₪, ועלות צלחות בלמים קדמיות עומדת על 660 ₪. עלות ביטוח מקיף וחובה לשנה לכל נהג מגיל 21 עם וותק של 3 שנות נהיגה ועבר נקי מתביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 10,200 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ ומצביעים על עלויות אחזקה ממוצעות ביחס למקובל בקטגוריה, פרט לביטוח יקר מהממוצע.

 

סאנגיונג טיבולי XLVסאנגיונג טיבולי XLV

 

בטיחות

 

סאנגיונג טיבולי נבחן במבחני הריסוק האירופאיים של ארגון Euro Ncap בשנת 2016 וזכה לציון של 4 כוכבי בטיחות מתוך 5, עם ציון של 82% בהגנה על בוגרים, 62% בהגנה על ילדים, 65% בהגנה על הולכי רגל, ו- 43% עבור מערכות הבטיחות. רמת האבזור הבטיחותי בישראל עומדת על 6 מתוך 8, וזאת רק הודות למערכת מובילאיי המשווקת כסטנדרט ברכב. מפרט הבטיחות מצומצם וכולל 7 כריות אוויר, סיוע לזינוק בעליה, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, נקודות עיגון ISOFIX, וכאמור מערכת מובילאי בהתקנה מקומית.

 

סאנגיונג טיבולי XLVסאנגיונג טיבולי XLV

 

תמורה למחיר

 

סאנגיונג טיבולי XLV משווק בישראל ברמת אבזור אחת בלבד ומחירו עומד על 128,900 ₪, כלומר יקר ב- 9,000 ₪ מדגם הטיבולי הקצר. רשימת האבזור צנועה וכוללת בקרת אקלים מפוצלת דו-אזורית, 4 חלונות חשמליים, בורר מצבי נהיגה, בורר מצבי תגובת הגה, שני שקעי מתח 12V, מסילות גג, ותאורת יום אוטומטית מסוג LED.

 

סאנגיונג טיבולי XLV מנסה לשחק בכמה מגרשים במקביל, אך לדעתנו לא מציע חבילה שיכולה לאיים על הדגמים המובילים בסגמנט. לחובתו נרשמו יחידת הנעה שאינה חזקה או חסכונית במיוחד, ציוני בטיחות לא מצטיינים, הנדסת אנוש לא מבריקה, ואבזור דל יחסית.

 

אלו שיחליטו לרכוש את הסאנגיונג טיבולי XLV, יזכו לרכב נוח ומרווח מאוד המספק את רוב צרכי המשפחה הממוצעת הודות לתא מטען ענק ותאי אחסון יעילים. סאנגיונג טיבולי XLV בעצם ממציא את קטגוריית רכבי הפנאי העירוניים המוארכים, ועל כן יקרוץ ללקוחות המחפשים רכב מוגבה ושימושי במיוחד.

 

סאנגיונג טיבולי XLV
מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים 1,597 סמ"ק
הספק מרבי משולב 115/3,400-4,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 30.6/1,500-2,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,440 מ"מ
רוחב כללי 1,798 מ"מ
גובה כללי 1,635 מ"מ
בסיס גלגלים 2,600 מ"מ
מיכל דלק 47 ליטרים
נפח תא מטען

720 ליטרים

נפח תא מטען עם קיפול מושב אחורי

1,294 ליטרים

משקל עצמי 1,500 ק"ג
מהירות מרבית 174 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 12 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 16.9 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.3 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 4 כוכבים (2016)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

128,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלה ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.