סאנגיונג טיבולי XLV במבחן דרכים

 

לאחרונה הושק בישראל סאנגיונג טיבולי בגרסת XLV מוארכת עם תא מטען גדול ומנוע דיזל

תגיות | סאנגיונג, טיבולי XLV, פנאי שטח

סאנגיונג ממתגת עצמה כיצרנית בעלת אופי שונה מהעדר, עם רכבים בעיצוב ייחודי ולעיתים אף מוזר. סאנגיונג טיבולי XLV שהוצג בז'נבה בשנת 2016 והגיע אלינו השנה, לא שונה מבחינה זו. הוא בולט בסגמנט רכבי הפנאי העירוניים בזכות מרכב ייחודי עם תא מטען ענק ומנוע טורבו דיזל. יצאנו לבדוק האם קיימת הצדקה למחיר הגבוה ב- 9,000 ₪ מאחיו הקטן.

 

סרטון מבחן דרכים סאנגיונג טיבולי XLV

 

סאנגיונג טיבולי XLV
יתרונות   נוחות, שימושיות, צריכת דלק
חסרונות   עיצוב, איכות חומרים, הנדסת אנוש

 

סאנגיונג טיבולי XLVסאנגיונג טיבולי XLV

 

עיצוב ונוחות

 

נראה כי המעצבים בסאנגיונג שאבו את ההשראה ממספר רכבים בסגמנטים שונים, ויצרו שעטנז בעיצוב הטיבולי XLV. יש שיגידו כי הוא רכב יפה ומסקרן, אך לדעתנו הטיבולי XLV הוא מעין פרנקשטיין מודרני המורכב מאלמנטים רבים מדי.

 

השבכה הקדמית והפנסים מזכירים פנים אנושיות ותאורת היום הדקה ממוקמת מעל פנסי החזית כמעין גבות. הפרופיל מאופיין בקווי מתאר זורמים ואורכו הנדיב בולט, בזכות סרח עודף מוחצן מאחור. חישוקי האלומיניום בקוטר 16 אינץ', נראים מעט קטנים לרכב ופוגמים בעיצוב הכללי. הגג הישר ופסי הגג הכסופים, משתלבים באופן הרמוני עם הקונספט הכללי של הרכב.

 

סאנגיונג טיבולי XLV ארוך ב- 245 מ''מ מאחיו הקצר, אך בעל בסיס גלגלים זהה, העומד על 2,600 מ"מ. נתונים אלו מעידים כי תוספת האורך לא הגדילה את תא הנוסעים כלל, אלא רק את תא המטען.

 

סאנגיונג טיבולי XLVסאנגיונג טיבולי XLV

 

בתא הנוסעים גילינו איכות הרכבה נמוכה והנדסת אנוש מיושנת. גלגל ההגה מעוצב בצורה שאינה מובנת מבחינה ארגונומית, הוא דק בחלקו העליון ובשרני מדי בחלקו התחתון. את ההגה ניתן לכוון לגובה, אך לא לעומק. לוח המחוונים מציע עיצוב מיושן ונתוני מחשב הדרך מוצגים על מסך בגודל 3.5 אינץ' קטן באיכות בינונית.

 

סאנגיונג טיבולי XLVסאנגיונג טיבולי XLV

 

מערכת השמע המקורית והבסיסית מזכירה את אלו שהותקנו לפני עשור במכוניות יפניות. המערכת כוללת 6 רמקולים באיכות טובה אך תפעולה אינו אינטואיטיבי. גם מערכת בקרת האקלים מעוצבת במראה מיושן ודורשת הסתגלות לפקדי שליטה שאינם נוחים לתפעול, המערכת מפוצלת לשני אזורים, אך אינה מציעה פתחי מיזוג מאחור. עוצמת המיזוג חזקה מספיק על מנת לצנן את תא הנוסעים בחודשי הקיץ ומיקום פתחי המיזוג נכון ביחס לידי הנהג.

 

הנדסת האנוש בטיבולי XLV לוקה בחסר ובעיות פשוטות שהיו יכולות להיפתר מראש, אינן מקבלות מענה. השמש המשתקפת על הלוגו הכסוף שבמרכז גלגל ההגה, מסנוורת מאוד את עיני הנהג. בשעות הצהריים לוח התצוגה חסר החדות אינו קריא. בעיות כאלו ראויות לרכב מהעשור הקודם אך לא לרכב משנת 2018.

 

סאנגיונג טיבולי XLVסאנגיונג טיבולי XLV

 

תנוחת הנהיגה מוצלחת, אם כי מעט נמוכה בשביל רכב פנאי ולא תתאים למי שאוהב לשבת גבוה. המושבים הקדמיים נוחים ומרווחים ואנשים גדולי מידות ירגישו בהם נוח. מרווחי ראש, כתפיים וברכיים קיימים בשפע מלפנים וגם מאחור. המושבים האחוריים נוחים ותומכים, ויתאימו להסעת שלושה בוגרים בנוחות סבירה הודות למרווח הנדיר והרצפה השטוחה. מסעד היד הנשלף מהמושב האחורי נוח ויעיל, והשמשות הכהות תורמות לשמירה על פרטיות הנוסעים והגנה מפני השמש.

 

לזכותו של סאנגיונג טיבולי XLV נזקוף את רמת השימושיות הגבוהה המאופיינת בכניסה ויציאה קלה מהרכב, שלל תאי אחסון יעילים כגון תא פתוח מעל תא הכפפות, משטח מרופד מתחת לקונסולה הקדמית ותאים גדולים בכל הדלתות.

 

סאנגיונג טיבולי XLVסאנגיונג טיבולי XLV

 

תא המטען בנפח 720 ליטרים ולאחר קיפול שורת המושבים השנייה, יגדל נפחו לכדי 1,294 ליטרים. רצפת תא המטען עמוקה ולכן משווק הטיבולי XLV עם מחיצה דקה המחלקת את תא המטען לשתי קומות לטובת נוחות ההעמסה. המחיצה משאירה נפח של 574 ליטרים בקומה העליונה וניתן גם להסירה, אך בשל גודלה קיים קושי לאחסנה בתוך הרכב. אהבנו את פתרונות האחסון בתא המטען, ביניהם ווי תליה שימושיים לשקיות, שקע מתח 12V, ותאי אחסון מודולריים מתחת למחיצת תא המטען.

 

סאנגיונג טיבולי XLVסאנגיונג טיבולי XLV

 

נוחות הנסיעה בעיר טובה ורק שיבושים חדים יצליחו להפר את שלוות הנוסעים. נוחות הנסיעה בכבישים בינעירוניים טובה מאוד, בעיקר במהירויות של 60-110 קמ''ש. בטווח זה הנסיעה חלקה ושקטה, אך צפונה משם יתגברו רעשי הכביש והרוח, ויהפכו למורגשים מאוד בתא הנוסעים. במהירויות נמוכות מ- 60 קמ"ש הנסיעה קופצנית, בעיקר על גבי כבישים משובשים.

 

למרות אורכו מציע ה- XLV רדיוס סיבוב קטן יחסית העומד על 5.3 מטרים ומאפשר להתנהל בעיר בקלות יחסית. עם זאת, שדה הראיה לאחור כמעט אינו קיים והיינו שמחים לקבל מצלמת רוורס שהפכה לאביזר נפוץ אצל המתחרים.

 

ביצועים

 

סאנגיונג טיבולי XLV משווק בישראל עם מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטרים המפיק 115 כ''ס בטווח של 3,400-4,000 סל"ד ומומנט מרבי של 30.6 קג''מ בטווח של 1,500-2,500 סל''ד. תאוצה 0-100 קמ''ש אורכת 12 שניות והמהירות המרבית עומדת על 174 קמ''ש. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית מבית אייסין היפנית.

 

סאנגיונג טיבולי XLVסאנגיונג טיבולי XLV

 

יחידת ההנעה אומנם אינה מתהדרת בהספק גבוה במיוחד, אך בהחלט מפצה על כך במומנט גבוה מסל"ד נמוך. יתרון זה הופך למשמעותי בעת האצה מהמקום, תוך כדי שמירה על צריכת דלק סבירה. תיבת ההילוכים מתפקדת מצויין ומציעה אפשרות להעברת הילוכים ידנית באמצעות כפתור קטן הממוקם על ידית ההילוכים.

 

יחידת ההנעה שקטה ומעודנת יחסית למנועי דיזל, והופתענו לגלות כי המנוע הקטן יכול לספק חווית נהיגה מהנה. התאוצה לינארית ולא הרגשנו נפילות כוח או השהיות טורבו כלשהן. זוויות גלגול חדות וחוסר ריסון מרכב, מורגשים בעיקר בפניות חדות ומהירות. זהו אמנם אינו הרכב המתאים לנהיגה טכנית בכבישים מפותלים, אך בהחלט יצליח להתמודד ללא חשש עם עליות תלולות וסיבובים חדים במהירות ממוצעת.

 

סאנגיונג טיבולי XLVסאנגיונג טיבולי XLV

 

בשטח לא מציע סאנגיונג טיבולי XLV שום יתרון משמעותי על המתחרים. השילוב בין מרווח גחון נמוך העומד על 164 מ''מ, סרח עודף גדול מאחור, ומערכת הנעה קדמית, יצליח כנראה לדכא כל מחשבה הרפתקנית לגבי טיולי שטח בעבירות גבוהה.

 

צריכת דלק

 

נתוני היצרן מעידים על צריכת דלק ממוצעת של 16.9 ק''מ לליטר, אך במהלך מבחן הדרכים שלנו, שכלל בעיקר נסיעות בינעירוניות מנהלתיות ונסיעות קצרות בגוש דן, נרשמה צריכת דלק משולבת של 13.3 ק''מ לליטר. מיכל דלק מלא בנפח 47 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 550 ק''מ. ציון זיהום האוויר עומד על 15 מתוך 15. סאנגיונג טיבולי XLV אינו החסכוני בקטגוריה, אך מציג צריכת דלק טובה.

 

סאנגיונג טיבולי XLVסאנגיונג טיבולי XLV

 

עלויות אחזקה

 

סאנגיונג טיבולי XLV משווק עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ, ואחריות לשנה השלישית או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. שגרת הטיפולים היא אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון עומדת על 681 ₪, עלות הטיפול השני 1,322 ₪, עלות הטיפול השלישי 701 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,322 ₪. סך הכל עלות הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומדת על 4,026 ₪ כולל מע"מ.

 

עלות פנס קדמי עומדת על 4,402 ₪, עלות פנס אחורי 1,771 ₪, עלות מראת צד קומפלט 2,126 ₪, עלות זוג רפידות בלמים קדמיות 308 ₪, ועלות צלחות בלמים קדמיות עומדת על 660 ₪. עלות ביטוח מקיף וחובה לשנה לכל נהג מגיל 21 עם וותק של 3 שנות נהיגה ועבר נקי מתביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 10,200 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ ומצביעים על עלויות אחזקה ממוצעות ביחס למקובל בקטגוריה, פרט לביטוח יקר מהממוצע.

 

סאנגיונג טיבולי XLVסאנגיונג טיבולי XLV

 

בטיחות

 

סאנגיונג טיבולי נבחן במבחני הריסוק האירופאיים של ארגון Euro Ncap בשנת 2016 וזכה לציון של 4 כוכבי בטיחות מתוך 5, עם ציון של 82% בהגנה על בוגרים, 62% בהגנה על ילדים, 65% בהגנה על הולכי רגל, ו- 43% עבור מערכות הבטיחות. רמת האבזור הבטיחותי בישראל עומדת על 6 מתוך 8, וזאת רק הודות למערכת מובילאיי המשווקת כסטנדרט ברכב. מפרט הבטיחות מצומצם וכולל 7 כריות אוויר, סיוע לזינוק בעליה, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, נקודות עיגון ISOFIX, וכאמור מערכת מובילאי בהתקנה מקומית.

 

סאנגיונג טיבולי XLVסאנגיונג טיבולי XLV

 

תמורה למחיר

 

סאנגיונג טיבולי XLV משווק בישראל ברמת אבזור אחת בלבד ומחירו עומד על 128,900 ₪, כלומר יקר ב- 9,000 ₪ מדגם הטיבולי הקצר. רשימת האבזור צנועה וכוללת בקרת אקלים מפוצלת דו-אזורית, 4 חלונות חשמליים, בורר מצבי נהיגה, בורר מצבי תגובת הגה, שני שקעי מתח 12V, מסילות גג, ותאורת יום אוטומטית מסוג LED.

 

סאנגיונג טיבולי XLV מנסה לשחק בכמה מגרשים במקביל, אך לדעתנו לא מציע חבילה שיכולה לאיים על הדגמים המובילים בסגמנט. לחובתו נרשמו יחידת הנעה שאינה חזקה או חסכונית במיוחד, ציוני בטיחות לא מצטיינים, הנדסת אנוש לא מבריקה, ואבזור דל יחסית.

 

אלו שיחליטו לרכוש את הסאנגיונג טיבולי XLV, יזכו לרכב נוח ומרווח מאוד המספק את רוב צרכי המשפחה הממוצעת הודות לתא מטען ענק ותאי אחסון יעילים. סאנגיונג טיבולי XLV בעצם ממציא את קטגוריית רכבי הפנאי העירוניים המוארכים, ועל כן יקרוץ ללקוחות המחפשים רכב מוגבה ושימושי במיוחד.

 

סאנגיונג טיבולי XLV
מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים 1,597 סמ"ק
הספק מרבי משולב 115/3,400-4,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 30.6/1,500-2,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,440 מ"מ
רוחב כללי 1,798 מ"מ
גובה כללי 1,635 מ"מ
בסיס גלגלים 2,600 מ"מ
מיכל דלק 47 ליטרים
נפח תא מטען

720 ליטרים

נפח תא מטען עם קיפול מושב אחורי

1,294 ליטרים

משקל עצמי 1,500 ק"ג
מהירות מרבית 174 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 12 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 16.9 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.3 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 4 כוכבים (2016)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

128,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אאודי A6 החדשה 2018 במבחן דרכים

    אאודי A6 החדשה 2018 במבחן דרכים

    18.10.18 | מבחני רכב

    מכונית הסלון החדשה של אאודי גדושה במיטב הטכנולגיה של היצרנית הגרמנית בשילוב עם מנוע שרירי והנעה כפולה. יצאנו להתרשם מהביצוע על כבישי ישראל

    אאודי A6 נמנית מאז ומתמיד בין מובילות סגמנט מכוניות הסלון אשר נשלט מזה עשורים על ידי הטריו הגרמני. בדור הנוכחי מתפארת אאודי A6 בטכנולוגיה עילית הכוללת מערכות נהיגה אוטונומיות מהמתקדמות ביותר בשוק הרכב, סביבת נהג חדשנית עם שלושה מסכים, ושלל מערכות בטיחות מתקדמות. למבחן שלנו התייצבה גרסת 55 TFSI עם מנ

     
  • טויוטה קאמרי הייבריד במבחן דרכים

    טויוטה קאמרי הייבריד במבחן דרכים

    11.10.18 | מבחני רכב

    טויוטה קאמרי הייבריד החדשה היא כבר לא האופציה ההיברידית הבלעדית בסגמנט המשפחתיות הגדולות והיא חוזרת להתמודד עם המתחרות הצעירות

    בשנת 2008 בתגובה לפופולריות שצברה בערוצי הייבוא האישי החל שיווקה הרשמי של טויוטה קאמרי בגרסה ההיברידית בישראל לצד גרסת הבנזין הסטנדרטית. לפני עשור, משפחתית גדולה בניחוח אמריקאי בעלת יחידת הנעה היברידית הייתה ייחודית בנוף והפכה לאפשרות ההיברידית הבלעדית בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. טויוט

     
  • אאודי A8 במבחן דרכים

    אאודי A8 במבחן דרכים

    03.10.18 | מבחני רכב

    פיניתי לעצמי סוף שבוע שלם כדי להיות צמוד וליהנות מאחת המכוניות הכי מפוארות, מרווחות, משוכללות ומפנקות הנוסעות בכבישי ישראל

    לא כל יום יוצא לי לבחון מקרוב מכונית דגל של מותג פרימיום, לכן לפגישה עם אאודי A8 החדשה ציפיתי בכיליון עיניים. בנוסף להיותה גדולה ומרשימה, מדובר באחת המכוניות הטכנולוגיות ביותר בעולם המביאה את רמת הפינוק והבטיחות לרמות שלא הכרנו עד כה. אאודי A8 ארוכה 3.0 TFSI אוטומטית יתרונות

     
  • וולוו XC40 במבחן דרכים

    וולוו XC40 במבחן דרכים

    27.09.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    וולוו XC40 מתיימר להתבלט בזכות הנדסת אנוש מבריקה, תא נוסעים איכותי, ועיצוב צעיר

    וולוו XC40 הינו האח הקטן במשפחת רכבי הפנאי של היצרנית. הדגם החדש נועד להתחרות בקטגוריה רוויית מתחרים איכותיים ביניהם יגואר E-Pace, אאודי Q3 , ב.מ.וו X1, ומרצדס GLA. בסגמנט הצפוף מנסה וולוו להתבלט באמצעות מעלותיה הידועות - הנדסת אנוש מודרנית, בטיחות, נוחות, ועיצוב ייחודי. גרסת המבחן ברמת אבזור R דיזי

     
  • DS 7 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 7 קרוסבק במבחן דרכים

    20.09.18 | מבחני רכב

    DS מכניסה את השיק הצרפתי אל קטגוריית רכבי הפנאי היוקרתיים

    ליין דגמי DS הושק בתחילת העשור הנוכחי עם הצגת סיטרואן DS 3, גרסה יוקרתית ואופנתית לסופר מיני של סיטרואן. מאז הושקו דגמים שלא פגעו במטרה ולא סייעו למותג להתבסס, אך למרות זאת בשנת 2016 החליטו קברניטי קבוצת PSA להפוך את DS למותג עצמאי עם מיצוב יוקרתי, ומערך הפצה נפרד מדגמי סיטרואן. DS 7 2.

     
  • יגואר E-Pace במבחן דרכים

    יגואר E-Pace במבחן דרכים

    12.09.18 | מבחני רכב

    דגם הכניסה לעולם הקרוסאוברים של יצרנית היוקרה יגואר, מתפאר בתדמית אליטיסטית ותג מחיר יומרני. יצאנו למבחן על כבישים מקומיים כדי לבדוק האם הוא שווה את הפרמייה הנדרשת

    יגואר נכנסת באיחור אופנתי אל שוק הקרוסאוברים הקומפקטיים עם יגואר E-Pace, אחיו הקטן של יגואר F-Pace, המתחרה מול דגמים כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, ומרצדס GLA. יגואר E-Pace מתהדר בתדמית אליטיסטית, עיצוב מסוגנן ומפרט נדיב, אשר מכוונים אותו אל מול הגרסאות הבכירות של מקביליו מגרמניה. הפרמייה הנדרשת עבורו לא

     
  • פולקסווגן פולו GTI במבחן דרכים

    פולקסווגן פולו GTI במבחן דרכים

    30.08.18 | מבחני רכב

    פולקסווגן פולו GTI מתיימרת להציע שימושיות יומיומית לצד יכולת ספורטיבית גבוהה. יצאנו לבחון האם ההבטחה מתממשת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת הסבר לציבור, מדוע הם מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס, על מכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת כמעט לכל מכוניות סופר מיני קיימת גרסה חמה בקטגוריית "הוט הא

     
  • קיה סטוניק במבחן דרכים

    קיה סטוניק במבחן דרכים

    21.08.18 | מבחני רכב

    קיה סטוניק, הנציג החדש בקטגוריית הג'יפונים הקטנים, מתכוון לעשות חיים קשים למתחרים

    את קיה כבר אין צורך להציג בישראל. כמעט כל מכונית שמינית שעלתה לכביש מאז תחילת השנה, נושאת את סמל היצרנית הדרום קוריאנית. בכל פינת רחוב תוכלו לפגוש את הספורטאז', הפיקנטו או הנירו הפופולריים. כעת מושק בישראל קיה סטוניק, רכב פנאי עירוני הצפוי לחזק את קיה אף יותר. קיה סטוניק 1.0 טורבו פרימי

     
  • מרצדס CLS במבחן דרכים – כריש לבן

    מרצדס CLS במבחן דרכים – כריש לבן

    14.08.18 | מבחני רכב

    מרצדס מציגה את הדור השלישי של דגם ה-CLS, אשר נחשב למייסד סגמנט רכבי הסלון בתצורת קופה 4 דלתות

    מרצדס CLS המקורית הושקה לראשונה בשנת 2003 וייסדה רשמית את סגמנט מכונית הקופה 4 דלתות. הדור השני בסדרה הושק בשנת 2011 והציג לראשונה מערכת הנעה כפולה עם חלוקת מומנט דינמית, 4MATIC בשפתה של מרצדס, ותיבת הילוכים 9 הילוכים אוטומטית. לאחרונה הושקה מרצדס CLS החדשה וזו סיבה מעולה לקחת אותה לסוף שבוע קיצי בא

     
  • ב.מ.וו X3 במבחן דרכים

    ב.מ.וו X3 במבחן דרכים

    02.08.18 | מבחני רכב

    ב.מ.וו X3 החדש מבטיח יכולות דינמיות משופרות בחבילה איכותית ומעוצבת מבעבר. יצאנו לבדוק האם הוא שומר על ערכי המותג

    ב.מ.וו ידועה כיצרנית המזהה מגמות בשוק הרכב, זמן רב לפני שהחלו לתפוס תאוצה. כך ידעה היצרנית הבווארית לזהות כבר לפני 15 שנים, כי סגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים היוקרתיים ירקיע שחקים ונערכה בהתאם. החברה השיקה את ב.מ.וו X3 לראשונה בשנת 2003, שהיה אחד מחלוצי הסגמנט. ב.מ.וו X3 כיום לב.מ.וו

     
  • פולקסווגן פולו 2018 במבחן דרכים

    פולקסווגן פולו 2018 במבחן דרכים

    26.07.18 | מבחני רכב

    פולקסווגן פולו החדשה מכוונת אל פסגת סגמנט הסופר מיני. יצאנו לבדוק האם יש הצדקה למחירה הגבוה

    פולקסווגן פולו מתיימרת להיות גרסה מוקטנת של פולקסווגן גולף ומציגה תא נוסעים מרווח ואיכותי ביחס לסגמנט, במטרה להעניק תחושה של מכונית מסגמנט גבוה יותר. הדור החדש של פולקסווגן פולו מבטיח להיות טוב מקודמו ומציע חידושים, ביניהם פלטפורמה חדשה, מערכות בטיחות מתקדמות, ומערכת מולטימדיה עם צג מגע בגודל 8 אינץ

     
  • קיה סטוניק – התרשמות ראשונית

    קיה סטוניק – התרשמות ראשונית

    22.07.18 | מבחני רכב

    התרשמות קצרה מהקרוסאובר החדש של קיה מגלה שיש לו את כל הכלים להצלחה בישראל

    בשבוע שעבר בישרנו לכם על השקתו של קיה סטוניק החדש, הקרוסאובר הקומפקטי מבית קיה ואחיו הקטן של קיה ספורטאז', אשר נכנס לשוק ער ורבוי מתחרים כגון יונדאי קונה - אחיו לפלטפורמה, סיאט ארונה, אופל מוקה, ורנו קפצ'ור. נהיגת התרשמות מגוונת אשר נערכה במסגרת ההשקה ע"י טלקאר, יבואנית קיה לישראל, הקנתה ל

     
  • סובארו פורסטר אוסקה במבחן דרכים

    סובארו פורסטר אוסקה במבחן דרכים

    08.07.18 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם שדרוג חבילת האבזור בגרסת אוסקה החדשה משפר את התמורה של סובארו פורסטר?

    סובארו פורסטר הוצג לראשונה כקונספט בתערוכת טוקיו בשנת 1995 והדור הראשון הושק ביפן בשנת 1997, משמע שהפורסטר נמצא איתנו למעלה משני עשורים והיה מחלוצי סגמנט הפנאי שטח בעולם. הדור הרביעי של סובארו פורסטר הושק בשנת 2013 ובשנת 2016 הגיע אלינו לאחר מתיחת פנים קלה שכללה עדכונים קוסמטיים, מערכת מולטימדיה מקו

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס במבחן דרכים

    05.07.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    סיטרואן נכנסת לסגמנט רכבי הפנאי העירוניים ועושה זאת בסגנון צרפתי אופייני, הכולל עיצוב משעשע ותא נוסעים שימושי

    בדומה ליצרניות רבות, מציגה סיטרואן מתחרה באחד הסגמנטים הלוהטים ביותר בשוק הרכב - סגמנט רכבי הפנאי העירוניים. המהלך ששירת את המטרה היה החלפת המיניוואן סיטרואן C3 פיקאסו ברכב פנאי חדש העונה לשם סיטרואן C3 איירקרוס וחולק פלטפורמה עם אחיו אופל קרוסלנד X ופיג'ו 2008. יצאנו לסופ''ש ארוך עם רכב הפנאי החדש

     
  • מיצובישי טרייטון במבחן- סוס עבודה יפני

    מיצובישי טרייטון במבחן- סוס עבודה יפני

    03.07.18 | מבחני רכב

    הטרייטון של מיצובישי הוא אחד מכלי העבודה הטובים שיש לסגמנט הטנדרים להציע. יצאנו לבדוק האם העובדה שיש לו את המנוע החזק בקטגוריה מספיקה בכדי להוביל בקטגוריה

    מיצובישי היא אחת מהכוכבות הגדולות של קטגוריית הטנדרים כבר הרבה שנים. בעוד יצרנים אחרים פרשו מהמרוץ, מיצובישי תמיד הייתה שם ומתכוונת להמשיך ולהיות. מה- L200 של שנות התשעים, המגנום המצ'ואיסטי, דרך ההאנטר הנאה, ועד הטרייטון של היום, מיצובישי תמיד בלטה בסגמנט הטנדרים. בעידן בו שווי שימוש אפס ניתן לטנדרי

     
  • יונדאי i30 במבחן - גולף קוריאנית

    יונדאי i30 במבחן - גולף קוריאנית

    28.06.18 | מבחני רכב

    יונדאי i30 מגיעה עם מפרט אירופאי ומחיר ממוקד אל לב שוק המשפחתיות. יצאנו לבדוק האם יש לה את הכלים כדי להתברג בראש הסגמנט

    הדור השלישי של יונדאי i30 הושק בישראל באיחור לאחר הצגתו באירופה. הדגם החדש מכוון ללב שוק המשפחתיות, ובמרכז הכוונת נמצאת אמת המידה של הקטגוריה - פולקסווגן גולף. על הנייר, המפרט דומה למתחרה הגרמנית, ובדור הנוכחי זונחת יונדאי את מנוע ה- 1.6 ליטרים האטמוספרי לטובת מנוע בנפח 1.4 ליטרים מוגדש טו

     
  • מיצובישי אקליפס קרוס במבחן דרכים

    מיצובישי אקליפס קרוס במבחן דרכים

    27.06.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    מיצובישי משגרים אל קטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים ג'יפון חדש בעיצוב קופה מוחצן החמוש במנוע טורבו חדש וחזק

    במיצובישי הבינו היטב שכולם רוצים לנהוג ברכבי פנאי שטח ומציעים היום באופן חריג למדי שלושה רכבי פנאי שטח קומפקטיים המבוססים על אותה הפלטפורמה. מיצובישי אאוטלנדר הפופולארי מציע אפשרות להסעת 7 נוסעים, מיצובישי ASX הוותיק הגיע רק לאחרונה ארצה ומוצע במחיר אטרקטיבי המציב אותו מול משפחתיות קומפקטיות, וכעת מ

     
  • קאדילק ATS במבחן דרכים

    קאדילק ATS במבחן דרכים

    21.06.18 | מבחני רכב

    רגע לפני שתרד מפס הייצור, לקחנו את קאדילק ATS למבחן דרכים מלהיב ומפתיע

    קאדילק ATS היא מכונית פרימיום חזקה ומהירה עם הנעה אחורית המהווה מתחרה אמריקאית ראויה למכוניות גרמניות דוגמת ב.מ.וו סדרה 3, אאודי A4 ומרצדס C קלאס. למבחן שלנו התייצבה גרסת פרימיום הבכירה, המציעה נוכחות מרשימה, שלל פינוקים ומנוע חזק בהספק 272 כ''ס במחיר 310,000 ₪. קאדילק הודיעה כי החל מהשנה ה

     
  • אופל קרוסלנד X במבחן דרכים

    אופל קרוסלנד X במבחן דרכים

    20.06.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אופל קרוסלנד X מציע מרווח פנימי נדיב ושימושיות ברמה גבוהה במיוחד. האם זה יספיק לו במלחמה בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים ?

    זמן לא רב עבר מאז פרסמנו את רשמנו ממבחן הדרכים של אופל אינסיגניה החדשה, המכונית האחרונה שנולדה במסגרת הבעלות הארוכה של ג'נרל מוטורס על אופל, והנה התייצבו בישראל בהשקה משותפת אופל גרנלנד X המתחרה בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים, ואופל קרוסלנד X לשמו התכנסנו, המתחרה בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים. שניהם