מרצדס CLS במבחן דרכים – כריש לבן

 

מרצדס מציגה את הדור השלישי של דגם ה-CLS, אשר נחשב למייסד סגמנט רכבי הסלון בתצורת קופה 4 דלתות

תגיות | סלון, מרצדס, CLS

מרצדס CLS המקורית הושקה לראשונה בשנת 2003 וייסדה רשמית את סגמנט מכונית הקופה 4 דלתות. הדור השני בסדרה הושק בשנת 2011 והציג לראשונה מערכת הנעה כפולה עם חלוקת מומנט דינמית, 4MATIC בשפתה של מרצדס, ותיבת הילוכים 9 הילוכים אוטומטית. לאחרונה הושקה מרצדס CLS החדשה וזו סיבה מעולה לקחת אותה לסוף שבוע קיצי באילת, על מנת להבין האם הדור הצעיר לא רק יפה יותר מקודמו, אלא גם מוצלח יותר.

 

סרטון מבחן דרכים מרצדס CLS

 

מרצדס CLS
יתרונות   עיצוב, איכות חומרים והרכבה, ביצועים
חסרונות   שימושיות

 

מרצדס CLSמרצדס CLS

עיצוב ונוחות

 

מרצדס בחרה ב- CLS החדשה כבמה להצגת שפת העיצוב שתאפיין את ליין דגמי החברה העתידיים. העיצוב מציג קווים אופקיים וגריל קדמי דומיננטי אנכי. פנסי החזית המחודדים נמתחים לאחור ומפיקים אלומת אור המשתנה בהתאם לתנאי הדרך ומבוססת על לא פחות מארבע נורות LED חזקות, המעוטרות בפסים כחולים. למבחן הדרכים התייצבה גרסת CLS 450 המצויידת בחבילת עיצוב AMG אשר כוללת בין השאר פתחי אוורור ענקיים בקדמת הרכב ובאחוריו, חצאיות צד ספורטיביות וחישוקי אלומיניום מינימליסטיים בקוטר 19 אינץ' הנועלים צמיגי אל-תקר בחתך נמוך. הפרופיל מציג קווים זורמים ומעוגלים עם נוכחות מוחצנת אך אלגנטית.

 

מרצדס CLSמרצדס CLS

 

חלקה הקדמי אומנם אגרסיבי וכוחני, אך הוא מאוזן בהרמוניה מושלמת עם הגג המשתפל והזנב הייחודי והמעודן. החלק האחורי צנוע בהרבה מהקדמי ומציג פנסים חדשים הנמתחים מצדי הרכב אל מרכז דלת תא המטען. סמל היצרנית משמש גם כידית נסתרת לפתיחת דלת תא המטען. במהלך הנסיעה לאילת קיבלתי המון תגובות נפעמות על העיצוב החיצוני המעידות על כך שמרצדס הצליחה ליצור עיצוב מרשים ומסובב ראשים.

 

תא הנוסעים יוקרתי ומעוצב בטוב טעם. לא מצאנו אלמנטים צעקניים מדי שאינם תואמים לתדמית היוקרתית. גימור העץ האריסטוקרטי משתלב עם דיפוני העור האיכותיים כמו שנקניקיה גרמנית משתלבת עם כוס בירה קרה. מרצדס הצליחה למזג בצורה מושלמת בין אלמנטים טכנלוגיים כגון מסכים גדולים ברזולוציה גבוהה, לבין אלמנטים שמרניים כגון שעון אנלוגי קטן הממוקם במרכז הקונסולה ומשטחי עץ נרחבים.

 

מרצדס CLSמרצדס CLS

 

תאורת האווירה עוטפת את חלל התא ומאפשרת בחירה בין 64 צבעים שונים אשר תורמים למראה המודרני. פתחי המיזוג מזכירים פתח מפלט אוויר של מדחס טורבו וניתנים לכוונון בספקטרום רחב. מרצדס דאגה להאיר גם אותם בתאורת האווירה המשתנה. גלגל ההגה מחופה עור ומציג מידות מדויקות המתאימות בדיוק לידיו של הנהג הממוצע.

 

תנוחת הנהיגה נמוכה וספורטיבית, וסביבת הנהג מחבקת ומעניקה תחושה נעימה מכל עבר. המושבים הקדמיים נוחים, מפנקים ומרופדים בעור איכותי. מרצדס CLS מציעה מגוון אפשרויות לכיוון המושבים הקדמיים לטובת תנוחת נהיגה מושלמת, המתאימה אישית להעדפות הנהג והנוסע לידו.

 

מרצדס CLSמרצדס CLS

 

החסרונות המשמעותיים ביותר של מרצדס CLS הם בתחום השימושיות. הגג המשתפל משאיר לנוסעים מאחור מרווח ראש מצומצם, והעובדה כי קיימים בפועל רק שני מקומות ישיבה מאחור, תגביל מאוד את המשפחה הממוצעת. קיים אומנם מקום ישיבה לנוסע אמצעי, אך כפשרה זמנית בלבד ולא כמושב אמיתי בגודל מלא. הכניסה והיציאה מלפנים קלות ומהירות בזכות מפתח דלתות נדיב, אך מאחור קשה להיכנס ולהתיישב בנוחות בשל המפתח הצר והגג הנמוך. חיסרון נוסף בא לידי ביטוי בעיר הצפופה. עם אורך של 5 מטרים ורוחב של 1.9 מטרים זו אינה המכונית האידיאלית להתנהלות משפחתית עירונית יומיומית, אלא דווקא לנסיעות ארוכות ומהנות.

 

מערכת המולטימדיה דורשת תשומת לב רבה לתפעולה ולהבנת מבחר התפריטים ותתי התפריטים הקיימים בה. מבחר האפשרויות בממשק מרגיש אין סופי ולא באמת נחוץ. מרצדס בחרה להשתמש בקונפיגורציה המוכרת של חוגה הממוקמת מתחת למשטח מגע. לטעמנו זהו עיצוב מסורבל ולא נוח. על מנת לברור בין התפריטים באמצעות הגלגלת, נלחץ לעיתים רבות הגו'יסטיק בטעות, ופוגע בתפעול החלק של המערכת. כלמוביל אינה מתקינה ב- CLS ממשק מקומי הכולל Waze, ולכן צריך להסתפק בתוכנת ניווט מקורית בשפה האנגלית. מערכת הניווט אומנם פועלת היטב בכבישים בישראל, אך אינה מציגה עומסי תנועה או נקודות עניין מקומיות ונתקעת מדי פעם.

 

מרצדס CLSמרצדס CLS

 

בתא הנוסעים מגוון תאי אחסון, ביניהם תאים גדולים בדלתות הקדמיות, תא עמוק וממוזג בין המושבים הקדמיים, תא סגור בקונסולה המרכזית הכולל זוג מתקני כוסות ומשטח להנחת הסמארטפון, ותא כפפות בגודל סביר.

 

תא המטען ענק ביחס לסוג המרכב ומציע נפח של 490 ליטרים. דלת תא המטען נפתחת חשמלית מהשלט או באמצעות מחוות רגל. סף ההטענה גבוה מאוד ומסרבל את ההעמסה. מרצדס CLS אינה מחוייבת בנשיאת גלגל חלופי ובכך משילה משקל ומרוויחה נפח נוסף למטען.

 

מרצדס CLSמרצדס CLS

 

נוחות הנסיעה משובחת ויוצאת דופן, הן בנסיעה עירונית והן בנסיעה בין-עירונית. מערכת המתלים בולעת ומשככת היטב את מרבית פגמי הכביש ופסי ההאטה. תא הנוסעים אטום לחלוטין לרעשי הסביבה החיצונית ומאפשר לנוסעים ברכב להירגע גם בזמן שיוט במהירויות גבוהות במיוחד. שהייה ממושכת בעומסי התנועה של גוש דן תעבור כהרף עין כי לא תשמעו את ההתרחשות בחוץ. הודות לקורות A צרות, שדה הראייה לפנים רחב מאוד.

 

ביצועים

 

למבחן הדרכים התייצבה מרצדס CLS 450 המצויידת במנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים טורי. מדובר במנוע בנפח 3.0 ליטרים המפיק 367 כ''ס ב- 6,100-5,500 סל''ד ומומנט בשרני של 50.0 קג''מ ב- 1,600-4,000 סל"ד. אל מנוע הבנזין משודך מנוע חשמלי קטן במתח 48V המפיק 22 כ''ס ומומנט של 25.4 קג''מ, המסייע למנוע הבנזין בעת תאוצה כדי לצמצם את השהיית הטורבו. תאוצה 0-100 קמ''ש אורכת 4.8 שניות והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל- 250 קמ''ש.

 

מרצדס CLSמרצדס CLS

 

המנוע משודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית מצויינת, ולמערכת הנעה כפולה חכמה. יחידת ההנעה של ה- CLS 450 מאוזנת ועגולה. התאוצה לינארית כמו שרק ייקים אמיתיים יודעים לייצר, והשהיית הטורבו כמעט ואינה מורגשת. בין אם מדובר ביציאה מהירה לעקיפה או בהתגלגלות איטית בין רמזור לרמזור, יודעת התיבה לזהות במדוייק את כוונת הנהג ונערכת בהתאם. במידה ותידרש להאצת ביניים אגרסיבית, תדע התיבה להוריד 3 הילוכים בבת אחת ולשגר את המכונית קדימה ביעילות ובדיוק רב. התאכזבנו לגלות כי בהעברת הילוכים ידנית לא קיימת אותה הליברליות בבחירת ההילוך הרצוי כפי שציפינו.

 

מרצדס CLSמרצדס CLS

 

מערכת ההנעה הכפולה מספקת אחיזת כביש מדהימה. הוסיפו לכך את העובדה כי המרכב הנמוך ומערכת המתלים הספורטיבית מבית AMG מבטלים כמעט לגמרי את זוויות הגלגול, ותקבלו מכונת נהיגה משומנת, כזו שכיף להאיץ מהמקום בחריקת צמיגים ולהטיס אל תוך הפניה ומחוצה לה במהירות גבוהה ללא חשש לאיבוד אחיזה. ההיגוי נעים וקל בנסיעה מנהלתית אך לא חד ומהיר מספיק עבור נהיגה אגרסיבית בכבישים מפותלים.

 

צריכת דלק

 

נתוני היצרן מעידים על צריכת דלק משולבת של 13.3 ק''מ לליטר. בחלקו הראשון של המבחן, שכלל נסיעה רגועה מתל אביב לאילת, נרשמה צריכת דלק חסכונית יחסית של 10.2 ק''מ לליטר. בדרך חזרה הרשינו לעצמנו ללחוץ את ה- CLS קצת יותר חזק, במיוחד בעליות התלולות, וכך קיבלנו נתון מלחיץ של 4 ק''מ לליטר וחור גדול בארנק. נפח מיכל הדלק עומד על 65 ליטרים ומאפשר טווח נסיעה של כ- 550 ק"מ בין תדלוקים. רמת זיהום האוויר של מרצדס CLS 450 בישראל עומדת על 15 מתוך 15.

 

מרצדס CLSמרצדס CLS

 

בטיחות

 

מרצדס CLS החדשה לא נבחנה עדיין במבחן הבטיחות של ארגון Euro Ncap, אך נבחנה על ידי ארגון חברות הביטוח האמריקאי IIHS בשנת 2018 וזכתה לציונים מעולים בכל הקטגוריות הנבחנות. בישראל זוכה ה- CLS לדירוג בטיחות מרבי של 8 מתוך 8, שלו זוכות רק מעטות.

 

מרצדס CLS משווקת עם חבילת בטיחות נדיבה הכוללת בין היתר 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב הנסיעה, התרעה על תנועה צולבת מאחור, מערכת הכנה לתאונה, התרעה על עייפות נהג, אורות בלימה אדפטיביים, עמעום אורות אוטומטי, וחיישני לחץ אוויר בצמיגים.

 

מרצדס CLSמרצדס CLS

 

מערכות הבטיחות האוטונומיות הציגו ביצועים טובים אך לא מושלמים. המערכות פועלות בשני מצבים הכוללים תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב הנסיעה, המאופיין בתיקון חד ומהיר, או במצב נהיגה אוטונומית בו מתבצע ניהוג אוטומטי אשר מופעל בעת הדלקת בקרת השיוט האדפטיבית. תפקודה של המערכת במצב אוטונומי אינו מושלם מכיוון שבפעמים רבות במהלך המבחן כשלה בזיהוי נתיב הנסיעה ומכשולים כגון פסי האטה ומכוניות הנכנסות לכיכר מימין.

 

עלויות אחזקה

 

מרצדס CLS משווקת עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית.

<

 

מרצדס CLSמרצדס CLS

 

תמורה למחיר

 

מרצדס CLS 450 מוצעת במחיר של החל מ- 720,000 ₪ וכוללת בין היתר בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג מאחור, ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום וזכרונות, מראות חשמליות עם עמעום אוטומטי וזכרונות, הגה מתכוונן חשמלית, מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל זהה, מערכת חנייה אוטומטית, מערכת מצלמות היקפית, כניסה והתנעה ללא מפתח, חלון גג, ופתיחה חשמלית לדלת תא המטען. גרסת CLS53 AMG הבכירה מוצעת במחיר של החל מ- 885,900 ₪ וכוללת בנוסף מתלי אוויר ומערכת שמע מבית Burmester בהספק 590W עם 13 רמקולים.

 

מרצדס CLS החדשה היא יפיפייה אמיתית המושכת תשומת לב בכל מקום אליו היא מגיעה. היא ספורטיבית, מפנקת, אלגנטית ואפילו חסכונית יחסית. החסרונות העיקריים הם מושב אחורי שאינו מתאים להסעת שלושה בוגרים בנוחות, ותא מטען במבנה לא אידיאלי להעמסת ציוד. אם אתם מחפשים מכונית יוקרה עם 4 דלתות אבל רוצים שתיראה ייחודית ומושכת מבטים, כדאי בהחלט שתיקחו בחשבון את מרצדס CLS החדשה.

 

מרצדס CLS 450
מנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים טורי 2,998 סמ''ק
הספק מרבי משולב 5,500-6,100/367 (כ''ס/סל''ד)
מומנט מרבי משולב 1,600-4,000/49.9 (קג''מ/סל''ד)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 9 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,988 מ"מ
רוחב כללי 1,890 מ"מ
גובה כללי 1,435 מ"מ
בסיס גלגלים 2,939 מ"מ
מיכל דלק 66 ליטרים
נפח תא מטען

490 ליטרים

משקל עצמי 1,940 ק"ג
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 4.8 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.2 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 8 (מתוך 8)
מחיר

720,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט