פולקסווגן פולו GTI במבחן דרכים

 

פולקסווגן פולו GTI מתיימרת להציע שימושיות יומיומית לצד יכולת ספורטיבית גבוהה. יצאנו לבחון האם ההבטחה מתממשת על כבישי הארץ

תגיות | ספורט, פולקסווגן, פולו GTI 5 דלתות

"למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת הסבר לציבור, מדוע הם מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס, על מכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת כמעט לכל מכוניות סופר מיני קיימת גרסה חמה בקטגוריית "הוט האץ". פולקסווגן פולו בדור הנוכחי משגרת לסגמנט גרסת GTI חדשה עם מנוע בנפח 2.0 ליטרים בהספק 200 כ"ס, בגרסת 5 דלתות בלבד, לאחר שגרסת 3 הדלתות נגנזה לחלוטין עקב חוסר ביקוש. מעבר למנוע השרירי זוכה פולקסווגן פולו GTI לכיול מתלים ספורטיבי נוקשה, בלמים משופרים, מושבים ספורטיביים, ועדכוני עיצוב ואבזור נדרשים. יצאנו לבדוק איך כל המפרט הזה נראה ומתנהג על הכביש.

 

סרטון מבחן דרכים פולקסווגן פולו GTI

 

פולקסווגן פולו GTI
יתרונות מנוע, ביצועים, אחיזת כביש, מושבים
חסרונות נוחות נסיעה, תקשורת מההגה ומהשלדה, טווח נסיעה

 

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

 

עיצוב ונוחות

 

פולקסווגן פולו GTI החדשה מאמצת עיצוב בוגר ושמרני בדומה לפולו הסטנדרטית, בתוספת אלמנטים נדרשים המקנים הופעה נאה וספורטיבית יותר. בחזית פס אדום הנמתח לרוחב הגריל ופולש אל גופי התאורה הראשיים מסוג LED. מאחור ספויילר נאה, גופי תאורת LED מושחרים, דיפיוזר, ופתחי מפלט כפולים מצופים כרום.

 

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

 

מהצד ניתן להבחין בחישוקי 17 אינץ' בעיצוב קרבי וכמובן סמלי GTI למקרה שמישהו יפספס. השינויים הללו מספיקים כדי להבהיר לכל עובר אורח כי אין מדובר בפולקסווגן פולו של הדודה, ולראיה ניתן היה לספור את כמות המבטים לה זכתה גרסת ה- GTI בימי המבחן, לעומת אפס התייחסות אותה קיבלה הפולו הסטנדרטית שנבחנה אצלנו מוקדם יותר. המידות נדיבות ונמצאות בתחום העליון בסגמנט הסופר מיני. אורכה 4,067 מ"מ, רוחבה 1,751 מ"מ, גובהה 1,438 מ"מ, ובסיס גלגליה נמתח על פני 2,549 מ"מ.

 

תא הנוסעים משדר ספורטיביות הודות לפנלים אדומים בדלתות, בדשבורד ומתחתיו, מושבים מעולים בעלי תמיכה צידית נדיבה, גלגל הגה שמנמן וקטום, דוושות אלומיניום, ספי דלתות עם לוגו GTI, ריפוד תקרה מושחר, מד הקפות במחשב הדרך, ותצוגת לחץ גדישה, כוחות G, וטמפרטורת שמן על גבי המסך המרכזי. מערכת המולטימדיה עם מסך מגע איכותי בגודל 8 אינץ' אשר מעניק תחושה יוקרתית. במרכז לוח המחוונים מוצג מחשב הדרך המאפשר צפייה ושליטה באמצעות פקדים שעל גבי גלגל ההגה בצורה יעילה ונוחה. ששת הרמקולים מפיקים צליל סביר וציפינו ליותר מרכב ספורטיבי יקר המכוון לקהל יעד צעיר.

 

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

 

הפלסטיקה ברובה קשיחה למגע כפי שמקובל בסגמנט, ואיכות ההרכבה הדוקה. בעיות כגון גימור לקוי בתאורת האיפור וקרקושים ממצלמת הרוורס אשר הופיעו בגרסת הבסיס, לא הופיעו כאן. הנדסת האנוש טובה ותפעול המערכות אינטואיטיבי כמיטב מסורת פולקסווגן, פרט לפתחי המיזוג הממוקמים מתחת לצג המולטימדיה. כל הפקדים איכותיים ומעניקים פידבק מוצלח וחווית שימוש מעולה.

 

פולקסווגן פולו GTI מתיימרת להציע שימושיות יומיומית לצד יכולת ספורטיבית גבוהה. בהתאם לכך, ויתרו אנשי פולקסווגן על גרסת 3 דלתות המקריבה את אלמנט השימושיות ונוחות הגישה למושב האחורי, לטובת עיצוב סקסי וצעיר יותר. המרחב הפנימי טוב ביחס לסגמנט הסופר מיני. המושבים הקדמיים מעולים ומספקים נוחות טובה לצד תמיכה צידית ההולמת את היכולת הספורטיבית, אך יתכן ויהיו צרים עבור בעלי גוף רחב. ניתן למצוא תנוחת נהיגה נוחה ושולטת באמצעות כיוונון גובה ידני למושב (כולל 2 רמות הקשחה למשענת הגב) וגלגל הגה המתכוון ידנית לגובה ולעומק. מלפנים יש די והותר מרווח לשני בוגרים, ושדה הראיה טוב לכל הכיוונים בזכות קו חלונות בגובה סביר המעניק תחושה אוורירית ומקל מאוד בתנועה עירונית.

 

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

 

מאחור מצאנו מושב רחב יחסית. שני בוגרים יעבירו נסיעה בין-עירונית ללא תלונות, אך נוסע שלישי יגרום לצפיפות אינטימית במושב האחורי, בין היתר בשל מדרגת תעלת ההינע הבולטת. נוסעי המושב האחורי ייהנו אמנם מחלונות כהים, אך ברכב שמחירו 164,900 ₪ ציפינו לקבל גם ידיות אחיזה ושקע USB מאחור. מפתח דלתות טוב אינו דורש מהנוסעים לבצע תרגילי אקרובטיקה כדי להיכנס ולצאת מהרכב.

 

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

 

פולקסווגן פולו GTI מציעה מגוון פתרונות אחסון כגון תא עמוק מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים, שני מתקני כוסות מלפנים, משטח טעינה אלחוטית לסמארטפון בתחתית הקונסולה המרכזית, תאי אחסון בדלתות, ותא כפפות בגודל ממוצע. תא המטען בנפח סביר של 305 ליטרים עם מפתח נוח ורצפת הטענה נמוכה הניתנת להגבהה באמצעות התקנתה על מסילות, מה שמקל על הוצאת מטען אך בא על חשבון נפח ההטענה הכולל. מתחת לרצפת תא המטען נמצא גלגל רזרבי זמני מפלדה.

 

פולקסווגן פולו GTI קיבלה בולמים קשיחים ומתלים ספורטיביים לטובת התנהגות כביש חדה ויכולת דינמית ההולמת את ההספק המרשים. כתוצאה מכך נוחות הנסיעה נפגעת אנושות, כך שבנסיעה עירונית על כבישים באיכות סלילה בינונית ומטה, המרכב נחבט ומטלטל בצורה בלתי נעימה על גבי שברים ומהמורות. בהחלט ניתן לומר שנדרשת פשרה משמעותית בתחום נוחות הנסיעה בבחירה בגרסת ה- GTI.

 

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

 

נוחות הנסיעה הופכת נסבלת יותר ככל שעולה המהירות ופני הכביש הופכים לחלקים יותר. נוחות הנסיעה בשיוט בכבישים בינעירוניים איכותיים משתפרת מאוד. רעשי הכביש והרוח נשארים ברובם מחוץ לתא הנוסעים עד למהירות מאה קמ"ש, וגם מעבר לכך הם נשארים בתחום המקובל.

 

ביצועים

 

בחזית פועם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 200 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ בטווח 1,500-4,350 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים מסוג DSG. המנוע הבשרני מציע הספק נמוך ביחס לנפח, ונראה שפולקסווגן שומרת את הגרסאות החזקות לדגמים אחרים במעלה הקטגוריות. עם זאת, המומנט נדיב ומאפשר ביצועים טובים מאד ברכב שמשקלו 1,403 ק"ג. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 6.7 שניות. פולקסווגן פולו GTI אינה ברוטלית או דרמטית, אך מהירה דיה.

 

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

 

המנוע מצטיין בגמישות וזמינות כוח מיידית, בין היתר הודות לתיבת ההילוכים הזריזה. עקיפות מתבצעות בבטיחות ובקלות, ואין שום בעיה להעלם לכל משפחתומטית אפרורית אל תוך האופק במספר שניות. השילוב בין מומנט בשרני המתקבל בסל"ד מאוד נמוך, עם הנעה קדמית, יוצר לוחמת מומנט מורגשת מאוד ביציאה מהירה מפניות ופוגע קשות בטהרת הנהיגה. מערכת נעילת דיפרנציאל אלקטרונית XDS אמנם מסייעת לשמור על קו הפניה הנבחר, אך לוחמת ההגה עדיין מורגשת.

 

מעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה מחדד את תגובות המנוע והתיבה, וצליל המנוע בא לידי ביטוי בבריטון שרירי יותר, אך צליל בעל נוכחות מורגשת יותר היה מוסיף רבות לחווית הנהיגה ברכב.

 

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

 

כדי להצדיק את תוויות ה- GTI המפארות את צידי המרכב, על הפולו הקטנה להציג התנהגות כביש מהוקצעת בנוסף לביצועים זריזים. בכביש המתפתל מציגה פולקסווגן פולו GTI התנהגות כביש חדה עם זוויות גלגול מינימליות ואחיזה מוצקה ואיתנה. ניתן לתקוף פניות חדות במהירות גבוהה מאוד, אך התקשורת המתקבלת מהשלדה גבולית והתקשרות מההגה כמעט ואינה קיימת.

 

הנהג הספורטיבי יצטרך להסתמך על תחושותיו ועל יללות הצמיגים הבוקעות תחת לחץ ומבשרות על איבוד אחיזה קרב. לפולו GTI נטיה להיגוי יתר המהדק את קו הפניה, אך עזיבת דוושת הגז תעביר משקל לכיוון הסרן האחורי ותשיב את אחיזת הצמיגים אם לא הגזמתם יתר על המידה. מערכת בקרת המשיכה דואגת להציל מטעויות דרסטיות, וניתוקה מאפשר לשלוח את הזנב החוצה בהיגוי יתר מהנה ונשלט אם הנהג חפץ בכך. הבלמים מעולים ומספקים נשיכה חזקה, כושר תאוטה מרשים, ואינם מתעייפים תחת עומס חום כבד.

 

צריכת דלק

 

בניגוד למנועי ה- TSI הקטנים של הקונצרן, המצטיינים ביעילות וצריכת דלק נמוכה, כיול המנוע לביצועים בשילוב נסיעה במצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה, הניבה צריכת דלק של 9.5 ק"מ לליטר עם מערכת ה- Start&Stop פעילה. צריכת הדלק חסכונית יחסית לתנאי המבחן ולרכבים אחרים בקטגוריה אך כצפוי רחוקה מנתון היצרן העומד על 16.9 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 40 ליטרים יספק טווח נסיעה קצר של כ- 350 ק"מ בין תדלוקים. ברכב כזה היינו מצפים למיכל דלק גדול יותר שיאפשר טווח נסיעה ארוך יותר. דרגת זיהום האוויר הינה 8 מתוך 15.

 

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

אמינות רכבי פולקסווגן נחשבת בינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2018 דורגה פולקסווגן במקום ה- 16 מתוך 27 יצרנים, עם שיפור של 6 מיקומים מדירוג שנת 2016. פולקסווגן פולו GTI משווקת עם אחריות לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, ובמסגרת האחריות תתוקן כל תקלה, אם תצוץ, לפי הוראות היצרן. 

מעבר לתקופת האחריות תלוייה אמינות הרכב גם בשימוש שבוצע ברכב ובביצוע הטיפולים לפי הוראות היצרן. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.

 

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

 

עלויות הביטוח גבוהות מאוד ביחס למחיר הרכב ודורשות פרמיה בסך 1,545 ₪ לביטוח חובה ו- 8,749 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילת רישיון.

 

בטיחות

 

במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2017, זכתה פולקסווגן פולו לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 96% בהגנה על בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על נוסעים, ו- 59% עבור מערכות בטיחות.

 

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

 

אבזור הבטיחות כולל בין היתר מערכת לניטור מרחק לפנים עם בלימה אוטונומית, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה לאחר תאונה למניעת תאונות משנה, התרעה על עייפות הנהג, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, 7 כריות אוויר, ומערכת מובילאיי. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 6 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.

 

תמורה למחיר

 

פולקסווגן פולו GTI תעבור לבעלותכם בתמורה ל- 164,900 ₪ המהווים כמעט 50% יותר ממחירה של גרסת 115 TSI המאובזרת. היא כוללת בין היתר גג פנורמי חשמלי, מושבי ספורט, גלגל הגה ספורטיבי, דוושות אלומיניום, מערכת מולטימידה עם מסך בגודל 8 אינץ', תמיכה ב- Android Auto ו-Apple CarPlay , מערכת שמע עם 6 רמקולים, זוג חיבורי USB, משטח טעינה אלחוטי, מצלמת רוורס, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת stop&start, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, פנסי LED קדמיים ואחוריים, וחישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינץ'. רמת האבזור טובה אך ראוי היה לצייד את הרכב גם במפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, שהולם רכב במחיר 164,900 ₪.

 

על פניו נראה כי פולקסווגן פולו GTI מציעה פתרון פרקטי למשפחה צעירה בזכות מרכב 5 דלתות ותא נוסעים איכותי ומרווח, אך קשה להמליץ על גרסת ה- GTI כמכונית משפחתית-עירונית לגיטימית לאור נוחות הנסיעה הקופצנית.

 

כמכונית ספורט, לא מדובר במכונת נהיגה מהנה במיוחד, אלא ברכב מהיר מאוד המספק ביצועים אבסולוטיים טובים בזכות מנוע חזק ואחיזה מרשימה. חלק מהנהגים יתאכזבו מהמחסור בתקשורת ההגה והשלדה, ומצליל המנוע האנמי. שאר הנהגים יגלו מכונית איכותית, חזקה ומהירה, המסוגלת לנייד 4 נוסעים בנוחות יחסית ולגרום לנהג לחייך בכביש המפותל וגם בכביש הישר.

 

פולקסווגן פולו GTI 2.0 ליטרים אוטומטית
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,984 סמ"ק
הספק מרבי משולב 200/4,400-6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 32.6/1,500-4,350 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית 6 הילוכים DSG
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,067 מ"מ
רוחב כללי 1,751 מ"מ
גובה כללי 1,438 מ"מ
בסיס גלגלים 2,549 מ"מ
מיכל דלק 40 ליטרים
נפח תא מטען

305 ליטרים

משקל עצמי 1,403 ק"ג
מהירות מרבית 237 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.7 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 16.0 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 8 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 54 כוכבים (7)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

164,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,