פולקסווגן פולו GTI במבחן דרכים

 

פולקסווגן פולו GTI מתיימרת להציע שימושיות יומיומית לצד יכולת ספורטיבית גבוהה. יצאנו לבחון האם ההבטחה מתממשת על כבישי הארץ

תגיות | ספורט, פולקסווגן, פולו GTI 5 דלתות

"למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת הסבר לציבור, מדוע הם מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס, על מכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת כמעט לכל מכוניות סופר מיני קיימת גרסה חמה בקטגוריית "הוט האץ". פולקסווגן פולו בדור הנוכחי משגרת לסגמנט גרסת GTI חדשה עם מנוע בנפח 2.0 ליטרים בהספק 200 כ"ס, בגרסת 5 דלתות בלבד, לאחר שגרסת 3 הדלתות נגנזה לחלוטין עקב חוסר ביקוש. מעבר למנוע השרירי זוכה פולקסווגן פולו GTI לכיול מתלים ספורטיבי נוקשה, בלמים משופרים, מושבים ספורטיביים, ועדכוני עיצוב ואבזור נדרשים. יצאנו לבדוק איך כל המפרט הזה נראה ומתנהג על הכביש.

 

סרטון מבחן דרכים פולקסווגן פולו GTI

 

פולקסווגן פולו GTI
יתרונות מנוע, ביצועים, אחיזת כביש, מושבים
חסרונות נוחות נסיעה, תקשורת מההגה ומהשלדה, טווח נסיעה

 

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

 

עיצוב ונוחות

 

פולקסווגן פולו GTI החדשה מאמצת עיצוב בוגר ושמרני בדומה לפולו הסטנדרטית, בתוספת אלמנטים נדרשים המקנים הופעה נאה וספורטיבית יותר. בחזית פס אדום הנמתח לרוחב הגריל ופולש אל גופי התאורה הראשיים מסוג LED. מאחור ספויילר נאה, גופי תאורת LED מושחרים, דיפיוזר, ופתחי מפלט כפולים מצופים כרום.

 

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

 

מהצד ניתן להבחין בחישוקי 17 אינץ' בעיצוב קרבי וכמובן סמלי GTI למקרה שמישהו יפספס. השינויים הללו מספיקים כדי להבהיר לכל עובר אורח כי אין מדובר בפולקסווגן פולו של הדודה, ולראיה ניתן היה לספור את כמות המבטים לה זכתה גרסת ה- GTI בימי המבחן, לעומת אפס התייחסות אותה קיבלה הפולו הסטנדרטית שנבחנה אצלנו מוקדם יותר. המידות נדיבות ונמצאות בתחום העליון בסגמנט הסופר מיני. אורכה 4,067 מ"מ, רוחבה 1,751 מ"מ, גובהה 1,438 מ"מ, ובסיס גלגליה נמתח על פני 2,549 מ"מ.

 

תא הנוסעים משדר ספורטיביות הודות לפנלים אדומים בדלתות, בדשבורד ומתחתיו, מושבים מעולים בעלי תמיכה צידית נדיבה, גלגל הגה שמנמן וקטום, דוושות אלומיניום, ספי דלתות עם לוגו GTI, ריפוד תקרה מושחר, מד הקפות במחשב הדרך, ותצוגת לחץ גדישה, כוחות G, וטמפרטורת שמן על גבי המסך המרכזי. מערכת המולטימדיה עם מסך מגע איכותי בגודל 8 אינץ' אשר מעניק תחושה יוקרתית. במרכז לוח המחוונים מוצג מחשב הדרך המאפשר צפייה ושליטה באמצעות פקדים שעל גבי גלגל ההגה בצורה יעילה ונוחה. ששת הרמקולים מפיקים צליל סביר וציפינו ליותר מרכב ספורטיבי יקר המכוון לקהל יעד צעיר.

 

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

 

הפלסטיקה ברובה קשיחה למגע כפי שמקובל בסגמנט, ואיכות ההרכבה הדוקה. בעיות כגון גימור לקוי בתאורת האיפור וקרקושים ממצלמת הרוורס אשר הופיעו בגרסת הבסיס, לא הופיעו כאן. הנדסת האנוש טובה ותפעול המערכות אינטואיטיבי כמיטב מסורת פולקסווגן, פרט לפתחי המיזוג הממוקמים מתחת לצג המולטימדיה. כל הפקדים איכותיים ומעניקים פידבק מוצלח וחווית שימוש מעולה.

 

פולקסווגן פולו GTI מתיימרת להציע שימושיות יומיומית לצד יכולת ספורטיבית גבוהה. בהתאם לכך, ויתרו אנשי פולקסווגן על גרסת 3 דלתות המקריבה את אלמנט השימושיות ונוחות הגישה למושב האחורי, לטובת עיצוב סקסי וצעיר יותר. המרחב הפנימי טוב ביחס לסגמנט הסופר מיני. המושבים הקדמיים מעולים ומספקים נוחות טובה לצד תמיכה צידית ההולמת את היכולת הספורטיבית, אך יתכן ויהיו צרים עבור בעלי גוף רחב. ניתן למצוא תנוחת נהיגה נוחה ושולטת באמצעות כיוונון גובה ידני למושב (כולל 2 רמות הקשחה למשענת הגב) וגלגל הגה המתכוון ידנית לגובה ולעומק. מלפנים יש די והותר מרווח לשני בוגרים, ושדה הראיה טוב לכל הכיוונים בזכות קו חלונות בגובה סביר המעניק תחושה אוורירית ומקל מאוד בתנועה עירונית.

 

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

 

מאחור מצאנו מושב רחב יחסית. שני בוגרים יעבירו נסיעה בין-עירונית ללא תלונות, אך נוסע שלישי יגרום לצפיפות אינטימית במושב האחורי, בין היתר בשל מדרגת תעלת ההינע הבולטת. נוסעי המושב האחורי ייהנו אמנם מחלונות כהים, אך ברכב שמחירו 164,900 ₪ ציפינו לקבל גם ידיות אחיזה ושקע USB מאחור. מפתח דלתות טוב אינו דורש מהנוסעים לבצע תרגילי אקרובטיקה כדי להיכנס ולצאת מהרכב.

 

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

 

פולקסווגן פולו GTI מציעה מגוון פתרונות אחסון כגון תא עמוק מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים, שני מתקני כוסות מלפנים, משטח טעינה אלחוטית לסמארטפון בתחתית הקונסולה המרכזית, תאי אחסון בדלתות, ותא כפפות בגודל ממוצע. תא המטען בנפח סביר של 305 ליטרים עם מפתח נוח ורצפת הטענה נמוכה הניתנת להגבהה באמצעות התקנתה על מסילות, מה שמקל על הוצאת מטען אך בא על חשבון נפח ההטענה הכולל. מתחת לרצפת תא המטען נמצא גלגל רזרבי זמני מפלדה.

 

פולקסווגן פולו GTI קיבלה בולמים קשיחים ומתלים ספורטיביים לטובת התנהגות כביש חדה ויכולת דינמית ההולמת את ההספק המרשים. כתוצאה מכך נוחות הנסיעה נפגעת אנושות, כך שבנסיעה עירונית על כבישים באיכות סלילה בינונית ומטה, המרכב נחבט ומטלטל בצורה בלתי נעימה על גבי שברים ומהמורות. בהחלט ניתן לומר שנדרשת פשרה משמעותית בתחום נוחות הנסיעה בבחירה בגרסת ה- GTI.

 

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

 

נוחות הנסיעה הופכת נסבלת יותר ככל שעולה המהירות ופני הכביש הופכים לחלקים יותר. נוחות הנסיעה בשיוט בכבישים בינעירוניים איכותיים משתפרת מאוד. רעשי הכביש והרוח נשארים ברובם מחוץ לתא הנוסעים עד למהירות מאה קמ"ש, וגם מעבר לכך הם נשארים בתחום המקובל.

 

ביצועים

 

בחזית פועם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 200 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ בטווח 1,500-4,350 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים מסוג DSG. המנוע הבשרני מציע הספק נמוך ביחס לנפח, ונראה שפולקסווגן שומרת את הגרסאות החזקות לדגמים אחרים במעלה הקטגוריות. עם זאת, המומנט נדיב ומאפשר ביצועים טובים מאד ברכב שמשקלו 1,403 ק"ג. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 6.7 שניות. פולקסווגן פולו GTI אינה ברוטלית או דרמטית, אך מהירה דיה.

 

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

 

המנוע מצטיין בגמישות וזמינות כוח מיידית, בין היתר הודות לתיבת ההילוכים הזריזה. עקיפות מתבצעות בבטיחות ובקלות, ואין שום בעיה להעלם לכל משפחתומטית אפרורית אל תוך האופק במספר שניות. השילוב בין מומנט בשרני המתקבל בסל"ד מאוד נמוך, עם הנעה קדמית, יוצר לוחמת מומנט מורגשת מאוד ביציאה מהירה מפניות ופוגע קשות בטהרת הנהיגה. מערכת נעילת דיפרנציאל אלקטרונית XDS אמנם מסייעת לשמור על קו הפניה הנבחר, אך לוחמת ההגה עדיין מורגשת.

 

מעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה מחדד את תגובות המנוע והתיבה, וצליל המנוע בא לידי ביטוי בבריטון שרירי יותר, אך צליל בעל נוכחות מורגשת יותר היה מוסיף רבות לחווית הנהיגה ברכב.

 

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

 

כדי להצדיק את תוויות ה- GTI המפארות את צידי המרכב, על הפולו הקטנה להציג התנהגות כביש מהוקצעת בנוסף לביצועים זריזים. בכביש המתפתל מציגה פולקסווגן פולו GTI התנהגות כביש חדה עם זוויות גלגול מינימליות ואחיזה מוצקה ואיתנה. ניתן לתקוף פניות חדות במהירות גבוהה מאוד, אך התקשורת המתקבלת מהשלדה גבולית והתקשרות מההגה כמעט ואינה קיימת.

 

הנהג הספורטיבי יצטרך להסתמך על תחושותיו ועל יללות הצמיגים הבוקעות תחת לחץ ומבשרות על איבוד אחיזה קרב. לפולו GTI נטיה להיגוי יתר המהדק את קו הפניה, אך עזיבת דוושת הגז תעביר משקל לכיוון הסרן האחורי ותשיב את אחיזת הצמיגים אם לא הגזמתם יתר על המידה. מערכת בקרת המשיכה דואגת להציל מטעויות דרסטיות, וניתוקה מאפשר לשלוח את הזנב החוצה בהיגוי יתר מהנה ונשלט אם הנהג חפץ בכך. הבלמים מעולים ומספקים נשיכה חזקה, כושר תאוטה מרשים, ואינם מתעייפים תחת עומס חום כבד.

 

צריכת דלק

 

בניגוד למנועי ה- TSI הקטנים של הקונצרן, המצטיינים ביעילות וצריכת דלק נמוכה, כיול המנוע לביצועים בשילוב נסיעה במצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה, הניבה צריכת דלק של 9.5 ק"מ לליטר עם מערכת ה- Start&Stop פעילה. צריכת הדלק חסכונית יחסית לתנאי המבחן ולרכבים אחרים בקטגוריה אך כצפוי רחוקה מנתון היצרן העומד על 16.9 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 40 ליטרים יספק טווח נסיעה קצר של כ- 350 ק"מ בין תדלוקים. ברכב כזה היינו מצפים למיכל דלק גדול יותר שיאפשר טווח נסיעה ארוך יותר. דרגת זיהום האוויר הינה 8 מתוך 15.

 

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

אמינות רכבי פולקסווגן נחשבת בינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2018 דורגה פולקסווגן במקום ה- 16 מתוך 27 יצרנים, עם שיפור של 6 מיקומים מדירוג שנת 2016. פולקסווגן פולו GTI משווקת עם אחריות לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, ובמסגרת האחריות תתוקן כל תקלה, אם תצוץ, לפי הוראות היצרן. 

מעבר לתקופת האחריות תלוייה אמינות הרכב גם בשימוש שבוצע ברכב ובביצוע הטיפולים לפי הוראות היצרן. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.

 

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

 

עלויות הביטוח גבוהות מאוד ביחס למחיר הרכב ודורשות פרמיה בסך 1,545 ₪ לביטוח חובה ו- 8,749 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילת רישיון.

 

בטיחות

 

במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2017, זכתה פולקסווגן פולו לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 96% בהגנה על בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על נוסעים, ו- 59% עבור מערכות בטיחות.

 

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

 

אבזור הבטיחות כולל בין היתר מערכת לניטור מרחק לפנים עם בלימה אוטונומית, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה לאחר תאונה למניעת תאונות משנה, התרעה על עייפות הנהג, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, 7 כריות אוויר, ומערכת מובילאיי. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 6 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.

 

תמורה למחיר

 

פולקסווגן פולו GTI תעבור לבעלותכם בתמורה ל- 164,900 ₪ המהווים כמעט 50% יותר ממחירה של גרסת 115 TSI המאובזרת. היא כוללת בין היתר גג פנורמי חשמלי, מושבי ספורט, גלגל הגה ספורטיבי, דוושות אלומיניום, מערכת מולטימידה עם מסך בגודל 8 אינץ', תמיכה ב- Android Auto ו-Apple CarPlay , מערכת שמע עם 6 רמקולים, זוג חיבורי USB, משטח טעינה אלחוטי, מצלמת רוורס, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת stop&start, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, פנסי LED קדמיים ואחוריים, וחישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינץ'. רמת האבזור טובה אך ראוי היה לצייד את הרכב גם במפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, שהולם רכב במחיר 164,900 ₪.

 

על פניו נראה כי פולקסווגן פולו GTI מציעה פתרון פרקטי למשפחה צעירה בזכות מרכב 5 דלתות ותא נוסעים איכותי ומרווח, אך קשה להמליץ על גרסת ה- GTI כמכונית משפחתית-עירונית לגיטימית לאור נוחות הנסיעה הקופצנית.

 

כמכונית ספורט, לא מדובר במכונת נהיגה מהנה במיוחד, אלא ברכב מהיר מאוד המספק ביצועים אבסולוטיים טובים בזכות מנוע חזק ואחיזה מרשימה. חלק מהנהגים יתאכזבו מהמחסור בתקשורת ההגה והשלדה, ומצליל המנוע האנמי. שאר הנהגים יגלו מכונית איכותית, חזקה ומהירה, המסוגלת לנייד 4 נוסעים בנוחות יחסית ולגרום לנהג לחייך בכביש המפותל וגם בכביש הישר.

 

פולקסווגן פולו GTI 2.0 ליטרים אוטומטית
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,984 סמ"ק
הספק מרבי משולב 200/4,400-6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 32.6/1,500-4,350 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית 6 הילוכים DSG
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,067 מ"מ
רוחב כללי 1,751 מ"מ
גובה כללי 1,438 מ"מ
בסיס גלגלים 2,549 מ"מ
מיכל דלק 40 ליטרים
נפח תא מטען

305 ליטרים

משקל עצמי 1,403 ק"ג
מהירות מרבית 237 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.7 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 16.0 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 8 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 54 כוכבים (7)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

164,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו