אאודי A8 במבחן דרכים

 

פיניתי לעצמי סוף שבוע שלם כדי להיות צמוד וליהנות מאחת המכוניות הכי מפוארות, מרווחות, משוכללות ומפנקות הנוסעות בכבישי ישראל

תגיות | יוקרה, אאודי, A8 ארוכה

לא כל יום יוצא לי לבחון מקרוב מכונית דגל של מותג פרימיום, לכן לפגישה עם אאודי A8 החדשה ציפיתי בכיליון עיניים. בנוסף להיותה גדולה ומרשימה, מדובר באחת המכוניות הטכנולוגיות ביותר בעולם המביאה את רמת הפינוק והבטיחות לרמות שלא הכרנו עד כה.

 

אאודי A8 ארוכה 3.0 TFSI אוטומטית
יתרונות   פאר, נוחות, מרווח, בטיחות, ביצועים
חסרונות   צריכת דלק

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

עיצוב ונוחות

 

אאודי A8 החדשה בהחלט מרשימה. מכונית המבחן בגרסה הארוכה בצבע שחור מטלי (אם כי מצויין צבע אפור ברישיון הרכב) עם עיטורי כרום רבים ובולטים מכל זווית שצפינו בה. הגריל גדול ורחב מאוד, וכולל מסגרת כרום עבה וקווי גריל אופקיים המעוטרים אף הם בכרום. פנסי החזית נראים מעולה, הם צרים וארוכים בטכנולוגיית Matrix LED עליה ארחיב בהמשך.

 

לחלונות הצד מסגרת כרום ובתחתית המרכב חגורת כרום עוטפת. הצמיגים ענקיים ורחבים במידות 265/40 R20 ועיצוב החישוקים נאה ומיוחד. אאודי A8 אכן נראית ארוכה מאוד במבט מהצד בגרסתה הארוכה (Long). גם מאחור העיצוב מיוחד ומדגיש את רוחבה של המכונית. גופי התאורה מאחור רחבים ומחוברים בפס תאורה צר ובפס כרום המשולב גם בגופי התאורה. פנסי האיתות ברכב דינמיים ומציגים אנימציה יפה ואלגנטית. חלקה האחורי של חגורת הכרום בתחתית המרכב כוללת גם פס כרום נוסף היוצר מעין יציאות מפלט מעוצבות.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

אורכה של A8 החדשה בגרסת המבחן הארוכה עומד על 5,302 מ"מ (5,172 מ"מ בגרסה הקצרה), רוחבה 1,945 מ"מ, גובהה 1,485 מ"מ (1,473 מ"מ בגרסה הקצרה), בסיס הגלגלים באורך 3,128 מ"מ (2,998 מ"מ בגרסה קצרה). קוטר הסיבוב עומד על 12.9 מטרים (12.5 מטרים בגרסה הקצרה).

 

פנים המכונית מרשים ומהפנט לא פחות, וכולל שימוש בחומרים הטובים ביותר שיש לתעשיית הרכב להציע. גם שילוב צבעי הפנים לא פחות ממדהים. למעלה עור אפור, מתחת עץ בצבע חום, פס אלומיניום, פנל שחור מבריק, ועור נאפה בצבע בז' בדשבורד ובדלתות. גם ריפוד המושבים בעור נאפה בצבע בז', ויחד עם שני חלונות שמש פנורמיים (הקדמי נפתח חשמלית) נראה תא הנוסעים מאוד אוורירי ומזמין. תקרת הרכב בחיפוי אלקנטרה יוקרתי בצבע בז'.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

הדשבורד בעיצוב מודרני עם מעט כפתורים פיזיים. במרכז הקונסולה שני מסכי מגע ענקים ומרשימים. המסך העליון בגודל 10.1 אינץ' מציג את תמונת המצלמות השונות מסביב לרכב ושולט במקורות המדיה השונים הכוללים רדיו, טלוויזיה וטלפון נייד, בהגדרות רכב שונות כגון צבעי תאורת האווירה, ובתוכנת הניווט שאינה תומכת בעברית ולא כוללת מידע אודות עומסי תנועה.

 

המסך התחתון בגודל 8.6 אינץ' שולט בבקרת האקלים ובפונקציות המגוונות של המושבים הקדמיים. מתחת למסך שורת כפתורי מגע השולטים בין היתר במצבי הנהיגה השונים עליהם ארחיב בהמשך, בהפעלה וביטול של בקרת היציבות, ובהפשרת החלונות. מתחת שורת כפתורים פיזיים הכוללת כפתור התנעה, חוגת עוצמת השמע וכפתורי החניה האוטומטית.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

הנדסת האנוש מעולה. הכפתורים גדולים ונוחים והגרפיקה בתצוגת המסכים השונים של בקרת השליטה יפים ואינטואיטיביים. לוח המחוונים כולל מסך בקוטר 12.3 אינץ' המציג את נתוני מחשב הדרך, מדי הסל"ד והמהירות הוירטואליים, ומפת הניווט. בנוסף מוקרנת מהירות המכונית על החלון הקדמי, אך התצוגה קטנה מדי ולא ברורה באור יום.

 

גלגל ההגה מרשים וכולל 4 חישורים, כיוונון חשמלי לעומק ולגובה, חיפוי עור גם בטבורו, פקדים לשליטה על מערכת המולטימדיה, ומנופים להעברת הילוכים ידנית.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

שדה הראיה טוב לכל הכיוונים, קורות ה- A צרות, מראות הצד גדולות, ומראת הפנים מודרנית ללא מסגרת וכוללת עמעום אוטומטי. המכונית מצויידת בחיישנים ובמצלמות בכל הכיוונים, ויחד עם ההיגוי הדינמי לכל הגלגלים, נוח מאוד להתנייד עם המכונית גם בעיר למרות אורכה ורוחבה הנדיבים.

 

המושבים הקדמיים נוחים מאוד וכוללים כוונון חשמלי לגובה, זווית ומרחק המושב, זווית משענת הגב, גובה משענת הראש, ונפח כרית התמיכה לגב התחתון. בנוסף מציעים המושבים קירור, חימום, עיסוי וזכרונות. לכניסה ויציאה נוחה של הנהג, נכנס ההגה פנימה אוטומטית והמושב מוסט לאחור. לנוסעים מלפנים תאורת קריאה הכוללת 5 נורות לד המופעלות באמצעות מגע.

 

מערכת בקרת האקלים מפוצלת לארבעה אזורי שליטה שונים וכוללת גם סינון אוויר ובישום תא הנוסעים. המערכת נשלטת ממסך המגע מלפנים ומקונסולת השליטה של היושבים מאחור. פתחי המיזוג מלפנים ומאחור נשלטים ע"י פונקציית מגע במעבר עדין של האצבע על סליידר עוצמת המיזוג הסמוך ליציאת המיזוג. בכיבוי יציאת מיזוג מלפנים, נכנסת יציאת המיזוג מעט פנימה אוטומטית, ופנל עץ יורד ומכסה אותה. בכיבוי הרכב מוסתרות כל יציאות המיזוג ופנל העץ בדשבורד רציף לכל אורכו. בהדלקת הרכב עולים אוטומטית פנלי העץ ונחשפות שוב יציאות המיזוג.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

אאודי A8 החדשה כוללת לא פחות מארבעה פסי תאורת אווירה. שני פסי התאורה העליונים נמתחים בתקרת המכונית ובחלק העליון של הדשבורד והדלתות, וניתנים לכיוון עוצמה וצבע. הפס השלישי באמצע הדשבורד מעל דלת תא הכפפות, נמתח לאורך הדלתות בגובה הידיות וניתן לכיוון עוצמה וצבע שונים. הפס השלישי בצבע לבן, ומופיע מעל הרמקולים בתחתית הדלתות ובתאורת הסף בדלתות.

 

ברכב זה יושב הבעלים במושב האחורי, בדרך כלל, ונעזר בנהג האחראי להגעה ליעד, בזמן שהוא מתכונן כבר לפגישה הבאה. 130 המילימטרים המתווספים בגרסה הארוכה מגוייסים כולם לטובת מרווח הרגליים במושב האחורי, וניתן למתוח רגליים לפנים ללא הגבלה ולהניחן על הדומים ניידים הניתנים לכיוון זווית ידני. באופן רשמי כוללת הגרסה המשווקת בארץ שלושה מושבים מאחור אך ברור לכל כי המושב האמצעי הוא טכני בלבד ולא יפנק כמו בכורסאות הצד, במיוחד לנוכח מדרגת ההינע הענקית הנפרשת לרגליו.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

גב המושב האמצעי מתקפל ומשמש כמשענת יד רחבה וקונסולת שליטה ליושבים מאחור, הכוללת פקדים לכיוונון חשמלי של המושבים, וכפתורי מגע לשליטה נפרדת של טמפרטורת ועוצמת המיזוג. בקונסולה חסרות כניסות USB שימושיות.

 

חווית הנסיעה במושב האחורי היא של מחלקה ראשונה עם כל הפינוקים שאפשר להעלות על הדעת. דלתות המכונית כוללות סגירת ואקום אלקטרונית. חלונות הצד מאחור כהים וכוללים גם וילונות חשמליים. גם החלון האחורי כולל וילון חשמלי להצללה ואינטימיות מרביים. ליושבים מאחור תאורת קריאה הכוללת 8 נורות לד המופעלות באמצעות מגע, ומראה נפתחת עם תאורה.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

במכונית לא מעט תאי אחסון, חלקם גדולים ושימושיים וחלקם קטנים ושימושיים פחות. תא הכפפות קטן אך כולל תאורה ומיזוג, משענות היד בין המושבים הקדמיים נפתחות כל אחת בנפרד וחושפות תא אחסון לא גדול הכולל תאורה, 2 שקעי USB, שקע כרטיס SD, ושקע SIM סלולרי. בקדמת משענות היד מלפנים תא פתוח עם מטען אלחוטי לסלולרי ושני מתקני כוסות הכוללים פנל לכיסוי. מתחת למשענת היד הרחבה מאחור תא אחסון נוסף, ובראשה חבויים שני מתקני כוסות נוספים הנפתחים בלחיצת כפתור. בדלתות תאים קטנים נפתחים בגובה משענת היד ותאים גדולים נוספים מתחת. בגב המושבים הקדמיים כיסי אחסון קשיחים ומעוצבים.

 

מערכת המתלים האדפטיבית עושה עבודה נהדרת בשמירה על מרכב מאוזן לנוחות נסיעה מקסימלית גם בכבישים באיכות ירודה וגם במעבר על פסי האטה גסים. המערכת כוללת חיישנים לכל גלגל בנפרד ומסוגלת לשלוט על הרמת והורדת כל גלגל בנפרד בהתאם לתנאי הדרך, כדי לשמור על המרכב מאוזן עם מינימום הפרעה לנוסעים. במקרה והמערכת מזהה תאונה בלתי נמנעת יוגבה הרכב בעד 8 ס"מ בכיוון הפגיעה כדי להגן טוב יותר על הנוסעים ברכב.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

אאודי A8 החדשה מציעה אפשרות בחירה של 4 מצבי נהיגה מוגדרים מראש – Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic ומצב נוסף Individual לקביעת פרמטרים אישית. כל מצב נהיגה שולט על התנהגות המתלים, מערכת ההנעה, ומערכת ההיגוי. המתלים וההגה יהיו הכי נוחים ורכים במצב Comfort והכי קשיחים במצב Dynamic.

 

מערכת השמע היוקרתית מבית Bang & Olufsen כוללת מגבר 730W רב עוצמה עם 16 ערוצים ולא פחות מ- 17 רמקולים בטכנולוגיית 3D המעניקים חווית שמע עוטפת יוצאת מן הכלל. בקצות הדשבורד זוג טוויטרים הנגלים אוטומטית בהפעלת המערכת, סנטר במרכז הדשבורד, רמקול וופר לתדרים נמוכים ורמקול לתדרים בטווח בינוני בכל אחת מהדלתות, 4 רמקולי 3D בפינות הגג, זוג טוויטרים בקורות B, ובמדף האחורי סאבוופר וזוג רמקולי סראונד וטוויטר.

 

במכונית קיימת מערכת אקטיבית לביטול רעשים חיצוניים הכוללת חיישנים לקליטת הרעש ושידור תדרים הפוכים לביטולו. מערכת המולטימדיה כוללת תמיכה ב- Apple CarPlay (ובעתיד גם ב- Android Auto).

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

דלת תא המטען גדולה וחושפת נפח של 505 ליטרים. רוחב מפתח הדלת נדיב וגובה שפת ההטענה נוח. בשל מורכבות המושבים האחוריים, לא ניתן לקפלם להגדלת נפח תא המטען. תא המטען מדופן כולו וכולל תאורה מלאה ונקודות עיגון למטען. דלת תא המטען ניתנת לפתיחה וסגירה חשמלית בעזרת כפתור בשלט, כפתור מעמדת הנהג, כפתורים בדלת, וגם על ידי מחוות רגל. הגלגל החלופי מתחת לרצפת תא המטען קטן וזמני.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

ביצועים

 

אאודי A8 משווקת בישראל עם מנוע בנזין V6 מסדרת TFSI בנפח 2,995 סמ"ק המשלב מגדש טורבו בנזין עם מערכת MHEV. הספק המנוע עומד על 340 כוחות סוס ב- 5,000-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 51.0 קג"מ ב- 1,370-4,500 סל"ד. מערכת ה- MHEV נעזרת בסוללת 48 וולט לשיפור צריכת הדלק, ומאפשרת את פעולת הרכב על חשמל בלבד בשיוט ובמצב עמידה.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

הפעלת המנוע מתבצעת בלחיצת כפתור. בלם היד החשמלי משתחרר אוטומטית בשילוב הילוך נסיעה ונדרך אוטומטית בשילוב מצב חניה. צליל המנוע מעולה אך כמעט ואינו נשמע בתא הנוסעים בשל הבידוד המצויין. במכונית מותקנות שמשות אקוסטיות וגם בידוד רעשי הרוח והכביש מצויינים.

 

כוח המנוע עובר דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית מהירה, חלקה ומדוייקת, אל מערכת ההנעה הכפולה (קוואטרו - Quattro) ומשם אל ארבעת הגלגלים. ידית ההילוכים יפה וקצרה, וכיף לאחוז בה. ניתן להעביר הילוכים ידנית גם מידית ההילוכים וגם מהמנופים מאחורי גלגל ההגה. למרות משקל של 2,020 ק"ג, מרגישה אאודי A8 הארוכה קלה וספורטיבית ומאיצה מאפס למאה קמ"ש תוך 5.7 שניות בלבד. הבלמים חזקים ונושכים, ומצליחים לבלום את המרכב הכבד ללא קושי, רעש או נדנוד מיותר של המרכב.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

באאודי A8 מערכת היגוי דינמי לכל הגלגלים, העוזרת בתמרונים צפופים ומשפרת את התנהגות הכביש. במהירויות נמוכות פונים הגלגלים האחוריים נגד כיוון הפניה ומקטינים את רדיוס הסיבוב. במהירות גבוהה פונים הגלגלים האחוריים עם כיוון הפניה ומעניקים יציבות ואחיזה טובות יותר.

 

גם ההגה תורם את חלקו במערכת ההיגוי הדינמי ומשנה את יחס ההעברה לדיוק ההיגוי ולהיזון חוזר טוב יותר לנהג. ההגה נוח לאחיזה וכולל 3 רמות קשיחות הניתנות לכיוונון במצבי הנהיגה השונים. ההיגוי מדוייק מאוד וכולל אפילו תחושת פידבק מסויים מהגלגלים.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

הנעה לכל הגלגלים, היגוי דינמי, בקרות יציבות מעולות, נעילת דיפרנציאל מרכזי, צמיגים רחבים, ומרכז כובד נמוך תורמים לאחיזת כביש פנומנלית גם בנהיגה דינמית ובהעברות משקל מהירות ולא נראה שהצלחנו אפילו להתקרב למגבלות אחיזת המכונית על כביש יבש.

 

צריכת דלק

 

עם משקל 2 טון, מנוע 340 כ"ס והנעה כפולה, לא ציפיתי לצריכת דלק נמוכה. צריכת הדלק המוצהרת של היצרן בנסיעה משולבת עומדת על 12.5 ק"מ לליטר ואתם יכולים לנחש שלא הצלחנו להתקרב לנתון דומה. במהלך המבחן גמענו כ- 500 ק"מ וצריכת הדלק הממוצעת עמדה על 5.7 ק"מ לליטר. אין ספק שבמהלך המבחן לא חמלנו על דוושת הגז ובנהיגה מנהלתית ניתן להשיג צריכת דלק טובה יותר.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

מיכל דלק בנפח 82 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים בנסיעה לא תובענית. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

אמינות רכבי אאודי נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2018 דורגה אאודי במקום הרביעי מתוך 27 יצרנים, ושמרה על מיקומה מדירוג שנת 2016. אאודי A8 החדשה נהנית מאחריות מלאה לשלוש שנים ללא הגבלת קילומטרים, כך שתוכלו להיות רגועים שכל תקלה, אם חלילה תקרה בעקבות שפע הטכנולוגיות במכונית, תתוקן במסגרת האחריות ולפי הוראות היצרן.

 

מחירי הטיפולים והחלפים אינם זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

עלות ביטוח לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על כ- 2,000 ₪ לביטוח חובה, וכ- 25,000 ₪ לביטוח מקיף. אאודי A8 החדשה נמצאת בקבוצת רישוי 7 ועלות האגרה השנתית עומדת על 4,683 ₪.

 

בטיחות

 

אאודי A8 הוא הרכב הראשון המשלב את כל מערכות הבטיחות בחבילת 360° Pre Sense של היצרן. המערכת נעזרת במצלמות, חיישנים, ראדאר וסורק לייזר, ומסוגלת לזהות סכנות מכל הכיוונים ולנקוט בפעולות יזומות לצמצום הפגיעה בנוסעי הרכב. בין היתר מסוגלת המערכת לשנות את גובה המתלים, לסגור חלונות, להפעיל את הבלמים, וליישר את מושבי הנוסעים כהכנה לפגיעה ולצמצום הנזק בתאונה.

 

אאודי A8 מצויידת במערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות רבות הכוללות בין היתר בקרת סטיה מנתיב הנסיעה עם תיקון היגוי, ניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטונומית בכל מהירות, זיהוי כלי רכב בשטח מת, זיהוי הולכי רגל, ומערכת סיוע לפניה בצמתים המסוגלת להזהיר ואף לבלום את הרכב במקרה של כניסת הרכב לנתיב תנועה של רכב אחר. מערכת בקרת השיוט האדפטיבית עובדת בכל מהירות, מזהה את הרכבים בסביבה ומתאימה את מהירות הרכב למהירות הרכב לפנים.

 

פנסי החזית בטכנולוגיית Matrix LED כאמור. מצלמה המותקנת בקדמת הרכב מזהה את פני הדרך ואת הרכבים הנוספים בכביש ושולטת באלומת האור באמצעות 64 נורות LED ומספר רפלקטורים כדי לספק תאורה מקסימלית מבלי לסנוור נהגים אחרים על הכביש.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

אאודי A8 החדשה טרם נבחנה במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP אך אין ספק שתזכה בחמישה כוכבי בטיחות כפי שזכתה לא מזמן אחותה הקטנה אאודי A6. ציון אבזור הבטיחות של משרד התחבורה הישראלי עומד על 7 מתוך 8.

 

תמורה למחיר

 

אאודי A8 החדשה בגרסה הקצרה והארוכה משווקת בישראל ברמת אבזור אחת עשירה מאוד הכוללת רשימת אבזור נוחות ופינוק ארוכה ורשימת אבזור בטיחות מרשימה ומתקדמת.

 

אאודי A8 הארוכה משווקת בישראל במחיר 779,000 ₪ אשר נחשב הוגן ואטרקטיבי בהתחשב ברמת אבזור הפינוק והבטיחות הגבוהה מאוד. היות והמתחרה מרצדס S קלאס משווקת במחיר דומה בגרסה היברידית נטענת המקבלת הטבת מס רצינית, חשבתי לעצמי לו אאודי A8 הייתה מוצעת עם יחידת הנעה היברידית נטענת, צריכת הדלק (החסרון היחיד שמצאנו באאודי A8) הייתה משתפרת ומחיר המכונית יכול היה להיות אטרקטיבי ביותר בישראל.

 

אאודי A8 ארוכה 3.0 TFSI אוטומטי
מנוע טורבו בנזין V6 בנפח 2,995 סמ"ק
הספק מרבי משולב 340/5,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 51.0/1,370 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים
יחידת הנעה כפולה קבועה
אורך כללי 5,302 מ"מ
רוחב כללי 1,945 מ"מ
גובה כללי 1,485 מ"מ
בסיס גלגלים 3,128 מ"מ
מיכל דלק 82 ליטרים
נפח תא מטען

505 ליטרים

משקל עצמי 2,020 ק"ג
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 5.7 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 12.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 5.7 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחנה
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

779,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו