אאודי A8 במבחן דרכים

 

פיניתי לעצמי סוף שבוע שלם כדי להיות צמוד וליהנות מאחת המכוניות הכי מפוארות, מרווחות, משוכללות ומפנקות הנוסעות בכבישי ישראל

תגיות | יוקרה, אאודי, A8 ארוכה

לא כל יום יוצא לי לבחון מקרוב מכונית דגל של מותג פרימיום, לכן לפגישה עם אאודי A8 החדשה ציפיתי בכיליון עיניים. בנוסף להיותה גדולה ומרשימה, מדובר באחת המכוניות הטכנולוגיות ביותר בעולם המביאה את רמת הפינוק והבטיחות לרמות שלא הכרנו עד כה.

 

אאודי A8 ארוכה 3.0 TFSI אוטומטית
יתרונות   פאר, נוחות, מרווח, בטיחות, ביצועים
חסרונות   צריכת דלק

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

עיצוב ונוחות

 

אאודי A8 החדשה בהחלט מרשימה. מכונית המבחן בגרסה הארוכה בצבע שחור מטלי (אם כי מצויין צבע אפור ברישיון הרכב) עם עיטורי כרום רבים ובולטים מכל זווית שצפינו בה. הגריל גדול ורחב מאוד, וכולל מסגרת כרום עבה וקווי גריל אופקיים המעוטרים אף הם בכרום. פנסי החזית נראים מעולה, הם צרים וארוכים בטכנולוגיית Matrix LED עליה ארחיב בהמשך.

 

לחלונות הצד מסגרת כרום ובתחתית המרכב חגורת כרום עוטפת. הצמיגים ענקיים ורחבים במידות 265/40 R20 ועיצוב החישוקים נאה ומיוחד. אאודי A8 אכן נראית ארוכה מאוד במבט מהצד בגרסתה הארוכה (Long). גם מאחור העיצוב מיוחד ומדגיש את רוחבה של המכונית. גופי התאורה מאחור רחבים ומחוברים בפס תאורה צר ובפס כרום המשולב גם בגופי התאורה. פנסי האיתות ברכב דינמיים ומציגים אנימציה יפה ואלגנטית. חלקה האחורי של חגורת הכרום בתחתית המרכב כוללת גם פס כרום נוסף היוצר מעין יציאות מפלט מעוצבות.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

אורכה של A8 החדשה בגרסת המבחן הארוכה עומד על 5,302 מ"מ (5,172 מ"מ בגרסה הקצרה), רוחבה 1,945 מ"מ, גובהה 1,485 מ"מ (1,473 מ"מ בגרסה הקצרה), בסיס הגלגלים באורך 3,128 מ"מ (2,998 מ"מ בגרסה קצרה). קוטר הסיבוב עומד על 12.9 מטרים (12.5 מטרים בגרסה הקצרה).

 

פנים המכונית מרשים ומהפנט לא פחות, וכולל שימוש בחומרים הטובים ביותר שיש לתעשיית הרכב להציע. גם שילוב צבעי הפנים לא פחות ממדהים. למעלה עור אפור, מתחת עץ בצבע חום, פס אלומיניום, פנל שחור מבריק, ועור נאפה בצבע בז' בדשבורד ובדלתות. גם ריפוד המושבים בעור נאפה בצבע בז', ויחד עם שני חלונות שמש פנורמיים (הקדמי נפתח חשמלית) נראה תא הנוסעים מאוד אוורירי ומזמין. תקרת הרכב בחיפוי אלקנטרה יוקרתי בצבע בז'.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

הדשבורד בעיצוב מודרני עם מעט כפתורים פיזיים. במרכז הקונסולה שני מסכי מגע ענקים ומרשימים. המסך העליון בגודל 10.1 אינץ' מציג את תמונת המצלמות השונות מסביב לרכב ושולט במקורות המדיה השונים הכוללים רדיו, טלוויזיה וטלפון נייד, בהגדרות רכב שונות כגון צבעי תאורת האווירה, ובתוכנת הניווט שאינה תומכת בעברית ולא כוללת מידע אודות עומסי תנועה.

 

המסך התחתון בגודל 8.6 אינץ' שולט בבקרת האקלים ובפונקציות המגוונות של המושבים הקדמיים. מתחת למסך שורת כפתורי מגע השולטים בין היתר במצבי הנהיגה השונים עליהם ארחיב בהמשך, בהפעלה וביטול של בקרת היציבות, ובהפשרת החלונות. מתחת שורת כפתורים פיזיים הכוללת כפתור התנעה, חוגת עוצמת השמע וכפתורי החניה האוטומטית.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

הנדסת האנוש מעולה. הכפתורים גדולים ונוחים והגרפיקה בתצוגת המסכים השונים של בקרת השליטה יפים ואינטואיטיביים. לוח המחוונים כולל מסך בקוטר 12.3 אינץ' המציג את נתוני מחשב הדרך, מדי הסל"ד והמהירות הוירטואליים, ומפת הניווט. בנוסף מוקרנת מהירות המכונית על החלון הקדמי, אך התצוגה קטנה מדי ולא ברורה באור יום.

 

גלגל ההגה מרשים וכולל 4 חישורים, כיוונון חשמלי לעומק ולגובה, חיפוי עור גם בטבורו, פקדים לשליטה על מערכת המולטימדיה, ומנופים להעברת הילוכים ידנית.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

שדה הראיה טוב לכל הכיוונים, קורות ה- A צרות, מראות הצד גדולות, ומראת הפנים מודרנית ללא מסגרת וכוללת עמעום אוטומטי. המכונית מצויידת בחיישנים ובמצלמות בכל הכיוונים, ויחד עם ההיגוי הדינמי לכל הגלגלים, נוח מאוד להתנייד עם המכונית גם בעיר למרות אורכה ורוחבה הנדיבים.

 

המושבים הקדמיים נוחים מאוד וכוללים כוונון חשמלי לגובה, זווית ומרחק המושב, זווית משענת הגב, גובה משענת הראש, ונפח כרית התמיכה לגב התחתון. בנוסף מציעים המושבים קירור, חימום, עיסוי וזכרונות. לכניסה ויציאה נוחה של הנהג, נכנס ההגה פנימה אוטומטית והמושב מוסט לאחור. לנוסעים מלפנים תאורת קריאה הכוללת 5 נורות לד המופעלות באמצעות מגע.

 

מערכת בקרת האקלים מפוצלת לארבעה אזורי שליטה שונים וכוללת גם סינון אוויר ובישום תא הנוסעים. המערכת נשלטת ממסך המגע מלפנים ומקונסולת השליטה של היושבים מאחור. פתחי המיזוג מלפנים ומאחור נשלטים ע"י פונקציית מגע במעבר עדין של האצבע על סליידר עוצמת המיזוג הסמוך ליציאת המיזוג. בכיבוי יציאת מיזוג מלפנים, נכנסת יציאת המיזוג מעט פנימה אוטומטית, ופנל עץ יורד ומכסה אותה. בכיבוי הרכב מוסתרות כל יציאות המיזוג ופנל העץ בדשבורד רציף לכל אורכו. בהדלקת הרכב עולים אוטומטית פנלי העץ ונחשפות שוב יציאות המיזוג.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

אאודי A8 החדשה כוללת לא פחות מארבעה פסי תאורת אווירה. שני פסי התאורה העליונים נמתחים בתקרת המכונית ובחלק העליון של הדשבורד והדלתות, וניתנים לכיוון עוצמה וצבע. הפס השלישי באמצע הדשבורד מעל דלת תא הכפפות, נמתח לאורך הדלתות בגובה הידיות וניתן לכיוון עוצמה וצבע שונים. הפס השלישי בצבע לבן, ומופיע מעל הרמקולים בתחתית הדלתות ובתאורת הסף בדלתות.

 

ברכב זה יושב הבעלים במושב האחורי, בדרך כלל, ונעזר בנהג האחראי להגעה ליעד, בזמן שהוא מתכונן כבר לפגישה הבאה. 130 המילימטרים המתווספים בגרסה הארוכה מגוייסים כולם לטובת מרווח הרגליים במושב האחורי, וניתן למתוח רגליים לפנים ללא הגבלה ולהניחן על הדומים ניידים הניתנים לכיוון זווית ידני. באופן רשמי כוללת הגרסה המשווקת בארץ שלושה מושבים מאחור אך ברור לכל כי המושב האמצעי הוא טכני בלבד ולא יפנק כמו בכורסאות הצד, במיוחד לנוכח מדרגת ההינע הענקית הנפרשת לרגליו.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

גב המושב האמצעי מתקפל ומשמש כמשענת יד רחבה וקונסולת שליטה ליושבים מאחור, הכוללת פקדים לכיוונון חשמלי של המושבים, וכפתורי מגע לשליטה נפרדת של טמפרטורת ועוצמת המיזוג. בקונסולה חסרות כניסות USB שימושיות.

 

חווית הנסיעה במושב האחורי היא של מחלקה ראשונה עם כל הפינוקים שאפשר להעלות על הדעת. דלתות המכונית כוללות סגירת ואקום אלקטרונית. חלונות הצד מאחור כהים וכוללים גם וילונות חשמליים. גם החלון האחורי כולל וילון חשמלי להצללה ואינטימיות מרביים. ליושבים מאחור תאורת קריאה הכוללת 8 נורות לד המופעלות באמצעות מגע, ומראה נפתחת עם תאורה.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

במכונית לא מעט תאי אחסון, חלקם גדולים ושימושיים וחלקם קטנים ושימושיים פחות. תא הכפפות קטן אך כולל תאורה ומיזוג, משענות היד בין המושבים הקדמיים נפתחות כל אחת בנפרד וחושפות תא אחסון לא גדול הכולל תאורה, 2 שקעי USB, שקע כרטיס SD, ושקע SIM סלולרי. בקדמת משענות היד מלפנים תא פתוח עם מטען אלחוטי לסלולרי ושני מתקני כוסות הכוללים פנל לכיסוי. מתחת למשענת היד הרחבה מאחור תא אחסון נוסף, ובראשה חבויים שני מתקני כוסות נוספים הנפתחים בלחיצת כפתור. בדלתות תאים קטנים נפתחים בגובה משענת היד ותאים גדולים נוספים מתחת. בגב המושבים הקדמיים כיסי אחסון קשיחים ומעוצבים.

 

מערכת המתלים האדפטיבית עושה עבודה נהדרת בשמירה על מרכב מאוזן לנוחות נסיעה מקסימלית גם בכבישים באיכות ירודה וגם במעבר על פסי האטה גסים. המערכת כוללת חיישנים לכל גלגל בנפרד ומסוגלת לשלוט על הרמת והורדת כל גלגל בנפרד בהתאם לתנאי הדרך, כדי לשמור על המרכב מאוזן עם מינימום הפרעה לנוסעים. במקרה והמערכת מזהה תאונה בלתי נמנעת יוגבה הרכב בעד 8 ס"מ בכיוון הפגיעה כדי להגן טוב יותר על הנוסעים ברכב.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

אאודי A8 החדשה מציעה אפשרות בחירה של 4 מצבי נהיגה מוגדרים מראש – Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic ומצב נוסף Individual לקביעת פרמטרים אישית. כל מצב נהיגה שולט על התנהגות המתלים, מערכת ההנעה, ומערכת ההיגוי. המתלים וההגה יהיו הכי נוחים ורכים במצב Comfort והכי קשיחים במצב Dynamic.

 

מערכת השמע היוקרתית מבית Bang & Olufsen כוללת מגבר 730W רב עוצמה עם 16 ערוצים ולא פחות מ- 17 רמקולים בטכנולוגיית 3D המעניקים חווית שמע עוטפת יוצאת מן הכלל. בקצות הדשבורד זוג טוויטרים הנגלים אוטומטית בהפעלת המערכת, סנטר במרכז הדשבורד, רמקול וופר לתדרים נמוכים ורמקול לתדרים בטווח בינוני בכל אחת מהדלתות, 4 רמקולי 3D בפינות הגג, זוג טוויטרים בקורות B, ובמדף האחורי סאבוופר וזוג רמקולי סראונד וטוויטר.

 

במכונית קיימת מערכת אקטיבית לביטול רעשים חיצוניים הכוללת חיישנים לקליטת הרעש ושידור תדרים הפוכים לביטולו. מערכת המולטימדיה כוללת תמיכה ב- Apple CarPlay (ובעתיד גם ב- Android Auto).

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

דלת תא המטען גדולה וחושפת נפח של 505 ליטרים. רוחב מפתח הדלת נדיב וגובה שפת ההטענה נוח. בשל מורכבות המושבים האחוריים, לא ניתן לקפלם להגדלת נפח תא המטען. תא המטען מדופן כולו וכולל תאורה מלאה ונקודות עיגון למטען. דלת תא המטען ניתנת לפתיחה וסגירה חשמלית בעזרת כפתור בשלט, כפתור מעמדת הנהג, כפתורים בדלת, וגם על ידי מחוות רגל. הגלגל החלופי מתחת לרצפת תא המטען קטן וזמני.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

ביצועים

 

אאודי A8 משווקת בישראל עם מנוע בנזין V6 מסדרת TFSI בנפח 2,995 סמ"ק המשלב מגדש טורבו בנזין עם מערכת MHEV. הספק המנוע עומד על 340 כוחות סוס ב- 5,000-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 51.0 קג"מ ב- 1,370-4,500 סל"ד. מערכת ה- MHEV נעזרת בסוללת 48 וולט לשיפור צריכת הדלק, ומאפשרת את פעולת הרכב על חשמל בלבד בשיוט ובמצב עמידה.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

הפעלת המנוע מתבצעת בלחיצת כפתור. בלם היד החשמלי משתחרר אוטומטית בשילוב הילוך נסיעה ונדרך אוטומטית בשילוב מצב חניה. צליל המנוע מעולה אך כמעט ואינו נשמע בתא הנוסעים בשל הבידוד המצויין. במכונית מותקנות שמשות אקוסטיות וגם בידוד רעשי הרוח והכביש מצויינים.

 

כוח המנוע עובר דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית מהירה, חלקה ומדוייקת, אל מערכת ההנעה הכפולה (קוואטרו - Quattro) ומשם אל ארבעת הגלגלים. ידית ההילוכים יפה וקצרה, וכיף לאחוז בה. ניתן להעביר הילוכים ידנית גם מידית ההילוכים וגם מהמנופים מאחורי גלגל ההגה. למרות משקל של 2,020 ק"ג, מרגישה אאודי A8 הארוכה קלה וספורטיבית ומאיצה מאפס למאה קמ"ש תוך 5.7 שניות בלבד. הבלמים חזקים ונושכים, ומצליחים לבלום את המרכב הכבד ללא קושי, רעש או נדנוד מיותר של המרכב.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

באאודי A8 מערכת היגוי דינמי לכל הגלגלים, העוזרת בתמרונים צפופים ומשפרת את התנהגות הכביש. במהירויות נמוכות פונים הגלגלים האחוריים נגד כיוון הפניה ומקטינים את רדיוס הסיבוב. במהירות גבוהה פונים הגלגלים האחוריים עם כיוון הפניה ומעניקים יציבות ואחיזה טובות יותר.

 

גם ההגה תורם את חלקו במערכת ההיגוי הדינמי ומשנה את יחס ההעברה לדיוק ההיגוי ולהיזון חוזר טוב יותר לנהג. ההגה נוח לאחיזה וכולל 3 רמות קשיחות הניתנות לכיוונון במצבי הנהיגה השונים. ההיגוי מדוייק מאוד וכולל אפילו תחושת פידבק מסויים מהגלגלים.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

הנעה לכל הגלגלים, היגוי דינמי, בקרות יציבות מעולות, נעילת דיפרנציאל מרכזי, צמיגים רחבים, ומרכז כובד נמוך תורמים לאחיזת כביש פנומנלית גם בנהיגה דינמית ובהעברות משקל מהירות ולא נראה שהצלחנו אפילו להתקרב למגבלות אחיזת המכונית על כביש יבש.

 

צריכת דלק

 

עם משקל 2 טון, מנוע 340 כ"ס והנעה כפולה, לא ציפיתי לצריכת דלק נמוכה. צריכת הדלק המוצהרת של היצרן בנסיעה משולבת עומדת על 12.5 ק"מ לליטר ואתם יכולים לנחש שלא הצלחנו להתקרב לנתון דומה. במהלך המבחן גמענו כ- 500 ק"מ וצריכת הדלק הממוצעת עמדה על 5.7 ק"מ לליטר. אין ספק שבמהלך המבחן לא חמלנו על דוושת הגז ובנהיגה מנהלתית ניתן להשיג צריכת דלק טובה יותר.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

מיכל דלק בנפח 82 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים בנסיעה לא תובענית. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

אמינות רכבי אאודי נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2018 דורגה אאודי במקום הרביעי מתוך 27 יצרנים, ושמרה על מיקומה מדירוג שנת 2016. אאודי A8 החדשה נהנית מאחריות מלאה לשלוש שנים ללא הגבלת קילומטרים, כך שתוכלו להיות רגועים שכל תקלה, אם חלילה תקרה בעקבות שפע הטכנולוגיות במכונית, תתוקן במסגרת האחריות ולפי הוראות היצרן.

 

מחירי הטיפולים והחלפים אינם זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

עלות ביטוח לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על כ- 2,000 ₪ לביטוח חובה, וכ- 25,000 ₪ לביטוח מקיף. אאודי A8 החדשה נמצאת בקבוצת רישוי 7 ועלות האגרה השנתית עומדת על 4,683 ₪.

 

בטיחות

 

אאודי A8 הוא הרכב הראשון המשלב את כל מערכות הבטיחות בחבילת 360° Pre Sense של היצרן. המערכת נעזרת במצלמות, חיישנים, ראדאר וסורק לייזר, ומסוגלת לזהות סכנות מכל הכיוונים ולנקוט בפעולות יזומות לצמצום הפגיעה בנוסעי הרכב. בין היתר מסוגלת המערכת לשנות את גובה המתלים, לסגור חלונות, להפעיל את הבלמים, וליישר את מושבי הנוסעים כהכנה לפגיעה ולצמצום הנזק בתאונה.

 

אאודי A8 מצויידת במערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות רבות הכוללות בין היתר בקרת סטיה מנתיב הנסיעה עם תיקון היגוי, ניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטונומית בכל מהירות, זיהוי כלי רכב בשטח מת, זיהוי הולכי רגל, ומערכת סיוע לפניה בצמתים המסוגלת להזהיר ואף לבלום את הרכב במקרה של כניסת הרכב לנתיב תנועה של רכב אחר. מערכת בקרת השיוט האדפטיבית עובדת בכל מהירות, מזהה את הרכבים בסביבה ומתאימה את מהירות הרכב למהירות הרכב לפנים.

 

פנסי החזית בטכנולוגיית Matrix LED כאמור. מצלמה המותקנת בקדמת הרכב מזהה את פני הדרך ואת הרכבים הנוספים בכביש ושולטת באלומת האור באמצעות 64 נורות LED ומספר רפלקטורים כדי לספק תאורה מקסימלית מבלי לסנוור נהגים אחרים על הכביש.

 

אאודי A8 ארוכהאאודי A8 ארוכה

 

אאודי A8 החדשה טרם נבחנה במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP אך אין ספק שתזכה בחמישה כוכבי בטיחות כפי שזכתה לא מזמן אחותה הקטנה אאודי A6. ציון אבזור הבטיחות של משרד התחבורה הישראלי עומד על 7 מתוך 8.

 

תמורה למחיר

 

אאודי A8 החדשה בגרסה הקצרה והארוכה משווקת בישראל ברמת אבזור אחת עשירה מאוד הכוללת רשימת אבזור נוחות ופינוק ארוכה ורשימת אבזור בטיחות מרשימה ומתקדמת.

 

אאודי A8 הארוכה משווקת בישראל במחיר 779,000 ₪ אשר נחשב הוגן ואטרקטיבי בהתחשב ברמת אבזור הפינוק והבטיחות הגבוהה מאוד. היות והמתחרה מרצדס S קלאס משווקת במחיר דומה בגרסה היברידית נטענת המקבלת הטבת מס רצינית, חשבתי לעצמי לו אאודי A8 הייתה מוצעת עם יחידת הנעה היברידית נטענת, צריכת הדלק (החסרון היחיד שמצאנו באאודי A8) הייתה משתפרת ומחיר המכונית יכול היה להיות אטרקטיבי ביותר בישראל.

 

אאודי A8 ארוכה 3.0 TFSI אוטומטי
מנוע טורבו בנזין V6 בנפח 2,995 סמ"ק
הספק מרבי משולב 340/5,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 51.0/1,370 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים
יחידת הנעה כפולה קבועה
אורך כללי 5,302 מ"מ
רוחב כללי 1,945 מ"מ
גובה כללי 1,485 מ"מ
בסיס גלגלים 3,128 מ"מ
מיכל דלק 82 ליטרים
נפח תא מטען

505 ליטרים

משקל עצמי 2,020 ק"ג
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 5.7 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 12.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 5.7 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחנה
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

779,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • קאדילק XT5 טורבו 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    קאדילק XT5 טורבו 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.05.20 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק כמה טוב עשתה מתיחת הפנים לרכב הפנאי קאדילק XT5 ואיך מתמודד מנוע 2.0 ליטרים עם רכב במשקל 1.8 טון

    קאדילק עושה בעשור האחרון צעדים חשובים בהפיכת המותג לצעיר ואטרקטיבי יותר בכל קשת דגמיה תוך שמירה על התדמית היוקרתית. קאדילק XT5 הושק בשנת 2017 כמחליף לקאדילק SRX והציג עיצוב שונה מהמתחרים. מתיחת הפנים האחרונה שומרת על עיצובו המוצלח של רכב הפנאי האמריקאי אך כוללת נגיעות קוסמטיות קלות, מערכות בטיחות עד

     
  • פיג'ו 5008 1.2 ליטרים במבחן דרכים

    פיג'ו 5008 1.2 ליטרים במבחן דרכים

    30.04.20 | מבחני רכב

    הקרב בין רכבי הפנאי 7 מושבים הולך ומתעצם עם גרסה חדשה ומוזלת לפיג'ו 5008 אשר חמושה במנוע 3 צילינדרים צנוע בנפח 1.2 ליטרים

    רכבי הפנאי החמושים בשבעה מושבים ביצעו חיסול ממוקד במיניוואנים המסורתיים. משפחות גדולות כבר לא חייבות לרכוש רכב מגודל עם חזות מסחרית ורובן בוחרות בישיבה הגבוהה ובעיצוב הפנאי על אף פשרות בסעיפי המרחב הפנימי והשימושיות. פיג'ו 5008 1.2 טורבו אקטיב יתרונות עיצוב, מרווח, שימושיות, נוחות נ

     
  • פיג'ו 2008 החדש 2020 במבחן דרכים

    פיג'ו 2008 החדש 2020 במבחן דרכים

    19.04.20 | מבחני רכב

    פיג'ו 2008 החדש מתמודד בסגמנט רווי מתחרים ומתבלט בזכות עיצוב מרשים, תא נוסעים חדשני, ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. יצאנו לעמוד על מעלותיו וחסרונותיו של גור האריות החדש

    קטגוריית הקרוסאוברים העירוניים ממשיכה לפרוח, ולמרבית היצרניות יש נציג בקטגוריה המאיימת להוות תחליף למכונית סופר מיני. נראה כי מדובר בתהליך טבעי לאור העדפת השוק לרכבים המציעים תנוחת ישיבה מעט גבוהה יותר לצד פוזת שטח. העובדה כי המתחרים בסגמנט מבוססים על מכוניות סופר מיני ומהווים למעשה גרסה מוגבהת שלהן

     
  • ראם 2020 במבחן דרכים

    ראם 2020 במבחן דרכים

    12.04.20 | מבחני רכב

    ראם 2500 בגרסת לימיטד עושה בסטייל את מה שמצופה מטנדר אמריקאי גדול וחזק

    את טבלת המכירות בארה"ב מובילים באופן קבוע הטנדרים של פורד, שברולט וראם. בישראל המצב שונה, אך בעזרת הטבות מס נדיבות נמכרים טנדרים כאלה במספרים יפים. למבחן הדרכים שלנו התייצב ראם 2500 בגרסת לימיטד הבכירה והמפנקת שמחירה 280,000 ₪ לפני מע"מ ואין זה מקרי שדווקא גרסה זו נבחרה לייצג את הדגם. ר

     
  • אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    02.04.20 | מבחני רכב

    אופל קורסה החדשה מציעה יחידת הנעה חזקה, אבזור נדיב ועיצוב ספורטיבי במחיר גבוה ביחס לסגמנט. יצאנו לבחון את ההצעה החדשה בשוק הסופר מיני

    אופל קורסה בדורה השישי מציגה קפיצת מדרגה ענקית ביחס לקודמתה שלא זכתה להצלחה בשוק המקומי עקב עיצוב אנמי, מפרט מיושן ומוניטין חלש למותג אופל בישראל. אופל קורסה 2020 מבוססת על פלטפורמת CMP הגלובלית של קונצרן PSA, הקלה ב - 30 ק"ג לעומת קודמתה ומותאמת למנועים חשמליים. היבואנית החדשה לובינסקי תולה תקוות ר

     
  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן C3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב