טויוטה קאמרי הייבריד במבחן דרכים

 

טויוטה קאמרי הייבריד החדשה היא כבר לא האופציה ההיברידית הבלעדית בסגמנט המשפחתיות הגדולות והיא חוזרת להתמודד עם המתחרות הצעירות

תגיות | משפחתיות גדולות, טויוטה, קאמרי הייבריד

בשנת 2008 בתגובה לפופולריות שצברה בערוצי הייבוא האישי החל שיווקה הרשמי של טויוטה קאמרי בגרסה ההיברידית בישראל לצד גרסת הבנזין הסטנדרטית. לפני עשור, משפחתית גדולה בניחוח אמריקאי בעלת יחידת הנעה היברידית הייתה ייחודית בנוף והפכה לאפשרות ההיברידית הבלעדית בקטגוריית המשפחתיות הגדולות.

 

סרטון מבחן דרכים טויוטה קאמרי

 

טויוטה קאמרי הייבריד XLE
יתרונות נוחות נסיעה, צריכת דלק, מרווח פנימי
חסרונות אבזור, מערכת מולטימדיה, תמורה למחיר

 

טויוטה קאמרי הייברידטויוטה קאמרי הייבריד

 

טויוטה קאמרי החדשה הושקה לאחרונה בישראל בגרסה ההיברידית בלבד. בניגוד לעבר היא כבר לא ההיברידית היחידה במבחר ותתמודד מול מתחרות כגון קיה אופטימיה ויונדאי סונטה הפופולרית. גם קטגוריית רכבי הפנאי שטח מציגה מולה מתמודדים משמעותיים כגון טויוטה ראב 4 הייבריד המתחרה מבית, ומיצובישי אאוטלנד PHEV המציע אפשרות להטענה משקע החשמל בבית. אז מה מציעה טויוטה קאמרי החדשה? יצאנו לבדוק.

 

עיצוב ונוחות

 

גלגולים קודמים של טויוטה קאמרי התקשו מאוד לעורר תגובה אצל המתבונן והדור הקודם אף עבר מתיחת פנים מסיבית במיוחד באמצע החיים בכדי להפוך אותה למושכת יותר. טויוטה קאמרי החדשה מבוססת על פלטפורמת TNGA החדשה אותה היא חולקת עם רכבים מעוצבים במיוחד כגון טויוטה C-HR ועל כן גם היא זוכה לעיצוב עדכני ובולט בהרבה ביחס לעבר.

 

טויוטה קאמרי הייברידטויוטה קאמרי הייבריד

 

החזית מאופיינת בגריל תחתון גדול ובולט המועצם על ידי החצאיות הנמוכות והבולטות. הגריל העליון נאמן לשפת העיצוב הנוכחית של טויוטה והוא תחום בפנסים צרים וארוכים עם תאורת לד נאה. מהצד קו המותניים התפוח מעניק לעיצוב נוכחות שרירית ומדגיש את המידות הנדיבות. מאחור המופע סולידי יותר אך נאה בזכות קורה C הגולשת ברכות לאחור ומתמזגת עם דלת תא המטען. הגרפיקה הנאה של הפנסים הגדולים זולגת אל עיצוב הפגוש האחורי והפלסטיקה השחורה בקצה הפגוש מעניקה סיומת אלגנטית לזנב.

 

למרות המראה החיצוני המגודל מציגה טויוטה קאמרי מידות חיצוניות המקובלות בסגמנט המשפחתיות הגדולות. אורכה 4,880 מ"מ, רוחבה 1,840 מ"מ, גובהה 1,445 מ"מ ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,825 מ"מ.

 

בתא הנוסעים נעשה ניסיון לשלב חלק מהקימורים החיצוניים בכדי לייצר עיצוב שונה ומעניין. התא מואר ואוורירי בזכות שטח החלונות הגדול וסף החלונות הנמוך. הקונסולה המרכזית המפוסלת לוכדת מיד את המבט. בחלק העליון ממוקם המסך המרכזי ומתחתיו פקדי בקרת האקלים. במפלס התחתון חיבורי המדיה והחשמל, בורר ההילוכים, בלם היד החשמלי, ומתגים לשליטה במצבי הנהיגה. מאוחר יותר גילינו שהעיצוב מתפקד באופן פונקציונלי ומפנה המון מקום לברך ימין של הנהג.

 

טויוטה קאמרי הייברידטויוטה קאמרי הייבריד

 

מול הנהג ניצב הגה בעיצוב מעט מיושן שהגיע ישירות מהדגם הקודם. הוא מחופה בעור מחוספס שאינו נעים למגע. לוח המחוונים נאה ומציג במקום מד סל"ד מסורתי שעון המנטר את פעילות מערכת ההנעה. במרכז לוח המחוונים מחשב דרך גדול עם תצוגה רחבה וצבעונית המציג שפע של אינפורמציה. דרך מחשב הדרך ניתן לשלוט באינטואיטיביות ובנוחות במגוון פונקציות, ובין היתר בתפקוד מערכות הבטיחות.

 

טויוטה קאמרי הייברידטויוטה קאמרי הייבריד

 

מערכת המולטימדיה מאכזבת, היא אמנם דוברת עברית אך מציגה ממשק תפעול איטי ופריסת תפריטים סבוכה, רזולוציית המסך נמוכה והוא אינו רגיש מספיק למגע. המערכת אינה כוללת אפשרות לחיבור הסמארטפון באמצעות Android Auto או Apple Car Play אך ניתן להציג שיקוף מסך באמצעות אפליקציה ייעודית שלא הצלחנו להפעיל במהלך המבחן.

 

איכות החומרים אינה אחידה. חלקו העליון של הדשבורד עשוי חומר איכותי ונעים למגע. גם ריפודי העור נעימים ואיכותיים. מעבר לכך איכות החומרים בינונית ונופלת מהמתחרות. איכות ההרכבה אכזבה וקרקושים נשמעו מדיפון דלת הנהג, ממשענת היד, ומכיוון המושב האחורי. צליל טריקת הדלת, אשר בעיני רבים קובע את הרושם הראשוני מהרכב, חלול ומעניק רושם זול.

 

טויוטה קאמרי הייברידטויוטה קאמרי הייבריד

 

המושבים הקדמיים רכים ונוחים ויתאימו גם לבעלי מבנה גוף רחב, אך חסרים תמיכת צד לפלג הגוף העליון והתחתון. תנוחת הישיבה נמוכה והקרבה לכביש מודגשת בעקבות קו החלונות הנמוך. מרווח הרגליים והכתפיים טוב מאוד אך מרווח הראש אינו נדיב וגג השמש מגביל אותו עוד יותר. המושב האחורי נוח מאוד ומציע מרווח הולם גם בעבור שלושה נוסעים, הנוסע במרכז יאלץ להתמודד עם תעלת ההינע הגבוהה.

 

לטויוטה קאמרי תא מטען בנפח 427 ליטרים. תא המטען נמוך, רחב ועמוק, ויהיה קשה להגיע לחפצים שמעמקי התא. סף ההטענה ממוקם בגובה סביר אך המפתח מוגבל ופוגע בנוחות ההטענה. המושב האחורי מתקפל במשיכת מנוף הממוקם בתא המטען וחושף פתח מוגבל.

 

טויוטה קאמרי הייברידטויוטה קאמרי הייבריד

 

כיול המתלים הרך מורגש החל מהרגע הראשון. נוחות הנסיעה בעיר טובה מאוד אך בורות בעלי שפה חדה ופתחי ביוב מוגבהים יורגשו היטב. תמרון המכונית הגדולה בתוך העיר אינו פשוט ותמוה היעדרם של חיישני החניה, במיוחד לאור הפגושים הנמוכים והפגיעים.

 

נוחות הנסיעה הטובה נשמרת גם מחוץ לעיר אך טויוטה קאמרי מתקשה בשיכוך גלים גדולים אשר מטלטלים את הנוסעים. רכינת המרכב מורגשת בפניות וגם בהאצות או בלימות חזקות. בידוד רעשי המנוע והרוח טוב מאוד אך רעשי כביש נשמעים באופן קבוע.

 

ביצועים

 

טויוטה קאמרי הייבריד מצוידת במנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים בהספק 178 כ"ס ומומנט של 22.5 קג"מ, ובמנוע חשמלי בהספק 118 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 208 כ"ס המועברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.2 שניות והמהירות המרבית עומדת על 180 קמ"ש. במבחן שלנו נמדדה תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 9.0 שניות. יחידת ההנעה שקטה מאוד, למעט תחת עומס, בו צליל המנוע מהדהד בתא הנוסעים. במצב ספורט הצליל נעים ואף מזמין. המעבר בין תנועה על חשמל לבנזין שקוף כמעט לחלוטין והתנעת מנוע הבנזין מורגשת בעיקר בעמידה במקום.

 

טויוטה קאמרי הייברידטויוטה קאמרי הייבריד

 

מצבי הנהיגה משפיעים באופן מהותי על הביצועים כאשר במצב אקו התגובה פלגמטית וקצב צבירת המהירות איטי, במצב נורמל העניינים משתפרים אך התגובה עדיין מעט רדומה, ובמצב ספורט הביצועים טובים ומתקבלת תגובה נחושה ללחיצה על המצערת. גם קשיחות ההגה במצב ספורט הייתה המועדפת עלינו.

 

טויוטה קאמרי הייברידטויוטה קאמרי הייבריד

 

כיול המתלים הרך מעניק בתחילה רושם מעט ספוגי אך כאשר לוחצים את טויוטה קאמרי מתקבלת התנהגות צפויה ונשלטת. תגובה ראשונית בצורת תת היגוי מתון עשויה לגרום לרוב הנהגים להפחית את העומס אך אם מתגברים עליו מגלים אחיזה טובה באספלט וצייתנות לבחירת הנתיב. ההגה אמנם אינו מתקשר אך מדויק ומשלים חווית נסיעה טובה ובטוחה.

 

צריכת דלק

 

באופן מעניין משווקת טויוטה קאמרי בישראל עם שני סוגי סוללות – לגרסת LE סוללת ליתיום יון מתקדמת התורמת לצריכת דלק נמוכה יותר, ולגרסת XLE הנבחנת סוללת ניקל מטאל מיושנת וכבדה. צריכת הדלק המשולבת לגרסת XLE עומדת על 19.6 ק"מ לליטר על פי תקן EPA האמריקאי המחמיר. במבחן שלנו נמדדה צריכת דלק של 15.0 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת עם אחוז ניכר של נסיעה בין עירונית. עם מיכל דלק בנפח 49 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 700 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר עומדת על 2 מתוך 15.

 

טויוטה קאמרי הייברידטויוטה קאמרי הייבריד

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

רכבי טויוטה מפגינים אמינות מעולה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2018 דורגה טויוטה במקום הראשון מתוך 27 יצרנים, ושיפרה את מיקומה מדירוג שנת 2016 בו הייתה במקום השני אחרי לקסוס שבעצמה שייכת לטויוטה.

 

טויוטה קאמרי הייברידטויוטה קאמרי הייבריד

 

טויוטה קאמרי משווקת בישראל עם אחריות מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. האחריות למערכת ההיברידית תקפה ל- 5 שנים או עד 100,000 ק"מ. ללקוחות טויוטה בישראל ניתנת אפשרות להארכת אחריות בתשלום למערכת ההיברידית לכל שנה נוספת או 15,000 ק"מ עד להגעת הרכב לגיל 12.

 

טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 432 ₪, עלות הטיפול השני 1,153 ₪, עלות הטיפול השלישי 694 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,153 ₪. סך הכל עלות הטיפולים עד 60,000 נמוכה מהמקובל בקרב המתחרות ועומדת על 3,433 ₪.

 

עלות פנס קדמי 13,475 ₪, עלות פנס אחורי 3,051 ₪, עלות מראת צד קומפלט 1,687 ₪, עלות זוג רפידות בלמים קדמיות 724 ₪, ועלות צלחת בלימה קדמית עומדת על 487 ₪. למעט עלות הפנסים הגבוהה יתר החלפים מוצעים במחירים נמוכים מהמקובל. כל המחירים כוללים מע"מ.

 

מחירה של טויוטה קאמרי מציב אותה בקבוצת רישוי 5 ועל כן עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 2,401 ₪. עלות ביטוח מקיף וחובה לשנה עבור כל נהג מעל גיל 21 עם 3 שנות וותק עומדת על 8,824 ₪.

 

בטיחות

 

טויוטה קאמרי נבחנה במבחן ריסוק של ארגון NHTSA וזכתה לציון מלא של 5 כוכבים מתוך 5. טויוטה קאמרי משווקת בישראל עם אבזור בטיחות עשיר כסטנדרט בשתי רמות הגימור הכולל 10 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, אור גבוה אוטומטי, וניטור לחץ אוויר בצמיגים. ציון מערכות הבטיחות של משרד התחבורה הישראלי עומד על 7 מתוך 8.

 

טויוטה קאמרי הייברידטויוטה קאמרי הייבריד

 

תמורה למחיר

 

טויוטה קאמרי החדשה מוצעת בישראל במחיר התחלתי של 175,000 לרמת האבזור LE. רשימת האבזור בסיסית למדי ביחס למחיר וכוללת בין היתר מפתח חכם לכניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דו אזורית, עמעום אוטומטי למראה המרכזית, מושבים קדמיים מחוממים, מצלמת רוורס, חישוקים קלים בקוטר 17 אינץ', ופנסי לד.

 

רמת האבזור הבכירה XLE מוצעת תמורת 195,000 ₪ וכוללת בנוסף טעינה אלחוטית לסמארטפון, פתחי מיזוג למושב האחורי, הגה מחופה עור, ריפודי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, מערכת שמע של JBL עם 9 רמקולים, הקרנת נתוני הנסיעה על השמשה הקדמית, וגג שמש חשמלי.

 

טויוטה קאמרי החדשה משפרת באופן מובהק את הנוסחה שהציעה עד היום. היא נוחה ונעימה לנסיעה, המרווח הפנימי נדיב, הביצועים זריזים, רמת הבטיחות גבוהה, וצריכת הדלק חסכונית. האופי האמריקאי נותר בעינו ולבטח יקרוץ לחובבי הז'אנר. מעל הכל מתנוסס סמל טויוטה המסמל עבור הקונים אמינות גבוהה וסחירות מצוינת בשוק המשומשות.

 

טויוטה קאמרי מוצעת במחיר גבוה באופן משמעותי מהמתחרות למרות שהאבזור אינו שופע ואף מחסיר פריטים שהפכו בסיסיים במכוניות זולות משמעותית, ולהערכתנו זו עתידה להיות הבעיה העיקרית שלה בישראל.

 

טויוטה קאמרי הייבריד XLE
מנוע בנזין 2.5 ליטרים
הספק מרבי 178/5,700 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 43 קג"מ
הספק מירבי משולב 208 כ"ס
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,880 מ"מ
רוחב כללי 1,840 מ"מ
גובה כללי 1,445 מ"מ
בסיס גלגלים 2,825 מ"מ
מיכל דלק 49 ליטרים
נפח תא מטען

427 ליטרים

משקל עצמי 1,620 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 19.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 15 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap טרם נבחנה
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

195,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקראת ש

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה.

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ

     
  • קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    11.04.19 | מבחני רכב

    קיה ספורטאז' זכה למתיחת פנים וקיבל מנוע טורבו דיזל חדש. זו הזדמנות מצויינת לבחון את רב המכר בקטגוריה בגרסה חסכונית ומעניינת

    קיה ספורטאז' החל את מהפכת "הקרוסאובר לכל פועל" ומתברג כעת כרכב השני הנמכר בישראל לשנת 2018. הרפורמה שהחיל קיה ספורטאז' אורבן בגרסת 1.6 ליטרים אוטומטית במחיר של מכונית משפחתית, הביאה את סגמנט הקרוסאוברים אל מרכז הקונצנזוס ויצרה שינוי משמעותי ביותר בשוק הרכב הישראלי. מבט חטוף בטבלת המכירות מלמד כי סגמ

     
  • סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    04.04.19 | מבחני רכב

    סוזוקי ויטרה קיבל מנוע טורבו מודרני ועיצוב עדכני. יצאנו לבחון את הקרוסאובר הקומפקטי בגרסתו החדשה

    סוזוקי ויטרה היה מחלוצי קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים ועוד בשנות ה- 80 של המאה הקודמת הציע יכולת שטח טובה בחבילה קטנה, עם הילוך כוח ועבירות גבוהה ביחס למחיר. בדור הרביעי הפך סוזוקי ויטרה לקרוסאובר עירוני המציע עיצוב אופנתי ויכולת טובה בכביש תוך ויתור על יכולת השטח. לחובבי השבילים מוצעת גם גרסת הנעה

     
  • טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    31.03.19 | מבחני רכב

    טויוטה ראב 4 החדש מציע עיצוב מוחצן, יחידת הנעה היברידית ותג מחיר בקצה העליון של הקטגוריה. יצאנו לבחון את המתחרה החדש והמסקרן

    טויוטה ראב 4 הינו חלוץ הקטגוריה הפורחת ביותר בשוק המקומי בשנים האחרונות. כבר בשנת 1994, טרם התחיל הרומן של הנהג הישראלי עם רכבי פנאי שטח, הוצג הדור הראשון של טויוטה ראב 4 (ראשי תיבות Recreational Activity Vehicle 4WD) אשר הקדים את זמנו, מתוך הבנה כי רובם המוחלט של נהגי רכבי הפנאי בוחרים בהם בשל הישי

     
  • קיה נירו PHEV במבחן דרכים

    קיה נירו PHEV במבחן דרכים

    27.03.19 | מבחני רכב

    גרסת הפלאג-אין הייבריד של קיה נירו מציעה צריכת דלק נמוכה יותר אך מחיר רכישה גבוה יותר. יצאנו למבחן דרכים חסכוני במיוחד

    קיה נירו PHEV הינה גרסה היברידית נטענת (פלאג-אין הייבריד) לקרוסאובר ההיברידי המוכר של היצרנית. משמעות הדבר היא שיחידת ההנעה ההיברידית הכוללת מנוע בנזין בשילוב מנוע חשמלי, מקבלת בגרסה זו סוללת ליתיום-יון פולימר הניתנת לטעינה גם משקע תלת פאזי ביתי. כאשר הסוללה טעונה במלואה, ניתן לנסוע באמצעות אנרגיית

     
  • מאזדה 6 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מאזדה 6 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    17.03.19 | מבחני רכב

    מאזדה 6 מנסה לשדרג את מעמדה ולטפס אל מחוזות הפרימיום

    מאזדה 6 היא אחת המכוניות המזוהות ביותר בישראל. היא החליפה את מאזדה 626 שהעירה את קטגוריית המשפחתיות הגדולות כשזכתה לתמחור אטרקטיבי וסחפה אחריה את המתחרות להורדת מחירים. הדור הראשון של מאזדה 6 היה נציג ראשון לדגמי ה'זום זום' של מאזדה, עם עיצוב חיצוני מרשים ושלדה שיצרה מכונית מהנה מאוד לנהיגה.

     
  • טויוטה פריוס פלוס במבחן דרכים

    טויוטה פריוס פלוס במבחן דרכים

    11.03.19 | מבחני רכב

    טויוטה פריוס פלוס מציע 7 מושבים, יחידת הנעה היברידית חסכונית, ותג מחיר של 169,900 ₪. יצאנו לבדוק למי הוא מתאים

    המיניוואן טויוטה פריוס פלוס מבוסס על טויוטה פריוס מדור קודם ומצוייד באותה יחידת הנעה היברידית, אך מציע בסיס גלגלים ארוך ב- 80 מ"מ וגג גבוה ב- 85 מ"מ כדי לאפשר הובלת 7 נוסעים. טויוטה פריוס פלוס מיועד למשפחות ברוכות ילדים שאינן נכנעות לאופנת הקרוסאוברים ומעדיפות תא נוסעים פרקטי ומנוע חסכוני על פני מרכ

     
  • דאצ'יה סנדרו במבחן דרכים

    דאצ'יה סנדרו במבחן דרכים

    07.03.19 | מבחני רכב

    דאצ'יה מציעה מכונית סופר מיני אוטומטית במחיר של מכונית מיני. יצאנו לבדוק האם הסופר מיני הזולה בישראל מהווה קניה חכמה

    לדאצ'יה סנדרו יש לכאורה את כל הכלים להצלחה בשוק המקומי. היא מציעה את החוויה של קריעת ניילונים מרכב חדש מהיבואן במחיר נגיש של 63,000 ₪ ועושה זאת עם תיבת הילוכים אוטומטית ומנוע טורבו. לצד אלו יהנו הרוכשים מעלויות אחזקה זולות. דאצ'יה סנדרו יתרונות מחיר, נוחות נסיעה, מרווח פנים

     
  • שברולט ספארק במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    שברולט ספארק במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.02.19 | מבחני רכב

    שברולט ספארק עברה מקצה שיפורים וחוזרת לתחרות עם מפרט מבטיח ואבזור בטיחות משודרג

    הדור הראשון של שברולט ספארק הגיע ארצה מעט באיחור למהפכת המיני והציע עיצוב מקורי אך תיבת הילוכים ידנית בלבד. בדור השני בחרה שברולט בעיצוב בוגר יותר וציידה את הספארק במנוע בנזין 1.4 ליטרים גדול וחזק ביחס למקובל בסגמנט ובתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. מאז היא נמצאת בקרב רבות המכר בקטגוריית המיני אותה מוב

     
  • יונדאי טוסון 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי טוסון 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    26.02.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר יונדאי טוסון זכה למתיחת פנים וזו הזדמנות מצויינת לבחון את רב המכר בקטגוריה הצומחת ביותר בשוק הרכב הישראלי

    סגמנט הקרוסאוברים הינו הצומח ביותר בשוק הרכב הישראלי, בעיקר בקרב הצרכן הפרטי אשר רוכש את רכבו מתוך בחירה אישית. בסגמנט זה שולטים ביד רמה מזה שנים צמד האחים מקוריאה - חתן השמחה יונדאי טוסון ואחיו החורג קיה ספורטאז'. שניהם עברו לאחרונה מתיחת פנים כאשר זו של יונדאי טוסון משמעותית יותר וכוללת עדכוני עיצ

     
  • סובארו פורסטר 2019 במבחן דרכים - איש היערות

    סובארו פורסטר 2019 במבחן דרכים - איש היערות

    19.02.19 | מבחני רכב

    סובארו פורסטר התבלט לאורך דורותיו הקודמים ביכולת שטח עדיפה על פני מתחריו לצד עיצוב ומפרט שמרנים. הדגם החדש מבטיח לככב בשטח ולהציע חווית נסיעה משופרת על הכביש

    מורשתו של סובארו פורסטר מתחילה בשנת 1995. המתכון היה ונותר פשוט ויעיל, וכולל פלטפורמה קיימת של מכונית משפחתית, מכלולי הנעה כפולה מוכחים ומוכרים, גחון מוגבה, ועיצוב קשוח. לימים הפך סגמנט הקרוסאוברים לגדוש מאוד בשוק הרכב וכמעט לכל יצרנית יש נציג בקבוצה. סובארו פורסטר רושם לזכותו את היותו מדור המייסדים