קיה סטינגר במבחן דרכים

 

יצאנו לבחון את הקיה היקרה ביותר בישראל החמושה במפרט מרשים ומעוררת סקרנות

תגיות | משפחתיות גדולות, קיה, סטינגר

את הדרך מתחנת הרכבת אל סוכנות קיה עשיתי במונית קיה ריו ישנה, האנטיתזה המושלמת לקיה סטינגר החדשה - מכונית ספורט סדאן חזקה ומעוצבת.

 

קיה סטינגר 3.3 טווין טורבו GT
יתרונות ביצועים, התנהגות כביש, עיצוב, אבזור
חסרונות מעט גסה על המגבלות, איכות חומרים ביחס למחיר

 

קיה סטינגרקיה סטינגר

 

בעשור האחרון חל מפנה משמעותי בקיה, מיצרנית של מכוניות יעילות, אפרוריות ומשעממות, בדיוק כמו אותה ריו ישנה, לשחקנית בליגה של הגדולים. כיום מרבית דגמי קיה מתברגים בצמרת הקבוצה אליה הם משתייכים.

 

קיה סטינגרקיה סטינגר

 

אחרי עשור בו הוכיחה שהיא מסוגלת ליותר, חושפת קיה את הסטינגר ומתכוונת להתחרות בקבוצת המשפחתיות הגדולות של יצרני הפרימיום. העיצוב מרשים, המפרט מבטיח, ובשורת המחיר היא מציגה עסקה אטרקטיבית מאוד ביחס למתחרות. יצאנו לבדוק איך היא על הכביש.

 

עיצוב ונוחות

 

קיה לקחה את שפת העיצוב המוכרת שלה מהשנים האחרונות עם 'אף הנמר' המפורסם, ומציגה את פרשנותה למכונית סדאן עם הנעה אחורית. החזית נמוכה, מעוטרת בשפע של כונסי אוויר בפגוש הקדמי ובמכסה המנוע, והפנסים נאים ומשלימים מבט המשחר לטרף.

 

צללית הצד ארוכה ונמוכה, מכסה המנוע ארוך, וכונס אוויר מעטר את תחתית הכנף הקדמית. החישוקים בקוטר 19 אינץ' נאים מאוד ולא מתאמצים להסתיר קאליפרים אדומים ענקיים מבית ברמבו. הגג משתפל לאחור בסגנון קופה 4 דלתות, וקורה C מציגה טוויסט עיצובי המזכיר במעט את האחות הקטנה קיה אופטימה.

 

קיה סטינגרקיה סטינגר

 

הפנס האחורי גולש אל הכנף באמצעות מחזיר אור דק וארוך, ויחד עם כונס אוויר נוסף בתחתית הפגוש אנו מגיעים אל הזנב הנאה, המציג צמד פנסים עם מסגרות לד ובניהם ספויילר מובנה בדלת תא המטען. הפגוש מאכלס צמד יציאות מפלט בכל צד, ובמרכז דיפיוזר כהה ונאה.

 

במהלך ימי המבחן ספגנו מבטים באופן שלא זכור לנו גם במכוניות יקרות הרבה יותר, ומספר פעמים נתקלנו בסקרנים המקיפים את הרכב בחניה. אולי זה העיצוב המצודד, הצבע האדום, או אולי הסמל המוכר שעדיין לא מזוהה עם הז׳אנר. בעינינו מדובר במכונית נאה במיוחד ובעיצוב מוצלח של קיה הקולע למטרה.

 

קיה סטינגרקיה סטינגר

 

קיה סטינגר בעלת מידות נדיבות מהמתחרות הקרובות לה במחיר. אורכה 4,830 מ"מ, רוחבה 1,870 מ"מ, גובהה 1,400 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח לאורך 2,905 מ"מ.

 

תא הנוסעים עושה שימוש באלמנטים המוכרים לנו מדגמי קיה אחרים כגון המסך המרכזי הצף מעל הקונסולה, ועיצוב ההגה המוכר. מהעבר השני בולטים פתחי המיזוג ועיצוב דיפוני הדלתות המזכירים את מרצדס C קלאס. הרושם הראשוני בכניסה אל הקיה סטינגר ספורטיבי למדי. תנוחת הישיבה נמוכה, המושב חובק וספורטיבי, והבחירה בגוונים כהים מחזקת את הרושם.

 

קיה סטינגרקיה סטינגר

 

המושבים הקדמיים מעולים. הם מציעים תמיכת צד משובחת, שאף ניתנת לכוונון חשמלי במושב הנהג. שפע אפשרויות הכוונון, כולל כוונון חשמלי לגלגל ההגה, מסייעים במציאת תנוחת ישיבה מתאימה, והזיכרונות מאפשרים לקבע אותה. מושב הנהג וההגה מוסטים לאחור בכדי להקל על הנהג בכניסה וביציאה מהרכב. הדלתות הקדמיות גדולות אך הגג נמוך וכדאי להיזהר שהראש לא יפגוש את משקוף הדלת.

 

המרווח מלפנים נדיב בכל המדדים למעט מרווח הראש. המושבים הקדמיים מחוממים וגם מאווררים, פתרון מעולה בימים חמים בהם מושבי העור לוהטים. גם בכניסה וביציאה מהדלת האחורית כדאי לשים לב למשקוף. המושב האחורי מעט גבוה ועל כן הכניסה אינה נוחה במיוחד. מרווח הראש מצומצם עבור נוסעים גבוהים אך המושבים נוחים ומחוממים. לטובת הנוסעים מאחור פתחי מיזוג וצמד חיבורי חשמל. תעלת ההינע הגבוהה גוזלת מקום רב לרגליים, והמושב האמצעי נוקשה ולא מיועד להסעת מבוגרים.

 

קיה סטינגרקיה סטינגר

 

איכות החומרים טובה אך אינה אחידה. התקרה מחופה אלקנטרה נעימה היוצרת אווירה ספורטיבית. בחלק העליון של הדשבורד חומרים איכותיים ונעימים, אך נמוך יותר באיזור בורר ההילוכים נתקלים בפלסטיקה קשיחה ופשוטה. היינו שמחים לפגוש בדיפוני אלומיניום מוברש אמיתיים ולא בפלסטיק דמוי אלומיניום. גם איכות המתגים אינה מתעלה והם מרגישים פשוטים, במיוחד מנופי העברת ההילוכים מגלגל ההגה. ברחובות העיר המשובשים ובכבישים צדדים נשמעו צקצוקי פלסטיקה מכיוון דיפוני הדלתות.

 

הנדסת האנוש בתא הנוסעים מצויינת. התפעול אינטואיטיבי ואינו גוזל מתשומת הלב של הנהג בזמן הנהיגה. על גבי הקונסולה המרכזית פקדים לניווט מהיר בין הפונקציות השונות של מערכת המולטימדיה המקלים מאוד על השימוש בה. המסך מגיב היטב למגע אך היינו שמחים לתצוגה ברזולוציה גבוהה יותר. לבקרת האקלים חסרה תצוגה נפרדת והיא עושה שימוש במסך המרכזי.

 

קיה סטינגרקיה סטינגר

 

מערכת השמע מבית הרמן קרדון נהדרת ואיכות השמע משובחת. תצוגת מחשב הדרך ברורה ומפורטת, וניתן להציג גם שעון עצר, מד כוחות G או מד גדישה. התצוגה העילית ניתנת להתאמה אישית ומאפשרת לבחור את צבע וגודל הפונטים ואפילו להטות אותה כך שתתאים בדיוק לזווית הישיבה של הנהג.

 

תאי אחסון אינם מצויים בשפע בתא הנוסעים, אך אלה הקיימים מספקים וניתן לאתר בקלות מקום לציוד. לדלת תא המטען פתיחה וסגירה חשמלית והיא פוערת מפתח עצום דרך הדלת החמישית. רצפת תא המטען מעט גבוהה ונפחו עומד על 406 ליטר אך בפועל מרגיש גדול יותר ומציע רמת שימושיות גבוהה. קיפול המושבים האחוריים יוצר חלל שימושי המאפשר הובלה של חפצים גדולים.

 

קיה סטינגרקיה סטינגר

 

על אף קו החלונות הגבוה הראות החוצה טובה. קורות A מסיביות למדי אך מיקומן מאפשר ראות טובה החוצה. מכסה המנוע מסתיים הרחק מלפנים, והשמשה האחורית קטנה במיוחד ולא ממש מסייעת בחניה. חיישני חנייה היקפיים ומערכת מצלמות היקפית הנדרכים בשילוב לרוורס או בלחיצת כפתור מצילים את המצב ומסייעים בתמרונים צפופים. לממדים הגדולים מתרגלים בקלות מפתיעה ובסך הכל התנועה עם קיה סטינגר בעיר זורמת היטב.

 

כיול המתלים האדפטיביים נוקשה בבסיסו. בחירה במצבי נורמל או אקו מרככת אותם באופן מורגש אך נוחות הנסיעה עדיין על הצד הנוקשה. תוואי הכביש מורגש בכל מצב אך לא נרשם חוסר נוחות קיצוני בהתחשב בהתנהגות הכביש הרהוטה. מחוץ לעיר בולטים בעיקר רעשי כביש בהם ניתן להאשים בעיקר את החישוקים הגדולים. מעבר לכך השיוט נעים מאוד והולם מכונית GT ספורטיבית.

 

ביצועים

 

קיה סטינגר התייצבה למבחן בגרסתה החזקה עם מנוע טווין טורבו בנזין V6 בנפח 3.3 ליטרים בהספק 370 כ"ס ומומנט של 51.0 קג"מ, אשר זכה בתואר אחד מעשר המנועים הטובים ביותר בשנת 2018. הזינוק מעמידה ל- 100 קמ"ש נמשך 4.9 שניות על פי נתוני היצרן והמהירות המרבית עומדת על 270 קמ"ש. במבחן שלנו נמדדה תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 5.3 שניות קצרצרות. הכוח עובר אל הגלגלים האחוריים באמצעות תיבת 8 הילוכים אוטומטית אשר משנה את אופי פעולתה על פי מצב הנהיגה הנבחר.

 

קיה סטינגרקיה סטינגר

 

בעת ההנעה מתקבל צליל אנמי למדי ביחס לציפיות מהמפרט המבטיח. היציאה אל העיר הפקוקה מנעה ניסיונות לשחק עם הסטינגר בשלב הראשוני. ברגע שהנתיב התפנה נרמסה דוושת התאוצה בשטיח, ואחרי השהיית טורבו קצרה אך מורגשת, התקבלה תאוצה מתפרצת מעוררת התפעלות עם סאונד משובח. מאותו רגע היה קשה להיגמל מההרגל ללחוץ על דוושת הגז ברגע שרק מתאפשר. על כבישים עירוניים חלקלקים מכשכש הזנב קלות ללא מאמץ מיוחד והתחושה מעט ממכרת.

 

היציאה מהעיר הגיעה מהר במיוחד ושם כבר יכולנו לשחרר את החיה ולקבל את המופע המלא. עוצמת התאוצה מפתיעה בכל פעם מחדש, מכל מהירות שבה תילחץ הדוושה תתקבל תאוצה חזקה ואפילו חייתית, כזאת שגרמה מספר פעמים לבקרת היציבות להיכנס לפעולה גם בתאוצה בקו ישר ממהירות תלת ספרתית. העברות ההילוכים חלקות אך אינן מהירות במיוחד גם במצב ספורט.

 

קיה סטינגרקיה סטינגר

 

השלדה מספקת תחושה טובה גם במהירות נמוכה ועל כן הגענו לכביש המפותל עם ציפיות גבוהות ולא התאכזבנו. בחירה במצב ספורט מקשיחה את המתלים וההגה, ושומרת על המנוע ותיבת ההילוכים במצב קרבי. העברות המשקל מהירות ואינן מורגשות במיוחד, וכבר בכניסה לפנייה מורגשים הידוק הקו הנבחר ופסיעה קלילה של הישבן. אם תלחצו על דוושת הגז תקבלו היגוי יתר חינני גם כאשר הבקרות מחוברות.

 

בחירה במצב ספורט פלוס מכתיבה ניתוק חלקי של בקרת היציבות עם התראה ויזואלית ברורה בלוח המחוונים. ההתנהגות על המגבלות במצב זה פחות צפויה ונשלטת ובקרת היציבות מאוד ליברלית ולכן העדפנו את מצב ספורט. הבלמים של ברמבו מרשימים במיוחד ומספקים כוח בלימה חזק שנועץ את הסטינגר בכביש בבלימה מכל מהירות. לאחר שהתחממו הבלמים הורגשו ויברציות קלות בבלימות חזקות, ככל הנראה עדות לחיים הקשים שעברו.

 

קיה סטינגרקיה סטינגר

 

קיה סטינגר מהנה מאוד לנהיגה בכל תוואי, אבל שימו לה מתחת לגלגלים כבישים פנויים עם עיקולים ארוכים ומהירים והיא ממש תזרח. היא תזרום בין הפניות במהירות מפתיעה שדורשת מבט שני וגם שלישי בלוח המחוונים כדי לעכל אותה. הסטינגר נשלטת מאוד ומאפשרת לנהג לכוון אותה לאן שרק יחפוץ בקלות ובבטיחות. ההיגוי מהיר, מדויק ובעל משקל טוב במצב ספורט אך היינו שמחים אילו היה ישיר ומתקשר יותר.

 

צריכת דלק

 

צריכת הדלק הרשמית של קיה סטינגר עומדת על 10.1 ק"מ לליטר. במבחן שלנו התקבלה צריכת דלק משולבת של 8.1 ק"מ לליטר. לא פשוט להישאר רגועים כשנוהגים בסטינגר אך בנהיגה פחות אגרסיבית נמדדה צריכת דלק של 8.5 ק"מ לליטר, ובקטעים הדינמיים נמדדה צריכה של 7.7 ק"מ לליטר. מיכל הדלק בנפח 60 ליטרים וטווח הנסיעה יכול להגיע ל- 500 ק"מ. גרסת המבחן מדורגת בדרגת זיהום 15 מתוך 15.

 

קיה סטינגרקיה סטינגר

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

קיה מדורגת במקום ה- 13 עם ציון של 72 נקודות בסקר שביעות רצון הלקוחות שעורך ארגון Consumer Reports, ורשמה עליה של 5 מקומות בדירוג ביחס לשנה שעברה. קיה סטינגר משווקת עם אחריות יצרן מלאה לשלוש שנים ללא הגבלת ק"מ. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 10,000 ק"מ.

 

עלות שני הטיפולים הראשונים 855 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,230 ₪, עלות הטיפול הרביעי והחמישי 855 ₪, ועלות הטיפול השישי 2,298 ₪. עלות הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומדת על 6,948 ₪.

 

עלות פנס ראשי 10,600 ₪, עלות פנס אחורי 3,163 ₪, עלות מראת צד קומפלט 5,058 ₪, עלות זוג צלחות בלם קדמיות 1,521 ₪, ועלות זוג רפידות בלם קדמיות 877 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ.

 

עלויות האחזקה גבוהות ביחס למתחרות בקבוצת רכבי המנהלים, אך נמוכות ביחס למתחרות ממותגי הפרימיום. קיה סטינגר מדורגת בקבוצת רישוי 7 ועלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 4,683 ₪.

 

בטיחות

 

ארגון Euro NCAP בחן את קיה סטינגר בשנת 2017 והעניק לה ציון מלא של 5 כוכבי בטיחות. בסעיף הגנה על מבוגרים קיבלה הסטינגר ציון 93%, בסעיף הגנה על ילדים 81%, בסעיף הגנה על הולכי רגל 78%, ובסעיף מערכות הבטיחות זכתה לציון של 82%.

 

קיה סטינגרקיה סטינגר

 

קיה סטינגר מוצעת בישראל עם מפרט אבזור בטיחות עשיר בשתי רמות האבזור הכולל 7 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים הכולל בלימה אוטונומית, מערכת למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות הנהג, אור גבוה אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור, ומכסה מנוע אקטיבי להגנה על הולכי רגל.

 

מערכת לניטור השטחים המתים ראויה לציון מיוחד, היא כוללת כמקובל חיווי במראות הצד אך בנוסף חיווי ויזואלי בתצוגה העילית ובכך מציגה את המידע החשוב ממש מול עיני הנהג. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 7 מתוך 8.

 

תמורה למחיר

 

שתי גרסאות קיה סטינגר משווקת בישראל. גרסת GT ליין מוצעת עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 256 כ"ס תמורת 279,900 ₪. רשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מרכזי בגודל 8 אינץ' התומך ב- Android Auto ו- Apple Car Play, מושבי עור עם חימום למושבים הקדמיים, מפתח חכם לכניסה והנעה ללא מפתח, חיישני אור וגשם, פנסי לד, גג פנורמי חשמלי, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.

 

גרסת GT הנבחנת מוצעת תמורת 379,900 ₪ וכוללת כאמור מנוע בנזין בנפח 3.3 ליטרים בהספק 370 כ"ס. אבזור גרסה זו כולל בנוסף ריפודי עור נאפה מחורר, חימום לכל המושבים ולגלגל ההגה, אוורור למושבים הקדמיים, מערכת שמע של הרמן קרדון עם 15 רמקולים, מערך מצלמות וחיישנים היקפי הכולל תצוגה ממעוף הציפור, חיישני אור וגשם, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.

 

קיה סטינגר היא מכונית מרשימה מאוד. החל מהעיצוב, דרך המפרט, ועד לתוצר הסופי הנוסע נהדר על הכביש. מדובר בעדות להתקדמות הגדולה אותה ביצעה קיה בשנים האחרונות. בניגוד לדגמים בכירים של יצרניות עממיות, לא מנסה קיה להצניע את שייכות הדגם למותג ואף להיפך, עיצובה מזוהה מאוד עם המותג ולבטח יגרום לבעלי הדגמים הסטנדרטיים גאוות יחידה. המחיר אמנם גבוה אך ביחס למתחרות, התמורה למחיר מאוד מרשימה. עבור כמות דומה של כוח והנאה גובות המתחרות עשרות אלפי שקלים נוספים, ובכלל לא בטוח שהן טובות יותר.

 

קיה סטינגר לא תמכר בישראל בכמויות גדולות. תג המחיר שלה גבוה, והסגמנט בו היא מתחרה מאבד נתחים משמעותיים לטובת רכבי פנאי. לנהגים שאוהבים לנהוג, מעריכים ביצועים, ומסתכלים מעבר לסמל, נמליץ לקחת את קיה סטינגר לנסיעת מבחן.

 

קיה סטינגר 3.3 טווין טורבו GT
מנוע טווין טורבו בנזין V6 3.3 ליטרים
הספק מרבי משולב 370/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 51.0/1,300 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 4,830 מ"מ
רוחב כללי 1,870 מ"מ
גובה כללי 1,400 מ"מ
בסיס גלגלים 2,905 מ"מ
מיכל דלק 60 ליטרים
נפח תא מטען

406 ליטרים

משקל עצמי 1,855 ק"ג
מהירות מרבית 270 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 4.9 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 10.1 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8.1 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים (2017)
מחיר

379,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ