טויוטה אייגו במבחן דרכים - מתיחת פנים

 

טויוטה אייגו מציגה מפרט מינימליסטי, פרקטי ויעיל לשימוש עירוני לצד מחיר נגיש. יצאנו למבחן על כבישים מקומיים

תגיות | טויוטה, מחירון רכב, עירוניות, אייגו

טויוטה אייגו מהווה אחד מתוך שלושה דגמים תאומים בפרוייקט משותף של טויוטה וקונצרן פיז'ו-סיטרואן, אשר נועדו להתחרות בסגמנט מכוניות המיני הנשלט בישראל ע"י המתחרות מקוריאה. טויוטה אייגו מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת יחידות תאורה חדשות, חזית מעודנת יותר, וחישוקים חדשים. בתא הנוסעים הוחלפו ריפודי המושבים ולוח המחוונים. בנוסף זכתה האייגו לבידוד רעשים משופר, כיול מתלים מעודכן, ומנוע משודרג קלות. למבחן הדרכים שלנו התייצבה טויוטה אייגו עם תיבת 5 הילוכים רובוטית הנמכרת במחיר 69,900 ₪.

 

טויטה אייגו 1.0 רובוטית
יתרונות כושר תמרון, אבזור בטיחות
חסרונות תיבת הילוכים, בידוד רעשים, בטיחות, תחושה זולה

 

טויוטה אייגו טויוטה אייגו

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובה של טויוטה אייגו נאה וצעיר, אם כי מעט מצועצע. במסגרת מתיחת הפנים נשמרה חזית ה- X המאפיינת את הדגם, אך כעת היא נועדה להקנות מראה רחב ומודגש ע"י עיצוב תלת ממדי וגופי תאורה חדשים הכוללים תאורת יום מסוג LED. הצדודית מחברת בהרמוניה בין החזית לחלק האחורי באמצעות אימוץ אלמנטים עיצוביים משותפים. גופי התאורה האחוריים מסוג LED חדשים אף הם, והפגוש האחורי מציג טרפז שחור הנמתח לרוחבו כדי להקנות למרכב מראה רחב ויציב יותר. הרוכשים יכולים לבחור מבין מגוון דיפונים בתא הנוסעים ושילובי צבעי מרכב שונים.

 

טויוטה אייגו טויוטה אייגו

 

תא הנוסעים מציג גם הוא מראה מעט מצועצע, אם כי יש מי שיראה אותו כמקורי ומשובב נפש. במרכז הקונסולה בולט מסך מולטימדיה בגודל 7 אינץ' המציג גרפיקת ממשק מיושנת ואיכות תצוגה בסיסית. הדיפונים הלבנים ברכב המבחן תרמו מעט שיקיות לתחושה הכללית. לוח המחוונים התלת ממדי נע מעלה ומטה יחד עם ההגה. עיצובו מיוחד, שלא לומר מוזר, ומשלב את מד האוץ, מחשב הדרך ומד הסל"ד הדיגיטלי בשלוש מפלסים.

 

היעדרם של פתחי מיזוג מרכזיים מעורר חשש לגבי יכולת הצינון של המזגן בחודשי הקיץ הלוהטים. במקומם מותקן פתח מיזוג מרכזי בחלקו העליון של הדשבורד, אשר אינו ניתן לכוונון. בכל אופן מדובר בתא נוסעים קטן אשר צפוי להתקרר במהירות סבירה גם עם הסידור הנוכחי.

 

טויוטה אייגו טויוטה אייגו

 

בחלקן העליון של דלתות הרכב, חשוף צבע המרכב ומייצר עניין בתא הנוסעים תוך ויתור על דיפון מלא של הדלתות. באופן כללי חומרי הדיפון קשיחים ואינם נעימים למגע, אך מקנים תחושה עמידה ומוצקה. הפקדים כולם בסיסיים ופשוטים, אך איכות ההרכבה טובה ברוב המקרים.

 

תחושת החיסכון בפרטים או בחומרי דיפון שעלולים להרחיב עלויות ייצור ניכרת מאוד. החלונות האחוריים נפתחים רק בהטיה קלה החוצה לכדי חרירים, סוככי השמש דקיקים ונטולי תאורה, ודלת תא המטען היא החלון האחורי אליו מחוברים ישירות הצירים והבוכנות. לעומת זאת עטוי גלגל ההגה עור נעים למגע, ושמחתי למצוא גם מנופי העברת הילוכים מאחוריו.

 

טויוטה אייגו טויוטה אייגו

 

למרות המידות הקומפקטיות, מספקים המושבים הקדמיים די והותר מרחב לשני בוגרים. המושבים מפתיעים לטובה ביחס לסגמנט, ומציעים נוחות סבירה לנסיעות עירוניות ובין עירוניות שאינן מתמשכות על פני שעות ארוכות. תנוחת הנהיגה טובה ונעימה, וקל לתמרן את הטויוטה הזעירה בין סמטאות העיר ולהשתחל לכל חניה פוטנציאלית. הכניסה והיציאה מהמושבים הקדמיים נוחה אך כניסה למושב האחורי דורשת יכולת אקרובטית בשל מפתח דלתות אחוריות מצומצם במיוחד.

 

המושב האחורי, אשר מיועד לשני נוסעים בלבד, צפוף וצר בכל המדדים בשל בסיס גלגלים קצר באורך 2,340 מ"מ ומיועד בעיקר עבור ילדים. המושב מאלץ תנוחת ישיבה זקופה למדי שאינה נוחה לנסיעה ממושכת. חוסר האפשרות לפתיחה של החלונות מעבר לחריר קטן, מגבירה את תחושת הקלסטרופוביה במושב האחורי. כל אבזור מותרות כגון פתחי אוורור, תאורת פנים, או ידיות אחיזה, נעדר מסביבת המושב האחורי.

 

טויוטה אייגו טויוטה אייגו

 

תאי האחסון הפזורים בתא כוללים תא כפפות קטן נטול תאורה, כיסי אחסון בדלתות הקדמיות, ותא קטן בתחתית הקונסולה המרכזית. בנוסף, ישנם שלושה מתקני כוסות. תא המטען מציע נפח זעום של 168 ליטרים המספיק בקושי למזוודת טרולי. מבנה התא שקוע ונמוך, ולכן מקשה על הוצאת חפצים כבדים. קיפול המושבים האחוריים ביחס 50:50 מתבצע מתוך תא המטען. מתחת לרצפתו נמצא גלגל חלופי זמני.

 

נוחות הנסיעה בעיר טובה והולמת את ייעודה של המיני הקטנה בסביבת המחייה הטבעית לה. הריסון טוב למרות משקל נוצה ומפרט מתלים פשוט. כיול נכון וצמיגים דקיקים במידות 165/60 על חישוקי 15 אינץ', מצליחים לסנן את רוב שברי האספלט. פגמים ומהמורות עמוקים יעבירו זעזוע קל במרכב ויקפיצו את הנוסעים, אך שיבושים רוחביים סימטריים כגון פסי האטה, ירוסנו טוב בזכות כיול המתלים המוצלח. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה סבירה, אך קיימת רגישות יתרה לרוחות צד העלולות לגרום במזג אוויר חורפי לתנודות אשר יגרמו לחוסר ביטחון אצל הנהג. אחת הבעיות הגדולות בטויוטה אייגו היא בידוד רעשים, או ליתר דיוק העדרו. טויוטה טוענת כי במסגרת מתיחת הפנים הוסיפה חומרי בידוד באזורים נרחבים ביניהם דשבורד, קורות A, דלתות, והמרכב האחורי, אך בפועל בידוד הרעשים לא מזהיר. מחוץ לעיר במהירויות תלת ספרתיות נשמע קולו של המנוע באופן מעיק וצליל הניסור מעייף לאורך זמן.

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה כוללת מנוע בנזין שלושה צילינדרים בנפח 998 סמ"ק אשר עודכן במסגרת מתיחת הפנים לטובת פעולה גמישה ומעודנת יותר, לצד עמידה בתקן יורו 6.2 וצמצום צריכת הדלק. השיפורים הושגו באמצעות מערכת הזרקת דלק כפולה, יחס דחיסה גבוה יותר והפחתת חיכוך. מערכת הפליטה תוכננה לטובת הפחתת הרעידות בסל"ד סרק. ההספק עומד כעת על 72 כ"ס (שיפור של 3 כ"ס ביחס למנוע היוצא) והמומנט עומד על 9.7 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 5 הילוכים רובוטית חד מצמדית ומספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 15.2 שניות.

 

טויוטה אייגו טויוטה אייגו

 

המספרים על הנייר לא מלהיבים אך בפועל מציגה הטויוטה הקטנה קצב נסיעה סביר בהחלט בתוך העיר, ולא מורגש מחסור של ממש בכוח. עם זאת, תיבת ההילוכים פוגמת באיכות הנסיעה עקב פעולה איטית ומטלטלת, אשר באה לביטוי בעיקר בהחלפת ההילוכים הראשונים. מחוץ לעיר הביצועים סבירים למדי בנסיעה מנהלתית אך כדי להגיע לקצב התקדמות נאות נאלצנו להביא את המנוע לסל"ד עבודה גבוה מאוד, שם הוא מייצר צליל ניסור מתכתי.

 

התנהגות הכביש שובבה ויכולה להעלות חיוך אצל חלק מהנהגים. אחיזת הכביש אינה גבוהה, בין היתר בשל צמיגים צרים ברוחב 165 מ"מ, אך משקל נוצה של 860 ק"ג וזוויות גלגול מדודות מאפשרים קצב התקדמות לא רע בכביש מפותל עם נהג בודד, למרות הגה חסר תקשורת. הבלמים מציעים סידור פשוט של דיסקים מאווררים מלפנים עם בוכנה יחידה ובלמי תוף מאחור, אך הם מצליחים לספק כושר בלימה טוב בזכות משקל קליל ומנוע קטן.

 

צריכת דלק

 

עם משקל נוצה והספק של 72 כ"ס ניתן לצפות לצריכת דלק נמוכה. הנתון שהתקבל בסופו של יום בנסיעה רגועה למדי עמד על 15.5 ק"מ לליטר דלק, נתון נאה בהחלט אך כצפוי רחוק מנתון היצרן העומד על 23.8 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 35 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 2 מתוך 15.

 

טויוטה אייגו טויוטה אייגו

 

עלויות אחזקה

 

רכבי טויוטה מפגינים אמינות מעולה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2018 דורגה טויוטה במקום הראשון מתוך 27 יצרנים, ושיפרה את מיקומה מדירוג שנת 2016 בו הייתה במקום השני. טויוטה אייגו משווקת עם אחריות מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 425 ₪, עלות הטיפול השני 753 ₪, עלות הטיפול השלישי 425 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 898 ₪. סך עלויות הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומד על 2,502 ₪ וזול יחסית למתחרים.

 

טויוטה אייגו טויוטה אייגו

 

עלויות הביטוח הן 1,753 ₪ לביטוח חובה ו- 4,288 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילת רישיון. גם עלות החלפים זולה מהמתחרים. עלות פנס קדמי 1,056 ₪, עלות פנס אחורי 543 ₪, עלות מראת צד קומפלט 1,262 ₪, עלות זוג רפידות בלם קדמיות 404 ₪, ועלות צלחות בלמים קדמיות 632 ₪.

 

בטיחות

 

במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2017, זכתה טויוטה אייגו לציון נמוך של שלושה כוכבים עם ציונים של 74% בהגנה על בוגרים, 63% בהגנה על ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל, ו- 25% עבור מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת הגברת בלימה בחירום, ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 5 מתוך 8 ואין צורך בהתקנת מערכת מובילאיי.

 

טויוטה אייגו טויוטה אייגו

 

תמורה למחיר

 

טויוטה אייגו עם תיבת הילוכים רובוטית מוצעת במחיר של החל מ- 69,900 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם צג מגע בגודל 7 אינץ', קישורית בלוטות', מצלמת רוורס, מערכת שמע עם 4 רמקולים, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, הגה כוח אלקטרו מכני מתכוונן ידנית לגובה, 2 חלונות חשמל קדמיים, מראות צד מחוממות ומתכווננות חשמלית, פנסי הלוגן קדמיים עם תאורת יום מסוג LED, וחישוקי סגסוגת בקוטר 15 אינץ'. תמורת 6,000 ₪ נוספים ניתן לקבל את גרסת אופן טופ בעלת גג קנבס עם פתיחה חשמלית.

 

טויוטה אייגו מציעה פתרון תחבורה עירוני פרקטי, זול לרכישה ואחזקה, עם מוניטין אמינות ושמירת ערך הצמודים למותג. העיצוב המקורי והאפשרות לבחור ממגוון שילובי צבעים מעידים על פניה לקהל צעיר. המגרעות הבולטות ביותר הינן רמת בטיחות נמוכה ותיבת הילוכים רובוטית מטלטלת ולא נעימה. בידוד הרעשים לא מספק ותחושת הספרטניות ניכרת באיכות הכוללת של תא הנוסעים. אם תבחרו בטויוטה אייגו כפרטנרית לסידורים בכרך, תוכלו ליהנות מיכולת תמרון מעולה, צריכת דלק חסכונית, והשתחלות קלילה לחניות מאתגרות.

 

טויטה אייגו 1.0 רובוטית
מנוע 998 סמ"ק
הספק מרבי משולב 72/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 9.7/4,300 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים 5 הילוכים רובוטית חד מצמדית
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 3,465 מ"מ
רוחב כללי 1,615 מ"מ
גובה כללי 1,460 מ"מ
בסיס גלגלים 2,340 מ"מ
מיכל דלק 35 ליטרים
נפח תא מטען

168 ליטרים

משקל עצמי 860 ק"ג
מהירות מרבית 168 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 15.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 23.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 15.2 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 3 כוכבים (2017)
רמת אבזור בטיחות 5 (מתוך 8)
מחיר

69,900 ₪

 

 

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט