מיני קופר S במבחן דרכים - רד הוט צ'ילי פפר (מתיחת פנים)

 

מיני קופר S מציעה שפע סטייל לצד יכולת דינמית גבוהה, אך עונדת תג מחיר יומרני. יצאנו לבדוק למי היא מתאימה

תגיות | סופר מיני, מיני, קופר S, מבחן דרכים מיני קופר S

מותג מיני מבוסס על טהרת הנוסטלגיה והסטייל שקנו לו עדת מעריצים משמעותית מסביב לעולם במשך 60 שנות פעילות המותג. מיני קופר S, גרסת הביצועים של מכונית הרטרו הקטנה, עברה מתיחת פנים לאחר 5 שנים מאז הצגת הדור הנוכחי, ונושאת על כתפייה הבטחות להנאה מנהיגה בטעם של פעם, לצד הופעה חיצונית מקורית המזוהה עם המותג.

 

מיני קופר S
יתרונות   עיצוב, יכולת דינמית, הנאה מנהיגה, ביצועים
חסרונות   מחיר, נוחות, אבזור בטיחות חסר

 

מיני קופר S מיני קופר S

 

עיצוב ונוחות

 

מיני קופר S נראית נהדר, במיוחד בצבעי הכתום-שחור של רכב המבחן. מדובר ביפייפיה אמיתית ומסובבת ראשים אולטימטיבית. במסגרת מתיחת הפנים קיבלו גופי התאורה הקדמיים מסגרת מושחרת, ואילו גופי התאורה האחוריים מעוצבים בגרפיקת דגל אנגליה. כמו כן, מקרינות מראות הצד את סמל המותג על הרצפה הסמוכה לרכב. מעבר לכך מדובר בעיצוב הווינטג' המוצלח והמוכר, מלא קימורים וחיות, ואלמנטים ספורטיביים רבים כגון קשתות גלגלים תפוחות, פגוש קדמי מושחר הנושא את הסמל S, כונסי אוויר מוגדלים, ותעלות קירור לבלמים הקדמיים. מאחור בולטים מכסה דלק בסגנון רטרו, ספויילר כפול, ופתחי מפלט כפולים במרכז הפגוש האגרסיבי.

 

מיני קופר S מיני קופר S

 

תא הנוסעים שומר על העיצוב המזוהה עם המותג. המתגים, המסכים, פתחי האוורור, והידיות מעוצבים למשעי בהשראת דגמים קודמים של המותג, והתוצאה הסופית נאה ומקנה תחושה שונה וייחודית. במסגרת מתיחת הפנים קיבלה המיני את בורר ההילוכים המוכר של בעלת הבית ב.מ.וו, בורר מצבי הנהיגה עבר לסוללת הפקדים המעוצבת שבתחתית הקונסולה, וגרפיקת לוח המחוונים עודכנה קלות.

 

בראש הקונסולה המרכזית מסך מגע עגול בגודל 6.5 אינץ', מעט קטן מהמקובל היום, הנשלט על ידי גלגלת הממוקמת בין המושבים. הגרפיקה המיושנת מסגירה במעט את גילו של הרכב. התפריטים שייכים לדור הקודם של מערכת i-Drive המוכרת של ב.מ.וו ופחות ידידותיים למשתמש ביחס למערכות מודרניות. התפריטים דורשים לימוד והסתגלות לפעולות שהן מעבר לדפדוף בין תחנות רדיו.

 

מיני קופר S מיני קופר S

 

העדרה של מצלמת רוורס תמוה לאור תג מחיר של 239,900 ₪. תאורת האווירה המקסימה ממוקמת סביב המסך המרכזי, בדלתות, ובידיות הדלתות, וכוללת אפשרות לבחירה בין מספר גוונים המתחלפים בלחיצת כפתור. תאורת האווירה מגיבה לשינויים במערכת בקרת האקלים המפוצלת, ולשינוי עוצמת השמע ברמקולים. התאורה מוסיפה המון חיים לתא הנוסעים המצודד, והיא תעלה חיוך על פני הנהג והנוסעים. חלון הגג הכפול מוסיף לאווירה, אך לאור תג המחיר ניתן להיות קטנוניים ולהתלונן על פתיחה ידנית לסוכך הגג.

 

איכות חומרי הדיפון בתא הנוסעים מעורבת. חלקו העליון של הדשבורד עשוי חומר רך ונעים למגע, שהזכיר לנו שב.מ.וו היא בעלת הבית של מיני. מתחת לקו הדשבורד, בקונסולה המרכזית ובדלתות, נמצאו חומרי דיפון פלסטיים באיכות בינונית אשר אינם נעימים למגע ולא הולמים את מחיר הרכב ומיתוגו כמוצר פרימיום. איכות ההרכבה טובה והדוקה, ולחיצה על המתגים מחזירה פידבק חיובי.

 

מיני קופר S מיני קופר S

 

משענת היד בין המושבים משדרת עמידות וכוללת תא אחסון קטן. בתחתית הקונסולה נמצאים שני מתקני כוסות. תא הכפפות אינו גדול במיוחד, אך מצאנו בדלתות תאי אחסון עמוקים ושימושיים. הנדסת האנוש טובה בבסיסה, אך ניכר כי עיצוב שגרתי יותר לקונסולה המרכזית יכול היה לאפשר סידור מתגים נוח יותר והגדלת המסך המרכזי. כמו כן, ידיות פתיחת הדלתות אינן נוחות לשימוש ומוטב היה אילו היו מורכבות הפוך. בצורתן הנוכחית הן מאלצות את הנוסעים לפתל את היד כדי לפתוח את הדלת. גם מנופי האיתות לא מפגינים הנדסת אנוש גבוהה מכיוון שאינם כוללים מנגנון נעילה. גם לאחר שמתרגלים לכך שמנוף האיתות לא ננעל, הדבר ממשיך להציק ותמוה מדוע בחרו מהנדסי מיני בשיטה זו.

 

המושבים ברמת אבזור צ'ילי הנבחנת מרופדים בעור בהיר עם תיפורים שחורים. הם נאים, נוחים, ומספקים תמיכה ההולמת את היכולת הדינמית. עם זאת הם עלולים להיות צרים מדי לבעלי גוף רחב. המושבים מתכווננים באופן ידני בלבד, לרבות כוונון להקשחת מסעד הגב לנהג ולנוסע. הכוונון נוח ונגיש, ונשלט באמצעות מנופים ולא ברזי כוונון הדורשים התעסקות רבה. קל למצוא תנוחת נהיגה נוחה. גלגל ההגה שנלקח ישירות מגרסת JCW נראה מדהים, נוח ומפתה לאחיזה. בנוסף הוא מתכוונן לגובה ולעומק ונע יחד עם כל לוח המחוונים כדי לדאוג שלא יוסתר מעיני הנהג.

 

מיני קופר S מיני קופר S

 

נקודת תורפה מציקה הינה שדה הראיה לפנים ממושב הנהג. נהגים גבוהים יסבלו משדה ראיה מוגבל אשר יוסתר ע"י המראה המרכזית וקו התקרה הנמוך. בנוסף קורות A עבות מדי ומסתירות חלק ניכר משדה הראיה בעת פנייה ומפריעות מאוד בנהיגה דינמית בכביש מפותל. גם שדה הראיה לאחור אינו מזהיר. קו חלונות גבוה מאחור וחלון אחורי קטן יוצרים שדה ראיה מצומצם. חסרונה של מצלמת הרוורס הורגש בתמרוני נסיעה לאחור. מעבר לכך, הממדים הקטנים מאפשרים תמרון עירוני נוח.

 

הנהג והנוסע שלצידו ייהנו ממרווח טוב מאוד לכל הכיוונים, אך נוסעי המושב האחורי יתלוננו על מחסור במרחב מחייה בכל המימדים. בסיס גלגלים באורך 2,495 מ"מ מספק מרווח ברכיים גבולי לשני נוסעי המושב האחורי. המושב האחורי נוח והגישה אליו מתבצעת באמצעות כיפוף אחד המושבים הקדמיים בעזרת משיכת ידית מסיבית. פתח הכניסה למושבים האחוריים צר ונמוך, ומוטב לבחור בתצורת 5 הדלתות חרף הפשרה העיצובית למי שמתכוון לאייש את המושב האחורי לעיתים תכופות.

 

מיני קופר S מיני קופר S

 

פתיחת דלת תא המטען מגלה חלל צנום בנפח 211 ליטרים בעל רצפה כפולה. קיפול המושב האחורי מביא את נפח ההטענה לכדי 731 ליטרים אך הטעינה אינה נוחה עקב קו גג נמוך המצריך התכופפות והשתחלות לעומק התא כדי להעמיס מזוודות או עגלת תינוק. המיני הקטנה מתאימה בעיקר לרווקים ולא תהיה נוחה למשפחה צעירה, לפחות בגרסת 3 דלתות. מתחת לרצפת תא המטען קיימת ערכת ניפוח.

 

מיני קופר S מיני קופר S

 

חווית הנסיעה במיני קופר S קופצנית ואינה נינוחה. כיול המתלים קשיח ומהלכם קצר. כושר הריסון מעולה, אך כל שבר, בליטה או בור עוברים מהכביש אל תא הנוסעים, לאחר סינון בסיסי בלבד. בכבישים בעלי רמת סלילה סבירה, הנוחות נסבלת ואינה מענישה את הנוסעים בהתחשב בחתך הצמיגים הנמוך. מחוץ לעיר הנוחות טובה בהחלט ובכביש המהיר השיוט מעולה והמיני הקלה נטועה באספלט בצורה משרת ביטחון עם יכולת ריסון גלים משובחת. בידוד הרעשים סביר אך אינו מרשים, ובמהירויות תלת ספרתיות מתחילים להופיע רעשי רוח וצמיגים.

 

מיני קופר S מיני קופר S

 

ביצועים

 

למיני קופר S מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים בהספק 192 כ"ס ומומנט של 28.5 קג"מ ב- 1,350-4,600 סל"ד, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. על פניו, מדובר בהספק סולידי מאוד ביחס למנועי טורבו מקבילים בנפח זהה, אך על משקל יבש של 1,280 ק"ג בלבד עם אופי פעולה סופר ספורטיבי, מתקבלים ביצועים מעולים ותחושות ממכרות!

 

מיני קופר S מיני קופר S

 

מעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה מחדד את תגובות המנוע ותיבת ההילוכים ומשנה את פניהם ללא היכר. תאוצה 0-100 אורכת 6.7 שניות וצליל מנוע ספורטיבי-בריטוני מספק אשליה של תאוצה מהירה יותר. עזיבה גסה של דוושת הגז תשמיע פצפוצי שריפת שארי דלק במערכת הפליטה, שיגרמו לכל חובב הגה להעלות חיוך מאוזן לאוזן. התיבה מתגלה כפרטנרית זריזה וחלקה, אם כי הייתי שמח לקבל יחסי העברה קצרים יותר. מנופי ההעברה הממוקמים מאחורי גלגל ההגה בגרסת צ'ילי מסייעים מאוד בשליטה על הורדת הכוח לאספלט בנהיגה דינמית.

 

מיני קופר S מיני קופר S

 

כשהדרך מתחילה להתפתל, מתחיל הכיף האמיתי. המיני הקטנה וקלת המשקל מציגה התנהגות כביש רהוטה, מאוזנת וניטרלית, תוך תקשורת נדירה עם ידי הנהג באמצעות העברת תחושות ומגבלות. מדובר בפלטפורמת ההנעה הקדמית הטובה ביותר עלייה נהגתי. ההגה נעים לאחיזה, בעל קוטר ומשקל מושלמים, מהיר מאוד ומדוייק. הכניסה לפנייה מתבצעת בחדות תוך שמירה על הקו הנבחר. אפילו על אספלט שאינו סלול היטב, מאפשרת מיני קופר S קצב התקדמות מרשים הודות לאחיזת כביש גבוהה מאוד. כל אלו יחד עם מרכז כובד נמוך הופכים את המיני קופר S לדבר הקרוב ביותר לנהיגת קארטינג, עד כמה שזה נשמע קלישאתי. הפלטפורמה הזו יכולה וראויה להתמודד עם הספק גבוה ב- 50%, כזה שניתן למצוא בגרסת JCW. הבלמים מספקים נשיכה חזקה וכושר תאוטה מרשים, אך מעט מתעייפים תחת נהיגה תובענית.

 

מיני קופר S מיני קופר S

 

צריכת דלק

 

במהלך המבחן אשר כלל שימוש מועט במזגן וכיבוי חלקי של מערכת עצור וסע, נרשמה צריכת דלק של 9.6 ק"מ לליטר בנהיגה מעט תובענית, רחוק מנתוני היצרן המעידים על צריכה של 19.3 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 44 ליטרים, יספיק לטווח נסיעה של כ- 400 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 6 מתוך 15.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

מיני קופר S משווקת עם 3 שנות אחריות או עד 100,000 ק"מ. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 12,000 ק"מ. בקרוב נפרסם את מחירי הטיפולים והחלפים, עם קבלת הנתונים מדלק מוטורס היבואנית. עלויות הביטוח הן 1,784 ₪ לביטוח חובה ו- 12,806 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילת רישיון.

 

מיני קופר S מיני קופר S

 

בטיחות

 

במבחן הריסוק של ארגון Euro NCAP אשר נערך לדגם שלפני מתיחת הפנים בשנת 2014, קיבלה מיני קופר S ציון כולל של 4 כוכבים מתוך 5, עם ציונים של 79% בהגנה על בוגרים, 73% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל, ו- 56% עבור האבזור הבטיחותי. אבזור הבטיחות דל יחסית וכולל שש כריות אוויר עם אפשרות לנטרול כרית האוויר של הנוסע הקדמי, שתי נקודות עיגון ISOFIX במושב האחורי, וחבילת Driving Assistant הכוללת התרעה מפני פגיעה בהולכי רגל וכלי רכב במהירות עירונית, ובלימה אוטונומית. היעדרה של מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה מאלצת התקנת מערכת מובילאיי מקומית המספקת התרעות בלבד ונרשמת לרעתה של המיני. רמת האבזור הבטיחותי הינה 6 מתוך 8.

 

מיני קופר S מיני קופר S

 

תמורה למחיר

 

מיני קופר S בתצורת 3 דלתות ברמת אבזור פפר מוצעת במחיר 209,900 ₪. רשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת מולטימידה עם מסך בגודל 6.5 אינץ', מערכת שמע עם 6 רמקולים ושליטה מגלגל ההגה, בורר מצבי נהיגה, מערכת בקרת שיגור, מערכת בקרת שיוט, מושבי ספורט, עמעום אורות אוטומטי, חיישני אור וגשם, מערכת עצור וסע, תאורת אווירה, הקרנת לוגו מיני ממראת הנהג, התנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים, דיבורית בלוטות', תאורת LED מלאה מלפנים ומאחור, וחישוקי 16 אינץ'. רמת גימור צ'ילי הנבחנת עולה 239,900 ₪ ומוסיפה גג שמש פנורמי כפול, ריפודי עור, הגה ספורטיבי בעיצוב JCW, וחישוקי 17 אינץ'.

 

מיני קופר S מיני קופר S

 

מדובר בסכום כסף לא קטן עבור רכב קטנטן שאינו פרקטי, בעל חלל פנימי לא מרשים, תא מטען צנום, נוחות נסיעה בינונית, ואבזור בטיחות בסיסי. מנגד, מיני קופר S מביאה עימה עיצוב יפייפה שיגרום לבעלייה ולכל הסובבים אותו להעלות חיוך שיתעצם בכביש המתפתל בזכות ביצועים מעולים, יכולת דינמית גבוהה ורמת תקשורת נדירה ומהנה. את אלו קשה לכמת בכסף, כך שמיני קופר S היא מכונית שרוכשים מהלב ולא מהכיס.

 

מיני קופר S צ'ילי 3 דלתות
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1932 סמ"ק
הספק מרבי משולב 192/5,000-6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 28.5/1,350-4,600 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 3,850 מ"מ
רוחב כללי 1,727 מ"מ
גובה כללי 1,414 מ"מ
בסיס גלגלים 2,495 מ"מ
מיכל דלק 44 ליטרים
נפח תא מטען

211 ליטרים

משקל עצמי 1,280 ק"ג
מהירות מרבית 235 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.7 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 19.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.6 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 6 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 4 כוכבים (2014)
רמת אבזור בטיחות 6 (מתוך 8)
מחיר

239,900 ₪

 

 

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקראת ש

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ

     
  • קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    11.04.19 | מבחני רכב

    קיה ספורטאז' זכה למתיחת פנים וקיבל מנוע טורבו דיזל חדש. זו הזדמנות מצויינת לבחון את רב המכר בקטגוריה בגרסה חסכונית ומעניינת

    קיה ספורטאז' החל את מהפכת "הקרוסאובר לכל פועל" ומתברג כעת כרכב השני הנמכר בישראל לשנת 2018. הרפורמה שהחיל קיה ספורטאז' אורבן בגרסת 1.6 ליטרים אוטומטית במחיר של מכונית משפחתית, הביאה את סגמנט הקרוסאוברים אל מרכז הקונצנזוס ויצרה שינוי משמעותי ביותר בשוק הרכב הישראלי. מבט חטוף בטבלת המכירות מלמד כי סגמ

     
  • סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    04.04.19 | מבחני רכב

    סוזוקי ויטרה קיבל מנוע טורבו מודרני ועיצוב עדכני. יצאנו לבחון את הקרוסאובר הקומפקטי בגרסתו החדשה

    סוזוקי ויטרה היה מחלוצי קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים ועוד בשנות ה- 80 של המאה הקודמת הציע יכולת שטח טובה בחבילה קטנה, עם הילוך כוח ועבירות גבוהה ביחס למחיר. בדור הרביעי הפך סוזוקי ויטרה לקרוסאובר עירוני המציע עיצוב אופנתי ויכולת טובה בכביש תוך ויתור על יכולת השטח. לחובבי השבילים מוצעת גם גרסת הנעה

     
  • טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    31.03.19 | מבחני רכב

    טויוטה ראב 4 החדש מציע עיצוב מוחצן, יחידת הנעה היברידית ותג מחיר בקצה העליון של הקטגוריה. יצאנו לבחון את המתחרה החדש והמסקרן

    טויוטה ראב 4 הינו חלוץ הקטגוריה הפורחת ביותר בשוק המקומי בשנים האחרונות. כבר בשנת 1994, טרם התחיל הרומן של הנהג הישראלי עם רכבי פנאי שטח, הוצג הדור הראשון של טויוטה ראב 4 (ראשי תיבות Recreational Activity Vehicle 4WD) אשר הקדים את זמנו, מתוך הבנה כי רובם המוחלט של נהגי רכבי הפנאי בוחרים בהם בשל הישי

     
  • קיה נירו PHEV במבחן דרכים

    קיה נירו PHEV במבחן דרכים

    27.03.19 | מבחני רכב

    גרסת הפלאג-אין הייבריד של קיה נירו מציעה צריכת דלק נמוכה יותר אך מחיר רכישה גבוה יותר. יצאנו למבחן דרכים חסכוני במיוחד

    קיה נירו PHEV הינה גרסה היברידית נטענת (פלאג-אין הייבריד) לקרוסאובר ההיברידי המוכר של היצרנית. משמעות הדבר היא שיחידת ההנעה ההיברידית הכוללת מנוע בנזין בשילוב מנוע חשמלי, מקבלת בגרסה זו סוללת ליתיום-יון פולימר הניתנת לטעינה גם משקע תלת פאזי ביתי. כאשר הסוללה טעונה במלואה, ניתן לנסוע באמצעות אנרגיית

     
  • מאזדה 6 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מאזדה 6 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    17.03.19 | מבחני רכב

    מאזדה 6 מנסה לשדרג את מעמדה ולטפס אל מחוזות הפרימיום

    מאזדה 6 היא אחת המכוניות המזוהות ביותר בישראל. היא החליפה את מאזדה 626 שהעירה את קטגוריית המשפחתיות הגדולות כשזכתה לתמחור אטרקטיבי וסחפה אחריה את המתחרות להורדת מחירים. הדור הראשון של מאזדה 6 היה נציג ראשון לדגמי ה'זום זום' של מאזדה, עם עיצוב חיצוני מרשים ושלדה שיצרה מכונית מהנה מאוד לנהיגה.

     
  • טויוטה פריוס פלוס במבחן דרכים

    טויוטה פריוס פלוס במבחן דרכים

    11.03.19 | מבחני רכב

    טויוטה פריוס פלוס מציע 7 מושבים, יחידת הנעה היברידית חסכונית, ותג מחיר של 169,900 ₪. יצאנו לבדוק למי הוא מתאים

    המיניוואן טויוטה פריוס פלוס מבוסס על טויוטה פריוס מדור קודם ומצוייד באותה יחידת הנעה היברידית, אך מציע בסיס גלגלים ארוך ב- 80 מ"מ וגג גבוה ב- 85 מ"מ כדי לאפשר הובלת 7 נוסעים. טויוטה פריוס פלוס מיועד למשפחות ברוכות ילדים שאינן נכנעות לאופנת הקרוסאוברים ומעדיפות תא נוסעים פרקטי ומנוע חסכוני על פני מרכ

     
  • דאצ'יה סנדרו במבחן דרכים

    דאצ'יה סנדרו במבחן דרכים

    07.03.19 | מבחני רכב

    דאצ'יה מציעה מכונית סופר מיני אוטומטית במחיר של מכונית מיני. יצאנו לבדוק האם הסופר מיני הזולה בישראל מהווה קניה חכמה

    לדאצ'יה סנדרו יש לכאורה את כל הכלים להצלחה בשוק המקומי. היא מציעה את החוויה של קריעת ניילונים מרכב חדש מהיבואן במחיר נגיש של 63,000 ₪ ועושה זאת עם תיבת הילוכים אוטומטית ומנוע טורבו. לצד אלו יהנו הרוכשים מעלויות אחזקה זולות. דאצ'יה סנדרו יתרונות מחיר, נוחות נסיעה, מרווח פנים