דאצ'יה דאסטר 4X4 החדש במבחן דרכים

 

דאצ'יה דאסטר מתיימר להציע יכולת שטח טובה ומנוע דיזל חסכוני במחיר זול ממשפחתית קומפקטית. יצאנו למבחן בוץ תובעני עם החקלאי הרומני

תגיות | פנאי שטח, דאצ'יה, דאסטר

דאצ'יה דאסטר רכש לעצמו עדת מעריצים לא קטנה עוד בדורו הקודם עם הגיעו ארצה. שילוב של מחיר זול, פשטות מכנית, הנעה כפולה ומנוע דיזל גמיש וחסכוני, יצרו רכב שטח נגיש לקניה ואחזקה. דאצ'יה דאסטר פונה אל חובבי השטח אשר ידעו להעריך את מעלותיו הרבות של העולה מרומניה, ממנו נמכרו מעל למיליון יחידות ברחבי העולם. הדור החדש מציג עיצוב משופר, תא נוסעים מודרני יותר, ואיכות נסיעה עדיפה. למבחן שלנו התייצב דאצ'יה דאסטר 4x4 שמחירו עומד על 120,000 ₪

 

דאצ'יה דאסטר 4X4 לוריאט דיזל ידני
יתרונות מחיר, יכולת שטח, צריכת דלק, עלות אחזקה
חסרונות בטיחות, איכות חומרים בתא נוסעים, העדר הילוך כוח

 

דאצ'יה דאסטר 4X4דאצ'יה דאסטר 4X4

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובו של דאצ'יה דאסטר מבשר "שטח" מכל זווית. הדגם החדש דומה לקודמו אך כולל גריל וגופי תאורה קדמיים רחבים יותר המקנים לדאסטר מראה יציב ושרירי יותר. מכסה המנוע חדש ואגרסיבי, ומגלש דמוי אלומיניום נמתח מתחתית הפגוש עד לגריל הקדמי ומקנה הופעת שטח כמתבקש. להשלמת ההופעה הקשוחה חגורת פלסטיק שחורה בתחתית המרכב ומסילות גג. בחלק האחורי ניתן לזהות גופי תאורה חדשים לחלוטין שהוסטו לקצוות המרכב וזכו לגרפיקה מודרנית עם חלוקה לארבעה חלקים.

 

דאצ'יה דאסטר 4X4דאצ'יה דאסטר 4X4

 

תא הנוסעים מקנה תחושה בסיסית הן במראהו והן באיכותו. כל משטחי הפלסטיק קשיחים אך לא ציפינו ליותר מכך ממותג לואו-קוסט. העיצוב בסיסי ביותר, ורק שלושת פתחי האוורור המרכזיים מוסיפים טיפת טאץ' עיצובי. מתחת לפתחי המיזוג בולטת מתוך קופסה שמנה מערכת המולטימדיה עם מסך בגודל 7 אינץ' בעל רזולוציה וגרפיקה בסיסיות, ומתחתיה סוללת פקדים על בקרת הירידה במדרון ובקרת האקלים. לוח המחוונים מציג גרפיקה מיושנת. בורר ההנעה נמצא במקביל למוט ההילוכים והנדסת האנוש ברורה ובשלה הרבה יותר מדגמיה האחרים של היצרנית.

 

דאצ'יה דאסטר 4X4דאצ'יה דאסטר 4X4

 

דאצ'יה דאסטר נמתח לאורך של 4,340 מ"מ, רוחבו 1,800 מ"מ, וגובהו 1,682 מ"מ, כך שמרחב הפנים טוב בהחלט ומרווח הראש מעולה מלפנים ומאחור. לנהג ולנוסע שלצידו מוצע מרווח טוב בכל המימדים. המושבים הקדמיים טובים ומציעים אפילו תמיכה צידית ראויה ומשענת יד צידית לנהג. בסיס גלגלים באורך 2,670 מ"מ מאפשר מרווח ברכיים טוב ליושבי המושב האחורי, אך מרווח הכתפיים מעט מצומצם. מדרגת גל ההינע במרכז הרצפה תעיק כמובן על נוסע שלישי. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת, ושדה הראיה טוב בזכות קו החלונות הנמוך. קל להגיע לתנוחת ישיבה נוחה בזכות הגה המתכוון ידנית לגובה ולעומק. הכניסה והיציאה מהרכב טבעיות ונוחות בזכות המרכב הגבוה.

 

דאצ'יה דאסטר 4X4דאצ'יה דאסטר 4X4

 

תא הנוסעים מציע חללי אחסון בנפח כולל של 27.2 ליטרים לרבות מגירת אחסון בנפח 2.8 ליטרים תחת מושב הנוסע לצד הנהג, כיסי אחסון בכל הדלתות, תא כפפות ענק, מחזיקי כוסות מלפנים, ומשטח להנחת הסמארטפון. תא המטען בנפח 414 ליטרים, אך שפת הטעינה גבוהה. קיפול המושבים האחוריים בתצורת 60:40 מאפשר נפח טעינה שימושי של 1,559 ליטרים. מתחת לרצפת תא המטען נמצא גלגל חלופי זמני מפלדה.

 

דאצ'יה דאסטר 4X4דאצ'יה דאסטר 4X4

 

נוחות הנסיעה בדאצ'יה דאסטר טובה מאוד. מתלים רכים בעלי מהלך ארוך בשילוב צמיגים בחתך גבוה, מצליחים לספוג ולרסן את שברי האספלט בעיר בצורה טובה ורק מעט מהם חודרים אל תא הנוסעים. פסי האטה ושיבושים רוחביים מרוסנים גם הם בצורה יעילה ע"י המתלים ורק רצף שברים או בורות יצליח להעביר טלטול של ממש במרכב. מחוץ לעיר נשמרת אותה רכות בסיסית, ולכן חסר מעט ריסון בכביש גלי. כמו כן קיימת רגישות לרוחות צד עזות. בידוד הרעשים אינו מבריק וזוכה לציון סביר בלבד. המנוע נשמע תחת האצה ורעשי רוח וצמיגים מתחילים להופיע כבר במהירות של 90 קמ"ש.

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה ברכב המבחן כוללת מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטרים בהספק 109 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ ב- 1,750 סל"ד, המשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית ולמערכת הנעה כפולה. המנוע גמיש ושיא כוחו מגיע כבר בסל"ד נמוך. הילוך ראשון קצר נועד לחפות על העדרו של הילוך כוח וזה נהדר בשטח, אך פחות נעים בנהיגה עירונית, כך שהצורך המיידי להעלות להילוך שני עלול להציק. היינו שמחים אם ידית ההילוכים הייתה קצרה יותר, אך המצמד רך ומדוייק ותפעול תיבת ההילוכים נעים.

 

דאצ'יה דאסטר 4X4דאצ'יה דאסטר 4X4

 

הביצועים מספקים בהחלט ותאוצות הביניים טובות. המנוע יודע לספק מומנט טוב בכל האצה במסגרת רצועת הכוח שבין 2,000-4,000 סל"ד, ואין ממש סיבה או צורך לחצות את קו ה- 4,000 סל"ד. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת כ- 12.4 שניות, תוצאה מתקבלת בהתחשב בייעודו של הרכב. טרטור הדיזל נשמע בסרק ובהאצות חזקות, אך בשיוט נינוח בהילוך שישי רעשיו נבלעים עם שאר רעשי הכביש.

 

על אף טענתה של דאצ'יה להקשחת השלדה ושיפור התנהגות הכביש ביחס לדור הקודם, עדיין מדובר ברכב המציע התנהגות כביש בינונית. זוויות הגלגול מוחשיות מאוד, וכל ניסיון לכניסה מהירה לפניה או אפילו לכיכר, יאותת לנהג בדבר מגבלות האחיזה הקרבות. לא מדובר חלילה בסכנה בטיחותית או אחיזת כביש גרועה, וביחס לייעודו של הרכב מדובר ביכולת מספקת. ההגה בעל תגבור חשמלי מעט כבד אך מדוייק, ואינו מעביר כל מידע לידי הנהג. הבלמים מעט ספוגיים והאטה ממהירות גבוהה בטווח קצר דורשת לחיצה הגונה על דוושת הבלמים.

 

דאצ'יה דאסטר 4X4דאצ'יה דאסטר 4X4

 

מבחן השטח נערך לאחר ימים שטופי גשם אשר יצרו תוואי שטח בוצי ותובעני. החקלאי הרומני הוכיח את המוניטין הקשוח שנקשר לו לאורך שנותיו בשירות. מפרט השטח כולל מרווח גחון של 210 מ"מ, זווית גישה של 30 מעלות וזווית נטישה של 33 מעלות בגרסת ההנעה הכפולה של רכב המבחן. המתלים בעלי המהלך הארוך הוכיחו את עצמם והצליחו לספק נוחות נסיעה טובה גם בשטח זרוע אבנים ובורות. שילוב למצב 4X4 מתבצע בקלות ומאפשר חציית מעברים בוציים בהם היה שוקע כל רכב בעל הנעה קדמית. היעדרם של הילוך כוח וצמיגי שטח, מקשים על זחילה איטית בשטח מאתגר מאוד השמור לכלים כבדים ויקרים הרבה יותר. בטיפוס איטי בתוואי חלקלק מתקשים הצמיגים המקוריים למצוא אחיזה והמצמד עלול להתחמם לאחר כמה ניסיונות, אך זוויות המרכב ומערכת ההנעה מאפשרים טיפוס והגעה ליעדים מרשימים. זהו ללא ספק הקרוסאובר הקומפקטי בעל יכולת השטח הטובה ביותר. צמיגי שטח צפויים לשפר את היכולת הגבוהה עוד יותר.

 

צריכת דלק

 

בנסיעת המבחן שכללה מסלול שטח טכני איטי בנסיעה במצב הנעה כפולה, שימוש מועט במערכת עצור-סע, ומזגן שפעל לסירוגין, עמדה צריכת הדלק על 16.5 ק"מ לליטר דלק. מדובר בנתון מרשים כשלעצמו, אך רחוק מנתון היצרן העומד על 21.3 ק"מ לליטר. מיכל סולר בנפח 50 ליטרים יספיק לטווח נסיעה מרשים של כ- 800 ק"מ בין תדלוקים ויחסוך לנהג הדאסטר ביקורים תכופים בתחנות הדלק. דרגת זיהום האוויר הינה 8 מתוך 15.

 

דאצ'יה דאסטר 4X4דאצ'יה דאסטר 4X4

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

דאצ'יה דאסטר משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים של דאצ'יה דאסטר לא זמינים באינטרנט וטרם זכינו לקבלם מהיבואנית קרסו מוטורס.

 

עלויות הביטוח הן 1,805 ₪ לביטוח חובה ו- 7,532 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילת רישיון.

 

דאצ'יה דאסטר 4X4דאצ'יה דאסטר 4X4

 

בטיחות

 

במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2017, קיבל דאצ'יה דאסטר ציון נמוך של 3 כוכבים בלבד מתוך 5, עם ציונים של 71% בהגנה על בוגרים, 66% בהגנה על ילדים, 56% בהגנה על הולכי רגל, ו- 37% עבור מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות דל מאוד וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מצלמת רוורס וחיישני רוורס. כמו כן מותקנת ברכב מערכת מובאון בהתקנה מקומית המספקת התרעות בלבד. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 6 מתוך 8.

 

תמורה למחיר

 

דאצ'יה דאסטר 4x4 ברמת אבזור לוריאט עם מנוע טורבו דיזל ותיבת הילוכים ידנית, מוצע במחיר 119,990 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם צג בגודל 7 אינץ', קישורית בלוטות', מצלמת רוורס, מערכת שמע עם 4 רמקולים, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, חיישני אורות, משענת יד לנהג, הגה כוח חשמלי מתכוונן ידנית לגובה ולעומק, 4 חלונות חשמל, מושב אחורי מתקפל, שקע מתח V12 מאחור, מראות צד מחוממות ומתכווננות חשמלית, פנסי ערפל, תאורת יום מסוג LED, מסילות גג בגוון שחור, קצה מפלט בגוון כרום, מגלשי פגושים בגוון כרום, וחישוקי פלדה בקוטר 16 אינץ'.

 

דאצ'יה דאסטר מוצע גם בגרסאות הנעה קדמית זולות יותר, עם מנוע טורבו בנזין ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, אך הגרסה הנבחנת הינה הכדאית ביותר בשל יכולת שטח אשר לא משתווה לאף רכב אחר בטווח מחירים זה. דאצ'יה דאסטר אינו קרוסאובר מפונפן לאלו המחפשים ישיבה גבוהה ופוזת שטח. תא נוסעים בסיסי ואבזור בטיחות דל מייתרים את כדאיותו כאלטרנטיבה לקרוסאובר עירוני, אך כרכב שטח למשפחות המרבות לטייל במקומות לא שגרתיים, מציע דאצ'יה דאסטר יכולת מרשימה וייחודית במחיר נגיש לצד צריכת דלק חסכונית.

 

דאצ'יה דאסטר לוריאט 4X4 דיזל ידני
מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים 1,461 סמ"ק
הספק מרבי משולב 109/4,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 26.5/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,341 מ"מ
רוחב כללי 1,804 מ"מ
גובה כללי 1,682 מ"מ
בסיס גלגלים 2,674 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

414 ליטרים

משקל עצמי 1,395 ק"ג
מהירות מרבית 169 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 12.4 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 21.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 16.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 8 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 3 כוכבים (2017)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

119,990 ₪

 

 

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • דאצ'יה סנדרו סטפווי במבחן דרכים

    דאצ'יה סנדרו סטפווי במבחן דרכים

    17.01.19 | מבחני רכב

    במחיר של מכונית מיני, מציעה דאצ'יה קרוסאובר אוטומטי עירוני. יצאנו לבדוק האם המתכון האטרקטיבי על הנייר מרשים גם על הכביש

    דאצ'יה נכנסה לשוק המקומי עם מבחר רכבים במחירים אטרקטיביים, ותוספת תיבת הילוכים אוטומטית למבחר הדגמים שיפר את אטרקטביות דגמיה עבור הקהל הישראלי. דאצ'יה סנדרו סטפווי, מהווה למעשה גרסת פנאי מוגבהת גחון של דאצ'יה סנדרו, בתוספת איפור שטח אופנתי ויכולת ירידה לשבילי עפר. יצאנו לבדוק מה מקבלים תמורת מחיר מפ

     
  • מיני קופר S במבחן דרכים - רד הוט צ'ילי פפר (מתיחת פנים)

    מיני קופר S במבחן דרכים - רד הוט צ'ילי פפר (מתיחת פנים)

    03.01.19 | מבחני רכב

    מיני קופר S מציעה שפע סטייל לצד יכולת דינמית גבוהה, אך עונדת תג מחיר יומרני. יצאנו לבדוק למי היא מתאימה

    מותג מיני מבוסס על טהרת הנוסטלגיה והסטייל שקנו לו עדת מעריצים משמעותית מסביב לעולם במשך 60 שנות פעילות המותג. מיני קופר S, גרסת הביצועים של מכונית הרטרו הקטנה, עברה מתיחת פנים לאחר 5 שנים מאז הצגת הדור הנוכחי, ונושאת על כתפייה הבטחות להנאה מנהיגה בטעם של פעם, לצד הופעה חיצונית מקורית המזוהה עם המותג

     
  • יונדאי i20  במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי i20 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    13.12.18 | מבחני רכב

    יונדאי i20 עברה מתיחת פנים וזכתה למערכת הנעה מודרנית. האם זה יספיק לה כדי לשמור על אטרקטיביות מול המתחרות המובילות?

    יונדאי i20 כבר אינה צעירה ביחס למתחרות החדשות בסגמנט הסופר-מיני. עד כה הציעה יונדאי i20 מפרט מיושן הכולל מנוע אטמוספרי חלש ותיבת 4 הילוכים בלבד. כעת הגיע אלינו הדגם המעודכן אשר מיישר קו עם המתחרות המובילות ומציע מפרט מודרני הכולל מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח צנום של 1.0 ליטר ותיבת 7 הילוכים רוב

     
  • טויוטה אייגו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    טויוטה אייגו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    06.12.18 | מבחני רכב

    טויוטה אייגו מציגה מפרט מינימליסטי, פרקטי ויעיל לשימוש עירוני לצד מחיר נגיש. יצאנו למבחן על כבישים מקומיים

    טויוטה אייגו מהווה אחד מתוך שלושה דגמים תאומים בפרוייקט משותף של טויוטה וקונצרן פיז'ו-סיטרואן, אשר נועדו להתחרות בסגמנט מכוניות המיני הנשלט בישראל ע"י המתחרות מקוריאה. טויוטה אייגו מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת יחידות תאורה חדשות, חזית מעודנת יותר, וחישוקים חדשים. בתא הנוסעים הוחלפו ריפודי המוש

     
  • מרצדס A קלאס החדשה במבחן

    מרצדס A קלאס החדשה במבחן

    28.11.18 | מבחני רכב

    מרצדס A קלאס החדשה מתיימרת להיות המשפחתית הקומפקטית הטובה ביותר. יצאו לבדוק האם יש כיסוי לתג המחיר הגבוה

    מרצדס A קלאס החדשה מהווה את כרטיס הכניסה אל מותג היוקרה הנחשק ומתחרה ישירות מול אאודי A3 וב.מ.וו סדרה 1 המזדקנות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית סטנדרטית איכותית, אך מיתוג היוקרה והאיכות הנלווית אליו, בתוספת החדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים משפחתית קומפקטית ב

     
  • מיצובישי אאוטלנדר 2018 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי אאוטלנדר 2018 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    22.11.18 | מבחני רכב

    מיצובישי אאוטלנדר עובר עדכון נוסף ומגיע אלינו כדי להסביר מה הופך אותו לרכב הפנאי 7 מושבים הנמכר ביותר בישראל

    זו לא הפעם הראשונה בה אנו פוגשים את מיצובישי אאוטלנדר. הוא ביקר אצלנו לאחר מתיחת הפנים הקודמת וגם בגרסה ההיברידית הנטענת. היצרנית וגם היבואנית המקומית לוקחות בחשבון את התחרות הגדולה בקבוצה בה מתמודד מיצובישי אאוטלנדר ודואגות לחידושים ושיפורים תכופים אשר הופכים אותו למוצר טוב יותר ומשפרים את מעמדו בש

     
  • מרצדס C300 קופה במבחן דרכים - מתיחת פנים

    מרצדס C300 קופה במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.11.18 | מבחני רכב

    מרצדס C קלאס קופה עברה מתיחת פנים ומתיימרת להציע יכולת דינמית משובחת לצד איכות נסיעה מרצדסית, והכל במעטפת מצודדת. יצאנו למבחן על כבישים מקומיים

    גרסאות קופה של דגמי סדאן היוו מאז ומתמיד תצורת מרכב נחשקת אך חסרת היגיון כלכלי. מדוע לוותר על זוג דלתות וגישה נוחה למושב האחורי, להסתפק במרחב פנים מצומצם, ולשלם על כך יותר? מבט חטוף בגרסאות הקופה של מרצדס יענה על השאלה בהחלטיות - הן פשוט נראות טוב יותר! מרצדס C300 קופה AMG Line יתרונ

     
  • קיה סטינגר במבחן דרכים

    קיה סטינגר במבחן דרכים

    29.10.18 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את הקיה היקרה ביותר בישראל החמושה במפרט מרשים ומעוררת סקרנות

    את הדרך מתחנת הרכבת אל סוכנות קיה עשיתי במונית קיה ריו ישנה, האנטיתזה המושלמת לקיה סטינגר החדשה - מכונית ספורט סדאן חזקה ומעוצבת. קיה סטינגר 3.3 טווין טורבו GT יתרונות ביצועים, התנהגות כביש, עיצוב, אבזור חסרונות מעט גסה על המגבלות, איכות חומרים ביחס למחיר קיה סט

     
  • אאודי A6 החדשה 2018 במבחן דרכים

    אאודי A6 החדשה 2018 במבחן דרכים

    18.10.18 | מבחני רכב

    מכונית הסלון החדשה של אאודי גדושה במיטב הטכנולגיה של היצרנית הגרמנית בשילוב עם מנוע שרירי והנעה כפולה. יצאנו להתרשם מהביצוע על כבישי ישראל

    אאודי A6 נמנית מאז ומתמיד בין מובילות סגמנט מכוניות הסלון אשר נשלט מזה עשורים על ידי הטריו הגרמני. בדור הנוכחי מתפארת אאודי A6 בטכנולוגיה עילית הכוללת מערכות נהיגה אוטונומיות מהמתקדמות ביותר בשוק הרכב, סביבת נהג חדשנית עם שלושה מסכים, ושלל מערכות בטיחות מתקדמות. למבחן שלנו התייצבה גרסת 55 TFSI עם מנ

     
  • טויוטה קאמרי הייבריד במבחן דרכים

    טויוטה קאמרי הייבריד במבחן דרכים

    11.10.18 | מבחני רכב

    טויוטה קאמרי הייבריד החדשה היא כבר לא האופציה ההיברידית הבלעדית בסגמנט המשפחתיות הגדולות והיא חוזרת להתמודד עם המתחרות הצעירות

    בשנת 2008 בתגובה לפופולריות שצברה בערוצי הייבוא האישי החל שיווקה הרשמי של טויוטה קאמרי בגרסה ההיברידית בישראל לצד גרסת הבנזין הסטנדרטית. לפני עשור, משפחתית גדולה בניחוח אמריקאי בעלת יחידת הנעה היברידית הייתה ייחודית בנוף והפכה לאפשרות ההיברידית הבלעדית בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. סרטון מבח

     
  • אאודי A8 במבחן דרכים

    אאודי A8 במבחן דרכים

    03.10.18 | מבחני רכב

    פיניתי לעצמי סוף שבוע שלם כדי להיות צמוד וליהנות מאחת המכוניות הכי מפוארות, מרווחות, משוכללות ומפנקות הנוסעות בכבישי ישראל

    לא כל יום יוצא לי לבחון מקרוב מכונית דגל של מותג פרימיום, לכן לפגישה עם אאודי A8 החדשה ציפיתי בכיליון עיניים. בנוסף להיותה גדולה ומרשימה, מדובר באחת המכוניות הטכנולוגיות ביותר בעולם המביאה את רמת הפינוק והבטיחות לרמות שלא הכרנו עד כה. אאודי A8 ארוכה 3.0 TFSI אוטומטית יתרונות

     
  • וולוו XC40 במבחן דרכים

    וולוו XC40 במבחן דרכים

    27.09.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    וולוו XC40 מתיימר להתבלט בזכות הנדסת אנוש מבריקה, תא נוסעים איכותי, ועיצוב צעיר

    וולוו XC40 הינו האח הקטן במשפחת רכבי הפנאי של היצרנית. הדגם החדש נועד להתחרות בקטגוריה רוויית מתחרים איכותיים ביניהם יגואר E-Pace, אאודי Q3 , ב.מ.וו X1, ומרצדס GLA. בסגמנט הצפוף מנסה וולוו להתבלט באמצעות מעלותיה הידועות - הנדסת אנוש מודרנית, בטיחות, נוחות, ועיצוב ייחודי. גרסת המבחן ברמת אבזור R דיזי

     
  • DS 7 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 7 קרוסבק במבחן דרכים

    20.09.18 | מבחני רכב

    DS מכניסה את השיק הצרפתי אל קטגוריית רכבי הפנאי היוקרתיים

    ליין דגמי DS הושק בתחילת העשור הנוכחי עם הצגת סיטרואן DS 3, גרסה יוקרתית ואופנתית לסופר מיני של סיטרואן. מאז הושקו דגמים שלא פגעו במטרה ולא סייעו למותג להתבסס, אך למרות זאת בשנת 2016 החליטו קברניטי קבוצת PSA להפוך את DS למותג עצמאי עם מיצוב יוקרתי, ומערך הפצה נפרד מדגמי סיטרואן. DS 7 2.

     
  • יגואר E-Pace במבחן דרכים

    יגואר E-Pace במבחן דרכים

    12.09.18 | מבחני רכב

    דגם הכניסה לעולם הקרוסאוברים של יצרנית היוקרה יגואר, מתפאר בתדמית אליטיסטית ותג מחיר יומרני. יצאנו למבחן על כבישים מקומיים כדי לבדוק האם הוא שווה את הפרמייה הנדרשת

    יגואר נכנסת באיחור אופנתי אל שוק הקרוסאוברים הקומפקטיים עם יגואר E-Pace, אחיו הקטן של יגואר F-Pace, המתחרה מול דגמים כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, ומרצדס GLA. יגואר E-Pace מתהדר בתדמית אליטיסטית, עיצוב מסוגנן ומפרט נדיב, אשר מכוונים אותו אל מול הגרסאות הבכירות של מקביליו מגרמניה. הפרמייה הנדרשת עבורו לא

     
  • פולקסווגן פולו GTI במבחן דרכים

    פולקסווגן פולו GTI במבחן דרכים

    30.08.18 | מבחני רכב

    פולקסווגן פולו GTI מתיימרת להציע שימושיות יומיומית לצד יכולת ספורטיבית גבוהה. יצאנו לבחון האם ההבטחה מתממשת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת הסבר לציבור, מדוע הם מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס, על מכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת כמעט לכל מכוניות סופר מיני קיימת גרסה חמה בקטגוריית "הוט הא

     
  • קיה סטוניק במבחן דרכים

    קיה סטוניק במבחן דרכים

    21.08.18 | מבחני רכב

    קיה סטוניק, הנציג החדש בקטגוריית הג'יפונים הקטנים, מתכוון לעשות חיים קשים למתחרים

    את קיה כבר אין צורך להציג בישראל. כמעט כל מכונית שמינית שעלתה לכביש מאז תחילת השנה, נושאת את סמל היצרנית הדרום קוריאנית. בכל פינת רחוב תוכלו לפגוש את הספורטאז', הפיקנטו או הנירו הפופולריים. כעת מושק בישראל קיה סטוניק, רכב פנאי עירוני הצפוי לחזק את קיה אף יותר. סרטון קיה סטוניק במבחן דרכים

     
  • מרצדס CLS במבחן דרכים – כריש לבן

    מרצדס CLS במבחן דרכים – כריש לבן

    14.08.18 | מבחני רכב

    מרצדס מציגה את הדור השלישי של דגם ה-CLS, אשר נחשב למייסד סגמנט רכבי הסלון בתצורת קופה 4 דלתות

    מרצדס CLS המקורית הושקה לראשונה בשנת 2003 וייסדה רשמית את סגמנט מכונית הקופה 4 דלתות. הדור השני בסדרה הושק בשנת 2011 והציג לראשונה מערכת הנעה כפולה עם חלוקת מומנט דינמית, 4MATIC בשפתה של מרצדס, ותיבת הילוכים 9 הילוכים אוטומטית. לאחרונה הושקה מרצדס CLS החדשה וזו סיבה מעולה לקחת אותה לסוף שבוע קיצי בא

     
  • סאנגיונג טיבולי XLV במבחן דרכים

    סאנגיונג טיבולי XLV במבחן דרכים

    07.08.18 | מבחני רכב

    לאחרונה הושק בישראל סאנגיונג טיבולי בגרסת XLV מוארכת עם תא מטען גדול ומנוע דיזל

    סאנגיונג ממתגת עצמה כיצרנית בעלת אופי שונה מהעדר, עם רכבים בעיצוב ייחודי ולעיתים אף מוזר. סאנגיונג טיבולי XLV שהוצג בז'נבה בשנת 2016 והגיע אלינו השנה, לא שונה מבחינה זו. הוא בולט בסגמנט רכבי הפנאי העירוניים בזכות מרכב ייחודי עם תא מטען ענק ומנוע טורבו דיזל. יצאנו לבדוק האם קיימת הצדקה למחיר הגבוה ב-

     
  • ב.מ.וו X3 במבחן דרכים

    ב.מ.וו X3 במבחן דרכים

    02.08.18 | מבחני רכב

    ב.מ.וו X3 החדש מבטיח יכולות דינמיות משופרות בחבילה איכותית ומעוצבת מבעבר. יצאנו לבדוק האם הוא שומר על ערכי המותג

    ב.מ.וו ידועה כיצרנית המזהה מגמות בשוק הרכב, זמן רב לפני שהחלו לתפוס תאוצה. כך ידעה היצרנית הבווארית לזהות כבר לפני 15 שנים, כי סגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים היוקרתיים ירקיע שחקים ונערכה בהתאם. החברה השיקה את ב.מ.וו X3 לראשונה בשנת 2003, שהיה אחד מחלוצי הסגמנט. ב.מ.וו X3 כיום לב.מ.וו