דאצ'יה דאסטר 4X4 החדש במבחן דרכים

 

דאצ'יה דאסטר מתיימר להציע יכולת שטח טובה ומנוע דיזל חסכוני במחיר זול ממשפחתית קומפקטית. יצאנו למבחן בוץ תובעני עם החקלאי הרומני

תגיות | פנאי שטח, דאצ'יה, דאסטר

דאצ'יה דאסטר רכש לעצמו עדת מעריצים לא קטנה עוד בדורו הקודם עם הגיעו ארצה. שילוב של מחיר זול, פשטות מכנית, הנעה כפולה ומנוע דיזל גמיש וחסכוני, יצרו רכב שטח נגיש לקניה ואחזקה. דאצ'יה דאסטר פונה אל חובבי השטח אשר ידעו להעריך את מעלותיו הרבות של העולה מרומניה, ממנו נמכרו מעל למיליון יחידות ברחבי העולם. הדור החדש מציג עיצוב משופר, תא נוסעים מודרני יותר, ואיכות נסיעה עדיפה. למבחן שלנו התייצב דאצ'יה דאסטר 4x4 שמחירו עומד על 120,000 ₪

 

דאצ'יה דאסטר 4X4 לוריאט דיזל ידני
יתרונות מחיר, יכולת שטח, צריכת דלק, עלות אחזקה
חסרונות בטיחות, איכות חומרים בתא נוסעים, העדר הילוך כוח

 

דאצ'יה דאסטר 4X4דאצ'יה דאסטר 4X4

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובו של דאצ'יה דאסטר מבשר "שטח" מכל זווית. הדגם החדש דומה לקודמו אך כולל גריל וגופי תאורה קדמיים רחבים יותר המקנים לדאסטר מראה יציב ושרירי יותר. מכסה המנוע חדש ואגרסיבי, ומגלש דמוי אלומיניום נמתח מתחתית הפגוש עד לגריל הקדמי ומקנה הופעת שטח כמתבקש. להשלמת ההופעה הקשוחה חגורת פלסטיק שחורה בתחתית המרכב ומסילות גג. בחלק האחורי ניתן לזהות גופי תאורה חדשים לחלוטין שהוסטו לקצוות המרכב וזכו לגרפיקה מודרנית עם חלוקה לארבעה חלקים.

 

דאצ'יה דאסטר 4X4דאצ'יה דאסטר 4X4

 

תא הנוסעים מקנה תחושה בסיסית הן במראהו והן באיכותו. כל משטחי הפלסטיק קשיחים אך לא ציפינו ליותר מכך ממותג לואו-קוסט. העיצוב בסיסי ביותר, ורק שלושת פתחי האוורור המרכזיים מוסיפים טיפת טאץ' עיצובי. מתחת לפתחי המיזוג בולטת מתוך קופסה שמנה מערכת המולטימדיה עם מסך בגודל 7 אינץ' בעל רזולוציה וגרפיקה בסיסיות, ומתחתיה סוללת פקדים על בקרת הירידה במדרון ובקרת האקלים. לוח המחוונים מציג גרפיקה מיושנת. בורר ההנעה נמצא במקביל למוט ההילוכים והנדסת האנוש ברורה ובשלה הרבה יותר מדגמיה האחרים של היצרנית.

 

דאצ'יה דאסטר 4X4דאצ'יה דאסטר 4X4

 

דאצ'יה דאסטר נמתח לאורך של 4,340 מ"מ, רוחבו 1,800 מ"מ, וגובהו 1,682 מ"מ, כך שמרחב הפנים טוב בהחלט ומרווח הראש מעולה מלפנים ומאחור. לנהג ולנוסע שלצידו מוצע מרווח טוב בכל המימדים. המושבים הקדמיים טובים ומציעים אפילו תמיכה צידית ראויה ומשענת יד צידית לנהג. בסיס גלגלים באורך 2,670 מ"מ מאפשר מרווח ברכיים טוב ליושבי המושב האחורי, אך מרווח הכתפיים מעט מצומצם. מדרגת גל ההינע במרכז הרצפה תעיק כמובן על נוסע שלישי. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת, ושדה הראיה טוב בזכות קו החלונות הנמוך. קל להגיע לתנוחת ישיבה נוחה בזכות הגה המתכוון ידנית לגובה ולעומק. הכניסה והיציאה מהרכב טבעיות ונוחות בזכות המרכב הגבוה.

 

דאצ'יה דאסטר 4X4דאצ'יה דאסטר 4X4

 

תא הנוסעים מציע חללי אחסון בנפח כולל של 27.2 ליטרים לרבות מגירת אחסון בנפח 2.8 ליטרים תחת מושב הנוסע לצד הנהג, כיסי אחסון בכל הדלתות, תא כפפות ענק, מחזיקי כוסות מלפנים, ומשטח להנחת הסמארטפון. תא המטען בנפח 414 ליטרים, אך שפת הטעינה גבוהה. קיפול המושבים האחוריים בתצורת 60:40 מאפשר נפח טעינה שימושי של 1,559 ליטרים. מתחת לרצפת תא המטען נמצא גלגל חלופי זמני מפלדה.

 

דאצ'יה דאסטר 4X4דאצ'יה דאסטר 4X4

 

נוחות הנסיעה בדאצ'יה דאסטר טובה מאוד. מתלים רכים בעלי מהלך ארוך בשילוב צמיגים בחתך גבוה, מצליחים לספוג ולרסן את שברי האספלט בעיר בצורה טובה ורק מעט מהם חודרים אל תא הנוסעים. פסי האטה ושיבושים רוחביים מרוסנים גם הם בצורה יעילה ע"י המתלים ורק רצף שברים או בורות יצליח להעביר טלטול של ממש במרכב. מחוץ לעיר נשמרת אותה רכות בסיסית, ולכן חסר מעט ריסון בכביש גלי. כמו כן קיימת רגישות לרוחות צד עזות. בידוד הרעשים אינו מבריק וזוכה לציון סביר בלבד. המנוע נשמע תחת האצה ורעשי רוח וצמיגים מתחילים להופיע כבר במהירות של 90 קמ"ש.

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה ברכב המבחן כוללת מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטרים בהספק 109 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ ב- 1,750 סל"ד, המשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית ולמערכת הנעה כפולה. המנוע גמיש ושיא כוחו מגיע כבר בסל"ד נמוך. הילוך ראשון קצר נועד לחפות על העדרו של הילוך כוח וזה נהדר בשטח, אך פחות נעים בנהיגה עירונית, כך שהצורך המיידי להעלות להילוך שני עלול להציק. היינו שמחים אם ידית ההילוכים הייתה קצרה יותר, אך המצמד רך ומדוייק ותפעול תיבת ההילוכים נעים.

 

דאצ'יה דאסטר 4X4דאצ'יה דאסטר 4X4

 

הביצועים מספקים בהחלט ותאוצות הביניים טובות. המנוע יודע לספק מומנט טוב בכל האצה במסגרת רצועת הכוח שבין 2,000-4,000 סל"ד, ואין ממש סיבה או צורך לחצות את קו ה- 4,000 סל"ד. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת כ- 12.4 שניות, תוצאה מתקבלת בהתחשב בייעודו של הרכב. טרטור הדיזל נשמע בסרק ובהאצות חזקות, אך בשיוט נינוח בהילוך שישי רעשיו נבלעים עם שאר רעשי הכביש.

 

על אף טענתה של דאצ'יה להקשחת השלדה ושיפור התנהגות הכביש ביחס לדור הקודם, עדיין מדובר ברכב המציע התנהגות כביש בינונית. זוויות הגלגול מוחשיות מאוד, וכל ניסיון לכניסה מהירה לפניה או אפילו לכיכר, יאותת לנהג בדבר מגבלות האחיזה הקרבות. לא מדובר חלילה בסכנה בטיחותית או אחיזת כביש גרועה, וביחס לייעודו של הרכב מדובר ביכולת מספקת. ההגה בעל תגבור חשמלי מעט כבד אך מדוייק, ואינו מעביר כל מידע לידי הנהג. הבלמים מעט ספוגיים והאטה ממהירות גבוהה בטווח קצר דורשת לחיצה הגונה על דוושת הבלמים.

 

דאצ'יה דאסטר 4X4דאצ'יה דאסטר 4X4

 

מבחן השטח נערך לאחר ימים שטופי גשם אשר יצרו תוואי שטח בוצי ותובעני. החקלאי הרומני הוכיח את המוניטין הקשוח שנקשר לו לאורך שנותיו בשירות. מפרט השטח כולל מרווח גחון של 210 מ"מ, זווית גישה של 30 מעלות וזווית נטישה של 33 מעלות בגרסת ההנעה הכפולה של רכב המבחן. המתלים בעלי המהלך הארוך הוכיחו את עצמם והצליחו לספק נוחות נסיעה טובה גם בשטח זרוע אבנים ובורות. שילוב למצב 4X4 מתבצע בקלות ומאפשר חציית מעברים בוציים בהם היה שוקע כל רכב בעל הנעה קדמית. היעדרם של הילוך כוח וצמיגי שטח, מקשים על זחילה איטית בשטח מאתגר מאוד השמור לכלים כבדים ויקרים הרבה יותר. בטיפוס איטי בתוואי חלקלק מתקשים הצמיגים המקוריים למצוא אחיזה והמצמד עלול להתחמם לאחר כמה ניסיונות, אך זוויות המרכב ומערכת ההנעה מאפשרים טיפוס והגעה ליעדים מרשימים. זהו ללא ספק הקרוסאובר הקומפקטי בעל יכולת השטח הטובה ביותר. צמיגי שטח צפויים לשפר את היכולת הגבוהה עוד יותר.

 

צריכת דלק

 

בנסיעת המבחן שכללה מסלול שטח טכני איטי בנסיעה במצב הנעה כפולה, שימוש מועט במערכת עצור-סע, ומזגן שפעל לסירוגין, עמדה צריכת הדלק על 16.5 ק"מ לליטר דלק. מדובר בנתון מרשים כשלעצמו, אך רחוק מנתון היצרן העומד על 21.3 ק"מ לליטר. מיכל סולר בנפח 50 ליטרים יספיק לטווח נסיעה מרשים של כ- 800 ק"מ בין תדלוקים ויחסוך לנהג הדאסטר ביקורים תכופים בתחנות הדלק. דרגת זיהום האוויר הינה 8 מתוך 15.

 

דאצ'יה דאסטר 4X4דאצ'יה דאסטר 4X4

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

דאצ'יה דאסטר משווק עם אחריות מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון הינה 758 ש"ח, עלות הטיפול השני 998 ₪, ועלות הטיפול השלישי 1,126 ₪. סך עלויות הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומד על 2,882 ₪ וזול מאוד ביחס למתחרים.

 

גם עלות החלפים זולה מהמתחרים. עלות פנס קדמי 1,909 ₪, עלות פנס אחורי 752 ₪, עלות מראת צד קומפלט 1,594 ₪, עלות זוג רפידות בלם קדמיות 449 ₪, ועלות צלחות בלמים קדמיות 807 ₪.

 

עלויות הביטוח הן 1,805 ₪ לביטוח חובה ו- 7,532 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות וללא שלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות.

 

דאצ'יה דאסטר 4X4דאצ'יה דאסטר 4X4

 

בטיחות

 

במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2017, קיבל דאצ'יה דאסטר ציון נמוך של 3 כוכבים בלבד מתוך 5, עם ציונים של 71% בהגנה על בוגרים, 66% בהגנה על ילדים, 56% בהגנה על הולכי רגל, ו- 37% עבור מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות דל מאוד וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מצלמת רוורס וחיישני רוורס. כמו כן מותקנת ברכב מערכת מובאון בהתקנה מקומית המספקת התרעות בלבד. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 6 מתוך 8.

 

תמורה למחיר

 

דאצ'יה דאסטר 4x4 ברמת אבזור לוריאט עם מנוע טורבו דיזל ותיבת הילוכים ידנית, מוצע במחיר 119,990 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם צג בגודל 7 אינץ', קישורית בלוטות', מצלמת רוורס, מערכת שמע עם 4 רמקולים, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, חיישני אורות, משענת יד לנהג, הגה כוח חשמלי מתכוונן ידנית לגובה ולעומק, 4 חלונות חשמל, מושב אחורי מתקפל, שקע מתח V12 מאחור, מראות צד מחוממות ומתכווננות חשמלית, פנסי ערפל, תאורת יום מסוג LED, מסילות גג בגוון שחור, קצה מפלט בגוון כרום, מגלשי פגושים בגוון כרום, וחישוקי פלדה בקוטר 16 אינץ'.

 

דאצ'יה דאסטר מוצע גם בגרסאות הנעה קדמית זולות יותר, עם מנוע טורבו בנזין ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, אך הגרסה הנבחנת הינה הכדאית ביותר בשל יכולת שטח אשר לא משתווה לאף רכב אחר בטווח מחירים זה. דאצ'יה דאסטר אינו קרוסאובר מפונפן לאלו המחפשים ישיבה גבוהה ופוזת שטח. תא נוסעים בסיסי ואבזור בטיחות דל מייתרים את כדאיותו כאלטרנטיבה לקרוסאובר עירוני, אך כרכב שטח למשפחות המרבות לטייל במקומות לא שגרתיים, מציע דאצ'יה דאסטר יכולת מרשימה וייחודית במחיר נגיש לצד צריכת דלק חסכונית.

 

דאצ'יה דאסטר לוריאט 4X4 דיזל ידני
מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים 1,461 סמ"ק
הספק מרבי משולב 109/4,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 26.5/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,341 מ"מ
רוחב כללי 1,804 מ"מ
גובה כללי 1,682 מ"מ
בסיס גלגלים 2,674 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

414 ליטרים

משקל עצמי 1,395 ק"ג
מהירות מרבית 169 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 12.4 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 21.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 16.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 8 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 3 כוכבים (2017)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

119,990 ₪

 

 

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקראת ש

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ

     
  • קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    11.04.19 | מבחני רכב

    קיה ספורטאז' זכה למתיחת פנים וקיבל מנוע טורבו דיזל חדש. זו הזדמנות מצויינת לבחון את רב המכר בקטגוריה בגרסה חסכונית ומעניינת

    קיה ספורטאז' החל את מהפכת "הקרוסאובר לכל פועל" ומתברג כעת כרכב השני הנמכר בישראל לשנת 2018. הרפורמה שהחיל קיה ספורטאז' אורבן בגרסת 1.6 ליטרים אוטומטית במחיר של מכונית משפחתית, הביאה את סגמנט הקרוסאוברים אל מרכז הקונצנזוס ויצרה שינוי משמעותי ביותר בשוק הרכב הישראלי. מבט חטוף בטבלת המכירות מלמד כי סגמ

     
  • סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    04.04.19 | מבחני רכב

    סוזוקי ויטרה קיבל מנוע טורבו מודרני ועיצוב עדכני. יצאנו לבחון את הקרוסאובר הקומפקטי בגרסתו החדשה

    סוזוקי ויטרה היה מחלוצי קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים ועוד בשנות ה- 80 של המאה הקודמת הציע יכולת שטח טובה בחבילה קטנה, עם הילוך כוח ועבירות גבוהה ביחס למחיר. בדור הרביעי הפך סוזוקי ויטרה לקרוסאובר עירוני המציע עיצוב אופנתי ויכולת טובה בכביש תוך ויתור על יכולת השטח. לחובבי השבילים מוצעת גם גרסת הנעה

     
  • טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    31.03.19 | מבחני רכב

    טויוטה ראב 4 החדש מציע עיצוב מוחצן, יחידת הנעה היברידית ותג מחיר בקצה העליון של הקטגוריה. יצאנו לבחון את המתחרה החדש והמסקרן

    טויוטה ראב 4 הינו חלוץ הקטגוריה הפורחת ביותר בשוק המקומי בשנים האחרונות. כבר בשנת 1994, טרם התחיל הרומן של הנהג הישראלי עם רכבי פנאי שטח, הוצג הדור הראשון של טויוטה ראב 4 (ראשי תיבות Recreational Activity Vehicle 4WD) אשר הקדים את זמנו, מתוך הבנה כי רובם המוחלט של נהגי רכבי הפנאי בוחרים בהם בשל הישי

     
  • קיה נירו PHEV במבחן דרכים

    קיה נירו PHEV במבחן דרכים

    27.03.19 | מבחני רכב

    גרסת הפלאג-אין הייבריד של קיה נירו מציעה צריכת דלק נמוכה יותר אך מחיר רכישה גבוה יותר. יצאנו למבחן דרכים חסכוני במיוחד

    קיה נירו PHEV הינה גרסה היברידית נטענת (פלאג-אין הייבריד) לקרוסאובר ההיברידי המוכר של היצרנית. משמעות הדבר היא שיחידת ההנעה ההיברידית הכוללת מנוע בנזין בשילוב מנוע חשמלי, מקבלת בגרסה זו סוללת ליתיום-יון פולימר הניתנת לטעינה גם משקע תלת פאזי ביתי. כאשר הסוללה טעונה במלואה, ניתן לנסוע באמצעות אנרגיית

     
  • מאזדה 6 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מאזדה 6 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    17.03.19 | מבחני רכב

    מאזדה 6 מנסה לשדרג את מעמדה ולטפס אל מחוזות הפרימיום

    מאזדה 6 היא אחת המכוניות המזוהות ביותר בישראל. היא החליפה את מאזדה 626 שהעירה את קטגוריית המשפחתיות הגדולות כשזכתה לתמחור אטרקטיבי וסחפה אחריה את המתחרות להורדת מחירים. הדור הראשון של מאזדה 6 היה נציג ראשון לדגמי ה'זום זום' של מאזדה, עם עיצוב חיצוני מרשים ושלדה שיצרה מכונית מהנה מאוד לנהיגה.

     
  • טויוטה פריוס פלוס במבחן דרכים

    טויוטה פריוס פלוס במבחן דרכים

    11.03.19 | מבחני רכב

    טויוטה פריוס פלוס מציע 7 מושבים, יחידת הנעה היברידית חסכונית, ותג מחיר של 169,900 ₪. יצאנו לבדוק למי הוא מתאים

    המיניוואן טויוטה פריוס פלוס מבוסס על טויוטה פריוס מדור קודם ומצוייד באותה יחידת הנעה היברידית, אך מציע בסיס גלגלים ארוך ב- 80 מ"מ וגג גבוה ב- 85 מ"מ כדי לאפשר הובלת 7 נוסעים. טויוטה פריוס פלוס מיועד למשפחות ברוכות ילדים שאינן נכנעות לאופנת הקרוסאוברים ומעדיפות תא נוסעים פרקטי ומנוע חסכוני על פני מרכ

     
  • דאצ'יה סנדרו במבחן דרכים

    דאצ'יה סנדרו במבחן דרכים

    07.03.19 | מבחני רכב

    דאצ'יה מציעה מכונית סופר מיני אוטומטית במחיר של מכונית מיני. יצאנו לבדוק האם הסופר מיני הזולה בישראל מהווה קניה חכמה

    לדאצ'יה סנדרו יש לכאורה את כל הכלים להצלחה בשוק המקומי. היא מציעה את החוויה של קריעת ניילונים מרכב חדש מהיבואן במחיר נגיש של 63,000 ₪ ועושה זאת עם תיבת הילוכים אוטומטית ומנוע טורבו. לצד אלו יהנו הרוכשים מעלויות אחזקה זולות. דאצ'יה סנדרו יתרונות מחיר, נוחות נסיעה, מרווח פנים