יגואר i-Pace במבחן דרכים - העתיד כבר כאן

 

יגואר נמנית בין היצרניות הראשונות והבודדות אשר מציעות רכב פנאי חשמלי בעל טווח נסיעה פרקטי. יצאנו לנסיעה מסקרנת עם מבט אל העתיד

תגיות | פנאי שטח, יגואר, I-PACE

יגואר הינה היצרנית הראשונה בישראל אשר מציעה רכב פנאי פרימיום חשמלי במחיר הגיוני. אאודי ומרצדס אמנם הציגו את מתחרותיהן בסגמנט אך אלו טרם נעות על כבישי ארצנו. יגואר i-Pace תוכננה כמו שרכב חשמלי אמיתי צריך להיבנות. לא מדובר בדגם היברידי או מונע בנזין אשר הוסב להנעה חשמלית, אלא בפלטפורמה שנועדה לרכב חשמלי בלבד, עם תא קדמי קצר שלא נועד לאכלס מנוע, סוללות במרכז הרצפה, ושני מנועים חשמליים חזקים. יגואר טוענת לטווח נסיעה של 470 ק"מ לפי תקן WLTP המחמיר וזמן טעינה של 4 שעות בזרם DC או 13 שעות באמצעות זרם AC.

 

יגואר i-Pace HSE אוטומטי
יתרונות כוח, ביצועים, שקט, מחיר, קידמה
חסרונות טווח נסיעה מוגבל, העדר מנופי שליטה לוויסות הבלימה הרגרנטיבית מגלגל ההגה

 

יגואר i-Paceיגואר i-Pace

 

עיצוב ונוחות

 

יגואר i-Pace מציג עיצוב מושך וסופר מודרני, אך אינו זועק את בשורת החשמל. ממדיו של היגואר הגדול מתבלטים בזכות רוחב מכובד של 1,890 מ"מ, אך אורך של 4,680 מ"מ וגובה של 1,570 מ"מ, יוצרים פרופורציות שבין רכב פנאי למשפחתית גדולה. אורכו הנדיב של בסיס הגלגלים (2,990 מ"מ) מתאים יותר לסגמנט מכוניות הסלון ומתאפשר בזכות ויתור על מנוע, תיבת הילוכים ומכלולים נוספים, ויוצר סרחי עודף קצרים מלפנים ומאחור.

 

יגואר i-Paceיגואר i-Pace

 

הפרופורציות יחד עם שפת העיצוב העכשווית של המותג, יוצרות עיצוב דינמי ויפייפה, עם מכסה תא קדמי קצר וחלק אחורי ספורטיבי עם גופי תאורה צרים, שמשה המשתפלת לאחור, וספויילר נאה. מהצד מתבלטות ידיות הדלתות השקועות התורמות למראה מודרני לצד הפחתת רעשי רוח וגרר. חישוקי ה- 20 אינץ' משלימים את ההופעה המרשימה.

 

תא הנוסעים משדר פרימיום מכל עבר בזכות חומרים משובחים ועיצוב בקווים נקיים המשלב 3 מסכים. במרכז הקונסולה מסך עבור מערכת המולטימדיה, ותחתיו מסך מגע נוסף לשליטה על מערכת בקרת האקלים המפוצלת. בתחתית הקונסולה משטח טעינה אלחוטי חבוי ומשני צידיו קורות דקות ודקורטיביות משובצות פקדים. במקום בורר ההילוכים הקלאסי תמצאו לחצנים לבחירת מצב הנסיעה. לוח המחוונים דיגיטלי אף הוא ומאחוריו מקרן תצוגה עילית המציג על השמשה הקדמית תמונה צבעונית וברורה.

 

יגואר i-Paceיגואר i-Pace

 

בלילה מתחנף היגואר בתאורת אווירה רכה הזמינה במגוון צבעים. שילוב הצבעים הבהירים עם ריפודי העור האיכותיים תורמים לאווירה בתא הנוסעים. הדשבורד עשוי מחומר רך ואיכותי וכך גם רוב חומרי הדיפון פרט לאלו התחתונים. רוב הפקדים והמנופים איכותיים ומספקים פידבק נעים, איכות ההרכבה טובה, והנדסת האנוש מוצלחת.

 

המושבים הקדמיים המאווררים משלבים בין נוחות ותמיכה בצורה מעולה. ניתן למצוא תנוחת נהיגה שולטת ונוחה באמצעות כוונון חשמלי למושבים הקדמיים הכולל גם כוונון תמיכה לגב התחתון, והגה עם כוונון ידני לגובה ולעומק. תנוחת ישיבה גבוהה, קו חלונות נמוך ושמשה קדמית עצומת ממדים, מקנים שדה ראיה טוב לכל הכיוונים ותחושה אוורירית מאוד. עם זאת, בחודשי הקיץ החמים צפוי המזגן לעבוד קשה יותר, במיוחד עקב גג פנורמי נטול וילון.

 

יגואר i-Paceיגואר i-Pace

 

המרווח לנוסעים טוב מאוד מלפנים ומאחור בזכות רצפה שטוחה לחלוטין ובסיס גלגלים נדיב. רק מרווח הראש יפריע לנוסעים גבוהים במושב האחורי עקב הגג המשתפל והמושב הגבוה. נוסעי המושב האחורי יהנו מפתחי אוורור יעודיים וחלונות כהים. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות בזכות מפתח דלתות רחב, אך לא תקבלו כאן את תחושת הטיפוס לגובה המוכרת מרכבי פנאי גדולים.

 

יגואר i-Paceיגואר i-Pace

 

בתא הנוסעים תאי אחסון רבים והשימושי ביניהם נמצא מתחת למשענת היד וכולל שני שקעי USB ושקע 12V. תא המטען בנפח עצום של 656 ליטרים ומתחת למכסה הקדמי 27 ליטרים נוספים לאחסון. מפתח תא המטען רחב דיו, גבוה מעט ונוח לשימוש יומיומי. מתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי בגודל מלא.

 

יגואר i-Paceיגואר i-Pace

 

רכב המבחן ברמת אבזור HSE הבכירה מצוייד במתלי אוויר המוצעים בגרסת הבסיס SE בתוספת 9,500 ₪. מתלי האוויר מעניקים נוחות נסיעה מעולה עם יכולת ספיגת שיבושים ורמת שיכוך אשר יעלימו את רוב מפגעי האספלט העירוני. כאן בולט לטובה אחד היתרונות הבולטים של מערכת הנעה חשמלית. היעדרם של מנוע, גיר, ומכלולי הנעה מסורתיים, יוצרים נסיעה חלקה ושקטה מאין כמותה. במהירויות עירוניות, כשרעשי הכביש והרוח נמוכים, מציע היגואר המחושמל רמות שקט נדירות.

 

יצרניות הרכב השקיעו לאורך עשורים בפיתוח מנועים חלקים ושקטים, ובהפחתת ויברציות באמצעות פיתוח תושבות מנוע וגיר חדישות, שימוש במתכות בעלות חיכוך נמוך, דיוק ותזמון פעולות של עשרות חלקים נעים, שימון רב נקודתי, ועוקה יבשה. יחידת הנעה חשמלית הינה בגדר טכנולוגיה פורצת דרך בעניין זה הודות למיעוט חלקים נעים. המערכת החשמלית כוללת סוללה, זוג מנועים המורכבים מסליל ומגנט, והעברה ישירה של הכוח אל הגלגלים המניעים ללא צורך בתיבת הילוכים. לא תמצאו כאן מנוע מורכב, מערכת פליטה, מיכל דלק, משאבת דלק, סטרטר, רדיאטור לקירור מנוע, וגל הינע. ברכב חשמלי אין התנעה, יניקה, דחיסה, שריפה, ופליטה, אלא רק פעולה חלקה ושקטה.

 

יגואר i-Paceיגואר i-Pace

 

מעבר על פסי האטה ושיבושים גליים מרוסנים ע"י הבולמים ומצדיקים את המוניטין הקלישאתי של התנועה החתולית שדבק ביגואר לאורך השנים. מחוץ לעיר איכות הנסיעה מצויינת וגלי האספלט מרוסנים גם הם ע"י מתלי האוויר המוצלחים. כשהמהירות גוברת, מקבלים רעשי הרוח והכביש משנה תוקף בהעדרו של רעש המנוע המעפיל ברכב רגיל על שני מרכיבי הרעש האחרים. בכל אופן בידוד הרעשים טוב מאוד ומתקבלת איכות נסיעה כוללת נעימה ביותר. מערכת השמע מבית מרידיאן כוללת 15 רמקולים בהספק 825W ומפיקה צליל נקי עם פיזור קול טוב ובאס מעולה.

 

צמד המנועים החשמליים המניעים את שני הצירים יוצרים למעשה מערכת הנעה כפולה חכמה אך ירידה לשבילי כורכר חושפת נסיעה קופצנית בשל צמיגי כביש בחתך 50 על חישוקי 20 אינץ', כך שעדיף לוותר מראש על ירידה לשטח חרף הקשר המשפחתי ללנד רובר. למרות הממדים המכובדים, אין קושי מיוחד לתמרן את החתול הבריטי ברחובות תל אביב הצרים, בין היתר הודות לשדה הראיה המצויין כמו גם מצלמות היקפיות 360 מעלות וחיישני חניה היקפיים.

 

ביצועים

 

יגואר i-Pace מצוייד בשני מנועים חשמליים, אחד בכל סרן, המסונכרנים ביניהם באמצעות מגנט קבוע ומספקים יחד 400 כ"ס ומומנט מרבי של 70 קג"מ. המנועים מקבלים את האנרגיה מסוללות ליתיום-יון בקיבולת 90kWh ומספקים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.8 שניות. תחילת הנסיעה מעט מוזרה או מיוחדת. התנעה לא יוצרת הרבה רעש וצלצולים וכמעט אינה מורגשת. לחיצה על מתג D מכניסה את המנועים לתנועה קדימה ולחיצה על דוושת התאוצה מתחילה בתנועה חרישית. עזיבת הדוושה מפעילה בלימה רגנרטיבית, המנצלת את האנרגיה הקינטית לטובת בלימה וטעינת הסוללה.

 

יגואר i-Paceיגואר i-Pace

 

ישנן 3 אפשרויות לעצימות הבלימה. חזקה, מתונה או כבויה. מנגנון זה מהווה למעשה את השוני העיקרי מבחינת תחושה בנסיעה ברכב חשמלי מלא ביחס לרכב המונע במנוע בעירה פנימית. ניתן לנתק את המערכת, כך שעזיבה של דוושת הבלם לא תגרום להאטה, אך לאחר התרגלות קצרה קשה להבין איך נהגנו עד כה ללא המערכת הזו. במצב הבלימה החזקה, כמעט מתייתר הצורך בשימוש בדוושת הבלמים וניתן להגיע לעצירה מוחלטת עם תכנון ותזמון טוב של התאוצה ועזיבת דוושת התאוצה.

 

הבלימה הרגנרטיבית תורמת להאטת בלאי הבלמים וסיוע בטעינת הסוללה לצד הפחתת משימות נהיגה מהנהג. להאטה מיידית בעת הרפייה מהדוושה אלמנט בטיחותי בלתי מבוטל. היינו שמחים אם ביגואר היו טורחים להתקין מאחורי גלגל ההגה צמד מנופים לשליטה על ויסות הבלימה, כפי שניתן למצוא אף במכוניות עממיות כגון יונדאי איוניק חשמלית או מיצובישי אאוטלנדר PHEV.

 

מעיכת דוושת התאוצה מדביקה את גב הנהג למושב כדברי הקלישאה המוכרת. במנוע חשמלי שיא המומנט זמין החל מ- 0 סל"ד, מה שאומר שהיגואר השמנמן יוצא מהמקום עם 70 קג"מ בשרניים כבר מהמטר הראשון. היצרן מצהיר על נתון תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.8 שניות ואנו הצלחנו להשיג נתון קרוב מאוד במדידות שביצענו. גם הדרך ל- 200 קמ"ש אינה ארוכה כלל אך העדרו המוחלט של רחש מנוע מעניק תחושה מיוחדת שדורשת הסתגלות. חובבי הרכב וגם אני מרכינים ראש על אובדן סאונד המנוע האהוב, אך אפילו אוהד שרוף של צליל מנוע ספורטיבי ומכור לפצפוצי שריפת דלק שכמותי, נותרתי בהלם לעוצמה שבשקט. דרגת זיהום האוויר הינה 1 מתוך 15.

 

יגואר i-Paceיגואר i-Pace

 

בכביש המפותל, במצב דינמיק בבורר מצבי הנהיגה, מתקבלת התנהגות כביש רהוטה בעלת זוויות גלגול מדודות. יתרון נוסף של רכב חשמלי ששורטט ותוכנן להנעה חשמלית טהורה בלבד, הוא מרכז כובד סופר נמוך המתקבל בזכות התקנת המסה הקריטית ביותר של הסוללות ברצפת הרכב בין הצירים המניעים, כך שבניגוד לרכב קונבנציונלי אין מנוע כבד בחרטום המפר את איזון חלוקת המשקל שבין הסרנים. ההנעה הכפולה הנוצרת באמצעות שני המנועים מסייעת רבות לאחיזה מעולה המאפשרת יציאה חזקה ומהירה מפניות.

ניתן להכניס את היגואר הכבד בבטחה אל תוך עיקול ארוך ללא דרמות מיותרות, אך פניות קצרות וחדות יזכירו לנהג כי לא מדובר במכונית ספורט. המשקל הרב (2,208 ק"ג) בשילוב בסיס הגלגלים הארוך, פשוט אינם מאפשרים להיכנס לפניה בחדות, מה שיאלץ את הנהג הפזיז להאט את קצב תקיפת הפניות. בכבישים אלו מצאתי יתרון עצום בבלימה אשר מתרחשת מיד עם עזיבת דוושת התאוצה. ההגה מדויק אך חסר תקשורת לחלוטין, כרגיל בהגהים חשמליים, אך כאשר מתקרבים למגבלות האחיזה ניתן לחוש מהשלדה את העומסים העודפים. הבלמים משתלטים על המסה הכבדה ומציגים כושר בלימה מעולה ונשיכה חזקה כשצריך.

 

טווח נסיעה

 

הרכב החשמלי מתיימר לגמול את העולם מהתמכרותו רבת השנים לנפט גולמי. הטעינה החשמלית תאלץ להתבצע בשלב זה בעמדת טעינה ביתית כי עמדות הטעינה המהירות עדיין נדירות בישראל והתשתית לטעינת מכוניות חשמליות בישראל אינה רחבה מספיק. עובדה זו מהווה מכשול עיקרי ומגבירה את "חרדת הטווח" המוכרת ברכבים חשמליים. טעינת הסוללות לקיבולת 80% תימשך 10 שעות בעמדת טעינה ביתית, פחות משעה וחצי באמצעות עמדת טעינה בהספק 50kW, או כחצי שעה בעמדת טעינה מהירה בהספק 100kW.

 

יגואר i-Paceיגואר i-Pace

 

בתחילת הדרך עם סוללה טעונה במלואה, הראה לוח המחוונים טווח נסיעה של 318 ק"מ אשר חושב לפי ממוצע הצריכה של הנסיעה שקדמה לטעינה הנוכחית. בפועל לאחר 150 ק"מ אגרסיביים, ירד הטווח ל- 80 ק"מ. ניכר כי בשימוש שפוי יהיה ניתן לנהוג כ- 300 ק"מ בטעינה מלאה. אמנם רחוק מנתון היצרן העומד על 470 ק"מ אך מספיק עבור רוב המשתמשים.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

בהיעדרם של מנוע, גיר, משאבת דלק ומכלולים מסורבלים, מתייתר הצורך בטיפולים המוכרים במנוע בעירה פנימית המצריך החלפת שמנים, מסננים, מצתים, ורצועות. צפוי כי תהיה לכך גם השפעה ישירה וחיובית על האמינות. הרכיב היקר אשר מתכלה במכונית חשמלית הינו מערך הסוללות, עליו ניתנת אחריות ארוכת טווח למשך 8 שנים.

 

יגואר i-Paceיגואר i-Pace

 

בטיחות

 

במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2018 זכה יגואר i-Pace לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 91% בסעיף הגנה על בוגרים, 81% בסעיף הגנה על ילדים ברכב, 73% בסעיף הגנה על הולכי רגל, ו- 81% בסעיף מערכות הבטיחות האקטיביות. ציון אבזור הבטיחות הישראלי עומד על 7 מתוך 8.

 

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס, התרעה על תנועה חוצה ביציאה מחניה, בקרת בטיחות ביציאה מהרכב, התרעה על עייפות הנהג, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, וחניה אוטונומית. גרסת HSE הנבחנת מוסיפה גם מצלמות 360, ובקרת שיוט אדפטיבית עם מרכוז נתיב.

 

תמורה למחיר

 

גרסת הבסיס של יגואר i-Pace משווקת במחיר 454,000 ₪ וכוללת בין היתר את ממשק ה- Pro Duo infotainment המורכב משני מסכי מגע באמצעותם ניתן לשלוט על מרבית הפונקציות ברכב, מערכת שמע מבית מרידיאן בהספק 380W, מושבי ספורט בריפוד עור עם כיוונון חשמלי, זכרונות וחימום, תאורת אווירה, מערכת בקרת אקלים דו אזורית, כניסה והתנעה ללא מפתח, מראות צד עם קיפול חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, תאורת LED מלאה, וחישוקי 20 אינץ'.

 

רמת האבזור הבכירה HSE עולה 508,000 ₪ ומוסיפה מתלי אוויר מתכווננים, גג פנורמי, מערכת שמע מבית מרידיאן בהספק 825W עם 15 רמקולים וסאב וופר, קירור וחימום למושבים הקדמיים, חימום למושבים האחוריים, ריפודי עור פרימיום, חלונות אחוריים כהים, דלת תא מטען נפתחת ע"י מחוות רגל, תצוגה עילית, ותאורת מטריקס LED.

 

יגואר i-Pace מציע מפרט חדשני ומיוחד המבשר על העתיד לבוא. כנקודת מוצא, זקוק הרוכש לחניה פרטית בה יוכל להתקין עמדת טעינה, ולהתאמת תוואי הנסיעה לטווח של עד כ- 300 ק"מ ריאליים. אם עברנו את החסמים הללו, יגואר i-Pace מציע חוויה ייחודית ואיכותית במחיר מציאה, עד כמה שניתן לכנות רכב בעלות של חצי מליון ₪. בזכות המיסוי הנמוך לו זוכים רכבים חשמליים, ועד אשר יתעוררו מקבלי ההחלטות וישביתו את ההזדמנות שנוצרה לצרכן, יקבל הרוכש רכב פנאי מרווח ומפנק עם ביצועים מדהימים, נסיעה חרישית ונינוחה, ועיצוב מסובב ראשים. יגואר i-Pace זוכה להיות מחלוצי מהפכת החשמל בישראל ומציע מוצר מבטיח ובשל. כעת נותר לראות כיצד יגיבו הלקוחות ליגואר הצמחוני.

 

יגואר i-Pace HSE אוטומטי
מנוע שני מנועים חשמליים
הספק מרבי משולב 400 כ"ס
מומנט מרבי משולב 69.8 קג"מ
תיבת הילוכים אין
יחידת הנעה כפולה קבועה
אורך כללי 4,680 מ"מ
רוחב כללי 1,890 מ"מ
גובה כללי 1,570 מ"מ
בסיס גלגלים 2,900 מ"מ
מיכל דלק אין
נפח תא מטען

656 ליטרים + 27 בחרטום

משקל עצמי 2,208 ק"ג
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 4.8 שניות 
טווח נסיעה מרבי (יצרן) 470 ק"מ 
טווח נסיעה מרבי (מבחן) 325 ק"מ 
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2018)
רמת אבזור בטיחות

7 (מתוך 8)

מחיר

508,000 ₪

 

 

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט