סובארו פורסטר 2019 במבחן דרכים - איש היערות

 

סובארו פורסטר התבלט לאורך דורותיו הקודמים ביכולת שטח עדיפה על פני מתחריו לצד עיצוב ומפרט שמרנים. הדגם החדש מבטיח לככב בשטח ולהציע חווית נסיעה משופרת על הכביש

תגיות | פנאי שטח, סובארו, פורסטר

מורשתו של סובארו פורסטר מתחילה בשנת 1995. המתכון היה ונותר פשוט ויעיל, וכולל פלטפורמה קיימת של מכונית משפחתית, מכלולי הנעה כפולה מוכחים ומוכרים, גחון מוגבה, ועיצוב קשוח. לימים הפך סגמנט הקרוסאוברים לגדוש מאוד בשוק הרכב וכמעט לכל יצרנית יש נציג בקבוצה. סובארו פורסטר רושם לזכותו את היותו מדור המייסדים, ולא בכדי. סובארו טיפחה לאורך השנים תדמית של יצרנית המתמחה בייצור רכבי הנעה כפולה אמינים ויעילים המיועדים לאזורים בעלי מזג אוויר קשוח ודרכים מושלגות דלות אחיזה.

 

סרטון מבחן דרכים סובארו פורסטר

 

סובארו פורסטר אוטומטי
יתרונות יכולת שטח, נוחות נסיעה, מרווח פנימי, מוניטין אמינות
חסרונות צריכת דלק וזיהום אוויר, רעשי רוח, יכולת דינמית, ועיצוב פושר

 

סובארו פורסטר סובארו פורסטר

 

עיצוב ונוחות

 

סובארו פורסטר החדש מתבסס על פלטפורמת SGP הגלובלית של היצרנית. גם בדור זה העיצוב סולידי ונאה אך אינו הקלף החזק של סובארו פורסטר. העיצוב מהווה אבולוציה טבעית לדור הפורש וכולל את אותו מראה קשוח ותכליתי בעל מכסה מנוע אנכי, גופי תאורה רבועים, וקו חלונות נמוך. רכב המבחן הגיע ברמת אבזור ספורט בעלת שבכה קדמית מושחרת, חישוקים מושחרים, ופסי עיטור כתומים, המוסיפים חיות למראה השמרני.

 

סובארו פורסטר סובארו פורסטר

 

תא הנוסעים מציג את שפת העיצוב התכליתית של סובארו הכוללת קווים שמרנים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' (6.5 אינץ' ברמת אבזור X הבסיסית) ברזולוציה מעולה המציג גרפיקה מרשימה, ומסך צבעוני נוסף בחלק העליון של הדשבורד המציג מגוון נתונים על הרכב בזמן אמת. מערכת השמע כוללת 6 רמקולים המפיקים צליל בינוני למדי. בחלק התחתון של הקונסולה נמצאת מערכת בקרת האקלים ותחתיה משטח להנחת הסמארטפון. בפנל בורר ההילוכים מסודרים גם בלם חניה אלקטרוני ובורר מצבי הנהיגה xMode.

 

סובארו פורסטר סובארו פורסטר

 

החומרים נעימים למגע ברובם וסביבת הנהג בהחלט נעימה לשהייה. המסגרות הכתומות ברמת גימור ספורט יחד עם התיפורים הכתומים במושבים, מוסיפים צבע מבורך לסביבת התא. לוח המחוונים קריא וברור ובמרכזו צג מחשב דרך צבעוני. הנדסת האנוש טובה ואינטואיטיבית פרט לפקדי מערכות הבטיחות אשר מפוזרים בתא ללא היגיון. הפקד לניתוק מערכת תיקון הסטייה מנתיב הנסיעה נמצא למשל על גלגל ההגה, בעוד ביטול ההתרעה בלבד מתבצע ע"י פקד המותקן בתקרה בסמוך לפקד פתיחת הגג הפנורמי. מעבר לכך איכות ההרכבה מצויינת, ובמהלך נסיעת המבחן שכללה נסיעה בשטח רצוף בורות ואבנים, לא נשמע כל קרקוש או חריקה בתא הנוסעים.

 

המושבים הקדמיים מעולים. הם רחבים ומציעים נוחות ותמיכה טובות לצד ריפוד נעים ואיכותי בתפירה נאה. תנוחת הנהיגה גבוהה מאוד אף ביחס לסגמנט ויחד עם קו חלונות נמוך מתקבל שדה ראיה מעולה המסייע מאוד בתמרונים בעיר ובשטח. ברכב המבחן ברמת האבזור ספורט מושב הנהג בעל כוונון חשמלי מלא, כולל כיוון קשיחות מסעד הגב התחתון.

 

סובארו פורסטר סובארו פורסטר

 

המרווח לנוסעים נדיב מאוד בכל הממדים. על אף בסיס גלגלים באורך 2,670 מ"מ בלבד, המושב האחורי נוח ומציע מרווחי ראש ורגליים נדיבים גם לנוסעים גבוהים. מרווח הכתפיים מכובד אף הוא, אך הנוסע האמצעי יגרום לצפיפות ויקבל מושב פחות נוח שמתחתיו מדרגת הינע בולטת. הנוסעים מאחור יהנו מחלונות כהים, פתחי אוורור ייעודיים, ושני שקעי USB. הכניסה והיציאה מהרכב מעולים, בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב עדיף על פני קרוסאוברים מתחרים.

 

בתא הנוסעים תאי אחסון שימושיים הכוללים תא גדול מתחת למשענת היד הקדמית, מדף אחסון בתחתית הקונסולה המרכזית, תא כפפות גדול ומואר, תאי אחסון עמוקים בדלתות, ומתקני כוסות נוחים מלפנים. תא המטען בנפח מכובד של 520 ליטרים אך הכיסוי העליון אינו איכותי. בנוסף מצוייד תא המטען בשקע 12V אשר יהיה שימושי בפעילויות פנאי שונות. שפת ההטענה שטוחה אך מעט גבוהה, ודלת תא המטען בעלת פתיחה חשמלית. מתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי קטן עם חישוק פלדה.

 

סובארו פורסטר סובארו פורסטר

 

הכניסה וההתנעה מתבצעות ללא מפתח. תחילת התנועה בעיר מגלה נוחות נסיעה מעולה ומרוסנת. המתלים בעלי מהלך ארוך וכושר שיכוך טוב. בשילוב עם צמיגים בחתך 55, מצליח הרכב לסנן את רוב מפגעי האספלט העירוני. מתלים אחוריים נפרדים מסוג עצמות עצה כפולות תורמים לספיגה טובה של בורות בכביש מרוסק, כמו גם בשביל זרוע אבנים. פסי האטה, גלים ושיבושים הדורשים מהבולמים עבודה עמוקה יותר, מרוסנים ביעילות גם הם. מחוץ לעיר נשמרת נוחות הנסיעה המעולה וגלי אספלט נבלעים בקלות ע"י המתלים, אך רעשי הרוח והכביש גבוהים ביחס לסגמנט ומזכים את סובארו פורסטר ביכולת שיוט טובה אך לא מצויינת.

 

ירידה לשטח מגלה את הקלף החזק של סובארו פורסטר. עם הנעה כפולה מוכחת, מרווח גחון של 220 מ"מ, ומתלים מוצלחים, מציע היערן היפני יכולת שטח אשר תביא את חובב השטח הרבה מעבר לשבילי קק"ל שנצלחו ע"י מיטב רכבי הליסינג בטיולי שבת. לא מדובר במתחרה לטויוטה לנד קרוזר, אך מי שיבחר בפורסטר יהנה מיכולת השטח הטובה ביותר בסגמנט הקרוסאוברים בגודל בינוני. נוחות הנסיעה בשבילים מעולה, אם כי נהג שיגזים או יפספס בור אכזר מדי עלול להגיע לסגירת מהלך בולם לא נעימה במקרה הטוב. סלעים, חריצים ושטח קשה יותר, עבירים גם הם ובורר מצבי נהיגת השטח מאפשר הפעלת מערכת בקרת ירידה במדרון הפועלת היטב ומסייעת לנהג לא מנוסה לשפר את כישורי נהיגת השטח בסיבוב חוגה.

 

סובארו פורסטר סובארו פורסטר

 

ביצועים

 

סובארו פורסטר נאמן למסורת ארוכת השנים של החברה ומצוייד במנוע בוקסר בנזין אטמוספרי בעל 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים המפיק 182 כ"ס ומומנט של 24.3 קג"מ ב 4,400 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. הביצועים על הכביש מצוינים. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 9.3 שניות והתחושה בפועל משכנעת בהחלט ומלווה בצליל מנוע בוקסרי שרירי וייחודי. סובארו בחרו בתפיסה שמרנית ביחס למתחרים האירופאים אשר מעדיפים מנועי טורבו קטנים. הדבר ניכר בגמישות חסרה בסל"ד נמוך אך מפצה על כך פעולה ליניארית ונעימה בהשוואה למנוע מוגדש אשר סובל מהשהיית טורבו. התיבה הרציפה אשר הבשילה במשך הדורות, נעימה ומקנה תחושה הדומה יותר מתמיד לתיבה פלנטרית, בזכות יחסי העברה מתוכנתים ומנופי שליטה עליהם מגלגל ההגה. לא מדובר בביצועים ספורטיביים, אך דחיפה החלטית ותאוצה מכובדת מתקבלות בכל מעיכת דוושה.

 

סובארו פורסטר סובארו פורסטר

 

כיול המתלים הרך מכוון השטח, בשילוב צמיגים בעלי סוליית כביש-שטח, מאלצים התנהגות כביש פושרת למדי. גובהו של הרכב מורגש היטב בעת כניסה מהירה לפנייה. תחת לחץ, אפילו מתון, תורגש רכינת מרכב וזוויות גלגול גדולות. בנהיגה מנהלתית ורגועה אין כל בעיה או תחושת חוסר ביטחון, וניתן גם לנהוג את הפורסטר במהירות בכביש מפותל, ולסמוך שהרכב יאותת כשצריך להפחית את הקצב. גלגל ההגה עוטה עור נעים ואיכותי, משקלו טוב אך הוא בעל התנגדות מלאכותית, וחסר תקשורת לחלוטין. הבלמים מיישרים קו עם שאר המכלולים ומציגים עוצמת בלימה סבירה ובטוחה, אך תגובת הדוושה עמומה. מערכת ה- ABS עובדת טוב ואינה היסטרית.

 

צריכת דלק

 

מנוע בוקסר בהספק 182 כ"ס ומשקל של 1,610 ק"ג אינם מתכון מוצלח לכבוש את ליבו של הצרכן הירוק. רכב המבחן הציג צריכת דלק משולבת של 10.5 ק"מ לליטר בנהיגה סטנדרטית ללא הפעלת מזגן ברובה. הנתון שקיבלנו לא רחוק מהנתון הרשמי של היצרן העומד על 12.2 ק"מ לליטר עפ"י התקן האמריקאי הידוע כמציאותי יותר ביחס לאירופאי. מערכת ה- Start & Stop לבטח תרמה לנתון צריכת הדלק. מיכל דלק בנפח 63 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 550 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 12 מתוך 15.

 

סובארו פורסטר סובארו פורסטר

 

עלויות אחזקה

 

אמינות רכבי סובארו נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2018 דורגה סובארו במקום ה- 6 מתוך 27 יצרנים, עם שיפור של 5 מיקומים מהדירוג הקודם בשנת 2016. סובארו פורסטר משווק עם אחריות מלאה לחמש שנים או עד 150,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים טרם נמסרו ע"י היבואן.

 

סובארו פורסטר סובארו פורסטר

 

עלות ביטוח לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על 1,650 ₪ לביטוח חובה ו- 6,999 ₪ לביטוח מקיף.

 

בטיחות

 

סובארו פורסטר טרם נבחן במבחני הבטיחות שעורך ארגון Euro Ncap. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר ומערכת EYESIGHT הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, אורות גבוהים אוטומטיים, חיישני רוורס, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ומצלמת רוורס עם מנגנון שטיפה. גרסת ספורט כוללת בנוסף ניטור שטחים מתים, התרעה על רכב עוקף בנתיב המקביל, והתרעה על תנועה צולבת מאחור.

 

סובארו פורסטר סובארו פורסטר

 

תמורה למחיר

 

סובארו פורסטר ברמת האבזור X מוצע תמורת 180,000 ₪ והוא כולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל 6.5 אינץ', מחשב דרך עם צג צבעוני בגודל 4.2 אינץ', מערכת שמע עם 6 רמקולים, פקדי העברת הילוכים מגלגל ההגה, בלם חניה חשמלי עם דריכה אוטומטית בעצירה, בורר מצבי נהיגת שטח, בקרת ירידה במדרון, כוונון חשמלי לגובה מושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת בקרת אקלים דו אזורית, חישוקי 17 אינץ', ושמשות אחוריות כהות.

 

גרסת ספורט הנבחנת מוצעת תמורת 200,000 ₪ וכוללת בנוסף גג פנורמי חשמלי, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ', עיטורים כתומים סביב המרכב ובתא הנוסעים, פתחי מיזוג מאחור, פנסים עוקבי פנייה, איתות מובנה במראות הצד, ושקע AUX בקונסולה האחורית.

 

סובארו פורסטר הוא כמו תבשיל מסורתי טעים ומוכר המשתבח מדור לדור. הוא מציג תפיסה עיצובית-הנדסית מעט שמרנית שבאה לידי ביטוי בעיצוב אבולוציוני חסר נוכחות ובחירה במנוע אטמוספרי גדול נפח. לצידם מציע סובארו פורסטר את יכולת השטח הטובה בקטגוריה, מרווח פנימי מעולה, ונוחות נסיעה משובחת. בקטגוריה רבויית מתחרים זו, ניתן למצוא רכבים בעלי ביצועים עדיפים, חווית נסיעה דינמית יותר בכביש, וחסכוניים הרבה יותר. על כן סובארו פורסטר פונה אל אלו מכם אשר לא יפחדו ללכלך את צמיגיהם בסופי שבוע וינצלו את יכולת השטח העדיפה. אלו יהנו מרכב שימושי, איכותי ואמין, גם אם עיצובו אינו המילה האחרונה.

 

סובארו פורסטר 2.5 ליטרים אוטומטי
מנוע בוקסר בנזין 4 צילינדרים 2,498 סמ"ק
הספק מרבי משולב 182/5,800 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 24.3/4,400 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רציפה CVT
יחידת הנעה כפולה קבועה עם חלוקת מומנט אקטיבית
אורך כללי 4,625 מ"מ
רוחב כללי 1,815 מ"מ
גובה כללי 1,730 מ"מ
בסיס גלגלים 2,670 מ"מ
מיכל דלק 63 ליטרים
נפח תא מטען

520 ליטרים

משקל עצמי 1,610 ק"ג
מהירות מרבית 207 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.3 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 12.2 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 12 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

200,000 ₪

 

 

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.