שברולט ספארק במבחן דרכים (מתיחת פנים)

 

שברולט ספארק עברה מקצה שיפורים וחוזרת לתחרות עם מפרט מבטיח ואבזור בטיחות משודרג

תגיות | עירוניות, שברולט, ספארק, מבחן דרכים שברולט ספארק 2019

הדור הראשון של שברולט ספארק הגיע ארצה מעט באיחור למהפכת המיני והציע עיצוב מקורי אך תיבת הילוכים ידנית בלבד. בדור השני בחרה שברולט בעיצוב בוגר יותר וציידה את הספארק במנוע בנזין 1.4 ליטרים גדול וחזק ביחס למקובל בסגמנט ובתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. מאז היא נמצאת בקרב רבות המכר בקטגוריית המיני אותה מובילות האחיות הקוריאניות יונדאי i10 וקיה פיקנטו. מתיחת הפנים האחרונה העניקה לשברולט ספארק עיצוב עדכני ותוספת אבזור בטיחות. יצאנו לבדוק האם זה מה שיעזור לה לטפס לראש טבלת המסירות.

 

סרטון מבחן דרכים שברולט ספארק

 

שברולט ספארק פרימייר
יתרונות   אבזור, מערכות בטיחות, ביצועים, אחריות
חסרונות   נסיעה קופצנית, תא מטען קטן

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

עיצוב ונוחות

 

העיצוב החיצוני של שברולט ספארק זכה לעדכון קל המתרכז בעיקר בחזית. לגריל הקדמי המפוצל נוספה מסגרת כרום עבה אשר גולשת גם אל הפנסים הקדמיים. פנסי האיתות נדדו אל קצות הפגוש הקדמי ובגרסת פרימייר הבכירה בה נהגנו, הם מוקפים בתאורת יום מסוג LED. מהצד זו אותה שברולט ספארק המוכרת, עם קו מותנים מודגש המטפס מהכנף הקדמית עד לדלת האחורית שידית הפתיחה שלה מוסתרת במסגרת החלון. קו עיצוב נוסף מטפס מהדלת האחורית ומתחבר אל הפנס האחורי.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

ברכב המבחן ברמת אבזור פרימייר חישוקים קלים נאים ועיטורי כרום בידיות הדלתות הקדמיות ובמסגרת חלונות הצד. מאחור לא נצפו שינויים עיצוביים והעיצוב נותר נאה. רכב המבחן הגיע בצבע כחול טורקיז מנצנץ שהלם אותו מאוד. במבחר הצבעים ישנם גוונים נועזים נוספים. מידותיה של שברולט ספארק מציבות אותה בין המכוניות הגדולות בקטגוריה ביחד עם יונדאי i10 וקיה פיקנטו. אורכה 3,655 מ"מ, רוחבה 1,595 מ"מ, גובהה 1,483 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,385 מ"מ.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

עיצוב תא הנוסעים נותר כמעט זהה וזכה לעדכונים קלים בעיקר בבחירת חומרי הדיפון. האלמנט הבולט ביותר הוא הקונסולה המרכזית המשלבת פלסטיק שחור מבריק וכסוף, מסך מגע בגודל 7 אינץ' ופקדי שליטה בבקרת האקלים. מול הנוסע מלפנים תא אחסון פתוח ופנל שחור מבריק המקיף את פתחי המיזוג. בצד הנהג הגה נאה וגדול למדי המחופה עור נעים למגע, דרכו צופים בלוח המחוונים המכיל צג מידע גדול וברור למחשב הדרך המואר בגווני תכלת בחשיכה.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

דיפון הדלתות הקדמיות נאה והן כוללות תא לאחסון בקבוקים. דיפון הדלת האחורית פשוט יותר. בין המושבים קונסולה צרה עם תאים פתוחים וצמד מחזיקי כוסות. בורר ההילוכים נאה ומעניק רושם איכותי אך בלם היד פשוט יותר. איכות החומרים בסיסית אך לא זולה. איכות ההרכבה טובה מאוד ולא נתקלנו בדיפונים רופפים או ברעשי פלסטיקה.

 

הדלתות הקדמיות גדולות אך לא נפתחות בזווית רחבה מספיק. לנהג ולנוסע מלפנים מושבים מעט קטנים. מסעד הגב צר ויתאים יותר לבעלי מבנה גוף צנום, ומסעד הרגליים קצר ועלול לגרום לעומס על הברכיים ולכאבים בנסיעות ארוכות. ברכב המבחן ברמת אבזור פרימייר זכו המושבים לריפוד דמוי עור שנראה טוב אך מתחמם בשמש ובנסיעות ארוכות והופך למעט דביק. מציאת תנוחת ישיבה אידיאלית מעט מאתגרת משום שההגה מתכוונן לגובה בלבד.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

המושב האחורי יתאים לשני נוסעים אשר יאלצו להשתחל פנימה דרך דלתות קטנות אך יזכו למרווח רגליים הולם ולמרווח ראש מפתיע לטובה. אמנם מדרגת תעלת ההינע לא גבוהה אך נוסע שלישי במרכז יהפוך את האווירה במושב האחורי לאינטימית מדי. שלושה ילדים ללא מתקני ריסון יוכלו לחלוק את המושב האחורי אך סף החלונות הגבוה יפריע להם לראות את הנוף.

 

הנדסת האנוש טובה וניתן להסתגל במהירות לתפעול הרכב. המסך המרכזי נוח לשימוש ומגיב היטב למגע. מערכת ההפעלה מודרנית ותתופעל בקלות על ידי כל משתמשי הסמארטפונים. החיבור לממשקי Apple Car Play ו- Android Auto פשוט ופועל היטב. גם כפתורי התפעול שעל ההגה נוחים לשימוש ושולטים במערכת השמע, מחשב הדרך ובבקרת השיוט.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

שברולט ספארק מציעה תא מטען בנפח 313 על פי תקן SEA האמריקאי המאפשר מדידה מרצפת תא המטען ועד התקרה. במפרט של הדגם הקודם הופיע נתון של 185 ליטרים עד גובה המדף ומשום שלא נערכו שינויים מהותיים במתיחת הפנים, הנפח נותר דומה. דיפון תא המטען מעט מרושל, מפתח הדלת צר, סף ההטענה גבוה, ומבנה תא המטען עמוק ומאלץ העמסת הציוד בשכבות. קיפול המושבים האחוריים מתבצע בשני שלבים ומעט מסורבל, אך יוצר חלל שימושי שאפשר לנו להוביל אף כורסה קטנה במהלך ימי המבחן.

 

לשברולט ספארק שדה ראיה טוב לפנים ולצדדים בזכות דשבורד נמוך, שמשה גדולה, וחלונות צד קדמיים עם סף נמוך. קורות A מעט עבות ולעיתים יאלצו את הנהג לנוע מעט קדימה כדי להעיף מבט נוסף לצדדים בהגעה לצומת. הראות לאחור מוגבלת עקב שמשה קטנה אך מצלמת רוורס היא ציוד סטנדרטי בכל רמות האבזור, וגרסת פרימייר כוללת גם חיישני רוורס מקוריים. מראת הצד השמאלית מגדילה את הנשקף ממנה כנהוג במכוניות אמריקאיות ויוצרת שטח מת גדול. בחשיכה הרגשנו סנוור מאורות המשתקפים במראות באופן שלא הורגש ברכבים אחרים.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

שברולט ספארק היא מכונית קטנה עם בסיס גלגלים קצר וכיול מתלים נוקשה ההופך את הנסיעה בעיר לקופצנית, במיוחד בנסיעה מעל רצף מהמורות. מהעבר השני כיול המתלים הנוקשה מסייע לה להישאר מרוסנת ולא לטלטל את הנוסעים בכביש הסלול היטב. מחוץ לעיר נמשך הריסון המוצלח ותורם גם להפחתת זוויות הגלגול. שברים וגלים בכביש יגרמו לרכב לקפץ קלות במהלך עיקול. בידוד הרעשים טוב. רעשי הרוח מושתקים היטב, המנוע נשמע רק תחת מאמץ אך רעשי הצמיגים נוכחים במהירות בין עירונית.

 

ביצועים

 

לשברולט ספארק מנוע גדול ביחס למקובל בקטגוריית המיני. מנוע הבנזין בנפח 1.4 ליטרים מפיק 98 כ"ס ומומנט של 13.1 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה ללא אפשרות לתפעול ידני, אך כוללת מצב L יעיל המסייע בבלימת מנוע בירידות. שברולט ספארק מאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 12.6 שניות לפי נתוני היצרן ובמבחן שלנו נמדדה תאוצה זו תוך 12.9 שניות.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

בעיר יחידת הכוח מתנהלת היטב עם יציאה זריזה מהמקום ודחף מיידי. התיבה הרציפה היא מהסוג המדמה העברת הילוכים באופן מוצלח ולא מציבה את המנוע בסל"ד גבוה בכל זמן ההאצה. מחוץ לעיר תורמת תיבת ההילוכים לסל"ד שיוט נמוך ולאווירה רגועה. תחת עומס מורגש צליל המנוע בתא הנוסעים ואינו ערב לאוזן אך הביצועים טובים כך שהמנוע לא נדרש למאמץ לאורך זמן.

 

לשברולט ספארק אין יומרות ספורטיביות והיא שומרת על התנהגות כביש בטוחה. בכניסה מהירה לפניה תפגין שברולט ספארק תת היגוי מתון אך אחיזת הכביש טובה ומאפשרת שמירה על קו הפניה המבוקש. ההגה מציע משקל קל כנוצה בעיר אך משקלו עולה עם מהירות הנסיעה ומרגיש נכון יותר.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

דוושת הבלם אינה לינארית, התגובה ללחיצה הראשונה נחושה אך בהמשך מאבדים הבלמים מכוחם ולא אחת נדרשנו ללחיצה עד סוף מהלך הדוושה. במהירויות גבוהות מושפעת שברולט ספארק קלות מרוחות צד אך לא באופן שיערער את בטחון האוחז בהגה.

 

צריכת דלק

 

צריכת הדלק המשולבת של שברולט ספארק עומדת על 17.8 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן ואילו במהלך מבחן הדרכים נמדדה צריכה משולבת של 13.0 ק"מ לליטר. מיכל הדלק בנפח 35 ליטרים וטווח הנסיעה המשוער עומד על כ- 400 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 4 מתוך 15.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2018 דורגה שברולט במקום ה- 18 מתוך 27 יצרנים, אך שברולט ספארק לא נמנתה עם דגמי המותג שהשתתפו בסקר האמינות של הארגון. לעומת זאת, בסקר האמינות לשנת 2019 של ארגון J.D. Power, הבודק מספר ממוצע של תקלות לכל מאה רכבים בני 3 שנים (PP100), דורגה שברולט במקום הרביעי, כשהיא מטפסת 2 שלבים מסקר שנה קודמת. בכל מקרה שברולט ספארק משווקת בישראל עם אחריות רחבה למשך 5 שנים, שתקנה שקט נפשי לרוכשים. 

טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 487 ₪, עלות הטיפול השני 764 ₪, עלות הטיפול השלישי 487 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,325 ₪. סך עלות ארבעת הטיפולים הראשונים 3,063 ₪ ותואמת את המקובל בקטגוריית המיני.

 

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

עלות פנס קדמי 3,938 ₪, עלות פנס אחורי 2,011 ₪, עלות מראת צד 2,431 ₪, עלות סט רפידות בלם קדמיות 589 ₪, ועלות זוג צלחות בלם קדמיות 690 ₪. עלויות החלפים גבוהות מהמקובל בקרב המתחרות. מחירה של שברולט ספארק מציב אותה בקבוצת רישוי 1 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 1,235 ₪.

 

בטיחות

 

שברולט ספארק לא נבחנה במבחני הריסוק של ארגון Euro Ncap אך אחותה התאומה אופל קארל נבחנה בשנת 2017 וקיבלה 3 כוכבים בלבד מתוך 5 עם ציונים של 61% בסעיף הגנה על מבוגרים, 60% בסעיף הגנה על ילדים, 58% בסעיף הגנה על הולכי רגל, ו- 25% בסעיף מערכות הבטיחות. אופל קארל נבחנה ללא מערכות הבטיחות המתקדמות הכלולות עתה במפרט שברולט ספארק בישראל, שככל הנראה היו משיגות לה ציון גבוה יותר. כמו כן, שברולט ספארק נבחנה במבחן הבטיחות של ארגון IIHS האמריקאי וקיבלה ציון מרבי בהגנה על הנוסעים בתאונות חזית וצד.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

במהלך מתיחת הפנים זכה אבזור הבטיחות לשדרוג משמעותי וחריג בקטגוריה, וכעת מציעה שברולט ספארק בכל רמות האבזור מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, מצלמת רוורס מקורית, ועשר כריות אוויר. נציין כי מערכת ההתרעה על שמירת המרחק מלפנים פעלה היטב במהלך ימי המבחן. המערכת מספקת התרעה קולית ויזואלית עם תאורה אדומה המוקרנת על השמשה הקדמית בעת קרבה מסוכנת לרכב שלפנים. רמת אבזור הבטיחות על פי דירוג משרד התחבורה עומדת על 4 מתוך 8.

 

תמורה למחיר

 

שברולט ספארק מוצעת בישראל בשלוש רמות אבזור. גרסת LT שעלותה 81,000 ₪ מציעה בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', 4 רמקולים, חיבורי AUX ו- USB, משענת יד לנהג, וחיישן תאורה. רמת האבזור LTZ מוצעת תמורת 81,500 ₪ וכוללת בנוסף חישוקים קלים בקוטר 15 אינץ'. רמת האבזור פרימייר מוצעת תמורת 83,000 ₪ וכוללת בנוסף מערכת שמע משודרגת עם 6 רמקולים, מושבים בריפוד דמוי עור, מפתח חכם לכניסה והנעה ללא מפתח, ותאורת יום מסוג LED.

 

במסגרת מתיחת הפנים עברה שברולט ספארק שינויים קלים יחסית, אך אלה טיפלו בדיוק בנקודות הדורשות טיפול והפכו אותה למכונית ראויה יותר מבעבר. מדובר אמנם במכונית עירונית וקומפקטית אך שברולט ספארק מעניקה לנהג ולנוסעים הרגשה של נסיעה ברכב בוגר וגדול יותר. יחידת ההנעה מוצלחת ונעימה מאוד לשימוש מבלי להעניש בצריכת דלק גבוהה. רמת האבזור בולטת לטובה, במיוחד בתחום אבזור הבטיחות. שברולט ספארק מציעה אלטרנטיבה טובה לצמד האחיות המתחרות מקוריאה והרוכשים שיעזו לנסות רכב שונה משל השכנים, ייהנו מתמורה הולמת לכספם.

 

שברולט ספארק פרימייר
מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,399 סמ"ק
הספק מרבי משולב 98/6,200 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 13.1/4,400 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 3,655 מ"מ
רוחב כללי 1,595 מ"מ
גובה כללי 1,483 מ"מ
בסיס גלגלים 2,385 מ"מ
מיכל דלק 35 ליטרים
נפח תא מטען

313 ליטרים (לפי תקן SAE)

משקל עצמי 1,138 ק"ג
מהירות מרבית 179 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 12.6 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.0 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 3 כוכבים (2017)
רמת אבזור בטיחותי 4 (מתוך 8)
מחיר

82,990 ₪

 

 

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלה ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.