שברולט ספארק במבחן דרכים (מתיחת פנים)

 

שברולט ספארק עברה מקצה שיפורים וחוזרת לתחרות עם מפרט מבטיח ואבזור בטיחות משודרג

תגיות | עירוניות, שברולט, ספארק, מחירון רכב, מבחן דרכים שברולט ספארק 2019

הדור הראשון של שברולט ספארק הגיע ארצה מעט באיחור למהפכת המיני והציע עיצוב מקורי אך תיבת הילוכים ידנית בלבד. בדור השני בחרה שברולט בעיצוב בוגר יותר וציידה את הספארק במנוע בנזין 1.4 ליטרים גדול וחזק ביחס למקובל בסגמנט ובתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. מאז היא נמצאת בקרב רבות המכר בקטגוריית המיני אותה מובילות האחיות הקוריאניות יונדאי i10 וקיה פיקנטו. מתיחת הפנים האחרונה העניקה לשברולט ספארק עיצוב עדכני ותוספת אבזור בטיחות. יצאנו לבדוק האם זה מה שיעזור לה לטפס לראש טבלת המסירות.

 

סרטון מבחן דרכים שברולט ספארק

 

שברולט ספארק פרימייר
יתרונות   אבזור, מערכות בטיחות, ביצועים, אחריות
חסרונות   נסיעה קופצנית, תא מטען קטן

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

עיצוב ונוחות

 

העיצוב החיצוני של שברולט ספארק זכה לעדכון קל המתרכז בעיקר בחזית. לגריל הקדמי המפוצל נוספה מסגרת כרום עבה אשר גולשת גם אל הפנסים הקדמיים. פנסי האיתות נדדו אל קצות הפגוש הקדמי ובגרסת פרימייר הבכירה בה נהגנו, הם מוקפים בתאורת יום מסוג LED. מהצד זו אותה שברולט ספארק המוכרת, עם קו מותנים מודגש המטפס מהכנף הקדמית עד לדלת האחורית שידית הפתיחה שלה מוסתרת במסגרת החלון. קו עיצוב נוסף מטפס מהדלת האחורית ומתחבר אל הפנס האחורי.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

ברכב המבחן ברמת אבזור פרימייר חישוקים קלים נאים ועיטורי כרום בידיות הדלתות הקדמיות ובמסגרת חלונות הצד. מאחור לא נצפו שינויים עיצוביים והעיצוב נותר נאה. רכב המבחן הגיע בצבע כחול טורקיז מנצנץ שהלם אותו מאוד. במבחר הצבעים ישנם גוונים נועזים נוספים. מידותיה של שברולט ספארק מציבות אותה בין המכוניות הגדולות בקטגוריה ביחד עם יונדאי i10 וקיה פיקנטו. אורכה 3,655 מ"מ, רוחבה 1,595 מ"מ, גובהה 1,483 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,385 מ"מ.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

עיצוב תא הנוסעים נותר כמעט זהה וזכה לעדכונים קלים בעיקר בבחירת חומרי הדיפון. האלמנט הבולט ביותר הוא הקונסולה המרכזית המשלבת פלסטיק שחור מבריק וכסוף, מסך מגע בגודל 7 אינץ' ופקדי שליטה בבקרת האקלים. מול הנוסע מלפנים תא אחסון פתוח ופנל שחור מבריק המקיף את פתחי המיזוג. בצד הנהג הגה נאה וגדול למדי המחופה עור נעים למגע, דרכו צופים בלוח המחוונים המכיל צג מידע גדול וברור למחשב הדרך המואר בגווני תכלת בחשיכה.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

דיפון הדלתות הקדמיות נאה והן כוללות תא לאחסון בקבוקים. דיפון הדלת האחורית פשוט יותר. בין המושבים קונסולה צרה עם תאים פתוחים וצמד מחזיקי כוסות. בורר ההילוכים נאה ומעניק רושם איכותי אך בלם היד פשוט יותר. איכות החומרים בסיסית אך לא זולה. איכות ההרכבה טובה מאוד ולא נתקלנו בדיפונים רופפים או ברעשי פלסטיקה.

 

הדלתות הקדמיות גדולות אך לא נפתחות בזווית רחבה מספיק. לנהג ולנוסע מלפנים מושבים מעט קטנים. מסעד הגב צר ויתאים יותר לבעלי מבנה גוף צנום, ומסעד הרגליים קצר ועלול לגרום לעומס על הברכיים ולכאבים בנסיעות ארוכות. ברכב המבחן ברמת אבזור פרימייר זכו המושבים לריפוד דמוי עור שנראה טוב אך מתחמם בשמש ובנסיעות ארוכות והופך למעט דביק. מציאת תנוחת ישיבה אידיאלית מעט מאתגרת משום שההגה מתכוונן לגובה בלבד.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

המושב האחורי יתאים לשני נוסעים אשר יאלצו להשתחל פנימה דרך דלתות קטנות אך יזכו למרווח רגליים הולם ולמרווח ראש מפתיע לטובה. אמנם הרצפה שטוחה אך נוסע שלישי במרכז יהפוך את האווירה במושב האחורי לאינטימית מדי. שלושה ילדים יוכלו לחלוק את המושב האחורי אך סף החלונות הגבוה יפריע להם לראות את הנוף.

 

הנדסת האנוש טובה וניתן להסתגל במהירות לתפעול הרכב. המסך המרכזי נוח לשימוש ומגיב היטב למגע. מערכת ההפעלה מודרנית ותתופעל בקלות על ידי כל משתמשי הסמארטפונים. החיבור לממשקי Apple Car Play ו- Android Auto פשוט ופועל היטב. גם כפתורי התפעול שעל ההגה נוחים לשימוש ושולטים במערכת השמע, מחשב הדרך ובבקרת השיוט.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

שברולט ספארק מציעה תא מטען בנפח 313 על פי תקן SEA האמריקאי המאפשר מדידה מרצפת תא המטען ועד התקרה. במפרט של הדגם הקודם הופיע נתון של 185 ליטרים עד גובה המדף ומשום שלא נערכו שינויים מהותיים במתיחת הפנים, הנפח נותר דומה. דיפון תא המטען מעט מרושל, מפתח הדלת צר, סף ההטענה גבוה, ומבנה תא המטען עמוק ומאלץ העמסת הציוד בשכבות. קיפול המושבים האחוריים מתבצע בשני שלבים ומעט מסורבל, אך יוצר חלל שימושי שאפשר לנו להוביל אף כורסה קטנה במהלך ימי המבחן.

 

לשברולט ספארק שדה ראיה טוב לפנים ולצדדים בזכות דשבורד נמוך, שמשה גדולה, וחלונות צד קדמיים עם סף נמוך. קורות A מעט עבות ולעיתים יאלצו את הנהג לנוע מעט קדימה כדי להעיף מבט נוסף לצדדים בהגעה לצומת. הראות לאחור מוגבלת עקב שמשה קטנה אך מצלמת רוורס היא ציוד סטנדרטי בכל רמות האבזור. בגרסת פרימייר מקבלים גם חיישני רוורס מקוריים. מראת הצד השמאלית מגדילה את הנשקף ממנה כנהוג במכוניות אמריקאיות ויוצרת שטח מת גדול. בחשיכה הרגשנו סנוור מאורות המשתקפים במראות באופן שלא הורגש ברכבים אחרים.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

שברולט ספארק היא מכונית קטנה עם בסיס גלגלים קצר וכיול מתלים נוקשה ההופך את הנסיעה בעיר לקופצנית, במיוחד בנסיעה מעל רצף מהמורות. מהעבר השני כיול המתלים הנוקשה מסייע לה להישאר מרוסנת ולא לטלטל את הנוסעים בכביש הסלול היטב. מחוץ לעיר נמשך הריסון המוצלח ותורם גם להפחתת זוויות הגלגול. שברים וגלים בכביש יגרמו לרכב לקפץ קלות במהלך עיקול. בידוד הרעשים טוב. רעשי הרוח מושתקים היטב, המנוע נשמע רק תחת מאמץ אך רעשי הצמיגים נוכחים במהירות בין עירונית.

 

ביצועים

 

לשברולט ספארק מנוע גדול ביחס למקובל בקטגוריית המיני. מנוע הבנזין בנפח 1.4 ליטרים מפיק 98 כ"ס ומומנט של 13.1 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה ללא אפשרות לתפעול ידני, אך כוללת מצב L יעיל המסייע בבלימת מנוע בירידות. שברולט ספארק מאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 12.6 שניות לפי נתוני היצרן ובמבחן שלנו נמדדה תאוצה זו תוך 12.9 שניות.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

בעיר יחידת הכוח מתנהלת היטב עם יציאה זריזה מהמקום ודחף מיידי. התיבה הרציפה היא מהסוג המדמה העברת הילוכים באופן מוצלח ולא מציבה את המנוע בסל"ד גבוה בכל זמן ההאצה. מחוץ לעיר תורמת תיבת ההילוכים לסל"ד שיוט נמוך ולאווירה רגועה. תחת עומס מורגש צליל המנוע בתא הנוסעים ואינו ערב לאוזן אך הביצועים טובים כך שהמנוע לא נדרש למאמץ לאורך זמן.

 

לשברולט ספארק אין יומרות ספורטיביות והיא שומרת על התנהגות כביש בטוחה. בכניסה מהירה לפניה תפגין שברולט ספארק תת היגוי מתון אך אחיזת הכביש טובה ומאפשרת שמירה על קו הפניה המבוקש. ההגה מציע משקל קל כנוצה בעיר אך משקלו עולה עם מהירות הנסיעה ומרגיש נכון יותר.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

דוושת הבלם אינה לינארית, התגובה ללחיצה הראשונה נחושה אך בהמשך מאבדים הבלמים מכוחם ולא אחת נדרשנו ללחיצה עד סוף מהלך הדוושה. במהירויות גבוהות מושפעת שברולט ספארק קלות מרוחות צד אך לא באופן שיערער את בטחון האוחז בהגה.

 

צריכת דלק

 

צריכת הדלק המשולבת של שברולט ספארק עומדת על 17.8 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן ואילו במהלך מבחן הדרכים נמדדה צריכה משולבת של 13.0 ק"מ לליטר. מיכל הדלק בנפח 35 ליטרים וטווח הנסיעה המשוער עומד על כ- 400 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 4 מתוך 15.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2018 דורגה שברולט במקום ה- 18 מתוך 27 יצרנים, אך שברולט ספארק לא נמנתה עם דגמי המותג שהשתתפו בסקר האמינות של הארגון. לעומת זאת, בסקר האמינות לשנת 2019 של ארגון J.D. Power, הבודק מספר ממוצע של תקלות לכל מאה רכבים בני 3 שנים (PP100), דורגה שברולט במקום הרביעי, כשהיא מטפסת 2 שלבים מסקר שנה קודמת. בכל מקרה שברולט ספארק משווקת בישראל עם אחריות רחבה למשך 5 שנים, שתקנה שקט נפשי לרוכשים. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 487 ₪, עלות הטיפול השני 764 ₪, עלות הטיפול השלישי 487 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,325 ₪. סך עלות ארבעת הטיפולים הראשונים 3,063 ₪ ותואמת את המקובל בקטגוריית המיני.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

עלות פנס קדמי 3,938 ₪, עלות פנס אחורי 2,011 ₪, עלות מראת צד 2,431 ₪, עלות סט רפידות בלם קדמיות 589 ₪, ועלות זוג צלחות בלם קדמיות 690 ₪. עלויות החלפים גבוהות מהמקובל בקרב המתחרות. מחירה של שברולט ספארק מציב אותה בקבוצת רישוי 1 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 1,235 ₪.

 

בטיחות

 

שברולט ספארק לא נבחנה במבחני הריסוק של ארגון Euro Ncap אך אחותה התאומה אופל קארל נבחנה בשנת 2017 וקיבלה 3 כוכבים בלבד מתוך 5 עם ציונים של 61% בסעיף הגנה על מבוגרים, 60% בסעיף הגנה על ילדים, 58% בסעיף הגנה על הולכי רגל, ו- 25% בסעיף מערכות הבטיחות. אופל קארל נבחנה ללא מערכות הבטיחות המתקדמות הכלולות עתה במפרט שברולט ספארק בישראל, שככל הנראה היו משיגות לה ציון גבוה יותר. כמו כן, שברולט ספארק נבחנה במבחן הבטיחות של ארגון IIHS האמריקאי וקיבלה ציון מרבי בהגנה על הנוסעים בתאונות חזית וצד.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

במהלך מתיחת הפנים זכה אבזור הבטיחות לשדרוג משמעותי וחריג בקטגוריה, וכעת מציעה שברולט ספארק בכל רמות האבזור מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, מצלמת רוורס מקורית, ועשר כריות אוויר. נציין כי מערכת ההתרעה על שמירת המרחק מלפנים פעלה היטב במהלך ימי המבחן. המערכת מספקת התרעה קולית ויזואלית עם תאורה אדומה המוקרנת על השמשה הקדמית בעת קרבה מסוכנת לרכב שלפנים. רמת אבזור הבטיחות על פי דירוג משרד התחבורה עומדת על 4 מתוך 8.

 

תמורה למחיר

 

שברולט ספארק מוצעת בישראל בשלוש רמות אבזור. גרסת LT שעלותה 81,000 ₪ מציעה בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', 4 רמקולים, חיבורי AUX ו- USB, משענת יד לנהג, וחיישן תאורה. רמת האבזור LTZ מוצעת תמורת 81,500 ₪ וכוללת בנוסף חישוקים קלים בקוטר 15 אינץ'. רמת האבזור פרימייר מוצעת תמורת 83,000 ₪ וכוללת בנוסף מערכת שמע משודרגת עם 6 רמקולים, מושבים בריפוד דמוי עור, מפתח חכם לכניסה והנעה ללא מפתח, ותאורת יום מסוג LED.

 

במסגרת מתיחת הפנים עברה שברולט ספארק שינויים קלים יחסית, אך אלה טיפלו בדיוק בנקודות הדורשות טיפול והפכו אותה למכונית ראויה יותר מבעבר. מדובר אמנם במכונית עירונית וקומפקטית אך שברולט ספארק מעניקה לנהג ולנוסעים הרגשה של נסיעה ברכב בוגר וגדול יותר. יחידת ההנעה מוצלחת ונעימה מאוד לשימוש מבלי להעניש בצריכת דלק גבוהה. רמת האבזור בולטת לטובה, במיוחד בתחום אבזור הבטיחות. שברולט ספארק מציעה אלטרנטיבה טובה לצמד האחיות המתחרות מקוריאה והרוכשים שיעזו לנסות רכב שונה משל השכנים, ייהנו מתמורה הולמת לכספם.

 

שברולט ספארק פרימייר
מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,399 סמ"ק
הספק מרבי משולב 98/6,200 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 13.1/4,400 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 3,655 מ"מ
רוחב כללי 1,595 מ"מ
גובה כללי 1,483 מ"מ
בסיס גלגלים 2,385 מ"מ
מיכל דלק 35 ליטרים
נפח תא מטען

313 ליטרים (לפי תקן SAE)

משקל עצמי 1,138 ק"ג
מהירות מרבית 179 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 12.6 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.0 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 3 כוכבים (2017)
רמת אבזור בטיחותי 4 (מתוך 8)
מחיר

82,990 ₪

 

 

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקראת ש

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה.

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ

     
  • קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    11.04.19 | מבחני רכב

    קיה ספורטאז' זכה למתיחת פנים וקיבל מנוע טורבו דיזל חדש. זו הזדמנות מצויינת לבחון את רב המכר בקטגוריה בגרסה חסכונית ומעניינת

    קיה ספורטאז' החל את מהפכת "הקרוסאובר לכל פועל" ומתברג כעת כרכב השני הנמכר בישראל לשנת 2018. הרפורמה שהחיל קיה ספורטאז' אורבן בגרסת 1.6 ליטרים אוטומטית במחיר של מכונית משפחתית, הביאה את סגמנט הקרוסאוברים אל מרכז הקונצנזוס ויצרה שינוי משמעותי ביותר בשוק הרכב הישראלי. מבט חטוף בטבלת המכירות מלמד כי סגמ

     
  • סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    04.04.19 | מבחני רכב

    סוזוקי ויטרה קיבל מנוע טורבו מודרני ועיצוב עדכני. יצאנו לבחון את הקרוסאובר הקומפקטי בגרסתו החדשה

    סוזוקי ויטרה היה מחלוצי קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים ועוד בשנות ה- 80 של המאה הקודמת הציע יכולת שטח טובה בחבילה קטנה, עם הילוך כוח ועבירות גבוהה ביחס למחיר. בדור הרביעי הפך סוזוקי ויטרה לקרוסאובר עירוני המציע עיצוב אופנתי ויכולת טובה בכביש תוך ויתור על יכולת השטח. לחובבי השבילים מוצעת גם גרסת הנעה

     
  • טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    31.03.19 | מבחני רכב

    טויוטה ראב 4 החדש מציע עיצוב מוחצן, יחידת הנעה היברידית ותג מחיר בקצה העליון של הקטגוריה. יצאנו לבחון את המתחרה החדש והמסקרן

    טויוטה ראב 4 הינו חלוץ הקטגוריה הפורחת ביותר בשוק המקומי בשנים האחרונות. כבר בשנת 1994, טרם התחיל הרומן של הנהג הישראלי עם רכבי פנאי שטח, הוצג הדור הראשון של טויוטה ראב 4 (ראשי תיבות Recreational Activity Vehicle 4WD) אשר הקדים את זמנו, מתוך הבנה כי רובם המוחלט של נהגי רכבי הפנאי בוחרים בהם בשל הישי

     
  • קיה נירו PHEV במבחן דרכים

    קיה נירו PHEV במבחן דרכים

    27.03.19 | מבחני רכב

    גרסת הפלאג-אין הייבריד של קיה נירו מציעה צריכת דלק נמוכה יותר אך מחיר רכישה גבוה יותר. יצאנו למבחן דרכים חסכוני במיוחד

    קיה נירו PHEV הינה גרסה היברידית נטענת (פלאג-אין הייבריד) לקרוסאובר ההיברידי המוכר של היצרנית. משמעות הדבר היא שיחידת ההנעה ההיברידית הכוללת מנוע בנזין בשילוב מנוע חשמלי, מקבלת בגרסה זו סוללת ליתיום-יון פולימר הניתנת לטעינה גם משקע תלת פאזי ביתי. כאשר הסוללה טעונה במלואה, ניתן לנסוע באמצעות אנרגיית

     
  • מאזדה 6 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מאזדה 6 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    17.03.19 | מבחני רכב

    מאזדה 6 מנסה לשדרג את מעמדה ולטפס אל מחוזות הפרימיום

    מאזדה 6 היא אחת המכוניות המזוהות ביותר בישראל. היא החליפה את מאזדה 626 שהעירה את קטגוריית המשפחתיות הגדולות כשזכתה לתמחור אטרקטיבי וסחפה אחריה את המתחרות להורדת מחירים. הדור הראשון של מאזדה 6 היה נציג ראשון לדגמי ה'זום זום' של מאזדה, עם עיצוב חיצוני מרשים ושלדה שיצרה מכונית מהנה מאוד לנהיגה.

     
  • טויוטה פריוס פלוס במבחן דרכים

    טויוטה פריוס פלוס במבחן דרכים

    11.03.19 | מבחני רכב

    טויוטה פריוס פלוס מציע 7 מושבים, יחידת הנעה היברידית חסכונית, ותג מחיר של 169,900 ₪. יצאנו לבדוק למי הוא מתאים

    המיניוואן טויוטה פריוס פלוס מבוסס על טויוטה פריוס מדור קודם ומצוייד באותה יחידת הנעה היברידית, אך מציע בסיס גלגלים ארוך ב- 80 מ"מ וגג גבוה ב- 85 מ"מ כדי לאפשר הובלת 7 נוסעים. טויוטה פריוס פלוס מיועד למשפחות ברוכות ילדים שאינן נכנעות לאופנת הקרוסאוברים ומעדיפות תא נוסעים פרקטי ומנוע חסכוני על פני מרכ

     
  • דאצ'יה סנדרו במבחן דרכים

    דאצ'יה סנדרו במבחן דרכים

    07.03.19 | מבחני רכב

    דאצ'יה מציעה מכונית סופר מיני אוטומטית במחיר של מכונית מיני. יצאנו לבדוק האם הסופר מיני הזולה בישראל מהווה קניה חכמה

    לדאצ'יה סנדרו יש לכאורה את כל הכלים להצלחה בשוק המקומי. היא מציעה את החוויה של קריעת ניילונים מרכב חדש מהיבואן במחיר נגיש של 63,000 ₪ ועושה זאת עם תיבת הילוכים אוטומטית ומנוע טורבו. לצד אלו יהנו הרוכשים מעלויות אחזקה זולות. דאצ'יה סנדרו יתרונות מחיר, נוחות נסיעה, מרווח פנים

     
  • יונדאי טוסון 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי טוסון 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    26.02.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר יונדאי טוסון זכה למתיחת פנים וזו הזדמנות מצויינת לבחון את רב המכר בקטגוריה הצומחת ביותר בשוק הרכב הישראלי

    סגמנט הקרוסאוברים הינו הצומח ביותר בשוק הרכב הישראלי, בעיקר בקרב הצרכן הפרטי אשר רוכש את רכבו מתוך בחירה אישית. בסגמנט זה שולטים ביד רמה מזה שנים צמד האחים מקוריאה - חתן השמחה יונדאי טוסון ואחיו החורג קיה ספורטאז'. שניהם עברו לאחרונה מתיחת פנים כאשר זו של יונדאי טוסון משמעותית יותר וכוללת עדכוני עיצ