שברולט ספארק במבחן דרכים (מתיחת פנים)

 

שברולט ספארק עברה מקצה שיפורים וחוזרת לתחרות עם מפרט מבטיח ואבזור בטיחות משודרג

תגיות | עירוניות, שברולט, ספארק, מבחן דרכים שברולט ספארק 2019

הדור הראשון של שברולט ספארק הגיע ארצה מעט באיחור למהפכת המיני והציע עיצוב מקורי אך תיבת הילוכים ידנית בלבד. בדור השני בחרה שברולט בעיצוב בוגר יותר וציידה את הספארק במנוע בנזין 1.4 ליטרים גדול וחזק ביחס למקובל בסגמנט ובתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. מאז היא נמצאת בקרב רבות המכר בקטגוריית המיני אותה מובילות האחיות הקוריאניות יונדאי i10 וקיה פיקנטו. מתיחת הפנים האחרונה העניקה לשברולט ספארק עיצוב עדכני ותוספת אבזור בטיחות. יצאנו לבדוק האם זה מה שיעזור לה לטפס לראש טבלת המסירות.

 

סרטון מבחן דרכים שברולט ספארק

 

שברולט ספארק פרימייר
יתרונות   אבזור, מערכות בטיחות, ביצועים, אחריות
חסרונות   נסיעה קופצנית, תא מטען קטן

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

עיצוב ונוחות

 

העיצוב החיצוני של שברולט ספארק זכה לעדכון קל המתרכז בעיקר בחזית. לגריל הקדמי המפוצל נוספה מסגרת כרום עבה אשר גולשת גם אל הפנסים הקדמיים. פנסי האיתות נדדו אל קצות הפגוש הקדמי ובגרסת פרימייר הבכירה בה נהגנו, הם מוקפים בתאורת יום מסוג LED. מהצד זו אותה שברולט ספארק המוכרת, עם קו מותנים מודגש המטפס מהכנף הקדמית עד לדלת האחורית שידית הפתיחה שלה מוסתרת במסגרת החלון. קו עיצוב נוסף מטפס מהדלת האחורית ומתחבר אל הפנס האחורי.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

ברכב המבחן ברמת אבזור פרימייר חישוקים קלים נאים ועיטורי כרום בידיות הדלתות הקדמיות ובמסגרת חלונות הצד. מאחור לא נצפו שינויים עיצוביים והעיצוב נותר נאה. רכב המבחן הגיע בצבע כחול טורקיז מנצנץ שהלם אותו מאוד. במבחר הצבעים ישנם גוונים נועזים נוספים. מידותיה של שברולט ספארק מציבות אותה בין המכוניות הגדולות בקטגוריה ביחד עם יונדאי i10 וקיה פיקנטו. אורכה 3,655 מ"מ, רוחבה 1,595 מ"מ, גובהה 1,483 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,385 מ"מ.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

עיצוב תא הנוסעים נותר כמעט זהה וזכה לעדכונים קלים בעיקר בבחירת חומרי הדיפון. האלמנט הבולט ביותר הוא הקונסולה המרכזית המשלבת פלסטיק שחור מבריק וכסוף, מסך מגע בגודל 7 אינץ' ופקדי שליטה בבקרת האקלים. מול הנוסע מלפנים תא אחסון פתוח ופנל שחור מבריק המקיף את פתחי המיזוג. בצד הנהג הגה נאה וגדול למדי המחופה עור נעים למגע, דרכו צופים בלוח המחוונים המכיל צג מידע גדול וברור למחשב הדרך המואר בגווני תכלת בחשיכה.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

דיפון הדלתות הקדמיות נאה והן כוללות תא לאחסון בקבוקים. דיפון הדלת האחורית פשוט יותר. בין המושבים קונסולה צרה עם תאים פתוחים וצמד מחזיקי כוסות. בורר ההילוכים נאה ומעניק רושם איכותי אך בלם היד פשוט יותר. איכות החומרים בסיסית אך לא זולה. איכות ההרכבה טובה מאוד ולא נתקלנו בדיפונים רופפים או ברעשי פלסטיקה.

 

הדלתות הקדמיות גדולות אך לא נפתחות בזווית רחבה מספיק. לנהג ולנוסע מלפנים מושבים מעט קטנים. מסעד הגב צר ויתאים יותר לבעלי מבנה גוף צנום, ומסעד הרגליים קצר ועלול לגרום לעומס על הברכיים ולכאבים בנסיעות ארוכות. ברכב המבחן ברמת אבזור פרימייר זכו המושבים לריפוד דמוי עור שנראה טוב אך מתחמם בשמש ובנסיעות ארוכות והופך למעט דביק. מציאת תנוחת ישיבה אידיאלית מעט מאתגרת משום שההגה מתכוונן לגובה בלבד.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

המושב האחורי יתאים לשני נוסעים אשר יאלצו להשתחל פנימה דרך דלתות קטנות אך יזכו למרווח רגליים הולם ולמרווח ראש מפתיע לטובה. אמנם מדרגת תעלת ההינע לא גבוהה אך נוסע שלישי במרכז יהפוך את האווירה במושב האחורי לאינטימית מדי. שלושה ילדים ללא מתקני ריסון יוכלו לחלוק את המושב האחורי אך סף החלונות הגבוה יפריע להם לראות את הנוף.

 

הנדסת האנוש טובה וניתן להסתגל במהירות לתפעול הרכב. המסך המרכזי נוח לשימוש ומגיב היטב למגע. מערכת ההפעלה מודרנית ותתופעל בקלות על ידי כל משתמשי הסמארטפונים. החיבור לממשקי Apple Car Play ו- Android Auto פשוט ופועל היטב. גם כפתורי התפעול שעל ההגה נוחים לשימוש ושולטים במערכת השמע, מחשב הדרך ובבקרת השיוט.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

שברולט ספארק מציעה תא מטען בנפח 313 על פי תקן SEA האמריקאי המאפשר מדידה מרצפת תא המטען ועד התקרה. במפרט של הדגם הקודם הופיע נתון של 185 ליטרים עד גובה המדף ומשום שלא נערכו שינויים מהותיים במתיחת הפנים, הנפח נותר דומה. דיפון תא המטען מעט מרושל, מפתח הדלת צר, סף ההטענה גבוה, ומבנה תא המטען עמוק ומאלץ העמסת הציוד בשכבות. קיפול המושבים האחוריים מתבצע בשני שלבים ומעט מסורבל, אך יוצר חלל שימושי שאפשר לנו להוביל אף כורסה קטנה במהלך ימי המבחן.

 

לשברולט ספארק שדה ראיה טוב לפנים ולצדדים בזכות דשבורד נמוך, שמשה גדולה, וחלונות צד קדמיים עם סף נמוך. קורות A מעט עבות ולעיתים יאלצו את הנהג לנוע מעט קדימה כדי להעיף מבט נוסף לצדדים בהגעה לצומת. הראות לאחור מוגבלת עקב שמשה קטנה אך מצלמת רוורס היא ציוד סטנדרטי בכל רמות האבזור, וגרסת פרימייר כוללת גם חיישני רוורס מקוריים. מראת הצד השמאלית מגדילה את הנשקף ממנה כנהוג במכוניות אמריקאיות ויוצרת שטח מת גדול. בחשיכה הרגשנו סנוור מאורות המשתקפים במראות באופן שלא הורגש ברכבים אחרים.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

שברולט ספארק היא מכונית קטנה עם בסיס גלגלים קצר וכיול מתלים נוקשה ההופך את הנסיעה בעיר לקופצנית, במיוחד בנסיעה מעל רצף מהמורות. מהעבר השני כיול המתלים הנוקשה מסייע לה להישאר מרוסנת ולא לטלטל את הנוסעים בכביש הסלול היטב. מחוץ לעיר נמשך הריסון המוצלח ותורם גם להפחתת זוויות הגלגול. שברים וגלים בכביש יגרמו לרכב לקפץ קלות במהלך עיקול. בידוד הרעשים טוב. רעשי הרוח מושתקים היטב, המנוע נשמע רק תחת מאמץ אך רעשי הצמיגים נוכחים במהירות בין עירונית.

 

ביצועים

 

לשברולט ספארק מנוע גדול ביחס למקובל בקטגוריית המיני. מנוע הבנזין בנפח 1.4 ליטרים מפיק 98 כ"ס ומומנט של 13.1 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה ללא אפשרות לתפעול ידני, אך כוללת מצב L יעיל המסייע בבלימת מנוע בירידות. שברולט ספארק מאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 12.6 שניות לפי נתוני היצרן ובמבחן שלנו נמדדה תאוצה זו תוך 12.9 שניות.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

בעיר יחידת הכוח מתנהלת היטב עם יציאה זריזה מהמקום ודחף מיידי. התיבה הרציפה היא מהסוג המדמה העברת הילוכים באופן מוצלח ולא מציבה את המנוע בסל"ד גבוה בכל זמן ההאצה. מחוץ לעיר תורמת תיבת ההילוכים לסל"ד שיוט נמוך ולאווירה רגועה. תחת עומס מורגש צליל המנוע בתא הנוסעים ואינו ערב לאוזן אך הביצועים טובים כך שהמנוע לא נדרש למאמץ לאורך זמן.

 

לשברולט ספארק אין יומרות ספורטיביות והיא שומרת על התנהגות כביש בטוחה. בכניסה מהירה לפניה תפגין שברולט ספארק תת היגוי מתון אך אחיזת הכביש טובה ומאפשרת שמירה על קו הפניה המבוקש. ההגה מציע משקל קל כנוצה בעיר אך משקלו עולה עם מהירות הנסיעה ומרגיש נכון יותר.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

דוושת הבלם אינה לינארית, התגובה ללחיצה הראשונה נחושה אך בהמשך מאבדים הבלמים מכוחם ולא אחת נדרשנו ללחיצה עד סוף מהלך הדוושה. במהירויות גבוהות מושפעת שברולט ספארק קלות מרוחות צד אך לא באופן שיערער את בטחון האוחז בהגה.

 

צריכת דלק

 

צריכת הדלק המשולבת של שברולט ספארק עומדת על 17.8 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן ואילו במהלך מבחן הדרכים נמדדה צריכה משולבת של 13.0 ק"מ לליטר. מיכל הדלק בנפח 35 ליטרים וטווח הנסיעה המשוער עומד על כ- 400 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 4 מתוך 15.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2018 דורגה שברולט במקום ה- 18 מתוך 27 יצרנים, אך שברולט ספארק לא נמנתה עם דגמי המותג שהשתתפו בסקר האמינות של הארגון. לעומת זאת, בסקר האמינות לשנת 2019 של ארגון J.D. Power, הבודק מספר ממוצע של תקלות לכל מאה רכבים בני 3 שנים (PP100), דורגה שברולט במקום הרביעי, כשהיא מטפסת 2 שלבים מסקר שנה קודמת. בכל מקרה שברולט ספארק משווקת בישראל עם אחריות רחבה למשך 5 שנים, שתקנה שקט נפשי לרוכשים. 

טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 487 ₪, עלות הטיפול השני 764 ₪, עלות הטיפול השלישי 487 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,325 ₪. סך עלות ארבעת הטיפולים הראשונים 3,063 ₪ ותואמת את המקובל בקטגוריית המיני.

 

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

עלות פנס קדמי 3,938 ₪, עלות פנס אחורי 2,011 ₪, עלות מראת צד 2,431 ₪, עלות סט רפידות בלם קדמיות 589 ₪, ועלות זוג צלחות בלם קדמיות 690 ₪. עלויות החלפים גבוהות מהמקובל בקרב המתחרות. מחירה של שברולט ספארק מציב אותה בקבוצת רישוי 1 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 1,235 ₪.

 

בטיחות

 

שברולט ספארק לא נבחנה במבחני הריסוק של ארגון Euro Ncap אך אחותה התאומה אופל קארל נבחנה בשנת 2017 וקיבלה 3 כוכבים בלבד מתוך 5 עם ציונים של 61% בסעיף הגנה על מבוגרים, 60% בסעיף הגנה על ילדים, 58% בסעיף הגנה על הולכי רגל, ו- 25% בסעיף מערכות הבטיחות. אופל קארל נבחנה ללא מערכות הבטיחות המתקדמות הכלולות עתה במפרט שברולט ספארק בישראל, שככל הנראה היו משיגות לה ציון גבוה יותר. כמו כן, שברולט ספארק נבחנה במבחן הבטיחות של ארגון IIHS האמריקאי וקיבלה ציון מרבי בהגנה על הנוסעים בתאונות חזית וצד.

 

שברולט ספארק שברולט ספארק

 

במהלך מתיחת הפנים זכה אבזור הבטיחות לשדרוג משמעותי וחריג בקטגוריה, וכעת מציעה שברולט ספארק בכל רמות האבזור מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, מצלמת רוורס מקורית, ועשר כריות אוויר. נציין כי מערכת ההתרעה על שמירת המרחק מלפנים פעלה היטב במהלך ימי המבחן. המערכת מספקת התרעה קולית ויזואלית עם תאורה אדומה המוקרנת על השמשה הקדמית בעת קרבה מסוכנת לרכב שלפנים. רמת אבזור הבטיחות על פי דירוג משרד התחבורה עומדת על 4 מתוך 8.

 

תמורה למחיר

 

שברולט ספארק מוצעת בישראל בשלוש רמות אבזור. גרסת LT שעלותה 81,000 ₪ מציעה בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', 4 רמקולים, חיבורי AUX ו- USB, משענת יד לנהג, וחיישן תאורה. רמת האבזור LTZ מוצעת תמורת 81,500 ₪ וכוללת בנוסף חישוקים קלים בקוטר 15 אינץ'. רמת האבזור פרימייר מוצעת תמורת 83,000 ₪ וכוללת בנוסף מערכת שמע משודרגת עם 6 רמקולים, מושבים בריפוד דמוי עור, מפתח חכם לכניסה והנעה ללא מפתח, ותאורת יום מסוג LED.

 

במסגרת מתיחת הפנים עברה שברולט ספארק שינויים קלים יחסית, אך אלה טיפלו בדיוק בנקודות הדורשות טיפול והפכו אותה למכונית ראויה יותר מבעבר. מדובר אמנם במכונית עירונית וקומפקטית אך שברולט ספארק מעניקה לנהג ולנוסעים הרגשה של נסיעה ברכב בוגר וגדול יותר. יחידת ההנעה מוצלחת ונעימה מאוד לשימוש מבלי להעניש בצריכת דלק גבוהה. רמת האבזור בולטת לטובה, במיוחד בתחום אבזור הבטיחות. שברולט ספארק מציעה אלטרנטיבה טובה לצמד האחיות המתחרות מקוריאה והרוכשים שיעזו לנסות רכב שונה משל השכנים, ייהנו מתמורה הולמת לכספם.

 

שברולט ספארק פרימייר
מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,399 סמ"ק
הספק מרבי משולב 98/6,200 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 13.1/4,400 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 3,655 מ"מ
רוחב כללי 1,595 מ"מ
גובה כללי 1,483 מ"מ
בסיס גלגלים 2,385 מ"מ
מיכל דלק 35 ליטרים
נפח תא מטען

313 ליטרים (לפי תקן SAE)

משקל עצמי 1,138 ק"ג
מהירות מרבית 179 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 12.6 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.0 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 3 כוכבים (2017)
רמת אבזור בטיחותי 4 (מתוך 8)
מחיר

82,990 ₪

 

 

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • קאדילק XT5 טורבו 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    קאדילק XT5 טורבו 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.05.20 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק כמה טוב עשתה מתיחת הפנים לרכב הפנאי קאדילק XT5 ואיך מתמודד מנוע 2.0 ליטרים עם רכב במשקל 1.8 טון

    קאדילק עושה בעשור האחרון צעדים חשובים בהפיכת המותג לצעיר ואטרקטיבי יותר בכל קשת דגמיה תוך שמירה על התדמית היוקרתית. קאדילק XT5 הושק בשנת 2017 כמחליף לקאדילק SRX והציג עיצוב שונה מהמתחרים. מתיחת הפנים האחרונה שומרת על עיצובו המוצלח של רכב הפנאי האמריקאי אך כוללת נגיעות קוסמטיות קלות, מערכות בטיחות עד

     
  • פיג'ו 5008 1.2 ליטרים במבחן דרכים

    פיג'ו 5008 1.2 ליטרים במבחן דרכים

    30.04.20 | מבחני רכב

    הקרב בין רכבי הפנאי 7 מושבים הולך ומתעצם עם גרסה חדשה ומוזלת לפיג'ו 5008 אשר חמושה במנוע 3 צילינדרים צנוע בנפח 1.2 ליטרים

    רכבי הפנאי החמושים בשבעה מושבים ביצעו חיסול ממוקד במיניוואנים המסורתיים. משפחות גדולות כבר לא חייבות לרכוש רכב מגודל עם חזות מסחרית ורובן בוחרות בישיבה הגבוהה ובעיצוב הפנאי על אף פשרות בסעיפי המרחב הפנימי והשימושיות. פיג'ו 5008 1.2 טורבו אקטיב יתרונות עיצוב, מרווח, שימושיות, נוחות נ

     
  • פיג'ו 2008 החדש 2020 במבחן דרכים

    פיג'ו 2008 החדש 2020 במבחן דרכים

    19.04.20 | מבחני רכב

    פיג'ו 2008 החדש מתמודד בסגמנט רווי מתחרים ומתבלט בזכות עיצוב מרשים, תא נוסעים חדשני, ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. יצאנו לעמוד על מעלותיו וחסרונותיו של גור האריות החדש

    קטגוריית הקרוסאוברים העירוניים ממשיכה לפרוח, ולמרבית היצרניות יש נציג בקטגוריה המאיימת להוות תחליף למכונית סופר מיני. נראה כי מדובר בתהליך טבעי לאור העדפת השוק לרכבים המציעים תנוחת ישיבה מעט גבוהה יותר לצד פוזת שטח. העובדה כי המתחרים בסגמנט מבוססים על מכוניות סופר מיני ומהווים למעשה גרסה מוגבהת שלהן

     
  • ראם 2020 במבחן דרכים

    ראם 2020 במבחן דרכים

    12.04.20 | מבחני רכב

    ראם 2500 בגרסת לימיטד עושה בסטייל את מה שמצופה מטנדר אמריקאי גדול וחזק

    את טבלת המכירות בארה"ב מובילים באופן קבוע הטנדרים של פורד, שברולט וראם. בישראל המצב שונה, אך בעזרת הטבות מס נדיבות נמכרים טנדרים כאלה במספרים יפים. למבחן הדרכים שלנו התייצב ראם 2500 בגרסת לימיטד הבכירה והמפנקת שמחירה 280,000 ₪ לפני מע"מ ואין זה מקרי שדווקא גרסה זו נבחרה לייצג את הדגם. ר

     
  • אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    02.04.20 | מבחני רכב

    אופל קורסה החדשה מציעה יחידת הנעה חזקה, אבזור נדיב ועיצוב ספורטיבי במחיר גבוה ביחס לסגמנט. יצאנו לבחון את ההצעה החדשה בשוק הסופר מיני

    אופל קורסה בדורה השישי מציגה קפיצת מדרגה ענקית ביחס לקודמתה שלא זכתה להצלחה בשוק המקומי עקב עיצוב אנמי, מפרט מיושן ומוניטין חלש למותג אופל בישראל. אופל קורסה 2020 מבוססת על פלטפורמת CMP הגלובלית של קונצרן PSA, הקלה ב - 30 ק"ג לעומת קודמתה ומותאמת למנועים חשמליים. היבואנית החדשה לובינסקי תולה תקוות ר

     
  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן C3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב