מאזדה 6 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

 

מאזדה 6 מנסה לשדרג את מעמדה ולטפס אל מחוזות הפרימיום

תגיות | משפחתיות גדולות, מאזדה, 6 סדאן, מאזדה 6 2019, מבחן דרכים מאזדה 6 2019

מאזדה 6 היא אחת המכוניות המזוהות ביותר בישראל. היא החליפה את מאזדה 626 שהעירה את קטגוריית המשפחתיות הגדולות כשזכתה לתמחור אטרקטיבי וסחפה אחריה את המתחרות להורדת מחירים. הדור הראשון של מאזדה 6 היה נציג ראשון לדגמי ה'זום זום' של מאזדה, עם עיצוב חיצוני מרשים ושלדה שיצרה מכונית מהנה מאוד לנהיגה.

 

מאזדה 6 סיגניצ'ר
יתרונות   עיצוב, אבזור, תא נוסעים, הנאה מנהיגה
חסרונות   זמינות כוח וביצועים לא בליגה של מנועי טורבו

 

מאזדה 6 מאזדה 6

 

מאזדה של היום נמצאת עמוק בתוך יישום המהפכה הבאה, המעבר מיצרנית עממית ליצרנית פרימיום, ואחרי סנונית ראשונה בדמות מאזדה CX-5 החדש, הגיע תורה של מאזדה 6 לעבור מתיחת פנים שתקרב אותה אל מחוזות הפרימיום. יצאנו למבחן בגרסת סיגניצ'ר הבכירה שמחירה עומד על 199,900 ₪.

 

עיצוב ונוחות

 

מאזדה 6 בדורה הנוכחי נמצאת איתנו משנת 2013 וכבר אינה צעירה, אך למרות זאת העיצוב המקורי נותר רענן ונאה. לדגם המעודכן חזית חדשה הכוללת פנסים צרים יותר, גריל גדול ממדים עם מסגרת כרום המעטרת גם את חלקם התחתון של הפנסים, ופגוש עם כונס אוויר רחב ועיטורי כרום בקצוות. הצללית של מאזדה 6 מוכרת היטב עם קו מותניים מובחן וחלונות צד הנמשכים לאחור ומחזקים את הרושם הדינמי. החישוקים הקלים בצבע אפור כהה נראים פשוט מצויין. החלק האחורי זכה לפנסים עם גרפיקה חדשה ועיטור הכרום מעל לוחית הרישוי הודגש. לטעמנו מאזדה 6 החדשה שומרת על מקומה כאחת המכוניות הנאות בקטגוריה.

 

מאזדה 6 מאזדה 6

 

תא הנוסעים זכה לטיפול מקיף יותר במסגרת מתיחת הפנים וממחיש היטב את שאיפותיה הגבוהות של מאזדה. העיצוב נפלא ובהחלט משדר ניחוחות פרימיום. הגוון החום הייחודי לרמת האבזור סיגניצ'ר מושך את העין מיד עם פתיחת הדלת. הדשבורד משלב דיפון עץ סן המשמש ביפן לבניית רהיטים וכלי נגינה, ודמוי עור הפוך עם תפר כפול נאה ומוקפד. אותם חומרים איכותיים משמשים לדיפון הדלתות העוטפות את הנהג והנוסע וממשיכות את עיצוב הדשבורד.

 

מאזדה 6 מאזדה 6

 

ההגה נאה ולמרות צבירי כפתורים מאיימים, הוא פשוט מאוד לתפעול. לוח המחוונים בגרסה זו משלב מסך אך אפשרויות התצוגה שמרניות למדי. הקונסולה המרכזית מובחנת בזכות המסך הניצב בראשה. מתגי בקרת האקלים ממוקמים נמוך והם קלים ונוחים לתפעול. בתחתית הקונסולה תא פתוח קטן לטלפון הנייד. בין המושבים הקדמיים מפרידה קונסולה גבוהה ורחבה המאכלסת את בורר ההילוכים, בורר מצבי הנהיגה, בלם חניה חשמלי, ופקדי השליטה במסך המרכזי. איכות החומרים גבוהה מאוד ומשרה אווירה יוקרתית. איכות ההרכבה מצויינת, כל הדיפונים מעוגנים היטב למקומם ולא נשמעו רעשי פלסטיקה.

 

מאזדה 6 מאזדה 6

 

הנדסת האנוש טובה מאוד. מאזדה מאפשרת שליטה במסך המרכזי באמצעות מגע רק בחניה, אך בזמן נסיעה עוברת השליטה לפקד החוגה שבין המושבים, הנופל בטבעיות אל היד ומאפשר תפעול נוח ובטיחותי. נציין כי ממשקי Android Auto ו- Apple Car Play אינם מותאמים לשליטה מהחוגה ועל כן לא ניתן לבצע חלק מהפעולות בזמן נסיעה.

 

מאזדה 6 מאזדה 6

 

המושבים הקדמיים נוחים ורכים אך גם תומכים. ריפוד העור נעים מאוד למגע אך היינו שמחים לבסיס מושב מעט ארוך יותר. אפשרויות הכוונון רבות ומגוונות וקל להגיע לתנוחת נהיגה נוחה למרות הישיבה הנמוכה. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות אך רצוי להרכין מעט את הראש מפני פגיעה במשקוף. המרווח במושב האחורי מאכזב ביחס למידות החיצוניות אך הוא יהיה נוח עבור שני נוסעים שייהנו מפתחי מיזוג, משענת יד, ושקעי הטענה. נוסעים גבוהים יאלצו להתמודד עם מרווח ראש מוגבל. הנוסע השלישי במרכז יסבול מבסיס מושב מוגבה וממדרגת הינע גדולה.

 

מאזדה 6 מאזדה 6

 

במושב הנהג מתקבלת תחושה כי מאזדה 6 הינה מכונית גדולה ותנוחת הישיבה הנמוכה מעצימה זאת. קו החלונות גבוה ושטח החלונות קטן יחסית, אך לשמחתנו כל רמות האבזור מצויידות בחיישני חניה היקפיים הנדרכים בקרבה למכשול. בדגם הנבחן הצטרף מערך מצלמות היקפי המסייע בתמרונים צפופים אך מציג תמונה באיכות בינונית בלבד. קורות A מסיביות המרגישות קרובות אל הנהג עלולות לפגוע בשדה הראיה בהגעה לצמתים או מעגלי תנועה. מראות הצד גדולות, וכשמתרגלים לממדי הרכב ניתן לתמרן אותו גם בסמטאות צרות.

 

מאזדה 6 מאזדה 6

 

תא המטען בנפח 429 ליטרים. מבנהו רדוד וארוך ולכן נדרש לארגן היטב את הציוד כך שלא יתגלגל פנימה אל מעמקי התא. המושב האחורי מתקפל ויוצר רצפה שטוחה במפלס אחד עם תא המטען אך הפתח בין תא המטען לתא הנוסעים מגביל ומיועד בעיקר להובלת חפצים דקים וארוכים.

 

מאזדה 6 מאזדה 6

 

לנוכח חישוקי ענק בקוטר 19 אינץ' והנטיות הספורטיביות של מאזדה, התכוננו לחווית נסיעה קשיחה אך המתלים הפתיעו לטובה עם כיול מאוזן מאוד המאפשר ספיגה הולמת של רוב המהמורות, ומהלך מתלה ארוך מספיק כדי להתמודד גם עם גלים בכביש. גם שיבושים שהצליחו לחדור אל תא הנוסעים לא גרמו לטלטלות דרמטיות בזכות ריסון מוצלח של תנודות המרכב. בידוד הרעשים זכה לטיפול יסודי במסגרת מתיחת הפנים ורק שאון הצמיגים חודר מעט פנימה בכבישים מחוספסים.

 

ביצועים

 

במסגרת מתיחת הפנים הוצגה מאזדה 6 עם מנוע טורבו בנזין חדש בנפח 2.5 ליטרים בהספק 250 כ"ס, אך הוא מיועד לשוק האמריקאי ואינו משווק בישראל בשלב זה. רכב המבחן מצוייד במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ליטרים בהספק 195 כ"ס ב- 5,700 סל"ד ומומנט של 26.1 קג"מ ב- 3,250 סל"ד, הרומזים שיש ללחוץ על המצערת ולטפס במעלה מד הסל"ד כדי לזכות בביצועים זריזים. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית ומספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.2 על פי נתוני היצרן או 8.5 שניות בתנאי אמת לפי מדידות שערכנו. המהירות המרבית עומדת על 223 קמ"ש.

 

מאזדה 6 מאזדה 6

 

בנסיעה רגועה משרה יחידת ההנעה אווירה נינוחה עם העברות הילוכים מוקדמות וחלקות. כשמגבירים מהירות מחוץ לעיר, תהליך בניית הכוח מרגיש איטי ביחס למנועי טורבו אך בפועל הביצועים טובים למרות התחושה המתאמצת. נציין כי צליל המנוע לא ממש עושה חשק והיינו שמחים לצליל מעט יותר מסוקס.

 

מאזדה 6 מאזדה 6

 

מאזדה מתגאה בחווית הנהיגה של מאזדה 6 והיא אכן לא מאכזבת. אחיזת הכביש גבוה מאוד ומציבה את המגבלות רחוק. האף נכנס עמוק אל הפניה ואין נטייה לתת היגוי משבית שמחות. בלימה קלה תהדק עוד יותר את קו הפניה ובבלימה חזקה יותר עם שילוב הפנייה של ההגה תורגש פסיעה קלה של הזנב. ההגה ישיר ומדוייק, המשקל מוצלח וכך גם ההתנגדות לפניה, אך התקשורת מעט מעומעמת ביחס לזכור לנו מהדגם הקודם. הבלמים מצויינים, הם נושכים היטב ומהלך הדוושה לינארי ונוסך ביטחון. כבישים מפותלים עם עיקולים ארוכים הם שטח המחיה המועדף על מאזדה 6, וגם בימי המבחן הגשומים היא העניקה חווית נהיגה מהנה.

 

צריכת דלק

 

צריכת הדלק המשולבת של מאזדה 6 על פי נתוני היצרן עומדת על 14.5 ק"מ לליטר. במהלך מבחן הדרכים נרשמה צריכת דלק סבירה של 10.9 ק"מ לליטר בממוצע. עם מיכל דלק בקיבולת 62 ליטרים ניתן לצפון לטווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר עומדת על 4 מתוך 15.

 

מאזדה 6 מאזדה 6

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

מאזדה 6 משווקת בישראל עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ ולשנה שלישית או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. מרווח הטיפולים עומד על שנה או 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 1,123 ₪, עלות הטיפול השני 1,297 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,123 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,680 ₪. עלות 4 הטיפולים הראשונים עד 60,000 ק"מ עומדת על 5,223 ₪ והיא זולה מהמתחרות.

 

מאזדה 6 מאזדה 6

 

גם עלויות החלפים נמוכות ביחס למתחרות ומקנות למאזדה 6 יתרון מסויים בעלויות האחזקה. עלות פנס קדמי 7,375 ₪, עלות פנס אחורי 3,581 ₪, עלות מראת צד 1,477 ₪, עלות זוג רפידות בלם קדמיות 597 ₪, ועלות זוג צלחות בלם קדמיות עומדת על 720 ₪. מאזדה 6 ברמת אבזור סיגניצ'ר משוייכת לקבוצת רישוי 5 בה אגרת הרישוי השנתית עומדת על 2,401 ₪.

 

בטיחות

 

מאזדה 6 נבחנה במבחני הריסוק של ארגון Euro Ncap בשנת 2013 וזכתה לציון מרבי של 5 כוכבים, אך מאז נערכו שינויים רבים בקריטריונים ובשיטות הניקוד. ארגון הבטיחות האמריקאי NHTSA בחן את מאזדה 6 בשנת 2015 והעניק לה ציון מרבי של 5 כוכבים.

 

מאזדה 6 מאזדה 6

 

כל גרסאות מאזדה 6 בישראל משווקות עם מערכת ניטור מרחק מלפנים הכוללת זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית בחירום עד 80 קמ"ש, סיוע בבלימה במהירויות בין עירוניות, בקרת סטייה מנתיב הנסיעה הכוללת תיקון היגוי אקטיבי, מערכת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור עד למהירות 8 קמ"ש, התרעה על עייפות הנהג, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים. רמת האבזור פרימיום כוללת גם מערכת לניטור שטחים מתים ותנועה צולבת מאחור. ברמת האבזור סיגניצ'ר תקבלו גם פנסים עוקבי פניה. רמת אבזור הבטיחות בכל הגרסאות עומדת על 7 מתוך 8.

 

תמורה למחיר

 

מאזדה 6 משווקת בישראל במחיר של החל 169,900 ₪ לגרסת 2.0 ליטרים ברמת אבזור לקצ'ורי הכוללת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בקרת אקלים דו אזורית עם פתחי מיזוג למושב האחורי, ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות למושב הנהג, תאורת לד מלפנים ומאחור, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'. גרסת 2.5 ליטרים ברמת אבזור לקצ'ורי מוצעת תמורת 179,900 ₪ וכוללת בנוסף גג שמש חשמלי.

 

מאזדה 6 מאזדה 6

 

רמת האבזור פרימיום מוצעת תמורת 189,900 ₪ עם מנוע 2.5 ליטרים וכוללת בנוסף תצוגה עילית, מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, וילון אחורי חשמלי, שמשות כהות, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.

 

רמת האבזור סיגניצ'ר הנבחנת מוצעת תמורת 199,900 ₪ וכוללת גימור חיצוני ייחודי בגריל הקדמי ובפגוש האחורי, מערך מצלמות היקפי, מערכת שמע BOSE עם 11 רמקולים, מסך 7 אינץ' משולב בלוח המחוונים, אוורור למושבים הקדמיים, וגימור פנימי ייחודי בגוון חום כהה עם עיטורי עץ.

 

למרות שינויים ויזואליים קטנים, מציגה מאזדה 6 החדשה שיפור משמעותי כמעט בכל התחומים ביחס לדגם הקודם. תא הנוסעים ביצע קפיצת מדרגה בעיצוב ובאיכות, רמת האבזור עשירה, נוחות הנסיעה נהדרת, וההנאה מהנהיגה ראויה לציון.

 

לצד השיפורים נותרה יחידת ההנעה מעט מאחור. היא אמנם חלקה ונעימה לשימוש, הביצועים טובים, ואפילו צריכת הדלק סבירה, אך זמינות הכוח אינה ברמה של המתחרות בעלות מנועי הטורבו או יחידות ההנעה ההיברידיות.

 

מאזדה 6 החדשה מספקת גיבוי להצהרות ולהבטחות של היצרנית היפנית הקטנה. היא אמנם לא תיגש מיד להתחרות במותגי היוקרה המבוססים, אך מציעה אלטרנטיבה ייחודית למנהלים המעריכים עיצוב, איכות והנאה מנהיגה מבלי לנקר עיניים או להיות הראשונים שמזנקים ברמזור.

 

מאזדה 6 2.5 סיגניצ'ר
מנוע בנזין 4 צילינדרים 2,488 סמ"ק
הספק מרבי משולב 195/5,700 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 26.1/3,250 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,870 מ"מ
רוחב כללי 1,840 מ"מ
גובה כללי 1,450 מ"מ
בסיס גלגלים 2,830 מ"מ
מיכל דלק 62 ליטרים
נפח תא מטען

429 ליטרים 

משקל עצמי 1,667 ק"ג
מהירות מרבית 223 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 14.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.9 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים מתוך 5 (2013)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

199,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקראת ש

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה.

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ

     
  • קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    11.04.19 | מבחני רכב

    קיה ספורטאז' זכה למתיחת פנים וקיבל מנוע טורבו דיזל חדש. זו הזדמנות מצויינת לבחון את רב המכר בקטגוריה בגרסה חסכונית ומעניינת

    קיה ספורטאז' החל את מהפכת "הקרוסאובר לכל פועל" ומתברג כעת כרכב השני הנמכר בישראל לשנת 2018. הרפורמה שהחיל קיה ספורטאז' אורבן בגרסת 1.6 ליטרים אוטומטית במחיר של מכונית משפחתית, הביאה את סגמנט הקרוסאוברים אל מרכז הקונצנזוס ויצרה שינוי משמעותי ביותר בשוק הרכב הישראלי. מבט חטוף בטבלת המכירות מלמד כי סגמ

     
  • סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    04.04.19 | מבחני רכב

    סוזוקי ויטרה קיבל מנוע טורבו מודרני ועיצוב עדכני. יצאנו לבחון את הקרוסאובר הקומפקטי בגרסתו החדשה

    סוזוקי ויטרה היה מחלוצי קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים ועוד בשנות ה- 80 של המאה הקודמת הציע יכולת שטח טובה בחבילה קטנה, עם הילוך כוח ועבירות גבוהה ביחס למחיר. בדור הרביעי הפך סוזוקי ויטרה לקרוסאובר עירוני המציע עיצוב אופנתי ויכולת טובה בכביש תוך ויתור על יכולת השטח. לחובבי השבילים מוצעת גם גרסת הנעה

     
  • טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    31.03.19 | מבחני רכב

    טויוטה ראב 4 החדש מציע עיצוב מוחצן, יחידת הנעה היברידית ותג מחיר בקצה העליון של הקטגוריה. יצאנו לבחון את המתחרה החדש והמסקרן

    טויוטה ראב 4 הינו חלוץ הקטגוריה הפורחת ביותר בשוק המקומי בשנים האחרונות. כבר בשנת 1994, טרם התחיל הרומן של הנהג הישראלי עם רכבי פנאי שטח, הוצג הדור הראשון של טויוטה ראב 4 (ראשי תיבות Recreational Activity Vehicle 4WD) אשר הקדים את זמנו, מתוך הבנה כי רובם המוחלט של נהגי רכבי הפנאי בוחרים בהם בשל הישי

     
  • קיה נירו PHEV במבחן דרכים

    קיה נירו PHEV במבחן דרכים

    27.03.19 | מבחני רכב

    גרסת הפלאג-אין הייבריד של קיה נירו מציעה צריכת דלק נמוכה יותר אך מחיר רכישה גבוה יותר. יצאנו למבחן דרכים חסכוני במיוחד

    קיה נירו PHEV הינה גרסה היברידית נטענת (פלאג-אין הייבריד) לקרוסאובר ההיברידי המוכר של היצרנית. משמעות הדבר היא שיחידת ההנעה ההיברידית הכוללת מנוע בנזין בשילוב מנוע חשמלי, מקבלת בגרסה זו סוללת ליתיום-יון פולימר הניתנת לטעינה גם משקע תלת פאזי ביתי. כאשר הסוללה טעונה במלואה, ניתן לנסוע באמצעות אנרגיית

     
  • טויוטה פריוס פלוס במבחן דרכים

    טויוטה פריוס פלוס במבחן דרכים

    11.03.19 | מבחני רכב

    טויוטה פריוס פלוס מציע 7 מושבים, יחידת הנעה היברידית חסכונית, ותג מחיר של 169,900 ₪. יצאנו לבדוק למי הוא מתאים

    המיניוואן טויוטה פריוס פלוס מבוסס על טויוטה פריוס מדור קודם ומצוייד באותה יחידת הנעה היברידית, אך מציע בסיס גלגלים ארוך ב- 80 מ"מ וגג גבוה ב- 85 מ"מ כדי לאפשר הובלת 7 נוסעים. טויוטה פריוס פלוס מיועד למשפחות ברוכות ילדים שאינן נכנעות לאופנת הקרוסאוברים ומעדיפות תא נוסעים פרקטי ומנוע חסכוני על פני מרכ

     
  • דאצ'יה סנדרו במבחן דרכים

    דאצ'יה סנדרו במבחן דרכים

    07.03.19 | מבחני רכב

    דאצ'יה מציעה מכונית סופר מיני אוטומטית במחיר של מכונית מיני. יצאנו לבדוק האם הסופר מיני הזולה בישראל מהווה קניה חכמה

    לדאצ'יה סנדרו יש לכאורה את כל הכלים להצלחה בשוק המקומי. היא מציעה את החוויה של קריעת ניילונים מרכב חדש מהיבואן במחיר נגיש של 63,000 ₪ ועושה זאת עם תיבת הילוכים אוטומטית ומנוע טורבו. לצד אלו יהנו הרוכשים מעלויות אחזקה זולות. דאצ'יה סנדרו יתרונות מחיר, נוחות נסיעה, מרווח פנים

     
  • שברולט ספארק במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    שברולט ספארק במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.02.19 | מבחני רכב

    שברולט ספארק עברה מקצה שיפורים וחוזרת לתחרות עם מפרט מבטיח ואבזור בטיחות משודרג

    הדור הראשון של שברולט ספארק הגיע ארצה מעט באיחור למהפכת המיני והציע עיצוב מקורי אך תיבת הילוכים ידנית בלבד. בדור השני בחרה שברולט בעיצוב בוגר יותר וציידה את הספארק במנוע בנזין 1.4 ליטרים גדול וחזק ביחס למקובל בסגמנט ובתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. מאז היא נמצאת בקרב רבות המכר בקטגוריית המיני אותה מוב

     
  • יונדאי טוסון 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי טוסון 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    26.02.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר יונדאי טוסון זכה למתיחת פנים וזו הזדמנות מצויינת לבחון את רב המכר בקטגוריה הצומחת ביותר בשוק הרכב הישראלי

    סגמנט הקרוסאוברים הינו הצומח ביותר בשוק הרכב הישראלי, בעיקר בקרב הצרכן הפרטי אשר רוכש את רכבו מתוך בחירה אישית. בסגמנט זה שולטים ביד רמה מזה שנים צמד האחים מקוריאה - חתן השמחה יונדאי טוסון ואחיו החורג קיה ספורטאז'. שניהם עברו לאחרונה מתיחת פנים כאשר זו של יונדאי טוסון משמעותית יותר וכוללת עדכוני עיצ