קיה נירו PHEV במבחן דרכים

 

גרסת הפלאג-אין הייבריד של קיה נירו מציעה צריכת דלק נמוכה יותר אך מחיר רכישה גבוה יותר. יצאנו למבחן דרכים חסכוני במיוחד

תגיות | משפחתיות, קיה, נירו

קיה נירו PHEV הינה גרסה היברידית נטענת (פלאג-אין הייבריד) לקרוסאובר ההיברידי המוכר של היצרנית. משמעות הדבר היא שיחידת ההנעה ההיברידית הכוללת מנוע בנזין בשילוב מנוע חשמלי, מקבלת בגרסה זו סוללת ליתיום-יון פולימר הניתנת לטעינה גם משקע תלת פאזי ביתי. כאשר הסוללה טעונה במלואה, ניתן לנסוע באמצעות אנרגיית החשמל בלבד עד למהירות 110 קמ"ש לטווח של 50 ק"מ לערך. נכון להיום, קיה נירו פלאג-אין הייבריד הינו הרכב הזול מסוגו בישראל ומחירו עומד על 159,900 ₪

 

קיה נירו PHEV
יתרונות צריכת דלק, אבזור נוחות ובטיחות
חסרונות מחיר, תא מטען, העדר מנופי שליטה לווסיות עוצמת הבלימה

 

קיה נירו PHEVקיה נירו PHEV

 

עיצוב ונוחות

 

קיה נירו אינו בן כלאיים רק מבחינת יחידת ההנעה, גם עיצובו החיצוני משלב מוטיבים מעולם הקרוסאוברים האופנתיים עם מבנה הדומה למשפחתית סטיישן, ונדמה שאין תמימות דעים ביחס לקטגוריה המדוייקת אליה הוא משוייך. יש שיראו בו רכב משפחתי גבוה ויש שיראו בו קרוסאובר נמוך. גרסת הפלאג-אין הייבריד החדשה מוסיפה מעט אלמנטים עיצוביים "ירוקים" המבדילים אותה מהגרסה ההיברידית הרגילה, ביניהם פסים בצבע טורקיז בתחתית הפגושים, סמלי eco, ופתח טעינה לשקע החשמלי בחזית המרכב.

 

קיה נירו PHEVקיה נירו PHEV

 

כניסה לתא הנוסעים מחזירה אותנו אל חוסר ההשראה העיצובית. בגרסת ה- PHEV נקבל לוח מחוונים בעל צג צבעוני הכולל מד טווח נסיעה חשמלי וסקלת טעינה ואנרגיה חשמלית במקום מד סל"ד. ניתן גם לקבל אינפורמציה שוטפת בנוגע לזרימת הכוח והתפלגותו. המושבים זכו לריפוד נאה משולב עור, אך פרט לאלו עיצוב הפנים פשוט ואינו מזמין או מרשים. איכות החומרים טובה בחלקו העליון של הדשבורד אך מקו פתחי המיזוג ומטה נמצא חומרי דיפון זולים יותר. איכות ההרכבה טובה. במהלך נסיעת המבחן לא נרשמו קרקושים או חריקות מדיפון הפנים וגם המרווחים בין החיבורים צרים והדוקים.

 

הנדסת האנוש טובה הודות לארגון מוקפד של כל הפקדים. פתחי המיזוג במיקום מוצלח וקל להתמצא בתפעול המערכות השונות. במרכז הקונסולה מסך מגע בגודל 7 אינץ' המציג את מערכת המולטימדיה. המערכת קלה לתפעול, אינטואיטיבית, מהירה, ומוקרנת היטב על גבי המסך. שמחנו למצוא פקדים פיזיים בתחתית המסך, בעזרתם ניתן לעבור למסך הבית או למסך קודם בלחיצה עיוורת. מערכת השמע מאכזבת עם סאונד בינוני וחלול.

 

קיה נירו PHEVקיה נירו PHEV

 

בסיס גלגלים באורך 2,700 מ"מ וגובה של 1,545 מ"מ, מסדרים מרחב פנימי טוב לכל הנוסעים. יש המון מרווח ראש, מרווח הכתפיים טוב, וגם גבהי קומה ירגישו בנוח במושב האחורי. הנוסע במרכז המושב האחורי יחוש צפיפות מסויימת בדומה לדגמים אחרים בסגמנט. המושבים נעימים ונוחים בהחלט ואינם מעייפים גם בנסיעה ארוכה. המושבים הקדמיים אמנם חסרי תמיכה צידית, אך כפי שנגלה בהמשך, נהיגה ספורטיבית אינה כוס התה של קיה נירו PHEV.

 

מושב הנהג מציע טווח רחב של כיוונונים חשמליים המקלים על מציאת תנוחת נהיגה גבוהה במעט ביחס למכונית משפחתית סטנדרטית. הכניסה והיציאה מהרכב מתבצעות בנוחות בזכות מושבים גבוהים יחסית. כאן העיצוב הרבוע ונטול הזוויות מחזיר דיבידנדים ומקנה פשטות ונוחות. סף החלונות הנמוך תורם לשדה ראייה רחב המסייע בתמרוני חניה ובמעברים צרים בחניונים.

 

קיה נירו PHEVקיה נירו PHEV

 

בתא הנוסעים פזורים מגוון תאי אחסון ביניהם משטח טעינה אלחוטי בתחתית הקונסולה, ותא עמוק ומדופן מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים. פרט לאלו ניתן למצוא תא כפפות עמוק ותאים בדלתות הרכב. תא המטען צנוע בנפח 324 ליטרים בלבד, כ- 70 ליטרים פחות מגרסת ההייבריד הרגילה, עקב הסוללה הגדולה יותר השוכנת ברצפתו. שפת ההטענה מעט גבוהה אך שטוחה עם מפתח רחב. קיפול המושב האחורי מגדיל את נפח תא המטען לכדי 1,322 ליטרים. מתחת לרצפת תא המטען ערכת ניפוח וכבל טעינה.

 

נוחות הנסיעה של קיה נירו PEHV טובה בהחלט. אמנם תוספת המשקל אילצה את מהנדסי קיה להקשיח במעט את כיול המתלים, אך אלו מציגים כושר ריסון נאות וסופגים מהמורות ושברים באופן יעיל. כניסה מהירה לשקע בכביש או חריץ רוחבי תנענע מעט את המרכב, אך הבולמים מצליחים תמיד לרסן את הטלטולים, גם אם מדי פעם נשמעים מהם רעשים. שיוט בכביש המהיר מתבצע בנינוחות אך נסיעה מהירה על כביש גלי תחשוף קושי מסויים של הבולמים בריסון תנודות המשקל הרב. בידוד הרעשים סביר ובנסיעה עירונית, בטרם נכנס מנוע הבנזין לפעולה, מתקבלת נסיעה נעימה ושקטה. קיה הוסיפו זמזום חשמלי חיצוני הניתן לביטול בלחיצת כפתור, אשר נועד להזהיר הולכי רגל מהתקרבות הרכב החרישי אל כיוונם. מחוץ לעיר בולטים רעשי כביש במהירות העולה על 100 קמ"ש.

 

קיה נירו PHEVקיה נירו PHEV

 

מערכת ההנעה המתקדמת מביאה עימה תוספת של 90 ק"ג במשקל לכדי 1,594 ק"ג שלא יביישו מכונית סלון בעלת הנעה אחורית. המסה הנכבדת יוצרת זוויות גלגול משמעותיות בכניסה מהירה לפניה חדה או בעיקולים, ומיד יורד החשק לנהיגה דינמית מכל סוג. כל עוד יתנהל הנהג בצורה מנהלתית ולא ינסה לאתגר את מגבלות האחיזה, יוכל ליהנות משיוט שקט וספיגה טובה של גלים ושברים. השילוב של המשקולת הנוצרת בסרח העודף האחורי עקב הסוללה הכבדה, יוצר קושי להתמודד עם פניות קצרות ומהירות.

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה ההיברידית כוללת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים המפיק 105 כ"ס ומומנט של 15.0 קג"מ בשילוב מנוע חשמלי בהספק 60.5 כ"ס המקבל את האנרגיה מסוללת ליתיום-יון פולימר בקיבולת 8.9 קוט"ש. ההספק המשולב עומד על 141 כ"ס ומאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 10.8 שניות (0.7 שניות פחות מהגרסה ההיברידית הרגילה) ומהירות מרבית של 172 קמ"ש (10 קמ"ש יותר).

 

קיה נירו PHEVקיה נירו PHEV

 

תחילת הנסיעה חרישית ומוכרת לכל מי שנהג ברכב היברידי. ההתנעה מתבצעת באמצעות לחיצת כפתור המלווה בחיווי בלוח המחוונים המקנה את האינדיקציה היחידה לכך שהרכב מוכן לנסיעה. שילוב למצב DRIVE בידית ההילוכים הסטנדרטית ושחרור דוושת הבלם מתחילים להניע את הרכב באנרגיית החשמל בלבד. התחושה דומה לקיה נירו היברידית רגילה, אך כשעולה המהירות, בשלב בו מנוע הבנזין נכנס לפעולה בגרסה הרגילה, גרסת ה- PHEV ממשיכה לנוע בכוח החשמל בלבד באופן חרישי לחלוטין.

 

התאוצה מהמקום לא מרשימה אך תאוצות הביניים וצבירת המהירות, לא יביישו אף משפחתית מהשורה. עם הרבה מומנט זמין מאפס סל"ד - תכונה השמורה רק למנועים חשמליים, תאוצות הביניים דומות יותר למנוע טורבו דיזל בשרני. המעבר בין נסיעה חשמלית בלבד לנסיעה משולבת חשמל ובנזין מתבצעת בצורה חלקה. אמנם התעוררות מנוע הבנזין וכניסתו לפעולה נשמעת ומוחשית, אך זו משתלבת בהאצת הרכב באופן טבעי.

 

קיה נירו PHEVקיה נירו PHEV

 

לחיצה על מתג EV מאפשרת נסיעה על חשמל בלבד ומציעה פתרון מעולה לנסיעה מהבית לעבודה, שאינה עולה על 30 ק"מ ואינה שופעת בפקקים או בתנועה איטית. אז מנוע הבנזין אינו נכנס כלל לפעולה והחיסכון בדלק יהיה מוחשי למי שידאג להטעין את הסוללה לפני כל נסיעה.

 

הבחירה של קיה בתיבת 6 הילוכים רובוטית דו-מצמדית ולא בתיבה רציפה, מקנה לנהג תחושה מוכרת וטבעית יותר לפעולת המערכת. בזמן תאוטה מנצלת המערכת את האנרגיה הקינטית לצורך טעינת הסוללה. חסרו לנו מאוד מנופים מאחורי ההגה המאפשרים ויסות לעוצמת הבלימה הרגנרטיבית. לדעתנו זהו פיצ'ר חובה בכל רכב חשמלי או פלאג-אין, משום שהוא ממקסם את היתרונות הגלומים בהנעה החשמלית גם לצורך בלימה תוך אגירת אנרגיה.

 

קיה נירו PHEVקיה נירו PHEV

 

הבלמים מייצרים כושר תאוטה טוב ומצליחים לבלום את המסה הכבדה, אך תחושתם מוזרה ודורשת הסתגלות עקב קישורם למנגנון טעינת הסוללה. הם מרגישים מלאכותיים ונראה שאפילו מערכת בקרת השיוט האדפטיבית המרבה להאט באמצעותם, מתקשה לעשות זאת באופן ליניארי.

 

צריכת דלק

 

צריכת הדלק ברכב PEHV היא עניין מורכב. כל עוד הסוללה טעונה והנהג אינו מאיץ בחוזקה או עובר את המהירות המותרת, צריכת הדלק אפסית מכיוון שנעשה שימוש באנרגייה חשמלית בלבד. לאחר כ- 35 ק"מ בערך, הרכב נכנס למצב היברידי בו נמדדה צריכת דלק של 20.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, נתון מצויין בכל קנה מידה. קיה נירו PHEV מתאים לנהג שרוב נסיעותיו הן בין הבית לעבודה בטווח של פחות מ- 40 ק"מ, אשר יקפיד להטעין את הסוללה מספר שעות לפני כל נסיעה ויהנה מביקורים נדירים עד מאוד בתחנת הדלק. מאידך, נסיעות ארוכות ללא אפשרות טעינה, או נסיעות בנהיגה מאומצת המצריכה התערבות נכבדת של מנוע הבנזין, ישנו לחלוטין את נתוני צריכת הדלק.

 

קיה נירו PHEVקיה נירו PHEV

 

נתון צריכת הדלק המשוקלל הרשמי עומד על 1.3 ליטר ל- 100 ק"מ (77 ק"מ לליטר) עם סוללה טעונה במלואה. אך אלו נגזרים מתוך חישוב של 58 ק"מ ראשונים בנסיעה חשמלית. דרגת זיהום האוויר היא ברמה 1 מתוך 15 בזכות האופציה לטעינה חשמלית, מה שמקנה לרכב מיסוי מופחת.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

אמינות רכבי קיה נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Cosumer Reports לשנת 2019 דורגה קיה במקום השמיני מתוך 28 יצרנים עם ירידה של חמש מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2018 התברגה קיה במקום החמישי מתוך 32 יצרנים בארה"ב ובמקום ה- 11 מתוך 23 יצרנים בגרמניה.

 

קיה נירו PHEVקיה נירו PHEV

 

קיה נירו PHEV משווק עם 5 שנות אחריות או 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 634 ₪, עלות הטיפול השני 1,054 ₪, עלות הטיפול השלישי 840 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,247 ₪. סך ארבעת הטיפולים הראשונים עומד על 3,776 ₪ כולל מע"מ. מחירי הטיפולים סבירים בהחלט ביחס למקובל בפלח שוק זה ומורידים את החשש לעלויות תחזוקה גבוהות עקב מערכת ההנעה המורכבת.

 

מחיר פנס קדמי עומד על 3,983 ₪, מחיר פנס אחורי 3,976 ₪, מחיר מראת צד קומפלט 3,704 ₪, מחיר רפידות בלם קדמיות 579 ₪, ומחיר רפידות בלם אחוריות עומד על 1,205 ₪. קיה נירו PHEV כולל שני מארזי סוללות, וכל אחד מהם כולל תריסר מודולים הניתנים להחלפה בנפרד בעלות של 2,568 ₪ ליחידה.

 

עלויות הביטוח הן 1,543 ₪ לביטוח חובה ו- 5,749 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם העדר תביעות ושלילות רשיון.

 

בטיחות

 

במבחן הריסוק של ארגון Euro Ncap אשר נערך בשנת 2015, קיבל קיה נירו ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 91% בהגנה על בוגרים, 80% בהגנה על ילדים, 70% בהגנה על הולכי רגל, וציון 81% על מערכות עזר לבטיחות. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8 ואבזור הבטיחות כולל בין היתר מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, ו- 7 כריות אוויר.

 

קיה נירו PHEVקיה נירו PHEV

 

תמורה למחיר

 

תג מחיר של 159,900 ₪ הופך את קיה נירו PHEV לרכב הפלאג-אין הייבריד הזול בישראל. רמת האבזור היחידה המוצעת לגרסה זו כוללת בין היתר מערכת מולטימידה עם צג בגודל 7 אינץ', חלון גג חשמלי, ריפוד משולב עור, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור מאחור, משטח טעינה אלחוטי, בורר מצבי נהיגה, בלם חניה חשמלי, חיישני גשם ותאורה, מראות צד מחוממות ומתקפלות חשמלית, וחישוקי 16 אינץ'.

 

קיה נירו PHEV יתאים מאוד לבעלי חניה פרטית המתגוררים עד כארבעים ק"מ ממקום עבודתם. מחירו הגבוה מעמיד אותו מול קרוסאוברים גדולים ומפנקים יותר או מול גרסאות הכניסה של המשפחתיות הגדולות ולכן הדגם יכול להשתלם רק למי שמרבית נסיעותיו קצרות, אחרת אין לטעמנו הצדקה כלכלית לבחור בו על פני קיה נירו היברידי לא נטען הזול ממנו ב- 17,000 ₪. אלו שבכל זאת יבחרו בגרסה ה- PHEV, יהנו מרכב פרקטי מהחסכוניים בשוק, בעל אבזור נדיב ותדמית ירוקה.

 

קיה נירו PHEV
מנוע הייבריד בנזין 1,580 סמ"ק
הספק מרבי משולב 141/5,700 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 27.0/4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,355 מ"מ
רוחב כללי 1,805 מ"מ
גובה כללי 1,545 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
מיכל דלק 43 ליטרים
נפח תא מטען

324/1,322 ליטרים

משקל עצמי 1,594 ק"ג
מהירות מרבית 172 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.8 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 77.0 ק"מ לליטר (עם סוללה טעונה)
צריכת דלק משולבת (מבחן) 20.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2015)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

159,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקראת ש

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה.

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ

     
  • קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    11.04.19 | מבחני רכב

    קיה ספורטאז' זכה למתיחת פנים וקיבל מנוע טורבו דיזל חדש. זו הזדמנות מצויינת לבחון את רב המכר בקטגוריה בגרסה חסכונית ומעניינת

    קיה ספורטאז' החל את מהפכת "הקרוסאובר לכל פועל" ומתברג כעת כרכב השני הנמכר בישראל לשנת 2018. הרפורמה שהחיל קיה ספורטאז' אורבן בגרסת 1.6 ליטרים אוטומטית במחיר של מכונית משפחתית, הביאה את סגמנט הקרוסאוברים אל מרכז הקונצנזוס ויצרה שינוי משמעותי ביותר בשוק הרכב הישראלי. מבט חטוף בטבלת המכירות מלמד כי סגמ

     
  • סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    04.04.19 | מבחני רכב

    סוזוקי ויטרה קיבל מנוע טורבו מודרני ועיצוב עדכני. יצאנו לבחון את הקרוסאובר הקומפקטי בגרסתו החדשה

    סוזוקי ויטרה היה מחלוצי קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים ועוד בשנות ה- 80 של המאה הקודמת הציע יכולת שטח טובה בחבילה קטנה, עם הילוך כוח ועבירות גבוהה ביחס למחיר. בדור הרביעי הפך סוזוקי ויטרה לקרוסאובר עירוני המציע עיצוב אופנתי ויכולת טובה בכביש תוך ויתור על יכולת השטח. לחובבי השבילים מוצעת גם גרסת הנעה

     
  • טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    31.03.19 | מבחני רכב

    טויוטה ראב 4 החדש מציע עיצוב מוחצן, יחידת הנעה היברידית ותג מחיר בקצה העליון של הקטגוריה. יצאנו לבחון את המתחרה החדש והמסקרן

    טויוטה ראב 4 הינו חלוץ הקטגוריה הפורחת ביותר בשוק המקומי בשנים האחרונות. כבר בשנת 1994, טרם התחיל הרומן של הנהג הישראלי עם רכבי פנאי שטח, הוצג הדור הראשון של טויוטה ראב 4 (ראשי תיבות Recreational Activity Vehicle 4WD) אשר הקדים את זמנו, מתוך הבנה כי רובם המוחלט של נהגי רכבי הפנאי בוחרים בהם בשל הישי

     
  • מאזדה 6 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מאזדה 6 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    17.03.19 | מבחני רכב

    מאזדה 6 מנסה לשדרג את מעמדה ולטפס אל מחוזות הפרימיום

    מאזדה 6 היא אחת המכוניות המזוהות ביותר בישראל. היא החליפה את מאזדה 626 שהעירה את קטגוריית המשפחתיות הגדולות כשזכתה לתמחור אטרקטיבי וסחפה אחריה את המתחרות להורדת מחירים. הדור הראשון של מאזדה 6 היה נציג ראשון לדגמי ה'זום זום' של מאזדה, עם עיצוב חיצוני מרשים ושלדה שיצרה מכונית מהנה מאוד לנהיגה.

     
  • טויוטה פריוס פלוס במבחן דרכים

    טויוטה פריוס פלוס במבחן דרכים

    11.03.19 | מבחני רכב

    טויוטה פריוס פלוס מציע 7 מושבים, יחידת הנעה היברידית חסכונית, ותג מחיר של 169,900 ₪. יצאנו לבדוק למי הוא מתאים

    המיניוואן טויוטה פריוס פלוס מבוסס על טויוטה פריוס מדור קודם ומצוייד באותה יחידת הנעה היברידית, אך מציע בסיס גלגלים ארוך ב- 80 מ"מ וגג גבוה ב- 85 מ"מ כדי לאפשר הובלת 7 נוסעים. טויוטה פריוס פלוס מיועד למשפחות ברוכות ילדים שאינן נכנעות לאופנת הקרוסאוברים ומעדיפות תא נוסעים פרקטי ומנוע חסכוני על פני מרכ

     
  • דאצ'יה סנדרו במבחן דרכים

    דאצ'יה סנדרו במבחן דרכים

    07.03.19 | מבחני רכב

    דאצ'יה מציעה מכונית סופר מיני אוטומטית במחיר של מכונית מיני. יצאנו לבדוק האם הסופר מיני הזולה בישראל מהווה קניה חכמה

    לדאצ'יה סנדרו יש לכאורה את כל הכלים להצלחה בשוק המקומי. היא מציעה את החוויה של קריעת ניילונים מרכב חדש מהיבואן במחיר נגיש של 63,000 ₪ ועושה זאת עם תיבת הילוכים אוטומטית ומנוע טורבו. לצד אלו יהנו הרוכשים מעלויות אחזקה זולות. דאצ'יה סנדרו יתרונות מחיר, נוחות נסיעה, מרווח פנים

     
  • שברולט ספארק במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    שברולט ספארק במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.02.19 | מבחני רכב

    שברולט ספארק עברה מקצה שיפורים וחוזרת לתחרות עם מפרט מבטיח ואבזור בטיחות משודרג

    הדור הראשון של שברולט ספארק הגיע ארצה מעט באיחור למהפכת המיני והציע עיצוב מקורי אך תיבת הילוכים ידנית בלבד. בדור השני בחרה שברולט בעיצוב בוגר יותר וציידה את הספארק במנוע בנזין 1.4 ליטרים גדול וחזק ביחס למקובל בסגמנט ובתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. מאז היא נמצאת בקרב רבות המכר בקטגוריית המיני אותה מוב

     
  • יונדאי טוסון 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי טוסון 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    26.02.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר יונדאי טוסון זכה למתיחת פנים וזו הזדמנות מצויינת לבחון את רב המכר בקטגוריה הצומחת ביותר בשוק הרכב הישראלי

    סגמנט הקרוסאוברים הינו הצומח ביותר בשוק הרכב הישראלי, בעיקר בקרב הצרכן הפרטי אשר רוכש את רכבו מתוך בחירה אישית. בסגמנט זה שולטים ביד רמה מזה שנים צמד האחים מקוריאה - חתן השמחה יונדאי טוסון ואחיו החורג קיה ספורטאז'. שניהם עברו לאחרונה מתיחת פנים כאשר זו של יונדאי טוסון משמעותית יותר וכוללת עדכוני עיצ