טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

 

טויוטה ראב 4 החדש מציע עיצוב מוחצן, יחידת הנעה היברידית ותג מחיר בקצה העליון של הקטגוריה. יצאנו לבחון את המתחרה החדש והמסקרן

תגיות | פנאי שטח, טויוטה, ראב 4

טויוטה ראב 4 הינו חלוץ הקטגוריה הפורחת ביותר בשוק המקומי בשנים האחרונות. כבר בשנת 1994, טרם התחיל הרומן של הנהג הישראלי עם רכבי פנאי שטח, הוצג הדור הראשון של טויוטה ראב 4 (ראשי תיבות Recreational Activity Vehicle 4WD) אשר הקדים את זמנו, מתוך הבנה כי רובם המוחלט של נהגי רכבי הפנאי בוחרים בהם בשל הישיבה הגבוהה, התדמית, ותחושת השטח ולאו דווקא בשל יכולת השטח. המתכון היה ונותר זהה - מרכב אחוד (שלדה ומרכב מחוברים), מרווח גחון מוגבה ומראה מצודד.

 

סרטון מבחן דרכים טויוטה ראב 4 הייבריד

 

טויוטה ראב 4 היברידי אוטומטי
יתרונות תא נוסעים, יכולת דינמית, צריכת דלק
חסרונות בידוד רעשים

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

למבחן שלנו התייצב טויוטה ראב 4 הייבריד ברמת אבזור אקספיריינס (רמת ביניים) עם הנעה קדמית, שמחירו עומד על 190,000 ₪

 

עיצוב ונוחות

 

טויוטה ראב 4 החדש מתבסס על פלטפורת TNGA הגלובלית של היצרנית אשר נועדה עבור מערכות הנעה היברידיות. טויוטה ראב 4 החדש 2019 מציג מראה קשוח בעל נוכחות גבוהה בזכות זוויות חדות וריבוי אלמנטים מצולעים. בולטות במיוחד הינן קשתות הגלגלים המעוצבות בחיתוך גס וריבועי. החרטום מוחצן לא פחות עם שבכה גדולה ומאיימת. מאחור העיצוב מעט סולידי יותר אך גם כאן תמצאו גופי תאורה הפולשים מעט מגבולות המרכב וצמד פתחי מפלט המסווים את היותו רכב היברידי בעל יומרות לצריכת דלק נמוכה.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

ביחס לדור הקודם שהציע עיצוב מוצנע וסולידי, מציג הדור החדש עיצוב בולט ויש שימצאו אותו אפילו וולגרי במעט. צביעה דו-גונית וחישוקים מושחרים המוצעים בגרסאות היקרות, יבליטו את המסר האגרסיבי אף יותר. הנוכחות על הכביש מגובה בחסות ממדים נדיבים. אורכו הכולל של טויוטה ראב 4 עומד על 4,600 מ"מ, רוחבו 1,855 מ"מ, גובהו 1,685 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,690 מ"מ.

 

תא הנוסעים ממשיך את הקו העיצובי החיצוני ועושה שימוש נרחב באובייקטים מצולעים וזוויות חדות. ניכר כי מעצבי טויוטה ניסו להקנות גם כאן מראה שטח קשוח באמצעות פקדי מערכת בקרת אקלים מסיביים בגימור גומי במרקם ידית אופניים, וצמד ידיות אחיזה מסביות בדלתות בעלות דיפון גומי דומה. במרכז הקונסולה צג מגע צף בגודל 8 אינץ', ולצידיו פקדים פיזיים לתפריטים שונים. המערכת מציגה ממשק מגוייר נאה ונוח למדי, הכולל אפליקציית Waze ומצלמות 360 מעלות ברזולוציה נמוכה מאד. תחת המסך שוכנים פתחי המיזוג בגובה ראוי ומשטח טעינה אלחוטי ענק. לוח המחוונים נעים למראה ונראה במלואו דרך ההגה. חומרי הדיפון איכותיים ביחס לסגמנט, רכים ונעימים למגע ומקנים תחושת פרימיום. הדשבורד עטוי עור רך ונעים אפילו במפלס השני. גם דיפון הדלתות וכל חלקי הפלסטיק הקטנים לא משדרים תחושה זולה, גם באזורים הנסתרים. איכות ההרכבה מוצקה ברובה, אך פחות באיזור הקונסולה המרכזית.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

פתרונות אחסון מצאנו בשפע - מתחת למשענת היד שבין המושבים, צמד מתקני כוסות ענקיים, תאי אחסון נדיבים בדלתות, תא כפפות גדול ומואר, ומדף צר מעליו. בורר ההילוכים מסיבי ונגיש, משמאלו בורר מצבי הנהיגה ובלם החניה החשמלי. הנדסת האנוש מוצלחת. פקדי השליטה על מערכות הבטיחות ממוקמים על גלגל ההגה ומצב המערכות מוצג על צג מחשב הדרך. מעבר לכך, הנגישות לשאר המערכות נוח והפקדים החשובים ממוקדים גבוה וזמינים בהינף יד.

 

המושבים הקדמיים מעולים ומציעים מבנה רחב ומרווח, נוחות ותמיכה טובות, וריפוד איכותי בתפירה נאה. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת, ויחד עם קו חלונות נמוך מתקבל שדה ראיה מעולה המסייע מאוד בתמרוני עיר ושטח. מכסה מנוע אופקי ושטוח הנראה מעמדת הנהג, מקנה תחושה של נהיגה ברכב שטח למהדרין.

 

המרווח לנוסעים נדיב מאוד בכל הממדים ובסיס הגלגלים באורך 2,690 מ"מ. מרווחי הראש והרגליים מעולים גם לגבוהים. מרווח הכתפיים מכובד אף הוא אך כמקובל בסגמנט, נוסע שלישי יגרום לצפיפות משמעותית, חרף מדרגת הינע ונמוכה. כמו כן, יהנו נוסעי המושב האחורי מחלונות כהים, פתחי מיזוג ייעודיים, ושני שקעי USB. גם בדגמי ההנעה הכפולה לא צפוי שינוי משמעותי.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

הכניסה והיציאה מהרכב אידיאליים לבעלי גובה ממוצע בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב טבעי בגובה המותן. דלת תא המטען נפתחת חשמלית וחושפת נפח ענק של 580 ליטרים עם שפת הטענה נמוכה ורצפה שטוחה לחלוטין. כמו כן תמצאו תאורה נדיבה ושקע 12V. מתחת לרצפת תא המטען שוכן גלגל חלופי קטן עם חישוק פלדה.

 

ההתנעה כמו בכל רכב היברידי מתבצעת ללא מפתח ותחילת הנסיעה בעיר מתבצעת בכוח החשמל בשקט מוחלט וללא ויברציות. במהירות נמוכה, נוחות הנסיעה טובה למדי. כיול המתלים מעט מהודק אך ריסון טוב וצמיגים בחתך 65 מצליחים לשכך באופן יעיל שקעים וגבשושיות. פסי האטה ומפגעים רוחביים יטופלו בצורה טובה יותר. כבישים עירוניים שבורים יטלטלו את המרכב ויאתגרו את המתלים.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

על הכביש המהיר מציג טויוטה ראב 4 יציבות כיוונית מעולה לצד ריסון טוב בכביש גלי, אך כאן מתחילים להופיע רעשי רוח וכביש ברמות גבוהות מהמצופה. על רקע רעשים אלו נשמע גם רעשו של המנוע בכל האצה או דרישה לכוח. מנוע הבנזין אינו משתלב בצורה שקופה בפעולת המערכת ההיברידית, אך על כך ניתן לסלוח, הבעיה נוצרת בעת כל האצה המביאה את המנוע לסל"ד גבוה אשר נשמר בנקודה זו שניות ארוכות בחסות תיבת ההילוכים הרציפה ויוצר רעש אחיד ומנסר החודר לתא הנוסעים.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

ירידה מהאספלט חושפת יכולת שביל בינונית בלבד עם קופצניות המלווה נסיעה על שבילי חצץ. זוויות מרכב מוגבלות, מרווח גחון של 190 מ"מ והנעה קדמית, מאפשרים עבירות עדיפה על פני מכונית משפחתית סטנדרטית אך לא הרבה מעבר לכך.

 

ביצועים

 

טויוטה ראב 4 בגרסת המבחן מצוייד ביחידת הנעה היברידית המשלבת מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים בהספק 181 כ"ס ומומנט של 22.6 קג"מ, עם מנוע חשמלי בהספק 143 כ"ס המפיקים יחדיו הספק משולב של 218 כ"ס. הכוח מועבר אל הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית רציפה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 8.4 שניות. פעולת המערכת ליניארית מאוד בזכות התיבה הרציפה, אשר דואגת לתאוצה אחידה וקבועה, כך שהעוצמה אינה מורגשת וכדאי להציץ בלוח המחוונים ולוודא שלא חרגנו מהמהירות המותרת. הטענה העיקרית מופנית כלפי הרעש הרב הבוקע מיחידת ההנעה בכל תאוצה כאמור. הביצועים האבסולטיים מעולים, עם יציאה חזקה מהמקום ותאוצות ביניים מעולות ועדיפות בעשרות מונים על גרסאות 2.0 הליטרים של המתחרים מיפן וקוריאה וכפי הנראה גם מגרסאות הטורבו הבכירות של האירופאים והקוריאנים.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

היתרון בפלטפורמה הייעודית למערכת הנעה היברידית ניכר בהתנהגות הכביש. הסוללה אשר ממוקמת בתחתית המרכב תורמת למרכז כובד נמוך ולחלוקת משקל של 49:51 בין הסרנים היוצרת התנהגות נטרלית. כיול המתלים המהודק, שאחראי על נוחות נסיעה טובה אך לא מצטיינת, מציג התנהגות דינמית טובה, בודאי יחסית לקרוסאובר. לא מדובר במכונת נהיגה, אך בכבישים הנכונים תוכלו ליהנות מעט מנהיגה דינמית בטויוטה ראב 4. אחיזת הכביש בטיחותית וצפויה, ותחת לחץ הזנב יהיה ראשון לאבד אחיזה בצורה נשלטת. ההגה אינו מתקשר כלל, הבלמים חסרי תחושה כמו בכל רכב היברידי, אך ביחס לקרוסאובר בגודל בינוני הביצועים וההתנהגות מאפשרים קצב התקדמות מהיר בכביש מפותל. עוצמת הבלמים טובה עם נשיכה בטוחה, אך מערכת הבלימה הרגנרטיבית לטובת טעינת הסוללה יוצרת תחושה מוזרה הדורשת הסתגלות.

 

צריכת דלק

 

המערכת ההיברידית מבטיחה חיסכון מוכח בדלק. במהלך נסיעת המבחן שכללה האצות מרובות, הציג טויוטה ראב 4 הייבריד צריכת דלק משולבת של 15.0 ק"מ לליטר. הנתון הרשמי של היצרן עומד על 21.7 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 55 ליטרים, יספק טווח נסיעה של כ- 750 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר בגרסת המבחן הינה 3 מתוך 15.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

בדירוג האמינות של ארגון Cosumer Reports לשנת 2019 דורגה טויוטה במקום הראשון מתוך 28 יצרנים. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה טויוטה במקום השלישי מתוך 32 יצרנים בארה"ב ובמקום הראשון מתוך 23 יצרנים בגרמניה עם 108 ו- 101 תקלות לכל 100 כלי רכב בהתאמה. טויוטה ראב 4 משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או 100,000 ק"מ ואחריות לחמש שנים על המערכת ההיברידית. היבואן מאפשר להאריך את האחריות למערכת ההיברידית לתקופה של עד 12 שנים או 15,000 ק"מ בשנה, בכפוף לתשלום נוסף ובדיקת תקינות הסוללה.

 

עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 421 ₪, עלות הטיפול השני 956 ₪, עלות הטיפול השלישי 482 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,188 ₪. עלות הטיפולים נמוכה ביחס למקובל בקטגוריה.

 

עלות פנס קדמי 7,836 ₪, עלות מראת צד קומפלט 3,777 ₪, עלות פנס אחורי 3,188 ₪, עלות רפידות בלם 579 ₪, ועלות צלחות בלימה 842 ₪. מחירי החלפים של טויוטה ראב 4 מעט יקרים ביחס לסגמנט.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

עלויות ביטוח לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על 1,690 ₪ לביטוח חובה ו- 7,259 ₪ לביטוח מקיף.

 

בטיחות

 

טויוטה ראב 4 החדש טרם נבחן במבחני הבטיחות שעורך ארגון Euro Ncap. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר וחבילת בטיחות TSS מדור שני המונה בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רוכבי אופניים ביום, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם מרכוז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית בכל מהירות, זיהוי תמרורים, ועמעום אורות אוטומטי. רמות האבזור אקסטרים ואימושן מוסיפות גם ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה צולבת מאחור. דירוג רמת אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הינו 7 מתוך 8, או 8 מתוך 8 בגרסאות אקסטרים ואימושן.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

תמורה למחיר

 

טווח המחירים של טויוטה ראב 4 נע בין 170,000 ₪ לדגם הכניסה הכולל מנוע בנזין 2.0 ליטרים בהספק 175 כ"ס, לבין 210,000 ₪ לדגם ההיברידי ברמת אבזור אימושן. רכב המבחן ההיברידי ברמת אבזור אקספיריינס בעל הנעה קדמית, מוצע במחיר 190,000 ₪ וכולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל 8 אינץ', אפליקציית Waze, מחשב דרך עם צג צבעוני בגודל 7 אינץ', מערכת שמע עם 6 רמקולים, בלם חניה חשמלי עם דריכה אוטומטית בעצירה, בורר מצבי נהיגה, מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג למושב האחורי, משטח טעינה אלחוטי, מצלמת רוורס, חיישני חניה היקפיים, התנעה ללא מפתח, תאורת יום מסוג LED, חיישני תאורה, חישוקי 17 אינץ', ושמשות אחוריות כהות. גרסת אימושין הבכירה מוצעת תמורת 210,000 ₪ וכוללת בנוסף ריפודים דמויי עור, כיוונון מושבים חשמלי עם תמיכה לגב התחתון, חימום למושבים הקדמיים, שני שקעי USB נוספים מלפנים, תאורה קדמית מסוג LED, גג בצבע שחור, מראות צד שחורות, קשתות גלגלים בגימור שחור מבריק, וחישוקי 18 אינץ' שחורים.

 

טויוטה ראב 4 מתומחר בקצה העליון של הסגמנט אך מקנה ערך מוסף של ביצועים עדיפים לצד חיסכון בדלק בגרסאות ההיברידיות, תא נוסעים איכותי ומרשים, עיצוב בעל נוכחות ויכולת דינמית מעולה. את כל אלו יש לקשור למוניטין האמינות והסחירות המצויינים של טויוטה. לחובתו ניתן לטעון לחוסר עידון מסויים, עקב בידוד רעשים לוקה ונוחות נסיעה בינונית. בשורה התחתונה, טויוטה ראב 4 החדש הינו אחד הכלים הטובים בסגמנט ומציע חבילה כוללת מוצלחת ומתומחר בהתאם לכך. לא מדובר ברכב המציע יחס נדיר של תמורה למחיר אך קהל הרוכשים מצביע ברגליים והביקוש הגבוה לדגם מדבר בעד עצמו.

 

טויוטה ראב 4 הייבריד אקספיריינס אוטומטי 2X4
מנוע היברידי בנזין 4 צילינדרים 2,487 סמ"ק
הספק מרבי משולב 218/5,800 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 22.5/3,600-5,200(סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רציפה CVT
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,600 מ"מ
רוחב כללי 1,855 מ"מ
גובה כללי 1,685 מ"מ
בסיס גלגלים 2,690 מ"מ
מיכל דלק 55 ליטרים
נפח תא מטען

580 ליטרים

משקל עצמי 1,590 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.4 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 21.7 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 15.0 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 3 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

190,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • קאדילק XT5 טורבו 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    קאדילק XT5 טורבו 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.05.20 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק כמה טוב עשתה מתיחת הפנים לרכב הפנאי קאדילק XT5 ואיך מתמודד מנוע 2.0 ליטרים עם רכב במשקל 1.8 טון

    קאדילק עושה בעשור האחרון צעדים חשובים בהפיכת המותג לצעיר ואטרקטיבי יותר בכל קשת דגמיה תוך שמירה על התדמית היוקרתית. קאדילק XT5 הושק בשנת 2017 כמחליף לקאדילק SRX והציג עיצוב שונה מהמתחרים. מתיחת הפנים האחרונה שומרת על עיצובו המוצלח של רכב הפנאי האמריקאי אך כוללת נגיעות קוסמטיות קלות, מערכות בטיחות עד

     
  • פיג'ו 5008 1.2 ליטרים במבחן דרכים

    פיג'ו 5008 1.2 ליטרים במבחן דרכים

    30.04.20 | מבחני רכב

    הקרב בין רכבי הפנאי 7 מושבים הולך ומתעצם עם גרסה חדשה ומוזלת לפיג'ו 5008 אשר חמושה במנוע 3 צילינדרים צנוע בנפח 1.2 ליטרים

    רכבי הפנאי החמושים בשבעה מושבים ביצעו חיסול ממוקד במיניוואנים המסורתיים. משפחות גדולות כבר לא חייבות לרכוש רכב מגודל עם חזות מסחרית ורובן בוחרות בישיבה הגבוהה ובעיצוב הפנאי על אף פשרות בסעיפי המרחב הפנימי והשימושיות. פיג'ו 5008 1.2 טורבו אקטיב יתרונות עיצוב, מרווח, שימושיות, נוחות נ

     
  • פיג'ו 2008 החדש 2020 במבחן דרכים

    פיג'ו 2008 החדש 2020 במבחן דרכים

    19.04.20 | מבחני רכב

    פיג'ו 2008 החדש מתמודד בסגמנט רווי מתחרים ומתבלט בזכות עיצוב מרשים, תא נוסעים חדשני, ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. יצאנו לעמוד על מעלותיו וחסרונותיו של גור האריות החדש

    קטגוריית הקרוסאוברים העירוניים ממשיכה לפרוח, ולמרבית היצרניות יש נציג בקטגוריה המאיימת להוות תחליף למכונית סופר מיני. נראה כי מדובר בתהליך טבעי לאור העדפת השוק לרכבים המציעים תנוחת ישיבה מעט גבוהה יותר לצד פוזת שטח. העובדה כי המתחרים בסגמנט מבוססים על מכוניות סופר מיני ומהווים למעשה גרסה מוגבהת שלהן

     
  • ראם 2020 במבחן דרכים

    ראם 2020 במבחן דרכים

    12.04.20 | מבחני רכב

    ראם 2500 בגרסת לימיטד עושה בסטייל את מה שמצופה מטנדר אמריקאי גדול וחזק

    את טבלת המכירות בארה"ב מובילים באופן קבוע הטנדרים של פורד, שברולט וראם. בישראל המצב שונה, אך בעזרת הטבות מס נדיבות נמכרים טנדרים כאלה במספרים יפים. למבחן הדרכים שלנו התייצב ראם 2500 בגרסת לימיטד הבכירה והמפנקת שמחירה 280,000 ₪ לפני מע"מ ואין זה מקרי שדווקא גרסה זו נבחרה לייצג את הדגם. ר

     
  • אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    02.04.20 | מבחני רכב

    אופל קורסה החדשה מציעה יחידת הנעה חזקה, אבזור נדיב ועיצוב ספורטיבי במחיר גבוה ביחס לסגמנט. יצאנו לבחון את ההצעה החדשה בשוק הסופר מיני

    אופל קורסה בדורה השישי מציגה קפיצת מדרגה ענקית ביחס לקודמתה שלא זכתה להצלחה בשוק המקומי עקב עיצוב אנמי, מפרט מיושן ומוניטין חלש למותג אופל בישראל. אופל קורסה 2020 מבוססת על פלטפורמת CMP הגלובלית של קונצרן PSA, הקלה ב - 30 ק"ג לעומת קודמתה ומותאמת למנועים חשמליים. היבואנית החדשה לובינסקי תולה תקוות ר

     
  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן C3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב