טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

 

טויוטה ראב 4 החדש מציע עיצוב מוחצן, יחידת הנעה היברידית ותג מחיר בקצה העליון של הקטגוריה. יצאנו לבחון את המתחרה החדש והמסקרן

תגיות | פנאי שטח, טויוטה, ראב 4

טויוטה ראב 4 הינו חלוץ הקטגוריה הפורחת ביותר בשוק המקומי בשנים האחרונות. כבר בשנת 1994, טרם התחיל הרומן של הנהג הישראלי עם רכבי פנאי שטח, הוצג הדור הראשון של טויוטה ראב 4 (ראשי תיבות Recreational Activity Vehicle 4WD) אשר הקדים את זמנו, מתוך הבנה כי רובם המוחלט של נהגי רכבי הפנאי בוחרים בהם בשל הישיבה הגבוהה, התדמית, ותחושת השטח ולאו דווקא בשל יכולת השטח. המתכון היה ונותר זהה - מרכב אחוד (שלדה ומרכב מחוברים), מרווח גחון מוגבה ומראה מצודד.

 

סרטון מבחן דרכים טויוטה ראב 4 הייבריד

 

טויוטה ראב 4 היברידי אוטומטי
יתרונות תא נוסעים, יכולת דינמית, צריכת דלק
חסרונות בידוד רעשים

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

למבחן שלנו התייצב טויוטה ראב 4 הייבריד ברמת אבזור אקספיריינס (רמת ביניים) עם הנעה קדמית, שמחירו עומד על 190,000 ₪

 

עיצוב ונוחות

 

טויוטה ראב 4 החדש מתבסס על פלטפורת TNGA הגלובלית של היצרנית אשר נועדה עבור מערכות הנעה היברידיות. טויוטה ראב 4 החדש 2019 מציג מראה קשוח בעל נוכחות גבוהה בזכות זוויות חדות וריבוי אלמנטים מצולעים. בולטות במיוחד הינן קשתות הגלגלים המעוצבות בחיתוך גס וריבועי. החרטום מוחצן לא פחות עם שבכה גדולה ומאיימת. מאחור העיצוב מעט סולידי יותר אך גם כאן תמצאו גופי תאורה הפולשים מעט מגבולות המרכב וצמד פתחי מפלט המסווים את היותו רכב היברידי בעל יומרות לצריכת דלק נמוכה.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

ביחס לדור הקודם שהציע עיצוב מוצנע וסולידי, מציג הדור החדש עיצוב בולט ויש שימצאו אותו אפילו וולגרי במעט. צביעה דו-גונית וחישוקים מושחרים המוצעים בגרסאות היקרות, יבליטו את המסר האגרסיבי אף יותר. הנוכחות על הכביש מגובה בחסות ממדים נדיבים. אורכו הכולל של טויוטה ראב 4 עומד על 4,600 מ"מ, רוחבו 1,855 מ"מ, גובהו 1,685 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,690 מ"מ.

 

תא הנוסעים ממשיך את הקו העיצובי החיצוני ועושה שימוש נרחב באובייקטים מצולעים וזוויות חדות. ניכר כי מעצבי טויוטה ניסו להקנות גם כאן מראה שטח קשוח באמצעות פקדי מערכת בקרת אקלים מסיביים בגימור גומי במרקם ידית אופניים, וצמד ידיות אחיזה מסביות בדלתות בעלות דיפון גומי דומה. במרכז הקונסולה צג מגע צף בגודל 8 אינץ', ולצידיו פקדים פיזיים לתפריטים שונים. המערכת מציגה ממשק מגוייר נאה ונוח למדי, הכולל אפליקציית Waze ומצלמות 360 מעלות ברזולוציה נמוכה מאד. תחת המסך שוכנים פתחי המיזוג בגובה ראוי ומשטח טעינה אלחוטי ענק. לוח המחוונים נעים למראה ונראה במלואו דרך ההגה. חומרי הדיפון איכותיים ביחס לסגמנט, רכים ונעימים למגע ומקנים תחושת פרימיום. הדשבורד עטוי עור רך ונעים אפילו במפלס השני. גם דיפון הדלתות וכל חלקי הפלסטיק הקטנים לא משדרים תחושה זולה, גם באזורים הנסתרים. איכות ההרכבה מוצקה ברובה, אך פחות באיזור הקונסולה המרכזית.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

פתרונות אחסון מצאנו בשפע - מתחת למשענת היד שבין המושבים, צמד מתקני כוסות ענקיים, תאי אחסון נדיבים בדלתות, תא כפפות גדול ומואר, ומדף צר מעליו. בורר ההילוכים מסיבי ונגיש, משמאלו בורר מצבי הנהיגה ובלם החניה החשמלי. הנדסת האנוש מוצלחת וכוללת את פקדי השליטה על מערכות הבטיחות על גלגל ההגה עם תצוגת מצב המערכות על צג מחשב הדרך. מעבר לכך, הנגישות לכל שאר המערכות נוח והפקדים החשובים ממוקדים גבוה וזמינים בהינף יד.

 

המושבים הקדמיים מעולים ומציעים מבנה רחב ומרווח, נוחות ותמיכה טובות, וריפוד איכותי בתפירה נאה. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת, ויחד עם קו חלונות נמוך מתקבל שדה ראיה מעולה המסייע מאוד בתמרוני עיר ושטח. מכסה מנוע אופקי ושטוח הנראה מעמדת הנהג, מקנה תחושה של נהיגה ברכב שטח למהדרין.

 

המרווח לנוסעים נדיב מאוד בכל המדדים ובסיס גלגלים באורך 2,690 מ"מ מאפשר במושב האחורי מרווחי רגליים וראש מעולים גם לגבוהים. מרווח הכתפיים מכובד אף הוא אך כמקובל בסגמנט, נוסע שלישי יגרום לצפיפות משמעותית, חרף מדרגת הינע שטוחה ונמוכה. כמו כן, יהנו נוסעי המושב האחורי מחלונות כהים, פתחי מיזוג ייעודיים, ושני שקעי USB. גם בדגמי ההנעה הכפולה לא צפוי שינוי משמעותי.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

הכניסה והיציאה מהרכב אידיאליים לבעלי גובה ממוצע בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב טבעי בגובה המותן. דלת תא המטען נפתחת חשמלית וחושפת נפח ענק של 580 ליטרים עם שפת הטענה נמוכה ורצפה שטוחה לחלוטין. כמו כן תמצאו תאורה נדיבה ושקע 12V. מתחת לרצפת תא המטען שוכן גלגל חלופי קטן עם חישוק פלדה.

 

ההתנעה כמו בכל רכב היברידי מתבצעת ללא מפתח ותחילת הנסיעה בעיר מתבצעת בכוח החשמל בשקט מוחלט וללא ויברציות. במהירות נמוכה, נוחות הנסיעה טובה למדי. כיול המתלים מעט מהודק אך ריסון טוב וצמיגים בחתך 65 מצליחים לשכך באופן יעיל שקעים וגבשושיות. פסי האטה ומפגעים רוחביים יטופלו בצורה טובה יותר. כבישים עירוניים שבורים יטלטלו את המרכב ויאתגרו את המתלים.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

על הכביש המהיר מציג טויוטה ראב 4 יציבות כיוונית מעולה לצד ריסון טוב בכביש גלי, אך כאן מתחילים להופיע רעשי רוח וכביש ברמות גבוהות מהמצופה. על רקע רעשים אלו נשמע גם רעשו של המנוע בכל האצה או דרישה לכוח. מנוע הבנזין אינו משתלב בצורה שקופה בפעולת המערכת ההיברידית, אך על כך ניתן לסלוח, הבעיה נוצרת בעת כל האצה המביאה את המנוע לסל"ד גבוה אשר נשמר בנקודה זו שניות ארוכות בחסות תיבת ההילוכים הרציפה ויוצר רעש אחיד ומנסר החודר לתא הנוסעים.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

ירידה מהאספלט חושפת יכולת שביל בינונית בלבד עם קופצניות המלווה נסיעה על שבילי חצץ. זוויות מרכב מוגבלות, מרווח גחון של 190 מ"מ והנעה קדמית, מאפשרים עבירות עדיפה על פני מכונית משפחתית סטנדרטית אך לא הרבה מעבר לכך.

 

ביצועים

 

טויוטה ראב 4 בגרסת המבחן מצוייד ביחידת הנעה היברידית המשלבת מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים בהספק 181 כ"ס ומומנט של 22.6 קג"מ, עם מנוע חשמלי בהספק 143 כ"ס המפיקים יחדיו הספק משולב של 218 כ"ס. הכוח מועבר אל הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית רציפה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 8.4 שניות. פעולת המערכת ליניארית מאוד בזכות התיבה הרציפה, אשר דואגת לתאוצה אחידה וקבועה, כך שהעוצמה אינה מורגשת וכדאי להציץ בלוח המחוונים ולוודא שלא חרגנו מהמהירות המותרת. הטענה העיקרית מופנית כלפי הרעש הרב הבוקע מיחידת ההנעה בכל תאוצה כפי שנכתב. הביצועים האבסולטיים מעולים, עם יציאה חזקה מהמקום ותאוצות ביניים מעולות ועדיפות בעשרות מונים על גרסאות 2.0 הליטרים של המתחרים מיפן וקוריאה וכפי הנראה גם מגרסאות הטורבו הבכירות של האירופאים והקוריאנים.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

היתרון בפלטפורמה הייעודית למערכת הנעה היברידית ניכר בהתנהגות הכביש. הסוללה אשר ממוקמת בתחתית המרכב תורמת למרכז כובד נמוך ולחלוקת משקל של 49:51 בין הסרנים היוצרת התנהגות נטרלית. כיול המתלים המהודק, שאחראי על נוחות נסיעה טובה אך לא מצטיינת, מציג התנהגות דינמית טובה, בודאי יחסית לקרוסאובר. לא מדובר במכונת נהיגה, אך בכבישים הנכונים תוכלו ליהנות מעט מנהיגה דינמית בטויוטה ראב 4. אחיזת הכביש בטיחותית וצפויה, ותחת לחץ הזנב יהיה ראשון לאבד אחיזה בצורה נשלטת. ההגה אינו מתקשר כלל, הבלמים חסרי תחושה כמו בכל רכב היברידי, אך ביחס לקרוסאובר בגודל בינוני הביצועים וההתנהגות מאפשרים קצב התקדמות מהיר בכביש מפותל. עוצמת הבלמים טובה עם נשיכה בטוחה, אך מערכת הבלימה הרגנרטיבית לטובת טעינת הסוללה יוצרת תחושה מוזרה הדורשת הסתגלות.

 

צריכת דלק

 

המערכת ההיברידית מבטיחה חיסכון מוכח בדלק. במהלך נסיעת המבחן שכללה האצות מרובות, הציג טויוטה ראב 4 הייבריד צריכת דלק משולבת של 15.0 ק"מ לליטר. הנתון הרשמי של היצרן העומד על 21.7 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 55 ליטרים, יספק טווח נסיעה של כ- 750 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר בגרסת המבחן הינה 3 מתוך 15.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

בדירוג האמינות של ארגון Cosumer Reports לשנת 2019 דורגה טויוטה במקום הראשון מתוך 28 יצרנים. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה טויוטה במקום השלישי מתוך 32 יצרנים בארה"ב ובמקום הראשון מתוך 23 יצרנים בגרמניה עם 108 ו- 101 תקלות לכל 100 כלי רכב בהתאמה. טויוטה ראב 4 משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או 100,000 ק"מ ואחריות לחמש שנים על המערכת ההיברידית. היבואן מאפשר להאריך את האחריות למערכת ההיברידית לתקופה של עד 12 שנים או 15,000 ק"מ בשנה, בכפוף לתשלום נוסף ובדיקת תקינות הסוללה.

 

עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 421 ₪, עלות הטיפול השני 956 ₪, עלות הטיפול השלישי 482 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,188 ₪. עלות הטיפולים נמוכה ביחס למקובל בקטגוריה.

 

עלות פנס קדמי 7,836 ₪, עלות מראת צד קומפלט 3,777 ₪, עלות פנס אחורי 3,188 ₪, עלות רפידות בלם 579 ₪, ועלות צלחות בלימה 842 ₪. מחירי החלפים של טויוטה ראב 4 מעט יקרים ביחס לסגמנט.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

עלויות ביטוח לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על 1,690 ₪ לביטוח חובה ו- 7,259 ₪ לביטוח מקיף.

 

בטיחות

 

טויוטה ראב 4 החדש טרם נבחן במבחני הבטיחות שעורך ארגון Euro Ncap. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר וחבילת בטיחות TSS מדור שני המונה בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רוכבי אופניים ביום, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם מרכוז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית בכל מהירות, זיהוי תמרורים, ועמעום אורות אוטומטי. רמות האבזור אקסטרים ואימושן מוסיפות גם ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה צולבת מאחור. דירוג רמת אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הינו 7 מתוך 8, או 8 מתוך 8 בגרסאות אקסטרים ואימושן.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

תמורה למחיר

 

טווח המחירים של טויוטה ראב 4 נע בין 170,000 ₪ לדגם הכניסה הכולל מנוע בנזין 2.0 ליטרים בהספק 175 כ"ס, לבין 210,000 ₪ לדגם ההיברידי ברמת אבזור אימושן. רכב המבחן ההיברידי ברמת אבזור אקספיריינס בעל הנעה קדמית, מוצע במחיר 190,000 ₪ וכולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל 8 אינץ', אפליקציית Waze, מחשב דרך עם צג צבעוני בגודל 7 אינץ', מערכת שמע עם 6 רמקולים, בלם חניה חשמלי עם דריכה אוטומטית בעצירה, בורר מצבי נהיגה, מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג למושב האחורי, משטח טעינה אלחוטי, מצלמת רוורס, חיישני חניה היקפיים, התנעה ללא מפתח, תאורת יום מסוג LED, חיישני תאורה, חישוקי 17 אינץ', ושמשות אחוריות כהות. גרסת אימושין הבכירה מוצעת תמורת 210,000 ₪ וכוללת בנוסף ריפודים דמויי עור, כיוונון מושבים חשמלי עם תמיכה לגב התחתון, חימום למושבים הקדמיים, שני שקעי USB נוספים מלפנים, תאורה קדמית מסוג LED, גג בצבע שחור, מראות צד שחורות, קשתות גלגלים בגימור שחור מבריק, וחישוקי 18 אינץ' שחורים.

 

טויוטה ראב 4 מתומחר בקצה העליון של הסגמנט אך מקנה ערך מוסף של ביצועים עדיפים לצד חיסכון בדלק בגרסאות ההיברידיות, תא נוסעים איכותי ומרשים, עיצוב בעל נוכחות ויכולת דינמית מעולה. את כל אלו יש לקשור למוניטין האמינות והסחירות המצויינים של טויוטה. לחובתו ניתן לטעון לחוסר עידון מסויים, עקב בידוד רעשים לוקה ונוחות נסיעה בינונית. בשורה התחתונה, טויוטה ראב 4 החדש הינו אחד הכלים הטובים בסגמנט ומציע חבילה כוללת מוצלחת ומתומחר בהתאם לכך. לא מדובר ברכב המציע יחס נדיר של תמורה למחיר אך קהל הרוכשים מצביע ברגליים והביקוש הגבוה לדגם מדבר בעד עצמו.

 

טויוטה ראב 4 הייבריד אקספיריינס אוטומטי 2X4
מנוע היברידי בנזין 4 צילינדרים 2,487 סמ"ק
הספק מרבי משולב 218/5,800 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 22.5/3,600-5,200(סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רציפה CVT
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,600 מ"מ
רוחב כללי 1,855 מ"מ
גובה כללי 1,685 מ"מ
בסיס גלגלים 2,690 מ"מ
מיכל דלק 55 ליטרים
נפח תא מטען

580 ליטרים

משקל עצמי 1,590 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.4 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 21.7 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 15.0 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 3 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

190,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ