טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

 

טויוטה ראב 4 החדש מציע עיצוב מוחצן, יחידת הנעה היברידית ותג מחיר בקצה העליון של הקטגוריה. יצאנו לבחון את המתחרה החדש והמסקרן

תגיות | פנאי שטח, טויוטה, ראב 4

טויוטה ראב 4 הינו חלוץ הקטגוריה הפורחת ביותר בשוק המקומי בשנים האחרונות. כבר בשנת 1994, טרם התחיל הרומן של הנהג הישראלי עם רכבי פנאי שטח, הוצג הדור הראשון של טויוטה ראב 4 (ראשי תיבות Recreational Activity Vehicle 4WD) אשר הקדים את זמנו, מתוך הבנה כי רובם המוחלט של נהגי רכבי הפנאי בוחרים בהם בשל הישיבה הגבוהה, התדמית, ותחושת השטח ולאו דווקא בשל יכולת השטח. המתכון היה ונותר זהה - מרכב אחוד (שלדה ומרכב מחוברים), מרווח גחון מוגבה ומראה מצודד.

 

סרטון מבחן דרכים טויוטה ראב 4 הייבריד

 

טויוטה ראב 4 היברידי אוטומטי
יתרונות תא נוסעים, יכולת דינמית, צריכת דלק
חסרונות בידוד רעשים

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

למבחן שלנו התייצב טויוטה ראב 4 הייבריד ברמת אבזור אקספיריינס (רמת ביניים) עם הנעה קדמית, שמחירו עומד על 190,000 ₪

 

עיצוב ונוחות

 

טויוטה ראב 4 החדש מתבסס על פלטפורת TNGA הגלובלית של היצרנית אשר נועדה עבור מערכות הנעה היברידיות. טויוטה ראב 4 החדש 2019 מציג מראה קשוח בעל נוכחות גבוהה בזכות זוויות חדות וריבוי אלמנטים מצולעים. בולטות במיוחד הינן קשתות הגלגלים המעוצבות בחיתוך גס וריבועי. החרטום מוחצן לא פחות עם שבכה גדולה ומאיימת. מאחור העיצוב מעט סולידי יותר אך גם כאן תמצאו גופי תאורה הפולשים מעט מגבולות המרכב וצמד פתחי מפלט המסווים את היותו רכב היברידי בעל יומרות לצריכת דלק נמוכה.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

ביחס לדור הקודם שהציע עיצוב מוצנע וסולידי, מציג הדור החדש עיצוב בולט ויש שימצאו אותו אפילו וולגרי במעט. צביעה דו-גונית וחישוקים מושחרים המוצעים בגרסאות היקרות, יבליטו את המסר האגרסיבי אף יותר. הנוכחות על הכביש מגובה בחסות ממדים נדיבים. אורכו הכולל של טויוטה ראב 4 עומד על 4,600 מ"מ, רוחבו 1,855 מ"מ, גובהו 1,685 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,690 מ"מ.

 

תא הנוסעים ממשיך את הקו העיצובי החיצוני ועושה שימוש נרחב באובייקטים מצולעים וזוויות חדות. ניכר כי מעצבי טויוטה ניסו להקנות גם כאן מראה שטח קשוח באמצעות פקדי מערכת בקרת אקלים מסיביים בגימור גומי במרקם ידית אופניים, וצמד ידיות אחיזה מסביות בדלתות בעלות דיפון גומי דומה. במרכז הקונסולה צג מגע צף בגודל 8 אינץ', ולצידיו פקדים פיזיים לתפריטים שונים. המערכת מציגה ממשק מגוייר נאה ונוח למדי, הכולל אפליקציית Waze ומצלמות 360 מעלות ברזולוציה נמוכה מאד. תחת המסך שוכנים פתחי המיזוג בגובה ראוי ומשטח טעינה אלחוטי ענק. לוח המחוונים נעים למראה ונראה במלואו דרך ההגה. חומרי הדיפון איכותיים ביחס לסגמנט, רכים ונעימים למגע ומקנים תחושת פרימיום. הדשבורד עטוי עור רך ונעים אפילו במפלס השני. גם דיפון הדלתות וכל חלקי הפלסטיק הקטנים לא משדרים תחושה זולה, גם באזורים הנסתרים. איכות ההרכבה מוצקה ברובה, אך פחות באיזור הקונסולה המרכזית.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

פתרונות אחסון מצאנו בשפע - מתחת למשענת היד שבין המושבים, צמד מתקני כוסות ענקיים, תאי אחסון נדיבים בדלתות, תא כפפות גדול ומואר, ומדף צר מעליו. בורר ההילוכים מסיבי ונגיש, משמאלו בורר מצבי הנהיגה ובלם החניה החשמלי. הנדסת האנוש מוצלחת. פקדי השליטה על מערכות הבטיחות ממוקמים על גלגל ההגה ומצב המערכות מוצג על צג מחשב הדרך. מעבר לכך, הנגישות לשאר המערכות נוח והפקדים החשובים ממוקדים גבוה וזמינים בהינף יד.

 

המושבים הקדמיים מעולים ומציעים מבנה רחב ומרווח, נוחות ותמיכה טובות, וריפוד איכותי בתפירה נאה. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת, ויחד עם קו חלונות נמוך מתקבל שדה ראיה מעולה המסייע מאוד בתמרוני עיר ושטח. מכסה מנוע אופקי ושטוח הנראה מעמדת הנהג, מקנה תחושה של נהיגה ברכב שטח למהדרין.

 

המרווח לנוסעים נדיב מאוד בכל הממדים ובסיס הגלגלים באורך 2,690 מ"מ. מרווחי הראש והרגליים מעולים גם לגבוהים. מרווח הכתפיים מכובד אף הוא אך כמקובל בסגמנט, נוסע שלישי יגרום לצפיפות משמעותית, חרף מדרגת הינע ונמוכה. כמו כן, יהנו נוסעי המושב האחורי מחלונות כהים, פתחי מיזוג ייעודיים, ושני שקעי USB. גם בדגמי ההנעה הכפולה לא צפוי שינוי משמעותי.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

הכניסה והיציאה מהרכב אידיאליים לבעלי גובה ממוצע בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב טבעי בגובה המותן. דלת תא המטען נפתחת חשמלית וחושפת נפח ענק של 580 ליטרים עם שפת הטענה נמוכה ורצפה שטוחה לחלוטין. כמו כן תמצאו תאורה נדיבה ושקע 12V. מתחת לרצפת תא המטען שוכן גלגל חלופי קטן עם חישוק פלדה.

 

ההתנעה כמו בכל רכב היברידי מתבצעת ללא מפתח ותחילת הנסיעה בעיר מתבצעת בכוח החשמל בשקט מוחלט וללא ויברציות. במהירות נמוכה, נוחות הנסיעה טובה למדי. כיול המתלים מעט מהודק אך ריסון טוב וצמיגים בחתך 65 מצליחים לשכך באופן יעיל שקעים וגבשושיות. פסי האטה ומפגעים רוחביים יטופלו בצורה טובה יותר. כבישים עירוניים שבורים יטלטלו את המרכב ויאתגרו את המתלים.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

על הכביש המהיר מציג טויוטה ראב 4 יציבות כיוונית מעולה לצד ריסון טוב בכביש גלי, אך כאן מתחילים להופיע רעשי רוח וכביש ברמות גבוהות מהמצופה. על רקע רעשים אלו נשמע גם רעשו של המנוע בכל האצה או דרישה לכוח. מנוע הבנזין אינו משתלב בצורה שקופה בפעולת המערכת ההיברידית, אך על כך ניתן לסלוח, הבעיה נוצרת בעת כל האצה המביאה את המנוע לסל"ד גבוה אשר נשמר בנקודה זו שניות ארוכות בחסות תיבת ההילוכים הרציפה ויוצר רעש אחיד ומנסר החודר לתא הנוסעים.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

ירידה מהאספלט חושפת יכולת שביל בינונית בלבד עם קופצניות המלווה נסיעה על שבילי חצץ. זוויות מרכב מוגבלות, מרווח גחון של 190 מ"מ והנעה קדמית, מאפשרים עבירות עדיפה על פני מכונית משפחתית סטנדרטית אך לא הרבה מעבר לכך.

 

ביצועים

 

טויוטה ראב 4 בגרסת המבחן מצוייד ביחידת הנעה היברידית המשלבת מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים בהספק 181 כ"ס ומומנט של 22.6 קג"מ, עם מנוע חשמלי בהספק 143 כ"ס המפיקים יחדיו הספק משולב של 218 כ"ס. הכוח מועבר אל הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית רציפה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 8.4 שניות. פעולת המערכת ליניארית מאוד בזכות התיבה הרציפה, אשר דואגת לתאוצה אחידה וקבועה, כך שהעוצמה אינה מורגשת וכדאי להציץ בלוח המחוונים ולוודא שלא חרגנו מהמהירות המותרת. הטענה העיקרית מופנית כלפי הרעש הרב הבוקע מיחידת ההנעה בכל תאוצה כאמור. הביצועים האבסולטיים מעולים, עם יציאה חזקה מהמקום ותאוצות ביניים מעולות ועדיפות בעשרות מונים על גרסאות 2.0 הליטרים של המתחרים מיפן וקוריאה וכפי הנראה גם מגרסאות הטורבו הבכירות של האירופאים והקוריאנים.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

היתרון בפלטפורמה הייעודית למערכת הנעה היברידית ניכר בהתנהגות הכביש. הסוללה אשר ממוקמת בתחתית המרכב תורמת למרכז כובד נמוך ולחלוקת משקל של 49:51 בין הסרנים היוצרת התנהגות נטרלית. כיול המתלים המהודק, שאחראי על נוחות נסיעה טובה אך לא מצטיינת, מציג התנהגות דינמית טובה, בודאי יחסית לקרוסאובר. לא מדובר במכונת נהיגה, אך בכבישים הנכונים תוכלו ליהנות מעט מנהיגה דינמית בטויוטה ראב 4. אחיזת הכביש בטיחותית וצפויה, ותחת לחץ הזנב יהיה ראשון לאבד אחיזה בצורה נשלטת. ההגה אינו מתקשר כלל, הבלמים חסרי תחושה כמו בכל רכב היברידי, אך ביחס לקרוסאובר בגודל בינוני הביצועים וההתנהגות מאפשרים קצב התקדמות מהיר בכביש מפותל. עוצמת הבלמים טובה עם נשיכה בטוחה, אך מערכת הבלימה הרגנרטיבית לטובת טעינת הסוללה יוצרת תחושה מוזרה הדורשת הסתגלות.

 

צריכת דלק

 

המערכת ההיברידית מבטיחה חיסכון מוכח בדלק. במהלך נסיעת המבחן שכללה האצות מרובות, הציג טויוטה ראב 4 הייבריד צריכת דלק משולבת של 15.0 ק"מ לליטר. הנתון הרשמי של היצרן עומד על 21.7 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 55 ליטרים, יספק טווח נסיעה של כ- 750 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר בגרסת המבחן הינה 3 מתוך 15.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

בדירוג האמינות של ארגון Cosumer Reports לשנת 2019 דורגה טויוטה במקום הראשון מתוך 28 יצרנים. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה טויוטה במקום השלישי מתוך 32 יצרנים בארה"ב ובמקום הראשון מתוך 23 יצרנים בגרמניה עם 108 ו- 101 תקלות לכל 100 כלי רכב בהתאמה. טויוטה ראב 4 משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או 100,000 ק"מ ואחריות לחמש שנים על המערכת ההיברידית. היבואן מאפשר להאריך את האחריות למערכת ההיברידית לתקופה של עד 12 שנים או 15,000 ק"מ בשנה, בכפוף לתשלום נוסף ובדיקת תקינות הסוללה.

 

עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 421 ₪, עלות הטיפול השני 956 ₪, עלות הטיפול השלישי 482 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,188 ₪. עלות הטיפולים נמוכה ביחס למקובל בקטגוריה.

 

עלות פנס קדמי 7,836 ₪, עלות מראת צד קומפלט 3,777 ₪, עלות פנס אחורי 3,188 ₪, עלות רפידות בלם 579 ₪, ועלות צלחות בלימה 842 ₪. מחירי החלפים של טויוטה ראב 4 מעט יקרים ביחס לסגמנט.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

עלויות ביטוח לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על 1,690 ₪ לביטוח חובה ו- 7,259 ₪ לביטוח מקיף.

 

בטיחות

 

טויוטה ראב 4 החדש טרם נבחן במבחני הבטיחות שעורך ארגון Euro Ncap. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר וחבילת בטיחות TSS מדור שני המונה בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רוכבי אופניים ביום, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם מרכוז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית בכל מהירות, זיהוי תמרורים, ועמעום אורות אוטומטי. רמות האבזור אקסטרים ואימושן מוסיפות גם ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה צולבת מאחור. דירוג רמת אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הינו 7 מתוך 8, או 8 מתוך 8 בגרסאות אקסטרים ואימושן.

 

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

 

תמורה למחיר

 

טווח המחירים של טויוטה ראב 4 נע בין 170,000 ₪ לדגם הכניסה הכולל מנוע בנזין 2.0 ליטרים בהספק 175 כ"ס, לבין 210,000 ₪ לדגם ההיברידי ברמת אבזור אימושן. רכב המבחן ההיברידי ברמת אבזור אקספיריינס בעל הנעה קדמית, מוצע במחיר 190,000 ₪ וכולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל 8 אינץ', אפליקציית Waze, מחשב דרך עם צג צבעוני בגודל 7 אינץ', מערכת שמע עם 6 רמקולים, בלם חניה חשמלי עם דריכה אוטומטית בעצירה, בורר מצבי נהיגה, מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג למושב האחורי, משטח טעינה אלחוטי, מצלמת רוורס, חיישני חניה היקפיים, התנעה ללא מפתח, תאורת יום מסוג LED, חיישני תאורה, חישוקי 17 אינץ', ושמשות אחוריות כהות. גרסת אימושין הבכירה מוצעת תמורת 210,000 ₪ וכוללת בנוסף ריפודים דמויי עור, כיוונון מושבים חשמלי עם תמיכה לגב התחתון, חימום למושבים הקדמיים, שני שקעי USB נוספים מלפנים, תאורה קדמית מסוג LED, גג בצבע שחור, מראות צד שחורות, קשתות גלגלים בגימור שחור מבריק, וחישוקי 18 אינץ' שחורים.

 

טויוטה ראב 4 מתומחר בקצה העליון של הסגמנט אך מקנה ערך מוסף של ביצועים עדיפים לצד חיסכון בדלק בגרסאות ההיברידיות, תא נוסעים איכותי ומרשים, עיצוב בעל נוכחות ויכולת דינמית מעולה. את כל אלו יש לקשור למוניטין האמינות והסחירות המצויינים של טויוטה. לחובתו ניתן לטעון לחוסר עידון מסויים, עקב בידוד רעשים לוקה ונוחות נסיעה בינונית. בשורה התחתונה, טויוטה ראב 4 החדש הינו אחד הכלים הטובים בסגמנט ומציע חבילה כוללת מוצלחת ומתומחר בהתאם לכך. לא מדובר ברכב המציע יחס נדיר של תמורה למחיר אך קהל הרוכשים מצביע ברגליים והביקוש הגבוה לדגם מדבר בעד עצמו.

 

טויוטה ראב 4 הייבריד אקספיריינס אוטומטי 2X4
מנוע היברידי בנזין 4 צילינדרים 2,487 סמ"ק
הספק מרבי משולב 218/5,800 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 22.5/3,600-5,200(סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רציפה CVT
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,600 מ"מ
רוחב כללי 1,855 מ"מ
גובה כללי 1,685 מ"מ
בסיס גלגלים 2,690 מ"מ
מיכל דלק 55 ליטרים
נפח תא מטען

580 ליטרים

משקל עצמי 1,590 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.4 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 21.7 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 15.0 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 3 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

190,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלה ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019