קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

 

קיה ספורטאז' זכה למתיחת פנים וקיבל מנוע טורבו דיזל חדש. זו הזדמנות מצויינת לבחון את רב המכר בקטגוריה בגרסה חסכונית ומעניינת

תגיות | פנאי שטח, קיה, ספורטאז', קיה ספורטאז' טורבו דיזל, מבחן דרכים קיה ספורטאז' טורבו דיזל

קיה ספורטאז' החל את מהפכת "הקרוסאובר לכל פועל" ומתברג כעת כרכב השני הנמכר בישראל לשנת 2018. הרפורמה שהחיל קיה ספורטאז' אורבן בגרסת 1.6 ליטרים אוטומטית במחיר של מכונית משפחתית, הביאה את סגמנט הקרוסאוברים אל מרכז הקונצנזוס ויצרה שינוי משמעותי ביותר בשוק הרכב הישראלי. מבט חטוף בטבלת המכירות מלמד כי סגמנט זה נשלט ביד רמה מזה שנים על ידי צמד האחים מקוריאה - קיה ספורטאז' ואחיו לפלטפורמה יונדאי טוסון. צמד הקוריאנים עברו לאחרונה מתיחת פנים, כאשר הנציג מטעמה של קיה מביא עימו בשורה משמעותית ומחליף את מנוע הבנזין 1.6 ליטרים המיושן במנוע 1.6 ליטרים טורבו דיזל מודרני.

 

סרטון מבחן דרכים קיה ספורטאז'

 

קיה ספורטאז' 1.6 טורבו דיזל אוטומט
יתרונות   צריכת הדלק בגרסת הדיזל, נוחות, שימושיות, מרווח פנים
חסרונות   תא נוסעים מיושן, איכות חומרים, יכולת דינמית

 

קיה ספורטאז' קיה ספורטאז'

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובו של קיה ספורטאז' מוכר לכל במחוזותינו ומציג נוכחות מכובדת המתקבלת באמצעות ממדים נדיבים, קשתות גלגלים תפוחות וקווים מפוסלים. במסגרת מתיחת הפנים קיבל קיה ספורטאז' המחודש שבכת אף טיגריס חדשה, פגושים חדשים מעוטרים בפס ניקל, גופי תאורה בעיצוב חדש, וחישוקים חדשים. כל אלו מרעננים את הופעתו של הדגם הוותיק עד להצגת דור כל חדש.

 

קיה ספורטאז' קיה ספורטאז'

 

במסגרת מתיחת הפנים התחדש תא הנוסעים בהגה ולוח מחוונים חדשים, וריפוד דו-גוני ליצירת אווירה עשירה יותר. מעבר לכך, מדובר בעיצוב בסיסי ופרקטי הכולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ'. רזולוציית המסך נמוכה, החדות אינה מספקת בחשיפה לשמש, וגם תפעול הממשק אינו אינטואיטיבי מספיק בהשוואה למתחרים מהיבשת הקלאסית.

 

קיה ספורטאז' קיה ספורטאז'

 

מצידי המסך פתחי מיזוג המותקנים בגובה נכון. בתחתית הקונסולה תא אחסון שטוח להנחת הסמארטפון. לוח המחוונים פשוט וסטנדרטי למראה, ובמרכזו צג מחשב דרך בעל ממשק אינטואיטיבי. גלגל ההגה נעים ונוח לאחיזה, וכולל פקדים לשליטה על מערכת השמע ומערכת בקרת השיוט. הטענה העיקרית כלפי תא הנוסעים מופנית לאיכות החומרים הכוללת לרוב פלסטיקה קשיחה וזולה הגורעת מתחושת האיכות הכללית בתא. חלקו העליון של הדש בורד מדופן בחומר דמוי עור הכולל תפר כפול מדומה.

 

קיה ספורטאז' קיה ספורטאז'

 

מרווח הפנים בקיה ספורטאז' יוצא נשכר מהממדים המכובדים. לנהג ולנוסע שלצידו מוצע שפע מרווח לכל הכיוונים. המושבים הקדמיים רחבים ורכים במידה, אך חסרי תמיכה צידית ראויה. בכל אופן ניתן להעביר על גבם שעות של נסיעה ללא תחושת עייפות מציקה. קיה ספורטאז' מציע תנוחת נהיגה גבוהה ושולטת. מושב הנהג בלבד מתכוונן לגובה וההגה מתכוון לגובה ולמרחק. שדה הראיה טוב מאוד בזכות קו חלונות נמוך.

 

קיה ספורטאז' קיה ספורטאז'

 

הנוסעים במושב האחורי יהנו ממרווח ברכיים נדיב בזכות בסיס גלגלים באורך 2,670 מ"מ. בנוסף ניתן לכוון את זווית משענת הגב במושב האחורי באמצעות ידית כיוונון. נוסע שלישי אמצעי ייצור צפיפות מסוימת, אך הודות לרצפה כמעט שטוחה לא יידרש לפסק את רגליו. הנוסעים מאחור ייהנו גם מפתחי אוורור ייעודיים, חלונות כהים, שקע 12 וולט, ושקע USB. הכניסה והיציאה מהרכב אופטימליים הודות למפתח דלתות רחב ובסיס מושב בגובה המשיק לגובה המותניים.

 

קיה ספורטאז' קיה ספורטאז'

 

בתא הנוסעים פזורים מגוון תאי אחסון והשימושי ביותר שוכן מתחת למשענת היד וכולל נפח עמוק ותאורה. תא המטען מציע מפתח רחב אך סף טעינה גבוה. נפחו 467 ליטרים או 1,456 ליטרים בקיפול המושב האחורי, המתאפשר בקלות בעזרת ידיות בצידיו. מתחת לרצפת התא נמצא גלגל חלופי קטן מפלדה.

 

קיה ספורטאז' קיה ספורטאז'

 

נוחות הנסיעה טובה מאוד, בין היתר בזכות חישוקי 16 אינץ' צנועים וצמיגים בשרניים בחתך 70 הסופגים היטב שברים ומפגעי אספלט עירוני. חריצי כביש אכזריים במיוחד אותם חצבו עובדי מע"צ לפני מעבר מסילת רכבת, גרמו לוויברציות חזקות במכוניות סלון אירופאיות משובחות בהן חלפתי במקטע זה. קיה ספורטאז' לעומת זאת, צלח את הקטע מבלי להעביר רטט או תנודות חזקות בתא הנוסעים. המתלים מכויילים על הצד הרך ובעלי כושר שיכוך טוב. גם נוחות הנסיעה בשבילים יוצאת נשכרת בזכות חתך הצמיגים הגבוה, כך שנסיעה בשבילי כורכר או דרכים רצופות אבנים אינה מטלטלת מדי.

 

קיה ספורטאז' קיה ספורטאז'

 

גם מחוץ לעיר נשמרת רמת נוחות נאותה, בין היתר בזכות הבחירה של מהנדסי קיה במתלה אחורי רב חיבורי מורכב ויקר ביחס לקורת הפיתול המצויה ברכבים רבים אחרים בסגמנט. בכביש המהיר, תחת רצף גלים, יגלו המתלים יכולת שיכוך בינונית. המשקל הרב בחרטום יוצר בתנאים תובעניים אפקט מטוטלת החושף את נקודות התורפה של המתלים. על כבישים איכותיים מתגלה קיה ספורטאז' כקרוזר נעים, בעל יכול שיוט לא רעה, אך רעשי הרוח יתנו את דעתם כבר במהירות 100 קמ"ש. רעשי הכביש והמנוע מבודדים בצורה נאותה ומקובלת ביחס לסגמנט.

 

ביצועים

 

התנעת מנוע הדיזל מתבצעת באמצעות מפתח רגיל ומעירה את המנוע בשקט מופתי ללא טרטור הדיזל המוכר אשר מהווה "דיל ברייקר" אצל חלק מהרוכשים. פעולת המנוע חלקה, חרישית, ומתוך תא הנוסעים כמעט ולא ניתן להבחין כי מדובר במנוע דיזל. תודות לשימוש בטכנולוגיות חדשות מייצר המנוע פעולה חלקה ומעודנת, נטולת ויברציות. מחוץ לרכב טרטור הדיזל מורגש קלות, אם כי לכך חשיבות פחותה.

 

קיה ספורטאז' קיה ספורטאז'

 

תחילת נסיעה מגלה השהיית טורבו קצרה במטרים הראשונים, לצד פעולה חלקה של תיבת שבעת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים. מעל 1,400 סל"ד, כאשר מגדש הטורבו צובר תנופה, ישנה גמישות נפלאה עם שפע של כוח זמין בסל"ד נמוך. הביצועים נאים בהחלט עם תאוצה 0-100 תוך 11.8 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש, ואלו עדיפים על פני מנוע הבנזין בנפח 1.6 ליטרים. למעשה ההתנהלות עם מנוע הדיזל טובה אף מזו של מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטרים בזכות מומנט בשרני וזמין אשר מאפשר ביצוע עקיפות בטוחות ושיוט נינוח עם תאוצות ביניים זריזות. ניתן לומר כי מדובר ביחידת כוח יעילה ונעימה בהחלט.

 

קיה ספורטאז' קיה ספורטאז'

 

בכביש המתפתל מגלה קיה ספורטאז' יכולת דינמית סבירה וצפויה עם מגבלות ברורות. בנהיגה מנהלתית, התנהגות הכביש תספק את הנהג הטיפוסי בסגמנט זה, אשר אינו תר אחר רכב בעל מרכז כובד נמוך והתנהגות כביש מחודדת אלא שם בראש סדר העדיפויות את תנוחת הישיבה הגבוהה, נוחות הנסיעה והעיצוב. נהיגה דינמית יותר תחשוף זוויות גלגול משמעותיות וכיול מתלים רך אשר יאותתו לנהג להאט את הקצב בכביש המתפתל. ההגה מדוייק אך קל מדי וחסר פידבק. כמו כן, הייתי שמח למצוא מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה. כושר התאוטה טוב, עם נשיכה ראשונית חזקה ובלימה ההולמת את היכולת הכללית.

 

צריכת דלק

 

היצרן מצהיר על צריכת דלק של 21.2 ק"מ לליטר בממוצע אך תצטרכו להתאמץ מאד כדי להתקרב לנתון דומה. בימי המבחן רשם קיה ספורטאז' דיזל צריכת דלק ממוצעת של 16.0 ק"מ לליטר בנסיעה מנהלתית למדי עם מערכת STOP&START פועלת. מדובר בצריכת דלק חסכונית המתקרבת לנתוני רכבים היברידיים. עם מיכל דלק בנפח 62 ליטרים מתקבל טווח נסיעה מרשים של כ- 900 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 11 מתוך 15.

 

קיה ספורטאז' קיה ספורטאז'

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

בדירוג האמינות של ארגון Cosumer Reports לשנת 2018 דורגה קיה במקום השמיני מתוך 28 יצרנים. בסקרJ.D. Power שנערך בשנת 2018 התברגה קיה במקום העשירי מתוך 32 בארה"ב ובמקום האחד עשר מתוך 23 בגרמניה. קיה ספורטאז' משווק עם אחריות מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ.

 

קיה ספורטאז' קיה ספורטאז'

 

הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ ועלותם ממוצעת ביחס לסגמנט. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 682 ₪, עלות הטיפול השני 1,271 ₪, עלות הטיפול השלישי 682 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,756 ₪.

 

קיה ספורטאז' קיה ספורטאז'

 

מחירי החלפים של קיה ספורטאז' יקרים במעט. עלות יחידת תאורה קדמית 6,770 ₪, עלות מראת צד קומפלט 5,352 ₪, עלות פנס אחורי 3,012 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 575 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 946 ₪. ביטוח לכל נהג מגיל 21, ללא שלילת רישיון וללא תביעות עבר, יעלה כ- 1,540 ₪ לביטוח חובה ו- 5,838 ₪ לביטוח מקיף.

 

בטיחות

 

ארגון הבטיחות Euro NCAP בחן את קיה ספורטאז' בשנת 2015 והעניק לרכב ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות. הרכב קיבל ציון של 90% בהגנה על בוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל, ו- 71% בגין מערכות הבטיחות.

 

קיה ספורטאז' קיה ספורטאז'

 

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, מצלמת רוורס, התרעה על עייפות הנהג, ועמעום אורות אוטומטי. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 6 מתוך 8 בכל גרסאות הדגם.

 

תמורה למחיר

 

קיה ספורטאז' טורבו דיזל 1.6 ליטרים ברמת אבזור אורבן הבסיסית והיחידה הזמינה עם מנוע זה, יעבור לבעלותכם תמורת 151,900 ₪. אבזור הנוחות בגרסה זו כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', אפליקציית Waze, קישוריות בלוטות', מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג למושב האחורי, כיוונון גובה למושב הנהג, כיוונון משענת גב המושב האחורי, בקרת שיוט, חיישני אור וגשם, קיפול מראות חשמלי, חיישני רוורס עם תצוגה דינמית, חלונות אחוריים כהים, תאורת יום מסוג LED, וחישוקי 16 אינץ'.

 

קיה ספורטאז' ממשיך להציע חבילה משכנעת בזכות עיצוב נאה, מרווח פנים נדיב ומוניטין מוכח. גרסת הדיזל החדשה עדיפה לאין שיעור ביחס לגרסת הבסיס היוצאת, ומציעה מנוע חסכוני עם ביצועים טובים לצד פעולה חלקה ושקטה ביחס למנועי דיזל מודרניים. מתיחת הפנים שעבר מוסיפה עדכוני עיצוב המרעננים במעט את ההופעה הכוללת. החסרון העיקרי נוגע לתא הנוסעים המספק עיצוב מיושן וחומרים בסיסיים. אם אנשי המכירות בקיה יצליחו לחנך את קהל הרוכשים לרפורמה דיזלית חדשה, קיה ספורטאז' ימשיך להיות להיט מכירות בולט בשוק הרכב המקומי גם בשנת 2019.

 

קיה ספורטאז' 1.6 טורבו דיזל אוטומט
מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים 1,598 סמ"ק
הספק מרבי משולב 136/4,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 32.6/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,485 מ"מ
רוחב כללי 1,855 מ"מ
גובה כללי 1,645 מ"מ
בסיס גלגלים 2,670 מ"מ
מיכל דלק 62 ליטרים
נפח תא מטען

467 ליטרים

משקל עצמי 1,605 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.8 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 21.2 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 16.0 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 11 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2015)
רמת אבזור בטיחותי

6 (מתוך 8)

מחיר

151,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ