פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

 

פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

תגיות | משפחתיות, פיג'ו

פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצרכן הישראלי.

 

פיג'ו 308 1.2 ליטרים
יתרונות אחיזת כביש, צריכת דלק, יכולת דינמית
חסרונות הנדסת אנוש, העדר פתחי מיזוג מאחור

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובה של פיג'ו 308 התעדכן קלות במסגרת מתיחת הפנים וכולל נגיעות מינוריות שנועדו להקנות לה מראה ספורטיבי יותר. עיצוב חרטום המכונית בשפת העיצוב החדשה של המותג, כולל גריל תלת ממדי עם כיתוב פיג'ו בחלקו העליון, צמד גופי תאורה עם חתימת LED, ופגוש קדמי אגרסיבי. בסך הכל מתקבלת הופעה חיצונית נאה אם כי גילה של המכונית ניכר היא אינה מביאה עימה אלמנטים חדשניים או שיק צרפתי מיוחד כמו בדגמים האחרונים של המותג.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

תא הנוסעים נותר גם הוא ללא שינויים מהותיים ביחס לדגם המוחלף וכולל סביבת נהג הנקיה כמעט לחלוטין מפקדים פיזיים. במרכז הדשבורד בולטת מערכת המולטימדיה המוכרת של פיג'ו עם מסך מגע בגודל 9.7 אינץ' הפונה לכיוון הנהג. ממשק המערכת מציג מהירות תגובה טובה, אך תפעולו אינו מהאינטואיטיביים שבנמצא. דרך המסך ניתן לשלוט על מרבית מערכות הרכב, ביניהן בקרת אקלים מפוצלת, מצלמת 360 מעלות, אפליקציית ניווט Waze, ומערכת שמע עם איכות סאונד בינונית.

 

מבחינת הנדסת האנוש, פיג'ו 308 מקבלת ציון נמוך. ניכר כי מהנדסי פיג'ו הנמיכו את קו הדשבורד כדי ליצור שדה ראיה גדול ואוורירי, אך כתוצאה מכך לוח המחוונים מוסתר ברובו ע"י גלגל ההגה הקטן. מערכת בקרת האקלים ניתנת לשליטה דרך מסך מערכת המולטימדיה בלבד, כך שכל שינוי טמפרטורה או עוצמת אוורור מתבצע בצורה לא נוחה ולא בטיחותית ומצריך יציאה ממערכת הניווט למשל וכניסה אל תפריט מערכת בקרת האקלים.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

הרמת משענת היד שבין המושבים חושפת מנגנון זול שאינו נאה למראה וטוב היה אילו נחסך מעיני הנוסעים. מנוף מערכות בקרת השיוט ומגביל המהירות מוכר מדגמי פיג'ו וסיטרואן עוד מתחילת המילניום ונראה שהגיע העת לעדכן את עיצובו. איכות החומרים בחלקים הנמוכים של תא הנוסעים פחות משכנעת, ובאיכות הגימור נרשמו כמה מחדלים קטנים ביניהם חיתוכי פלסטיק גסים ומרווחים גדולים בחלק מהחיבורים.

 

המושבים בפיג'ו 308 מעולים. הם מספקים תמיכה צידית תואמת להתנהגות הרכב ומאוד נוחים. קשה למצוא תנוחת נהיגה טובה, בשל כיוונון מוגבל לגובה גלגל ההגה ולוח המחוונים המוסתר על ידו. בסוף, נותר רק להבין שיש למצוא פשרה המונעת מבט ישיר אל לוח המחוונים. המרווח מלפנים טוב כמצופה ממשפחתית אירופאית. המרווח מאחור סביר אך ארוכי רגליים עלולים לחוש במרווח ברכיים חסר. נוסע שלישי מאחור יאלץ להצטופף, אך לא מדובר בנתון חריג בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות. מבנה המושב האחורי נוח והחלונות האחוריים הכהים מספקים תחושה אינטימית לנוסעים. מורגש היעדרם של פתחי מיזוג עבור הנוסעים במושב האחורי.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

פתרונות האחסון בתא הנוסעים פרקטיים למדי. תא הכפפות מואר ונפחו מספק, ומתחת למשענת היד תא אחסון עמוק ונוח. ישנם תאי אחסון עמוקים בדלתות ומשטח קטן בתחתית הקונסולה בו ניתן להניח את הטלפון הנייד. תא המטען בנפח 470 ליטרים וקיפול המושב האחורי מגדיל את נפחו לכדי 1,309 ליטרים. העמסת הציוד נוחה עקב שפת הטענה נמוכה ומפתח רחב. חבל שפיג'ו חסכה בתאורה בצידו השמאלי של התא. ברצפת תא המטען גלגל חלופי קטן מפלדה.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

נוחות הנסיעה בתוך העיר מעולה. הצרפתייה אשר מתגלגלת על צמיגים בחתך 45 אשר אינו נחשב קיצוני בדורות האחרונים של המשפחתיות, מצליחה לסנן ולרסן את רוב מפגעי האספלט העירוני. היא עושה זאת בזכות מהלך ראשוני מעט מרוכך של הבולם, עם כושר ריסון מעולה המצדיק את מוניטין הנוחות שנקשר ליצרנית לאורך העשורים האחרונים. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת והריסון המופתי של המתלים מבצע עבודה מעולה בכל הקשור לשיכוך גלי אספלט, פסי האטה, ובורות מכסי ביוב. היציבות הכיוונית בכביש המהיר מרשימה ונוטעת תחושת ביטחון אצל הנהג.

 

בידוד הרעשים טוב ביחס למקובל בסגמנט. רעשי רוח מתחילים להופיע במהירות של 110 קמ"ש וגם מעבר לכך אינם נשמעים ברמה מטרידה. רעשי הכביש תלויים באיכות הסלילה כך שעל אספט איכותי רעשי הצמיגים נשמעים רק במהירות העולה על 100 קמ"ש, אך על אספלט מחוספס ישמע קולם כבר במהירות 60 קמ"ש.

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס ומומנט של 23.5 קג"מ ב- 1,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית חדשה. הביצועים מעולים עם כוח זמין לרוב וגמישות גם בסל"ד נמוך, ללא רטט וטרטורים. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 9.8 שניות, והמנוע מפיק צליל בריטון גברי המסווה את היותו קטן נפח.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

תיבת שמונת ההילוכים מהווה את הבשורה העיקרית במסגרת מתיחת הפנים והיא מביאה לסגמנט ערך מוסף ויתרון שטרם הוצג אצל המתחרות העממיות הקרובות במחירן לפיג'ו 308. פעולת התיבה חלקה רוב הזמן, פה ושם מורגשות העברות הילוכים, אך הטרוניה העיקרית נוגעת לשיהוי הנוצר עקב ריבוי ההילוכים בתיבה כך שרמיסת דוושת הגז לצרכי עקיפה גורמת לעיכוב בקבלת ההחלטה האם להסתפק בהורדת שני הילוכים, שלושה, או אולי ארבעה הילוכים.

 

התנהגות הכביש הינה ללא ספק הקלף החזק ביותר בשרוולה של פיג'ו 308. אף שמדובר במכונית משפחתית ללא יומרות ספורטביות, על אספט איכותי מצליחה פיג'ו 308 לאתגר את הטובות שבסגמנט המשפחתיות עם התנהגות כביש חדה, זוויות גלגול שטוחות ואחיזת כביש גבוהה. גלגל ההגה הקטנטן מעביר לידי הנהג פידבק על אחיזת צמיגי המישלין פיילוט ספורט ומאפשר ליהנות מהנהיגה בכביש המתפתל. קל לבחור את הקו הנכון בתוך הפנייה בזכות הגה מדוייק בעל משקל נכון, ומרכב במשקל קל יחסית של 1,205 ק"ג מאפשר תנודות מרכב מינמליות בעת שינוי כיוון, כך שביטחון הנהג אינו נפגע גם בתנאים תובעניים.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

המנוע מאפשר קצב התקדמות זריז בהחלט במצב ספורט, ומנופי העברת ההילוכים מגלגל ההגה תורמים לא מעט ליכולת התאוטה ושמירה על הילוך נכון, אך הביצועים האבסולוטים אינם ספורטביים ואת אלו שומרת פיג'ו לגרסת ה- GTI. הבלמים מציעים נשיכה טובה וכושר תאוטה מעולה.

 

צריכת דלק

 

בימי המבחן שכללו נסיעה מנהלתית עם כמה קטעי נהיגה דינמיים ומערכת עצור וסע פועלת ברוב הזמן, עמדה צריכת הדלק על 14.5 ק"מ לליטר. מדובר בנתון מעולה אם כי מעט רחוק מנתון היצרנית אשר מצהירה על צריכת דלק משולבת של 18.5 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 53 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 700 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 4 מתוך 15.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

בסקר J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2019, התברגה פיג'ו במקום השישי מתוך 28 יצרנים, עם 108 תקלות לכל 100 כלי רכב. פיג'ו 308 משווקת עם אחריות מלאה לשלוש שנים או 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 920 ₪, עלות הטיפול השני 1,451 ₪, עלות הטיפול השלישי 920 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,451 ₪. מדובר במחירים המשקפים את המקובל בפלח המשפחתיות הקומפקטיות.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

יחידת תאורה קדמית תעלה 2,053 ₪, מחיר מראת צד עומד על 3,366 ₪, מחיר פנס אחורי עומד על 658 ₪, רפידות בלם קדמיות יעלו 621 ₪, וצלחות בלם קדמיות יעלו 954 ₪. יחידות התאורה זולות יחסית אך שאר החלפים שבדקנו מוצעים במחירים ממוצעים לסגמנט.

 

עלויות הביטוח הן 1,613 ₪ לביטוח חובה ו- 2,394 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות וללא שלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות.

 

בטיחות

 

ארגון הבטיחות Euro Ncap בחן את פיג'ו 308 בשנת 2013 והעניק לה ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות. פיג'ו 308 קיבלה ציון של 92% בהגנה על מבוגרים, 79% בהגנה של ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל, ו- 81% בגין מערכות הבטיחות ברכב דאז. אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר שש כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות הנהג, ניטור שטחים מתים, עמעום אורות אוטומי, זיהוי תמרורים, ומצלמות 360 מעלות. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

תמורה למחיר

 

מחירה של פי'גו 308 ברמת אבזור פרימיום הנבחנת עומד על - 132,000 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר גג זכוכית פנורמי, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 9.7 אינץ', קישוריות בלוטות', בורר מצבי נהיגה, בלם חניה חשמלי אוטומטי, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, כניסה והתנעה ללא מפתח, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, בקרת אקלים מפוצלת, שקעי USB מלפנים ומאחור, מערכת חניה אוטומטית במקביל ובניצב למדרכה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמות 360 מעלות, חיישני גשם, מראות צד מתקפלות חשמלית, תאורת יום מסוג LED, וחישוקי 17 אינץ'.

 

פיג'ו 308 הינה משפחתית מאובזרת, פרקטית, נוחה, ואף מהנה לנהיגה. אף שאין לה כל תכונה בולטת פרט לתיבת 8 הילוכים, פיג'ו 308 הייתה ועודנה משפחתית איכותית, וכעת גם בטיחותית ומאובזרת, המציעה חבילה מעולה ותחרות ראויה בסגמנט.

 

פיג'ו 308 1.2 ליטרים פרימיום אוטומטית
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים, 1,199 סמ"ק
הספק מרבי משולב 130/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 23.4/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,253 מ"מ
רוחב כללי 1,804 מ"מ
גובה כללי 1,472 מ"מ
בסיס גלגלים 2,620 מ"מ
מיכל דלק 53 ליטרים
נפח תא מטען

470 ליטרים

משקל עצמי 1,204 ק"ג
מהירות מרבית 205 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.8 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 18.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2013)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

132,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה.

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    11.04.19 | מבחני רכב

    קיה ספורטאז' זכה למתיחת פנים וקיבל מנוע טורבו דיזל חדש. זו הזדמנות מצויינת לבחון את רב המכר בקטגוריה בגרסה חסכונית ומעניינת

    קיה ספורטאז' החל את מהפכת "הקרוסאובר לכל פועל" ומתברג כעת כרכב השני הנמכר בישראל לשנת 2018. הרפורמה שהחיל קיה ספורטאז' אורבן בגרסת 1.6 ליטרים אוטומטית במחיר של מכונית משפחתית, הביאה את סגמנט הקרוסאוברים אל מרכז הקונצנזוס ויצרה שינוי משמעותי ביותר בשוק הרכב הישראלי. מבט חטוף בטבלת המכירות מלמד כי סגמ

     
  • סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    04.04.19 | מבחני רכב

    סוזוקי ויטרה קיבל מנוע טורבו מודרני ועיצוב עדכני. יצאנו לבחון את הקרוסאובר הקומפקטי בגרסתו החדשה

    סוזוקי ויטרה היה מחלוצי קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים ועוד בשנות ה- 80 של המאה הקודמת הציע יכולת שטח טובה בחבילה קטנה, עם הילוך כוח ועבירות גבוהה ביחס למחיר. בדור הרביעי הפך סוזוקי ויטרה לקרוסאובר עירוני המציע עיצוב אופנתי ויכולת טובה בכביש תוך ויתור על יכולת השטח. לחובבי השבילים מוצעת גם גרסת הנעה

     
  • טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    31.03.19 | מבחני רכב

    טויוטה ראב 4 החדש מציע עיצוב מוחצן, יחידת הנעה היברידית ותג מחיר בקצה העליון של הקטגוריה. יצאנו לבחון את המתחרה החדש והמסקרן

    טויוטה ראב 4 הינו חלוץ הקטגוריה הפורחת ביותר בשוק המקומי בשנים האחרונות. כבר בשנת 1994, טרם התחיל הרומן של הנהג הישראלי עם רכבי פנאי שטח, הוצג הדור הראשון של טויוטה ראב 4 (ראשי תיבות Recreational Activity Vehicle 4WD) אשר הקדים את זמנו, מתוך הבנה כי רובם המוחלט של נהגי רכבי הפנאי בוחרים בהם בשל הישי

     
  • קיה נירו PHEV במבחן דרכים

    קיה נירו PHEV במבחן דרכים

    27.03.19 | מבחני רכב

    גרסת הפלאג-אין הייבריד של קיה נירו מציעה צריכת דלק נמוכה יותר אך מחיר רכישה גבוה יותר. יצאנו למבחן דרכים חסכוני במיוחד

    קיה נירו PHEV הינה גרסה היברידית נטענת (פלאג-אין הייבריד) לקרוסאובר ההיברידי המוכר של היצרנית. משמעות הדבר היא שיחידת ההנעה ההיברידית הכוללת מנוע בנזין בשילוב מנוע חשמלי, מקבלת בגרסה זו סוללת ליתיום-יון פולימר הניתנת לטעינה גם משקע תלת פאזי ביתי. כאשר הסוללה טעונה במלואה, ניתן לנסוע באמצעות אנרגיית

     
  • מאזדה 6 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מאזדה 6 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    17.03.19 | מבחני רכב

    מאזדה 6 מנסה לשדרג את מעמדה ולטפס אל מחוזות הפרימיום

    מאזדה 6 היא אחת המכוניות המזוהות ביותר בישראל. היא החליפה את מאזדה 626 שהעירה את קטגוריית המשפחתיות הגדולות כשזכתה לתמחור אטרקטיבי וסחפה אחריה את המתחרות להורדת מחירים. הדור הראשון של מאזדה 6 היה נציג ראשון לדגמי ה'זום זום' של מאזדה, עם עיצוב חיצוני מרשים ושלדה שיצרה מכונית מהנה מאוד לנהיגה.

     
  • טויוטה פריוס פלוס במבחן דרכים

    טויוטה פריוס פלוס במבחן דרכים

    11.03.19 | מבחני רכב

    טויוטה פריוס פלוס מציע 7 מושבים, יחידת הנעה היברידית חסכונית, ותג מחיר של 169,900 ₪. יצאנו לבדוק למי הוא מתאים

    המיניוואן טויוטה פריוס פלוס מבוסס על טויוטה פריוס מדור קודם ומצוייד באותה יחידת הנעה היברידית, אך מציע בסיס גלגלים ארוך ב- 80 מ"מ וגג גבוה ב- 85 מ"מ כדי לאפשר הובלת 7 נוסעים. טויוטה פריוס פלוס מיועד למשפחות ברוכות ילדים שאינן נכנעות לאופנת הקרוסאוברים ומעדיפות תא נוסעים פרקטי ומנוע חסכוני על פני מרכ

     
  • דאצ'יה סנדרו במבחן דרכים

    דאצ'יה סנדרו במבחן דרכים

    07.03.19 | מבחני רכב

    דאצ'יה מציעה מכונית סופר מיני אוטומטית במחיר של מכונית מיני. יצאנו לבדוק האם הסופר מיני הזולה בישראל מהווה קניה חכמה

    לדאצ'יה סנדרו יש לכאורה את כל הכלים להצלחה בשוק המקומי. היא מציעה את החוויה של קריעת ניילונים מרכב חדש מהיבואן במחיר נגיש של 63,000 ₪ ועושה זאת עם תיבת הילוכים אוטומטית ומנוע טורבו. לצד אלו יהנו הרוכשים מעלויות אחזקה זולות. דאצ'יה סנדרו יתרונות מחיר, נוחות נסיעה, מרווח פנים

     
  • שברולט ספארק במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    שברולט ספארק במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.02.19 | מבחני רכב

    שברולט ספארק עברה מקצה שיפורים וחוזרת לתחרות עם מפרט מבטיח ואבזור בטיחות משודרג

    הדור הראשון של שברולט ספארק הגיע ארצה מעט באיחור למהפכת המיני והציע עיצוב מקורי אך תיבת הילוכים ידנית בלבד. בדור השני בחרה שברולט בעיצוב בוגר יותר וציידה את הספארק במנוע בנזין 1.4 ליטרים גדול וחזק ביחס למקובל בסגמנט ובתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. מאז היא נמצאת בקרב רבות המכר בקטגוריית המיני אותה מוב

     
  • יונדאי טוסון 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי טוסון 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    26.02.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר יונדאי טוסון זכה למתיחת פנים וזו הזדמנות מצויינת לבחון את רב המכר בקטגוריה הצומחת ביותר בשוק הרכב הישראלי

    סגמנט הקרוסאוברים הינו הצומח ביותר בשוק הרכב הישראלי, בעיקר בקרב הצרכן הפרטי אשר רוכש את רכבו מתוך בחירה אישית. בסגמנט זה שולטים ביד רמה מזה שנים צמד האחים מקוריאה - חתן השמחה יונדאי טוסון ואחיו החורג קיה ספורטאז'. שניהם עברו לאחרונה מתיחת פנים כאשר זו של יונדאי טוסון משמעותית יותר וכוללת עדכוני עיצ

     
  • סובארו פורסטר 2019 במבחן דרכים - איש היערות

    סובארו פורסטר 2019 במבחן דרכים - איש היערות

    19.02.19 | מבחני רכב

    סובארו פורסטר התבלט לאורך דורותיו הקודמים ביכולת שטח עדיפה על פני מתחריו לצד עיצוב ומפרט שמרנים. הדגם החדש מבטיח לככב בשטח ולהציע חווית נסיעה משופרת על הכביש

    מורשתו של סובארו פורסטר מתחילה בשנת 1995. המתכון היה ונותר פשוט ויעיל, וכולל פלטפורמה קיימת של מכונית משפחתית, מכלולי הנעה כפולה מוכחים ומוכרים, גחון מוגבה, ועיצוב קשוח. לימים הפך סגמנט הקרוסאוברים לגדוש מאוד בשוק הרכב וכמעט לכל יצרנית יש נציג בקבוצה. סובארו פורסטר רושם לזכותו את היותו מדור המייסדים

     
  • פולקסווגן טוארג במבחן דרכים

    פולקסווגן טוארג במבחן דרכים

    14.02.19 | מבחני רכב

    הדור השלישי של פולקסווגן טוארג מציע שפע טכנולוגיה עם תג מחיר במחוזות מותגי היוקרה. יצאנו לבדוק האם מחירו מוצדק

    הדור הראשון של רכב הפנאי שטח פולקסווגן טוארג הגיח אל העולם כחלק מאסטרטגיה של פולקסווגן להתחרות במותגי הפרימיום. אחותו מקטגוריית רכבי הסלון - פולקסווגן פייטון לא נחלה הצלחה ולא שרדה, אבל הטוארג זכה לאהדה ולדור שני, וכעת מגיע אלינו הדור השלישי. פולקסווגן טוארג יתרונות ביצועים,

     
  • אאודי A7 במבחן דרכים - ספורט אלגנט

    אאודי A7 במבחן דרכים - ספורט אלגנט

    07.02.19 | מבחני רכב

    אאודי A7 החדשה מציעה פאר ופינוק שנארזו במרכב קופה 4 דלתות דינמי ומרשים. יצאנו לאמוד את יכולותיה

    אאודי A7 הינה גרסת קופה 4 דלתות של מכונית הסלון אאודי A6. היא מתחרה בקטגוריה נישתית המונה גם את מרצדס CLS חלוצת הקטגוריה וב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה. קטגוריה זו מכוונת אל קהל יעד המבקש יותר סטייל ועיצוב ממכונית הסלון שלו גם אם הדבר כרוך בפשרה מסויימת במרווח הראש במושב האחורי ביחס לתצורת סדאן קלאסית. &

     
  • יגואר i-Pace במבחן דרכים - העתיד כבר כאן

    יגואר i-Pace במבחן דרכים - העתיד כבר כאן

    30.01.19 | מבחני רכב

    יגואר נמנית בין היצרניות הראשונות והבודדות אשר מציעות רכב פנאי חשמלי בעל טווח נסיעה פרקטי. יצאנו לנסיעה מסקרנת עם מבט אל העתיד

    יגואר הינה היצרנית הראשונה בישראל אשר מציעה רכב פנאי פרימיום חשמלי במחיר הגיוני. אאודי ומרצדס אמנם הציגו את מתחרותיהן בסגמנט אך אלו טרם נעות על כבישי ארצנו. יגואר i-Pace תוכננה כמו שרכב חשמלי אמיתי צריך להיבנות. לא מדובר בדגם היברידי או מונע בנזין אשר הוסב להנעה חשמלית, אלא בפלטפורמה שנועדה לרכב חשמ

     
  • פיג'ו 3008 1.2 במבחן דרכים

    פיג'ו 3008 1.2 במבחן דרכים

    24.01.19 | מבחני רכב

    רכב הקרוסאובר הבינוני של פיג'ו מקבל גרסת מנוע בסיסית וחסכונית יותר. יצאנו לעמוד על מעלותיו של האריה בגרסה החסכונית

    פיג'ו 3008 ידוע כפייבוריט בסגמנט הקרוסאוברים הגדוש מתחרים. עיצוב מסוגנן, תא נוסעים חדשני ואיכות נסיעה טובה, השיגו לאריה הצרפתי שלל כתרים ותארים ע"י מדיות רבות וטובות. כעת מציע פיג'ו 3008 גרסת בסיס חדשה עם מנוע קטן וחסכוני בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית חדשה. בתצורה זו

     
  • יונדאי i30 N - נהיגת התרשמות ראשונה

    יונדאי i30 N - נהיגת התרשמות ראשונה

    23.01.19 | מבחני רכב

    יונדאי i30 N נכנסת לקטגוריית ההוט האץ' עם נתונים מבטיחים על הנייר. יצאו לנסיעת התרשמות קצרה

    מותג יונדאי מזוהה עם רכבי מיין סטרים פרקטיים המככבים בטבלת המכירות בזכות מוניטין אמינות וסחירות טובים ותמורה גבוהה למחיר. לצד אלו דאגה יונדאי בעשורים האחרונים להציב באולמות התצוגה גם מכונית ראוותנית אשר תהווה מקדם תדמיתי ותוסיף רוח צעירה למותג, כגון יונדאי קופה ויונדאי וולוסטר, אך אלו לא היו מכוניות

     
  • דאצ'יה סנדרו סטפווי במבחן דרכים

    דאצ'יה סנדרו סטפווי במבחן דרכים

    17.01.19 | מבחני רכב

    במחיר של מכונית מיני, מציעה דאצ'יה קרוסאובר אוטומטי עירוני. יצאנו לבדוק האם המתכון האטרקטיבי על הנייר מרשים גם על הכביש

    דאצ'יה נכנסה לשוק המקומי עם מבחר רכבים במחירים אטרקטיביים, ותוספת תיבת הילוכים אוטומטית למבחר הדגמים שיפר את אטרקטביות דגמיה עבור הקהל הישראלי. דאצ'יה סנדרו סטפווי, מהווה למעשה גרסת פנאי מוגבהת גחון של דאצ'יה סנדרו, בתוספת איפור שטח אופנתי ויכולת ירידה לשבילי עפר. יצאנו לבדוק מה מקבלים תמורת מחיר מפ

     
  • דאצ'יה דאסטר 4X4 החדש במבחן דרכים

    דאצ'יה דאסטר 4X4 החדש במבחן דרכים

    10.01.19 | מבחני רכב

    דאצ'יה דאסטר מתיימר להציע יכולת שטח טובה ומנוע דיזל חסכוני במחיר זול ממשפחתית קומפקטית. יצאנו למבחן בוץ תובעני עם החקלאי הרומני

    דאצ'יה דאסטר רכש לעצמו עדת מעריצים לא קטנה עוד בדורו הקודם עם הגיעו ארצה. שילוב של מחיר זול, פשטות מכנית, הנעה כפולה ומנוע דיזל גמיש וחסכוני, יצרו רכב שטח נגיש לקניה ואחזקה. דאצ'יה דאסטר פונה אל חובבי השטח אשר ידעו להעריך את מעלותיו הרבות של העולה מרומניה, ממנו נמכרו מעל למיליון יחידות ברחבי העולם.