פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

 

פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

תגיות | משפחתיות, פיג'ו

פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצרכן הישראלי.

 

פיג'ו 308 1.2 ליטרים
יתרונות אחיזת כביש, צריכת דלק, יכולת דינמית
חסרונות הנדסת אנוש, העדר פתחי מיזוג מאחור

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובה של פיג'ו 308 התעדכן קלות במסגרת מתיחת הפנים וכולל נגיעות מינוריות שנועדו להקנות לה מראה ספורטיבי יותר. עיצוב חרטום המכונית בשפת העיצוב החדשה של המותג, כולל גריל תלת ממדי עם כיתוב פיג'ו בחלקו העליון, צמד גופי תאורה עם חתימת LED, ופגוש קדמי אגרסיבי. בסך הכל מתקבלת הופעה חיצונית נאה אם כי גילה של המכונית ניכר היא אינה מביאה עימה אלמנטים חדשניים או שיק צרפתי מיוחד כמו בדגמים האחרונים של המותג.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

תא הנוסעים נותר גם הוא ללא שינויים מהותיים ביחס לדגם המוחלף וכולל סביבת נהג הנקיה כמעט לחלוטין מפקדים פיזיים. במרכז הדשבורד בולטת מערכת המולטימדיה המוכרת של פיג'ו עם מסך מגע בגודל 9.7 אינץ' הפונה לכיוון הנהג. ממשק המערכת מציג מהירות תגובה טובה, אך תפעולו אינו מהאינטואיטיביים שבנמצא. דרך המסך ניתן לשלוט על מרבית מערכות הרכב, ביניהן בקרת אקלים מפוצלת, מצלמת 360 מעלות, אפליקציית ניווט Waze, ומערכת שמע עם איכות סאונד בינונית.

 

מבחינת הנדסת האנוש, פיג'ו 308 מקבלת ציון נמוך. ניכר כי מהנדסי פיג'ו הנמיכו את קו הדשבורד כדי ליצור שדה ראיה גדול ואוורירי, אך כתוצאה מכך לוח המחוונים מוסתר ברובו ע"י גלגל ההגה הקטן. מערכת בקרת האקלים ניתנת לשליטה דרך מסך מערכת המולטימדיה בלבד, כך שכל שינוי טמפרטורה או עוצמת אוורור מתבצע בצורה לא נוחה ולא בטיחותית ומצריך יציאה ממערכת הניווט למשל וכניסה אל תפריט מערכת בקרת האקלים.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

הרמת משענת היד שבין המושבים חושפת מנגנון זול שאינו נאה למראה וטוב היה אילו נחסך מעיני הנוסעים. מנוף מערכות בקרת השיוט ומגביל המהירות מוכר מדגמי פיג'ו וסיטרואן עוד מתחילת המילניום ונראה שהגיע העת לעדכן את עיצובו. איכות החומרים בחלקים הנמוכים של תא הנוסעים פחות משכנעת, ובאיכות הגימור נרשמו כמה מחדלים קטנים ביניהם חיתוכי פלסטיק גסים ומרווחים גדולים בחלק מהחיבורים.

 

המושבים בפיג'ו 308 מעולים. הם מספקים תמיכה צידית תואמת להתנהגות הרכב ומאוד נוחים. קשה למצוא תנוחת נהיגה טובה, בשל כיוונון מוגבל לגובה גלגל ההגה ולוח המחוונים המוסתר על ידו. בסוף, נותר רק להבין שיש למצוא פשרה המונעת מבט ישיר אל לוח המחוונים. המרווח מלפנים טוב כמצופה ממשפחתית אירופאית. המרווח מאחור סביר אך ארוכי רגליים עלולים לחוש במרווח ברכיים חסר. נוסע שלישי מאחור יאלץ להצטופף, אך לא מדובר בנתון חריג בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות. מבנה המושב האחורי נוח והחלונות האחוריים הכהים מספקים תחושה אינטימית לנוסעים. מורגש היעדרם של פתחי מיזוג עבור הנוסעים במושב האחורי.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

פתרונות האחסון בתא הנוסעים פרקטיים למדי. תא הכפפות מואר ונפחו מספק, ומתחת למשענת היד תא אחסון עמוק ונוח. ישנם תאי אחסון עמוקים בדלתות ומשטח קטן בתחתית הקונסולה בו ניתן להניח את הטלפון הנייד. תא המטען בנפח 470 ליטרים וקיפול המושב האחורי מגדיל את נפחו לכדי 1,309 ליטרים. העמסת הציוד נוחה עקב שפת הטענה נמוכה ומפתח רחב. חבל שפיג'ו חסכה בתאורה בצידו השמאלי של התא. ברצפת תא המטען גלגל חלופי קטן מפלדה.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

נוחות הנסיעה בתוך העיר מעולה. הצרפתייה אשר מתגלגלת על צמיגים בחתך 45 אשר אינו נחשב קיצוני בדורות האחרונים של המשפחתיות, מצליחה לסנן ולרסן את רוב מפגעי האספלט העירוני. היא עושה זאת בזכות מהלך ראשוני מעט מרוכך של הבולם, עם כושר ריסון מעולה המצדיק את מוניטין הנוחות שנקשר ליצרנית לאורך העשורים האחרונים. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת והריסון המופתי של המתלים מבצע עבודה מעולה בכל הקשור לשיכוך גלי אספלט, פסי האטה, ובורות מכסי ביוב. היציבות הכיוונית בכביש המהיר מרשימה ונוטעת תחושת ביטחון אצל הנהג.

 

בידוד הרעשים טוב ביחס למקובל בסגמנט. רעשי רוח מתחילים להופיע במהירות של 110 קמ"ש וגם מעבר לכך אינם נשמעים ברמה מטרידה. רעשי הכביש תלויים באיכות הסלילה כך שעל אספט איכותי רעשי הצמיגים נשמעים רק במהירות העולה על 100 קמ"ש, אך על אספלט מחוספס ישמע קולם כבר במהירות 60 קמ"ש.

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס ומומנט של 23.5 קג"מ ב- 1,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית חדשה. הביצועים מעולים עם כוח זמין לרוב וגמישות גם בסל"ד נמוך, ללא רטט וטרטורים. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 9.8 שניות, והמנוע מפיק צליל בריטון גברי המסווה את היותו קטן נפח.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

תיבת שמונת ההילוכים מהווה את הבשורה העיקרית במסגרת מתיחת הפנים והיא מביאה לסגמנט ערך מוסף ויתרון שטרם הוצג אצל המתחרות העממיות הקרובות במחירן לפיג'ו 308. פעולת התיבה חלקה רוב הזמן, פה ושם מורגשות העברות הילוכים, אך הטרוניה העיקרית נוגעת לשיהוי הנוצר עקב ריבוי ההילוכים בתיבה כך שרמיסת דוושת הגז לצרכי עקיפה גורמת לעיכוב בקבלת ההחלטה האם להסתפק בהורדת שני הילוכים, שלושה, או אולי ארבעה הילוכים.

 

התנהגות הכביש הינה ללא ספק הקלף החזק ביותר בשרוולה של פיג'ו 308. אף שמדובר במכונית משפחתית ללא יומרות ספורטביות, על אספט איכותי מצליחה פיג'ו 308 לאתגר את הטובות שבסגמנט המשפחתיות עם התנהגות כביש חדה, זוויות גלגול שטוחות ואחיזת כביש גבוהה. גלגל ההגה הקטנטן מעביר לידי הנהג פידבק על אחיזת צמיגי המישלין פיילוט ספורט ומאפשר ליהנות מהנהיגה בכביש המתפתל. קל לבחור את הקו הנכון בתוך הפנייה בזכות הגה מדוייק בעל משקל נכון, ומרכב במשקל קל יחסית של 1,205 ק"ג מאפשר תנודות מרכב מינמליות בעת שינוי כיוון, כך שביטחון הנהג אינו נפגע גם בתנאים תובעניים.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

המנוע מאפשר קצב התקדמות זריז בהחלט במצב ספורט, ומנופי העברת ההילוכים מגלגל ההגה תורמים לא מעט ליכולת התאוטה ושמירה על הילוך נכון, אך הביצועים האבסולוטים אינם ספורטביים ואת אלו שומרת פיג'ו לגרסת ה- GTI. הבלמים מציעים נשיכה טובה וכושר תאוטה מעולה.

 

צריכת דלק

 

בימי המבחן שכללו נסיעה מנהלתית עם כמה קטעי נהיגה דינמיים ומערכת עצור וסע פועלת ברוב הזמן, עמדה צריכת הדלק על 14.5 ק"מ לליטר. מדובר בנתון מעולה אם כי מעט רחוק מנתון היצרנית אשר מצהירה על צריכת דלק משולבת של 18.5 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 53 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 700 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 4 מתוך 15.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

בסקר J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2019, התברגה פיג'ו במקום השישי מתוך 28 יצרנים, עם 108 תקלות לכל 100 כלי רכב. פיג'ו 308 משווקת עם אחריות מלאה לשלוש שנים או 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 920 ₪, עלות הטיפול השני 1,451 ₪, עלות הטיפול השלישי 920 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,451 ₪. מדובר במחירים המשקפים את המקובל בפלח המשפחתיות הקומפקטיות.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

יחידת תאורה קדמית תעלה 2,053 ₪, מחיר מראת צד עומד על 3,366 ₪, מחיר פנס אחורי עומד על 658 ₪, רפידות בלם קדמיות יעלו 621 ₪, וצלחות בלם קדמיות יעלו 954 ₪. יחידות התאורה זולות יחסית אך שאר החלפים שבדקנו מוצעים במחירים ממוצעים לסגמנט.

 

עלויות הביטוח הן 1,613 ₪ לביטוח חובה ו- 2,394 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות וללא שלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות.

 

בטיחות

 

ארגון הבטיחות Euro Ncap בחן את פיג'ו 308 בשנת 2013 והעניק לה ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות. פיג'ו 308 קיבלה ציון של 92% בהגנה על מבוגרים, 79% בהגנה של ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל, ו- 81% בגין מערכות הבטיחות ברכב דאז. אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר שש כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות הנהג, ניטור שטחים מתים, עמעום אורות אוטומי, זיהוי תמרורים, ומצלמות 360 מעלות. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

תמורה למחיר

 

מחירה של פי'גו 308 ברמת אבזור פרימיום הנבחנת עומד על - 132,000 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר גג זכוכית פנורמי, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 9.7 אינץ', קישוריות בלוטות', בורר מצבי נהיגה, בלם חניה חשמלי אוטומטי, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, כניסה והתנעה ללא מפתח, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, בקרת אקלים מפוצלת, שקעי USB מלפנים ומאחור, מערכת חניה אוטומטית במקביל ובניצב למדרכה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמות 360 מעלות, חיישני גשם, מראות צד מתקפלות חשמלית, תאורת יום מסוג LED, וחישוקי 17 אינץ'.

 

פיג'ו 308 הינה משפחתית מאובזרת, פרקטית, נוחה, ואף מהנה לנהיגה. אף שאין לה כל תכונה בולטת פרט לתיבת 8 הילוכים, פיג'ו 308 הייתה ועודנה משפחתית איכותית, וכעת גם בטיחותית ומאובזרת, המציעה חבילה מעולה ותחרות ראויה בסגמנט.

 

פיג'ו 308 1.2 ליטרים פרימיום אוטומטית
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים, 1,199 סמ"ק
הספק מרבי משולב 130/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 23.4/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,253 מ"מ
רוחב כללי 1,804 מ"מ
גובה כללי 1,472 מ"מ
בסיס גלגלים 2,620 מ"מ
מיכל דלק 53 ליטרים
נפח תא מטען

470 ליטרים

משקל עצמי 1,204 ק"ג
מהירות מרבית 205 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.8 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 18.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2013)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

132,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.