פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

 

פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

תגיות | משפחתיות, פיג'ו

פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצרכן הישראלי.

 

פיג'ו 308 1.2 ליטרים
יתרונות אחיזת כביש, צריכת דלק, יכולת דינמית
חסרונות הנדסת אנוש, העדר פתחי מיזוג מאחור

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובה של פיג'ו 308 התעדכן קלות במסגרת מתיחת הפנים וכולל נגיעות מינוריות שנועדו להקנות לה מראה ספורטיבי יותר. עיצוב חרטום המכונית בשפת העיצוב החדשה של המותג, כולל גריל תלת ממדי עם כיתוב פיג'ו בחלקו העליון, צמד גופי תאורה עם חתימת LED, ופגוש קדמי אגרסיבי. בסך הכל מתקבלת הופעה חיצונית נאה אם כי גילה של המכונית ניכר והיא אינה מביאה עימה אלמנטים חדשניים או שיק צרפתי מיוחד כמו בדגמים האחרונים של המותג.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

תא הנוסעים נותר גם הוא ללא שינויים מהותיים ביחס לדגם המוחלף וכולל סביבת נהג הנקיה כמעט לחלוטין מפקדים פיזיים. במרכז הדשבורד בולטת מערכת המולטימדיה המוכרת של פיג'ו עם מסך מגע בגודל 9.7 אינץ' הפונה לכיוון הנהג. ממשק המערכת מציג מהירות תגובה טובה, אך תפעולו אינו מהאינטואיטיביים שבנמצא. דרך המסך ניתן לשלוט על מרבית מערכות הרכב, ביניהן בקרת אקלים מפוצלת, מצלמת 360 מעלות, אפליקציית ניווט Waze, ומערכת שמע עם איכות סאונד בינונית.

 

פיג'ו 308 מקבלת ציון נמוך בהנדסת האנוש. ניכר כי מהנדסי פיג'ו הנמיכו את קו הדשבורד כדי ליצור שדה ראיה גדול ואוורירי, אך כתוצאה מכך לוח המחוונים מוסתר ברובו ע"י גלגל ההגה הקטן. מערכת בקרת האקלים ניתנת לשליטה דרך מסך מערכת המולטימדיה בלבד, כך שכל שינוי טמפרטורה או עוצמת אוורור מתבצע בצורה לא נוחה ולא בטיחותית ומצריך יציאה ממערכת הניווט למשל וכניסה אל תפריט מערכת בקרת האקלים.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

הרמת משענת היד שבין המושבים חושפת מנגנון זול שאינו נאה למראה וטוב היה אילו נחסך מעיני הנוסעים. מנוף מערכות בקרת השיוט ומגביל המהירות מוכר מדגמי פיג'ו וסיטרואן עוד מתחילת המילניום ונראה שהגיע העת לעדכן את עיצובו. איכות החומרים בחלקים הנמוכים של תא הנוסעים פחות משכנעת, ובאיכות הגימור נרשמו כמה מחדלים קטנים ביניהם חיתוכי פלסטיק גסים ומרווחים גדולים בחלק מהחיבורים.

 

המושבים בפיג'ו 308 מעולים. הם מספקים תמיכה צידית תואמת להתנהגות הרכב ומאוד נוחים. קשה למצוא תנוחת נהיגה טובה, בשל כיוונון מוגבל לגובה גלגל ההגה ולוח המחוונים המוסתר על ידו. בסוף, נותר רק להבין שיש למצוא פשרה המונעת מבט ישיר אל לוח המחוונים. המרווח מלפנים טוב כמצופה ממשפחתית אירופאית. המרווח מאחור סביר אך ארוכי רגליים עלולים לחוש במרווח ברכיים חסר. נוסע שלישי מאחור יאלץ להצטופף, אך לא מדובר בנתון חריג בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות. מבנה המושב האחורי נוח והחלונות האחוריים הכהים מספקים תחושה אינטימית לנוסעים. מורגש היעדרם של פתחי מיזוג עבור הנוסעים במושב האחורי.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

פתרונות האחסון בתא הנוסעים פרקטיים למדי. תא הכפפות מואר ונפחו מספק, ומתחת למשענת היד תא אחסון עמוק ונוח. ישנם תאי אחסון עמוקים בדלתות ומשטח קטן בתחתית הקונסולה בו ניתן להניח את הטלפון הנייד. תא המטען בנפח 470 ליטרים וקיפול המושב האחורי מגדיל את נפחו לכדי 1,309 ליטרים. העמסת הציוד נוחה עקב שפת הטענה נמוכה ומפתח רחב. חבל שפיג'ו חסכה בתאורה בצידו השמאלי של התא. ברצפת תא המטען גלגל חלופי קטן מפלדה.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

נוחות הנסיעה בתוך העיר מעולה. הצרפתייה אשר מתגלגלת על צמיגים בחתך 45 אשר אינו נחשב קיצוני בדורות האחרונים של המשפחתיות, מצליחה לסנן ולרסן את רוב מפגעי האספלט העירוני. היא עושה זאת בזכות מהלך ראשוני מעט מרוכך של הבולם, עם כושר ריסון מעולה המצדיק את מוניטין הנוחות שנקשר ליצרנית לאורך העשורים האחרונים. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת והריסון המופתי של המתלים מבצע עבודה מעולה בכל הקשור לשיכוך גלי אספלט, פסי האטה, ובורות מכסי ביוב. היציבות הכיוונית בכביש המהיר מרשימה ונוטעת תחושת ביטחון אצל הנהג.

 

בידוד הרעשים טוב ביחס למקובל בסגמנט. רעשי רוח מתחילים להופיע במהירות של 110 קמ"ש וגם מעבר לכך אינם נשמעים ברמה מטרידה. רעשי הכביש תלויים באיכות הסלילה כך שעל אספט איכותי רעשי הצמיגים נשמעים רק במהירות העולה על 100 קמ"ש, אך על אספלט מחוספס ישמע קולם כבר במהירות 60 קמ"ש.

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס ומומנט של 23.5 קג"מ ב- 1,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית חדשה. הביצועים מעולים עם כוח זמין לרוב וגמישות גם בסל"ד נמוך, ללא רטט וטרטורים. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 9.8 שניות, והמנוע מפיק צליל בריטון גברי המסווה את היותו קטן נפח.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

תיבת שמונת ההילוכים מהווה את הבשורה העיקרית במסגרת מתיחת הפנים והיא מביאה לסגמנט ערך מוסף ויתרון שטרם הוצג אצל המתחרות העממיות הקרובות במחירן לפיג'ו 308. פעולת התיבה חלקה רוב הזמן, פה ושם מורגשות העברות הילוכים, אך הטרוניה העיקרית נוגעת לשיהוי הנוצר עקב ריבוי ההילוכים בתיבה כך שרמיסת דוושת הגז לצרכי עקיפה גורמת לעיכוב בקבלת ההחלטה האם להסתפק בהורדת שניים, שלושה, או אולי ארבעה הילוכים.

 

התנהגות הכביש הינה ללא ספק הקלף החזק ביותר בשרוולה של פיג'ו 308. אף שמדובר במכונית משפחתית ללא יומרות ספורטביות, על אספט איכותי מצליחה פיג'ו 308 לאתגר את הטובות שבסגמנט המשפחתיות עם התנהגות כביש חדה, זוויות גלגול קטנות ואחיזת כביש גבוהה. גלגל ההגה הקטנטן מעביר לידי הנהג פידבק על אחיזת צמיגי המישלין פיילוט ספורט ומאפשר ליהנות מהנהיגה בכביש המתפתל. קל לבחור את הקו הנכון בתוך הפנייה בזכות הגה מדוייק בעל משקל נכון, ומרכב במשקל קל יחסית של 1,205 ק"ג מאפשר תנודות מרכב מינמליות בעת שינוי כיוון, כך שביטחון הנהג אינו נפגע גם בתנאים תובעניים.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

המנוע מאפשר קצב התקדמות זריז בהחלט במצב ספורט, ומנופי העברת ההילוכים מגלגל ההגה תורמים לא מעט ליכולת התאוטה ושמירה על הילוך נכון, אך הביצועים האבסולוטים אינם ספורטביים ואת אלו שומרת פיג'ו לגרסת ה- GTI. הבלמים מציעים נשיכה טובה וכושר תאוטה מעולה.

 

צריכת דלק

 

בימי המבחן שכללו נסיעה מנהלתית עם כמה קטעי נהיגה דינמיים ומערכת עצור וסע פועלת ברוב הזמן, עמדה צריכת הדלק על 14.5 ק"מ לליטר. מדובר בנתון מעולה אם כי מעט רחוק מנתון היצרנית אשר מצהירה על צריכת דלק משולבת של 18.5 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 53 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 700 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 4 מתוך 15.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

בסקר J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2019, התברגה פיג'ו במקום השישי מתוך 28 יצרנים, עם 108 תקלות לכל 100 כלי רכב. פיג'ו 308 משווקת עם אחריות מלאה לשלוש שנים או 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 920 ₪, עלות הטיפול השני 1,451 ₪, עלות הטיפול השלישי 920 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,451 ₪. מדובר במחירים המשקפים את המקובל בפלח המשפחתיות הקומפקטיות.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

יחידת תאורה קדמית תעלה 2,053 ₪, מחיר מראת צד עומד על 3,366 ₪, מחיר פנס אחורי עומד על 658 ₪, רפידות בלם קדמיות יעלו 621 ₪, וצלחות בלם קדמיות יעלו 954 ₪. יחידות התאורה זולות יחסית אך שאר החלפים שבדקנו מוצעים במחירים ממוצעים לסגמנט.

 

עלויות הביטוח הן 1,613 ₪ לביטוח חובה ו- 2,394 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות וללא שלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות.

 

בטיחות

 

ארגון הבטיחות Euro Ncap בחן את פיג'ו 308 בשנת 2013 והעניק לה ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות. פיג'ו 308 קיבלה ציון של 92% בהגנה על מבוגרים, 79% בהגנה של ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל, ו- 81% בגין מערכות הבטיחות ברכב דאז. אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר שש כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות הנהג, ניטור שטחים מתים, עמעום אורות אוטומי, זיהוי תמרורים, ומצלמות 360 מעלות. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8.

 

פיג'ו 308פיג'ו 308

 

תמורה למחיר

 

מחירה של פי'גו 308 ברמת אבזור פרימיום הנבחנת עומד על - 132,000 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר גג זכוכית פנורמי, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 9.7 אינץ', קישוריות בלוטות', בורר מצבי נהיגה, בלם חניה חשמלי אוטומטי, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, כניסה והתנעה ללא מפתח, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, בקרת אקלים מפוצלת, שקעי USB מלפנים ומאחור, מערכת חניה אוטומטית במקביל ובניצב למדרכה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמות 360 מעלות, חיישני גשם, מראות צד מתקפלות חשמלית, תאורת יום מסוג LED, וחישוקי 17 אינץ'.

 

פיג'ו 308 הינה משפחתית מאובזרת, פרקטית, נוחה, ואף מהנה לנהיגה. אף שאין לה כל תכונה בולטת פרט לתיבת 8 הילוכים, פיג'ו 308 הייתה ועודנה משפחתית איכותית, וכעת גם בטיחותית ומאובזרת, המציעה חבילה מעולה ותחרות ראויה בסגמנט.

 

פיג'ו 308 1.2 ליטרים פרימיום אוטומטית
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים, 1,199 סמ"ק
הספק מרבי משולב 130/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 23.4/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,253 מ"מ
רוחב כללי 1,804 מ"מ
גובה כללי 1,472 מ"מ
בסיס גלגלים 2,620 מ"מ
מיכל דלק 53 ליטרים
נפח תא מטען

470 ליטרים

משקל עצמי 1,204 ק"ג
מהירות מרבית 205 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.8 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 18.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2013)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

132,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    02.04.20 | מבחני רכב

    אופל קורסה החדשה מציעה יחידת הנעה חזקה, אבזור נדיב ועיצוב ספורטיבי במחיר גבוה ביחס לסגמנט. יצאנו לבחון את ההצעה החדשה בשוק הסופר מיני

    אופל קורסה בדורה השישי מציגה קפיצת מדרגה ענקית ביחס לקודמתה שלא זכתה להצלחה בשוק המקומי עקב עיצוב אנמי, מפרט מיושן ומוניטין חלש למותג אופל בישראל. אופל קורסה 2020 מבוססת על פלטפורמת CMP הגלובלית של קונצרן PSA, הקלה ב - 30 ק"ג לעומת קודמתה ומותאמת למנועים חשמליים. היבואנית החדשה לובינסקי תולה תקוות ר

     
  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן c3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר