טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

 

המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

תגיות | משפחתיות, טויוטה, קורולה האצ'בק

טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה.

 

טויוטה קורולה האצ'בק היברידית
יתרונות תא נוסעים, צריכת דלק, איכות נסיעה, אמינות
חסרונות ביצועים, מרווח מאחור, העדר פתחי מיזוג מאחור

 

טויוטה קורולה האצ'בקטויוטה קורולה האצ'בק

 

משפחת קורולה החדשה כוללת בחובה את גרסת הסדאן הפופולרית, וכעת גם גרסאות סטיישן והאצ'בק שעד כה מותגו תחת שם הדגם אוריס. העיצוב הפך פחות שמרני ומשעמם ביחס לדורות עברו, במיוחד בגרסת ההאצ'בק הנבחנת. יחידת ההנעה העיקרית בדור החדש הינה היברידית. זו אמנם אינה חדשה אך שילובה בכל דגמי הקורולה כיחידת ההנעה העיקרית מביאה עימה בשורה חדשנית לסגמנט המשפחתיות העממיות.

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובה של טויוטה קורולה האצב'ק נאה ומודרני. גרסת המבחן אשר עוטה צביעה דו-גונית עם מרכב בצבע פנינה וגג שחור, אפילו סחטה לא מעט מבטים מהסביבה. הישג סופר מרשים אם נזכור שמדובר בטויוטה קורולה. חזית הרכב מציגה עיצוב בקווים מרובעים וחדים עם חתימת לד מלוכסנת. ללא ספק מדובר בקווי עיצוב נועזים ביחס לשמרנות העיצובית אלייה הורגלנו עד כה מדורות העבר שנודעו בעיצוב שקוף לחלוטין.

 

טויוטה קורולה האצ'בקטויוטה קורולה האצ'בק

 

מן הצד ניתן להבחין בקו חלונות המטפס מעלה ותורם למראה דינמי, המודגש עוד יותר בצביעה הדו-גונית של רכב המבחן. מאחור מציגה גרסת ההאצב'ק עיצוב ראוי לשלל סופרלטיבים בזכות שכבות תלת ממדיות בעומקים שונים, היוצרים מראה מעניין. הנופך הדינמי מתקבל באמצעות ספוילר אחורי מובנה, פגוש אחורי אגרסיבי, וגופי תאורה רחבים הבולטים מהמרכב ויוצרים כתפיים רחבות.

 

תא הנוסעים מציג גם הוא עיצוב אוונגרדי ומודרני. ישנה הפרדה בין חלקו העליון של הדשבורד לבין הקונסולה החוצצת בין הנהג לנוסע הרכב, כך שנראה כאילו הקונסולה המרכזית צפה. במרכזה בולט צג מגע בגודל 8 אינץ' עם פקדי תפעול מסביבו שאינם מקנים תחושת איכות ומעט מאכזבים. מתחתיו פתחי האוורור ומערכת בקרת האקלים. לוח המחוונים ברכב המבחן ברמת אבזור אקסייט פלוס הינו דיגיטלי בגודל 7 אינץ' ויכול בקלות להתחרות בפורטל חדשות מצוי. התצוגה עמוסה בשלל אינפורמציה בדבר צריכת דלק, התראות מערכות הבטיחות, מדדי נסיעה, טמפרטורות ומה לא.

 

טויוטה קורולה האצ'בקטויוטה קורולה האצ'בק

 

גלגל ההגה עבה ונעים לאחיזה, וניתן לתפעל בעזרתו את מערכות הבטיחות, השמע והתקשורת. מעבר לכך סביבת התא אוורירית מאוד בזכות עיצוב נקי וקו חלונות נמוך. חומרי הדיפון רכים ברובם ואיכות ההרכבה מעולה והדוקה. תחושת האיכות הכללית ביחס למשפחתיות קומפקטיות ניכרת בתא הנוסעים, ובתחום זה הדגם החדש רושם שיפור של ממש ביחס לקודמו וציון גבוה ביחס למתחרות.

 

הנדסת האנוש חפה מטעויות. כל הפקדים במקומם הטבעי ותפעול המערכות אינטואיטיבי, אך לא ציפיתי לפחות מהדור ה- 12 של טויוטה קורולה. רמת האבזור הבכירה של רכב המבחן מציעה תא נוסעים בצביעה דו-גונית (שחור ולבן) תואמת לצבעי המרכב, עם דיפון רך דמוי עור במרכז הדשבורד. אלו מקנים תחושת פרימיום ומעשירים רבות את הרושם הכללי בתא הנוסעים.

 

טויוטה קורולה האצ'בקטויוטה קורולה האצ'בק

 

הכניסה והיציאה מהרכב מתבצעות בנוחות ביחס לרכב משפחתי קומפקטי. הנהג והנוסע שלצידו יהנו ממרווח טוב בכל המימדים, והמושבים הקדמיים מעולים ומספקים תמיכה ונוחות טובה לאורך זמן. ציפיתי לאפשרות כיוון חשמלי עבור תמיכת הגב התחתון בגרסה הבכירה, אך זו מתכווננת ידנית בלבד.

 

גרסת המבחן כוללת משטח טעינה אלחוטי (ברמת אבזור אקסייט פלוס), תא אחסון קטן מתחת למשענת היד, סוככי שמש עם תאורת איפור, תא כפפות מואר הנפתח בפתיחה רכה, צמד מתקני כוסות, וכיסי אחסון בדלתות.

 

טויוטה קורולה האצ'בקטויוטה קורולה האצ'בק

 

המרווח המוגבל מאחור הינו נקודת החולשה המרכזית של טויוטה קורולה האצ'בק החדשה. הנוסעים מאחור יהנו ממושבים נוחים ותומכים אך יתפשרו על מרווח ברכיים מספק בלבד, כנראה עקב בסיס גלגלים באורך 2,640 מ"מ בלבד לעומת 2,700 מ"מ בגרסאות הסדאן והסטיישן. הרצפה אמנם כמעט שטוחה לחלוטין, ללא מדרגת הינע בולטת, אך המושב האחורי מעוצב כדי להתאים לשני נוסעים, ולכן נוסע שלישי ייצור דוחק מעיק. כמו כן, מרווח ראש מוגבל יעיק על נוסעים גבוהים מ- 180 ס"מ, ובימי הקיץ יתלוננו על העדרם של פתחי מיזוג מאחור. חלונות כהים מאחור ותאי אחסון עבור פחיות או בקבוקים קטנים משפרים במעט את החוויה עבור הנוסעים מאחור.

 

תא המטען בנפח צנוע של 361 ליטרים בלבד, וקיפול המושב האחורי מגדיל את נפחו לכדי 1,052 ליטרים. העמסת הציוד נוחה למרות שפת הטענה מעט גבוהה, בזכות מפתח רחב ונוח. התפלאתי שלא הותקנו בתא המטען תאורה, ווי תליה, כיסי אחסון, או רשתות עיגון. ברצפת תא המטען גלגל חלופי זמני קטן מפלדה.

 

טויוטה קורולה האצ'בקטויוטה קורולה האצ'בק

 

נוחות הנסיעה של טויוטה קורולה האצ'בק טובה בהחלט. בדור החדש נעשה שימוש במתלה אחורי רב חיבורי היקר יותר ביחס למתלה פשוט מסוג קורת פיתול המצוי אצל רבות מהמתחרות. השדרוג מורגש, כך שאפילו עם חישוקי 17 אינץ' בחתך 45, מצליחה טויוטה קורולה לסנן ולרסן את רוב מפגעי האספלט העירוני. כושר הריסון של הבולמים "אירופאי" ופעולתם שקטה גם כשהם נחבטים. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת והריסון המעולה של המתלים מבצע עבודה מעולה בכל הקשור לשיכוך גלי אספלט, פסי האטה, ובורות מכסי ביוב. על הכביש המהיר היציבות הכיוונית מרשימה ונוטעת בנהג תחושת ביטחון.

 

טויוטה קורולה האצ'בקטויוטה קורולה האצ'בק

 

טויוטה טוענת לשיפור מהותי במדדי ה- NVH בפלטפורמה החדשה הודות לקשיחות מבנית גבוהה ושימוש נרחב בחומרי בידוד, והדבר אכן מורגש. ביחס למשפחתית קומפקטית, רעשי רוח מתחילים להופיע רק במהירות של 110 קמ"ש וגם מעבר לכך אינם נשמעים ברמה מטרידה מדי, רעשי הכביש נותרים ברובם מחוץ לתא הנוסעים, ורק המנוע נשמע בצורה מפריעה תחת עומס או האצה.

 

ביצועים

 

טויוטה קורולה האצ'בק החדשה מתמקדת ביחידת ההנעה ההיברידית המוכרת של היצרנית הכוללת מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים בשילוב מנוע חשמלי, היוצרים יחדיו הספק של 122 כ"ס ומומנט של 16.6 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. היחידה הותיקה שהציגה בעת חשיפתה ביצועים סבירים ביחס לרכב משפחתי, מרגישה חלשה ורופסת ביחס למשפחתיות טורבו מודרניות. היצרן מדבר על תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 10.9 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש, אך מדידות מגלות שנתונים אלו אופטימיים והתחושה על הכביש היא של קצב התקדמות סביר בלבד.

 

טויוטה קורולה האצ'בקטויוטה קורולה האצ'בק

 

רמת העידון והשקט של יחידת ההנעה מזכירה גם היא את הפז"מ שצברה. אם בזחילה עירונית, כאשר הרכב נע על כוח החשמל בלבד, מתקבלת נסיעה שקטה נטולת ויברציות, הרי שכל ליטוף דוושה מכניס את מנוע הבנזין לפעולה בצורה מורגשת, וזה משמיע את קולו הרם בתא הנוסעים בחסות תיבת ההילוכים הרציפה אשר מותירה אותו בסל"ד קבוע.

 

טויוטה קורולה האצ'בקטויוטה קורולה האצ'בק

 

התנהגות הכביש בטיחותית וצפויה עם אחיזת כביש טובה. טויוטה אמנם טוענת ליכולת דינמית גבוהה בגרסת ההאצ'בק, ואכן היא מיישרת קו עם חלק מהמתחרות האירופאיות, אך לא מתעלה על המבריקות שבהן. מדובר בהתנהגות כביש שתספק את רוב נהגי הקורולה הטיפוסיים. המרכב מציג רכינה מדודה בעת פניה רחבה, ההגה חסר תקשורת, הבלמים מקנים תחושה מלאכותית ויש להתרגל לויסות עוצמת הבלימה כמו ברוב הרכבים ההיברידיים.

 

צריכת דלק

 

הבשורה האמיתית ביחידת ההנעה ההיברידית מתקבלת בתחנת הדלק. בימי המבחן עמדה צריכת הדלק על 17.5 ק"מ לליטר בנהיגה מנהלתית עם כמה קטעי נהיגה דינמיים. מדובר בנתון מעולה המפצה על הביצועים החלשים. נתון היצרנית אופטימי הרבה יותר ומדבר על 27.8 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 43 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 700 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 2 מתוך 15.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

בדירוג האמינות של ארגון Cosumer Reports לשנת 2019 דורגה טויוטה במקום הראשון מתוך 28 יצרנים. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה טויוטה במקום השלישי מתוך 32 יצרנים בארה"ב ובמקום הראשון מתוך 23 יצרנים בגרמניה. טויוטה קורולה הייבריד משווקת עם אחריות מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ.

 

טויוטה קורולה האצ'בקטויוטה קורולה האצ'בק

 

עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 393 ₪, עלות הטיפול השני 789 ₪, עלות הטיפול השלישי 454 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 935 ₪. עלות הטיפולים המצטברת עד 60,000 ק"מ עומדת על 2,571 ₪ כולל מע"מ והיא נמוכה באופן משמעותי מהממוצע בפלח המשפחתיות הקומפקטיות.

 

מחירי החלפים של טויוטה קורולה מציגים מחירים יקרים ליחידות התאורה, אך מחירים סבירים לשאר החלפים שבדקנו. עלות יחידת תאורה קדמית 5,527 ₪, עלות מראת צד קומפלט 2,970 ₪,עלות פנס אחורי 2,573 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 566 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 611 ₪.

 

עלויות ביטוח לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על 1,690 ₪ לביטוח חובה וכ- 7,000 ₪ לביטוח מקיף.

 

בטיחות

 

ארגון הבטיחות Euro Ncap טרם בחן את טויוטה קורולה החדשה. אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר 7 כריות אוויר וחבילת מערכות בטיחות TSS מדור שני המונה בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רכב דו גלגלי ביום, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם מרכוז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית בכל מהירות, זיהוי תמרורים, ועמעום אורות אוטומטי. דירוג רמת אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הישראלי הינו 7 מתוך 8.

 

תמורה למחיר

 

מחירה של טויוטה קורולה האצ'בק היברידית עומד על 136,700 ₪ לרמת אבזור אקסייט או 141,700 ₪ לרמת אבזור אקסייט פלוס הנבחנת. אבזור הנוחות בגרסה אקסייט פלוס כולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', אפליקציית Waze, לוח מחוונים דיגיטלי, קישוריות בלוטות', משטח טעינה אלחוטי, בורר מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי אוטומטי עם פונקציית HOLD, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, התנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, משענת יד בין המושבים הקדמיים, שקעי USB מלפנים, מצלמת רוורס, מראות צד מתקפלות חשמלית, תאורת יום מסוג LED, וחישוקי 17 אינץ'.

 

טויוטה קורולה ממשיכה את המסורת המוכרת ומציעה מכונית משפחתית שניתן לרכוש כמעט בעיניים עצומות. היא מבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה נאותה ולמעלה מכך, נהנית ממוניטין אמינות וסחירות מהטובים בשוק, ובדור הנוכחי מציגה גם מערכת הנעה חסכונית אם כי מעט חלשה.

 

גרסת ההאצ'בק מציעה עיצוב דינמי על חשבון מרווח מוגבל במושב האחורי ותא מטען במבנה נוח אך בנפח צנוע. סביר להניח שטויוטה קורולה תמשיך להימכר גם בדורה הנוכחי במספרים מרשימים בישראל, והפעם כל נהג יוכל לבחור את הקורולה במרכב המתאים ביותר לצרכיו האישיים.

 

טויוטה קורולה האצ'בק היברידית אקסייט פלוס
מנוע הייבריד בנזין 1,798 סמ"ק
הספק מרבי משולב 122/5,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 16.6/(קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,370 מ"מ
רוחב כללי 1,790 מ"מ
גובה כללי 1,435 מ"מ
בסיס גלגלים 2,640 מ"מ
מיכל דלק 43 ליטרים
נפח תא מטען

361 ליטרים

משקל עצמי 1,285 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.9 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 27.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 17.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap טרם נבחנה
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

141,700 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקראת ש

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ

     
  • קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    11.04.19 | מבחני רכב

    קיה ספורטאז' זכה למתיחת פנים וקיבל מנוע טורבו דיזל חדש. זו הזדמנות מצויינת לבחון את רב המכר בקטגוריה בגרסה חסכונית ומעניינת

    קיה ספורטאז' החל את מהפכת "הקרוסאובר לכל פועל" ומתברג כעת כרכב השני הנמכר בישראל לשנת 2018. הרפורמה שהחיל קיה ספורטאז' אורבן בגרסת 1.6 ליטרים אוטומטית במחיר של מכונית משפחתית, הביאה את סגמנט הקרוסאוברים אל מרכז הקונצנזוס ויצרה שינוי משמעותי ביותר בשוק הרכב הישראלי. מבט חטוף בטבלת המכירות מלמד כי סגמ

     
  • סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    04.04.19 | מבחני רכב

    סוזוקי ויטרה קיבל מנוע טורבו מודרני ועיצוב עדכני. יצאנו לבחון את הקרוסאובר הקומפקטי בגרסתו החדשה

    סוזוקי ויטרה היה מחלוצי קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים ועוד בשנות ה- 80 של המאה הקודמת הציע יכולת שטח טובה בחבילה קטנה, עם הילוך כוח ועבירות גבוהה ביחס למחיר. בדור הרביעי הפך סוזוקי ויטרה לקרוסאובר עירוני המציע עיצוב אופנתי ויכולת טובה בכביש תוך ויתור על יכולת השטח. לחובבי השבילים מוצעת גם גרסת הנעה

     
  • טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    31.03.19 | מבחני רכב

    טויוטה ראב 4 החדש מציע עיצוב מוחצן, יחידת הנעה היברידית ותג מחיר בקצה העליון של הקטגוריה. יצאנו לבחון את המתחרה החדש והמסקרן

    טויוטה ראב 4 הינו חלוץ הקטגוריה הפורחת ביותר בשוק המקומי בשנים האחרונות. כבר בשנת 1994, טרם התחיל הרומן של הנהג הישראלי עם רכבי פנאי שטח, הוצג הדור הראשון של טויוטה ראב 4 (ראשי תיבות Recreational Activity Vehicle 4WD) אשר הקדים את זמנו, מתוך הבנה כי רובם המוחלט של נהגי רכבי הפנאי בוחרים בהם בשל הישי

     
  • קיה נירו PHEV במבחן דרכים

    קיה נירו PHEV במבחן דרכים

    27.03.19 | מבחני רכב

    גרסת הפלאג-אין הייבריד של קיה נירו מציעה צריכת דלק נמוכה יותר אך מחיר רכישה גבוה יותר. יצאנו למבחן דרכים חסכוני במיוחד

    קיה נירו PHEV הינה גרסה היברידית נטענת (פלאג-אין הייבריד) לקרוסאובר ההיברידי המוכר של היצרנית. משמעות הדבר היא שיחידת ההנעה ההיברידית הכוללת מנוע בנזין בשילוב מנוע חשמלי, מקבלת בגרסה זו סוללת ליתיום-יון פולימר הניתנת לטעינה גם משקע תלת פאזי ביתי. כאשר הסוללה טעונה במלואה, ניתן לנסוע באמצעות אנרגיית

     
  • מאזדה 6 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מאזדה 6 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    17.03.19 | מבחני רכב

    מאזדה 6 מנסה לשדרג את מעמדה ולטפס אל מחוזות הפרימיום

    מאזדה 6 היא אחת המכוניות המזוהות ביותר בישראל. היא החליפה את מאזדה 626 שהעירה את קטגוריית המשפחתיות הגדולות כשזכתה לתמחור אטרקטיבי וסחפה אחריה את המתחרות להורדת מחירים. הדור הראשון של מאזדה 6 היה נציג ראשון לדגמי ה'זום זום' של מאזדה, עם עיצוב חיצוני מרשים ושלדה שיצרה מכונית מהנה מאוד לנהיגה.

     
  • טויוטה פריוס פלוס במבחן דרכים

    טויוטה פריוס פלוס במבחן דרכים

    11.03.19 | מבחני רכב

    טויוטה פריוס פלוס מציע 7 מושבים, יחידת הנעה היברידית חסכונית, ותג מחיר של 169,900 ₪. יצאנו לבדוק למי הוא מתאים

    המיניוואן טויוטה פריוס פלוס מבוסס על טויוטה פריוס מדור קודם ומצוייד באותה יחידת הנעה היברידית, אך מציע בסיס גלגלים ארוך ב- 80 מ"מ וגג גבוה ב- 85 מ"מ כדי לאפשר הובלת 7 נוסעים. טויוטה פריוס פלוס מיועד למשפחות ברוכות ילדים שאינן נכנעות לאופנת הקרוסאוברים ומעדיפות תא נוסעים פרקטי ומנוע חסכוני על פני מרכ

     
  • דאצ'יה סנדרו במבחן דרכים

    דאצ'יה סנדרו במבחן דרכים

    07.03.19 | מבחני רכב

    דאצ'יה מציעה מכונית סופר מיני אוטומטית במחיר של מכונית מיני. יצאנו לבדוק האם הסופר מיני הזולה בישראל מהווה קניה חכמה

    לדאצ'יה סנדרו יש לכאורה את כל הכלים להצלחה בשוק המקומי. היא מציעה את החוויה של קריעת ניילונים מרכב חדש מהיבואן במחיר נגיש של 63,000 ₪ ועושה זאת עם תיבת הילוכים אוטומטית ומנוע טורבו. לצד אלו יהנו הרוכשים מעלויות אחזקה זולות. דאצ'יה סנדרו יתרונות מחיר, נוחות נסיעה, מרווח פנים