טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

 

המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

תגיות | משפחתיות, טויוטה, קורולה האצ'בק

טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה.

 

טויוטה קורולה האצ'בק היברידית
יתרונות תא נוסעים, צריכת דלק, איכות נסיעה, אמינות
חסרונות ביצועים, מרווח מאחור, העדר פתחי מיזוג מאחור

 

טויוטה קורולה האצ'בקטויוטה קורולה האצ'בק

 

משפחת קורולה החדשה כוללת בחובה את גרסת הסדאן הפופולרית, וכעת גם גרסאות סטיישן והאצ'בק שעד כה מותגו תחת שם הדגם אוריס. העיצוב הפך פחות שמרני ומשעמם ביחס לדורות עברו, במיוחד בגרסת ההאצ'בק הנבחנת. יחידת ההנעה העיקרית בדור החדש הינה היברידית. זו אמנם אינה חדשה אך שילובה בכל דגמי הקורולה כיחידת ההנעה העיקרית מביאה עימה בשורה חדשנית לסגמנט המשפחתיות העממיות.

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובה של טויוטה קורולה האצב'ק נאה ומודרני. גרסת המבחן אשר עוטה צביעה דו-גונית עם מרכב בצבע פנינה וגג שחור, אפילו סחטה לא מעט מבטים מהסביבה. הישג סופר מרשים אם נזכור שמדובר בטויוטה קורולה. חזית הרכב מציגה עיצוב בקווים חדים עם חתימת לד מלוכסנת. ללא ספק מדובר בקווי עיצוב נועזים ביחס לשמרנות העיצובית אלייה הורגלנו עד כה מדורות העבר שנודעו בעיצוב שקוף לחלוטין.

 

טויוטה קורולה האצ'בקטויוטה קורולה האצ'בק

 

מן הצד ניתן להבחין בקו חלונות המטפס מעלה ותורם למראה דינמי, המודגש עוד יותר בצביעה הדו-גונית של רכב המבחן. מאחור מציגה גרסת ההאצב'ק עיצוב ראוי לשלל סופרלטיבים בזכות שכבות תלת ממדיות בעומקים שונים, היוצרים מראה מעניין. הנופך הדינמי מתקבל באמצעות ספוילר אחורי מובנה, פגוש אחורי אגרסיבי, וגופי תאורה רחבים הבולטים מהמרכב ויוצרים כתפיים רחבות.

 

תא הנוסעים מציג גם הוא עיצוב אוונגרדי ומודרני. ישנה הפרדה בין חלקו העליון של הדשבורד לבין הקונסולה החוצצת בין הנהג ליושב לצידו, כך שנראה כאילו הקונסולה המרכזית צפה. במרכזה בולט צג מגע בגודל 8 אינץ' עם פקדי תפעול מסביבו שאינם מקנים תחושת איכות ומעט מאכזבים. מתחתיו פתחי האוורור ומערכת בקרת האקלים. לוח המחוונים ברכב המבחן ברמת אבזור אקסייט פלוס הינו דיגיטלי בגודל 7 אינץ' ויכול בקלות להתחרות בפורטל חדשות מצוי. התצוגה עמוסה בשלל אינפורמציה בדבר צריכת דלק, התראות מערכות הבטיחות, מדדי נסיעה, טמפרטורות ומה לא.

 

טויוטה קורולה האצ'בקטויוטה קורולה האצ'בק

 

גלגל ההגה עבה ונעים לאחיזה, וניתן לתפעל בעזרת המתגים שעליו במערכות הבטיחות, השמע והתקשורת. מעבר לכך סביבת התא אוורירית מאוד בזכות עיצוב נקי וקו חלונות נמוך. חומרי הדיפון רכים ברובם ואיכות ההרכבה מעולה והדוקה. תחושת האיכות הכללית ביחס למשפחתיות קומפקטיות ניכרת בתא הנוסעים, ובתחום זה הדגם החדש רושם שיפור של ממש ביחס לקודמו וציון גבוה ביחס למתחרות.

 

הנדסת האנוש חפה מטעויות. כל הפקדים במקומם הטבעי ותפעול המערכות אינטואיטיבי, אך לא ציפיתי לפחות מהדור ה- 12 של טויוטה קורולה. רמת האבזור הבכירה של רכב המבחן מציעה תא נוסעים בצביעה דו-גונית (שחור ולבן) תואמת לצבעי המרכב, עם דיפון רך דמוי עור במרכז הדשבורד. אלו מקנים תחושת פרימיום ומעשירים רבות את הרושם הכללי בתא הנוסעים.

 

טויוטה קורולה האצ'בקטויוטה קורולה האצ'בק

 

הכניסה והיציאה מהרכב מתבצעות בנוחות ביחס לרכב משפחתי קומפקטי. הנהג והנוסע שלצידו יהנו ממרווח טוב בכל המימדים, והמושבים הקדמיים מעולים ומספקים תמיכה ונוחות טובה לאורך זמן. ציפיתי לאפשרות כיוון חשמלי עבור תמיכת הגב התחתון בגרסה הבכירה, אך זו מתכווננת ידנית בלבד.

 

טויוטה קורולה כוללת תא אחסון קטן מתחת למשענת היד, סוככי שמש עם תאורת איפור, תא כפפות מואר הנפתח בפתיחה רכה, צמד מתקני כוסות, וכיסי אחסון בדלתות. גרסת המבחן כוללת גם משטח טעינה אלחוטי.

 

טויוטה קורולה האצ'בקטויוטה קורולה האצ'בק

 

המרווח המוגבל מאחור הינו נקודת החולשה המרכזית של טויוטה קורולה האצ'בק החדשה. הנוסעים מאחור יהנו ממושבים נוחים ותומכים אך יתפשרו על מרווח ברכיים מספק בלבד, כנראה עקב בסיס גלגלים באורך 2,640 מ"מ בלבד לעומת 2,700 מ"מ בגרסאות הסדאן והסטיישן. מדרגת ההינע מעט בולטת והמושב האחורי מעוצב כדי להתאים לשני נוסעים, ולכן נוסע שלישי ייצור דוחק מעיק. כמו כן, מרווח ראש מוגבל יעיק על נוסעים גבוהים מ- 180 ס"מ, ובימי הקיץ יתלוננו על העדרם של פתחי מיזוג מאחור. חלונות כהים מאחור ותאי אחסון עבור פחיות או בקבוקים קטנים משפרים במעט את החוויה עבור הנוסעים מאחור.

 

תא המטען בנפח צנוע של 361 ליטרים בלבד, וקיפול המושב האחורי מגדיל את נפחו לכדי 1,052 ליטרים. העמסת הציוד נוחה למרות שפת הטענה מעט גבוהה, בזכות מפתח רחב ונוח. התפלאתי שלא הותקנו בתא המטען תאורה, ווי תליה, כיסי אחסון, או רשתות עיגון. ברצפת תא המטען גלגל חלופי זמני קטן מפלדה.

 

טויוטה קורולה האצ'בקטויוטה קורולה האצ'בק

 

נוחות הנסיעה של טויוטה קורולה האצ'בק טובה בהחלט. בדור החדש נעשה שימוש במתלה אחורי רב חיבורי היקר יותר ביחס למתלה פשוט מסוג קורת פיתול המצוי אצל רבות מהמתחרות. השדרוג מורגש, כך שאפילו עם חישוקי 17 אינץ' בחתך 45, מצליחה טויוטה קורולה לסנן ולרסן את רוב מפגעי האספלט העירוני. כושר הריסון של הבולמים "אירופאי" ופעולתם שקטה גם כשהם נחבטים. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת והריסון המעולה של המתלים מבצע עבודה מעולה בכל הקשור לשיכוך גלי אספלט, פסי האטה, ובורות מכסי ביוב. על הכביש המהיר היציבות הכיוונית מרשימה ונוטעת בנהג תחושת ביטחון.

 

טויוטה קורולה האצ'בקטויוטה קורולה האצ'בק

 

טויוטה טוענת לשיפור מהותי במדדי ה- NVH בפלטפורמה החדשה הודות לקשיחות מבנית גבוהה ושימוש נרחב בחומרי בידוד, והדבר אכן מורגש. ביחס למשפחתית קומפקטית, רעשי רוח מתחילים להופיע רק במהירות של 110 קמ"ש וגם מעבר לכך אינם נשמעים ברמה מטרידה מדי, רעשי הכביש נותרים ברובם מחוץ לתא הנוסעים, ורק המנוע נשמע בצורה מפריעה תחת עומס או האצה.

 

ביצועים

 

טויוטה קורולה האצ'בק החדשה מתמקדת ביחידת ההנעה ההיברידית המוכרת של היצרנית הכוללת מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים בשילוב מנוע חשמלי, היוצרים יחדיו הספק של 122 כ"ס ומומנט של 16.6 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. היחידה הותיקה שהציגה בעת חשיפתה ביצועים סבירים ביחס לרכב משפחתי, מרגישה חלשה ורופסת ביחס למשפחתיות טורבו מודרניות. היצרן מדבר על תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 10.9 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש, אך מדידות מגלות שנתונים אלו אופטימיים והתחושה על הכביש היא של קצב התקדמות סביר בלבד.

 

טויוטה קורולה האצ'בקטויוטה קורולה האצ'בק

 

רמת העידון והשקט של יחידת ההנעה מזכירה גם היא את הפז"מ שצברה. אם בזחילה עירונית, כאשר הרכב נע על כוח החשמל בלבד, מתקבלת נסיעה שקטה נטולת ויברציות, הרי שכל ליטוף דוושה מכניס את מנוע הבנזין לפעולה בצורה מורגשת, וזה משמיע את קולו הרם בתא הנוסעים בחסות תיבת ההילוכים הרציפה אשר מותירה אותו בסל"ד קבוע.

 

טויוטה קורולה האצ'בקטויוטה קורולה האצ'בק

 

התנהגות הכביש בטיחותית וצפויה עם אחיזת כביש טובה. טויוטה אמנם טוענת ליכולת דינמית גבוהה בגרסת ההאצ'בק, ואכן היא מיישרת קו עם חלק מהמתחרות האירופאיות, אך לא מתעלה על המבריקות שבהן. מדובר בהתנהגות כביש שתספק את רוב נהגי הקורולה הטיפוסיים. המרכב מציג רכינה מדודה בעת פניה רחבה, ההגה חסר תקשורת, הבלמים מקנים תחושה מלאכותית ויש להתרגל לויסות עוצמת הבלימה כמו ברוב הרכבים ההיברידיים.

 

צריכת דלק

 

הבשורה האמיתית ביחידת ההנעה ההיברידית מתקבלת בתחנת הדלק. בימי המבחן עמדה צריכת הדלק על 17.5 ק"מ לליטר בנהיגה מנהלתית עם כמה קטעי נהיגה דינמיים. מדובר בנתון מעולה המפצה על הביצועים הבינוניים. נתון היצרנית אופטימי הרבה יותר ומדבר על 27.8 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 43 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 700 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 2 מתוך 15.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

בדירוג האמינות של ארגון Cosumer Reports לשנת 2019 דורגה טויוטה במקום הראשון מתוך 28 יצרנים. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה טויוטה במקום השלישי מתוך 32 יצרנים בארה"ב ובמקום הראשון מתוך 23 יצרנים בגרמניה. טויוטה קורולה הייבריד משווקת עם אחריות מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ.

 

טויוטה קורולה האצ'בקטויוטה קורולה האצ'בק

 

עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 393 ₪, עלות הטיפול השני 789 ₪, עלות הטיפול השלישי 454 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 935 ₪. עלות הטיפולים המצטברת עד 60,000 ק"מ עומדת על 2,571 ₪ כולל מע"מ והיא נמוכה באופן משמעותי מהממוצע בפלח המשפחתיות הקומפקטיות.

 

מחירי החלפים של טויוטה קורולה מציגים מחירים יקרים ליחידות התאורה, אך מחירים סבירים לשאר החלפים שבדקנו. עלות יחידת תאורה קדמית 5,527 ₪, עלות מראת צד קומפלט 2,970 ₪,עלות פנס אחורי 2,573 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 566 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 611 ₪.

 

עלויות ביטוח לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על 1,690 ₪ לביטוח חובה וכ- 7,000 ₪ לביטוח מקיף.

 

בטיחות

 

ארגון הבטיחות Euro Ncap טרם בחן את טויוטה קורולה החדשה. אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר 7 כריות אוויר וחבילת מערכות בטיחות TSS מדור שני המונה בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רכב דו גלגלי ביום, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם מרכוז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית בכל מהירות, זיהוי תמרורים, ועמעום אורות אוטומטי. דירוג רמת אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הישראלי הינו 7 מתוך 8.

 

תמורה למחיר

 

מחירה של טויוטה קורולה האצ'בק היברידית עומד על 136,700 ₪ לרמת אבזור אקסייט או 141,700 ₪ לרמת אבזור אקסייט פלוס הנבחנת. אבזור הנוחות בגרסה אקסייט פלוס כולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', אפליקציית Waze, לוח מחוונים דיגיטלי, קישוריות בלוטות', משטח טעינה אלחוטי, בורר מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי אוטומטי עם פונקציית HOLD, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, התנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, משענת יד בין המושבים הקדמיים, שקעי USB מלפנים, מצלמת רוורס, מראות צד מתקפלות חשמלית, תאורת יום מסוג LED, וחישוקי 17 אינץ'.

 

טויוטה קורולה ממשיכה את המסורת המוכרת ומציעה מכונית משפחתית שניתן לרכוש כמעט בעיניים עצומות. היא מבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה נאותה ולמעלה מכך, נהנית ממוניטין אמינות וסחירות מהטובים בשוק, ובדור הנוכחי מציגה גם מערכת הנעה חסכונית אם כי מעט חלשה.

 

גרסת ההאצ'בק מציעה עיצוב דינמי על חשבון מרווח מוגבל במושב האחורי ותא מטען במבנה נוח אך בנפח צנוע. סביר להניח שטויוטה קורולה תמשיך להימכר גם בדורה הנוכחי במספרים מרשימים בישראל, והפעם כל נהג יוכל לבחור את הקורולה במרכב המתאים ביותר לצרכיו האישיים.

 

טויוטה קורולה האצ'בק היברידית אקסייט פלוס
מנוע הייבריד בנזין 1,798 סמ"ק
הספק מרבי משולב 122/5,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 14.5/3,600-3,600 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,370 מ"מ
רוחב כללי 1,790 מ"מ
גובה כללי 1,435 מ"מ
בסיס גלגלים 2,640 מ"מ
מיכל דלק 43 ליטרים
נפח תא מטען

361 ליטרים

משקל עצמי 1,285 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.9 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 27.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 17.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap טרם נבחנה
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

141,700 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר