יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

 

יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

תגיות | פנאי שטח, יונדאי, סנטה פה

יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה.

 

יונדאי סנטה פה 2.2 ליטרים טורבו דיזל 4X4 אוטומט
יתרונות יחידת הנעה, ביצועים, אבזור בטיחות, בידוד רעשים
חסרונות איכות חומרים, מערכת מולטימדיה

 

יונדאי סנטה פה יונדאי סנטה פה

 

הדור הרביעי של יונדאי סנטה פה שומר על תצורת SUV עם 7 מושבים ומשכלל את הנוסחה עם עיצוב חיצוני עדכני, רמת הידור גבוהה, ורשימת אבזור עשירה מאי פעם כולל מערך בטיחות מקיף ומתקדם. לצד השיפורים מקבל יונדאי סנטה פה גם תג מחיר גבוה מבעבר, המטפס עד 300,000 ₪. יצאנו לבדוק האם השיפור שעבר מצדיק זאת.

 

עיצוב ונוחות

 

יונדאי סנטה פה החדש מאמץ עיצוב שרירי ומחוטב, והחזית החדשה עם פנסים מפוצלים ותאורת לד מעוצבת אף מחזקת את הרושם. מהצד, בתי גלגלים הנמשכים לאחור, משטח קעור בתחתית הדלתות, ופסי כרום במסגרת החלונות ובתחתית הדלתות. החישוקים הקלים בקוטר 19 אינץ' בצביעה דו-גונית נאים מאוד ומוצעים כסטנדרט בכל רמות האבזור.

 

יונדאי סנטה פה יונדאי סנטה פה

 

גם מאחור יחידות תאורה מפוצלות והפנסים העליונים זוכים לגרפיקה פנימית ייחודית. מרכזה הקעור של דלת תא המטען מחזק את הרושם השרירי, והפגוש האחורי המסיבי עם משטח בגוון כסוף, עיטורי כרום וצמד יציאות מפלט משלים זאת. יונדאי סנטה פה מציג מהפך עיצובי, ולולא הסמל בחזית, ניתן היה לשייך אותו בקלות למותג יוקרה. למרות שהעיצוב מטשטש זאת, יונדאי סנטה פה מציג מידות חיצוניות נדיבות. אורכו 4,770 מ"מ, רוחבו 1,890 מ"מ, גובהו 1,705 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,765 מ"מ.

 

יונדאי סנטה פה יונדאי סנטה פה

 

עם פתיחת הדלת נחשף תא נוסעים מרשים בצביעה דו-גונית. הדשבורד מחולק למפלסים בצבעים שונים ומשלב מגוון חומרים ומרקמים. דיפון הדלתות ממשיך את הקווים הנמתחים מהדשבורד ועוטף את הנהג והנוסע מלפנים. בראש הקונסולה המרכזית ניצב מסך צף שמעט מעמיס ופוגם בהרמוניה העיצובית. עיצוב פתחי המיזוג נאה ותחתם פקדי השליטה בבקרת האקלים. בין המושבים הקדמיים קונסולה רחבה עם מחזיקי כוסות, משענת יד גדולה שאינה מתכווננת, וצביר פקדים נוסף מאחורי בורר ההילוכים. עיצוב חיפויי הרמקולים בדלתות ייחודי ונאה.

 

איכות החומרים מעורבת. בחלק העליון משטחים מחומר איכותי ודיפון דמוי עור, ומושבי העור איכותיים ונעימים למגע. עם זאת, מקו הברכיים ומטה חומרים פשוטים וחלולים שלטעמנו לא הולמים את תג המחיר. איכות ההרכבה מצויינת, כל הדיפונים מעוגנים היטב למקומם ולא נשמעו רעשי פלסטיקה בזמן הנסיעה. אהבנו את ריפוד התקרה באריג נאה ואיכותי בגוון חום.

 

יונדאי סנטה פה יונדאי סנטה פה

 

הגישה אל המושבים הקדמיים נוחה בזכות דלתות גדולות ומפתח רחב, והרצפה נמוכה ומקלה אף היא על הכניסה. המושבים הקדמיים נוחים מאוד, הבסיס רחב וארוך, מסעד הגב גדול, וקיימת תמיכה מספקת לירכיים ולמותניים בעת נהיגה בכביש מפותל. המושבים מציעים חימום, קירור וכוונון חשמלי עם זכרונות למושב הנהג.

 

יונדאי סנטה פה יונדאי סנטה פה

 

גם הגישה לשורת המושבים השנייה נוחה, המושב רחב ושני נוסעים ייהנו ממנו מאוד, אך הנוסע במרכז יקבל מושב צר שאינו נוח. המושבים בשורה השניה כוללים חימום וכיוון לזווית מסעד הגב, ונעים לפנים ולאחור על גבי מסילה. בנוסף קיימים וילונות גלילה בחלונות השורה השניה. הגישה אל שורת השלישית מעט מאתגרת אך לרשות היושבים בה מושבים ראויים לשמם המציעים מרווח הולם, מיזוג נפרד, חללי אחסון, ושקע טעינה. המושבים בשורה השלישית קרובים לרצפה ועל כן מכתיבים תנוחת ישיבה לא נוחה שתפריע לנוסעים בוגרים בנסיעות ארוכות.

 

יונדאי סנטה פה יונדאי סנטה פה

 

הנדסת האנוש טובה מאוד ועל אף שפע הכפתורים קל ופשוט לתפעל את תא הנוסעים וההתמצאות מהירה. על מסך המגע המרכזי הותקנה מערכת Connected Car של היבואנית כלמוביל בהתקנה מקומית. בעבר חיבבנו מאוד את המערכת המקומית כשהופעלה על המסך באופן בלעדי, אך כעת כאשר היא משולבת עם מערכת ההפעלה המקורית של יונדאי, התפעול לוקה בחסר. לא ניתן לגשת לחלק מהפונקציות במערכת המקורית כמו למשל לממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, לתחנות הרדיו, ולתפעול מוזיקה מהתקן חיצוני. לעיתים לקח למערכת זמן רב לעלות וחווינו מספר קריסות. חבל שהמערכת לא חוזרת באופן אוטומטי לנגן שמע או רדיו לאחר ביצוע שיחת טלפון.

 

יונדאי סנטה פה מצוייד בשפע תאי אחסון. התאים בדלתות גדולים ושימושיים וכך גם התא שמתחת למשענת היד הכולל מדף נוסף שימנע אבידות של חפצים קטנים. תא הכפפות בגודל סביר אך מאכזב עם דיפון בסיסי. צמד מחזיקי כוסות עומדים לרשות הנוסעים מלפנים, צמד נוסף במשענת היד האחורית, ועבור יושבי השורה השלישית צמד מחזיקי כוסות בדופן המרכב הימנית. בנוסף עומדים לרשות הנוסעים לא פחות מחמישה שקעי טעינה USB.

 

יונדאי סנטה פה יונדאי סנטה פה

 

יונדאי סנטה פה מצוייד בתא מטען בנפח 547 ליטרים כששורת המושבים השלישית מקופלת ו- 1,625 ליטרים כשגם שורת המושבים השניה מקופלת. יונדאי לא מפרסמת את נפח תא המטען כאשר כל המושבים בשימוש אך נציין כי במצב זה תא המטען קטן ואינו מסוגל להכיל ציוד של משפחה. מפתח התא רחב, גובה סף ההטענה סביר והרצפה שטוחה ומכוסה בשטיח עבה ואיכותי. רכב המבחן ברמת האבזור הבכירה כלל פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען.

 

שדה הראייה ממושב הנהג מוצלח. קורות ה- A עבות אך החלון הקטן בבסיסן משפר את הראות בכניסה לצמתים. לממדים הגדולים מתרגלים די מהר. בחניות ניתן להסתייע בחיישני החניה ההיקפיים ובמצלמת הרוורס, ובנסיעה מספקות מראות הצד הגדולות ראות מצויינת.

 

יונדאי סנטה פה יונדאי סנטה פה

 

יונדאי סנטה פה מציג כיול מתלים מוצק. המהלך הראשוני מעט נוקשה ולכן שיבושים קטנים בעיר יורגשו בתא הנוסעים אך שיבושים גדולים ופסי האטה מטופלים באופן מוצלח יותר. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת בזכות הריסון המוצלח המנטרל את תנודות המרכב. על כבישים משובשים מורגשות ויברציות קלות אשר מפרות את השלווה. בידוד הרעשים מוצלח מאוד. באופן חריג, גם כשמגבירים מהירות לא מתגברת עוצמת הרעש וחווית הנסיעה מוצלחת.

 

ביצועים

 

למבחן הדרכים שלנו התייצב יונדאי סנטה פה עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטרים בהספק 200 כ"ס ב- 3,800 סל"ד ומומנט של 45.1 קג"מ הזמין החל מ- 1,750 סל"ד. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש נמשכת 9.4 שניות על פי נתוני היצרן ואנו מדדנו נתון דומה של 9.9 שניות. יחידת ההנעה מרשימה מאוד. צליל המנוע נשמע בעיקר בסל"ד נמוך בהתנעה ובזינוק מהמקום, אך בשיוט אינו מורגש. קיימת השהייה קצרה בין הלחיצה על דוושת התאוצה לבין הזינוק בפועל, אך בכל שלב הביצועים מצויינים. צבירת המהירות מתבצעת בקצב מרשים מאוד גם בתאוצות ביניים.

 

יונדאי סנטה פה יונדאי סנטה פה

 

המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולהנעה כפולה 4X4. תיבת ההילוכים מתפקדת היטב עם העברות הילוכים זריזות וחלקות מאוד. מצבי הנהיגה משפיעים באופן ניכר על תפקוד יחידת ההנעה. מצב Eco החסכוני מסרס את המנוע ומקהה את התגובות, מצב Comfort מציע איזון טוב בין ביצועים לבין שמירה על השקט והנוחות, ומצב ספורט גורם למנוע לפעול בסל"ד גבוה על מנת למקסם את הביצועים באופן ההולם את אופיו של הרכב. מהמפרט נעדרים פקדים להחלפת הילוכים מגלגל ההגה.

 

יונדאי סנטה פה יונדאי סנטה פה

 

יונדאי סנטה פה הוא רכב פנאי גדול במשקל 1,895 ק"ג לפני ציוד ונוסעים והדבר ניכר בהתנהגות הכביש שלו. העברות המשקל וזוויות הגלגול מורגשות וגם תזוזות המרכב על המתלים, אך למרות זאת ניתן לשמור על אחיזה גבוהה וקצב הולם בכבישים מפותלים ללא קולות מחאה מהנוסעים. ההגה מציע משקל טוב אך אינו מספק פידבק. הבלמים מצויינים ומספקים תגובה מיידית והגברה לינארית של עוצמת הבלימה לאורך מהלך הדוושה.

צריכת דלק

על פי נתוני היצרן עומדת צריכת הדלק המשולבת על 16.6 ק"מ לליטר. במבחן שלנו שכלל נסיעה עירונית פקוקה עם נסיעה בין עירונית נינוחה נמדדה צריכת דלק משולבת של 12.1 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 71 ליטרים מאפשר טווח נסיעה נדיב של כ- 800 קילומטרים בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 14 מתוך 15.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

ארגון J.D. Power המפרסם נתונים מסקרי שביעות רצון המתבצעים בקרב רוכשי רכבים חדשים, העניק ליונדאי ציון 9 מתוך 10 בשביעות הרצון הכללית, 8 בשביעות הרצון מהפן המכאני, 9 מהגימור החיצוני ומתא הנוסעים, וציון 10 מתוך 10 בשביעות הרצון מהאבזור ונוחות התפעול. גם ארגון Consumer Reports מציג נתונים מעודדים וממקם את יונדאי במקום החמישי מתוך 28 יצרני רכב, עליה של 5 מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018.

 

יונדאי סנטה פה יונדאי סנטה פה

 

עלויות הטיפולים והחלפים טרם נמסרו לידינו מהיבואנית כלמוביל. עלות ביטוח מקיף וחובה לכל נהג מגיל 21 עם ותק של 3 שנות נהיגה, ללא תביעות וללא שלילת רישיון, עומדת על 16,897 ₪. מחירו של רכב המבחן מציב אותו בקבוצת רישוי 6 בה עומדת אגרת הרישוי השנתית על 3,337 ₪.

 

בטיחות

 

ארגון Euro Ncap בחן את יונדאי סנטה פה בשנת 2018 והעניק לו ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים גבוהים של 94% בהגנה על נוסעים בוגרים, 88% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל, ו- 76% עבור מערכות הבטיחות.

 

יונדאי סנטה פה יונדאי סנטה פה

 

יונדאי סנטה פה מצוייד במערך נרחב ומקיף של מערכות בטיחות ומציע 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים עם התערבות אקטיבית למניעת כניסה לנתיב חסום, בקרת שיוט אדפטיבית עם התרעה על התחלת נסיעה של הרכב מלפנים, התרעה מפני שכחת ילדים במושבים האחוריים, מערכת יציאה בטוחה מהרכב המתריעה על רכב עוקף בעת פתיחת הדלתות הקדמיות ומונעת את פתיחת הדלתות האחוריות (זמין רק עם מנוע טורבו דיזל), בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעה על עייפות הנהג, הבהוב פנסי הבלימה בבלימת חירום, מכסה מנוע אקטיבי המפחית פגיעה בהולכי רגל, ובקרת יציבות עם תמיכה בנגרר. למרות זאת רמת הבטיחות על פי משרד התחבורה הישראלי הינה 7 מתוך 8 עקב היעדרותה של מערכת לזיהוי תמרורים.

 

תמורה למחיר

 

יונדאי סנטה פה הנבחן בגרסת דיזל 4X4 ברמת אבזור לוקצ'ורי מוצע תמורת 300,000 ₪. רשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 7 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת עם שליטה נפרדת בשורה השלישית, מפתח חכם, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, חימום לגלגל ההגה, ריפודי עור, מושב נהג ונוסע עם כוונון חשמלי, חימום למושבים הקדמיים ולמושבי השורה השניה, קירור במושבים הקדמיים, שמשות אחוריות כהות, וילונות גלילה בחלונות האחוריים, חיישני אור, תאורת גישה במראות הצד, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, חישוקים קלים בקוטר 19 אינץ', וגג זכוכית פנורמי חשמלי.

 

יונדאי סנטה פה הוא מוביל נוסעים משובח המתפקד היטב כרכב פנאי משפחתי ויוביל את הנוסעים בו אל יעדם בנוחות ובזריזות. יחידת ההנעה מצויינת ומציעה ביצועים מעולים לצד צריכת דלק חסכונית. אבזור הנוחות אינו מחסיר דבר ואבזור הבטיחות עשיר ומקיף. פחות התרשמנו מאיכות החומרים, ממערכת המולטימדיה המקומית, ומתא המטען כשהרכב בתפוסת מושבים מלאה.

 

תג המחיר של יונדאי סנטה פה גבוה משל המתחרים ומציב אותו בקרבה לרכבי הפנאי של מותגי הפרימיום. עבור משפחות החייבות 7 מושבים הוא יהווה בחירה מוצלחת וראויה, אך ייתכן כי עבור אחרים סמלים נוצצים יקרצו יותר, אך גם להם נמליץ לא לדלג על נסיעת מבחן ביונדאי סנטה פה.

 

יונדאי סנטה פה 2.2 טורבו דיזל 4X4 אוטומטי
מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים 2,199 סמ"ק
הספק מרבי משולב 200/3,800 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 45.1/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,770 מ"מ
רוחב כללי 1,890 מ"מ
גובה כללי 1,705 מ"מ
בסיס גלגלים 2,765 מ"מ
מיכל דלק 71 ליטרים
נפח תא מטען

547 - 1,625 ליטרים

משקל עצמי 1,895 ק"ג
מהירות מרבית 203 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.4 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 16.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 12.1 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 14 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים מתוך 5
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

299,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ