מרצדס מספקת לנו הצצה, אל דור העתיד של מערכות הבטיחות, אשר אמורות להיטמע בליין דגמי החברה העתידי. מערכות הבטיחות נועדו לספק הגנה אקטיבית ופאסיבית משופרת (למניעת תאונה ולמזעור נזקי תאונה בהתאמה) ועושות שימוש בטכנולגיית מצלמות, תשדורת אינטרנטית, רדאר, והקרנת התרעות על גבי צגים בחזית הרכב ובאחוריו.
מרצדס ESF 2019
המערכות, אשר מוצגות בשלב זה על אבטיפוס של מרצדס GLE החדש, מספקות הצצה על עתיד התחום והאינצרקטיה אותה תיצור המכונית עם הנהגים והולכי הרגל הסובבים אותה באמצעות רכיבי פלט המורכבים על מרכב המכונית. על גג המרכב מותקנים 4 פנסי לד דמויי צ'אקלקה, השבכה הקדמית כוללת שורות פיקסלים המסוגלות ליצור תנועת כיוונון ואיתות התרעות לטובת הולכי רגל החוצים את דרך הנסיעה. כמו כן, בעת עצירה לטובת חציית הולכי רגל, מוקרן תמרור אזהרה על צג המוטבע בשמשה האחורית לטובת הנהג מאחור, ואף תוקרן חצייתו של הולך הרגל המשודרת דרך מצלמה בקדמת הרכב, כשיקוף המתרחש בשטח המוסתר ע"י המרצדס אשר עצרה מול מעבר החציה. מן העבר השני, חיווי קולי והתראה על צג החזית, יזהירו הולכי רגל חוצים, מפני רכב החוצה במקביל למרצדס.
מרצדס ESF 2019
מערכת נוספת נועדה לתת מענה מפני הסכנות הנשקפות בעת עצירה בשולי הדרך בשל תקיעה או הצורך לסייע לרכב תקול. במקרה שכזה, ארבעת הפליקרים על גג הרכב יאותתו על נוכחתו, משולש אזהרה יתרומם מגג הרכב ויראה לרחוק, ואליו יצטרף משולש נוסף, אשר יגלוש מתחתית הרכב, ויוצב עצמאית מספר מטרים מאחוריו, כאשר הוא מתנייד על רובוט המזכיר שואב אבק רובוטי. מערכות אלו יחסכו את פעולת היציאה מן הרכב לצורך הצבת משולש אזהרה. פעולה שיש בה סיכון של ממש להיפגע מרכב חולף.
מרצדס ESF 2019
מערכת נוספת עושה שימוש בחיווי וויזואלי המוקרן על פני הכביש ומסמן את המרחק עד לרכב מלפנים. מערכת זו גם מצביעה על הולכי רגל בשולי הכביש באמצעות הקרנת חץ לכיוונם, ומקרינה את שולי הדרך בנסיעה בדרכי כורכר. כמו כן, מערכת נוספת תדע לחזות התנגשות של רכב המגיח מאחור ולצמצם את המרחק מהרכב ממול למינימום, על מנת להפחית את עוצמת הבלימה מהרכב המגיח.
מערכות הבטיחות הפאסביות כוללות כריות אוויר משני צידי המושב, אשר עוטפות את הנוסע משני צידיו בשעת תאונה, וממזערות את הסיכוי לפגיעה ע"י נוסע אחר בפנים הרכב. כל כריות האוויר יציעו כמה אפשרויות של עוצמת פתיחה בהתאם לעוצמת התאונה. כמו כן, חגורות הבטיחות מעוגנות למושב עצמו וכוללות מותחן אדפטיבי המתאים את עוצמת ההידוק למשקל הנוסע ועוצמת הפגיעה, כמו גם הצבתו בתנוחה אידיאלית ע"י הידוקו למושב לקראת תאונה. ההגה והדוושות מתקפלים אל תוך הדשבורד והרצפה בנהיגה אוטונומית, כך שלא יהוו מקור לפגיעה בשעת תאונה.
הנוסעים מאחור זוכים אף הם למערכות בטיחות פאסביות חדישות כגון כריות אוויר המותקנות בגב המושבים הקדמיים. הפעוטות שבהם זוכים למושב בוסטר ייעודי הפונה ב- 90 מעלות הצידה בעת עגינת הפעוט, וחוזר לכיוון הנסיעה עם תחילתה. בצד הכסא נורת חיווי המתריעה על עיגון חסר, ומצלמה, המשדרת אל מערכת המולטימדיה את פני התינוק, כך שההורה יוכל לצפות במצבו, מבלי להסיט את מבטו לאחור. כמו חגורות הבטיחות, גם אלו של כסא התינוק מתהדקות לקראת תאונה, והכסא אף פונה ב- 90 מעלות אל פנים הרכב, במקרה של תאונת צד.
סרטון רשמי מרצדס ESF 2019
מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן