סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

 

סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

תגיות | פנאי שטח, סיטרואן, C4 קקטוס, מבחן דרכים סיטרואן קקטוס 2019, סיטרואן קקטוס 2019

סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקראת שנת 2019, מציגה רגרסיה מבחינת העיצוב החיצוני ומציגה מראה בוגר וקל יותר לעיכול על מנת לפנות לקהל רחב יותר. בנוסף מבטיחה סיטרואן חזרה למקורות החשובים של המותג וטוענת לנוחות עילאית המתקבלת באמצעות בולמי זעזועים הידראולים פרוגרסיבים ומושבים מתוחכמים שנועדו להשלים חווית נסיעה נוחה במיוחד, לצד שמירה על אלמנטים עיצוביים מלאי שיק ומחיר נגיש יחסית העומד על החל מ- 115,000 ₪.

 

סיטרואן קקטוס 1.2 טורבו שיין פאק אוטומט
יתרונות נוחות נסיעה, מושבים, עיצוב פנים
חסרונות חומרי דיפון זולים, חלונות אחוריים ללא פתיחה מלאה, הנדסת אנוש

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובו של סיטרואן קקטוס 2019 החדש נאה אך פחות חדשני ומקורי ביחס לדגם המקורי. גופי התאורה נותרו מפוצלים, אם כי כעת בחרו מעצבי סיטרואן בשבכה קדמית דקה המשלבת את סמל המותג ומחברת בין גופי התאורה העליונים. תחתם בולט פגוש קדמי שמנמן המאכלס את גופי התאורה הראשיים וכונס אוויר גדול ביחס לדגם הקודם אשר הציג חזית כמעט אטומה. מהצד השינוי גדול עוד יותר בשל הצנעת כריות האוויר לספיגת מכות קלות ושיפשושים אשר כה מזוהות עם הדגם. כמו כן ויתרו המעצבים על מוטות הנשיאה על הגג וחבל. מאחור מציג הדגם החדש עיצוב שבלוני עם צמד גופי תאורה גדולים. ניתן לסכם את העיצוב כסיטרואני בוגר אשר ידבר לקהל נרחב יותר של לקוחות, גם לאלו שויתרו על הדגם הקודם בשל עיצוב מצועצע או נועז מדי לטעמם.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

תא הנוסעים כולל שינויים פחות מהותיים ביחס לדגם המוחלף. האלמנטים העיצוביים המרהיבים נשמרו, ביניהם עיצוב תא כפפות בצורת מזוודה (ברמת אבזור שיין פק הנבחנת), וידיות סגירת דלתות בעיצוב ידית תיק עסקים. סביבת הנהג נקיה כמעט לחלוטין מפקדים פיזיים. בחלקו העליון של הדשבורד מסך מגע בגודל 7 אינץ' דרכו ניתן לשלוט על מרבית מערכות הרכב, ביניהן בקרת אקלים, אפליקציית ניווט Waze, ומערכת שמע עם איכות סאונד בינונית. ממשק המערכת מציג מהירות תגובה טובה אך תפעולו אינו מהאינטואיטיביים שבנמצא. לוח המחוונים הדיגיטלי מוצג על גבי מסך קטנטן, מינימליסטי, בעל גרפיקה בסיסית, ומהווה את האשם העיקרי לתחושת החיסכון בסביבת הנהג.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

סיטרואן קקטוס מקבל ציון נמוך בהנדסת האנוש. שלושת פתחי המיזוג נמוכים, ולנוסע שלצד הנהג מוקצה פתח אחד ממרכז הקונסולה בלבד. מערכת בקרת האקלים ניתנת לשליטה דרך מסך מערכת המולטימדיה בלבד, כך שכל שינוי טמפרטורה או עוצמת אוורור מתבצע בצורה לא נוחה ולא בטיחותית ודורש יציאה ממערכת הניווט למשל וכניסה אל תפריט מערכת בקרת האקלים. משענת היד שבין המושבים נמוכה ודחוקה לאחור, והחלונות האחוריים נפתחים לכדי חריץ בלבד. לפחות החלונות הקדמיים חשמליים ואוטומטיים. סוככי השמש כוללים תאורת איפור נוחה.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

איכות החומרים אינה אחידה ומציגה פלסטיק רך יחסית בחלקו העליון של הדשבורד, אך חומרי הדיפון מתחת וכל דיפוני הדלתות עשויים פלסטיק קשיח וחלול למגע המקנה תחושה זולה. איכות ההרכבה לעומת זאת עושה רושם טוב למדי, עם תחושה מוצקה יחסית ומרווחים סבירים בין החיבורים. בחירת צבעי חומרי הדיפון הכהים אינה תואמת את רוח הקונספט של סיטרואן קקטוס ולדעתנו צבעים בהירים או ססגוניים יותר היו ממקסמים את השיק והיתרונות העיצוביים שבתא הנוסעים.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

המושבים המשודרגים ברמת אבזור שיין פק הבכירה פשוט מעולים. המושבים הקדמיים הינם למעשה צמד כורסאות רחבות המרופדות בבד איכותי ונראות מזמינות במיוחד. סיטרואן מתגאה בשילוב חומרים בצפיפות משתנה לטובת תמיכה אידיאלית בגוף הנוסעים. ההשקעה ניכרת כך שכל המושבים, מלפנים ומאחור, מציעים נוחות ותמיכה מרשימות המתקבלות לרוב ברכבים יקרים הרבה יותר. ברמת אבזור שיין פק ניתן לכוון את גובה את הכורסאות הקדמיות, ויחד עם כיוונון הגה לגובה ולעומק, קל למצוא תנוחת נהיגה נוחה.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

מרווח הפנים גם הוא מעולה ביחס לקטגוריה. מלפנים יש די והותר מקום לצמד בוגרים. המרווח מאחור סביר עבור צמד בוגרים, אך ארוכי רגליים עלולים לחוש במרווח ברכיים חסר. נוסע שלישי ייצור מעט צפיפות במושב האחורי אך יהנה מרצפה שטוחה למדי. המושב האחורי נוח ומפנק כמעט כמו אלו הקדמיים, והנוסעים אף זוכים לתאי אחסון עמוקים בדלתות. אך חבל שאין אפשרות לפתוח אותם מעבר לחריץ אוורור. בעיה חמורה יותר היא העדרם של פתחי מיזוג מאחור.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

פתרונות האחסון בתא הנוסעים פרקטיים למדי. תא הכפפות המעוצב נפתח מעלה ומציע גישה נוחה בצורה נדירה המתאפשרת בזכות העברת כרית האוויר הקדמית אל התקרה. מתחת למשענת היד שבין המושבים תא אחסון קטן, נטול תאורה או דיפון. בדלתות ישנם תאי אחסון עמוקים, ומשטח טעינה קטן בתחתית הקונסולה בו ניתן להניח את הטלפון הנייד. תא המטען בנפח 358 ליטרים וקיפול המושב האחורי מגדיל את נפחו לכדי 1,170 ליטרים, אך רצפת ההטענה המתקבלת אינה בגובה אחיד. העמסת הציוד אינה נוחה עקב שפת הטענה גבוהה. ברצפת תא המטען גלגל חלופי זמני מפלדה.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

בעבר, נוחות נסיעה מרשימה היוותה שם נרדף לסיטרואן. הנכס העיקרי של המותג אבד בשני העשורים האחרונים עקב בחירה במערכות מתלים קונבנציונליות, אמינות וזולות יותר לייצור. בדור החדש של הקטטוס מבטיחה סיטוראן להחזיר עטרה ליושנה באמצעות מתלי PHC (Progressive Hydraulic Cushions) הידראוליים פרוגרסיביים דו שלביים, בעלי שתי רמות קשיחות וכושר ריסון משובח. כך לטענת סיטרואן תתקבל תחושת נסיעה על "שטיח מעופף" בדומה לדגמיה המוצלחים בעבר.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

התוצאה על הכביש אכן מספקת נסיעה נוחה מאוד. ניתן לקבוע אף ללא מבחן השוואתי כי מדובר ברכב הנוח בקטגוריה ונוח מאוד גם ביחס לרכבים בעלות כפולה, אם כי ההצהרה על תחושת "שטיח מעופף" מעט יומרנית. בתוך העיר מציע סיטרואן קקטוס כושר ריסון נדיר. שברים, חריצים ובורות מרוסנים באופן מרשים מאוד ומעורר השתאות. לא מדובר בנוחות נסיעה שוות ערך למכונית יוקרה או רכב פנאי יוקרתי עם מתלי אוויר ומערך מתלים רב חיבורי יקר, אך סיטרואן קקטוס עושה בית ספר להרבה רכבים יקרים פי כמה. פסי האטה וגלי אספלט מרוסנים גם הם באופן מרשים מאוד בזכות מהלך מתלה ארוך ושיכוך מעולה. מחוץ לעיר מתקשחת פעולת השיכוך ונוחות הנסיעה נשמרת גם על גלי אספלט במהירויות גבוהות יותר. בידוד הרעשים טוב אף הוא, ומשלים איכות נסיעה טובה מאוד ביחס למחיר.

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים בהספק 110 כ"ס ומומנט של 20.9 קג"מ ב- 1,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית מבית אייסין היפנית. הביצועים טובים ביחס לסגמנט. בתחילת תנועה מורגשת השהיית טורבו קצרה אך לאחר מכן מגלה המנוע גמישות מבורכת גם בסל"ד נמוך, ללא רטט וטרטורים מיותרים. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 9.9 שניות והמנוע מפיק צליל גברי המסווה את היותו קטן נפח.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

תיבת ששת ההילוכים היפנית אמנם זריזה ומגיבה היטב לדרישה להוריד הילוכים לטובת האצה זריזה, אך שילובה עם המנוע הצרפתי דורש כיוונון מסויים, היות ובזחילה בפקקים ובמהירות עירונית, מורגשות העברות הילוכים קופצניות מעט.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

התנהגות הכביש יוצאת נשכרת אף היא מריסון הבולמים המצויין. אמנם הכיול הרך וההתמקדות ביצירת נוחות נסיעה עילאית בשילוב מרכז כובד גבוה יוצרים זוויות גלגול מורגשות תחת עומס, אך הריסון המעולה מאפשר העברות משקל חסרות דרמה בכביש מפותל, כל עוד נשמור על מהירות סבירה. ההגה נטול תקשורת והמושבים הנוחים אינם מצטיינים בתמיכה צידית, כך שבפרק הדינמי מקבל סיטרואן קקטוס ציון בינוני. הבלמים מעולים ומאטים את 1,165 הק"ג בצורה הנוטעת ביטחון.

 

צריכת דלק

 

בימי המבחן שכללו נסיעה מנהלתית וכמה קטעי נהיגה דינמיים עם מערכת עצור וסע פעילה רוב הזמן, עמדה צריכת הדלק על 13.3 ק"מ לליטר. מדובר בנתון סביר אם כי רחוק מנתון היצרנית אשר מצהירה על צריכת דלק משולבת של 19.6 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 50 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 9 מתוך 15.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

סיטרואן אינה נהנית ממוניטין אמינות מוצלח, בין היתר בשל דגמים רבים אשר סבלו בעבר משלל תקלות חשמל ובעיות במערכות המתלים המורכבות. בסקר J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2018, התברגה סיטרואן במקום ה- 19 מתוך 28 יצרנים, עם 155 תקלות לכל 100 כלי רכב. סיטרואן קקטוס משווק עם אחריות מלאה לחמש שנים או 120,000 ק"מ.

 

הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 846 ₪, עלות הטיפול השני 1,469 ₪, עלות הטיפול השלישי 846 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,469 ₪. מדובר במחירים המשקפים את המקובל בפלח הקרוסאוברים הקומפקטיים.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

יחידת תאורה קדמית תעלה 1,792 ₪, מחיר מראת צד עומד על 2,240 ₪, מחיר פנס אחורי עומד על 882 ₪, רפידות בלם קדמיות יעלו 394 ₪, וצלחות בלם קדמיות יעלו 774 ₪. יחידות התאורה זולות יחסית אך שאר החלפים שבדקנו מוצעים במחירים ממוצעים לסגמנט.

 

עלויות הביטוח הן 1,540 ₪ לביטוח חובה ו- 2,352 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות וללא שלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות.

 

בטיחות

 

ארגון הבטיחות Euro Ncap בחן את סיטרואן קקטוס הקודם בשנת 2014 והעניק לו ציון של 4 כוכבי בטיחות מתוך 5, אך טרם בחן את הדגם החדש אשר קיבל מערכות בטיחות נוספות. אבזור הבטיחות כולל בין היתר שש כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות הנהג, ניטור שטחים מתים, פנסי ערפל עוקבי פנייה, זיהוי תמרורים, ומצלמת רוורס. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 6 מתוך 8.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

תמורה למחיר

 

סיטרואן קטטוס ברמת אבזור פיל (Feel) הבסיסית עולה 115,000 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', קישוריות בלוטות', מערכת שמע עם 6 רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חיישני אור וגשם, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס, מראות צד מתקפלות חשמלית, תאורת יום מסוג LED, כריות "אייר-באמפ" בחלקו התחתון של המרכב, וחישוקי פלדה בקוטר 16 אינץ'.

 

רמת האבזור שיין פק הנבחנת עולה 118,000 ₪ וכוללת בנוסף את מערכת המתלים PHC, מושבי נוחות מצויינים עם כוונון גובה ותמיכה, תא כפפות בעיצוב מזוודה, חלונות אחוריים כהים, כניסה והתנעה ללא מפתח, קיפול מראות אוטומטי, חבילת צבעי מרכב, וחישוקי 17 אינץ' מסגסוגת. לאור תוספת מחיר של 3,000 ₪ בלבד, אין ספק כי זו הגרסה המומלצת מבין השתיים.

 

אמנם מוניטין הסחירות והאמינות לא גבוהים, הנדסת האנוש לא מושלמת, והחסכנות מורגשת, אך סיטרואן קקטוס בגרסת שיין פק מספק נוחות נסיעה נדירה ועיצוב פנים מלא שיק. כחבילה כוללת, מציע סיטרואן קקטוס תמורה גבוהה למחיר לאלו מכם אשר יתחברו לעיצוב המקורי וידעו להעריך איכות נסיעה משובחת.

 

סיטרואן קקטוס 1.2 טורבו שיין פאק אוטומט
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 1,199 סמ"ק
הספק מרבי משולב 110/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.9/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,169 מ"מ
רוחב כללי 1,729 מ"מ
גובה כללי 1,540 מ"מ
בסיס גלגלים 2,595 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

358 ליטרים

משקל עצמי 1,165 ק"ג
מהירות מרבית 193 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.9 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 19.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.3 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 9 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 4 כוכבים מתוך 5 (2014)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

118,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה.

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ

     
  • קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    11.04.19 | מבחני רכב

    קיה ספורטאז' זכה למתיחת פנים וקיבל מנוע טורבו דיזל חדש. זו הזדמנות מצויינת לבחון את רב המכר בקטגוריה בגרסה חסכונית ומעניינת

    קיה ספורטאז' החל את מהפכת "הקרוסאובר לכל פועל" ומתברג כעת כרכב השני הנמכר בישראל לשנת 2018. הרפורמה שהחיל קיה ספורטאז' אורבן בגרסת 1.6 ליטרים אוטומטית במחיר של מכונית משפחתית, הביאה את סגמנט הקרוסאוברים אל מרכז הקונצנזוס ויצרה שינוי משמעותי ביותר בשוק הרכב הישראלי. מבט חטוף בטבלת המכירות מלמד כי סגמ

     
  • סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    04.04.19 | מבחני רכב

    סוזוקי ויטרה קיבל מנוע טורבו מודרני ועיצוב עדכני. יצאנו לבחון את הקרוסאובר הקומפקטי בגרסתו החדשה

    סוזוקי ויטרה היה מחלוצי קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים ועוד בשנות ה- 80 של המאה הקודמת הציע יכולת שטח טובה בחבילה קטנה, עם הילוך כוח ועבירות גבוהה ביחס למחיר. בדור הרביעי הפך סוזוקי ויטרה לקרוסאובר עירוני המציע עיצוב אופנתי ויכולת טובה בכביש תוך ויתור על יכולת השטח. לחובבי השבילים מוצעת גם גרסת הנעה

     
  • טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    31.03.19 | מבחני רכב

    טויוטה ראב 4 החדש מציע עיצוב מוחצן, יחידת הנעה היברידית ותג מחיר בקצה העליון של הקטגוריה. יצאנו לבחון את המתחרה החדש והמסקרן

    טויוטה ראב 4 הינו חלוץ הקטגוריה הפורחת ביותר בשוק המקומי בשנים האחרונות. כבר בשנת 1994, טרם התחיל הרומן של הנהג הישראלי עם רכבי פנאי שטח, הוצג הדור הראשון של טויוטה ראב 4 (ראשי תיבות Recreational Activity Vehicle 4WD) אשר הקדים את זמנו, מתוך הבנה כי רובם המוחלט של נהגי רכבי הפנאי בוחרים בהם בשל הישי

     
  • קיה נירו PHEV במבחן דרכים

    קיה נירו PHEV במבחן דרכים

    27.03.19 | מבחני רכב

    גרסת הפלאג-אין הייבריד של קיה נירו מציעה צריכת דלק נמוכה יותר אך מחיר רכישה גבוה יותר. יצאנו למבחן דרכים חסכוני במיוחד

    קיה נירו PHEV הינה גרסה היברידית נטענת (פלאג-אין הייבריד) לקרוסאובר ההיברידי המוכר של היצרנית. משמעות הדבר היא שיחידת ההנעה ההיברידית הכוללת מנוע בנזין בשילוב מנוע חשמלי, מקבלת בגרסה זו סוללת ליתיום-יון פולימר הניתנת לטעינה גם משקע תלת פאזי ביתי. כאשר הסוללה טעונה במלואה, ניתן לנסוע באמצעות אנרגיית

     
  • מאזדה 6 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מאזדה 6 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    17.03.19 | מבחני רכב

    מאזדה 6 מנסה לשדרג את מעמדה ולטפס אל מחוזות הפרימיום

    מאזדה 6 היא אחת המכוניות המזוהות ביותר בישראל. היא החליפה את מאזדה 626 שהעירה את קטגוריית המשפחתיות הגדולות כשזכתה לתמחור אטרקטיבי וסחפה אחריה את המתחרות להורדת מחירים. הדור הראשון של מאזדה 6 היה נציג ראשון לדגמי ה'זום זום' של מאזדה, עם עיצוב חיצוני מרשים ושלדה שיצרה מכונית מהנה מאוד לנהיגה.

     
  • טויוטה פריוס פלוס במבחן דרכים

    טויוטה פריוס פלוס במבחן דרכים

    11.03.19 | מבחני רכב

    טויוטה פריוס פלוס מציע 7 מושבים, יחידת הנעה היברידית חסכונית, ותג מחיר של 169,900 ₪. יצאנו לבדוק למי הוא מתאים

    המיניוואן טויוטה פריוס פלוס מבוסס על טויוטה פריוס מדור קודם ומצוייד באותה יחידת הנעה היברידית, אך מציע בסיס גלגלים ארוך ב- 80 מ"מ וגג גבוה ב- 85 מ"מ כדי לאפשר הובלת 7 נוסעים. טויוטה פריוס פלוס מיועד למשפחות ברוכות ילדים שאינן נכנעות לאופנת הקרוסאוברים ומעדיפות תא נוסעים פרקטי ומנוע חסכוני על פני מרכ

     
  • דאצ'יה סנדרו במבחן דרכים

    דאצ'יה סנדרו במבחן דרכים

    07.03.19 | מבחני רכב

    דאצ'יה מציעה מכונית סופר מיני אוטומטית במחיר של מכונית מיני. יצאנו לבדוק האם הסופר מיני הזולה בישראל מהווה קניה חכמה

    לדאצ'יה סנדרו יש לכאורה את כל הכלים להצלחה בשוק המקומי. היא מציעה את החוויה של קריעת ניילונים מרכב חדש מהיבואן במחיר נגיש של 63,000 ₪ ועושה זאת עם תיבת הילוכים אוטומטית ומנוע טורבו. לצד אלו יהנו הרוכשים מעלויות אחזקה זולות. דאצ'יה סנדרו יתרונות מחיר, נוחות נסיעה, מרווח פנים

     
  • שברולט ספארק במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    שברולט ספארק במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.02.19 | מבחני רכב

    שברולט ספארק עברה מקצה שיפורים וחוזרת לתחרות עם מפרט מבטיח ואבזור בטיחות משודרג

    הדור הראשון של שברולט ספארק הגיע ארצה מעט באיחור למהפכת המיני והציע עיצוב מקורי אך תיבת הילוכים ידנית בלבד. בדור השני בחרה שברולט בעיצוב בוגר יותר וציידה את הספארק במנוע בנזין 1.4 ליטרים גדול וחזק ביחס למקובל בסגמנט ובתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. מאז היא נמצאת בקרב רבות המכר בקטגוריית המיני אותה מוב

     
  • יונדאי טוסון 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי טוסון 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    26.02.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר יונדאי טוסון זכה למתיחת פנים וזו הזדמנות מצויינת לבחון את רב המכר בקטגוריה הצומחת ביותר בשוק הרכב הישראלי

    סגמנט הקרוסאוברים הינו הצומח ביותר בשוק הרכב הישראלי, בעיקר בקרב הצרכן הפרטי אשר רוכש את רכבו מתוך בחירה אישית. בסגמנט זה שולטים ביד רמה מזה שנים צמד האחים מקוריאה - חתן השמחה יונדאי טוסון ואחיו החורג קיה ספורטאז'. שניהם עברו לאחרונה מתיחת פנים כאשר זו של יונדאי טוסון משמעותית יותר וכוללת עדכוני עיצ