סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

 

סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

תגיות | פנאי שטח, סיטרואן, C4 קקטוס, מבחן דרכים סיטרואן קקטוס 2019, סיטרואן קקטוס 2019

סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקראת שנת 2019, מציגה רגרסיה מבחינת העיצוב החיצוני ומציגה מראה בוגר וקל יותר לעיכול על מנת לפנות לקהל רחב יותר. בנוסף מבטיחה סיטרואן חזרה למקורות החשובים של המותג וטוענת לנוחות עילאית המתקבלת באמצעות בולמי זעזועים הידראולים פרוגרסיבים ומושבים מתוחכמים שנועדו להשלים חווית נסיעה נוחה במיוחד, לצד שמירה על אלמנטים עיצוביים מלאי שיק ומחיר נגיש יחסית העומד על החל מ- 115,000 ₪.

 

סרטון מבחן דרכים סיטרואן קקטוס

 

סיטרואן קקטוס 1.2 טורבו שיין פאק אוטומט
יתרונות נוחות נסיעה, מושבים, עיצוב פנים
חסרונות חומרי דיפון זולים, חלונות אחוריים ללא פתיחה מלאה, הנדסת אנוש

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובו של סיטרואן קקטוס 2019 החדש נאה אך פחות חדשני ומקורי ביחס לדגם המקורי. גופי התאורה נותרו מפוצלים, אם כי כעת בחרו מעצבי סיטרואן בשבכה קדמית דקה המשלבת את סמל המותג ומחברת בין גופי התאורה העליונים. תחתם בולט פגוש קדמי שמנמן המאכלס את גופי התאורה הראשיים וכונס אוויר גדול ביחס לדגם הקודם אשר הציג חזית כמעט אטומה. מהצד השינוי גדול עוד יותר בשל הצנעת כריות האוויר לספיגת מכות קלות ושיפשושים אשר כה מזוהות עם הדגם. כמו כן ויתרו המעצבים על מוטות הנשיאה על הגג וחבל. מאחור מציג הדגם החדש עיצוב שבלוני עם צמד גופי תאורה גדולים. ניתן לסכם את העיצוב כסיטרואני בוגר אשר ידבר לקהל נרחב יותר של לקוחות, גם לאלו שויתרו על הדגם הקודם בשל עיצוב מצועצע או נועז מדי לטעמם.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

תא הנוסעים כולל שינויים פחות מהותיים ביחס לדגם המוחלף. האלמנטים העיצוביים המרהיבים נשמרו, ביניהם עיצוב תא כפפות בצורת מזוודה (ברמת אבזור שיין פק הנבחנת), וידיות דלתות בעיצוב ידית תיק עסקים. סביבת הנהג נקיה כמעט לחלוטין מפקדים פיזיים. בחלקו העליון של הדשבורד מסך מגע בגודל 7 אינץ' דרכו ניתן לשלוט על מרבית מערכות הרכב, ביניהן בקרת אקלים, אפליקציית ניווט Waze, ומערכת שמע עם איכות סאונד בינונית. ממשק המערכת מציג מהירות תגובה טובה אך תפעולו אינו מהאינטואיטיביים שבנמצא. לוח המחוונים הדיגיטלי מוצג על גבי מסך קטנטן, מינימליסטי, בעל גרפיקה בסיסית, ומהווה את האשם העיקרי לתחושת החיסכון בסביבת הנהג.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

סיטרואן קקטוס מקבל ציון נמוך בהנדסת האנוש. שלושת פתחי המיזוג נמוכים, ולנוסע שלצד הנהג מוקצה פתח אחד ממרכז הקונסולה בלבד. מערכת בקרת האקלים ניתנת לשליטה דרך מסך מערכת המולטימדיה בלבד, כך שכל שינוי טמפרטורה או עוצמת אוורור מתבצע בצורה לא נוחה ולא בטיחותית ודורש יציאה ממערכת הניווט למשל וכניסה אל תפריט מערכת בקרת האקלים. משענת היד שבין המושבים נמוכה ודחוקה לאחור, והחלונות האחוריים נפתחים לכדי חריץ בלבד. לפחות החלונות הקדמיים חשמליים ואוטומטיים. סוככי השמש כוללים תאורת איפור נוחה.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

איכות החומרים אינה אחידה ומציגה חומר רך יחסית בחלקו העליון של הדשבורד, אך חומרי הדיפון מתחת וכל דיפוני הדלתות עשויים פלסטיק קשיח וחלול למגע המקנה תחושה זולה. איכות ההרכבה לעומת זאת עושה רושם טוב למדי, עם תחושה מוצקה יחסית ומרווחים סבירים בין החיבורים. בחירת צבעי חומרי הדיפון הכהים אינה תואמת את הקונספט של סיטרואן קקטוס ולדעתנו צבעים בהירים או ססגוניים יותר היו ממקסמים את השיק והיתרונות העיצוביים שבתא הנוסעים.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

המושבים המשודרגים ברמת אבזור שיין פק הבכירה פשוט מעולים. המושבים הקדמיים הינם למעשה צמד כורסאות רחבות המרופדות בבד איכותי ונראות מזמינות במיוחד. סיטרואן מתגאה בשילוב חומרים בצפיפות משתנה לטובת תמיכה אידיאלית בגוף הנוסעים. ההשקעה ניכרת כך שכל המושבים, מלפנים ומאחור, מציעים נוחות ותמיכה מרשימות המתקבלות לרוב ברכבים יקרים הרבה יותר. ברמת אבזור שיין פק ניתן לכוון את גובה את הכורסאות הקדמיות, ויחד עם כיוונון הגה לגובה ולעומק, קל למצוא תנוחת נהיגה נוחה.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

מרווח הפנים גם הוא מעולה ביחס לקטגוריה. מלפנים יש די והותר מקום לצמד בוגרים. המרווח מאחור סביר עבור צמד בוגרים, אך ארוכי רגליים עלולים לחוש במרווח ברכיים חסר. נוסע שלישי ייצור מעט צפיפות במושב האחורי אך יהנה מרצפה שטוחה למדי. המושב האחורי נוח ומפנק כמעט כמו אלו הקדמיים, והנוסעים אף זוכים לתאי אחסון עמוקים בדלתות. החלונות מאחור גדולים אך חבל שאין אפשרות לפתוח אותם מעבר לחריץ אוורור. בעיה חמורה יותר היא העדרם של פתחי מיזוג מאחור.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

פתרונות האחסון בתא הנוסעים פרקטיים למדי. תא הכפפות המעוצב נפתח מעלה ומציע גישה נוחה בצורה נדירה המתאפשרת בזכות העברת כרית האוויר הקדמית אל התקרה. מתחת למשענת היד שבין המושבים תא אחסון קטן, נטול תאורה או דיפון. בדלתות ישנם תאי אחסון עמוקים, ומשטח טעינה קטן בתחתית הקונסולה בו ניתן להניח את הטלפון הנייד. תא המטען בנפח 358 ליטרים וקיפול המושב האחורי מגדיל את נפחו לכדי 1,170 ליטרים, אך רצפת ההטענה המתקבלת אינה בגובה אחיד. העמסת הציוד אינה נוחה עקב שפת הטענה גבוהה. ברצפת תא המטען גלגל חלופי זמני מפלדה.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

בעבר, נוחות נסיעה מרשימה היוותה שם נרדף לסיטרואן. הנכס העיקרי של המותג אבד בשני העשורים האחרונים עקב בחירה במערכות מתלים קונבנציונליות, אמינות וזולות יותר לייצור. בדור החדש של הקטטוס מבטיחה סיטוראן להחזיר עטרה ליושנה באמצעות מתלי PHC (Progressive Hydraulic Cushions) הידראוליים פרוגרסיביים דו שלביים, בעלי שתי רמות קשיחות וכושר ריסון משובח. כך לטענת סיטרואן תתקבל תחושת נסיעה על "שטיח מעופף" בדומה לדגמיה המוצלחים בעבר.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

התוצאה על הכביש אכן מספקת נסיעה נוחה מאוד. ניתן לקבוע אף ללא מבחן השוואתי כי מדובר ברכב הנוח בקטגוריה ונוח מאוד גם ביחס לרכבים בעלות כפולה, אם כי ההצהרה על תחושת "שטיח מעופף" מעט יומרנית. בתוך העיר מציע סיטרואן קקטוס כושר ריסון נדיר. שברים, חריצים ובורות מרוסנים באופן מרשים מאוד ומעורר השתאות. לא מדובר בנוחות נסיעה שוות ערך למכונית יוקרה או רכב פנאי יוקרתי עם מתלי אוויר ומערך מתלים רב חיבורי יקר, אך סיטרואן קקטוס עושה בית ספר להרבה רכבים יקרים פי כמה. פסי האטה וגלי אספלט מרוסנים גם הם באופן מרשים מאוד בזכות מהלך מתלה ארוך ושיכוך מעולה. מחוץ לעיר מתקשחת פעולת השיכוך ונוחות הנסיעה נשמרת גם על גלי אספלט במהירויות גבוהות יותר. בידוד הרעשים טוב אף הוא, ומשלים איכות נסיעה טובה מאוד ביחס למחיר.

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים בהספק 110 כ"ס ומומנט של 20.9 קג"מ ב- 1,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית מבית אייסין היפנית. הביצועים טובים ביחס לסגמנט. בתחילת תנועה מורגשת השהיית טורבו קצרה אך לאחר מכן מגלה המנוע גמישות מבורכת גם בסל"ד נמוך, ללא רטט וטרטורים מיותרים. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 9.9 שניות והמנוע מפיק צליל גברי המסווה את היותו קטן נפח.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

תיבת ששת ההילוכים היפנית אמנם זריזה ומגיבה היטב לדרישה להוריד הילוכים לטובת האצה זריזה, אך שילובה עם המנוע הצרפתי דורש כיוונון מסויים, היות ובזחילה בפקקים ובמהירות עירונית, מורגשות העברות הילוכים קופצניות מעט.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

התנהגות הכביש יוצאת אף היא נשכרת מריסון הבולמים המצויין. אמנם הכיול הרך וההתמקדות ביצירת נוחות נסיעה עילאית בשילוב מרכז כובד גבוה יוצרים זוויות גלגול מורגשות תחת עומס, אך הריסון המעולה מאפשר העברות משקל חסרות דרמה בכביש מפותל, כל עוד נשמור על מהירות סבירה. ההגה נטול תקשורת והמושבים הנוחים אינם מצטיינים בתמיכה צידית, כך שבפרק הדינמי מקבל סיטרואן קקטוס ציון בינוני. הבלמים מעולים ומאטים את 1,165 הק"ג בצורה הנוטעת ביטחון.

 

צריכת דלק

 

בימי המבחן שכללו נסיעה מנהלתית וכמה קטעי נהיגה דינמיים עם מערכת עצור וסע פעילה רוב הזמן, עמדה צריכת הדלק על 13.3 ק"מ לליטר. מדובר בנתון סביר אם כי רחוק מנתון היצרנית אשר מצהירה על צריכת דלק משולבת של 19.6 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 50 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 9 מתוך 15.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

סיטרואן אינה נהנית ממוניטין אמינות מוצלח, בין היתר בשל דגמים רבים אשר סבלו בעבר משלל תקלות חשמל ובעיות במערכות המתלים המורכבות. בסקר J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2018, התברגה סיטרואן במקום ה- 19 מתוך 28 יצרנים, עם 155 תקלות לכל 100 כלי רכב. סיטרואן קקטוס משווק עם אחריות מלאה לחמש שנים או 120,000 ק"מ.

 

הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 846 ₪, עלות הטיפול השני 1,469 ₪, עלות הטיפול השלישי 846 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,469 ₪. מדובר במחירים המשקפים את המקובל בפלח הקרוסאוברים הקומפקטיים.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

יחידת תאורה קדמית תעלה 1,792 ₪, מחיר מראת צד עומד על 2,240 ₪, מחיר פנס אחורי עומד על 882 ₪, רפידות בלם קדמיות יעלו 394 ₪, וצלחות בלם קדמיות יעלו 774 ₪. יחידות התאורה זולות יחסית אך שאר החלפים שבדקנו מוצעים במחירים ממוצעים לסגמנט.

 

עלויות הביטוח הן 1,540 ₪ לביטוח חובה ו- 2,352 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות וללא שלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות.

 

בטיחות

 

ארגון הבטיחות Euro Ncap בחן את סיטרואן קקטוס הקודם בשנת 2014 והעניק לו ציון של 4 כוכבי בטיחות מתוך 5, אך טרם בחן את הדגם החדש אשר קיבל מערכות בטיחות נוספות. אבזור הבטיחות כולל בין היתר שש כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות הנהג, ניטור שטחים מתים, פנסי ערפל עוקבי פנייה, זיהוי תמרורים, ומצלמת רוורס. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 6 מתוך 8.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

תמורה למחיר

 

סיטרואן קטטוס ברמת אבזור פיל (Feel) הבסיסית עולה 115,000 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', קישוריות בלוטות', מערכת שמע עם 6 רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חיישני אור וגשם, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס, מראות צד מתקפלות חשמלית, תאורת יום מסוג LED, כריות "אייר-באמפ" בחלקו התחתון של המרכב, וחישוקי פלדה בקוטר 16 אינץ'.

 

רמת האבזור שיין פק הנבחנת עולה 118,000 ₪ וכוללת בנוסף את מערכת המתלים PHC, מושבי נוחות מצויינים עם כוונון גובה ותמיכה, תא כפפות בעיצוב מזוודה, חלונות אחוריים כהים, כניסה והתנעה ללא מפתח, קיפול מראות אוטומטי, חבילת צבעי מרכב, וחישוקי 17 אינץ' מסגסוגת. לאור תוספת מחיר של 3,000 ₪ בלבד, אין ספק כי זו הגרסה המומלצת מבין השתיים.

 

אמנם מוניטין הסחירות והאמינות לא גבוהים, הנדסת האנוש לא מושלמת, והחסכנות מורגשת, אך סיטרואן קקטוס בגרסת שיין פק מספק נוחות נסיעה נדירה ועיצוב פנים מלא שיק. כחבילה כוללת, מציע סיטרואן קקטוס תמורה גבוהה למחיר לאלו מכם אשר יתחברו לעיצוב המקורי וידעו להעריך איכות נסיעה משובחת.

 

סיטרואן קקטוס 1.2 טורבו שיין פאק אוטומט
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 1,199 סמ"ק
הספק מרבי משולב 110/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.9/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,169 מ"מ
רוחב כללי 1,729 מ"מ
גובה כללי 1,540 מ"מ
בסיס גלגלים 2,595 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

358 ליטרים

משקל עצמי 1,165 ק"ג
מהירות מרבית 193 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.9 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 19.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.3 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 9 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 4 כוכבים מתוך 5 (2014)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

118,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק