סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

 

סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

תגיות | פנאי שטח, סיטרואן, C4 קקטוס, מבחן דרכים סיטרואן קקטוס 2019, סיטרואן קקטוס 2019

סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקראת שנת 2019, מציגה רגרסיה מבחינת העיצוב החיצוני ומציגה מראה בוגר וקל יותר לעיכול על מנת לפנות לקהל רחב יותר. בנוסף מבטיחה סיטרואן חזרה למקורות החשובים של המותג וטוענת לנוחות עילאית המתקבלת באמצעות בולמי זעזועים הידראולים פרוגרסיבים ומושבים מתוחכמים שנועדו להשלים חווית נסיעה נוחה במיוחד, לצד שמירה על אלמנטים עיצוביים מלאי שיק ומחיר נגיש יחסית העומד על החל מ- 115,000 ₪.

 

סרטון מבחן דרכים סיטרואן קקטוס

 

סיטרואן קקטוס 1.2 טורבו שיין פאק אוטומט
יתרונות נוחות נסיעה, מושבים, עיצוב פנים
חסרונות חומרי דיפון זולים, חלונות אחוריים ללא פתיחה מלאה, הנדסת אנוש

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובו של סיטרואן קקטוס 2019 החדש נאה אך פחות חדשני ומקורי ביחס לדגם המקורי. גופי התאורה נותרו מפוצלים, אם כי כעת בחרו מעצבי סיטרואן בשבכה קדמית דקה המשלבת את סמל המותג ומחברת בין גופי התאורה העליונים. תחתם בולט פגוש קדמי שמנמן המאכלס את גופי התאורה הראשיים וכונס אוויר גדול ביחס לדגם הקודם אשר הציג חזית כמעט אטומה. מהצד השינוי גדול עוד יותר בשל הצנעת כריות האוויר לספיגת מכות קלות ושיפשושים אשר כה מזוהות עם הדגם. כמו כן ויתרו המעצבים על מוטות הנשיאה על הגג וחבל. מאחור מציג הדגם החדש עיצוב שבלוני עם צמד גופי תאורה גדולים. ניתן לסכם את העיצוב כסיטרואני בוגר אשר ידבר לקהל נרחב יותר של לקוחות, גם לאלו שויתרו על הדגם הקודם בשל עיצוב מצועצע או נועז מדי לטעמם.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

תא הנוסעים כולל שינויים פחות מהותיים ביחס לדגם המוחלף. האלמנטים העיצוביים המרהיבים נשמרו, ביניהם עיצוב תא כפפות בצורת מזוודה (ברמת אבזור שיין פק הנבחנת), וידיות דלתות בעיצוב ידית תיק עסקים. סביבת הנהג נקיה כמעט לחלוטין מפקדים פיזיים. בחלקו העליון של הדשבורד מסך מגע בגודל 7 אינץ' דרכו ניתן לשלוט על מרבית מערכות הרכב, ביניהן בקרת אקלים, אפליקציית ניווט Waze, ומערכת שמע עם איכות סאונד בינונית. ממשק המערכת מציג מהירות תגובה טובה אך תפעולו אינו מהאינטואיטיביים שבנמצא. לוח המחוונים הדיגיטלי מוצג על גבי מסך קטנטן, מינימליסטי, בעל גרפיקה בסיסית, ומהווה את האשם העיקרי לתחושת החיסכון בסביבת הנהג.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

סיטרואן קקטוס מקבל ציון נמוך בהנדסת האנוש. שלושת פתחי המיזוג נמוכים, ולנוסע שלצד הנהג מוקצה פתח אחד ממרכז הקונסולה בלבד. מערכת בקרת האקלים ניתנת לשליטה דרך מסך מערכת המולטימדיה בלבד, כך שכל שינוי טמפרטורה או עוצמת אוורור מתבצע בצורה לא נוחה ולא בטיחותית ודורש יציאה ממערכת הניווט למשל וכניסה אל תפריט מערכת בקרת האקלים. משענת היד שבין המושבים נמוכה ודחוקה לאחור, והחלונות האחוריים נפתחים לכדי חריץ בלבד. לפחות החלונות הקדמיים חשמליים ואוטומטיים. סוככי השמש כוללים תאורת איפור נוחה.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

איכות החומרים אינה אחידה ומציגה חומר רך יחסית בחלקו העליון של הדשבורד, אך חומרי הדיפון מתחת וכל דיפוני הדלתות עשויים פלסטיק קשיח וחלול למגע המקנה תחושה זולה. איכות ההרכבה לעומת זאת עושה רושם טוב למדי, עם תחושה מוצקה יחסית ומרווחים סבירים בין החיבורים. בחירת צבעי חומרי הדיפון הכהים אינה תואמת את הקונספט של סיטרואן קקטוס ולדעתנו צבעים בהירים או ססגוניים יותר היו ממקסמים את השיק והיתרונות העיצוביים שבתא הנוסעים.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

המושבים המשודרגים ברמת אבזור שיין פק הבכירה פשוט מעולים. המושבים הקדמיים הינם למעשה צמד כורסאות רחבות המרופדות בבד איכותי ונראות מזמינות במיוחד. סיטרואן מתגאה בשילוב חומרים בצפיפות משתנה לטובת תמיכה אידיאלית בגוף הנוסעים. ההשקעה ניכרת כך שכל המושבים, מלפנים ומאחור, מציעים נוחות ותמיכה מרשימות המתקבלות לרוב ברכבים יקרים הרבה יותר. ברמת אבזור שיין פק ניתן לכוון את גובה את הכורסאות הקדמיות, ויחד עם כיוונון הגה לגובה ולעומק, קל למצוא תנוחת נהיגה נוחה.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

מרווח הפנים גם הוא מעולה ביחס לקטגוריה. מלפנים יש די והותר מקום לצמד בוגרים. המרווח מאחור סביר עבור צמד בוגרים, אך ארוכי רגליים עלולים לחוש במרווח ברכיים חסר. נוסע שלישי ייצור מעט צפיפות במושב האחורי אך יהנה מרצפה שטוחה למדי. המושב האחורי נוח ומפנק כמעט כמו אלו הקדמיים, והנוסעים אף זוכים לתאי אחסון עמוקים בדלתות. החלונות מאחור גדולים אך חבל שאין אפשרות לפתוח אותם מעבר לחריץ אוורור. בעיה חמורה יותר היא העדרם של פתחי מיזוג מאחור.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

פתרונות האחסון בתא הנוסעים פרקטיים למדי. תא הכפפות המעוצב נפתח מעלה ומציע גישה נוחה בצורה נדירה המתאפשרת בזכות העברת כרית האוויר הקדמית אל התקרה. מתחת למשענת היד שבין המושבים תא אחסון קטן, נטול תאורה או דיפון. בדלתות ישנם תאי אחסון עמוקים, ומשטח טעינה קטן בתחתית הקונסולה בו ניתן להניח את הטלפון הנייד. תא המטען בנפח 358 ליטרים וקיפול המושב האחורי מגדיל את נפחו לכדי 1,170 ליטרים, אך רצפת ההטענה המתקבלת אינה בגובה אחיד. העמסת הציוד אינה נוחה עקב שפת הטענה גבוהה. ברצפת תא המטען גלגל חלופי זמני מפלדה.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

בעבר, נוחות נסיעה מרשימה היוותה שם נרדף לסיטרואן. הנכס העיקרי של המותג אבד בשני העשורים האחרונים עקב בחירה במערכות מתלים קונבנציונליות, אמינות וזולות יותר לייצור. בדור החדש של הקטטוס מבטיחה סיטוראן להחזיר עטרה ליושנה באמצעות מתלי PHC (Progressive Hydraulic Cushions) הידראוליים פרוגרסיביים דו שלביים, בעלי שתי רמות קשיחות וכושר ריסון משובח. כך לטענת סיטרואן תתקבל תחושת נסיעה על "שטיח מעופף" בדומה לדגמיה המוצלחים בעבר.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

התוצאה על הכביש אכן מספקת נסיעה נוחה מאוד. ניתן לקבוע אף ללא מבחן השוואתי כי מדובר ברכב הנוח בקטגוריה ונוח מאוד גם ביחס לרכבים בעלות כפולה, אם כי ההצהרה על תחושת "שטיח מעופף" מעט יומרנית. בתוך העיר מציע סיטרואן קקטוס כושר ריסון נדיר. שברים, חריצים ובורות מרוסנים באופן מרשים מאוד ומעורר השתאות. לא מדובר בנוחות נסיעה שוות ערך למכונית יוקרה או רכב פנאי יוקרתי עם מתלי אוויר ומערך מתלים רב חיבורי יקר, אך סיטרואן קקטוס עושה בית ספר להרבה רכבים יקרים פי כמה. פסי האטה וגלי אספלט מרוסנים גם הם באופן מרשים מאוד בזכות מהלך מתלה ארוך ושיכוך מעולה. מחוץ לעיר מתקשחת פעולת השיכוך ונוחות הנסיעה נשמרת גם על גלי אספלט במהירויות גבוהות יותר. בידוד הרעשים טוב אף הוא, ומשלים איכות נסיעה טובה מאוד ביחס למחיר.

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים בהספק 110 כ"ס ומומנט של 20.9 קג"מ ב- 1,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית מבית אייסין היפנית. הביצועים טובים ביחס לסגמנט. בתחילת תנועה מורגשת השהיית טורבו קצרה אך לאחר מכן מגלה המנוע גמישות מבורכת גם בסל"ד נמוך, ללא רטט וטרטורים מיותרים. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 9.9 שניות והמנוע מפיק צליל גברי המסווה את היותו קטן נפח.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

תיבת ששת ההילוכים היפנית אמנם זריזה ומגיבה היטב לדרישה להוריד הילוכים לטובת האצה זריזה, אך שילובה עם המנוע הצרפתי דורש כיוונון מסויים, היות ובזחילה בפקקים ובמהירות עירונית, מורגשות העברות הילוכים קופצניות מעט.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

התנהגות הכביש יוצאת אף היא נשכרת מריסון הבולמים המצויין. אמנם הכיול הרך וההתמקדות ביצירת נוחות נסיעה עילאית בשילוב מרכז כובד גבוה יוצרים זוויות גלגול מורגשות תחת עומס, אך הריסון המעולה מאפשר העברות משקל חסרות דרמה בכביש מפותל, כל עוד נשמור על מהירות סבירה. ההגה נטול תקשורת והמושבים הנוחים אינם מצטיינים בתמיכה צידית, כך שבפרק הדינמי מקבל סיטרואן קקטוס ציון בינוני. הבלמים מעולים ומאטים את 1,165 הק"ג בצורה הנוטעת ביטחון.

 

צריכת דלק

 

בימי המבחן שכללו נסיעה מנהלתית וכמה קטעי נהיגה דינמיים עם מערכת עצור וסע פעילה רוב הזמן, עמדה צריכת הדלק על 13.3 ק"מ לליטר. מדובר בנתון סביר אם כי רחוק מנתון היצרנית אשר מצהירה על צריכת דלק משולבת של 19.6 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 50 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 9 מתוך 15.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

סיטרואן אינה נהנית ממוניטין אמינות מוצלח, בין היתר בשל דגמים רבים אשר סבלו בעבר משלל תקלות חשמל ובעיות במערכות המתלים המורכבות. בסקר J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2018, התברגה סיטרואן במקום ה- 19 מתוך 28 יצרנים, עם 155 תקלות לכל 100 כלי רכב. סיטרואן קקטוס משווק עם אחריות מלאה לחמש שנים או 120,000 ק"מ.

 

הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 846 ₪, עלות הטיפול השני 1,469 ₪, עלות הטיפול השלישי 846 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,469 ₪. מדובר במחירים המשקפים את המקובל בפלח הקרוסאוברים הקומפקטיים.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

יחידת תאורה קדמית תעלה 1,792 ₪, מחיר מראת צד עומד על 2,240 ₪, מחיר פנס אחורי עומד על 882 ₪, רפידות בלם קדמיות יעלו 394 ₪, וצלחות בלם קדמיות יעלו 774 ₪. יחידות התאורה זולות יחסית אך שאר החלפים שבדקנו מוצעים במחירים ממוצעים לסגמנט.

 

עלויות הביטוח הן 1,540 ₪ לביטוח חובה ו- 2,352 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות וללא שלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות.

 

בטיחות

 

ארגון הבטיחות Euro Ncap בחן את סיטרואן קקטוס הקודם בשנת 2014 והעניק לו ציון של 4 כוכבי בטיחות מתוך 5, אך טרם בחן את הדגם החדש אשר קיבל מערכות בטיחות נוספות. אבזור הבטיחות כולל בין היתר שש כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות הנהג, ניטור שטחים מתים, פנסי ערפל עוקבי פנייה, זיהוי תמרורים, ומצלמת רוורס. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 6 מתוך 8.

 

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

 

תמורה למחיר

 

סיטרואן קטטוס ברמת אבזור פיל (Feel) הבסיסית עולה 115,000 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', קישוריות בלוטות', מערכת שמע עם 6 רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חיישני אור וגשם, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס, מראות צד מתקפלות חשמלית, תאורת יום מסוג LED, כריות "אייר-באמפ" בחלקו התחתון של המרכב, וחישוקי פלדה בקוטר 16 אינץ'.

 

רמת האבזור שיין פק הנבחנת עולה 118,000 ₪ וכוללת בנוסף את מערכת המתלים PHC, מושבי נוחות מצויינים עם כוונון גובה ותמיכה, תא כפפות בעיצוב מזוודה, חלונות אחוריים כהים, כניסה והתנעה ללא מפתח, קיפול מראות אוטומטי, חבילת צבעי מרכב, וחישוקי 17 אינץ' מסגסוגת. לאור תוספת מחיר של 3,000 ₪ בלבד, אין ספק כי זו הגרסה המומלצת מבין השתיים.

 

אמנם מוניטין הסחירות והאמינות לא גבוהים, הנדסת האנוש לא מושלמת, והחסכנות מורגשת, אך סיטרואן קקטוס בגרסת שיין פק מספק נוחות נסיעה נדירה ועיצוב פנים מלא שיק. כחבילה כוללת, מציע סיטרואן קקטוס תמורה גבוהה למחיר לאלו מכם אשר יתחברו לעיצוב המקורי וידעו להעריך איכות נסיעה משובחת.

 

סיטרואן קקטוס 1.2 טורבו שיין פאק אוטומט
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 1,199 סמ"ק
הספק מרבי משולב 110/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.9/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,169 מ"מ
רוחב כללי 1,729 מ"מ
גובה כללי 1,540 מ"מ
בסיס גלגלים 2,595 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

358 ליטרים

משקל עצמי 1,165 ק"ג
מהירות מרבית 193 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.9 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 19.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.3 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 9 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 4 כוכבים מתוך 5 (2014)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

118,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    02.04.20 | מבחני רכב

    אופל קורסה החדשה מציעה יחידת הנעה חזקה, אבזור נדיב ועיצוב ספורטיבי במחיר גבוה ביחס לסגמנט. יצאנו לבחון את ההצעה החדשה בשוק הסופר מיני

    אופל קורסה בדורה השישי מציגה קפיצת מדרגה ענקית ביחס לקודמתה שלא זכתה להצלחה בשוק המקומי עקב עיצוב אנמי, מפרט מיושן ומוניטין חלש למותג אופל בישראל. אופל קורסה 2020 מבוססת על פלטפורמת CMP הגלובלית של קונצרן PSA, הקלה ב - 30 ק"ג לעומת קודמתה ומותאמת למנועים חשמליים. היבואנית החדשה לובינסקי תולה תקוות ר

     
  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן c3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר