ב.מ.וו סדרה 1, אשר נחשפה בשנת 2004, מהווה את כרטיס הכניסה לעולמה של היצרנית. היום חושפת ב.מ.וו רשמית את הדור השלישי במספר, בדגם כל חדש, בעל פלטפורמת הנעה קדמית בדומה למתחרות בסגמנט. לדברי ב.מ.וו המהלך מגיע לאחר ביצוע סקרים ותשאול לקוחות, שנתנו תיעדוף ברור למרחב הפנים ביחס ליכולת הדינמית והנאה מנהיגה. עוד עולה מן הסקר כי חלק ניכר מלקוחות הדגם כלל לא היו מודעים לעובדה שהדגם הפורש בעל הנעה אחורית, מה שמעיד על הבחירה בו בעיקר בשל המיתוג.
ב.מ.וו סדרה 1
ב.מ.וו סדרה 1 2019 החדשה, מבוססת על פלטפורמת FAAR המודולרית המשמשת גם את ב.מ.וו X1 ו- X2. הפלטפורמה נועדה לדגמי הנעה קדמית בעלי מנועים רוחביים ולקליטת יחידות הנעה היברידיות וחשמליות. לדברי ב.מ.וו, סדרה 1 החדשה משמרת את היכולת הדינמית וחדוות הנהיגה גם בדור החדש למרות המעבר להנעה קדמית, ותהווה את אמת המידה בקטגוריה.
ב.מ.וו סדרה 1
ב.מ.וו סדרה 1 2019 החדשה מציגה פרופורציות מקובלות יותר בהתאם למעבר להנעה קדמית. מכסה מנוע קצר יותר ותא נוסעים הנמתח לפנים מעניקים מראה קומפקטי יותר, למרות מרווח הפנים המשופר. מידות המרכב מציגות אורך של 4,319 מ"מ (5 מ"מ יותר ביחס לדגם הפורש), רוחב של 1,799 מ"מ (34 מ"מ יותר), גובה של 1,434 מ"מ (13 מ"מ יותר), ובסיס גלגלים באורך 2,670 מ"מ (20 מ"מ פחות). מרווח הברכיים במושב האחורי צמח ב- 30 מ"מ ביחס לדור הנוכחי ותא המטען גדל ב- 20 ליטרים לנפח כולל של 380 ליטרים.
ב.מ.וו סדרה 1
עיצובה החיצוני אינו מתלבט במיוחד, ומציג מראה שמרני למדי, המאמץ אלמנטים מוכרים משפת העיצוב המסורתית של המותג, הכולל את גריל הכליות המסורתי, וגופי תאורה רחבים מאחור לסיוע בהקניית מראה יציב ורחב.
תא הנוסעים מאמץ את העיצוב המוכר מב.מ.וו סדרה 3 החדשה וכולל מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 10.25 אינץ' המציג את הדור השביעי של מערכת iDrive ואופציית צימוד לסמארטפון. לוח המחוונים אף הוא דיגיטלי ומוקרן על גבי צג בגודל דומה. כאופציה ניתן לקבל תצוגה עילית בגודל 9.2 אינץ'.
מגוון יחידות ההנעה כולל מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים בהספק 140 כ"ס ומומנט של 22.0 קג"מ. מנוע נוסף מסוג טורבו דיזל 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים מספק 116 כ"ס ומומנט של 27.0 קג"מ עם תאוצה למאה קמ"ש ב- 10.3 שניות. מעליו מוצע מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים בהספק 150 כ"ס ומומנט של 35.0 קג"מ עם תאוצה למאה קמ"ש ב- 8.5 שניות. המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים רובוטית דו מצמדית, כאשר גרסת הדיזל החזקה זוכה לתיבת 8 הילוכים. ההנעה כאמור, קדמית. גרסת 120d xDrive מציע מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים בהספק 190 כ"ס ומומנט של 40.0 קג"מ המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית ולמערכת הנעה כפולה, תאוצה מאפס למאה ב- 8.5 שניות.
פלטפורמת ההנעה הקדמית הכוללת מנועים רוחביים, לא מאפשרת התקנת מנוע 6 צילינדרים טורי. בהתאם לכך, דגם הקצה ב.מ.וו M135i מצוייד במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים. הספק המנוע 306 כ"ס והמומנט המרבי עומד על 45.9 קג"מ בין 1,750-4,500 סל"ד. ההנעה כפולה מסוג xDrive. לב.מ.וו M140i המוחלפת, לשם השוואה, מנוע 6 צילינדרים בהספק 340 כ"ס והנעה אחורית. בזכות משקל קל יותר והנעה כפולה לא נפגעו הביצועים עקב צמצום ההספק. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 4.8 שניות, או 4.7 שניות עם חבילת M Performance.
ב.מ.וו סדרה 1 החדשה מצויידת במערכת בקרת אחיזה מסוג ARB ייעודית להנעה קדמית, האחראית על פילוג הכוח בין הגלגלים הקדמיים ומעניקה יותר כוח לגלגל בעל האחיזה העדיפה, בדומה לדיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה מכני.
שיווקה של ב.מ.וו סדרה 1 יחל באירופה בספטמבר הקרוב במחיר התחלתי של- 24,430 ליש"ט באנגליה. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, נמסר כי ב.מ.וו סדרה 1 החדשה צפויה להגיע אלינו ברבעון האחרון של שנת 2019.
מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן