סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

 

הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

תגיות | פנאי שטח, סוזוקי, ג'ימני

שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוזוקי ג'ימני אשר הציע איכות חיים טובה מעט יותר, בין היתר בזכות מעבר לקפיצי סליל במקום קפיצי עלים. הדור החדש, הרביעי במספר, מהווה אבולוציה טבעית לשושלת מפוארת ומבטיח איכות חיים משופרת לצד שיפור יכולת השטח. סוזוקי ג'ימני החדש עושה זאת באמצעות עיצוב מושקע, תא נוסעים מודרני וחדש, מנוע עדיף, ומערכות בטיחות ונוחות מודרניות.

 

סוזוקי ג'ימני 1.5 ליטרים 4X4 אוטומטי
יתרונות יכולת שטח, מוניטין, אמינות
חסרונות בטיחות, שימושיות, ביצועי כביש

 

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובו הקובייתי והקשוח של סוזוקי ג'ימני מוצלח מאוד לטעמי. החרטום מציג שבכה בעלת 5 חרכים בהתאם למסורת הדגם, וצמד גופי תאורה עגולים עם פנסי איתות כתומים לצידם, בסגנון רטרו. מהצד מתבלטים האורך הקצר, הזוויות החדות, ומרזבי הגג המרמזים על ייעודו המרכזי לנסיעת שטח טהורה. מאחור בולט גלגל חלופי תלוי וגופי תאורה הטמונים בפגוש האחורי - אלמנטים המוכרים מרכבים חקלאיים קשוחים אחרים. כאופציה ניתן להזמין צביעה דו-גונית עם גג שחור. ממדיו של הננס היפני חריגים בנוף. אורכו 3,645 מ"מ, רוחבו 1,645 מ"מ, גובהו 1,720 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,250 מ"מ בלבד.

 

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

 

תא הנוסעים מהווה קפיצת מדרגה אדירה ביחס לדור הקודם אשר היה ספרטני ופשוט בצורה קיצונית. אמנם עדיין מדובר בתא נוסעים צפוף העטוף בחומרי דיפון קשיחים התואמים את ייעודו לטיולי שטח ולא נמצא כאן שאר פינוקים, אך מערכת המולטימדיה אשר כוללת מסך מגע ענק בגודל 10.1 אינץ' בהתקנה מקומית מספק חווית שימוש משופרת משמעותית. מדובר במערכת המולטימדיה המוכרת משאר דגמי היבואנית, הכוללת תמיכה בעברית, אפליקציית Waze, ושליטה קולית בעברית על הטלפון הסלולרי ומערכת הניווט - גימיק נחמד ושימושי אשר פעל בצורה טובה רוב הזמן, אך מומלץ לוודא כי המערכת מאייתת נכון את כתובת היעד כדי שלא תמצאו את עצמכם בכתובת אחרת בעלת שם דומה. תפעול הממשק מהיר ונוח אם כי מורגש חסרונה של חוגת שליטה על עוצמת השמע. גלגל ההגה נוח ונעים לאחיזה, וכולל פקדים לשליטה על מערכת השמע ומערכת בקרת השיוט.

 

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

 

הדשבורד והקונסולה המרכזית גבוהים ואנכיים. גם השמשה הקדמית אנכית מאוד ואינה מותירה מרווח גדול בחלקו העליון של הדשבורד, כך שנותר משטח עילי מצומצם מאוד ביחס לכל מכונית מודרנית. עיצוב תא הנוסעים קורץ לחובבי ז'אנר השטח ומציג לוח מחוונים הכולל שתי קופסאות רבועות עבור מדי המהירות והסל"ד בעיצוב רטרו, תוך שילוב צג מחשב דרך צבעוני מודרני ביניהם.

 

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

 

מול הנוסע ידית אחיזה קשוחה למראה, פתחי מיזוג עגולים בצידי הדשבורד, וברגי אלן חשופים משלימים מראה נוסטלגי. איכות ההרכבה והגימור בינוניים עקב מספר חיבורים שאינם מהודקים מספיק. סביבת התא לא עשירה בתאי אחסון, ואלו מסתכמים בתא כפפות קטנטן, צמד תאים דקיקים בדלתות, ותא אחסון שטוח בתחתית הקונסולה המרכזית הכולל שקע 12V ושקע USB.

 

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

 

סוזוקי בחרה במושבים דקים לטובת ניצול מרווח הפנים ולכן הם מציעים נוחות סבירה בלבד. עקב העדר אפשרות כיוונון גובה למושבים והעדר כיוונון עומק לגלגל ההגה, קשה למצוא תנוחת נהיגה נאותה, כך שחלק מהנהגים יאלצו להתפשר בעניין מהותי זה. תנוחת הנהיגה הגבוהה ומכסה המנוע האופקי הנשקף מבעד לחלון מקנים תחושה של נהיגה ברכב קשוח. שדה הראיה החוצה מעולה לכל הכיוונים בזכות קו חלונות נמוך וממדים קומפקטיים המאפשרים לראות את קצות המרכב. אלו תורמים גם לכושר תמרון נדיר בעיר ובשטח. הכניסה והיציאה מהרכב אל המושבים הקדמיים נוחות בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי, אך כניסה אל צמד המושבים האחוריים דורשת התגמשות קלה, עקב מפתח בינוני בלבד בין גב המושב הקדמי המוזח לקורה B.

 

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

 

מרווח הפנים בסוזוקי ג'ימני אינטימי ביותר. לנהג ולנוסע שלצידו מוקצה מרווח סביר ורצוי שאלו לא יהיו במידות אקסטרה לארג'. מרווח הראש סביר אך נהגים גבוהים יאצלו להזיח את המושב לאחור כך שלא יוותר כלל מרווח ברכיים לנוסעי המושב האחורי. המושב האחורי יכול לאכלס צמד ילדים ואינו נעים לנסיעות ארוכות עקב מרווח כתפיים מוגבל. מאחור לא תמצאו שום שקע טעינה וחלונות הצד לא נפתחים. אבזור הנוחות היחיד מאחור הוא בעצם מחזיק כוסות בודד.

 

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

 

תא המטען כמעט ואינו קיים. נפחו 85 ליטרים המספיקים אולי לתיק קטן. קיפול צמד המושבים האחוריים מביא לנפח טעינה סביר של 377 ליטרים (דומה למשפחתית קומפקטית ללא קיפול מושבים) עם משטח הטענה נוח וישר הכולל רצפת פלסטיק מחוספסת וקשוחה המצפה גם את גב המושבים האחוריים. עוד בתא המטען שקע 12V ומגירה קטנה ברצפתה לאחסון כלים. גלגל חלופי בגודל מלא תלוי על דלת תא המטען.

 

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

 

נוחות הנסיעה בסוזוקי ג'ימני אינה טובה. עם שלדת סולם וצמד סרנים חיים לא ניתן לצפות לכושר ריסון מרשים. בתוך העיר, בתוך העיר מקפץ הננס היפני על פני שיבושים. בסיס הגלגלים הקצר אינו מסייע לריסון הטלטולים, והכיול הרך של הבולמים מצליח ליצור סינון חלקי בלבד. שיבושים רוחביים כגון פסי האטה או חריצים, הפוגשים צמד גלגלים בקו ישר יעברו באופן נסלח, אך שיבוש אלכסוני יטלטל את המרכב. מחוץ לעיר מתגלה רגישות על כבישים גליים, היציבות הכיוונית מעורערת והרגישות לרוחות צד מורגשת מאוד. בנסיעה מהירה על כביש מהיר ביום סוער, הופעלה מערכת בקרת היציבות בנסיעה בדרך ישרה, עקב משב רוח חזק במיוחד אשר הסיט את הרכב ממסלולו. לכל אלו מתלווים רעשי כביש, רוח ומנוע, עקב בידוד רעשים בינוני.

 

ביצועי כביש

 

יחידת ההנעה של סוזוקי ג'ימני כוללת מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק 100 כ"ס ומומנט של 13.0 קג"מ ב- 4,000 סל"ד, המשודך לתיבת 4 הילוכים אוטומטית פלנטרית ולמערכת הנעה כפולה עם אפשרות להעברת הכוח לציר האחורי בלבד. הביצועים חלשים מאוד. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 17.2 שניות. כל יציאה מהרמזור דורשת לחיצה הגונה על דוושת הגז והבאת המנוע לסל"ד גבוה ומרעיש כדי לשמור על קצב תנועה נורמלי. רצועת הכוח הצרה מספקת בשטח, בזכות הילוך כוח היודע לשמור את המנוע בתחום היעיל, אך על הכביש דורשת יחידת הנעה זו תכנון מקדים בטרם יציאה לעקיפה, והצטיידות באטמי אזניים בטיפוס הרים עם מזגן פועל. ביחס לדור הקודם מדובר בשיפור בביצועים, אך אלו מעולם לא היוו את הצד החזק של סוזוקי ג'ימני.

 

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

 

התנהגות הכביש של סוזוקי ג'ימני אינה טובה. אותו מתכון ההופך אותו לכוכב בשטח, מייצר יכולת דינמית רעועה. סרנים חיים אינם מופיעים ברשימת המכלולים של מכוניות ספורט נחשקות, גם לא שלדת סולם. אלו מייצרים זוויות גלגול מוחשיות מאוד ומרכז הכובד הגבוה לא תורם לריסונן. הבלמים סבירים, וחרף בלמי תוף מאחור, עוצמת הבלימה מספקת בכדי לעצור את 1,110 הק"ג מהמהירויות אותן מצליח הג'ימני לפתח.

 

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

 

ביצועי שטח

 

השטח הוא סביבת המחייה הטבעית של סוזוקי ג'ימני וכאן מתגלה גדולתו במלוא תפארתה. המפרט כולל שלדת סולם חדשה וקשיחה ב- 150% ביחס לדגם הפורש, בסיס גלגלים קצרצר, מידות מיניאטוריות, מרווח גחון של 210 מ"מ, זווית גישה של 37 מעלות, זווית נטישה של 49 מעלות, זווית בטן של 152 מעלות, ומשקל נוצה של 1,110 ק"ג. עוד במפרט נמצאים סרנים חיים, הנעה כפולה והילוך כוח. כל אלו יוצרים עז הרים שאוהב לקפץ בין הסלעים.

 

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

 

סוזוקי ג'ימני נועד לצלוח שטחים קשים ומציע כושר עבירות נדיר בסגמנט רכבי הפנאי-שטח הקטנים ובכלל. בשבילים חרושים מתגלה נוחות נסיעה סבירה עם כושר ריסון טוב, אך בשטח סלעי ומאתגר מציג הננס היפני יכולת שטח שלא תבייש רכבי פנאי קשוחים העולים פי כמה יותר. בשילוב הנעה כפולה והילוך כוח, מסוגל סוזוקי גי'מני לטפס על מעלות רצופות סלעים, לטחון חריצי קרקע עמוקים, ולחצות ואדיות בקלילות מרשימה. הסוד הוא לשמר תנופה מינימלית תמידית. אמנם לא נמצא כאן נעילת דיפרנציאל מכנית, אך מערכת בקרת האחיזה יודעת לחלק את המומנט בין הגלגלים לטובת אחיזה משופרת בתוואי שטח חלקלק. מערכת בקרת נסיעה במורד מסייעת לשמר קצב איטי ונשלט בירידות.

 

צריכת דלק

 

בימי המבחן רשם סוזוקי ג'ימני צריכת דלק ממוצעת של 11.5 ק"מ לליטר בנסיעה אשר שילבה טיול שטח עם מזגן. באופן חריג, נתון היצרן ריאלי מאוד ומדבר על 13.3 ק"מ לליטר בממוצע. עם מיכל דלק בנפח 40 ליטרים, מתקבל טווח נסיעה של כ- 400 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 7 מתוך 15.

 

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

 

אמינות עלויות אחזקה

 

סוזוקי ג'ימני משווק עם אחריות מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ לפי המוקדם מביניהם. הדגם נהנה ממוניטין אמינות מופלג. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלויות הטיפולים והחלפים לא נמסרו לנו ע"י היבואן ואינן מופיעות באתר היבואן. עלות ביטוחים שנתית לכל נהג מעל גיל 21, ללא שלילת רישיון וללא תביעות עבר, עומדת על 1,600 ₪ לביטוח חובה ו- 6,600 ₪ לביטוח מקיף.

 

בטיחות

 

ארגון הבטיחות Euro Ncap בחן את סוזוקי ג'ימני בשנת 2018 והעניק לרכב ציון נמוך של 3 כוכבי בטיחות מתוך 5. סוזוקי ג'ימני קיבל ציון של 73% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 52% בהגנה על הולכי רגל, ו- 50% בגין מערכות הבטיחות ברכב. רמת הבטיחות שהעניק משרד התחבורה הישראלי לג'ימני עומדת על 6 מתוך 8.

 

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

 

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, איתות בלימת חירום, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, מצלמת רוורס, ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

 

תמורה למחיר

 

סוזוקי ג'ימני ידני יעבור לבעלותכם תמורת 133,000 ₪ ואילו הגרסה האוטומטית הנבחנת תעלה 145,000 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10.1 אינץ', קישוריות בלוטות', מערכת בקרת אקלים, מערכת שמע עם 2 רמקולים, מצלמת רוורס, חיישני רוורס, חימום למושבים הקדמיים, תאורת יום מסוג LED, פנסי ערפל, וחישוקי 15 אינץ'.

 

סוזוקי ג'ימני יהווה קניה כדאית רק לאלו מכם אשר ינצלו את יכולת השטח שלו. אחרת, אין כל היגיון ברכישתו במחירו הנוכחי. אם חשבתם לרכוש אותו כאלטרנטיבה לקרוסאובר עירוני, תקבלו רכב צפוף המציע מרווח מינימלי לנהג פלוס 3 נוסעים, תא מטען תיאורטי, איכות נסיעה נחותה וביצועים חלשים.

 

בשטח מדובר בכוכב אמיתי, עם יכולת מרשימה העטופה באריזה מצודדת בתוספת מוניטין אמינות וסחירות מהטובים בשוק המקומי. אם חפצה נפשכם ברכב שטח אמיתי חדש בתקציב של פחות מ- 300,000 ₪, סוזוקי ג'ימני הוא התשובה היחידה והייחודית בישראל.

 

סוזוקי ג'ימני 1.5 ליטרים 4X4 אוטומטי
מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,462 סמ"ק
הספק מרבי משולב 100/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 13/4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 4 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 3,650 מ"מ
רוחב כללי 1,645 מ"מ
גובה כללי 1,720 מ"מ
בסיס גלגלים 2,250 מ"מ
מרווח גחון 210 מ"מ
מיכל דלק 40 ליטרים
נפח תא מטען

85 ליטרים

משקל עצמי 1,110 ק"ג
מהירות מרבית 145 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 17.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 11.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 7 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 3 כוכבים (2018)
רמת אבזור בטיחותי

6 (מתוך 8)

מחיר

145,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר