פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

 

פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

תגיות | משפחתיות, פיג'ו, 308

לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

 

פיג'ו 308 GT טורבו בנזין
יתרונות התנהגות כביש, אבזור, ביצועים במצב ספורט
חסרונות מרווח במושב האחורי, העדר יציאות מיזוג מאחור

 

פיג'ו 308 GTפיג'ו 308 GT

 

עיצוב ונוחות

 

מעצבי פיג'ו הפיקו בשנים האחרונות מספר עיצובים מוצלחים במיוחד, ביניהם פיג'ו 3008 ופיג'ו 508 החדשה, ולעומתם נותרה פיג'ו 308 הותיקה מעט אנמית. החזית אלגנטית עם פנסים מלוכסנים ומכסה המנוע כולל בליטה במרכזו. במסגרת מתיחת הפנים שעברה המכונית לפני כשנתיים, גדלו והודגשו כונסי האוויר בפגוש הקדמי והגריל.

 

פיג'ו 308 GTפיג'ו 308 GT

 

הצללית סולידית עם קו מותניים המתחיל ממרכז הדלת הקדמית, והדגשה בתחתית הדלתות שמקבלת חיזוק מחצאיות הצד. החלק האחורי נאה עם פנסים הגולשים מעט אל תוך הכנף האחורית ותאורה בגרפיקה המזכירה טפרי אריה המזוהים עם המותג. הפגוש האחורי מסיבי ובקצהו משטח מושחר המאכלס צמד פתחי מפלט מדומים.

 

פיג'ו 308 GT מציעה מידות חיצוניות קטנות ביחס למקובל בדור החדש של המשפחתיות הקומפקטיות. אורכה 4,253 מ"מ, רוחבה 1,804 מ"מ, גובהה 1,472 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,620 מ"מ.

 

פיג'ו 308 GTפיג'ו 308 GT

 

בתא הנוסעים אנחנו פוגשים בסידור אלמנטים שונה מהמקובל. לוח המחוונים ניצב גבוה מעל ההגה הקטן, כפי שנהוג בדגמי פיג'ו האחרונים. בראש הקונסולה המרכזית מסך מגע הפונה מעט אל הנהג ומשני צידיו פתחי מיזוג. מתחת למסך משטח הגולש מטה בעיצוב מינימליסטי ומכיל שורת פקדים אחת בלבד. בין המושבים בורר הילוכים אלקטרוני נאה עם מסגרת שחורה מבריקה ודרמטית, כפתור התנעה, בלם חניה חשמלי, ומתג לבחירת מצבי הנהיגה.

 

פיג'ו 308 GTפיג'ו 308 GT

 

איכות החומרים אינה אחידה. בעוד חלקו העליון של הדשבורד עשוי חומר רך ונעים למגע, בחלק התחתון פוגשים פלסטיק מחוספס וחלול שמופיע גם בדיפוני הדלתות, בדלת תא הכפפות ובקונסולה המרכזית שלא מעוגנת כראוי למקומה. מעבר לכך איכות ההרכבה בתא הנוסעים טובה. מבחוץ נתקלנו במראת צד ימין שחרקה בכל פעם שהתקפלה או נפתחה בחזרה.

 

תאי האחסון אמנם נמצאים במקומות הנכונים אך לא תמיד עונים על הצורך. התא שבתחתית הקונסולה המרכזית לא יוכל להכיל טלפון סלולרי, אותו תיאלצו להניח בתא שבין המושבים שאמור לתפקד כתא היחיד המיועד לכוס או לבקבוק עבור הנוסעים מלפנים. משענת היד נעה על מסילה, מתכווננת גם לגובה ומסתירה תחתיה תא אחסון שימושי, אך בפתיחה חובט המנגנון באצבעותיו של הנהג. התאים בדלתות הקדמיות גדולים ושימושיים, מאחור תאים קטנים בדלתות, כיסים בגב המושבים, וצמד מתקני כוסות במשענת היד המתקפלת. היצע שקעי הטעינה מסגיר את גילה של המכונית. מלפנים שקע USB ושקע מצת, ועבור הנוסעים מאחור קיים שקע טעינה במיקום לא שגרתי בקורה C בצד שמאל.

 

פיג'ו 308 GTפיג'ו 308 GT

 

הכניסה אל המושבים הקדמיים נוחה בזכות מושב גבוה. המושבים מרופדים בעור סינטטי בשילוב אלקנטרה בתפירה אדומה ונראים פשוט מצויין. אחרי שמתיישבים מגלים שהם נוחים מאוד ומציעים רכות בשילוב תמיכה מוצלחת לכל חלקי הגוף. טווח הכוונון רחב אך היינו שמחים לאפשרות כיוון זווית בסיס המושב לתמיכה טובה יותר לרגליים. המרווח מלפנים טוב אך לא כל נהג יצליח למצוא תנוחת נהיגה נוחה משום שההגה עשוי להסתיר את לוח המחוונים, בעיקר לנהגים שאינם גבוהים.

 

פיג'ו 308 GTפיג'ו 308 GT

 

הכניסה למושב האחורי נוחה פחות בעקבות דלתות קטנות ומרחב מצומצם. האווירה מעט קודרת וחסרונם של פתחי המיזוג האחוריים מורגש. שני נוסעים יוכלו להתמקם מאחור בנוחות, אך שלושה נוסעים יחושו צפיפות, בעיקר באיזור הכתפיים. גג הזכוכית הפנורמי גדול אך אינו נפתח והכיסוי שלו אינו אטום לחלוטין ומאפשר לשמש לחדור אל תא הנוסעים.

 

פיג'ו 308 GTפיג'ו 308 GT

 

פיג'ו מחזיקה בפילוסופיה משלה בכל הנוגע לייצור ותפעול הרכב ויש לכך השפעה ישירה על הנדסת האנוש. תא הנוסעים מכיל כמות פקדים מינימלית ומרבית הפונקציות מתופעלות דרך מסך המגע. המסך המרכזי נראה טוב אך אינו רגיש מספיק למגע. גם הפעלת המזגן מתבצעת דרך מסך המגע בלבד בצורה לא נוחה ודורשת התעסקות מיותרת ולא בטיחותית בזמן הנהיגה. לאחר המעבר לתפריט המזגן היינו מצפים שהמערכת תשוב אוטומטית למסך המוזיקה או הניווט בהם השתמשנו קודם. מנוף בקרת השיוט מוסתר מאחורי ההגה, הוא מכיל כפתורים וגלגלת, מופעל במשיכת המנוף, ודורש תקופת למידה והסתגלות. שורת המתגים משמאל לנהג ממוקמת נמוך מאוד ותפעולה מצריך הסטת המבט מהכביש.

 

לפיג'ו 308 GT תא מטען בנפח 470 ליטרים, נדיב בהחלט ביחס למתחרות. קיפול המושבים מגדיל את הנפח ל- 1,309 ליטרים אך לא יוצר רצפת הטענה שטוחה בתא המטען. מאחורי משענת היד שבמושב האחורי קיים פתח המאפשר הובלת חפצים ארוכים כגון מגלשי סקי מבלי לקפל את המושב האחורי. תא המטען מציג מפתח רחב אך סף ההטענה מעט גבוה ביחס לקרקע וביחס לרצפת תא המטען.

 

פיג'ו 308 GTפיג'ו 308 GT

 

שדה הראייה מוצלח לפנים ולצדדים בזכות דשבורד נמוך וסף חלונות בגובה בינוני. הראות לאחור לעומת זאת, אינה מוצלחת בעקבות שמשה קטנה ומשענות ראש גדולות אשר חוסמות את שדה הראייה. ניתן להסתייע במצלמת הרוורס שכוללת גם תצוגה במבט על המופעלת אוטומטית בהתאם לקרבה למכשול. מראות הצד גדולות ומציגות באופן מהימן את התנועה מצידי הרכב.

 

יוצאים לדרך ומיד מתגלים מתלים קשיחים ביחס לדגם הסטנדרטי, אך לא באופן שמעניש את הנהג והנוסעים. המתלים יעבירו חבטה רק במעבר על שברי כביש גדולים ומהלכם הקצר מורגש במעבר על פסי האטה. מחוץ לעיר מציגה המכונית נוחות נסיעה טובה מאוד בזכות ריסון מצויין של תנודות המרכב אך בכבישים משובשים מוטב להוריד מעט את המהירות כדי שהמתלים יוכלו להתמודד עם כל המפגעים. בידוד הרעשים טוב אך רעשי הכביש מצליחים לחדור את שכבת הבידוד. במהירות בין עירונית נשמעים רעשי רוח מכיוון הגג הפנורמי.

 

ביצועים

 

פיג'ו 308 GT מוצעת בגרסאות דיזל ובנזין וזו האחרונה התייצבה למבחן הדרכים שלנו עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים בהספק 225 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ המושג ב- 1,900 סל"ד. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 7.4 שניות לפי נתוני היצרן או 8.0 שניות במדידות אותן ערכנו. המהירות המרבית עומדת על 235 קמ"ש. למנוע משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית והיא מאפשרת שליטה ידנית באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה.

 

פיג'ו 308 GTפיג'ו 308 GT

 

צליל המנוע לאחר ההנעה מעט מאכזב, בעיקר ביחס לנתונים המרשימים. עם היציאה לדרך לא מורגשים ביצועים התואמים את המפרט. במצב ECO החסכוני, התגובות מעודנות ומרוככות אך עתודות הכוח זמינות במרחק לחיצת דוושה, וכשהיא נרמסת מתקבלת תאוצה החלטית מאוד. תפקוד תיבת ההילוכים במהירויות עירוניות אינו מושלם, לעיתים קיימת השהיה בשילוב ההילוך, ולקראת האטה מורגשות לעיתים חבטות קלות.

 

עם המעבר למצב ספורט, יחידת ההנעה הופכת את עורה, ואליה מתלווה צליל מנוע מלאכותי הבוקע מהרמקולים עם פס קול מקורי. הביצועים מצויינים בכל קנה מידה. הכוח מורגש כבר מסל"ד נמוך, החלפות ההילוכים מהירות מאוד וחלקות גם תחת עומס. מההגעה לנקודת שיא המומנט מספק המנוע את כוחו באופן לינארי מאוד גם בסל"ד גבוה. תיבת ההילוכים משתפת פעולה ותישאר בהילוך הנכון כדי לשמור את המנוע עמוק בתוך רצועת הכוח היעילה.

 

פיג'ו 308 GTפיג'ו 308 GT

 

התנהגות הכביש הולמת את יחידת הכוח. ההגה הקטן נופל לידיים ומשתף פעולה עם תפעול חד וישיר, ובאופן נדיר בימינו אפילו מתקשר. הפניית ההגה מספקת תגובה החלטית ונוטעת את הרכב עמוק בתוך העיקול. היכולת לשמור על קו הפניה מרשימה בהחלט אך שיבושים בכביש עשויים לערער את בטחון הנהג. לחיצה בריאה יותר על הדוושה תכניס את האף עמוק יותר פנימה, תשחרר מעט את הזנב, ותספק כיף גדול. התגובות המהירות של המרכב וריסון זוויות הגלגול מאפשרים נהיגה נמרצת ומענגת בין הפיתולים שבהחלט הולמת את התואר GT המעטר את זנבה של המכונית.

 

צריכת דלק

 

צריכת הדלק המשולבת של פיג'ו 308 GT עומדת על 17.5 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן אך במדידה שלנו התקבלה צריכת דלק של 13.7 ק"מ לליטר. מדובר בנתון מרשים בהחלט למכונית ספורטיבית ולא רחוק בהרבה מהצהרות היצרן. מיכל דלק בנפח 53 ליטרים מאפשר טווח משוער של כ- 600 קילומטרים בין תדלוקים. פיג'ו 308 GT ניצבת בקבוצת זיהום 14 מתוך 15.

 

פיג'ו 308 GTפיג'ו 308 GT

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

לפיג'ו בישראל תדמית של מכונית שאינה מפגינה אמינות מספקת. בסקר J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2019, הגיעה פיג'ו למקום ה- 16 מתוך 23 יצרנים, אך סקר שפרסם לאחרונה ארגון J.D. Power מציג תוצאות אחרות. בסקר שנערך בקרב נהגים בריטיים אודות רכביהם בני 1-3 שנים, זכתה פיג'ו במקום הראשון מתוך 25 יצרנים כמותג הרכב האמין ביותר. הסקר הפתיע נהגים רבים בישראל אך חשוב לזכור כי באירופה התפלגות המכירות שונה ומנועי דיזל ותיבות הילוכים ידניות, הנחשבים מוקצה בישראל, זוכים לפופולריות גדולה. הנתונים אולי מעט מבלבלים ותלוי את מי שואלים, אך אין ספק שפיג'ו מציגה שיפור משמעותי באמינות הרכבים בשנים האחרונות.

 

פיג'ו 308 GTפיג'ו 308 GT

 

מחיר הטיפול הראשון במוסך היבואן עומד על 1,493 ₪, מחיר הטיפול השני 1,671 ₪, ומחיר הטיפול השלישי 1,493 ₪. מחירי הטיפולים נראים יקרים אך הם מתבצעים במרווחים גדולים מהמקובל, אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ, ולכן עלות הטיפולים הכוללת עד 60,000 ק"מ הינה ממוצעת ביחס לסגמנט. עלות יחידת תאורה קדמית 6,079 ₪, עלות מראת צד 3,636 ₪, עלות פנס אחורי 711 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 748 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 1,246 ₪. גם עלויות החלפים ממוצעות ביחס לסגמנט אך הבלמים מעט יקרים..

 

עלות ביטוח מקיף וחובה עבור כל נהג מגיל 21 ומעלה, עם 3 שנות ותק בנהיגה וללא תביעות קודמות או שלילת רישיון, עומדת על כ- 1,700 ₪ לביטוח חובה וכ- 8,100 ₪ לביטוח מקיף. פיג'ו 308 GT טורבו בנזין משוייכת לקבוצת רישוי 5 בה עומדת עלות אגרת הרישוי השנתית על 2,401 ₪.

 

בטיחות

 

פיג'ו 308 עברה את מבחני הריסוק של ארגון Euro Ncap בשנת 2013 לפני מתיחת הפנים וזכתה לציון מרבי של 5 כוכבים. יש לציין כי מרכיבי הציון השתנו מאז ונוספו מבחנים חדשים ויתכן כי אילו נבחנה היום, הייתה זוכה המכונית לציון שונה.

 

פיג'ו 308 GTפיג'ו 308 GT

 

מפרט אבזור הבטיחות עשיר, וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה עד עצירה מלאה, מערכת לניטור שטחים מתים עם חיווי ויזואלי במראות הצד, התרעה על עייפות הנהג, זיהוי תמרורים, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים. בנוסף מצוייד הדגם במערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית הפעילה עד 50 קמ"ש בזיהוי הולכי רגל, עד 80 קמ"ש במניעת פגיעה ברכב נייח, ועד 140 קמ"ש במניעת פגיעה ברכב בתנועה.

 

פיג'ו 308 GTפיג'ו 308 GT

 

עוד מצויידת המכונית במערך סיוע מקיף לחניה הכולל חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס עם מבט על, ומערכת לחניה אוטומטית במקביל ובניצב שמתפקדת בכניסה לחניה וגם ביציאה. אבזור הבטיחות מקבל ציון 7 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.

 

תמורה למחיר

 

פיג'ו 308 GT 1.6 טורבו בנזין מוצעת ברמת אבזור אחת בתמורה ל- 174,990 ₪. רשימת האבזור כוללת מסך מרכזי בגודל 9.7 אינץ' עם מערכת הפעלה דוברת עברית ותמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, מושבים ספורטיביים עם ריפוד עור בשילוב אלקנטרה, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, חיישני אור וגשם, בלם חניה חשמלי, קיפול חשמלי למראות הצד, גג זכוכית פנורמי עם וילון חשמלי, שמשות אחוריות כהות, תאורת לד קדמית עם תאורת איתות דינמית, חישוקים קלים בקוטר 18 אינץ', וערכת פגושים בעיצוב ספורטיבי.

 

פיג'ו 308 GT מציעה תפריט ייחודי לחובבי ההגה - מכונית משפחתית קומפקטית חמימה עם יחידת הנעה חזקה, תיבת הילוכים אוטומטית, התנהגות כביש חדה ומהנה, ושימושיות יומיומית גבוהה יחסית. רשימת האבזור עשירה וגם מפרט הבטיחות מצויין. חסרונותיה מסתכמים בהנדסת אנוש לא סטנדרטית, ובמושב אחורי שאינו מצטיין אך יוכל לספק משפחה קטנה. המתחרות אינן רבות, מעט חסרות ייחוד ביחס לפיג'ו 308 GT, וכלל לא בטוח שיספקו את אותן הכמויות של ההנאה וההנעה.

 

פיג'ו 308 GT טורבו בנזין אוטומט
מנוע טורבו בנזין 1,598 סנמ"ק
הספק מרבי משולב 225/5,550 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 30.6/1,900 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,253 מ"מ
רוחב כללי 1,804 מ"מ
גובה כללי 1,472 מ"מ
בסיס גלגלים 2,620 מ"מ
מיכל דלק 53ליטרים
נפח תא מטען

470-1309 ליטרים

משקל עצמי 1,279 ק"ג
מהירות מרבית 235 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.4 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.7 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 14 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2013)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

174,990 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35