מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

 

מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

תגיות | ספורט, מאזדה, MX-5

מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019, גדל הספק המנוע מ- 160 כ"ס לכדי 183 כ"ס והמתלים כויילו מחדש. כמו כן נוספו מערכות בטיחות חדשות, מערכת מולטימדיה עדכנית ושדרוגים שונים בתא הנוסעים.

 

סרטון מבחן דרכים מאזדה MX-5

 

מאזדה MX-5 2.0 ליטרים ידנית
יתרונות חווית נהיגה, ביצועים, הופעה
חסרונות מחיר, שימושיות, אבזור בטיחותי דל

 

מאזדה MX-5מאזדה MX-5

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובה של מאזדה MX-5 לא שונה כלל במסגרת מתיחת הפנים וטוב שכך. מדובר ביפייפיה אמיתית, מלאת קימורים סקסיים ופרופורציות מחמיאות. גופי התאורה הצרים ומכסה המנוע הארוך, המרמז על מנוע טורי המותקן לאורך המרכב, מקנים ליפנית הקטנה חזית אגרסיבית. תפיחות בתי הגלגלים יוצרות קו כתפיים רחב ומשלימות את ההופעה השרירית. מאחור, פיסול קו הכתפיים ושילובו בגופי התאורה האחוריים, מזכיר מכוניות רודסטר בריטיות קלאסיות. התוצאה הסופית מושכת ומשכנעת. מכונית המבחן בצבע אדום נוצץ עם חישוקים מושחרים, משכה תשומת לב שהפכה בלתי נסבלת כבר בדקה הראשונה. הפשלת הגג נעשית באופן ידני ובקלות מרשימה פותחת מעליך את השמים ומכניסה את כל עם ישראל אל תוך תא הנוסעים הצפוף. אלו ידאגו שלא תרגיש לבד או משועמם חלילה באף רמזור, אם ע"י זריקת מחמאות, מתן הערות, שאילת שאלות, ואף בקשות לסיבוב ברכב.

 

מאזדה MX-5מאזדה MX-5

 

תא הנוסעים נותר גם הוא ללא שינויים מהותיים עם סביבת נהג תכליתית ומינימליסטית הבנויה מפלסטיק קשיח ופשוט. מערכת המולטימדיה החדשה מוכרת מדגמי מאזדה העדכניים ומציעה ממשק פשוט ויעיל על גבי צג צף בגודל 7 אינץ'. כמו בשאר דגמי החברה, גם כאן ניתן לשלוט במסך בעזרת חוגה שבין המושבים, מגלגל ההגה או באמצעות מגע כשהרכב לא בנסיעה. רכב המבחן במהדורה מיוחדת התפאר בריפודי עור נאפה בצבע חום ודיפון זהה לרוחב הדשבורד ובדלתות. אלו הוסיפו המון סטייל וחיות לתא הנוסעים ביחס לריפודי העור השחורים ברמת הגימור הרגילה.

 

חלקן העליון של הדלתות נטול דיפון וחושף את צבע המרכב, אך אינו מרגיש כאקט של חיסכון כפי שקורה במכוניות מיני זולות. בצבע מכונית המבחן הדבר מכניס נועזות עיצובית ועניין נוסף בתא הנוסעים. מעבר לכך, תא הנוסעים מזדאי טיפוסי, דו מפלסי, עם מערכת בקרת אקלים המסודרת תחת הצג הצף ולוח מחוונים בעיצוב ספורטיבי למדי. תעלת הינע חוצצת בין הנהג לנוסע ומאכלסת את תיבת ההילוכים המתווכת בין המנוע למכלולי ההנעה האחורית.

 

מאזדה MX-5מאזדה MX-5

 

הנדסת האנוש במאזדה MX-5 טובה הודות למיעוט הפיצ'רים בתא הנוסעים. מערכת המולטימדיה נוחה לשימוש, כך גם מערכת בקרת האקלים. מיקום פתחי המיזוג טוב, וכאמור פתיחת הגג וסגירתו נעשות בקלות מרשימה. תא הכפפות ממוקם בגב התא בין המושבים, והגישה אליו לא נוחה בכלל.

 

חסרון אקוטי אשר יכול לפסול את המיאטה על הסף קשור במגבלות טבעיות הנובעות ממידותיה הקומפקטיות. נהג אשר גובהו מיתמר למעלה מ- 1.85 מטרים יסבול בחיי היומיום ואילו גבוהים במיוחד לא יוכלו להשתמש בה. המושב אינו מתכוונן לגובה ולכן הגג יפגוש בפדחת ראשם של נהגים גבוהים. אמנם מי שרוכש רודסטאר עושה זאת לשם נהיגה עם גג מופשל, אך אז יאלץ הנהג הגבוה לנהוג כששדה ראייתו מופרע ע"י סוככי השמש, המראה המרכזית ומערכת המובילאיי, ולהתכופף בכל רמזור או בעת שליחת מבט אל תוך קו הפנייה ימינה.

 

מאזדה MX-5מאזדה MX-5

 

המושבים במאזדה MX-5 מעולים. אמנם ויזואלית הם אינם מתהדרים במראה "באקט" בעל תמיכה צידית כשל מושב רכבת הרים, אך בפועל ההרגשה היא של ישיבה בתוך המושב ולא עליו, עם תמיכה צידית הולמת ורמת קשיחות מאוזנת. ניתן גם לכוון את תמיכת הירכיים וזווית משענת הגב. משענות הראש מהוות חלק אינטגרלי מהמושבים ואינן ניתנות לכיוונון. בתוכן מותקנים שניים מתוך תשעת הרמקולים האיכותים מבית BOSE ומסייעים רבות בשיחת טלפון הנערכת עם גג פתוח.

 

מעבר למגבלה המהותית של שדה הראייה לפנים, לשאר הכיוונים שדה הראיה מעולה בזכות קו חלונות נמוך ומימדים קטנים המקלים על זיהוי גבולות המרכב. הנוסע שלצד הנהג יסבול אף הוא מאותה צפיפות ואם גובהו אינו צנוע, תפגוש פדחתו את קו הגג ויאלץ להצטופף עקב מרווח ברכיים מוגבל בשל קרבה לדשבורד. צפיפות זו מסבירה את העדרו של תא הכפפות, שכן אם היה תא הכפפות במיקומו הטבעי, לא ניתן היה לפתוח את דלתו כאשר מושב הנוסע מאוייש.

 

מאזדה MX-5מאזדה MX-5

 

תא הנוסעים סובל ממחסור בתאי אחסון. המעטים שבהם כוללים משטח ייעודי להנחת הסמארטפון בתחתית הקונסולה המרכזית, תא כפפות בגב תא הנוסעים, ותא אחסון סגור בקונסולה המרכזית שבין המושבים המספיק בקושי למברשת שיניים. תא המטען בנפח צנום של 130 ליטרים בלבד והשימוש בו אינו נוח עקב מפתח צר וגבוה.

 

נוחות הנסיעה מפתיעה לטובה ובענק. חרף מהלך מתלים קצר וצמיגים בחתך 45, כושר הריכוך מצטיין ומצליח להקנות איכות חיים ראויה בהחלט. בתוך העיר, על כבישים משובשים, מצליחה המאזדה הקטנה להתמודד בכבוד רב בסינון מפגעים ושיבושים. היא מונעת טלטלות ומסננת חבטות בצורה שלא תבייש מכונית משפחתית ממוצעת. פסי האטה ושיבושים רוחביים זוכים אף הם לשיכוך יעיל. מדובר בהישג מרשים כשמדובר במכונית ספורטיבית. שיוט בכביש המהיר מתקבל גם הוא בברכה, עם ריסון יעיל של גלי אספלט ויציבות כיוונית מעולה. כפי שניתן לצפות, רעשי הרוח חזקים, ודאי עם גג פתוח, אך גם איטום גג הבד אינו משתווה לבידוד של מרכב אחוד וקשיח.

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה מהווה את השינוי העיקרי במסגרת מתיחת הפנים לה זכתה המיאטה, וכוללת את מנוע 2.0 הליטרים האטמוספרי המוכר לאחר שקיבל בוכנות וטלטלים קלים יותר, גלגל תנופה חדש, גל ארכובה מחוזק, סעפות יניקה ופליטה משופרות, ותזמון שסתומים מעודכן. שיפורים אלו הקפיצו את ההספק מ- 160 כ"ס בדגם היוצא לכדי 183 כ"ס בדגם החדש. כיאה למכונית ספורט אטמוספרית, ההספק המרבי מגיע ב- 7,000 סל"ד גבוהים והמומנט שופר ב- 0.5 קג"מ לכדי 20.9 קג"מ וזמין ב- 4,000 סל"ד.

 

מאזדה MX-5מאזדה MX-5

 

בשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית, השיפור בביצועים מהותי. התאוצות מרשימות והטיפוס לסל"ד גבוה עד למנתק ההצתה ב- 7,500 סל"ד ממכר. נתוני היצרן מדברים על תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 6.5 שניות (שיפור של 0.8 שניות ביחס לדגם הפורש). המנוע מפיק צליל היסטרי בסל"ד גבוה. לא מדובר בסאונד איטלקי ערב או גרגור שרירי, אלא בצליל ספורטיבי נחמד המסייע להעצים את תחושת הדחף. יחסי ההעברה בתיבה קצרים מאוד ומהלך הבורר קצר ומדוייק, כך שקל וכיף להזניק את המסה הקלילה. ברמת מחירים זו הנושקת ל- 250,000 ₪ ישנן מכוניות ספורט עם ביצועים עדיפים אבל ביצועים נטו אף פעם לא היוו את הסיבה האמיתית לרכישת מאזדה MX-5. מתיחת הפנים מקנה ביצועים ראויים ואפשרות להגיע לסל"ד גבוה שישלח מנועי טורבו לעולם שכולו טוב.

 

מאזדה MX-5מאזדה MX-5

 

התנהגות הכביש של מאזדה MX-5 מהנה כפי שרק קארטינג מסלול מסוגל לספק. חלוקת משקל שווה בין הסרנים, מנוע קדמי עם הנעה אחורית, משקל קל, דיפרנציאל מוגבל החלקה והגה ישיר, יוצרים יחד מתכון מושלם להנאה צרופה, מהסוג הישן והטוב, כזה היוצר תקשורת נהג-מכונה ישירה עם פילטור מינימלי. ההגה חד, מהיר ומעביר פידבק לידי הנהג כך שמתאפשר ניהוג חד ומיידי בחסות בסיס הגלגלים הקצר.

 

המיאטה הקלילה מככבת בכבישי נהיגה טכניים, ופתיחת הגג משלימה התחברות עם הסביבה. לחץ מתון חושף זנב פוחז, המתלהב לנתק אחיזה מהאספלט ולהדק את קו הפנייה. יש להישמר ולהיזהר מכך. היגוי יתר עלול להגיע מוקדם מהמצופה ונדמה כאילו השלדה כויילה לעודד זאת. כל כניסה מהירה לכיכר או הידוק ההגה בתוך קשת קצרה יגרמו לפסיעת זנב מחוץ לקו הפנייה הנבחר. החזרת האחיזה קלה ונשלטת, אך נהגים לא מנוסים או אמיצים מדי, עלולים למצוא עצמם מביטים אל המשך הכביש דרך חלון הצד.

 

מאזדה MX-5מאזדה MX-5

 

מכוניות הוט האץ' רבות בסביבת מחירים זו מציעות יכולת דינמית אבסולוטית גבוה יותר ויאפשרו נהיגה מהירה יותר בכל תנאי דרך, אך ההנעה האחורית, המנוע האטמוספרי והמכלולים הישירים במאזדה MX-5, יוצרים חווית נהיגה טהורה ומזוקקת אשר מעט מאוד מכוניות יכולות לספק. הפשלת הגג מעצימה את החוויה והופכת את המיאטה למכונת נהיגה המעוררת את כל חושי הנהג. הבלמים טובים בהחלט אך חסרי נשיכה ראשונית חזקה. לחיצה חזקה יותר מייצרת כושר תאוטה מעולה לצד קבלת פידבק תקשורתי.

 

צריכת דלק

 

בימי המבחן שכללו נסיעה מנהלתית לצד קטעי נהיגה דינמיים בהם נמתח המנוע לסל"ד אסטרונומי, עם מערכת עצור וסע פועלת ברוב הזמן, עמדה צריכת הדלק על 10.6 ק"מ לליטר. מדובר בנתון טוב בהתחשב בצורת הנהיגה, אך רחוק מנתון היצרנית אשר מצהירה על צריכת דלק משולבת של 14.5 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 45 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 400 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 8 מתוך 15.

 

מאזדה MX-5מאזדה MX-5

 

עלויות אחזקה

 

בדירוג האמינות של ארגון Cosumer Reports לשנת 2019 דורגה מאזדה במקום הרביעי מתוך 28 יצרנים, המהווה עליה של 8 מקומות ביחס לאשתקד. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2018 התברגה מאזדה במקום התשיעי בגרמניה מתוך 28 יצרנים ובמקום ה- 15 בארה"ב מתוך 32 יצרנים.

 

מאזדה MX-5 משווקת עם אחריות מלאה לשלוש שנים או 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחיר הטיפול הראשון במוסך היבואן עומד על 707 ₪, מחיר הטיפול השני 1,058 ₪, מחיר הטיפול השלישי 707 ₪, ומחיר הטיפול הרביעי 1,329 ₪. מדובר במחירים זולים, במיוחד בקטגוריית המכוניות הספורטיביות.

 

עלות יחידת תאורה קדמית 7,964 ₪, עלות מראת צד 1,569 ₪, עלות פנס אחורי 1,558 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 693 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 880 ₪. יחידות התאורה יקרות יחסית אך שאר החלפים שבדקנו מוצעים במחירים זולים לסגמנט.

 

מאזדה MX-5מאזדה MX-5

 

עלויות הביטוח הן כ- 1,700 ₪ לביטוח חובה וכ- 10,000 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות וללא שלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות.

 

בטיחות

 

ארגון הבטיחות Euro Ncap בחן את מאזדה MX-5 בשנת 2015 והעניק לה ציון של 4 כוכבי בטיחות מתוך 5. מאזדה MX-5 קיבלה ציון של 84% בהגנה על בוגרים, 80% בהגנה על ילדים, 93% בהגנה על הולכי רגל, ו- 64% בגין מערכות הבטיחות ברכב דאז. אבזור הבטיחות שודרג במסגרת מתיחת הפנים וכולל בין היתר ארבע כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית ומצלמת רוורס. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 0 מתוך 8.

 

תמורה למחיר

 

מחירה של מאזדה MX-5 ברמת האבזור היחידה המוצעת עומד על 247,000 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר, גג בד נפתח ידנית, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', קישוריות בלוטות', מערכת שמע מבית BOSE עם 9 רמקולים, חיישני חניה קדמיים, חיישני גשם ותאורה, מצלמת רוורס, בקרת שיוט, ריפודי עור, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, חימום למושבים, שקע USB, מראות צד בגימור שחור מבריק, תאורה ראשית אדפטיבית מסוג LED, פנסי ערפל קדמיים, וחישוקי 17 אינץ'. בנוסף מוצעת מהדורה מיוחדת כמו רכב המבחן, הכוללת ריפוד עור נאפה בצבע חום, בתוספת 5,000 ₪.

 

מאזדה MX-5 היא מכונית הנרכשת מתוך תשוקה. אין כל רציונל בתשלום רבע מיליון ₪ עבור מכונית צפופה, שאינה פרקטית בעליל, עם יכולת ספורטיבית בינונית. אך מאזדה MX-5 מציעה חוויה נדירה, מראה סקסי, שמיים פתוחים, והנאה מנהיגה בזכות תקשורת ולא בזכות אלקטרוניקה ומנועי טורבו עתירי סוסים. לא ניתן להתעלם מתג המחיר שאינו פרופורציונלי ביחס לדגמי מאזדה האחרים בחו"ל. למי שבכל זאת יבחר לשלם את המחיר הנדרש, צפויה חוויה מוטורית מלבבת במיוחד. רק נמליץ לוודא לפני כן התאמה בין מידות הנהג למידות הרכב.

 

מאזדה MX-5 2.0 ליטרים ידנית
מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,998 סמ"ק
הספק מרבי משולב 183/7,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.9/4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 3,915 מ"מ
רוחב כללי 1,735 מ"מ
גובה כללי 1,230 מ"מ
בסיס גלגלים 2,310 מ"מ
מיכל דלק 45 ליטרים
נפח תא מטען

130 ליטרים

משקל עצמי 1,123 ק"ג
מהירות מרבית 219 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.5 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 14.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.6 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 8 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 4 כוכבים מתוך 5 (2015)
רמת אבזור בטיחות

0 (מתוך 8)

מחיר

247,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים בכבישי היבשת הקלאסית. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריק

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק