מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

 

מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

תגיות | ספורט, מאזדה, MX-5

מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019, גדל הספק המנוע מ- 160 כ"ס לכדי 183 כ"ס והמתלים כויילו מחדש. כמו כן נוספו מערכות בטיחות חדשות, מערכת מולטימדיה עדכנית ושדרוגים שונים בתא הנוסעים.

 

מאזדה MX-5 2.0 ליטרים ידנית
יתרונות חווית נהיגה, ביצועים, הופעה
חסרונות מחיר, שימושיות, אבזור בטיחותי דל

 

מאזדה MX-5מאזדה MX-5

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובה של מאזדה MX-5 לא שונה כלל במסגרת מתיחת הפנים וטוב שכך. מדובר ביפייפיה אמיתית, מלאת קימורים סקסיים ופרופורציות מחמיאות. גופי התאורה הצרים ומכסה המנוע הארוך, המרמז על מנוע טורי המותקן לאורך המרכב, מקנים ליפנית הקטנה חזית אגרסיבית. תפיחות בתי הגלגלים יוצרות קו כתפיים רחב ומשלימות את ההופעה השרירית. מאחור, פיסול קו הכתפיים ושילובו בגופי התאורה האחוריים, מזכיר מכוניות רודסטר בריטיות קלאסיות. התוצאה הסופית מושכת ומשכנעת. מכונית המבחן בצבע אדום נוצץ עם חישוקים מושחרים, משכה תשומת לב שהפכה בלתי נסבלת כבר בדקה הראשונה. הפשלת הגג נעשית באופן ידני ובקלות מרשימה פותחת מעליך את השמים ומכניסה את כל עם ישראל אל תוך תא הנוסעים הצפוף. אלו ידאגו שלא תרגיש לבד או משועמם חלילה באף רמזור, אם ע"י זריקת מחמאות, מתן הערות, שאילת שאלות, ואף בקשות לסיבוב ברכב.

 

מאזדה MX-5מאזדה MX-5

 

תא הנוסעים נותר גם הוא ללא שינויים מהותיים עם סביבת נהג תכליתית ומינימליסטית הבנויה מפלסטיק קשיח ופשוט. מערכת המולטימדיה החדשה מוכרת מדגמי מאזדה העדכניים ומציעה ממשק פשוט ויעיל על גבי צג צף בגודל 7 אינץ'. כמו בשאר דגמי החברה, גם כאן ניתן לשלוט במסך בעזרת חוגה שבין המושבים, מגלגל ההגה או באמצעות מגע כשהרכב לא בנסיעה. רכב המבחן במהדורה מיוחדת התפאר בריפודי עור נאפה בצבע חום ודיפון זהה לרוחב הדשבורד ובדלתות. אלו הוסיפו המון סטייל וחיות לתא הנוסעים ביחס לריפודי העור השחורים ברמת הגימור הרגילה.

 

חלקן העליון של הדלתות נטול דיפון וחושף את צבע המרכב, אך אינו מרגיש כאקט של חיסכון כפי שקורה במכוניות מיני זולות. בצבע מכונית המבחן הדבר מכניס נועזות עיצובית ועניין נוסף בתא הנוסעים. מעבר לכך, תא הנוסעים מזדאי טיפוסי, דו מפלסי, עם מערכת בקרת אקלים המסודרת תחת הצג הצף ולוח מחוונים בעיצוב ספורטיבי למדי. תעלת הינע חוצצת בין הנהג לנוסע ומאכלסת את תיבת ההילוכים המתווכת בין המנוע למכלולי ההנעה האחורית.

 

מאזדה MX-5מאזדה MX-5

 

הנדסת האנוש במאזדה MX-5 טובה הודות למיעוט הפיצ'רים בתא הנוסעים. מערכת המולטימדיה נוחה לשימוש, כך גם מערכת בקרת האקלים. מיקום פתחי המיזוג טוב, וכאמור פתיחת הגג וסגירתו נעשות בקלות מרשימה. תא הכפפות ממוקם בגב התא בין המושבים, והגישה אליו לא נוחה בכלל.

 

חסרון אקוטי אשר יכול לפסול את המיאטה על הסף קשור במגבלות טבעיות הנובעות ממידותיה הקומפקטיות. נהג אשר גובהו מיתמר למעלה מ- 1.85 מטרים יסבול בחיי היומיום ואילו גבוהים במיוחד לא יוכלו להשתמש בה. המושב אינו מתכוונן לגובה ולכן הגג יפגוש בפדחת ראשם של נהגים גבוהים. אמנם מי שרוכש רודסטאר עושה זאת לשם נהיגה עם גג מופשל, אך אז יאלץ הנהג הגבוה לנהוג כששדה ראייתו מופרע ע"י סוככי השמש, המראה המרכזית ומערכת המובילאיי, ולהתכופף בכל רמזור או בעת שליחת מבט אל תוך קו הפנייה ימינה.

 

מאזדה MX-5מאזדה MX-5

 

המושבים במאזדה MX-5 מעולים. אמנם ויזואלית הם אינם מתהדרים במראה "באקט" בעל תמיכה צידית כשל מושב רכבת הרים, אך בפועל ההרגשה היא של ישיבה בתוך המושב ולא עליו, עם תמיכה צידית הולמת ורמת קשיחות מאוזנת. ניתן גם לכוון את תמיכת הירכיים וזווית משענת הגב. משענות הראש מהוות חלק אינטגרלי מהמושבים ואינן ניתנות לכיוונון. בתוכן מותקנים שניים מתוך תשעת הרמקולים האיכותים מבית BOSE ומסייעים רבות בשיחת טלפון הנערכת עם גג פתוח.

 

מעבר למגבלה המהותית של שדה הראייה לפנים, לשאר הכיוונים שדה הראיה מעולה בזכות קו חלונות נמוך ומימדים קטנים המקלים על זיהוי גבולות המרכב. הנוסע שלצד הנהג יסבול אף הוא מאותה צפיפות ואם גובהו אינו צנוע, תפגוש פדחתו את קו הגג ויאלץ להצטופף עקב מרווח ברכיים מוגבל בשל קרבה לדשבורד. צפיפות זו מסבירה את העדרו של תא הכפפות, שכן אם היה תא הכפפות במיקומו הטבעי, לא ניתן היה לפתוח את דלתו כאשר מושב הנוסע מאוייש.

 

מאזדה MX-5מאזדה MX-5

 

תא הנוסעים סובל ממחסור בתאי אחסון. המעטים שבהם כוללים משטח ייעודי להנחת הסמארטפון בתחתית הקונסולה המרכזית, תא כפפות בגב תא הנוסעים, ותא אחסון סגור בקונסולה המרכזית שבין המושבים המספיק בקושי למברשת שיניים. תא המטען בנפח צנום של 130 ליטרים בלבד והשימוש בו אינו נוח עקב מפתח צר וגבוה.

 

נוחות הנסיעה מפתיעה לטובה ובענק. חרף מהלך מתלים קצר וצמיגים בחתך 45, כושר הריכוך מצטיין ומצליח להקנות איכות חיים ראויה בהחלט. בתוך העיר, על כבישים משובשים, מצליחה המאזדה הקטנה להתמודד בכבוד רב בסינון מפגעים ושיבושים. היא מונעת טלטלות ומסננת חבטות בצורה שלא תבייש מכונית משפחתית ממוצעת. פסי האטה ושיבושים רוחביים זוכים אף הם לשיכוך יעיל. מדובר בהישג מרשים כשמדובר במכונית ספורטיבית. שיוט בכביש המהיר מתקבל גם הוא בברכה, עם ריסון יעיל של גלי אספלט ויציבות כיוונית מעולה. כפי שניתן לצפות, רעשי הרוח חזקים, ודאי עם גג פתוח, אך גם איטום גג הבד אינו משתווה לבידוד של מרכב אחוד וקשיח.

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה מהווה את השינוי העיקרי במסגרת מתיחת הפנים לה זכתה המיאטה, וכוללת את מנוע 2.0 הליטרים האטמוספרי המוכר לאחר שקיבל בוכנות וטלטלים קלים יותר, גלגל תנופה חדש, גל ארכובה מחוזק, סעפות יניקה ופליטה משופרות, ותזמון שסתומים מעודכן. שיפורים אלו הקפיצו את ההספק מ- 160 כ"ס בדגם היוצא לכדי 183 כ"ס בדגם החדש. כיאה למכונית ספורט אטמוספרית, ההספק המרבי מגיע ב- 7,000 סל"ד גבוהים והמומנט שופר ב- 0.5 קג"מ לכדי 20.9 קג"מ וזמין ב- 4,000 סל"ד.

 

מאזדה MX-5מאזדה MX-5

 

בשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית, השיפור בביצועים מהותי. התאוצות מרשימות והטיפוס לסל"ד גבוה עד למנתק ההצתה ב- 7,500 סל"ד ממכר. נתוני היצרן מדברים על תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 6.5 שניות (שיפור של 0.8 שניות ביחס לדגם הפורש). המנוע מפיק צליל היסטרי בסל"ד גבוה. לא מדובר בסאונד איטלקי ערב או גרגור שרירי, אלא בצליל ספורטיבי נחמד המסייע להעצים את תחושת הדחף. יחסי ההעברה בתיבה קצרים מאוד ומהלך הבורר קצר ומדוייק, כך שקל וכיף להזניק את המסה הקלילה. ברמת מחירים זו הנושקת ל- 250,000 ₪ ישנן מכוניות ספורט עם ביצועים עדיפים אבל ביצועים נטו אף פעם לא היוו את הסיבה האמיתית לרכישת מאזדה MX-5. מתיחת הפנים מקנה ביצועים ראויים ואפשרות להגיע לסל"ד גבוה שישלח מנועי טורבו לעולם שכולו טוב.

 

מאזדה MX-5מאזדה MX-5

 

התנהגות הכביש של מאזדה MX-5 מהנה כפי שרק קארטינג מסלול מסוגל לספק. חלוקת משקל שווה בין הסרנים, מנוע קדמי עם הנעה אחורית, משקל קל, דיפרנציאל מוגבל החלקה והגה ישיר, יוצרים יחד מתכון מושלם להנאה צרופה, מהסוג הישן והטוב, כזה היוצר תקשורת נהג-מכונה ישירה עם פילטור מינימלי. ההגה חד, מהיר ומעביר פידבק לידי הנהג כך שמתאפשר ניהוג חד ומיידי בחסות בסיס הגלגלים הקצר.

 

המיאטה הקלילה מככבת בכבישי נהיגה טכניים, ופתיחת הגג משלימה התחברות עם הסביבה. לחץ מתון חושף זנב פוחז, המתלהב לנתק אחיזה מהאספלט ולהדק את קו הפנייה. יש להישמר ולהיזהר מכך. היגוי יתר עלול להגיע מוקדם מהמצופה ונדמה כאילו השלדה כויילה לעודד זאת. כל כניסה מהירה לכיכר או הידוק ההגה בתוך קשת קצרה יגרמו לפסיעת זנב מחוץ לקו הפנייה הנבחר. החזרת האחיזה קלה ונשלטת, אך נהגים לא מנוסים או אמיצים מדי, עלולים למצוא עצמם מביטים אל המשך הכביש דרך חלון הצד.

 

מאזדה MX-5מאזדה MX-5

 

מכוניות הוט האץ' רבות בסביבת מחירים זו מציעות יכולת דינמית אבסולוטית גבוה יותר ויאפשרו נהיגה מהירה יותר בכל תנאי דרך, אך ההנעה האחורית, המנוע האטמוספרי והמכלולים הישירים במאזדה MX-5, יוצרים חווית נהיגה טהורה ומזוקקת אשר מעט מאוד מכוניות יכולות לספק. הפשלת הגג מעצימה את החוויה והופכת את המיאטה למכונת נהיגה המעוררת את כל חושי הנהג. הבלמים טובים בהחלט אך חסרי נשיכה ראשונית חזקה. לחיצה חזקה יותר מייצרת כושר תאוטה מעולה לצד קבלת פידבק תקשורתי.

 

צריכת דלק

 

בימי המבחן שכללו נסיעה מנהלתית לצד קטעי נהיגה דינמיים בהם נמתח המנוע לסל"ד אסטרונומי, עם מערכת עצור וסע פועלת ברוב הזמן, עמדה צריכת הדלק על 10.6 ק"מ לליטר. מדובר בנתון טוב בהתחשב בצורת הנהיגה, אך רחוק מנתון היצרנית אשר מצהירה על צריכת דלק משולבת של 14.5 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 45 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 400 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 8 מתוך 15.

 

מאזדה MX-5מאזדה MX-5

 

עלויות אחזקה

 

בדירוג האמינות של ארגון Cosumer Reports לשנת 2019 דורגה מאזדה במקום הרביעי מתוך 28 יצרנים, המהווה עליה של 8 מקומות ביחס לאשתקד. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2018 התברגה מאזדה במקום התשיעי בגרמניה מתוך 28 יצרנים ובמקום ה- 15 בארה"ב מתוך 32 יצרנים.

 

מאזדה MX-5 משווקת עם אחריות מלאה לשלוש שנים או 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחיר הטיפול הראשון במוסך היבואן עומד על 707 ₪, מחיר הטיפול השני 1,058 ₪, מחיר הטיפול השלישי 707 ₪, ומחיר הטיפול הרביעי 1,329 ₪. מדובר במחירים זולים, במיוחד בקטגוריית המכוניות הספורטיביות.

 

עלות יחידת תאורה קדמית 7,964 ₪, עלות מראת צד 1,569 ₪, עלות פנס אחורי 1,558 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 693 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 880 ₪. יחידות התאורה יקרות יחסית אך שאר החלפים שבדקנו מוצעים במחירים זולים לסגמנט.

 

מאזדה MX-5מאזדה MX-5

 

עלויות הביטוח הן כ- 1,700 ₪ לביטוח חובה וכ- 10,000 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות וללא שלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות.

 

בטיחות

 

ארגון הבטיחות Euro Ncap בחן את מאזדה MX-5 בשנת 2015 והעניק לה ציון של 4 כוכבי בטיחות מתוך 5. מאזדה MX-5 קיבלה ציון של 84% בהגנה על בוגרים, 80% בהגנה על ילדים, 93% בהגנה על הולכי רגל, ו- 64% בגין מערכות הבטיחות ברכב דאז. אבזור הבטיחות שודרג במסגרת מתיחת הפנים וכולל בין היתר ארבע כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית ומצלמת רוורס. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 0 מתוך 8.

 

תמורה למחיר

 

מחירה של מאזדה MX-5 ברמת האבזור היחידה המוצעת עומד על 247,000 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר, גג בד נפתח ידנית, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', קישוריות בלוטות', מערכת שמע מבית BOSE עם 9 רמקולים, חיישני חניה קדמיים, חיישני גשם ותאורה, מצלמת רוורס, בקרת שיוט, ריפודי עור, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, חימום למושבים, שקע USB, מראות צד בגימור שחור מבריק, תאורה ראשית אדפטיבית מסוג LED, פנסי ערפל קדמיים, וחישוקי 17 אינץ'. בנוסף מוצעת מהדורה מיוחדת כמו רכב המבחן, הכוללת ריפוד עור נאפה בצבע חום, בתוספת 5,000 ₪.

 

מאזדה MX-5 היא מכונית הנרכשת מתוך תשוקה. אין כל רציונל בתשלום רבע מיליון ₪ עבור מכונית צפופה, שאינה פרקטית בעליל, עם יכולת ספורטיבית בינונית. אך מאזדה MX-5 מציעה חוויה נדירה, מראה סקסי, שמיים פתוחים, והנאה מנהיגה בזכות תקשורת ולא בזכות אלקטרוניקה ומנועי טורבו עתירי סוסים. לא ניתן להתעלם מתג המחיר שאינו פרופורציונלי ביחס לדגמי מאזדה האחרים בחו"ל. למי שבכל זאת יבחר לשלם את המחיר הנדרש, צפויה חוויה מוטורית מלבבת במיוחד. רק נמליץ לוודא לפני כן התאמה בין מידות הנהג למידות הרכב.

 

מאזדה MX-5 2.0 ליטרים ידנית
מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,998 סמ"ק
הספק מרבי משולב 183/7,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.9/4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 3,915 מ"מ
רוחב כללי 1,735 מ"מ
גובה כללי 1,230 מ"מ
בסיס גלגלים 2,310 מ"מ
מיכל דלק 45 ליטרים
נפח תא מטען

130 ליטרים

משקל עצמי 1,123 ק"ג
מהירות מרבית 219 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.5 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 14.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.6 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 8 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 4 כוכבים מתוך 5 (2015)
רמת אבזור בטיחות

0 (מתוך 8)

מחיר

247,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ

     
  • קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    11.04.19 | מבחני רכב

    קיה ספורטאז' זכה למתיחת פנים וקיבל מנוע טורבו דיזל חדש. זו הזדמנות מצויינת לבחון את רב המכר בקטגוריה בגרסה חסכונית ומעניינת

    קיה ספורטאז' החל את מהפכת "הקרוסאובר לכל פועל" ומתברג כעת כרכב השני הנמכר בישראל לשנת 2018. הרפורמה שהחיל קיה ספורטאז' אורבן בגרסת 1.6 ליטרים אוטומטית במחיר של מכונית משפחתית, הביאה את סגמנט הקרוסאוברים אל מרכז הקונצנזוס ויצרה שינוי משמעותי ביותר בשוק הרכב הישראלי. מבט חטוף בטבלת המכירות מלמד כי סגמ