ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

 

ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

תגיות | פנאי שטח, ניסאן, קשקאי

בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה.

 

ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט
יתרונות מנוע 1.3 טורבו, עיצוב, כושר תמרון
חסרונות מרווח לנוסעים, אבזור בטיחות בסיסי ביחס למקובל, העדר פתחי מיזוג מאחור

 

ניסאן קשקאיניסאן קשקאי

 

הדור השני של ניסאן קשקאי הוצג בשנת 2013 ועבר מתיחת פנים בשנת 2017. לאחרונה התחדש הדגם בהיצע מנועים חדש לחלוטין ומנוע ה- 1.2 טורבו בנזין החלש של הדגם היוצא הוחלף במנוע 1.3 טורבו חזק בהספק 160 כ"ס. זו הזדמנות טובה לקחת את רכב הפנאי הוותיק למבחן דרכים ולבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים.

 

עיצוב ונוחות

 

ניסאן קשקאי מציג עיצוב נאה המשדר רושם קליל וקומפקטי יותר ממתחריו. החזית כוחנית עם גריל גדול ועתיר כרום שהקווים הנמתחים ממנו נמשכים אל הפנסים הצרים הכוללים תאורת לד מעוצבת. בקצוות הפגוש כונסי אוויר מעוצבים ופנסי ערפל. מבט מהצד מגלה קו מותניים מודגש ובתי גלגלים גדולים הגולשים גם אל הכנפיים. החישוקים בקוטר 19 אינץ' בצביעה דו גונית מציגים עיצוב ייחודי, ופסי הגגון הכסופים משלימים את המראה המכובד.

 

ניסאן קשקאיניסאן קשקאי

 

הזנב מציג עיצוב נאה עם פנסים גדולים בעלי רקע כהה, דלת תא מטען קטנה יחסית לפגוש המסיבי, וספוילר אחורי מודגש. אורכו של הקשקאי 4,394 מ"מ, רוחבו 1,806 מ"מ, גובהו 1,590 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,646 מ"מ.

 

כניסה אל תא הנוסעים חושפת את גילו של הרכב המציג עיצוב שגרתי ומיושן למדי. הדשבורד גבוה ועיצובו נמשך גם אל דיפוני הדלתות. הקונסולה המרכזית בגימור שחור מבריק מכילה מסך מגע קטן ביחס למקובל בימינו ומתחתיו פקדי בקרת האקלים. בורר ההילוכים הנאה ניצב יחד עם בלם החניה החשמלי על קונסולה מוגבהת המדופנת בכריות עטויות עור. דיפוני הדלתות נאים וכך גם ההגה הספורטיבי.

 

ניסאן קשקאיניסאן קשקאי

 

איכות החומרים מעורבת. החלק העליון של הדשבורד, ריפוד המושבים, וחיפויי העור איכותיים ונעימים למגע, אך בסמוך אליהם חלקים מפלסטיק פשוט. איכות ההרכבה לא מצטיינת ונשמעו קרקושי פלסטיקה בזמן הנסיעה.

 

מרבית תאי האחסון יעילים. התא שבתחתית הקונסולה קטן מאוד ולא יוכל להכיל טלפון סלולרי, אך ניתן לאחסנו בתא העמוק שבסמוך למשענת היד. מחזיקי הכוסות עמוקים כך שאין סיכוי שהמשקה ישפך, אך העומק מקשה על השימוש בהם. מתחת למשענת היד תא רדוד לאחסון חפצים קטנים ותחתיו תא גדול ועמוק עם חיבורי מדיה ומתח 12V. גודלו של תא הכפפות בינוני והדיפון הפנימי גס. התאים בדלתות נוחים ושימושיים מלפנים ומאחור. עבור הנוסעים מאחור הותקנו מחזיקי כוסות במשענות היד וכיסים בגב המושבים הקדמיים, אך חסרים שקעי טעינה ופתחי מיזוג מאחור. אף אחד מתאי האחסון לא מדופן למניעת תזוזות ורעשים.

 

ניסאן קשקאיניסאן קשקאי

 

הגישה אל המושבים הקדמיים נוחה, הם ממוקמים בגובה אידיאלי ולא מצריכים טיפוס. המושבים נאים במיוחד עם ריפוד עור שחור בתפירה ייחודית, ומציעים אפשרויות כוונון חשמלי מוגבלות וזכרונות. המושבים הקדמיים מעט נוקשים, בסיסם קצר, ולמרות המראה הספורטיבי אינם מציעים תמיכה מספקת באיזור המותניים. החיפויים מסביב לבורר ההילוכים גוזלים ממרווח הרגליים של הנהג והנוסע מלפנים.

 

הכניסה למושב האחורי נוחה אך לגבוהים נמליץ להיזהר מהמשקוף. המושב שטוח, ללא תמיכת צד לירכיים, ומסעד הגב נוטה יותר מדי לאחור לטעמנו. המושב יתאים לשני נוסעים בוגרים אך שלושה יחושו בו צפיפות. מרווח הראש מוגבל ומסגרת הגג הפנורמי לא משפרת את המצב.

 

ניסאן קשקאיניסאן קשקאי

 

הנדסת האנוש טובה. אמנם קיימים לא מעט פקדים בתא הנוסעים אך ברור מאוד מה תפקידו של כל אחד מהם והגישה אל רובם נוחה למעט אלה משמאל לנהג הפרוסים במספר מפלסים ומחייבים הורדת המבט מהכביש והושטת יד הרחק למטה. גודלו הקטן של מסך המגע מכתיב אייקונים קטנים לשלל הפונקציות ועל כן רצוי שלא לשוטט בתפריטים בזמן הנהיגה אלא להעזר בלחצני קיצורי הדרך בצידי המסך המסייעים להתמצאות מהירה. לוח המחוונים קריא וברור אך מסך מחשב הדרך במרכז מציג את הנתונים בגופן קטן שקשה לפענח בזמן הנהיגה.

 

לניסאן קשקאי תא מטען בנפח 430 ליטרים. מתחת לרצפת תא המטען מסתתרים צמד תאים נוספים עם כיסוי ומחיצות שניתנים להסרה ואז יעמוד נפח תא המטען על 561 ליטרים. כאשר רצפת תא המטען המודולרית במצב הגבוה, תא המטען מעט רדוד אך יוצר רצפת הטענה שטוחה עם קיפול המושב האחורי. סף ההטענה בגובה בינוני והמפתח רחב ונוח להעמסת ציוד.

 

ניסאן קשקאיניסאן קשקאי

 

שדה הראיה לפנים מוגבל על ידי קורות A רחבות, במיוחד בבסיסן, המשתלבות עם משטח פלסטיק בקצה חלונות הצד. שדה הראיה לצדדים מוצלח ונתמך במראות צד גדולות ושימושיות המציגות תמונת מצב ברורה אודות המתרחש בצידי הרכב. שדה הראיה לאחור מוגבל בעקבות השמשה הקטנה, אך על כך מחפים מערך חיישני חניה ומצלמות היקפי, ובחלק מרמות האבזור גם מערכת חניה אוטומטית. המימדים הקומפקטיים הופכים את ניסאן קשקאי לבן לוויה נאמן מאוד בעיר וקל מאוד להשתחל עמו לחניות צפופות.

 

בכיול המתלים נעשה ניסיון ליצור פשרה בין רכות לקשיחות אך חישוקי 19 אינץ' מוגזמים פוגמים בנוחות הנסיעה ומתקשים להתמודד עם שברי כביש ובורות בתוך העיר. מחוץ לעיר מתקשה ניסאן קשקאי להתמודד עם כבישים מצולקים והוא משדר תחושה עסוקה מאוד. על כבישים איכותיים נוחות הנסיעה משתפרת כמובן אך נרשם קושי בהתמודדות עם גלים גדולים. בידוד הרעשים סביר. במהירויות שיוט נמוכות כבר חודרים אל התא רעשי רוח וצמיגים, אך רעשי הצמיגים סבירים ביחס למצופה מחישוקים ענקיים.

 

ביצועים

 

ניסאן קשקאי אמנם היה מרכבי הפנאי הראשונים שאימצו מנוע טורבו, אך מדובר היה במנוע קטן יחסית ששודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה ויחד סיפקו ביצועים פושרים ותחושה מאומצת. ניסאן קשקאי זוכה כעת למנוע טורבו בנזין חדש בנפח 1.3 ליטרים אשר פותח בשיתוף פעולה עם רנו ומרצדס, ומפיק 160 כ"ס ומומנט של 27.4 קג"מ הזמין החל מ- 1,600 סל"ד. באותה הזדמנות הותקנה גם תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ובכך הושלם מהפך בתחום יחידת ההנעה.

 

ניסאן קשקאיניסאן קשקאי

 

השיפור הוא תהומי ומורגש החל מהשניה הראשונה בה הרכב מתגלגל על הכביש. המנוע חזק וגמיש, הוא מושך היטב את הרכב ומספק ביצועים מצויינים בכל מצב כולל תחת עומס ובעליות תלולות. בתאוצות זריזות מהמקום אף נתקלנו בסחרור גלגלים שקרא לדגל את בקרת המשיכה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש נמשכת 10.1 שניות על פי נתוני היצרן, אך הצלחנו למדוד תוצאה טובה יותר של 9.7 שניות במיאוץ הקלאסי. צליל המנוע מעט מחוספס ומורגש בתא הנוסעים וגם אופי פעולתו לא חלק לחלוטין ומורגשות ויברציות לעיתים, אך הביצועים זמינים בכל שלב והופכים באחת את הקשקאי לאחד הכלים הזריזים ביותר בביצה.

 

שילוב ההילוכים הראשונים מעט איטי ומהוסס ובתנועה עירונית צפופה ופקוקה נרשמו מספר חבטות מצד תיבת ההילוכים, אך ככל שהמהירות עולה התפקוד משתפר וההחלפות חלקות ומהירות. מצב ספורט לא מייצר הבדל מספיק גדול והחלפות ההילוכים מבוצעות מוקדם מדי ביחס למצופה. מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה היו מתקבלים בברכה. מצב Eco מסרס מאוד את הביצועים אך בתנועה עירונית סייע למתן מעט את התזזיתיות של הרכב.

 

ניסאן קשקאיניסאן קשקאי

 

השיפור הדרמטי בביצועים לא הפך את הקשקאי לרכב ספורטיבי. הכיול הבסיסי בטיחותי ורמת האחיזה טובה אך זוויות הגלגול אינן צנועות. בתנאי קיצון, תנודות המרכב על המתלים מורגשות ועשויות לערער את הבטחון. ההגה אילם לחלוטין, משקלו קל והתגבור אינו אחיד. תפקוד הבלמים טוב אך מהלך הדוושה מעט קצר.

 

צריכת דלק

 

על פי נתוני היצרן, צריכת הדלק המשולבת של ניסאן קשקאי בגרסת טקנה הנבחנת עומדת על 17.2 ק"מ לליטר. במבחן הדרכים שלנו נמדדה צריכה משולבת של 13.4 ק"מ לליטר, נתון טוב ביחס לביצועים המצויינים. עם מיכל דלק בנפח 55 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 650 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר עומדת על 11 מתוך 15.

 

ניסאן קשקאיניסאן קשקאי

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

למרות מוצאה היפני של ניסאן, תופתעו לגלות כי בדירוג שפרסם ארגון Consumer Reports בארצות הברית בשנת 2019, הגיעה ניסאן למקום ה- 12 מתוך 28 יצרנים, ירידה של מקום אחד משנת 2018. סקר של ארגון J.D. Power שבוצע בשנת 2019 מספק תמונה דומה ומדרג את ניסאן במקום ה- 16 מתוך 32 יצרנים בארה"ב ובמקום ה- 15 מתוך 23 יצרנים בגרמניה.

 

עלויות הטיפולים והחלפים אינן זמינות ברשת האינטרנט וטרם זכינו לקבלן מהיבואנית קרסו מוטורס. עלות ביטוח חובה לנהג מעל גיל 21 עם 3 שנות ותק בנהיגה, ללא תביעות וללא שלילת רישיון, עומדת על כ- 1,600 ₪ ועלות הביטוח המקיף כ- 4,900 ₪. מחירו של ניסאן קשקאי בגרסת המבחן מציב אותו בקבוצת רישוי 5 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 2,412 ₪.

 

ניסאן קשקאיניסאן קשקאי

 

בטיחות

 

ארגון Euro Ncap בחן את ניסאן קשקאי בשנת 2014 לפני מתיחת הפנים שעבר והעניק לו ציון מרבי של 5 כוכבים. עם זאת חשוב לציין כי תנאי המבחן הוחמרו מאז ואילו היה נבחן היום סביר שהיה מקבל ציון אחר. ניסאן קשקאי בגרסת אסנטה הבסיסית מציע אבזור בטיחות דל ביחס למקובל כיום אצל מובילות הסגמנט, וכולל 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית בקרבה מסוכנת, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, וזיהוי תמרורים, המספקים לו ציון בטיחות של 5 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.

 

ברמת האבזור הבכירה טקנה מקבלים רשימת אבזור בטיחות מכובדת יותר הכוללת בנוסף מערכת לניטור שטחים מתים עם חיווי ויזואלי בבסיס קורות A, התרעה על עייפות הנהג, התרעה על תנועה חוצה מאחור, מערך מצלמות היקפי, ומערכת חניה אוטומטית במקביל ובניצב למדרכה. ציון הבטיחות עולה בגרסה זו ל- 6 מתוך 8.

 

ניסאן קשקאיניסאן קשקאי

 

תמורה למחיר

 

ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין מוצע בגרסה ידנית עם הספק מוחלש של 140 כ"ס תמורת 132,990 ₪ ברמת אבזור אסנטה הכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם תמיכה בממשקי Android Auto ו- Apple Car Play, מצלמת רוורס, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חיישני חניה היקפיים, חיישני אור וגשם, בלם חניה חשמלי, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'. גרסת אסנטה האוטומטית עם 160 כ"ס מוצעת תמורת 152,990 ₪.

 

רמת האבזור אסנטה טק מוצעת תמורת 156,990 ₪ וכוללת בנוסף מושבים קדמיים בעיצוב ספורטיבי, גג זכוכית פנורמי, מערך מצלמות היקפי, מסילות גגון, שמשות אחוריות כהות, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.

 

רכב המבחן ברמת אבזור טקנה מוצע תמורת 164,990 ₪ וכולל בנוסף ריפוד עור נאפה בתפירה ייחודית, חימום וכוונון חשמלי למושבים הקדמיים, פנסי חזית עוקבי פניה עם תאורת לד, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.

 

לחובתו של ניסאן קשקאי מרווח פנימי מצומצם ביחס למתחרים, עיצוב פנים וממשק מעט מיושן, מסך מרכזי קטן, ואבזור בטיחות נחות ביחס למקובל אצל המתחרות הישירות בגרסתו הבסיסית. עם זאת, ניסאן קשקאי עדיין רלוונטי בזכות יחידת ההנעה החדשה שהופכת אותו לרכב קליל וזריז. טווח המחירים הרחב מאפשר לכל רוכש למצוא את הגרסה המתאימה לו, ועבור משתמשים שמבלים את עיקר זמנם בעיר, הממדים הקומפקטיים מהווים יתרון משמעותי ובלתי מבוטל.

 

ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין אוטומט טקנה
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,332 סמ"ק
הספק מרבי משולב 160/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 27.4/1,600 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,394 מ"מ
רוחב כללי 1,806 מ"מ
גובה כללי 1,590 מ"מ
בסיס גלגלים 2,646 מ"מ
מיכל דלק 55 ליטרים
נפח תא מטען

430-1,598 ליטרים

משקל עצמי 1,390 ק"ג
מהירות מרבית 199 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.1 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.2 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.4 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 8 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים מתוך 5 (2014)
רמת אבזור בטיחותי

6 (מתוך 8)

מחיר

164,990 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,