ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

 

ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

תגיות | פנאי שטח, ניסאן, קשקאי

בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה.

 

ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט
יתרונות מנוע 1.3 טורבו, עיצוב, כושר תמרון
חסרונות מרווח לנוסעים, אבזור בטיחות בסיסי ביחס למקובל, העדר פתחי מיזוג מאחור

 

ניסאן קשקאיניסאן קשקאי

 

הדור השני של ניסאן קשקאי הוצג בשנת 2013 ועבר מתיחת פנים בשנת 2017. לאחרונה התחדש הדגם בהיצע מנועים חדש לחלוטין ומנוע ה- 1.2 טורבו בנזין החלש של הדגם היוצא הוחלף במנוע 1.3 טורבו חזק בהספק 160 כ"ס. זו הזדמנות טובה לקחת את רכב הפנאי הוותיק למבחן דרכים ולבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים.

 

עיצוב ונוחות

 

ניסאן קשקאי מציג עיצוב נאה המשדר רושם קליל וקומפקטי יותר ממתחריו. החזית כוחנית עם גריל גדול ועתיר כרום שהקווים הנמתחים ממנו נמשכים אל הפנסים הצרים הכוללים תאורת לד מעוצבת. בקצוות הפגוש כונסי אוויר מעוצבים ופנסי ערפל. מבט מהצד מגלה קו מותניים מודגש ובתי גלגלים גדולים הגולשים גם אל הכנפיים. החישוקים בקוטר 19 אינץ' בצביעה דו גונית מציגים עיצוב ייחודי, ופסי הגגון הכסופים משלימים את המראה המכובד.

 

ניסאן קשקאיניסאן קשקאי

 

הזנב מציג עיצוב נאה עם פנסים גדולים בעלי רקע כהה, דלת תא מטען קטנה יחסית לפגוש המסיבי, וספוילר אחורי מודגש. אורכו של הקשקאי 4,394 מ"מ, רוחבו 1,806 מ"מ, גובהו 1,590 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,646 מ"מ.

 

כניסה אל תא הנוסעים חושפת את גילו של הרכב המציג עיצוב שגרתי ומיושן למדי. הדשבורד גבוה ועיצובו נמשך גם אל דיפוני הדלתות. הקונסולה המרכזית בגימור שחור מבריק מכילה מסך מגע קטן ביחס למקובל בימינו ומתחתיו פקדי בקרת האקלים. בורר ההילוכים הנאה ניצב יחד עם בלם החניה החשמלי על קונסולה מוגבהת המדופנת בכריות עטויות עור. דיפוני הדלתות נאים וכך גם ההגה הספורטיבי.

 

ניסאן קשקאיניסאן קשקאי

 

איכות החומרים מעורבת. החלק העליון של הדשבורד, ריפוד המושבים, וחיפויי העור איכותיים ונעימים למגע, אך בסמוך אליהם חלקים מפלסטיק פשוט. איכות ההרכבה לא מצטיינת ונשמעו קרקושי פלסטיקה בזמן הנסיעה.

 

מרבית תאי האחסון יעילים. התא שבתחתית הקונסולה קטן מאוד ולא יוכל להכיל טלפון סלולרי, אך ניתן לאחסנו בתא העמוק שבסמוך למשענת היד. מחזיקי הכוסות עמוקים כך שאין סיכוי שהמשקה ישפך, אך העומק מקשה על השימוש בהם. מתחת למשענת היד תא רדוד לאחסון חפצים קטנים ותחתיו תא גדול ועמוק עם חיבורי מדיה ומתח 12V. גודלו של תא הכפפות בינוני והדיפון הפנימי גס. התאים בדלתות נוחים ושימושיים מלפנים ומאחור. עבור הנוסעים מאחור הותקנו מחזיקי כוסות במשענות היד וכיסים בגב המושבים הקדמיים, אך חסרים שקעי טעינה ופתחי מיזוג מאחור. אף אחד מתאי האחסון לא מדופן למניעת תזוזות ורעשים.

 

ניסאן קשקאיניסאן קשקאי

 

הגישה אל המושבים הקדמיים נוחה, הם ממוקמים בגובה אידיאלי ולא מצריכים טיפוס. המושבים נאים במיוחד עם ריפוד עור שחור בתפירה ייחודית, ומציעים אפשרויות כוונון חשמלי מוגבלות וזכרונות. המושבים הקדמיים מעט נוקשים, בסיסם קצר, ולמרות המראה הספורטיבי אינם מציעים תמיכה מספקת באיזור המותניים. החיפויים מסביב לבורר ההילוכים גוזלים ממרווח הרגליים של הנהג והנוסע מלפנים.

 

הכניסה למושב האחורי נוחה אך לגבוהים נמליץ להיזהר מהמשקוף. המושב שטוח, ללא תמיכת צד לירכיים, ומסעד הגב נוטה יותר מדי לאחור לטעמנו. המושב יתאים לשני נוסעים בוגרים אך שלושה יחושו בו צפיפות. מרווח הראש מוגבל ומסגרת הגג הפנורמי לא משפרת את המצב.

 

ניסאן קשקאיניסאן קשקאי

 

הנדסת האנוש טובה. אמנם קיימים לא מעט פקדים בתא הנוסעים אך ברור מאוד מה תפקידו של כל אחד מהם והגישה אל רובם נוחה למעט אלה משמאל לנהג הפרוסים במספר מפלסים ומחייבים הורדת המבט מהכביש והושטת יד הרחק למטה. גודלו הקטן של מסך המגע מכתיב אייקונים קטנים לשלל הפונקציות ועל כן רצוי שלא לשוטט בתפריטים בזמן הנהיגה אלא להעזר בלחצני קיצורי הדרך בצידי המסך המסייעים להתמצאות מהירה. לוח המחוונים קריא וברור אך מסך מחשב הדרך במרכז מציג את הנתונים בגופן קטן שקשה לפענח בזמן הנהיגה.

 

לניסאן קשקאי תא מטען בנפח 430 ליטרים. מתחת לרצפת תא המטען מסתתרים צמד תאים נוספים עם כיסוי ומחיצות שניתנים להסרה ואז יעמוד נפח תא המטען על 561 ליטרים. כאשר רצפת תא המטען המודולרית במצב הגבוה, תא המטען מעט רדוד אך יוצר רצפת הטענה שטוחה עם קיפול המושב האחורי. סף ההטענה בגובה בינוני והמפתח רחב ונוח להעמסת ציוד.

 

ניסאן קשקאיניסאן קשקאי

 

שדה הראיה לפנים מוגבל על ידי קורות A רחבות, במיוחד בבסיסן, המשתלבות עם משטח פלסטיק בקצה חלונות הצד. שדה הראיה לצדדים מוצלח ונתמך במראות צד גדולות ושימושיות המציגות תמונת מצב ברורה אודות המתרחש בצידי הרכב. שדה הראיה לאחור מוגבל בעקבות השמשה הקטנה, אך על כך מחפים מערך חיישני חניה ומצלמות היקפי, ובחלק מרמות האבזור גם מערכת חניה אוטומטית. המימדים הקומפקטיים הופכים את ניסאן קשקאי לבן לוויה נאמן מאוד בעיר וקל מאוד להשתחל עמו לחניות צפופות.

 

בכיול המתלים נעשה ניסיון ליצור פשרה בין רכות לקשיחות אך חישוקי 19 אינץ' מוגזמים פוגמים בנוחות הנסיעה ומתקשים להתמודד עם שברי כביש ובורות בתוך העיר. מחוץ לעיר מתקשה ניסאן קשקאי להתמודד עם כבישים מצולקים והוא משדר תחושה עסוקה מאוד. על כבישים איכותיים נוחות הנסיעה משתפרת כמובן אך נרשם קושי בהתמודדות עם גלים גדולים. בידוד הרעשים סביר. במהירויות שיוט נמוכות כבר חודרים אל התא רעשי רוח וצמיגים, אך רעשי הצמיגים סבירים ביחס למצופה מחישוקים ענקיים.

 

ביצועים

 

ניסאן קשקאי אמנם היה מרכבי הפנאי הראשונים שאימצו מנוע טורבו, אך מדובר היה במנוע קטן יחסית ששודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה ויחד סיפקו ביצועים פושרים ותחושה מאומצת. ניסאן קשקאי זוכה כעת למנוע טורבו בנזין חדש בנפח 1.3 ליטרים אשר פותח בשיתוף פעולה עם רנו ומרצדס, ומפיק 160 כ"ס ומומנט של 27.4 קג"מ הזמין החל מ- 1,600 סל"ד. באותה הזדמנות הותקנה גם תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ובכך הושלם מהפך בתחום יחידת ההנעה.

 

ניסאן קשקאיניסאן קשקאי

 

השיפור הוא תהומי ומורגש החל מהשניה הראשונה בה הרכב מתגלגל על הכביש. המנוע חזק וגמיש, הוא מושך היטב את הרכב ומספק ביצועים מצויינים בכל מצב כולל תחת עומס ובעליות תלולות. בתאוצות זריזות מהמקום אף נתקלנו בסחרור גלגלים שקרא לדגל את בקרת המשיכה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש נמשכת 10.1 שניות על פי נתוני היצרן, אך הצלחנו למדוד תוצאה טובה יותר של 9.7 שניות במיאוץ הקלאסי. צליל המנוע מעט מחוספס ומורגש בתא הנוסעים וגם אופי פעולתו לא חלק לחלוטין ומורגשות ויברציות לעיתים, אך הביצועים זמינים בכל שלב והופכים באחת את הקשקאי לאחד הכלים הזריזים ביותר בביצה.

 

שילוב ההילוכים הראשונים מעט איטי ומהוסס ובתנועה עירונית צפופה ופקוקה נרשמו מספר חבטות מצד תיבת ההילוכים, אך ככל שהמהירות עולה התפקוד משתפר וההחלפות חלקות ומהירות. מצב ספורט לא מייצר הבדל מספיק גדול והחלפות ההילוכים מבוצעות מוקדם מדי ביחס למצופה. מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה היו מתקבלים בברכה. מצב Eco מסרס מאוד את הביצועים אך בתנועה עירונית סייע למתן מעט את התזזיתיות של הרכב.

 

ניסאן קשקאיניסאן קשקאי

 

השיפור הדרמטי בביצועים לא הפך את הקשקאי לרכב ספורטיבי. הכיול הבסיסי בטיחותי ורמת האחיזה טובה אך זוויות הגלגול אינן צנועות. בתנאי קיצון, תנודות המרכב על המתלים מורגשות ועשויות לערער את הבטחון. ההגה אילם לחלוטין, משקלו קל והתגבור אינו אחיד. תפקוד הבלמים טוב אך מהלך הדוושה מעט קצר.

 

צריכת דלק

 

על פי נתוני היצרן, צריכת הדלק המשולבת של ניסאן קשקאי בגרסת טקנה הנבחנת עומדת על 17.2 ק"מ לליטר. במבחן הדרכים שלנו נמדדה צריכה משולבת של 13.4 ק"מ לליטר, נתון טוב ביחס לביצועים המצויינים. עם מיכל דלק בנפח 55 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 650 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר עומדת על 11 מתוך 15.

 

ניסאן קשקאיניסאן קשקאי

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

למרות מוצאה היפני של ניסאן, תופתעו לגלות כי בדירוג שפרסם ארגון Consumer Reports בארצות הברית בשנת 2019, הגיעה ניסאן למקום ה- 12 מתוך 28 יצרנים, ירידה של מקום אחד משנת 2018. סקר של ארגון J.D. Power שבוצע בשנת 2019 מספק תמונה דומה ומדרג את ניסאן במקום ה- 16 מתוך 32 יצרנים בארה"ב ובמקום ה- 15 מתוך 23 יצרנים בגרמניה.

 

עלויות הטיפולים והחלפים אינן זמינות ברשת האינטרנט וטרם זכינו לקבלן מהיבואנית קרסו מוטורס. עלות ביטוח חובה לנהג מעל גיל 21 עם 3 שנות ותק בנהיגה, ללא תביעות וללא שלילת רישיון, עומדת על כ- 1,600 ₪ ועלות הביטוח המקיף כ- 4,900 ₪. מחירו של ניסאן קשקאי בגרסת המבחן מציב אותו בקבוצת רישוי 5 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 2,412 ₪.

 

ניסאן קשקאיניסאן קשקאי

 

בטיחות

 

ארגון Euro Ncap בחן את ניסאן קשקאי בשנת 2014 לפני מתיחת הפנים שעבר והעניק לו ציון מרבי של 5 כוכבים. עם זאת חשוב לציין כי תנאי המבחן הוחמרו מאז ואילו היה נבחן היום סביר שהיה מקבל ציון אחר. ניסאן קשקאי בגרסת אסנטה הבסיסית מציע אבזור בטיחות דל ביחס למקובל כיום אצל מובילות הסגמנט, וכולל 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית בקרבה מסוכנת, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, וזיהוי תמרורים, המספקים לו ציון בטיחות של 5 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.

 

ברמת האבזור הבכירה טקנה מקבלים רשימת אבזור בטיחות מכובדת יותר הכוללת בנוסף מערכת לניטור שטחים מתים עם חיווי ויזואלי בבסיס קורות A, התרעה על עייפות הנהג, התרעה על תנועה חוצה מאחור, מערך מצלמות היקפי, ומערכת חניה אוטומטית במקביל ובניצב למדרכה. ציון הבטיחות עולה בגרסה זו ל- 6 מתוך 8.

 

ניסאן קשקאיניסאן קשקאי

 

תמורה למחיר

 

ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין מוצע בגרסה ידנית עם הספק מוחלש של 140 כ"ס תמורת 132,990 ₪ ברמת אבזור אסנטה הכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם תמיכה בממשקי Android Auto ו- Apple Car Play, מצלמת רוורס, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חיישני חניה היקפיים, חיישני אור וגשם, בלם חניה חשמלי, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'. גרסת אסנטה האוטומטית עם 160 כ"ס מוצעת תמורת 152,990 ₪.

 

רמת האבזור אסנטה טק מוצעת תמורת 156,990 ₪ וכוללת בנוסף מושבים קדמיים בעיצוב ספורטיבי, גג זכוכית פנורמי, מערך מצלמות היקפי, מסילות גגון, שמשות אחוריות כהות, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.

 

רכב המבחן ברמת אבזור טקנה מוצע תמורת 164,990 ₪ וכולל בנוסף ריפוד עור נאפה בתפירה ייחודית, חימום וכוונון חשמלי למושבים הקדמיים, פנסי חזית עוקבי פניה עם תאורת לד, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.

 

לחובתו של ניסאן קשקאי מרווח פנימי מצומצם ביחס למתחרים, עיצוב פנים וממשק מעט מיושן, מסך מרכזי קטן, ואבזור בטיחות נחות ביחס למקובל אצל המתחרות הישירות בגרסתו הבסיסית. עם זאת, ניסאן קשקאי עדיין רלוונטי בזכות יחידת ההנעה החדשה שהופכת אותו לרכב קליל וזריז. טווח המחירים הרחב מאפשר לכל רוכש למצוא את הגרסה המתאימה לו, ועבור משתמשים שמבלים את עיקר זמנם בעיר, הממדים הקומפקטיים מהווים יתרון משמעותי ובלתי מבוטל.

 

ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין אוטומט טקנה
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,332 סמ"ק
הספק מרבי משולב 160/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 27.4/1,600 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,394 מ"מ
רוחב כללי 1,806 מ"מ
גובה כללי 1,590 מ"מ
בסיס גלגלים 2,646 מ"מ
מיכל דלק 55 ליטרים
נפח תא מטען

430-1,598 ליטרים

משקל עצמי 1,390 ק"ג
מהירות מרבית 199 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.1 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.2 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.4 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 8 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים מתוך 5 (2014)
רמת אבזור בטיחותי

6 (מתוך 8)

מחיר

164,990 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ