פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

 

פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

תגיות | ספורט, פולקסווגן, גולף GTI חמש דלתות

"למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר, ומשקלן צמח בהתאם. פולקסווגן גולף בדור השביעי והנוכחי נמצאת בערוב ימייה, ודור 8 כבר ממש מעבר לפינה. ייצורה של גרסת ה- GTI הרגילה פסק ובשל כך אנו זוכים להגעתה של גולף GTI בגרסת פרפורמנס הכוללת מגוון שיפורים, ביניהם תוספת של 15 כ"ס ו- 2 קג"מ, תיבת 7 הילוכים במקום 6 הילוכים, מתלים ובלמים משופרים, ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה. כל אלו אמורים להציע יכולת דינמית עדיפה על פני הגרסה הרגילה בתוספת מחיר זעומה. מחירה של פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס עומד על 227,900 ₪.

 

פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס
יתרונות מנוע, ביצועים, אחיזת כביש, שימושיות
חסרונות נוחות נסיעה, הנאה מנהיגה

 

פולקסווגן גולף GTI פרפורמנספולקסווגן גולף GTI פרפורמנס

 

 

עיצוב ונוחות

 

במבט חטוף אפשר לטעות ולחשוב שמדובר בגולף הרגילה של השכן אך לאחר התעמקות קלה ניתן לזהות שזו חיה אחרת. השינויים ביחס לגולף הרגילה מתמקדים בחזית, שם בולט פס אדום המחליף את הפס הכסוף הנמתח לרוחב הגריל ופולש אל גופי התאורה מסוג LED. מאחור ניתן לזהות ספויילר רחב, גופי תאורת LED מושחרים, דיפיוזר, ופתחי מפלט כפולים מצופים כרום. מהצד בולטים חישוקי 18 אינץ' מושחרים עם מסגרת אדומה קרבית, מהם נראים קליפרים אדומים בכיתוב GTI. כמובן שסמלי GTI פזורים מכל צידי המרכב למקרה שמישהו יפספס.

 

פולקסווגן גולף GTI פרפורמנספולקסווגן גולף GTI פרפורמנס

 

גם תא הנוסעים זוכה לטיפול ספורטיבי וכולל מושבי ספורט בריפוד עור, גלגל הגה ספורטיבי קטום, דוושות אלומיניום, ספי דלתות עם לוגו GTI מואר, וריפוד תקרה מושחר. עוד ניתן למצוא מד הקפות במחשב הדרך, ושעוני גדישה, כוחות G וטמפרטורת שמן בלוח המחוונים הדיגיטלי. תוספת תאורת האווירה האדומה בשילוב התיפורים האדומים משלימים את האווירה.

 

פולקסווגן גולף GTI פרפורמנספולקסווגן גולף GTI פרפורמנס

 

כמו בדגמים הרגילים, גם כאן נמצא במרכז הקונסולה מסך מגע מזכוכית בגודל 8 אינץ' המעניק תחושה יוקרתית. מעבר לכך, זה תא הנוסעים המוכר והטוב של הגולף, אשר גם בערוב ימיה מציעה חומרים איכותיים, מהטובים בקטגוריה, והנדסת אנוש טובה ואינטואיטיבית כמיטב מסורת פולקסווגן. כל הפקדים והמנופים איכותיים ומעניקים פידבק מוצלח וחווית שימוש המותירה רושם איכותי. אם נרד לפרטים נגלה כי הדלתות האחוריות כוללות דיפון בחומרים קשיחים וזולים יותר, אך מדובר בתופעה מוכרת ומקובלת בסגמנט זה.

 

פולקסווגן גולף GTI פרפורמנספולקסווגן גולף GTI פרפורמנס

 

לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' מספק חוויה גרפית נוחה ולא מתחכמת יתר על המידה. מחשב הדרך המאפשר צפייה ושליטה באמצעות הלחצנים שעל גבי גלגל ההגה, יעיל ונוח. מערכת השמע כוללת 8 רמקולים ומספקת צליל צלול ונקי.

 

המושבים הקדמיים מרווחים למדי ומספקים נוחות מעולה לצד תמיכה צידית ההולמת את היכולת הדינמית של המכונית. ניתן להעביר על גבם שעות של נסיעה ללא תחושת עייפות. ההרגשה היא של ישיבה בתוך המושב ולא עליו. ניתן למצוא תנוחת נהיגה נוחה ושולטת באמצעות כיוונון חשמלי מלא למושב הנהג (כולל הקשחה למשענת הגב) וגלגל הגה המתכוון ידנית לגובה ולעומק.

 

פולקסווגן גולף GTI פרפורמנספולקסווגן גולף GTI פרפורמנס

 

המושב האחורי יאכלס בנוחות שני בוגרים הודות למרווח כתפיים נדיב, מרחב ברכיים טוב ומרווח ראש ממוצע. נוסע שלישי יגרום לצפיפות במושב האחורי, בין היתר בשל מדרגה בולטת ברצפת המרכב. כמו כן יהנו נוסעי המושב האחורי מחלונות כהים ופתחי מיזוג. שדה הראיה טוב לכל הכיוונים בזכות קו חלונות בגובה ממוצע המעניק תחושה אוורירית ומקל מאוד על תנועה עירונית. מפתח דלתות רחב יחסית מסייע לכניסה ויציאה בקלות.

 

בתא הנוסעים מצאנו פתרונות אחסון יעילים כגון תא עמוק מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים, שני מתקני כוסות מלפנים, מגירת אחסון בתחתית הקונסולה המרכזית הכוללת שקע USB, תאי אחסון מדופנים בדלתות, ותא כפפות בגודל ממוצע. תא המטען בנפח 380 ליטרים עם מפתח רחב וסף הטענה נמוך. ניתן להרים את רצפת תא המטען, מה שמקל על הוצאת מטען, אך בא על חשבון נפח ההטענה הכולל. מתחת לרצפה נמצא גלגל רזרבי קטן וזמני מפלדה.

 

פולקסווגן גולף GTI פרפורמנספולקסווגן גולף GTI פרפורמנס

 

פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס קיבלה כיול מתלים קשיח לטובת התנהגות כביש ספורטיבית ויכולת דינמית משופרת ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. כתוצאה מכך נוחות הנסיעה בינונית לכל היותר, כך שבנסיעה עירונית על כבישים רצופי שברים ומכסי ביוב, המרכב נחבט בצורה בלתי נעימה ומטלטל את נוסעי הרכב. בהחלט ניתן לומר שמי שבוחר בגרסה זו יצטרך להתפשר בתחום נוחות הנסיעה. הכיול הנוקשה מאפשר ריסון גבוה בתנאים טובעניים כגון מעבר מהיר על רצף גלים ושיבושים כהים, אז פעולת הבולמים הסגורה מונעת טלטול מרכב אכזרי. נוחות הנסיעה בעיר הופכת נסבלת יותר ככל שעולה המהירות ופני הכביש הופכים חלקים יותר. שיוט על הכביש המהיר חושף את הקלפים החזקים של הגרסה הספורטיבית ומשרה לנהג בטחון רב ויציבות כיוונית טובה המאפשרת שיוט בביטחון גם במהירויות גבוהות מאוד. רעשי הכביש והרוח נשארים ברובם מחוץ לתא הנוסעים עד למהירות 100 קמ"ש, ומעבר לכך נשארים בגבול הסביר בהתאם למקובל בסגמנט.

 

פולקסווגן גולף GTI פרפורמנספולקסווגן גולף GTI פרפורמנס

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין TSI בנפח 2.0 ליטרים בהספק 245 כ"ס ומומנט של 37.7 קג"מ בטווח של 1,600-4,300 סל"ד, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים רטובים מסוג DSG . ביחס לקטגוריה לא מדובר בנתון מרשים במיוחד, אם כי ממוצע למדי, אך במבחן התוצאה יחידת ההנעה יודעת להעיף את המשפחתית הגרמנית על כל 1,445 הקילוגרמים שלה ולייצר דחף חזק מאוד ונגיש בכל טווח הסל"ד ובכל מהירות. מערכת בקרת השיגור מאפשרת תאוצה ברוטלית ופתיחה ב- 4,000 סל"ד המלווה בפרפור צמיגים ובצלילים מלהיבים המשלבים שריקת טורבו עזה ופריקת לחץ בעת מעבר מהילוך ראשון לשני. במספרים מדובר בתאוצה 0-100 קמ"ש תוך 6.2 שניות.

 

פולקסווגן גולף GTI פרפורמנספולקסווגן גולף GTI פרפורמנס

 

המנוע מספק גמישות טובה וזמינות כוח מיידית, בין היתר הודות לתיבת ההילוכים הזריזה. מעבר למצב ספורט בתיבת ההילוכים מחדד את תגובות המנוע והתיבה. עקיפות מתבצעות בבטיחות ובקלות, ואין שום בעיה להפוך משפחתומטית אפרורית לנקודה במראת הצד תוך מספר שניות. שילוב של מומנט בשרני המתקבל בסל"ד נמוך והנעה קדמית, יוצר לוחמת מומנט מורגשת אך דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה המותקן בגרסה זו, מפחית את התופעה, מטפל בנקודות התורפה המוכרות של ההנעה הקדמית, ומאפשר יציאה מהירה מפניות ושמירה על קו הפניה הנבחר.

 

צליל המנוע מהווה אלמנט חשוב ומשפיע בסגמנט זה אך לא קיבל חשיבות יתרה בגולף GTI פרפורמנס. בהתנעה קרה בסל"ד סרק, נשמע גרגור המנוע ומסגיר את שיוכו לגרסה הקרבית, אך תאוצות ונסיקה לסל"ד גבוה אינן מייצרות צליל מלהיב כנדרש אלא מספקות פס קול ספורטיבי למחצה, נטול פצפוצים ודרמות שאנו כה אוהבים. אין ספק שסאונד בעל נוכחות מורגשת יותר, היה מוסיף רבות לחוויה ותחושת הביצועים. נחיצות זו מקבלת משנה תוקף, לאור העדר תקשורת מצד מכלולי הנהיגה כפי שיפורט בהמשך.

 

פולקסווגן גולף GTI פרפורמנספולקסווגן גולף GTI פרפורמנס

 

בכדי להצדיק את תוויות ה- GTI ותואר ה"פרפורמנס", אנו מצפים להתנהגות כביש חדה ומתגמלת בהתאם למסורת המותג והז'אנר. ואכן, בכביש המתפתל מציגה פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס התנהגות כביש ספורטיבית חדה, עם זוויות גלגול קטנות ואחיזת כביש גבוהה מאוד, בין היתר בזכות צמיגי פירלי דביקים. כניסה לפניה הדוקה מתבצעת בחדות, עם הגה מהיר תגובה בעל משקל נכון המספק בטחון מלא בתוך הפניה, אך התקשורת המתקבלת מהשלדה גבולית והתקשורת מההגה כמעט ואינה קיימת. המגבלות רחוקות ולמעשה רק יללות הצמיגים הבוקעות תחת לחץ, מבשרות על קירבה לאיבוד אחיזה.

 

פולקסווגן גולף GTI פרפורמנספולקסווגן גולף GTI פרפורמנס

 

ההתנהגות בתוך הפניה מאוד נטרלית ונשלטת. לגולף GTI נטיה להיגוי יתר המהדק את קו הפניה, אך עזיבת דוושת הגז תעביר משקל לכיוון הסרן האחורי ותשיב את אחיזת הצמיגים אם לא הגזמתם יתר על המידה. הדיפרנציאל הקדמי הננעל מכנית, אשר התווסף בגרסת הפרפורמנס, מסייע להתמודד עם המגרעות הטבעיות של ההנעה הקדמית ומאפשר יציאה מהירה מהפניה, תוך חלוקת מומנט עדיפה בין הגלגלים הקדמיים. מערכת בקרת המשיכה דואגת להציל מטעויות דרסטיות, וניתוקה מאפשר לשלוח את הזנב להיגוי יתר מהנה ונשלט אם הנהג חפץ בכך. הבלמים מעולים ומספקים נשיכה חזקה עם כושר תאוטה מרשים, ואינם מתעייפים תחת עומס חום כבד אך עלולים לעלות ריח עשן ביום חם.

 

צריכת דלק

 

כיול המנוע לביצועים יחד עם בחירה במצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה ומערכת Start&Stop פעילה, הניבו צריכת דלק של 9.5 ק"מ לליטר לעומת נתון היצרן העומד על 15.9 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 50 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 450 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 4 מתוך 15.

 

פולקסווגן גולף GTI פרפורמנספולקסווגן גולף GTI פרפורמנס

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

אמינות רכבי פולקסווגן נחשבת בינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2019 דורגה פולקסווגן במקום ה- 18 מתוך 28 יצרנים, עם ירידה של 2 מיקומים מדירוג קודם בשנת 2018. פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס משווקת עם אחריות יצרן ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ (שנה שלישית בתוספת תשלום של 1,000 ₪). מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.

 

פולקסווגן גולף GTI פרפורמנספולקסווגן גולף GTI פרפורמנס

 

עלויות הביטוח של גרסת ה- GTI הרגילה גבוהות מאוד ביחס למחיר הרכב ודורשות פרמיה בסך 1,615 ₪ לביטוח חובה וכ- 10,100 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות וללא שלילת רישיון.

 

בטיחות

 

במבחן הבטיחות של ארגון Euro Ncap שנערך בשנת 2014, זכתה פולקסווגן גולף לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 87% בהגנה על בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 62% בהגנה על הולכי רגל, ו- 73% עבור מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות כולל בין היתר מערכת לניטור מרחק לפנים עם בלימה אוטונומית, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת בלימה לאחר תאונה למניעת תאונות משנה, התרעה על עייפות הנהג, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, ו- 7 כריות אוויר. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 6 מתוך 8.

 

פולקסווגן גולף GTI פרפורמנספולקסווגן גולף GTI פרפורמנס

 

תמורה למחיר

 

פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס תעבור לבעלותכם בתמורה ל- 227,900 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר גג פנורמי חשמלי, מושבי ספורט עטויי עור, כיוונון חשמלי למושב הנהג עם כיוונון קשיחות התמיכה לגב התחתון, מערכת מולטימידה עם צג בגודל 8 אינץ', תמיכה ב- Android Auto ו- Apple CarPlay, לוח מחוונים דיגיטלי עם צג בגודל 12.3 אינץ', מערכת שמע עם 8 רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והתנעה ללא מפתח, שני חיבורי USB, מצלמת רוורס, מראה מרכזית מתכהה, מערכת תאורת חניה, פנסי LED קדמיים ואחוריים, פנסי ערפל קדמיים, וחישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינץ'.

 

פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה שילוב שעובד מעולה ברוב המקרים - מכונית משפחתית פרקטית עם תא נוסעים איכותי ויכולת ספורטיבית חדה ומהנה. היא מגשימה את החזון אותו הגו מהנדסי החברה עוד בדור הראשון של גולף GTI, ולמרות שהדגם עומד בפני החלפה בדור חדש הוא עדיין מהווה בחירה אטרקטיבית בסגמנט.

 

למרות חוסר תקשורת ברמת נהג-מכונה, פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס היא מכונית חזקה ומהירה עם יכולת אבסולוטית גבוהה, המסוגלת לנייד משפחה בנוחות יחסית ולגרום לנהג הנאה לא מבוטלת בכביש המפותל והישר, כפי שמעט מאוד מכוניות יודעות לעשות.

 

פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס 2.0 ליטרים 245 כ"ס אוטומטית
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,984 סמ"ק
הספק מרבי משולב 6,700- 245/5,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 37.7/1,600-4,300 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים DSG
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,268 מ"מ
רוחב כללי 1,790 מ"מ
גובה כללי 1,442 מ"מ
בסיס גלגלים 2,626 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

380 ליטרים

משקל עצמי 1,445 ק"ג
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 15.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2014)
רמת אבזור בטיחות

6 (מתוך 8)

מחיר

227,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ