אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

 

מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

תגיות | סופר מיני, אאודי, A1 ספורטבק

היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן VAG ומשמשת את סיאט איביזה ופולקסווגן פולו.

 

אאודי A1 1.0 קומפורט סטייל
יתרונות עיצוב, התנהגות כביש, יחידת הנעה
חסרונות אבזור, תמורה למחיר

 

אאודי A1אאודי A1

 

הדור הראשון של אאודי A1 זכה להצלחה נאה אך נתפס כמוצר לייף סטייל יוקרתי לילדות מבתים אמידים, כמעט כמו תיק עם סמל המותג הנכון. הדגם החדש מנסה להתנער מהתדמית שדבקה בו עם ויתור על גרסת 3 הדלתות, עיצוב אגרסיבי והבטחה להתנהגות כביש משופרת. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 מצליחה במשימה ומהווה תמורה טובה למחיר של 171,900 ₪ בגרסת המבחן עם מנוע 1.0 ליטר וחבילות האבזור קומפורט וסטייל.

 

עיצוב ונוחות

 

העיצוב החיצוני של אאודי A1 מציג מהפך. לא עוד קווים עגלגלים ומראה שמנמן אלא עיצוב חד ורבוע. בחזית גריל גדול המקבל חיזוק מכונסי האוויר המדומים מעליו וגם מהפלסטיקה השחורה בחלקו התחתון אשר תורמים למראה רחב ומחזקים את ההופעה השרירית. מהצד חישוקי גלגלים צנועים וצביעה דו-גונית שהלכה לאיבוד ברכב המבחן הכהה. קו המותניים נאה והופך את האחוריים לשריריים וחסונים. הספוילר בקצה דלת תא המטען חביב והפנסים האחוריים מרשימים בצורתם הייחודית, בעיקר בשילוב תאורת לד עם מחווני איתות דינמיים. הצבע הכהה שנבחר לרכב המבחן מעלים חלק מהאלמנטים העיצוביים אך בצבעים בהירים או נועזים נראית אאודי A1 נהדר.

 

אאודי A1אאודי A1

 

תא הנוסעים חולק לא מעט אלמנטים עם האחיות הגדולות, ובעיקר בולטים המסכים המרשימים ופתחי המיזוג של הנוסע הנראים מחוברים. המראה הכללי הייטקי אך גם מעט עמוס, בניגוד למקובל באאודי. הבחירה בגוונים כהים פוגמת מעט ברושם תא הנוסעים. המסך המרכזי הגדול ופקדי בקרת האקלים הנאים פונים אל עבר הנהג ותחתם אורגן פקדים נוסף שכלל ברכב המבחן פקדי דמה רבים.

 

אאודי A1אאודי A1

 

הקונסולה שבין המושבים פשוטה למדי, ובדומה לאחיות הגדולות מארחת חוגה שאחראית על עוצמת השמע וגם על מעבר בין שירים ותחנות רדיו - כמה פשוט, ככה נוח. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי עם מסגרת מודגשת אליה מחוברים פתחי המיזוג של הנהג. לוח המחוונים נראה מצויין ומציג את האינפורמציה באופן נאה, ייחודי וברור, בלי לסבך את הנהג. ההגה נאה ובעיצוב מינימליסטי אך כולל פקדי דמה מאכזבים. איכות החומרים טובה אך למעט דיפון דמוי אלומיניום נאה ואיכותי, היא אינה מתעלה על המקובל בקרב האחיות לקבוצת פולקסווגן. איכות ההרכבה ללא דופי.

 

אאודי A1אאודי A1

 

קל להיכנס פנימה דרך הדלתות הקדמיות, אך משם צונחים אל המושבים הנמוכים שהמסעד התחתון בהם נוטה מטה בחדות. הדבר מעט מעייף בנסיעות ארוכות ועשוי להקשות על היציאה מהרכב. אפשרויות הכוונון בסיסיות אך מאפשרות למצוא תנוחת נהיגה נוחה. מפתח הדלתות האחוריות קטן והכניסה למושב האחורי אינה נוחה. מרווח הברכיים אינו נדיב אך מרווח הראש מפתיע לטובה. שני נוסעים בוגרים יוכלו להסתדר במושב האחורי מבלי להשמיע קולות מחאה.

 

הנדסת האנוש עשויה להיות מעט מאתגרת. ההגה למשל מציג היצע פקדים מינימליסטי לשליטה במערכת השמע ובתפריטי מחשב הדרך. רוצים לדלג לשיר הבא בלחיצת כפתור על ההגה? אי אפשר. צריך לדפדף ברשימה בעזרת הגלגלת ואז לבחור את השיר שרציתם בלחיצה על הגלגלת. גם התפריטים במערכת השמע מעט סבוכים אך המסך ברור ומגיב היטב ובמהירות. פתחי המיזוג של הנהג מקפיאים בעיקר את הידיים, ואילו פקד האורות המוכר הוחלף בלחצן אחד שמחליף בין אורות כבויים, אוטומטיים או דולקים, ועשוי לבלבל.

 

אאודי A1אאודי A1

 

אאודי A1 לא מציעה פתרונות אחסון משוכללים. התא בתחתית הקונסולה המרכזית שימושי, מחזיקי הכוסות נמצאים מעט מאחור אך עדיין נוחים לשימוש, ומשענת היד נוחה ומתכווננת אך התא מתחתיה סמלי בלבד. התאים בדלתות אינם גדולים אך מתוכננים היטב, כך גם תא הכפפות. התאים שמתחת למושבים הקדמיים אמנם קטנים אך מאפשרים אחסון נסתר לפריטים חשובים. ציפיותינו לתאים מדופנים בגומי מבודד התבדו. תא המטען בנפח 335 ליטרים וכולל רצפה מתכווננת. קיפול המושב האחורי וקיבוע הרצפה במצב הגבוה יוצרים רצפה שטוחה ומשטח הטענה גדול ושימושי. גובה שפת הטענה בינוני ומפתח דלת רחב מאפשרים נוחות העמסה טובה לתא המטען.

 

אאודי A1אאודי A1

 

שיטוט עירוני באאודי A1 מתבצע בקלות. המימדים הקומפקטיים שקופים לנהג ושדה הראיה מוצלח לכל הכיוונים למרות קורות קדמיות עבות ומסיביות. מראות הצד אינן גדולות במיוחד אך מכסות שטח רחב ומסייעות להתמצאות בשטח. חסרונה של מצלמת רוורס במכונית כה יקרה תמוהה.

 

המתלים הנוקשים מייצרים נסיעה שאינה חוסכת את תוואי הכביש מהנהג ומהנוסעים, אך נדיר מאוד להיתקל במהמורה שתגרום לסגירת מתלה ותזעזע את תא הנוסעים. מחוץ לעיר המתלים הנוקשים דואגים לריסון הולם של תנודות המרכב והרגשה של נסיעה במכונית איכותית ובוגרת. בניגוד למכוניות קטנות אחרות, לא הורגשו קפיצות ונדנודים בכבישים גליים. בידוד רעשי המנוע מוצלח, בידוד רעשי הרוח טוב, ואילו בידוד רעשי הכביש אינו מצטיין כך שרעשי הצמיגים נשמעו היטב, במיוחד בכבישים משובשים.

 

ביצועים

 

אאודי A1 התייצבה למבחן הדרכים עם מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר בהספק 116 כ"ס ומומנט מכובד של 20.4 קג"מ. בשידוך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים מתקבלים ביצועים זריזים. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 9.4 שניות על פי נתוני היצרן ונמשכה 9.5 שניות במדידות שלנו. המהירות המרבית עומדת על 203 קמ"ש.

 

אאודי A1אאודי A1

 

יחידת הנעה זו מוכרת לנו היטב ממפגשים קודמים, אך הפעם היא הרגישה חיה וזריזה במיוחד. היציאה מהמקום מתונה למדי אך ברגע שמגיעים לשיא המומנט ב- 2,000 סל"ד, מתקבלת משיכה החלטית. זמינות הכוח מצויינת והביצועים טובים מאוד. צליל המנוע הייחודי מוחרש היטב וכמעט אינו נשמע, גם רעידות לא הורגשו כלל. תיבת ההילוכים המוכרת זכתה לכיול מוצלח מאוד והפגינה פעולה רהוטה ונטולת רעידות ושיהוקים.

 

אאודי A1 מציגה התנהגות כביש בוגרת מאוד אך אינה מרגשת. רמות האחיזה גבוהות, המכונית לופתת את הכביש היטב ושומרת באדיקות על קו הפניה הנבחר. המתלים הקשיחים וקצרי המהלך תורמים להפחתה מהותית של רכינת המרכב, מה שמאפשר תקיפת פיתולים במהירות גבוהה יותר. העברות משקל מהירות בניסיון לייצר פרובוקציה לא ריגשו את האאודי הקטנה ולכל היותר הורגש הידוק קל של קו הפניה. ההגה מהיר וחד אך משקלו קל מהרצוי והתקשורת מעורפלת. הבלמים הציגו תגובה מהירה ונשיכה חזקה. מהלך הדוושה לינארי ומאפשר לנהג לבחור את מינון הבלימה הרצוי.

 

אאודי A1אאודי A1

 

צריכת דלק

 

במבחן הדרכים שלנו נמדדה צריכת דלק של 16.5 ק"מ לליטר. הנתון אמנם רחוק מנתון היצרן העומד על 20.8 ק"מ לליטר אך מדובר בצריכת דלק חסכונית לכל הדעות. דרגת הזיהום הינה 9 מתוך 15.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

אמינות רכבי אאודי נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Cosumer Reports לשנת 2019 דורגה אאודי במקום השביעי מתוך 28 יצרנים עם ירידה של 3 מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה אאודי במקום השמיני מתוך 32 יצרנים בארה"ב ואילו רק במקום ה- 21 מתוך 23 יצרנים בגרמניה.

 

אאודי A1אאודי A1

 

אאודי A1 משווקת בישראל עם אחריות יצרן ל- 3 שנים ללא הגבלת ק"מ. את מחירי הטיפולים והחלפים טרם קיבלנו מהיבואנית צ'מפיון מוטורס והם אינם מפורסמים באינטרנט. עלות ביטוח חובה עומדת על כ- 1,800 ₪ ועלות הביטוח המקיף עומדת על כ- 6,000 ₪ לכל נהג מגיל 21 עם ותק נהיגה של 3 שנים ועבר נקי מתביעות ושלילות רישיון. אאודי A1 בגרסה הנבחנת ניצבת בקבוצת רישוי 5 בה מחיר אגרת הרישוי השנתית עומד על 2,412 ₪.

 

בטיחות

 

אאודי A1 טרם נבחנה במבחני הריסוק של ארגון Euro Ncap אך אחיותיה סיאט איביזה ופולקסווגן פולו כבר נבחנו וזכו לציון מרבי של 5 כוכבים מתוך 5. מפרט אבזור הבטיחות מסמן וי על פריטי החובה וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, ומערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה. מרכב פרימיום הציפייה היא למפרט עשיר יותר עם פריטים כגון בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים, אך אלה מוצעים רק כאופציה בתוספת תשלום לא מבוטלת. דירוג אבזור הבטיחות עומד על 5 מתוך 8.

 

אאודי A1אאודי A1

 

תמורה למחיר

 

אאודי A1 משווקת בישראל עם מנוע 1.0 ליטר במחיר של החל מ- 149,000 ₪ ומנוע 1.5 ליטרים במחיר של החל מ- 169,000 ₪. מפרט האבזור הבסיסי צנוע וכולל מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8.8 אינץ' ותמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, לוח מחוונים דיגיטלי, חיישני אור וגשם, וחישוקים קלים בקוטר 16 אינץ'.

 

חבילת קומפורט מוצעת תמורת 8,900 ₪ וכוללת מפתח חכם, חיישני חניה מקוריים מאחור, מראות צד מונעות סנוור עם חימום וקיפול חשמלי, ובקרת אקלים דו אזורית. חבילת סטייל מוצעת תמורת 14,000 ₪ וכוללת פנסים קדמיים ואחוריים עם תאורת לד מלאה, צביעה דו-גונית, שמשות אחוריות כהות, וחיפוי דמוי עור למשענות היד ובלם החניה.

 

אאודי A1אאודי A1

 

חבילת אפיק מוצעת תמורת סכום אסטרונומי העומד על 65,000 ₪ וכוללת את אבזור 2 החבילות הקודמות ובנוסף חבילת עיצוב חיצונית ספורטיבית בצביעה דו-גונית, מערכת שמע עם מגבר ו- 8 רמקולים, מושבי ספורט קדמיים, דיפוני אלומיניום, תקרה שחורה, ספוילר אחורי, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ' בצביעה דו-גונית. אם תבחרו את הגרסה החזקה והמאובזרת ביותר בהיצע, תתבקשו לשלם 234,000 ₪ עבור מכונית סופר מיני.

 

אאודי A1 נהנית מנוכחות כמעט בלעדית בקטגוריית הפרימיום סופר מיני. אלפא מיטו כבר ותיקה ואינה מהווה תחרות אמיתית, ואילו מיני קופר פונה לקהל קצת אחר. האאודי הקטנה במשפחה לא מביישת את הפירמה ומפגינה ביצוע מרשים מאוד למכונית קטנה. היא מתהדרת בעיצוב ייחודי, יחידת הנעה זריזה והתנהגות כביש חדה ומאוזנת. הדור החדש מציג עליית מחיר משמעותית ביחס לקודמו עם מפרט אבזור בסיסי ותוספות אבזור המוצעות בסכומים גבוהים מדי, על כן נתקלת אאודי A1 בבעיה בסעיף התמורה למחיר.

 

אאודי A1 1.0 קומפורט סטייל
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 999 סמ"ק
הספק מרבי משולב 116/5,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.4/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,029 מ"מ
רוחב כללי 1,740 מ"מ
גובה כללי 1,409 מ"מ
בסיס גלגלים 2,563 מ"מ
מיכל דלק 40 ליטרים
נפח תא מטען

335 ליטרים

משקל עצמי 1,200 ק"ג
מהירות מרבית 203 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.4 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 20.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 16.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 9 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחנה
רמת אבזור בטיחותי

5 (מתוך 8)

מחיר

171,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים בכבישי היבשת הקלאסית. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריק

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק