מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

 

מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

תגיות | יוקרה, מרצדס, S ארוך

"אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה.

 

מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד
יתרונות נוחות, בטיחות, יוקרה, מערכת הנעה
חסרונות כושר תמרון

 

מרצדס S קלאס 2019מרצדס S קלאס 2019

 

מרצדס S קלאס מהווה שם נרדף למכונית פאר. היא הסיעה ומסיעה שועי עולם ואנשים שהממון נמצא בכיסם. מרצדס S קלאס מעוררת עניין רב בעיתונות הרכב, היות והיא מהווה הצצה אל טכנולוגיות חדשות אשר יחלחלו לאחר כמה דורות אל המשפחתית שלנו. היא זו שהייתה ראשונה להציג כריות אוויר, ABS, ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית.

 

כלת המבחן הינה גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e לאחר מתיחת פנים שמחירה עומד על 899,900 ₪.

 

עיצוב ונוחות

 

מרצדס S קלאס מציגה עיצוב שמרני, מכובד ובעל נוכחות רבה המתקבלת בין היתר בחסות ממדי ענק. בגרסתה האורכה הנבחנת אורכה נמתח לכדי 5,255 מ"מ, רוחבה 2,130 מ"מ, גובהה 1,494 מ"מ, ובסיס גלגליה באורך 3,165 מ"מ. לא תמצאו כאן אלמנטים עיצוביים חדשניים או מסעירים, אך התוצאה הסופית יפה ואלגנטית. ככה בדיוק צריכה להראות מכונית שרד אולטימטיבית. החזית משדרת עוצמה בזכות צמד גופי תאורה גדולים, שבכה קדמית בוהקת, וסמל המותג המתנוסס על מכסה המנוע. מהצד בולט קו פרופיל אלגנטי ונקי. מאחור בולט קו כתפיים רחב ופסי כרום רוחביים בתחתית הפגוש ובמרכז דלת תא המטען, במטרה להדגיש את רוחבה של המכונית.

 

מרצדס S קלאס 2019מרצדס S קלאס 2019

 

הנהג והנוסעים נהנים משפע פאר במרצדס S קלאס. העיצוב מוכר מדגמי הסלון החדשים של המותג וכולל לוח מחוונים דיגיטלי המתחבר עם צג מערכת המולטימדיה, שניהם בגודל 12.3 אינץ' עם רזולוציה וגרפיקה מהטובות שבנמצא. תחתם חולש פנל עץ מהמם התוחם את המפלס הראשון וכולל שעון אנלוגי אלגנטי ופתחי מיזוג עגולים המעוצבים בצורה אלגנטית כל כך. אפילו הכפתורים לסגירת פתחי האוורור איכותיים למראה ולמגע. במורד הקונסולה נמצאת מגירת אחסון הכוללת תא לסמארטפון וצמד מחזיקי כוסות. בין המושבים פקדי מערכת השמע, בורר מצבי נהיגה, וכן משטח מגע וחוגה לשליטה על שלל המערכות דרך המסך המרכזי. כמו כן, ניתן לתפעל שלל מערכות באמצעות פקדים על גלגל ההגה ביניהם משטחי מגע קטנים ורב שימושיים. מתג ההתנעה מעוצב למשעי וכולל תאורה דינמית המהבהבת ברכות ומסמנת לנהג ללחוץ על מנת להתניע.

 

החומרים, גם במקומות הרחוקים מהיד ומהעין, הינם מן המעלה הראשונה. איכות הגימור וההרכבה ללא דופי. חלקו העליון של הדשבורד והדלתות עטוי עור אך ההקפדה על האיכות באה לידי ביטוי גם בפרטים הקטנים. בתוך כיסי האחסון בדלתות ניתן למצוא קטיפה רכה, השטיחים רכים וממש מזמינים, המראה המרכזית נטולת מסגרת, וסוככי השמש כוללים סוכך נוסף להצללה חזיתית וצידית יחד.

 

הנדסת האנוש היא אות למופת. תפעול המערכות הרבות אינטואיטיבי וקליל בצורה מפתיעה, תוך 20 דקות של חיטוט רנדומלי בפקקים, מצאתי עצמי מתמצא בתפעול מצלמות ה- 360 מעלות, הרמת המרכב באמצעות מתלי האוויר, בחירת העיסוי למושב, קיפול הוילון האחורי החשמלי, תפעול מערכת מצבי הרוח, ועוד עשרות אפשרויות ופיצ'רים שקצרה היריעה מלפרטם. מערכת שמע מבית ברומייסטר עם 13 רמקולים, אחראית על חוויה ווקאלית מדהימה ומספקת צליל נקי ופיזור קול מושלם.

 

מרצדס S קלאס 2019מרצדס S קלאס 2019

 

כשיורד הלילה, תא הנוסעים המדהים מתהדר גם בתאורת אווירה עשירה עם 64 גוונים שונים, החולשת לאורך התא והופכת אותו למקום מושלם לשהיה. אם נחפש על מה להתלונן ונרד לפרטים, נמצא שחלק מהפקדים וממסגרות הכרום, עשויים פלסטיק דמוי אלומיניום ומגע עימם מותיר תחושה מעט פחות איכותית. תא האחסון שמתחת למשענת היד, אמנם מציג פטנט נוח, נפתח הצידה משני צידיו וכולל דיפון איכותי ומשטח טעינה אלחוטית, אך חסר עומק ומוגבל מבחינת אחסון.

 

מרצדס S קלאס, במיוחד בגרסאות הארוכות LWB בעלות בסיס הגלגלים הארוך כמו בגרסה הנבחנת, נועדה לשרת לקוחות הנוהגים לשבת במושב האחורי ברוב הנסיעות. בהתאם לכך, הותקנו מאחור צמד כורסאות רכות ומפנקות, בעלות כיוונון חשמלי. לנוסע החשוב בכורסא הימנית, אפשרות שליטה על מושב הנוסע הקדמי לצורך הזחתו קדימה ויצירת מרווח ברכיים נדיר המאפשר למתוח רגליים אחרי יום מעייף. כמו כן, ניתן לשלוט על הוילונות החשמליים וחלון הגג האחורי. עוד ניתן למצוא מאחור שליטה נפרדת על מערכת בקרת האקלים המפוצלת לארבע אזורים, צמד שקעי USB, ומחזיקי גביעים (לא כוסות חלילה!). אם זה לא מספיק, מולבשות על משענות הראש כריות נוצות רכות ומפנקות, כך שהנוסע המכובד יוכל להשכיב את מושבו, לסגור את הווילונות, וליהנות מתחושת מחלקה ראשונה מושלמת הודות למרווח, נוחות, שקט, ואיכות נסיעה שאין שניה לה.

 

מרצדס S קלאס 2019מרצדס S קלאס 2019

 

המושבים הקדמיים גם הם מהטובים שבנמצא. פרט להיותם נוחים בצורה מדהימה ומעוצבים בצורה לא פחות מרשימה, הם מחוממים, מקוררים, ובעלי כיוונון חשמלי עם זכרונות לכל זווית אפשרית. תוכלו לכוון את קשיחות תמיכת הגב התחתון והשכמות ולבחור את רמת התמיכה בירכיים ובצלעות. בנוסף, המושבים בעלי מערכת תמיכה דינמית המהדקת את תמיכת הצד בעת פניה. ישנן מכוניות חדשות עם פחות פיצ'רים מאשר המושבים הללו לבדם!

 

תא המטען בנפח 410 ליטרים בלבד עקב אכלוס הסוללות. פתיחתו וסגירתו חשמליים כמובן, הוא מדופן בלבד איכותי ואפילו מוטות דלת התא מחופים בפלסטיק איכותי. פתח הטעינה רחב ושפת הטעינה נמוכה לטובת העמסת מטען נוחה. ברצפתו נמצא כבל טעינה למערכת הפלאג-אין הייבריד.

 

ישיבה בכורסת הנהג מקרבת את המושב וההגה לתנוחת הישיבה השמורה בזכרון. הדלת נסגרת בסגירת ואקום, והזיגוג הכפול משלים בידוד מוחלט מהעולם שבחוץ. חיבור אבזם חגורת הבטיחות ממשיך בהידוק אוטומטי של החגורה, וכעת ניתן לשלב לדרייב ולצאת לדרך. תחילת התנועה חרישית לחלוטין הן בזכות הבידוד והן בזכות המנוע החשמלי הפועל לבדו. הנסיעה בעיר במצב קומפורט מגלה נוחות נסיעה הקרובה לשלמות. מתלי האוויר האדפטיבים מרחפים מעל שיבושים ושברים, ויחד עם בידוד רב שכבתי ומושבים מעולים, מתקבלת נוחות נסיעה מהטובות שבנמצא.

 

מרצדס S קלאס 2019מרצדס S קלאס 2019

 

מרצדס S קלאס רושמת לזכותה את העברת הפקק הקלילה ברוב שנות נהיגתי. הפעלת מערכת בקרת השיוט האדפטיבית עם מנגנון הזחילה בפקקים, בחירת עיסוי וקירור המושב, יחד עם ניגון שיר אהוב במערכת השמע הנדירה, הפכה את הנהיגה בפקק ממסע מעייף ומטיש לנסיעה ארוכה אך נעימה. שברים חדים ואכזריים מוכיחים שעוד לא נולדו המתלים שיוכלו להתמודד עם איכות סלילה גרועה, אך גם אלו מרוסנים, מסוננים ומצליחים להחדיר אל תא הנוסעים רק מעט מאכזריותם. בכל תוואי דרך שאינו כולל אספלט מחפיר, מספקת ספינת הדגל של מרצדס ריסון ושיכוך מושלמים, היא פשוט מגהצת את פני הכביש. יציאה אל הכביש המהיר וכביש 6 מחמיאה אף יותר לספינה הגרמנית. בידוד רעשי הכביש והרוח אבסולטיים. נוסעי המושב האחורי יכולים לנמנם על כרית הנוצות או לדבר ביניהם בנינוחות מרגיעה.

 

חייבים להתלונן על משהו, אז בגרסה הארוכה הכוללת מידות של לימוזינה מכווצת, לא ניתן לצפות לכושר תמרון עירוני זריז. נסיעה ברחובות צרים דורשת האטת קצב ושימת לב למכשולים בצידי הרכב. עם זאת, מצלמות 360 מעלות ומצלמת ראיית לילה הפועלת עד מהירות 20 קמ"ש, מסייעות מאוד בתמרונים שונים ובמעברים צרים. שדה הראיה מעולה ביחס למידות המרכב.

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה ההיברידית של מרצדס S560e כוללת מנוע טורבו בנזין V6 בנפח 3.0 ליטרים ומנוע חשמלי המפיקים יחד הספק משולב של 479 כ"ס ומומנט של 71 קג"מ. הכוח האדיר עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת 9 הילוכים אוטומטית ומאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.0 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. סוללה נטענת בקיבולת 13.5 קוט"ש מספקת טווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ לפי הצהרת היצרן או 35 ק"מ בערך בתנאי העולם האמיתי.

 

מרצדס S קלאס 2019מרצדס S קלאס 2019

 

הביצועים לא יביישו שום מכונית ספורט, אך מעבר לנתונים המרשימים על הנייר, השקט והקלילות בה מועבר הכוח אל האספלט מרשימים ביותר. יחידת ההנעה חלקה וחרישית עם מומנט בשרני המתקבל בסל"ד נמוך ומבטל את השהיית הטורבו, כך שלכל אורך קשת הסל"ד זמין כוח מתפרץ שמעיף קדימה בעוצמה את המרצדס הכבדה על כל 2,215 קילוגרמיה. הנוסעים מאחור ירגישו כמו במטוס מנהלים, כשהם נדבקים אל כורסאות המחלקה הראשונה ומביטים בנוף הטס דרך חלונות הצד. מצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה משפר את התאוצות החזקות ממילא.

 

בכביש המתפתל ממשיכה מרצדס S קלאס להציע נינוחות מרשימה, במיוחד במצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה אשר מקשיח את המתלים האדפטיביים. זוויות הגלגול מתונות, היכולת הדינמית גבוהה, ותמיכת הצד האקטיבית במושבים אינה סתם גימיק ומסייעת בתמיכת גוף הנהג.

 

גם מיטב הטכנולוגיה אינה יכולה להתגבר לחלוטין על חוקי הפיזיקה. עם משקל יבש של 2,215 ק"ג ומימדי ענק, מרצדס S קלאס בגרסה זו אינה מצליחה להתכווץ סביב הנהג ומרגישה גדולה ומגושמת כפי שהיא. אחיזת הכביש גבוהה וההתנהגות משרה בטחון רב, אך לחיצת השלדה בכביש טכני מרגישה כל כך לא לעניין, מה שמביא את הנהג לחזור לנהיגה מנהלתית ומהנה בדרכה הייחודית של מרצדס S קלאס.

 

מרצדס S קלאס 2019מרצדס S קלאס 2019

 

הבלמים טובים אך כמו ברכבים היברידיים רבים סובלים מתחושה עצית מוזרה וחוסר תקשורת מדוושת הבלם כמו גם מחוסר נשיכה בנהיגה דינמית. עם מסה של למעלה מ- 2.2 טונות והספק של כמעט 480 כ"ס, יזדקק נהג המרצדס לבלמים חזקים יותר בנהיגה תובענית. סביר להניח שהנושא מטופל בגרסאות הביצועים המיועדות לכך.

 

צריכת דלק

 

למרצדס S560e טווח נסיעה חשמלי ריאלי של 35 ק"מ כאשר הסוללה טעונה במלואה. לאחר מכן מתקבלת צריכת דלק ממוצעת של 9.5 ק"מ ליטר. מיכל דלק בנפח 70 ליטרים, יספק טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים, בנוסף לאותם 35 ק"מ חשמליים. בהתחשב בביצועים ובמשקל הרב, מדובר בצריכת דלק חסכונית למדי. טעינה תכופה של הסוללה תסייע בקבלת נתון עדיף לאין שיעור. דרגת זיהום האוויר היא ברמה 2 מתוך 15 נכון לחודש מרץ 2019 (לפני עדכון נוסחת המס הירוק).

 

עלויות אחזקה

 

אמינות רכבי מרצדס נחשבת בינונית-נמוכה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2019 דורגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 28 יצרנים עם ירידה של 6 מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018. מרצדס S קלאס משווקת עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית כלמוביל.

 

מרצדס S קלאס 2019מרצדס S קלאס 2019

 

בטיחות

 

ארגון Euro Ncap טרם בחן רכבים מקטגוריית רכבי הפאר אליה משתייכת מרצדס S קלאס, אך סביר שאם תיבחן תזכה לציון מעולה.

 

אבזור הבטיחות כולל ארסנל רחב של מערכות ביניהן ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, ניטור שטחים מתים, התרעה בפני תנועה צולבת מאחור, מערך מצלמות חניה היקפי, מערכת PRE SAFE לזיהוי מוקדם של מצבי חירום והכנת תא הנוסעים לפגיעה בלתי נמנעת, עמעום אורות אוטומטי, ומערכת להתרעה על עייפות הנהג. מעבר לכך ישנם גם צמיגי אל תקר, ומכסה מנוע מתרומם להפחתת עוצמת הפגיעה בהולך רגל.

 

תמורה למחיר

 

מרצדס LWB S560e ברמת אבזור אולטימייט אסנס הנבחנת, תועבר לבעלותכם תמורת 899,900 ₪. רשימת אבזור הנוחות ארוכה וכוללת בין היתר גג פנורמי חשמלי, סגירת ואקום לדלתות, וילונות גלילה חשמליים, וילון אחורי חשמלי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זכרונות, חימום, קירור, עיסוי, ותמיכה דינמית, מושבים אחוריים בעלי כיוונון חשמלי, מצלמות 360 מעלות, מערכת שמע מבית ברומייסטר עם 13 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי, צג מולטימדיה ולוח מחוונים דיגטלי בגודל 12.3 אינץ', תאורת אווירה פנימית עם 64 גוונים, בקרת אקלים ארבע אזורית עם שליטה נפרדת לכורסאות האחוריות, פקדי העברת הילוכים מגלגל ההגה, ריפודי עור, דיפוני עץ, מתלי אוויר אדפטיביים, פנסי LED מלא מלפנים ומאחור, וחישוקי 19 אינץ'.

 

מרצדס S קלאס כבר אינה מכונית צעירה. הדור הנוכחי והשישי במספר איתנו עוד משנת 2013 וזכה למתיחת פנים בשנה שעברה. למרות גילה המתקדם, מציגה מרצדס S קלאס תצוגת תכלית טכנולוגית, ממשק אדם-מכונה אינטואיטבי, איכות נסיעה מהגבוהות בעולם הרכב, ומוניטין של רכב יוקרה קלאסי. לא בכדי קנתה לעצמה ספינת הדגל של המותג הנחשב את תואר מכונית הנוסעים הטובה בעולם. הודות ליחידת הנעה היברידית נטענת ומיסוי מופחת, מוצעת (בינתיים) גרסת S560e במחיר מציאה ביחס לתמורה, הנמוך במאות אלפי שקלים מגרסאות הבנזין המקבילות.

 

מרצדס S560 e פלאג-אין 3.0 ליטרים אוטומט
מנוע טורבו בנזין V6 בנפח 2,996 סמ"ק ומנוע חשמלי PHEV
הספק מרבי משולב 479 כ"ס
מומנט מרבי משולב 71 קג"מ
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 9 הילוכים
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 5,255 מ"מ
רוחב כללי 2,130 מ"מ
גובה כללי 1,494 מ"מ
בסיס גלגלים 3,165 מ"מ
מיכל דלק 70 ליטרים
נפח תא מטען

410 ליטרים

משקל עצמי 2,215 ק"ג
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 5.0 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) לא נתון
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap לא נבחנה
מחיר

899,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,