מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

 

מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

תגיות | יוקרה, מרצדס, S ארוך

"אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה.

 

מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד
יתרונות נוחות, בטיחות, יוקרה, מערכת הנעה
חסרונות כושר תמרון

 

מרצדס S קלאס 2019מרצדס S קלאס 2019

 

מרצדס S קלאס מהווה שם נרדף למכונית פאר. היא הסיעה ומסיעה שועי עולם, אנשים שהממון נמצא בכיסם. מרצדס S קלאס מעוררת עניין רב בעיתונות הרכב, היות והיא מהווה הצצה אל טכנולוגיות חדשות אשר יחלחלו לאחר כמה דורות אל המשפחתית שלנו. היא זו שהייתה ראשונה להציג כריות אוויר, ABS, ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית.

 

כלת המבחן הינה גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e לאחר מתיחת פנים שמחירה עומד על 899,900 ₪.

 

עיצוב ונוחות

 

מרצדס S קלאס מציגה עיצוב שמרני, מכובד ובעל נוכחות רבה המתקבלת בין היתר בחסות ממדי ענק. אורכה נמתח לכדי 5,255 מ"מ, רוחבה 2,130 מ"מ, גובהה 1,494 מ"מ, ובסיס גלגליה באורך 3,165 מ"מ. לא תמצאו כאן אלמנטים עיצוביים חדשניים או מסעירים, אך התוצאה הסופית יפה ואלגנטית. ככה בדיוק צריכה להראות מכונית שרד אולטימטיבית. החזית משדרת עוצמה בזכות צמד גופי תאורה גדולים, שבכה קדמית בוהקת, וסמל המותג המתנוסס על מכסה המנוע. מהצד בולט קו פרופיל אלגנטי ונקי. מאחור בולט קו כתפיים רחב ופס כרום רוחבי בתחתית הפגוש ובמרכז דלת תא המטען, במטרה להדגיש את רוחבה של המכונית.

 

מרצדס S קלאס 2019מרצדס S קלאס 2019

 

הנהג והנוסעים נהנים משפע פאר במרצדס S קלאס. העיצוב מוכר מדגמי הסלון העכשווים של המותג וכולל לוח מחוונים דיגיטלי המתחבר עם צג מערכת המולטימדיה, שניהם בגודל 12.3 אינץ' עם רזולוציה וגרפיקה מהטובות שבנמצא. תחתם חולש פנל עץ מהמם התוחם את המפלס הראשון וכולל שעון אנלוגי אלגנטי ופתחי מיזוג עגולים המעוצבים בצורה אלגנטית כל כך. אפילו הכפתורים לסגירת פתחי האוורור איכותיים למראה ולמגע. במורד הקונסולה נמצאת מגירת אחסון הכוללת תא לסמארטפון וצמד מחזיקי כוסות. בין המושבים פקדי מערכת השמע, בורר מצבי נהיגה, וכן משטח מגע וחוגה לשליטה על שלל המערכות דרך המסך המרכזי. כמו כן, ניתן לתפעל שלל מערכות באמצעות פקדים על גלגל ההגה ביניהם משטחי מגע קטנים ורב שימושיים. מתג ההתנעה מעוצב למשעי וכולל תאורה דינמית המהבהבת ברכות ומסמנת לנהג ללחוץ על מנת להתניע.

 

החומרים, גם במקומות הרחוקים מהיד ומהעין, הינם מן המעלה הראשונה. איכות הגימור וההרכבה ללא דופי. חלקו העליון של הדשבורד והדלתות עטוי עור אך ההקפדה על האיכות באה לידי ביטוי גם בפרטים הקטנים. בתוך כיסי האחסון בדלתות ניתן למצוא קטיפה רכה, השטיחים רכים וממש מזמינים, המראה המרכזית נטולת מסגרת, וסוככי השמש כוללים סוכך נוסף להצללה חזיתית וצידית יחד.

 

הנדסת האנוש היא אות למופת. תפעול המערכות הרבות אינטואיטיבי וקליל בצורה מפתיעה, תוך 20 דקות של חיטוט רנדומלי בפקקים, מצאתי עצמי מתמצא בתפעול מצלמות ה- 360 מעלות, הרמת המרכב באמצעות מתלי האוויר, בחירת העיסוי למושב, קיפול הוילון האחורי החשמלי, תפעול מערכת מצבי הרוח, ועוד עשרות אפשרויות ופיצ'רים שקצרה היריעה מלפרטם. מערכת שמע מבית ברומייסטר עם 13 רמקולים, אחראית על חוויה ווקאלית מדהימה ומספקת צליל נקי ופיזור קול מושלם.

 

מרצדס S קלאס 2019מרצדס S קלאס 2019

 

כשיורד הלילה, תא הנוסעים המדהים מתהדר גם בתאורת אווירה עשירה עם 64 גוונים שונים, החולשת לאורך התא והופכת אותו למקום מושלם לשהיה. אם נחפש על מה להתלונן ונרד לפרטים, נמצא שחלק מהפקדים וממסגרות הכרום, עשויים פלסטיק דמוי אלומיניום ומגע עימם מותיר תחושה מעט פחות איכותית. תא האחסון שמתחת למשענת היד, אמנם מציג פטנט נוח, נפתח הצידה משני צידיו וכולל דיפון איכותי ומשטח טעינה אלחוטית, אך חסר עומק ומוגבל מבחינת אחסון.

 

מרצדס S קלאס, במיוחד בגרסאות LWB בעלות בסיס הגלגלים הארוך, נועדו לשרת לקוחות הנוהגים לשבת במושב האחורי ברוב הנסיעות. בהתאם לכך, הותקנו מאחור צמד כורסאות רכות ומפנקות, בעלות כיוונון חשמלי. לנוסע החשוב בכורסא הימנית, אפשרות שליטה על מושב הנוסע הקדמי לצורך הזחתו קדימה ויצירת מרווח ברכיים נדיר המאפשר למתוח רגליים אחרי יום מעייף. כמו כן, ניתן לשלוט על הוילונות החשמליים וחלון הגג האחורי. עוד ניתן למצוא מאחור שליטה נפרדת על מערכת בקרת האקלים המפוצלת לארבע אזורים, צמד שקעי USB, ומחזיקי גביעים (לא כוסות חלילה!). אם זה לא מספיק, מולבשות על משענות הראש כריות נוצות רכות ומפנקות, כך שהנוסע המכובד יוכל להשכיב את מושבו, לסגור את הווילונות, וליהנות מתחושת מחלקה ראשונה מושלמת הודות למרווח, נוחות, שקט, ואיכות נסיעה שאין שניה לה.

 

מרצדס S קלאס 2019מרצדס S קלאס 2019

 

המושבים הקדמיים גם הם מהטובים שבנמצא. פרט להיותם נוחים בצורה מדהימה ומעוצבים בצורה לא פחות מרשימה, הם מחוממים, מקוררים, ובעלי כיוונון חשמלי עם זכרונות לכל זווית אפשרית. תוכלו לכוון את קשיחות תמיכת הגב התחתון והשכמות ולבחור את רמת התמיכה בירכיים ובצלעות. בנוסף, המושבים בעלי מערכת תמיכה דינמית המהדקת את תמיכת הצד בעת פניה. ישנן מכוניות חדשות עם פחות פיצ'רים מאשר המושבים הללו לבדם!

 

תא המטען בנפח 410 ליטרים בלבד עקב אכלוס הסוללות. פתיחתו וסגירתו חשמליים כמובן, הוא מדופן בלבד איכותי ואפילו מוטות דלת התא מחופים בפלסטיק איכותי. פתח הטעינה רחב ושפת הטעינה נמוכה לטובת העמסת מטען נוחה. ברצפתו נמצא כבל טעינה למערכת הפלאג-אין הייבריד.

 

ישיבה בכורסת הנהג מקרבת את המושב וההגה לתנוחת הישיבה השמורה בזכרון. הדלת נסגרת בסגירת ואקום, והזיגוג הכפול משלים בידוד מוחלט מהעולם שבחוץ. חיבור אבזם חגורת הבטיחות ממשיך בהידוק אוטומטי של החגורה, וכעת ניתן לשלב לדרייב ולצאת לדרך. תחילת התנועה חרישית לחלוטין הן בזכות הבידוד והן בזכות המנוע החשמלי הפועל לבדו. הנסיעה בעיר במצב קומפורט מגלה נוחות נסיעה הקרובה לשלמות. מתלי האוויר האדפטיבים מרחפים מעל שיבושים ושברים, ויחד עם בידוד רב שכבתי ומושבים מעולים, מתקבלת נוחות נסיעה מהטובות שבנמצא.

 

מרצדס S קלאס 2019מרצדס S קלאס 2019

 

מרצדס S קלאס רושמת לזכותה את העברת הפקק הקלילה ברוב שנות נהיגתי. הפעלת מערכת בקרת השיוט האדפטיבית עם מנגנון הזחילה בפקקים, בחירת עיסוי וקירור המושב, יחד עם ניגון שיר אהוב במערכת השמע הנדירה, הפכה את הנהיגה בפקק ממסע מעייף ומטיש לנסיעה ארוכה אך נעימה. שברים חדים ואכזריים מוכיחים שעוד לא נולדו המתלים שיוכלו להתמודד עם איכות סלילה גרועה, אך גם אלו מרוסנים, מסוננים ומצליחים להחדיר אל תא הנוסעים רק מעט מאכזריותם. בכל תוואי דרך שאינו כולל אספלט מחפיר, מספקת ספינת הדגל של מרצדס ריסון ושיכוך מושלמים, היא פשוט מגהצת את פני הכביש. יציאה אל הכביש המהיר וכביש 6 מחמיאה אף יותר לספינה הגרמנית. בידוד רעשי הכביש והרוח אבסולטיים. נוסעי המושב האחורי יכולים לנמנם על כרית הנוצות או לדבר ביניהם בנינוחות מרגיעה.

 

חייבים להתלונן על משהו, אז עם מידות של לימוזינה מכווצת, לא ניתן לצפות לכושר תמרון עירוני זריז. נסיעה ברחובות צרים דורשת האטת קצב ושימת לב למכשולים בצידי הרכב. עם זאת, מצלמת 360 מעלות ומצלמת ראיית לילה הפועלת עד מהירות 20 קמ"ש, מסייעות מאוד בתמרונים שונים ובמעברים צרים. שדה הראיה מעולה ביחס למידות המרכב.

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה ההיברידית של מרצדס S560e כוללת מנוע טורבו בנזין V6 בנפח 3.0 ליטרים ומנוע חשמלי המפיקים יחד הספק משולב של 479 כ"ס ומומנט של 71 קג"מ. הכוח האדיר עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת 9 הילוכים אוטומטית ומאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.0 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. סוללה נטענת בקיבולת 13.5 קוט"ש מספקת טווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ לפי הצהרת היצרן או 35 ק"מ בערך בתנאי העולם האמיתי.

 

מרצדס S קלאס 2019מרצדס S קלאס 2019

 

הביצועים לא יביישו שום מכונית ספורט, אך מעבר לנתונים המרשימים על הנייר, השקט והקלילות בה מועבר הכוח אל האספלט מרשימים ביותר. יחידת ההנעה חלקה וחרישית עם מומנט בשרני המתקבל בסל"ד נמוך ומבטל את השהיית הטורבו, כך שלכל אורך קשת הסל"ד זמין כוח מתפרץ שמעיף קדימה בעוצמה את המרצדס הכבדה על כל 2,215 קילוגרמיה. הנוסעים מאחור ירגישו כמו במטוס מנהלים, כשהם נדבקים אל כורסאות המחלקה הראשונה ומביטים בנוף הטס דרך חלונות הצד. מצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה משפר את התאוצות החזקות ממילא.

 

בכביש המתפתל מרצדס S קלאס ממשיכה להציע נינוחות מרשימה, במיוחד במצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה אשר מקשיח את המתלים האדפטיביים. זוויות הגלגול מתונות, היכולת הדינמית גבוהה, ותמיכת הצד האקטיבית במושבים אינה סתם גימיק ומסייעת בתמיכת גוף הנהג.

 

גם מיטב הטכנולוגיה אינה יכולה להתגבר לחלוטין על חוקי הפיזיקה. עם משקל יבש של 2,215 ק"ג ומימדי ענק, מרצדס S קלאס בגרסה זו אינה מצליחה להתכווץ סביב הנהג ומרגישה גדולה ומגושמת כפי שהיא. אחיזת הכביש גבוהה וההתנהגות משרה בטחון רב, אך לחיצת השלדה בכביש טכני מרגישה כל כך לא לעניין, מה שמביא את הנהג לחזור לנהיגה מנהלתית ומהנה בדרכה הייחודית של מרצדס S קלאס.

 

מרצדס S קלאס 2019מרצדס S קלאס 2019

 

הבלמים טובים אך כמו ברכבים היברידיים רבים סובלים מתחושה עצית מוזרה וחוסר תקשורת מדוושת הבלם כמו גם מחוסר נשיכה בנהיגה דינמית. עם מסה של למעלה מ- 2.2 טונות והספק של כמעט 480 כ"ס, יזדקק נהג המרצדס לבלמים חזקים יותר בנהיגה תובענית. סביר להניח שהנושא מטופל בגרסאות הביצועים המיועדות לכך.

 

צריכת דלק

 

למרצדס S560e טווח נסיעה חשמלי ריאלי של 35 ק"מ כאשר הסוללה טעונה במלואה. לאחר מכן מתקבלת צריכת דלק ממוצעת של 9.5 ק"מ ליטר. מיכל דלק בנפח 70 ליטרים, יספק טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים, בנוסף לאותם 35 ק"מ חשמליים. בהתחשב בביצועים ובמשקל הרב, מדובר בצריכת דלק חסכונית למדי. טעינה תכופה של הסוללה תסייע בקבלת נתון עדיף לאין שיעור. דרגת זיהום האוויר היא ברמה 2 מתוך 15 נכון לחודש מרץ 2019 (לפני עדכון נוסחת המס הירוק).

 

עלויות אחזקה

 

אמינות רכבי מרצדס נחשבת בינונית-נמוכה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2019 דורגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 28 יצרנים עם ירידה של 6 מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018. מרצדס S קלאס משווקת עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית כלמוביל.

 

מרצדס S קלאס 2019מרצדס S קלאס 2019

 

בטיחות

 

ארגון Euro Ncap טרם בחן רכבים מקטגורית רכבי הפאר אליה משתייכת מרצדס S קלאס, אך סביר שאם תיבחן תזכה לציון מעולה.

 

אבזור הבטיחות כולל ארסנל רחב של מערכות ביניהן ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, ניטור שטחים מתים, התרעה בפני תנועה צולבת מאחור, מערך מצלמות חניה היקפי, מערכת PRE SAFE לזיהוי מוקדם של מצבי חירום והכנת תא הנוסעים לפגיעה בלתי נמנעת, עמעום אורות אוטומטי, ומערכת להתרעה על עייפות הנהג. מעבר לכך ישנם גם צמיגי אל תקר, ומכסה מנוע מתרומם להפחתת עוצמת הפגיעה בהולך רגל.

 

תמורה למחיר

 

מרצדס S560e ברמת אבזור אולטימייט אסנס הנבחנת, תועבר לבעלותכם תמורת 899,900 ₪. רשימת אבזור הנוחות ארוכה וכוללת בין היתר גג פנורמי חשמלי, סגירת ואקום לדלתות, וילונות גלילה חשמליים, וילון אחורי חשמלי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זכרונות, חימום, קירור, עיסוי, ותמיכה דינמית, מושבים אחוריים בעלי כיוונון חשמלי, מצלמות 360 מעלות, מערכת שמע מבית ברומייסטר עם 13 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי, צג מולטימדיה ולוח מחוונים דיגטלי בגודל 12.3 אינץ', תאורת אווירה פנימית עם 64 גוונים, בקרת אקלים ארבע אזורית עם שליטה נפרדת לכורסאות האחוריות, פקדי העברת הילוכים מגלגל ההגה, ריפודי עור, דיפוני עץ, מתלי אוויר אדפטיביים, פנסי LED מלא מלפנים ומאחור, וחישוקי 19 אינץ'.

 

מרצדס S קלאס כבר אינה מכונית צעירה. הדור הנוכחי והשישי במספר איתנו עוד משנת 2013 וזכה למתיחת פנים בשנה שעברה. למרות גילה המתקדם, מציגה מרצדס S קלאס תצוגת תכלית טכנולוגית, ממשק אדם-מכונה אינטואיטבי, איכות נסיעה מהגבוהות בעולם הרכב, ומוניטין של רכב יוקרה קלאסי. לא בכדי קנתה לעצמה ספינת הדגל של המותג הנחשב את תואר מכונית הנוסעים הטובה בעולם. הודות ליחידת הנעה היברידית נטענת ומיסוי מופחת, מוצעת (בינתיים) גרסת S560e במחיר מציאה ביחס לתמורה, הנמוך במאות אלפי שקלים מגרסאות הבנזין המקבילות.

 

מרצדס S560 e פלאג-אין 3.0 ליטרים אוטומט
מנוע טורבו בנזין V6 בנפח 2,996 סמ"ק ומנוע חשמלי PHEV
הספק מרבי משולב 479 כ"ס
מומנט מרבי משולב 71 קג"מ
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 9 הילוכים
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 5,255 מ"מ
רוחב כללי 2,130 מ"מ
גובה כללי 1,494 מ"מ
בסיס גלגלים 3,165 מ"מ
מיכל דלק 70 ליטרים
נפח תא מטען

410 ליטרים

משקל עצמי 2,215 ק"ג
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 5.0 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) לא נתון
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP לא נבחנה
מחיר

899,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם היא מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקראת ש

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ

     
  • קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    11.04.19 | מבחני רכב

    קיה ספורטאז' זכה למתיחת פנים וקיבל מנוע טורבו דיזל חדש. זו הזדמנות מצויינת לבחון את רב המכר בקטגוריה בגרסה חסכונית ומעניינת

    קיה ספורטאז' החל את מהפכת "הקרוסאובר לכל פועל" ומתברג כעת כרכב השני הנמכר בישראל לשנת 2018. הרפורמה שהחיל קיה ספורטאז' אורבן בגרסת 1.6 ליטרים אוטומטית במחיר של מכונית משפחתית, הביאה את סגמנט הקרוסאוברים אל מרכז הקונצנזוס ויצרה שינוי משמעותי ביותר בשוק הרכב הישראלי. מבט חטוף בטבלת המכירות מלמד כי סגמ

     
  • סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    04.04.19 | מבחני רכב

    סוזוקי ויטרה קיבל מנוע טורבו מודרני ועיצוב עדכני. יצאנו לבחון את הקרוסאובר הקומפקטי בגרסתו החדשה

    סוזוקי ויטרה היה מחלוצי קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים ועוד בשנות ה- 80 של המאה הקודמת הציע יכולת שטח טובה בחבילה קטנה, עם הילוך כוח ועבירות גבוהה ביחס למחיר. בדור הרביעי הפך סוזוקי ויטרה לקרוסאובר עירוני המציע עיצוב אופנתי ויכולת טובה בכביש תוך ויתור על יכולת השטח. לחובבי השבילים מוצעת גם גרסת הנעה

     
  • טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    31.03.19 | מבחני רכב

    טויוטה ראב 4 החדש מציע עיצוב מוחצן, יחידת הנעה היברידית ותג מחיר בקצה העליון של הקטגוריה. יצאנו לבחון את המתחרה החדש והמסקרן

    טויוטה ראב 4 הינו חלוץ הקטגוריה הפורחת ביותר בשוק המקומי בשנים האחרונות. כבר בשנת 1994, טרם התחיל הרומן של הנהג הישראלי עם רכבי פנאי שטח, הוצג הדור הראשון של טויוטה ראב 4 (ראשי תיבות Recreational Activity Vehicle 4WD) אשר הקדים את זמנו, מתוך הבנה כי רובם המוחלט של נהגי רכבי הפנאי בוחרים בהם בשל הישי

     
  • קיה נירו PHEV במבחן דרכים

    קיה נירו PHEV במבחן דרכים

    27.03.19 | מבחני רכב

    גרסת הפלאג-אין הייבריד של קיה נירו מציעה צריכת דלק נמוכה יותר אך מחיר רכישה גבוה יותר. יצאנו למבחן דרכים חסכוני במיוחד

    קיה נירו PHEV הינה גרסה היברידית נטענת (פלאג-אין הייבריד) לקרוסאובר ההיברידי המוכר של היצרנית. משמעות הדבר היא שיחידת ההנעה ההיברידית הכוללת מנוע בנזין בשילוב מנוע חשמלי, מקבלת בגרסה זו סוללת ליתיום-יון פולימר הניתנת לטעינה גם משקע תלת פאזי ביתי. כאשר הסוללה טעונה במלואה, ניתן לנסוע באמצעות אנרגיית

     
  • מאזדה 6 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מאזדה 6 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    17.03.19 | מבחני רכב

    מאזדה 6 מנסה לשדרג את מעמדה ולטפס אל מחוזות הפרימיום

    מאזדה 6 היא אחת המכוניות המזוהות ביותר בישראל. היא החליפה את מאזדה 626 שהעירה את קטגוריית המשפחתיות הגדולות כשזכתה לתמחור אטרקטיבי וסחפה אחריה את המתחרות להורדת מחירים. הדור הראשון של מאזדה 6 היה נציג ראשון לדגמי ה'זום זום' של מאזדה, עם עיצוב חיצוני מרשים ושלדה שיצרה מכונית מהנה מאוד לנהיגה.