פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

 

פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

תגיות | משפחתיות גדולות, פיג'ו, 508, מבחן דרכים פיג'ו 508 GT, פיג'ו 508 GT

יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה.

 

פיג'ו 508 GT
יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצועים, התנהגות כביש
חסרונות הנדסת אנוש, שדה ראיה, מחיר

 

פיג'ו 508 GTפיג'ו 508 GT

 

כבר במבט ראשון ברור שפיג'ו גייסו את כל הכוחות האפשריים כדי לייצר מכונית בולטת ויוצאת דופן. פיג'ו בחרה במרכב פאסטבק מעוצב וציידה את ה- 508 ביחידת הנעה חזקה, מפרט אבזור מרשים, ותג מחיר גבוה של 240,000 ₪ לגרסת GT הבכירה שהתייצבה למבחן שלנו. יצאנו לבדוק האם יש הצדקה למחיר הגבוה.

 

עיצוב ונוחות

 

פיג'ו 508 החדשה היא אחת מהמכוניות המרשימות שפגשנו לאחרונה ומתחרה חזקה על תואר המשפחתית הגדולה הנאה ביותר. החזית כוחנית, הגריל והפנסים הקדמיים שקועים פנימה, ומעל הגריל כיתוב שם הדגם כבדגמי העבר של פיג'ו. הפנסים המלוכסנים מציגים תאורת לד בהירה ומהם נמתחים צמד ניבי לד בוהקים עד לתחתית הפגוש. הצדודית אלגנטית ומעודנת עם קו מותניים מודגש וגג נמוך המשתפל לאחור עד לדלת תא המטען הקצרה.

 

פיג'ו 508 GTפיג'ו 508 GT

 

הזנב מציג עיצוב מקורי עם ספויילר מובנה בדלת תא המטען ופגוש בולט עם דיפיוזר מושחר בתחתית. בין הפנסים האחוריים מחבר משטח מושחר והפנסים מציגים גרפיקה מרהיבה ואף מבצעים מופע אור חביב בפתיחת הרכב. רכב המבחן ארז את העיצוב המוצלח בצבע אדום מנצנץ שמשך המון עיניים סקרניות במהלך ימי המבחן.

 

באופן חריג למדי מציגה פיג'ו 508 מידות חיצוניות קטנות מהדור הקודם ובאופן כללי היא קטנה מהמתחרות הישירות. אורכה 4,750 מ"מ, רוחבה 1,860 מ"מ, גובהה 1,413 מ"מ ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,800 מ"מ.

 

פיג'ו 508 GTפיג'ו 508 GT

 

פתיחת הדלתות מלווה בהורדה קלה של חלונות הצד נטולי המסגרת וחושפת תא נוסעים מרשים המעוצב על פי פילוסופיית i קוקפיט העדכנית של פיג'ו. הדשבורד מחולק לשני מפלסים, העליון עשוי מחומר רך המדמה עור עם תפרים בצבע כתום ומאכלס את פתחי המיזוג, והמפלס התחתון כולל דיפון נאה דמוי עץ מושחר. המסך המרכזי ופקדי קיצורי הדרך פונים באופן מודגש אל עבר הנהג, וההגה הקטן ממוקם נמוך מהרגיל. הקונסולה המסיבית שבין המושבים גבוהה ורחבה, והפקדים שעליה קרובים לנהג ומשלימים עמדת נהג מזמינה.

 

פיג'ו 508 GTפיג'ו 508 GT

 

הנדסת האנוש השתפרה ביחס לדגמי פיג'ו האחרונים אך היא עדיין מאתגרת ולא שגרתית. מרבית הפונקציות, כולל השליטה על בקרת האקלים, מרוכזות במסך. פקדי קיצור דרך מתחת למסך אמורים לסייע בתפעול מהיר אך שימוש עיוור מצריך תרגול. שורת פקדי מגע מרכזת פונקציות בשימוש תדיר כגון נטרול מערכת Start&Stop, הדלקת וכיבוי המזגן, שליטה בסירקולציית האוויר, ושליטה בחימום המושבים. הפקדים על ההגה מעט מפוזרים. השליטה על עוצמת השמע מתופעלת ע"י שני לחצנים משמאל ואילו העברת שירים או תחנות רדיו מתופעלים ע"י גלגלת מצד ימין. מנוף בקרת השיוט עדיין מוסתר מאחורי ההגה ותפעולו מבלבל. בעת מעבר בין מצבי תצוגה מציג לוח המחוונים הדיגיטלי אנימציות חביבות אך איטיות מאוד, הן גורמות לנהג להמתין להופעת הנתונים ומסיחות את דעתו מהכביש.

 

פיג'ו 508 GTפיג'ו 508 GT

 

איכות החומרים מעט מאכזבת, מספינת הדגל של המותג ציפינו לרמה גבוהה יותר שתהלום את העיצוב הייחודי ותג המחיר הגבוה. הפקדים בתא הנוסעים מוכרים מיתר דגמי פיג'ו והם מעט מיושנים, חלקם אף מרגישים זולים ולא תואמים לסגמנט. איכות ההרכבה טובה ולא נתקלנו בדיפונים רופפים אך בכבישים משובשים נשמעו צקצוקי פלסטיקה.

 

היצע תאי האחסון מספק והם נוחים לשימוש. לצד בורר ההילוכים תא סגור עם חיבור חשמל וצמד מחזיקי כוסות גדולים. התא שמתחת למשענת היד מדופן היטב ואף מציע תאורה. התקן הטעינה האלחוטי ממוקם מתחת לקונסולה שבין המושבים. הגישה אליו מעט מאתגרת אך הודות לכך מורחק הטלפון הנייד מידי הנהג ומונע שימוש בו בזמן הנהיגה. בסמוך למשטח הטעינה ממוקמים צמד חיבורי USB. תא הכפפות גדול ושימושי אך מיקומו ומבנהו מקשים על הגישה אליו. מתקני הבקבוקים בכל הדלתות מעט קטנים. מאחור צמד מחזיקי כוסות במשענת היד, וכיסים בגב המושבים הקדמיים.

 

פיג'ו 508 GTפיג'ו 508 GT

 

כדי להיכנס פנימה אל המושבים הקדמיים יש להתכופף ומוטב להיזהר שלא לחטוף מהגג הנמוך. תנוחת הישיבה נמוכה וספורטיבית, המושבים נוחים מאוד ומציעים רכות מפנקת אך לא על חשבון תמיכה הולמת לירכיים ולמותניים. תמיכת הגב והצוואר נפגמת מעט ממבנה המושב וממשענות הראש הממוקמות הרחק מאחור. הכוונון החשמלי מסייע למציאת תנוחת נהיגה נוחה. בסיס המושב מעט קצר והאפשרות להארכתו לא מסייעת שכן קצהו מעוגל ולא מתקבלת תמיכה מספקת לירכיים. מערכת העיסוי חביבה ומנעימה את הזמן בפקקים. עמדת הנהג מציעה מרווח טוב לצדדים ולרגליים אך מרווח הראש מוגבל. מבנה תא הנוסעים מעניק תחושה של ישיבה עמוק בתוך הרכב וסף החלונות הגבוה מעצים זאת.

 

המושב האחורי מציע מרווח סביר לשני נוסעים. בכניסה אליו מוטב להיזהר מהגג הנמוך והיציאה מאתגרת בגלל המושב הנמוך. לטובת הנוסעים מאחור צמד חיבורי USB ופתחי מיזוג, אך אין אבזור מותרות כגון וילונות צד.

 

פיג'ו 508 GTפיג'ו 508 GT

 

לפיג'ו 508 מרכב פאסטבק כך שדלת תא המטען נפתחת יחד עם החלון האחורי. ברכב המבחן המאובזר תא המטען נפתח ונסגר חשמלית, גם באמצעות חיישן המזהה תנועת רגל מתחת לפגוש האחורי. תא המטען בנפח 487 ליטרים. במבט ראשון רצפת תא המטען הארוכה מרשימה אך הגובה מצומצם ויוצר מבנה רדוד כך שהתקשינו להעמיס עריסה ושלדה של עגלת תינוק. סף ההטענה מעט גבוה אך המפתח רחב ושימושי.

 

פיג'ו 508 GTפיג'ו 508 GT

 

השילוב בין מושב נהג נמוך לקו חלונות גבוה מגביל את שדה הראיה החוצה אך למרבה המזל ניתן להעזר בחיישני חניה היקפיים ובמערך מצלמות היקפיות. למטיבי לכת הותקנה גם מערכת לחניה אוטומטית שתפקדה היטב בחניה בניצב ובחניה במקביל למדרכה.

 

פיג'ו 508 GTפיג'ו 508 GT

 

בנסיעה עירונית בפיג'ו 508 מתקבלת תחושה של נהיגה במכונית גדולה וקשה להעריך היכן מסתיימים הפגושים הנמוכים. נוחות הנסיעה העירונית טובה מאוד למעט בהיתקלות עם מפגעים חדי שפה. פסי האטה גדולים גרמו ליותר מדי נדנודי מרכב. מחוץ לעיר נשמרת נוחות הנסיעה הטובה ואף משתפרת, ומתקבלת תחושה רכה ומלטפת. פיג'ו 508 מתמודדת היטב גם עם כבישים גליים ורק בורות אכזריים במיוחד יגרמו לסגירת מתלה. המתלים האדפטיביים מציעים טווח פעולה רחב והשינוי בפעולת הבולמים מורגש. במצב ספורט מתקבלת נסיעה נוקשה מאוד שמעבירה את תוואי הכביש בדיוק רב מדי אל הנוסעים. בידוד הרעשים מצויין. רעשי הצמיגים מורגשים אך לא בתדר מעיק, וקולם מתחזק בנסיעה בכבישים משובשים.

 

ביצועים

 

פיג'ו 508 מוצעת בישראל עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים בשני הספקים. לגרסת הכניסה 180 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ, ולגרסת ה- GT הנבחנת הספק של 225 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ החל מ- 1,750 סל"ד. תיבת 8 הילוכים מבית אייסין מציעה מנופים להעברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 7.3 שניות על פי נתוני היצרן, ובמבחן שלנו נמדדו 8.4 שניות. המהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש.

 

פיג'ו 508 GTפיג'ו 508 GT

 

יחידת ההנעה מרשימה מאוד והופכת את המכונית לזריזה וקלילה. המנוע מושך היטב ובאופן רציף מנקודת שיא המומנט ועד לסל"ד גבוה ומתקבלת תאוצה לינארית מאוד. בתאוצות הביניים הפגין המנוע גמישות וביצועים מצויינים. צליל המנוע סטנדרטי למדי ולא מפתה, ועל כן לא ממש הצטערנו שהוא מבודד היטב ואינו נשמע בתא הנוסעים. תיבת ההילוכים תפקדה טוב מהזכור לנו ממפגשים קודמים. העברות ההילוכים מהירות וחלקות, גם בפקקים ותחת עומס, ולרוב היא צייתנית ונענית לדרישות הנהג. עם זאת, במספר מקרים לאחר תאוצה הציבה התיבה את המנוע בהילוך נמוך ובסל"ד גבוה לזמן רב שלא לצורך.

 

פיג'ו 508 GTפיג'ו 508 GT

 

העיצוב הספורטיבי יצר ציפיות להתנהגות כביש מענגת והמכונית לא אכזבה. ההגה הקטן והמזמין מתגלה כחד וזריז. מהלכו הקצר וקוטר הסיבוב הקטן מוסיף לחוויה ולא נדרשת פעולת ידיים נמרצת גם בכבישים צדדיים עם עיקולים הדוקים. מצב נהיגה ספורט מקשיח את המתלים ומצמצם את רכינת המרכב בעיקולים. זאת לא הוט האצ' ספורטיבית והמרכב הגדול עדיין נע על המתלים אך לא נרשמו בחילות גם בכבישי הגלבוע המפותלים. התחושה מדוושת הבלם טובה וגם הנשיכה הראשונית הרשימה, אך בנהיגה תובענית נדרשה לחיצה חזקה על הדוושה בכדי לבלום היטב.

 

צריכת דלק

 

צריכת הדלק המשולבת של פיג'ו 508 עומדת על 17.2 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן אך במבחן שלנו נמדדה צריכת דלק משולבת של 11.7 ק"מ לליטר. נציין כי הפערים בין נהיגה מנהלתית לנהיגה דינמית היו גדולים מאוד, ובשיוט רגוע, כולל בנסיעה בפקקים, נרשמה צריכת דלק של 14.7 ק"מ לליטר. דרגת זיהום האוויר עומדת על 13 מתוך 15.

 

פיג'ו 508 GTפיג'ו 508 GT

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

התדמית של פיג'ו בישראל סובלת מסטיגמות עבר המתייגות אותה כמכונית שאינה אמינה. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2019, הגיעה פיג'ו למקום ה- 16 מתוך 23 יצרנים ,אך בסקר שערך הארגון בקרב נהגים בריטיים, זכתה פיג'ו במקום הראשון מתוך 25 יצרנים כמותג הרכב האמין ביותר. חשוב לזכור כי באירופה נפוצים יותר מנועי דיזל ותיבות הילוכים ידניות, כך שהנתונים לא בהכרח מתאימים לישראל, אך אין ספק שפיג'ו מציגה שיפור משמעותי באמינות הרכבים בשנים האחרונות.

 

פיג'ו 508 GTפיג'ו 508 GT

 

פיג'ו 508 משווקת בישראל עם אחריות יצרן ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. טיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 1,515 ₪, עלות הטיפול השני 1,692 ₪, ועלות הטיפול השלישי 1,515 ₪. סך עלות הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומדת על 4,722 ₪, מחיר נמוך במעט מהמקובל בקטגוריית המשפחתיות הגדולות.

 

עלות פנס קדמי 7,310 ₪, עלות פנס אחורי 1,638 ₪, עלות מראת צד 3,848 ₪, עלות צלחות בלם קדמיות 1,246 ₪, ועלות רפידות בלם קדמיות עומדת על 748 ₪. מחירי החלפים מיישרים קו עם המקובל בקרב המתחרות.

 

פיג'ו 508 GTפיג'ו 508 GT

 

עלות ביטוח חובה לכל נהג מגיל 21 ומעלה עם ותק נהיגה של 3 שנים ללא תביעות ושלילות רישיון, עומדת על 2,139 ₪ לביטוח חובה ו- 8,998 ₪ לביטוח מקיף. פיג'ו 508 GT ניצבת בקבוצת רישוי 6 בה עומדת עלות אגרת הרישוי השנתית על 3,337 ₪.

 

בטיחות

 

פיג'ו 508 צלחה את מבחני הבטיחות של ארגון Euro Ncap בשנת 2018 וגרפה ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים גבוהים של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 79% עבור מערכות הבטיחות המתקדמות. אבזור הבטיחות עשיר וכולל 6 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית במהירות עירונית ובין עירונית כולל זיהוי הולכי רגל, תיקון סטיה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים עם מערכת אקטיבית למניעת כניסה לנתיב חסום, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על הרכב במרכז נתיב הנסיעה, זיהוי תמרורי תנועה, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים.

 

פיג'ו 508 GTפיג'ו 508 GT

 

תמורה למחיר

 

פיג'ו 508 ברמת אבזור פרימיום עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים בהספק 180 כ"ס, מוצעת במחיר 200,000 ₪. המפרט כולל בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת לבחירת מצבי נהיגה עם מתלים אדפטיביים, מצלמת רוורס, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10 אינץ' ותמיכה בממשק Apple CarPlay, ריפודי בד בשילוב עור, מפתח חכם, גג זכוכית פנורמי חשמלי, וחישוקי 18 אינץ'.

 

פיג'ו 508 GT הנבחנת עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים בהספק 225 כ"ס, מוצעת במחיר 240,000 ₪. רשימת האבזור בגרסה זו כוללת בנוסף מערכת חניה אוטומטית, מערך מצלמות היקפיות, ריפודי אלקנטרה בשילוב עור, מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות, עיסוי וחימום, מערכת שמע מבית Focal עם 10 רמקולים, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען עם חיישן זיהוי בפגוש האחורי, תאורת לד מלאה, וחישוקי 19 אינץ'.

 

פיג'ו 508 החדשה מנסה להעיר את קטגוריית המשפחתיות הגדולות ולמצב את עצמה כאופציה הספורטיבית והמעוצבת, והאמת שהיא די מצליחה. פיג'ו 508 מציעה עיצוב ייחודי ונאה, רשימת אבזור עשירה, ביצועים מעולים, וחווית נהיגה מהנה מבלי לפגום בנוחות הנסיעה. פיג'ו כבר הוכיחה עם ה- 3008 שהיא יכולה למכור הרבה מכוניות בישראל אם היא מציעה חבילה מוצלחת בתמחור נכון, אך בקטגוריית המשפחתיות הגדולות נמדדת ההצלחה במספרים קטנים יותר ולא מעט מתחרות מבוססות מוצעות במחיר כניסה נמוך משמעותית, מה שהופך את התחרות לקשה.

 

פיג'ו 508 GT טורבו בנזין אוטומט
מנוע טורבו בנזין 1,598 סמ"ק
הספק מרבי משולב 225/5,550 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 30.6/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,750 מ"מ
רוחב כללי 1,860 מ"מ
גובה כללי 1,410 מ"מ
בסיס גלגלים 2,800 מ"מ
מיכל דלק 62 ליטרים
נפח תא מטען

487 ליטרים

משקל עצמי 1,420 ק"ג
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.3 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.2 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 11.7 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 13 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2018)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

239,990 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ