אאודי e-tron במבחן דרכים

 

רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

תגיות | פנאי שטח, אאודי, e-tron

כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה.

 

אאודי e-tron
יתרונות אבזור, נוחות נסיעה, בידוד רעשים, ביצועים, מחיר בשנת 2019
חסרונות הנדסת אנוש ותפעול, טווח נסיעה

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

יחידת ההנעה החשמלית מפיקה 408 כ"ס ומספקת טווח נסיעה של עד 417 ק"מ על פי תקן WLTP, אך הרבה פחות בתנאי אמת ועל כך נרחיב בהמשך. אאודי e-tron עמוס באבזור נוחות ובטיחות, ומוצע במחיר אטרקטיבי יחסית של 392,500 ₪.

 

עיצוב ונוחות

 

אאודי e-tron מציע עיצוב נאה וחדשני אך מזוהה עם דגמי המותג ולא שובר מוסכמות למרות הגמישות הרבה שמאפשרת פלטפורמת ההנעה החשמלית. החזית נקיה ואלגנטית, והאלמנט הבולט בה הוא הגריל הקדמי שרובו אטום ורק במרכזו מספר פתחי אוורור דקיקים.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

הצללית זורמת, הגובה לא רב, אך ברור לכל מתבונן כי מדובר ברכב פנאי. קו המותניים עדין אך מקבל חיזוק מבליטות בקצות הדלתות המעניקות נופח שרירי ומעצימות את נוכחות הרכב יחד עם פס הקישוט בתחתית הדלתות. החישוקים הקלים נראים מעולה ומשדרים כוחניות. עיצוב הזנב הרמוני עם פנסים אחוריים מחוברים, רצועת פלסטיק מושחרת המאכלסת את מחזירי האור, ומעין דיפיוזר בתחתית הפגוש שממנו לא בולטים פתחי מפלט כמובן.

 

העיצוב הזורם והמעודן מצליח להסתיר מידות נדיבות מאוד המציבות את אאודי e-tron קרוב מאוד לאח הגדול אאודי Q8. אורכו 4,901 מ"מ, רוחבו 1,938 מ"מ, גובהו 1,616 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,928 מ"מ.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

תא הנוסעים מציג מראה אאודי טיפוסי. במבט הראשון משכו את עינינו מושבי עור בגוון כאמל יפייפה, אך מיד לאחר מכן הבחנו בלא פחות מחמישה מסכים בסביבת הנהג ומיעוט פקדים פיזיים. בכל מפלס מרוכזות פונקציות אחרות ולאחר שהעיניים נרגעו מהמעברים בין המסכים, הצלחנו להעריך את הדשבורד הנאה.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

פחות התחברנו לקונסולה בין המושבים הקדמיים. חלקה הקדמי אמנם נאה וכולל פקדי מגע על צמד משטחים בגוון שונה, וגם בורר מצבי הנסיעה נאה וייחודי, אך במרכז הקונסולה נפער בור גדול ופתוח מצדדיו, שבמעמקיו נמצאים תאי אחסון וחיבורי מדיה. הנדסת האנוש בהחלט לא שגרתית אך מרבית התצוגות מאפשרות התאמה אישית על מנת להעניק חווית שימוש נוחה. לוח המחוונים הדיגיטלי נשלט מגלגל ההגה ומציע תצוגה חדה וברורה. המסך המרכזי העליון שולט על מערכת המולטימדיה והניווט, והתצוגה ברורה גם באור שמש ישיר. התפעול נוח בזכות פקדי מגע לניווט מהיר ופקדים פיזיים בתחתית הקונסולה עבור עוצמת השמע, מערכות הבטיחות, ומערך המצלמות ההיקפי. המסך התחתון שולט במערכת בקרת האקלים ולמרות שהוא מציע פקדים גדולים, הוא מחייב הורדת מבט מהכביש.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

אאודי e-tron הינו אחד מהרכבים הראשונים בייצור סדרתי אשר מצויידים במצלמות במקום מראות צד. צמד המסכים שבדלתות מציגים את התמונה שמשדרות צמד המצלמות שעל הדלתות הקדמיות וניתן לכוון אותן באמצעות מגע במסך השמאלי. התחושה מאוד לא טבעית בתחילה ודורשת התמקדות ארוכה מהרגיל במסכים, אך בסיום המבחן שנמשך כמה שעות כבר התחלנו להתרגל. הופתענו לגלות שהמצלמות לא מתקפלות חשמלית כמו מראות הצד בגרסת הכניסה, ואנחנו חוששים אפילו לחשוב מה תהיה עלות החלפת מצלמה כזו במקרה של נזק.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

איכות החומרים טובה מאוד כמצופה, אך במספר מוקדים ציפינו לרמת איכות גבוהה יותר, למשל בחלקו העליון של הדשבורד המרופד בחומר דמוי עור עם תפרים, וגם בזרועות המעוצבות בקונסולה שבין המושבים שגם השמיעו מעט צקצוקי פלסטיקה. בשאר הדיפונים נרשמה איכות הרכבה מצויינת המשדרת רושם מוצק ואיכותי.

 

אאודי e-tron מציע מערך תאי אחסון שימושי. אותו תא גדול בין המושבים מציע צמד מתקני כוסות עם כיסוי נגלל ותא פתוח עם חיבור חשמל. התא שמתחת למשענת היד לעומת זאת, קטן ורדוד אך מדופן היטב. משמאל לנהג תא אחסון נמוך ועמוק, והתאים בדלתות מציעים מקום גם לבקבוקי שתיה גדולים. תא הכפפות מדופן היטב ועמוק אך על מנת לדאוג למרווח הרגליים של הנוסע, הדלת שקועה פנימה ונוגסת בנפח תא הכפפות. מאחור תאים גדולים בדלתות, משענת יד עם חלל אחסון וצמד מחזיקי כוסות.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

הכניסה אל הרכב נוחה מאוד בזכות דלתות גדולות בעלות מפתח רחב, רצפה נמוכה, ומושבים מוגבהים. כמו כן, ההגה והמושבים הקדמיים נסוגים לאחור עם פתיחת הרכב. תנוחת הישיבה אינה גבוהה במיוחד אך שולטת. המושבים הקדמיים נוחים ומציעים תמיכה טובה לאיזור המותניים אך בסיס המושב צר וקצר, ותמיכת הירכיים לוקה בחסר. המושבים מרופדים בעור עבה ואיכותי, מתכווננים חשמלית כמובן, ומציעים עיסוי, חימום וקירור שהיה תענוג בל יתואר בשרב של חודש יולי. את מערכת המיזוג ניתן לכוון להפעלה מראש כדי להגיע לרכב קריר ונעים, פיצ'ר ששווה זהב בימי הקיץ הלוהטים.

 

המושב האחורי יאכלס בקלות שלושה נוסעים בוגרים, אך הנוסעים הצמודים לדלתות יזכו ליחס מועדף ואילו הנוסע במרכז יקבל מושב מוגבה ונוקשה. בנוסף, הקונסולה שבין המושבים הקדמיים מצמצמת את מרווח הרגליים לנוסע במרכז המושב האחורי. עם זאת, הרצפה כמעט שטוחה, ולרשות הנוסעים מאחור פתחי מיזוג, שני שקעי USB ושקע מתח 12V.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

דלת תא המטען נפתחת חשמלית וחושפת תא מטען רחב וגדול בנפח 600 ליטרים. הרצפה מעט גבוהה אך במפלס אחיד עם סף ההטענה. בתא מגוון פתרונות עיגון ואחסון וגם מנופים לקיפול מהיר של המושב האחורי. מתחת לרצפת תא המטען חלל אחסון נוסף וגלגל חלופי זמני מרוקן מאוויר עם ערכת ניפוח. אאודי e-tron מציע חלל אחסון נוסף מתחת למכסה המנוע בנפח 60 ליטרים.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

תמרון הרכב הגדול ביציאה מהחניון היה ללא ספק מאתגר והרגשנו ששפע המסכים והמצלמות אף מאט אותנו. הרכב מצוייד בסייען חניה מתקדם עם מערך חיישנים ומצלמות היקפי המציג תמונה של הרכב ממעוף הציפור ומכל זווית אחרת שתבחרו באמצעות מגע במסך המרכזי. שדה הראיה לצדדים טוב מאוד אך שדה הראיה לפנים נפגם על ידי מכסה המנוע הגבוה שקשה להבין היכן הוא מסתיים.

 

מהרגע הראשון ברור שנוהגים ברכב גדול וכבד. השקט שמלווה לתאוצה מוזר בתחילה אך ממכר בהמשך. נוחות הנסיעה מצויינת ורק שברים חדים חודרים פנימה בעקשנות. מחוץ לעיר נשמרת רמת נוחות מצויינת והמתלים מרשימים מאוד ביכולתם למנוע את תנודות המרכב הכבד. העדר רעש של מנוע בעירה פנימית גורם לצלילים אחרים לבלוט, ביניהם רעשי צמיגים ותהודת כביש, אך סגירת הכיסוי הנגלל שמעל תא המטען הפחיתה מעוצמתם ובסך הכל מתקבלת חווית נסיעה שקטה ונוחה מאוד באופן שכמעט מנתק את הנוסעים מהסביבה.

 

ביצועים

 

לאאודי e-tron צמד מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, שלמעשה הופכים אותו לרכב בעל הנעה כפולה המתהדר בתגי קוואטרו. התפוקה עומדת על 265 קילוואט שמתורגמים ל- 360 כ"ס. בוסט כוח נוסף הזמין במצב ספורט מעלה את ההספק המרבי לכדי 408 כ"ס. את המנועים מזינה סוללה בקיבולת 95 קוט"ש. הביצועים הרשמיים מציגים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.7 שניות במצב בוסט ומהירות מרבית המוגבלת ל- 200 קמ"ש.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

החוויה הראשונית מתעתעת. הנסיעה מתחילה בשקט חרישי ומהלך הדוושה הראשוני מרוכך כדי לא לייצר תאוצה חזקה מדי, שכן מנועים חשמליים מספקים את מלוא כוחם בסל"ד אפסי ולא זקוקים לתהליך "בניית כוח" כמו במנועי בעירה פנימית. המנופים שמאחורי ההגה שאחראים בדרך כלל על שליטה ידנית בהילוכים, אחראים כאן על שליטה בעוצמת מערכת הבלימה הרגנרטיבית המשמשת להטענת הסוללה בעזרת האנרגיה הקינטית בעת עזיבת דוושת התאוצה.

 

ביציאה לכביש המהיר הצלחנו לאתר נתיב פנוי שאפשר לנו לבצע את מעיכת הדוושה המיוחלת. התאוצה חריגה בעוצמתה ופשוט מטיסה את הרכב קדימה תוך צבירת מהירות פלילית תוך שניות. גם התאוצות מהמקום מרשימות מאוד והרכב הגדול והכבד פשוט שועט קדימה ובאמת מדביק את הגב למושב. גם בתאוצות חזקות ובמהירויות גבוהות נשמר השקט מצד יחידת ההנעה והמקסימום שתשמעו הוא מעין רחש שמתגבר לפי עוצמת התאוצה.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

כבישים פרבריים מפותלים הזכירו לנו שמדובר ברכב כבד במשקל 2,490 ק"ג. מתלי האוויר אמנם מצליחים לצמצם מאוד את רכינת המרכב בעיקולים אך המסה הגדולה מורגשת היטב. בחירה במצב נהיגה ספורט מקשיחה את הבולמים ומייצרת נסיעה נוקשה ומעט קופצנית. אחיזת הכביש גבוהה מאוד ומבהירה כי השמירה על מרכז הכובד הנמוך משתלמת.

 

לאאודי e-tron נטייה טבעית לתת היגוי מתון ובטוח, ובכל מקרה הרכב לא מתפזר ולא מאבד שליטה בתוך העיקול. ההיגוי הפרוגרסיבי מדוייק אך נטול פידבק ומנתק את הנהג ממעשה הנהיגה. הבלמים מספקים תחושה לא טבעית משום שעל ההאטה הראשונית אחראית מערכת הבלימה הרגנרטיבית והבלמים מצטרפים רק בהמשך. לכן קצת קשה לייצר בלימה במינון מדוייק, ותפעול הבלמים דורש תקופת הסתגלות קצרה כדי להגיע לרמת דיוק גבוהה בבלימה.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

טווח נסיעה

 

טווח הנסיעה הרשמי אותו מפרסמת אאודי עומד על 417 ק"מ על פי תקן WLTP. את הרכב אספנו כשהוא טעון במלואו ועל לוח המחוונים הופיע טווח נסיעה של 248 ק"מ. במהלך המבחן כיסינו 103 ק"מ בנסיעה ששילבה פקקים עירוניים בגוש דן, נסיעה בכביש מהיר, וכבישים פרבריים באיזור השרון. בהחזרת הרכב נותר טווח של 131 ק"מ על פי מחשב הדרך ובהתאמה לאופי השימוש. לכן ניתן לומר כי טווח הנסיעה בתנאי אמת עומד על כ- 235 ק"מ אבל אתם לא רוצים לחכות שישארו לכם רק כמה ק"מ בודדים לפני שתגיעו לעמדת הטעינה. בכל אופן מדובר בטווח נסיעה המספיק לשימוש יומיומי.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

טעינה מלאה בעמדת טעינה ביתית אורכת 8.5 שעות וניתן להגביל מראש את הטעינה עד 80% על מנת להאריך את חיי הסוללה. על פי אנשי אאודי, בהתחשב בתעריף החשמל הביתי העומד על 55.18 אגורות לקילוואט, עלות הנסיעה ברכב נמוכה בכ- 70% בהשוואה לעלויות תדלוק בבנזין.

 

צ'מפיון מוטורס היבואנית בשיתוף חברת אפקון מקבוצת שלמה, החלו לאחרונה בפריסת עמדות טעינה אולטרה מהירות בהספק 150kW DC המאפשרות טעינה מהירה של 80% מהסוללה תוך כחצי שעה, אך השימוש בטעינה המהירה מקצר את חיי הסוללה ונכון לכתיבת שורות אלו קיימות בישראל עמדות טעינה אולטרה מהירות בודדות.

 

את חרדת הטווח הרגשנו באופן אישי במהלך המבחן ולא קל להתרגל לעובדה שצריך לתכנן את הנסיעה בהתאם לרמת הטעינה בסוללה ואין אפשרות "לתדלק" את הרכב בכל מקום ובמהירות עקב מיעוט עמדות הטעינה הציבוריות. פריסה של עמדות טעינה במיקומים אסטרטגיים נמצאת בשיאה ובהחלט תסייע להפחית את חרדת הטווח ולהפוך את השימוש ברכב לישים גם עבור מי שמשתמש בו באופן אינטנסיבי ולא מתוכנן מראש.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

אאודי e-tron משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים ללא הגבלת ק"מ, ולסוללה אחריות ל- 8 שנים או עד 160,000 ק"מ. עלויות הטיפולים והחלפים לא נמסרו לידינו מצ'מפיון מוטורס היבואנית והם אינם מפורסמים באינטרנט.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

עלות ביטוח חובה עבור כל נהג מגיל 21 ומעלה עם ותק של 3 שנות נהיגה ועבר נקי מתביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 1,450 ₪, ועלות הביטוח המקיף כ- 23,400 ₪. מחירו של אאודי e-tron מציב אותו בקבוצת רישוי 7 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 4,683 ₪.

 

בטיחות

 

אאודי e-tron עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro Ncap בשנת 2019 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 91% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 76% על תפקוד מערכות הבטיחות.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

הרכב משווק בישראל עם מפרט בטיחות עשיר הכולל מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת למניעת סטייה מנתיב הנסיעה המבצעת תיקוני היגוי ומתריעה על סטייה מנתיב הנסיעה באמצעות רטט בהגה, מערכת לניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה צולבת מלפנים ומאחור עם בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים, ופנסי לד מטריקס עם שליטה אוטומטית באורות הגבוהים והתאמת עוצמת תאורה מקסימלית מבלי לסנוור את יתר משתמשי הדרך.

 

תמורה למחיר

 

אאודי e-tron משווק בישראל במחיר של החל מ- 392,500 ₪ לגרסת אדוונסד אשר כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה MMI עם ממשק מגע, מערכת ניווט מקורית, לוח מחוונים דיגיטלי, חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס, מתלי אוויר, ריפודי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, זכרון למושב הנהג, מפתח חכם, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, גג זכוכית פנורמי חשמלי, שמשות אחוריות כהות, וחישוקי 20 אינץ'.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

חבילת פרימיום מוצעת תמורת תוספת של 29,900 ₪ וכוללת מערכת שמע מבית Bang&Olufsen עם מגבר ו- 16 רמקולים, חימום וקירור למושבים הקדמיים, מערך מצלמות היקפי 360 מעלות, מראות צד וירטואליות, וחישוקי 21 אינץ'.

 

אאודי e-tron הבהיר לנו שהמהפכה החשמלית כבר כאן. מדובר ברכב פנאי מוכשר, מגובש ונטול חסרונות משמעותיים שמציע לנהג ולנוסעים רמת חיים גבוהה מאוד. רמת האבזור עשירה ויחד עם הממדים והביצועים מתקבלת תמורה גבוהה למחיר בהשוואה לרכבי פנאי פרימיום גדולים עם יחידות הנעה קונבנציונליות.

 

בינואר 2020 יאבד אאודי e-tron את הטבת המס המשמעותית ממנה הוא נהנה כעת ולכן צפוי מחירו לזנק לכדי 600,000 ₪. אם החלטתם לרכוש את הרכב, עכשיו זה הזמן הטוב ביותר להצטרף למהפכת החשמל וליהנות ממחיר מציאה.

 

בשלב זה, כל עוד לא הושלמה פריסה מספקת של עמדות טעינה מהירות שיאפשרו נסיעה גם למרחקים ארוכים ללא חשש, ניתן לומר כי רכישת רכב חשמלי לא מתאימה לכל אחד ולכן אנו ממליצים לבחון היטב את אופי השימוש ברכב לפני הרכישה. מי שפרופיל הנסיעה שלו לא כולל נסיעות ארוכות לאורך מאות ק"מ ברצף ויכול להתקין עמדת טעינה ביתית, יזכה בחווית נסיעה איכותית, חסכונית, עתידנית, וירוקה.

 

אאודי e-tron אדוונסד פרימיום
מנוע שני מנועים חשמליים
הספק מרבי משולב 408 כ"ס
מומנט מרבי משולב 67.7 קג"מ
הנעה כפולה קבועה
אורך כללי 4,901 מ"מ
רוחב כללי 1,938 מ"מ
גובה כללי 1,616 מ"מ
בסיס גלגלים 2,928 מ"מ
נפח תא מטען

600 ליטרים + 60 מקדימה

משקל עצמי 2,490 ק"ג
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 5.7 שניות 
טווח נסיעה מרבי (יצרן) 407 ק"מ 
טווח נסיעה מרבי (מבחן) 248 ק"מ 
צריכת חשמל בטעינה 262 וואט לשעה
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים (2019)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

422,400 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים בכבישי היבשת הקלאסית. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריק

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן