אאודי e-tron במבחן דרכים

 

רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

תגיות | פנאי שטח, אאודי

כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה.

 

אאודי e-tron
יתרונות אבזור, נוחות נסיעה, בידוד רעשים, ביצועים, מחיר בשנת 2019
חסרונות הנדסת אנוש ותפעול, טווח נסיעה

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

יחידת ההנעה החשמלית מפיקה 408 כ"ס ומספקת טווח נסיעה של עד 417 ק"מ על פי תקן WLTP, אך הרבה פחות בתנאי אמת ועל כך נרחיב בהמשך. אאודי e-tron עמוס באבזור נוחות ובטיחות, ומוצע במחיר אטרקטיבי יחסית של 392,500 ₪.

 

עיצוב ונוחות

 

אאודי e-tron מציע עיצוב נאה וחדשני אך מזוהה עם דגמי המותג ולא שובר מוסכמות למרות הגמישות הרבה שמאפשרת פלטפורמת ההנעה החשמלית. החזית נקיה ואלגנטית, והאלמנט הבולט בה הוא הגריל הקדמי שרובו אטום ורק במרכזו מספר פתחי אוורור דקיקים.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

הצללית זורמת, הגובה לא רב, אך ברור לכל מתבונן כי מדובר ברכב פנאי. קו המותניים עדין אך מקבל חיזוק מבליטות בקצות הדלתות המעניקות נופח שרירי ומעצימות את נוכחות הרכב יחד עם פס הקישוט בתחתית הדלתות. החישוקים הקלים נראים מעולה ומשדרים כוחניות. עיצוב הזנב הרמוני עם פנסים אחוריים מחוברים, רצועת פלסטיק מושחרת המאכלסת את מחזירי האור, ומעין דיפיוזר בתחתית הפגוש שממנו לא בולטים פתחי מפלט כמובן.

 

העיצוב הזורם והמעודן מצליח להסתיר מידות נדיבות מאוד המציבות את אאודי e-tron קרוב מאוד לאח הגדול אאודי Q8. אורכו 4,901 מ"מ, רוחבו 1,938 מ"מ, גובהו 1,616 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,928 מ"מ.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

תא הנוסעים מציג מראה אאודי טיפוסי. במבט הראשון משכו את עינינו מושבי עור בגוון כאמל יפייפה, אך מיד לאחר מכן הבחנו בלא פחות מחמישה מסכים בסביבת הנהג ומיעוט פקדים פיזיים. בכל מפלס מרוכזות פונקציות אחרות ולאחר שהעיניים נרגעו מהמעברים בין המסכים, הצלחנו להעריך את הדשבורד הנאה.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

פחות התחברנו לקונסולה בין המושבים הקדמיים. חלקה הקדמי אמנם נאה וכולל פקדי מגע על צמד משטחים בגוון שונה, וגם בורר מצבי הנסיעה נאה וייחודי, אך במרכז הקונסולה נפער בור גדול ופתוח מצדדיו, שבמעמקיו נמצאים תאי אחסון וחיבורי מדיה. הנדסת האנוש בהחלט לא שגרתית אך מרבית התצוגות מאפשרות התאמה אישית על מנת להעניק חווית שימוש נוחה. לוח המחוונים הדיגיטלי נשלט מגלגל ההגה ומציע תצוגה חדה וברורה. המסך המרכזי העליון שולט על מערכת המולטימדיה והניווט, והתצוגה ברורה גם באור שמש ישיר. התפעול נוח בזכות פקדי מגע לניווט מהיר ופקדים פיזיים בתחתית הקונסולה עבור עוצמת השמע, מערכות הבטיחות, ומערך המצלמות ההיקפי. המסך התחתון שולט במערכת בקרת האקלים ולמרות שהוא מציע פקדים גדולים, הוא מחייב הורדת מבט מהכביש.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

אאודי e-tron הינו אחד מהרכבים הראשונים בייצור סדרתי אשר מצויידים במצלמות במקום מראות צד. צמד המסכים שבדלתות מציגים את התמונה שמשדרות צמד המצלמות שעל הדלתות הקדמיות וניתן לכוון אותן באמצעות מגע במסך השמאלי. התחושה מאוד לא טבעית בתחילה ודורשת התמקדות ארוכה מהרגיל במסכים, אך בסיום המבחן שנמשך כמה שעות כבר התחלנו להתרגל. הופתענו לגלות שהמצלמות לא מתקפלות חשמלית כמו מראות הצד בגרסת הכניסה, ואנחנו חוששים אפילו לחשוב מה תהיה עלות החלפת מצלמה כזו במקרה של נזק.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

איכות החומרים טובה מאוד כמצופה, אך במספר מוקדים ציפינו לרמת איכות גבוהה יותר, למשל בחלקו העליון של הדשבורד המרופד בחומר דמוי עור עם תפרים, וגם בזרועות המעוצבות בקונסולה שבין המושבים שגם השמיעו מעט צקצוקי פלסטיקה. בשאר הדיפונים נרשמה איכות הרכבה מצויינת המשדרת רושם מוצק ואיכותי.

 

אאודי e-tron מציע מערך תאי אחסון שימושי. אותו תא גדול בין המושבים מציע צמד מתקני כוסות עם כיסוי נגלל ותא פתוח עם חיבור חשמל. התא שמתחת למשענת היד לעומת זאת, קטן ורדוד אך מדופן היטב. משמאל לנהג תא אחסון נמוך ועמוק, והתאים בדלתות מציעים מקום גם לבקבוקי שתיה גדולים. תא הכפפות מדופן היטב ועמוק אך על מנת לדאוג למרווח הרגליים של הנוסע, הדלת שקועה פנימה ונוגסת בנפח תא הכפפות. מאחור תאים גדולים בדלתות, משענת יד עם חלל אחסון וצמד מחזיקי כוסות.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

הכניסה אל הרכב נוחה מאוד בזכות דלתות גדולות בעלות מפתח רחב, רצפה נמוכה, ומושבים מוגבהים. כמו כן, ההגה והמושבים הקדמיים נסוגים לאחור עם פתיחת הרכב. תנוחת הישיבה אינה גבוהה במיוחד אך שולטת. המושבים הקדמיים נוחים ומציעים תמיכה טובה לאיזור המותניים אך בסיס המושב צר וקצר, ותמיכת הירכיים לוקה בחסר. המושבים מרופדים בעור עבה ואיכותי, מתכווננים חשמלית כמובן, ומציעים עיסוי, חימום וקירור שהיה תענוג בל יתואר בשרב של חודש יולי. את מערכת המיזוג ניתן לכוון להפעלה מראש כדי להגיע לרכב קריר ונעים, פיצ'ר ששווה זהב בימי הקיץ הלוהטים.

 

המושב האחורי יאכלס בקלות שלושה נוסעים בוגרים, אך הנוסעים הצמודים לדלתות יזכו ליחס מועדף ואילו הנוסע במרכז יקבל מושב מוגבה ונוקשה. בנוסף, הקונסולה שבין המושבים הקדמיים מצמצמת את מרווח הרגליים לנוסע במרכז המושב האחורי. עם זאת, הרצפה כמעט שטוחה, ולרשות הנוסעים מאחור פתחי מיזוג, שני שקעי USB ושקע מתח 12V.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

דלת תא המטען נפתחת חשמלית וחושפת תא מטען רחב וגדול בנפח 600 ליטרים. הרצפה מעט גבוהה אך במפלס אחיד עם סף ההטענה. בתא מגוון פתרונות עיגון ואחסון וגם מנופים לקיפול מהיר של המושב האחורי. מתחת לרצפת תא המטען חלל אחסון נוסף וגלגל חלופי זמני מרוקן מאוויר עם ערכת ניפוח. אאודי e-tron מציע חלל אחסון נוסף מתחת למכסה המנוע בנפח 60 ליטרים.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

תמרון הרכב הגדול ביציאה מהחניון היה ללא ספק מאתגר והרגשנו ששפע המסכים והמצלמות אף מאט אותנו. הרכב מצוייד בסייען חניה מתקדם עם מערך חיישנים ומצלמות היקפי המציג תמונה של הרכב ממעוף הציפור ומכל זווית אחרת שתבחרו באמצעות מגע במסך המרכזי. שדה הראיה לצדדים טוב מאוד אך שדה הראיה לפנים נפגם על ידי מכסה המנוע הגבוה שקשה להבין היכן הוא מסתיים.

 

מהרגע הראשון ברור שנוהגים ברכב גדול וכבד. השקט שמלווה לתאוצה מוזר בתחילה אך ממכר בהמשך. נוחות הנסיעה מצויינת ורק שברים חדים חודרים פנימה בעקשנות. מחוץ לעיר נשמרת רמת נוחות מצויינת והמתלים מרשימים מאוד ביכולתם למנוע את תנודות המרכב הכבד. העדר רעש של מנוע בעירה פנימית גורם לצלילים אחרים לבלוט, ביניהם רעשי צמיגים ותהודת כביש, אך סגירת הכיסוי הנגלל שמעל תא המטען הפחיתה מעוצמתם ובסך הכל מתקבלת חווית נסיעה שקטה ונוחה מאוד באופן שכמעט מנתק את הנוסעים מהסביבה.

 

ביצועים

 

לאאודי e-tron צמד מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, שלמעשה הופכים אותו לרכב בעל הנעה כפולה המתהדר בתגי קוואטרו. התפוקה עומדת על 265 קילוואט שמתורגמים ל- 360 כ"ס. בוסט כוח נוסף הזמין במצב ספורט מעלה את ההספק המרבי לכדי 408 כ"ס. את המנועים מזינה סוללה בקיבולת 95 קוט"ש. הביצועים הרשמיים מציגים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.7 שניות במצב בוסט ומהירות מרבית המוגבלת ל- 200 קמ"ש.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

החוויה הראשונית מתעתעת. הנסיעה מתחילה בשקט חרישי ומהלך הדוושה הראשוני מרוכך כדי לא לייצר תאוצה חזקה מדי, שכן מנועים חשמליים מספקים את מלוא כוחם בסל"ד אפסי ולא זקוקים לתהליך "בניית כוח" כמו במנועי בעירה פנימית. המנופים שמאחורי ההגה שאחראים בדרך כלל על שליטה ידנית בהילוכים, אחראים כאן על שליטה בעוצמת מערכת הבלימה הרגנרטיבית המשמשת להטענת הסוללה בעזרת האנרגיה הקינטית בעת עזיבת דוושת התאוצה.

 

ביציאה לכביש המהיר הצלחנו לאתר נתיב פנוי שאפשר לנו לבצע את מעיכת הדוושה המיוחלת. התאוצה חריגה בעוצמתה ופשוט מטיסה את הרכב קדימה תוך צבירת מהירות פלילית תוך שניות. גם התאוצות מהמקום מרשימות מאוד והרכב הגדול והכבד פשוט שועט קדימה ובאמת מדביק את הגב למושב. גם בתאוצות חזקות ובמהירויות גבוהות נשמר השקט מצד יחידת ההנעה והמקסימום שתשמעו הוא מעין רחש שמתגבר לפי עוצמת התאוצה.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

כבישים פרבריים מפותלים הזכירו לנו שמדובר ברכב כבד במשקל 2,490 ק"ג. מתלי האוויר אמנם מצליחים לצמצם מאוד את רכינת המרכב בעיקולים אך המסה הגדולה מורגשת היטב. בחירה במצב נהיגה ספורט מקשיחה את הבולמים ומייצרת נסיעה נוקשה ומעט קופצנית. אחיזת הכביש גבוהה מאוד ומבהירה כי השמירה על מרכז הכובד הנמוך משתלמת.

 

לאאודי e-tron נטייה טבעית לתת היגוי מתון ובטוח, ובכל מקרה הרכב לא מתפזר ולא מאבד שליטה בתוך העיקול. ההיגוי הפרוגרסיבי מדוייק אך נטול פידבק ומנתק את הנהג ממעשה הנהיגה. הבלמים מספקים תחושה לא טבעית משום שעל ההאטה הראשונית אחראית מערכת הבלימה הרגנרטיבית והבלמים מצטרפים רק בהמשך. לכן קצת קשה לייצר בלימה במינון מדוייק, ותפעול הבלמים דורש תקופת הסתגלות קצרה כדי להגיע לרמת דיוק גבוהה בבלימה.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

טווח נסיעה

 

טווח הנסיעה הרשמי אותו מפרסמת אאודי עומד על 417 ק"מ על פי תקן WLTP. את הרכב אספנו כשהוא טעון במלואו ועל לוח המחוונים הופיע טווח נסיעה של 248 ק"מ. במהלך המבחן כיסינו 103 ק"מ בנסיעה ששילבה פקקים עירוניים בגוש דן, נסיעה בכביש מהיר, וכבישים פרבריים באיזור השרון. בהחזרת הרכב נותר טווח של 131 ק"מ על פי מחשב הדרך ובהתאמה לאופי השימוש. לכן ניתן לומר כי טווח הנסיעה בתנאי אמת עומד על כ- 235 ק"מ אבל אתם לא רוצים לחכות שישארו לכם רק כמה ק"מ בודדים לפני שתגיעו לעמדת הטעינה. בכל אופן מדובר בטווח נסיעה המספיק לשימוש יומיומי.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

טעינה מלאה בעמדת טעינה ביתית אורכת 8.5 שעות וניתן להגביל מראש את הטעינה עד 80% על מנת להאריך את חיי הסוללה. על פי אנשי אאודי, בהתחשב בתעריף החשמל הביתי העומד על 55.18 אגורות לקילוואט, עלות הנסיעה ברכב נמוכה בכ- 70% בהשוואה לעלויות תדלוק בבנזין.

 

צ'מפיון מוטורס היבואנית בשיתוף חברת אפקון מקבוצת שלמה, החלו לאחרונה בפריסת עמדות טעינה אולטרה מהירות בהספק 150kW DC המאפשרות טעינה מהירה של 80% מהסוללה תוך כחצי שעה, אך השימוש בטעינה המהירה מקצר את חיי הסוללה ונכון לכתיבת שורות אלו קיימות בישראל עמדות טעינה אולטרה מהירות בודדות.

 

את חרדת הטווח הרגשנו באופן אישי במהלך המבחן ולא קל להתרגל לעובדה שצריך לתכנן את הנסיעה בהתאם לרמת הטעינה בסוללה ואין אפשרות "לתדלק" את הרכב בכל מקום ובמהירות עקב מיעוט עמדות הטעינה הציבוריות. פריסה של עמדות טעינה במיקומים אסטרטגיים נמצאת בשיאה ובהחלט תסייע להפחית את חרדת הטווח ולהפוך את השימוש ברכב לישים גם עבור מי שמשתמש בו באופן אינטנסיבי ולא מתוכנן מראש.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

אאודי e-tron משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים ללא הגבלת ק"מ, ולסוללה אחריות ל- 8 שנים או עד 160,000 ק"מ. עלויות הטיפולים והחלפים לא נמסרו לידינו מצ'מפיון מוטורס היבואנית והם אינם מפורסמים באינטרנט.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

עלות ביטוח חובה עבור כל נהג מגיל 21 ומעלה עם ותק של 3 שנות נהיגה ועבר נקי מתביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 1,450 ₪, ועלות הביטוח המקיף כ- 23,400 ₪. מחירו של אאודי e-tron מציב אותו בקבוצת רישוי 7 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 4,683 ₪.

 

בטיחות

 

אאודי e-tron עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro Ncap בשנת 2019 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 91% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 76% על תפקוד מערכות הבטיחות.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

הרכב משווק בישראל עם מפרט בטיחות עשיר הכולל מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת למניעת סטייה מנתיב הנסיעה המבצעת תיקוני היגוי ומתריעה על סטייה מנתיב הנסיעה באמצעות רטט בהגה, מערכת לניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה צולבת מלפנים ומאחור עם בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים, ופנסי לד מטריקס עם שליטה אוטומטית באורות הגבוהים והתאמת עוצמת תאורה מקסימלית מבלי לסנוור את יתר משתמשי הדרך.

 

תמורה למחיר

 

אאודי e-tron משווק בישראל במחיר של החל מ- 392,500 ₪ לגרסת אדוונסד אשר כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה MMI עם ממשק מגע, מערכת ניווט מקורית, לוח מחוונים דיגיטלי, חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס, מתלי אוויר, ריפודי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, זכרון למושב הנהג, מפתח חכם, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, גג זכוכית פנורמי חשמלי, שמשות אחוריות כהות, וחישוקי 20 אינץ'.

 

אאודי e-tronאאודי e-tron

 

חבילת פרימיום מוצעת תמורת תוספת של 29,900 ₪ וכוללת מערכת שמע מבית Bang&Olufsen עם מגבר ו- 16 רמקולים, חימום וקירור למושבים הקדמיים, מערך מצלמות היקפי 360 מעלות, מראות צד וירטואליות, וחישוקי 21 אינץ'.

 

אאודי e-tron הבהיר לנו שהמהפכה החשמלית כבר כאן. מדובר ברכב פנאי מוכשר, מגובש ונטול חסרונות משמעותיים שמציע לנהג ולנוסעים רמת חיים גבוהה מאוד. רמת האבזור עשירה ויחד עם הממדים והביצועים מתקבלת תמורה גבוהה למחיר בהשוואה לרכבי פנאי פרימיום גדולים עם יחידות הנעה קונבנציונליות.

 

בינואר 2020 יאבד אאודי e-tron את הטבת המס המשמעותית ממנה הוא נהנה כעת ולכן צפוי מחירו לזנק לכדי 600,000 ₪. אם החלטתם לרכוש את הרכב, עכשיו זה הזמן הטוב ביותר להצטרף למהפכת החשמל וליהנות ממחיר מציאה.

 

בשלב זה, כל עוד לא הושלמה פריסה מספקת של עמדות טעינה מהירות שיאפשרו נסיעה גם למרחקים ארוכים ללא חשש, ניתן לומר כי רכישת רכב חשמלי לא מתאימה לכל אחד ולכן אנו ממליצים לבחון היטב את אופי השימוש ברכב לפני הרכישה. מי שפרופיל הנסיעה שלו לא כולל נסיעות ארוכות לאורך מאות ק"מ ברצף ויכול להתקין עמדת טעינה ביתית, יזכה בחווית נסיעה איכותית, חסכונית, עתידנית, וירוקה.

 

אאודי e-tron אדוונסד פרימיום
מנוע שני מנועים חשמליים
הספק מרבי משולב 408 כ"ס
מומנט מרבי משולב 67.7 קג"מ
הנעה כפולה קבועה
אורך כללי 4,901 מ"מ
רוחב כללי 1,938 מ"מ
גובה כללי 1,616 מ"מ
בסיס גלגלים 2,928 מ"מ
נפח תא מטען

600 ליטרים + 60 מקדימה

משקל עצמי 2,490 ק"ג
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 5.7 שניות 
טווח נסיעה מרבי (יצרן) 407 ק"מ 
טווח נסיעה מרבי (מבחן) 248 ק"מ 
צריכת חשמל בטעינה 262 וואט לשעה
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים (2019)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

422,400 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ