סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

 

סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

תגיות | פנאי שטח, סיטרואן, C5 איירקרוס

סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על ידי צמד הקוריאנים קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. על מנת למשוך קהל לאולם התצוגה מבטיח סיטרואן C5 איירקרוס נוחות נסיעה גבוהה ביחס למתחרים, מרווח פנים נדיב, עיצוב סיטרואני ייחודי, ומנועי טורבו מודרניים.

 

סיטרואן C5 איירקרוס שיין פק
יתרונות נוחות נסיעה, מושבים, מרווח פנים, שימושיות
חסרונות יכולת דינמית, הנדסת אנוש

 

סיטרואן C5 איירקרוססיטרואן C5 איירקרוס

 

עיצוב ונוחות

 

סיטרואן C5 איירקרוס מבוסס על פלטפורמת EMP2 של קונצרן PSA ומציג עיצוב אוונגרדי השומר על המאפיינים הייחודיים של המותג, אם כי עמוס מדי לטעמי. מידות המרכב נדיבות. אורכו 4,500 מ"מ, רוחבו 1,859 מ"מ, גובהו 1,695 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,730 מ"מ. הפרופורציות יוצרות מראה מעט גמלוני ופחות "קרוסואברי". ניכר כי סיטרואן התאמצו להקנות לאיירקרוס החדש מראה ייחודי והעמסת אלמנטים עיצוביים יוצרת תוצאה סופית מצועצעת.

 

חזית הרכב מתאפיינת בצמד יחידות תאורה מפוצלות המתמזגות עם שבכה קדמית דקה בה משולב סמל המותג. בתחתית הפגוש הקדמי ניתן להבחין בכונסי אוויר ממוסגרים. מן הצד ניתן להבחין בדלתות גדולות אשר בתחתיתן כריות אוויר AirBumps המשמשות כאלמנט עיצובי ומיועדות לספוג מכות קלות. מאחור ניתן להבחין ביחידות תאורה חדשות ותלת ממדיות מסוג LED וצמד מפלטים בולטים. הלקוחות יוכלו לבחור מבין 9 שילובי צבעים (Color Pack) חיצוניים.

 

סיטרואן C5 איירקרוססיטרואן C5 איירקרוס

 

תא הנוסעים מציג עיצוב סיטרואני מקורי וסביבה אוורירית בזכות קו חלונות נמוך. במרכז הקונסולה מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ'. בגרסת שיין פק הנבחנת מותקן לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' וגלגל ההגה קטום וקטן קוטר. ארבעת פתחי האוורור מפוצלים וממוקמים גבוה. סביבת הנהג כמעט נקיה מפקדים פיזיים, אך שמחתי למצוא חוגה לכיוון עוצמת השמע. כמו בדגמי פיג'ו וסיטרואן האחרונים, גם כאן נמצא אותו ליקוי בהנדסת האנוש המאפשר שליטה במערכת בקרת האקלים רק דרך מסך מערכת המולטימדיה, כך שכל שינוי טמפרטורה או עוצמת אוורור מתבצע בצורה לא נוחה ולא בטיחותית ומצריך יציאה ממערכת הניווט למשל וכניסה אל תפריט מערכת בקרת האקלים.

 

סיטרואן C5 איירקרוססיטרואן C5 איירקרוס

 

המרווח הפנימי מעולה והינו מהנדיבים בסגמנט. ברמת אבזור שיין פק, מתפארת סיטרואן במושבים המספקים נוחות עילאית לצד תמיכה צידית טובה. הם עושים זאת באמצעות שימוש בסוגי ריפוד שונים ברמות דחיסות שונות לטובת פיזור משקל הגוף באופן שווה על שטח המושב. התוצאה הסופית מרשימה, הן מלפנים והן מאחור. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת. מושב הנהג וההגה מתכווננים ידנית לכל זווית אפשרית, לרבות אפשרות לכיוונון קשיחות משענת המושב. לוח המחוונים נראה מכל זווית בה מקובע גלגל ההגה. כושר התמרון סביר חרף המידות הנדיבות, בזכות משטחי חלונות גדולים ומצלמות 360 מעלות. הכניסה והיציאה נוחות מאוד בזכות דלתות גדולות וגובה מושבים אידיאלי.

 

שורת המושבים האחורית כוללת שלושה מושבים נפרדים הנעים על גבי מסילה בטווח של 15 ס"מ, ובעלי כוונון לזווית משענת הגב. פרט לאפשרות הסעת שלושה נוסעים בוגרים בנוחות, יהנו נוסעי המושבים האחוריים גם מרצפה שטוחה, פתחי מיזוג ייעודיים, תאורה אישית ותאי אחסון בדלתות.

 

סיטרואן C5 איירקרוססיטרואן C5 איירקרוס

 

איכות החומרים מעולה ביחס לסגמנט. הדשבורד מדופן בחומר רך, ורק מהמפלס השני ומטה נרשמים חומרים קשיחים יותר. גם איכות ההרכבה מקנה רושם טוב למדי, עם תחושה מוצקה ומרווחים סבירים בין החיבורים. בחירת צבעי חומרי הדיפון הכהים אינה תואמת את קונספט העיצוב של סיטרואן C5 איירקרוס וניכר כי צבעים בהירים או אפילו ססגוניים יותר, היו ממקסמים את השיק והיתרונות העיצוביים שבתא הנוסעים.

 

פתרונות האחסון בתא הנוסעים פרקטיים למדי. תא הכפפות נפתח ברכות ומציג נפח סביר ותאורה. מתחת למשענת היד שבין המושבים תא אחסון עמוק מאוד, מואר ומדופן. בנוסף קיים משטח טעינה קטן בתחתית הקונסולה בו ניתן להניח את הטלפון הנייד, ובדלתות תאי אחסון עמוקים. תא המטען בנפח 580-720 ליטרים בהתאם למיקום המושבים מאחור או 1,630 ליטרים בקיפול שלושת המושבים. מסילות מדורגות ברצפת תא המטען מאפשרות את פילוס רצפת תא המטען עם גב המושבים האחוריים המקופלים. העמסת הציוד נוחה בזכות פתיחת התא במחוות רגל ומפתח טעינה רחב. ברצפת תא המטען גלגל חלופי זמני מפלדה.

 

סיטרואן C5 איירקרוססיטרואן C5 איירקרוס

 

בעבר נוחות נסיעה גבוהה היוותה שם נרדף לסיטרואן וכעת מבטיחה החברה להחזיר עטרה ליושנה באמצעות מתלים הידראולים פרוגרסיביים דו-שלביים מסוג (PHC (Progressive Hydraulic Cushions, בעלי כושר ריסון משובח. שברים, חריצים, פסי האטה ובורות מרוסנים באופן מרשים מאוד ומעורר השתאות. לא מדובר בנוחות נסיעה הקיימת במכוניות פאר יוקרתיות עם מתלי אוויר ומערך מתלים רב חיבורי יקר, אך ניתן לקבוע גם ללא מבחן השוואתי כי סיטרואן C5 איירקרוס הינו הרכב הנוח בקטגוריה ונוח מאוד גם ביחס לרכבים במחיר כפול. מחוץ לעיר מתקשחת פעולת השיכוך וכך נשמרת הנוחות המעולה גם על גלי אספלט במהירויות גבוהות. בידוד הרעשים מעולה והטוב בסגמנט, ובכך מושלמת איכות נסיעה גבוהה ונינוחה.

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה ברכב המבחן כוללת מנוע טורבו בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטרים בהספק 180 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ ב- 1,650 סל"ד המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית מבית AISIN היפנית. הביצועים מעולים ביחס למתחרים הישירים. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 8.2 שניות לפי נתון היצרן או שניה יותר לפי בדיקתי. בכל אופן, התאוצות טובות בהחלט ביחס לכל המתחרים, עם גמישות ומומנט זמין בסל"ד נמוך. תיבת ההילוכים היפנית פועלת טוב ולא נרשמו תגובות עצבניות וקיק דאונים בכל ליטוף דוושה כפי שזכור לי ממפגש קודם עם תיבה זו.

 

סיטרואן C5 איירקרוססיטרואן C5 איירקרוס

 

התנהגות הכביש פושרת, אך מגרעה זו בולטת רק לאור הצטיינותו בשאר מטלות הנהיגה. כביש מפותל בשילוב הפעלת לחץ על השלדה חושפים התנהגות כביש גמלונית ואחיזת כביש סבירה בלבד עם נטיה ברורה לתת היגוי במגבלות, שהופך להיגוי יתר בכל עזיבת דוושה. כמובן שלא מדובר בהתנהגות שאינה בטיחותית, אלא ביישור קו עם הממוצע המקובל בסגמנט. יש קרוסאוברים דינמיים יותר אך נראה שדינמיות אינה בראש סדר העדיפות של הרוכשים הפוטנציאליים. הבלמים עושים עבודתם נאמנה ומאטים את 1,505 הק"ג בצורה נוטעת ביטחון.

 

צריכת דלק

 

בימי המבחן שכללו נסיעה מנהלתית עם כמה קטעי נהיגה דינמיים ומערכת עצור וסע פועלת רוב הזמן, עמדה צריכת הדלק על 9.8 ק"מ לליטר. מדובר בנתון סביר בהתחשב בהספק ובמשקל, אם כי רחוק מנתון היצרנית אשר מצהירה על צריכת דלק משולבת של 17.5 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 53 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 14 מתוך 15.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

סיטרואן אינה נהנית ממוניטין אמינות מוצלח, בין היתר בשל דגמים רבים אשר סבלו בעבר משלל תקלות חשמל ובעיות במערכות המתלים המורכבות. בסקר J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2018, התברגה סיטרואן במקום ה- 19 מתוך 28 יצרנים, עם 155 תקלות לכל 100 כלי רכב.  

 

סיטרואן C5 איירקרוס משווק עם אחריות מלאה לחמש שנים או 120,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 1,037 ₪, עלות הטיפול השני 1,735 ₪, ועלות הטיפול השלישי 1,037 ₪. מדובר במחירים המשקפים את המקובל בפלח הקרוסאוברים הבינוניים.

 

עלות יחידת תאורה קדמית 5,908 ₪, עלות מראת צד 2,876 ₪, עלות פנס אחורי 1,654 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 594 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 927 ₪. עלויות החלפים ממוצעות בסגמנט.

 

עלויות הביטוח הן 1,669 ₪ לביטוח חובה ו- 4,302 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות וללא שלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות.

 

סיטרואן C5 איירקרוססיטרואן C5 איירקרוס

 

בטיחות

 

ארגון הבטיחות Euro Ncap בחן את סיטרואן C5 איירקרוס בשנת 2019 והעניק לו ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות. סיטרואן C5 איירקרוס קיבל ציון של 89% בהגנה על בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל, ו- 82% בגין מערכות הבטיחות ברכב. אבזור הבטיחות בגרסת פיל הבסיסית כולל בין היתר בלימה אוטונומית, התרעה על עייפות הנהג, זיהוי תמרורים, וניטור שטחים מתים עם תיקון היגוי אקטיבי למניעת סטייה מנתיב הנסיעה. גרסת שיין פק הנבחנת מוסיפה מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת למרכוז הרכב בנתיב הנסיעה, וזיהוי תמרורים מורחב כולל תמרור עצור, אין כניסה, ואיסור עקיפה. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 7 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה.

 

סיטרואן C5 איירקרוססיטרואן C5 איירקרוס

 

תמורה למחיר

 

סיטרואן C5 איירקרוס מוצע בשתי רמות אבזור. גרסת הכניסה פיל מוצעת במחיר 148,990 ₪ עם מנוע דיזל בהספק 130 כ"ס, או 159,990 ₪ עם מנוע בנזין בהספק 180 כ"ס. רשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ', מחשב דרך, בקרת אקלים, בקרת שיוט, בורר מצבי נהיגה, מראה פנימית מונעת סינוור, מצלמת רוורס עם מבט על, בלם חניה חשמלי אוטומטי, תא מקורר בין המושבים הקדמיים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני תאורה וגשם, תאורה עוקבת פנייה, פנסי ערפל קדמיים עוקבי פנייה, קיפול מראות חשמלי, תאורת כניסה במראות הצד בחתימת Welcome, וחישוקי 17 אינץ'.

 

גרסת שיין פק הנבחנת מוצעת במחיר 174,990 ₪ עם מנוע דיזל בהספק 130 כ"ס או 179,990 ₪ עם מנוע בנזין בהספק 180 כ"ס. גרסה זו מוסיפה לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', גג שמש פנורמי נפתח עם וילון חשמלי, מערכת חניה אוטומטית במקביל ובניצב למדרכה, מצלמת חניה קדמית, דוושות בגימור כרום, ספי דלתות בכיתוב המותג, תאורה פנימית מסוג LED, משטח טעינה אלחוטי, מושבים בריפוד עור ובד, כניסה והתנעה ללא מפתח, מושב נוסע מתכוון לגובה, תאורת LED מלאה, זיגוג כפול בחלונות הקדמיים, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען עם מחוות רגל, וחישוקי 19 אינץ'.

 

הקלף החזק ביותר של סיטרואן C5 איירקרוס הוא נוחות הנסיעה הגבוהה ביותר בסגמנט. רמת הביצוע ביחס לצמד הקוריאנים המובילים מתעלה לאין שיעור, וכרכב משפחתי לסיטרואן C5 איירקרוס יתרונות מהותיים על פני מרבית מתחריו. בנוסף לאיכות הנסיעה המרשימה, סיטרואן מביאה לסגמנט מרווח פנים עצום, עיצוב מעניין, ביצועים חזקים, ואבזור נוחות ובטיחות עשירים. כעת רק נותר לאנשי השיווק של סיטרואן לגרום ללקוח הישראלי להתגבר על התדמית שדבקה במותג וליהנות מאחד הרכבים הטובים ביותר בקטגוריה.

 

סיטרואן C5 איירקרוס 1.6 שיין פק אוטומטי
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים, 1,598 סמ"ק
הספק מרבי 180/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 25.5/1,650 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,500 מ"מ
רוחב כללי 1,859 מ"מ
גובה כללי 1,695 מ"מ
בסיס גלגלים 2,730 מ"מ
מיכל דלק 53 ליטרים
נפח תא מטען

580-720 ליטרים

משקל עצמי 1,505 ק"ג
מהירות מרבית 216 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.8 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 14 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים (2019)
מחיר

179,990 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    02.04.20 | מבחני רכב

    אופל קורסה החדשה מציעה יחידת הנעה חזקה, אבזור נדיב ועיצוב ספורטיבי במחיר גבוה ביחס לסגמנט. יצאנו לבחון את ההצעה החדשה בשוק הסופר מיני

    אופל קורסה בדורה השישי מציגה קפיצת מדרגה ענקית ביחס לקודמתה שלא זכתה להצלחה בשוק המקומי עקב עיצוב אנמי, מפרט מיושן ומוניטין חלש למותג אופל בישראל. אופל קורסה 2020 מבוססת על פלטפורמת CMP הגלובלית של קונצרן PSA, הקלה ב - 30 ק"ג לעומת קודמתה ומותאמת למנועים חשמליים. היבואנית החדשה לובינסקי תולה תקוות ר

     
  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן c3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר