סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

 

סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

תגיות | פנאי שטח, סיטרואן, C5 איירקרוס

סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על ידי צמד הקוריאנים קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. על מנת למשוך קהל לאולם התצוגה מבטיח סיטרואן C5 איירקרוס נוחות נסיעה גבוהה ביחס למתחרים, מרווח פנים נדיב, עיצוב סיטרואני ייחודי, ומנועי טורבו מודרניים.

 

סיטרואן C5 איירקרוס שיין פק
יתרונות נוחות נסיעה, מושבים, מרווח פנים, שימושיות
חסרונות יכולת דינמית, הנדסת אנוש

 

סיטרואן C5 איירקרוססיטרואן C5 איירקרוס

 

עיצוב ונוחות

 

סיטרואן C5 איירקרוס מבוסס על פלטפורמת EMP2 של קונצרן PSA ומציג עיצוב אוונגרדי השומר על המאפיינים הייחודיים של המותג, אם כי עמוס מדי לטעמי. מידות המרכב נדיבות. אורכו 4,500 מ"מ, רוחבו 1,859 מ"מ, גובהו 1,695 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,730 מ"מ. הפרופורציות יוצרות מראה מעט גמלוני ופחות "קרוסואברי". ניכר כי סיטרואן התאמצו להקנות לאיירקרוס החדש מראה ייחודי והעמסת אלמנטים עיצוביים יוצרת תוצאה סופית מצועצעת.

 

חזית הרכב מתאפיינת בצמד יחידות תאורה מפוצלות המתמזגות עם שבכה קדמית דקה בה משולב סמל המותג. בתחתית הפגוש הקדמי ניתן להבחין בכונסי אוויר ממוסגרים. מן הצד ניתן להבחין בדלתות גדולות אשר בתחתיתן כריות אוויר AirBumps המשמשות כאלמנט עיצובי ומיועדות לספוג מכות קלות. מאחור ניתן להבחין ביחידות תאורה חדשות ותלת ממדיות מסוג LED וצמד מפלטים בולטים. הלקוחות יוכלו לבחור מבין 9 שילובי צבעים (Color Pack) חיצוניים.

 

סיטרואן C5 איירקרוססיטרואן C5 איירקרוס

 

תא הנוסעים מציג עיצוב סיטרואני מקורי וסביבה אוורירית בזכות קו חלונות נמוך. במרכז הקונסולה מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ'. בגרסת שיין פק הנבחנת מותקן לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' וגלגל ההגה קטום וקטן קוטר. ארבעת פתחי האוורור מפוצלים וממוקמים גבוה. סביבת הנהג כמעט נקיה מפקדים פיזיים, אך שמחתי למצוא חוגה לכיוון עוצמת השמע. כמו בדגמי פיג'ו וסיטרואן האחרונים, גם כאן נמצא אותו ליקוי בהנדסת האנוש המאפשר שליטה במערכת בקרת האקלים רק דרך מסך מערכת המולטימדיה, כך שכל שינוי טמפרטורה או עוצמת אוורור מתבצע בצורה לא נוחה ולא בטיחותית ומצריך יציאה ממערכת הניווט למשל וכניסה אל תפריט מערכת בקרת האקלים.

 

סיטרואן C5 איירקרוססיטרואן C5 איירקרוס

 

המרווח הפנימי מעולה והינו מהנדיבים בסגמנט. ברמת אבזור שיין פק, מתפארת סיטרואן במושבים המספקים נוחות עילאית לצד תמיכה צידית טובה. הם עושים זאת באמצעות שימוש בסוגי ריפוד שונים ברמות דחיסות שונות לטובת פיזור משקל הגוף באופן שווה על שטח המושב. התוצאה הסופית מרשימה, הן מלפנים והן מאחור. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת. מושב הנהג וההגה מתכווננים ידנית לכל זווית אפשרית, לרבות אפשרות לכיוונון קשיחות משענת המושב. לוח המחוונים נראה מכל זווית בה מקובע גלגל ההגה. כושר התמרון סביר חרף המידות הנדיבות, בזכות משטחי חלונות גדולים ומצלמות 360 מעלות. הכניסה והיציאה נוחות מאוד בזכות דלתות גדולות וגובה מושבים אידיאלי.

 

שורת המושבים האחורית כוללת שלושה מושבים נפרדים הנעים על גבי מסילה בטווח של 15 ס"מ, ובעלי כוונון לזווית משענת הגב. פרט לאפשרות הסעת שלושה נוסעים בוגרים בנוחות, יהנו נוסעי המושבים האחוריים גם מרצפה שטוחה, פתחי מיזוג ייעודיים, תאורה אישית ותאי אחסון בדלתות.

 

סיטרואן C5 איירקרוססיטרואן C5 איירקרוס

 

איכות החומרים מעולה ביחס לסגמנט. הדשבורד מדופן בחומר רך, ורק מהמפלס השני ומטה נרשמים חומרים קשיחים יותר. גם איכות ההרכבה מקנה רושם טוב למדי, עם תחושה מוצקה ומרווחים סבירים בין החיבורים. בחירת צבעי חומרי הדיפון הכהים אינה תואמת את קונספט העיצוב של סיטרואן C5 איירקרוס וניכר כי צבעים בהירים או אפילו ססגוניים יותר, היו ממקסמים את השיק והיתרונות העיצוביים שבתא הנוסעים.

 

פתרונות האחסון בתא הנוסעים פרקטיים למדי. תא הכפפות נפתח ברכות ומציג נפח סביר ותאורה. מתחת למשענת היד שבין המושבים תא אחסון עמוק מאוד, מואר ומדופן. בנוסף קיים משטח טעינה קטן בתחתית הקונסולה בו ניתן להניח את הטלפון הנייד, ובדלתות תאי אחסון עמוקים. תא המטען בנפח 580-720 ליטרים בהתאם למיקום המושבים מאחור או 1,630 ליטרים בקיפול שלושת המושבים. מסילות מדורגות ברצפת תא המטען מאפשרות את פילוס רצפת תא המטען עם גב המושבים האחוריים המקופלים. העמסת הציוד נוחה בזכות פתיחת התא במחוות רגל ומפתח טעינה רחב. ברצפת תא המטען גלגל חלופי זמני מפלדה.

 

סיטרואן C5 איירקרוססיטרואן C5 איירקרוס

 

בעבר נוחות נסיעה גבוהה היוותה שם נרדף לסיטרואן וכעת מבטיחה החברה להחזיר עטרה ליושנה באמצעות מתלים הידראולים פרוגרסיביים דו-שלביים מסוג (PHC (Progressive Hydraulic Cushions, בעלי כושר ריסון משובח. שברים, חריצים, פסי האטה ובורות מרוסנים באופן מרשים מאוד ומעורר השתאות. לא מדובר בנוחות נסיעה הקיימת במכוניות פאר יוקרתיות עם מתלי אוויר ומערך מתלים רב חיבורי יקר, אך ניתן לקבוע גם ללא מבחן השוואתי כי סיטרואן C5 איירקרוס הינו הרכב הנוח בקטגוריה ונוח מאוד גם ביחס לרכבים במחיר כפול. מחוץ לעיר מתקשחת פעולת השיכוך וכך נשמרת הנוחות המעולה גם על גלי אספלט במהירויות גבוהות. בידוד הרעשים מעולה והטוב בסגמנט, ובכך מושלמת איכות נסיעה גבוהה ונינוחה.

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה ברכב המבחן כוללת מנוע טורבו בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטרים בהספק 180 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ ב- 1,650 סל"ד המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית מבית AISIN היפנית. הביצועים מעולים ביחס למתחרים הישירים. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 8.2 שניות לפי נתון היצרן או שניה יותר לפי בדיקתי. בכל אופן, התאוצות טובות בהחלט ביחס לכל המתחרים, עם גמישות ומומנט זמין בסל"ד נמוך. תיבת ההילוכים היפנית פועלת טוב ולא נרשמו תגובות עצבניות וקיק דאונים בכל ליטוף דוושה כפי שזכור לי ממפגש קודם עם תיבה זו.

 

סיטרואן C5 איירקרוססיטרואן C5 איירקרוס

 

התנהגות הכביש פושרת, אך מגרעה זו בולטת רק לאור הצטיינותו בשאר מטלות הנהיגה. כביש מפותל בשילוב הפעלת לחץ על השלדה חושפים התנהגות כביש גמלונית ואחיזת כביש סבירה בלבד עם נטיה ברורה לתת היגוי במגבלות, שהופך להיגוי יתר בכל עזיבת דוושה. כמובן שלא מדובר בהתנהגות שאינה בטיחותית, אלא ביישור קו עם הממוצע המקובל בסגמנט. יש קרוסאוברים דינמיים יותר אך נראה שדינמיות אינה בראש סדר העדיפות של הרוכשים הפוטנציאליים. הבלמים עושים עבודתם נאמנה ומאטים את 1,505 הק"ג בצורה נוטעת ביטחון.

 

צריכת דלק

 

בימי המבחן שכללו נסיעה מנהלתית עם כמה קטעי נהיגה דינמיים ומערכת עצור וסע פועלת רוב הזמן, עמדה צריכת הדלק על 9.8 ק"מ לליטר. מדובר בנתון סביר בהתחשב בהספק ובמשקל, אם כי רחוק מנתון היצרנית אשר מצהירה על צריכת דלק משולבת של 17.5 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 53 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 14 מתוך 15.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

סיטרואן אינה נהנית ממוניטין אמינות מוצלח, בין היתר בשל דגמים רבים אשר סבלו בעבר משלל תקלות חשמל ובעיות במערכות המתלים המורכבות. בסקר J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2018, התברגה סיטרואן במקום ה- 19 מתוך 28 יצרנים, עם 155 תקלות לכל 100 כלי רכב.  

 

סיטרואן C5 איירקרוס משווק עם אחריות מלאה לחמש שנים או 120,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 1,037 ₪, עלות הטיפול השני 1,735 ₪, ועלות הטיפול השלישי 1,037 ₪. מדובר במחירים המשקפים את המקובל בפלח הקרוסאוברים הבינוניים.

 

עלות יחידת תאורה קדמית 5,908 ₪, עלות מראת צד 2,876 ₪, עלות פנס אחורי 1,654 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 594 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 927 ₪. עלויות החלפים ממוצעות בסגמנט.

 

עלויות הביטוח הן 1,669 ₪ לביטוח חובה ו- 4,302 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות וללא שלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות.

 

סיטרואן C5 איירקרוססיטרואן C5 איירקרוס

 

בטיחות

 

ארגון הבטיחות Euro Ncap בחן את סיטרואן C5 איירקרוס בשנת 2019 והעניק לו ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות. סיטרואן C5 איירקרוס קיבל ציון של 89% בהגנה על בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל, ו- 82% בגין מערכות הבטיחות ברכב. אבזור הבטיחות בגרסת פיל הבסיסית כולל בין היתר בלימה אוטונומית, התרעה על עייפות הנהג, זיהוי תמרורים, וניטור שטחים מתים עם תיקון היגוי אקטיבי למניעת סטייה מנתיב הנסיעה. גרסת שיין פק הנבחנת מוסיפה מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת למרכוז הרכב בנתיב הנסיעה, וזיהוי תמרורים מורחב כולל תמרור עצור, אין כניסה, ואיסור עקיפה. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 7 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה.

 

סיטרואן C5 איירקרוססיטרואן C5 איירקרוס

 

תמורה למחיר

 

סיטרואן C5 איירקרוס מוצע בשתי רמות אבזור. גרסת הכניסה פיל מוצעת במחיר 148,990 ₪ עם מנוע דיזל בהספק 130 כ"ס, או 159,990 ₪ עם מנוע בנזין בהספק 180 כ"ס. רשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ', מחשב דרך, בקרת אקלים, בקרת שיוט, בורר מצבי נהיגה, מראה פנימית מונעת סינוור, מצלמת רוורס עם מבט על, בלם חניה חשמלי אוטומטי, תא מקורר בין המושבים הקדמיים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני תאורה וגשם, תאורה עוקבת פנייה, פנסי ערפל קדמיים עוקבי פנייה, קיפול מראות חשמלי, תאורת כניסה במראות הצד בחתימת Welcome, וחישוקי 17 אינץ'.

 

גרסת שיין פק הנבחנת מוצעת במחיר 174,990 ₪ עם מנוע דיזל בהספק 130 כ"ס או 179,990 ₪ עם מנוע בנזין בהספק 180 כ"ס. גרסה זו מוסיפה לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', גג שמש פנורמי נפתח עם וילון חשמלי, מערכת חניה אוטומטית במקביל ובניצב למדרכה, מצלמת חניה קדמית, דוושות בגימור כרום, ספי דלתות בכיתוב המותג, תאורה פנימית מסוג LED, משטח טעינה אלחוטי, מושבים בריפוד עור ובד, כניסה והתנעה ללא מפתח, מושב נוסע מתכוון לגובה, תאורת LED מלאה, זיגוג כפול בחלונות הקדמיים, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען עם מחוות רגל, וחישוקי 19 אינץ'.

 

הקלף החזק ביותר של סיטרואן C5 איירקרוס הוא נוחות הנסיעה הגבוהה ביותר בסגמנט. רמת הביצוע ביחס לצמד הקוריאנים המובילים מתעלה לאין שיעור, וכרכב משפחתי לסיטרואן C5 איירקרוס יתרונות מהותיים על פני מרבית מתחריו. בנוסף לאיכות הנסיעה המרשימה, סיטרואן מביאה לסגמנט מרווח פנים עצום, עיצוב מעניין, ביצועים חזקים, ואבזור נוחות ובטיחות עשירים. כעת רק נותר לאנשי השיווק של סיטרואן לגרום ללקוח הישראלי להתגבר על התדמית שדבקה במותג וליהנות מאחד הרכבים הטובים ביותר בקטגוריה.

 

סיטרואן C5 איירקרוס 1.6 שיין פק אוטומטי
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים, 1,598 סמ"ק
הספק מרבי 180/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 25.5/1,650 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,500 מ"מ
רוחב כללי 1,859 מ"מ
גובה כללי 1,695 מ"מ
בסיס גלגלים 2,730 מ"מ
מיכל דלק 53 ליטרים
נפח תא מטען

580-720 ליטרים

משקל עצמי 1,505 ק"ג
מהירות מרבית 216 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.8 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 14 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים (2019)
מחיר

179,990 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק