פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

 

פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

תגיות | פנאי שטח, פורד, אדג'

פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות.

 

פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס
יתרונות אבזור מפנק ברמות האבזור הגבוהות, מרווח, חווית נסיעה משפחתית
חסרונות הנדסת אנוש, נוחות נסיעה, אבזור בגרסאות הכניסה

 

פורד אדג' פורד אדג'

 

במושגים של אמריקה, פורד אדג' הוא רכב פנאי בגודל בינוני אך בפועל מדובר ברכב גדול למדי. המפרט והמחיר בישראל מציבים אותו חצי מדרגה מתחת לרכבי הפנאי של מותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם גרסת טיטניום פלוס המאובזרת יכולה להוות אלטרנטיבה ראויה לרכב פרימיום והאם היא מצדיקה תג מחיר של 295,000 ₪.

 

עיצוב ונוחות

 

העיצוב המעודכן של פורד אדג' משדר חוסן ויוקרה. החזית אלגנטית בזכות גריל גדול עתיר כרום עם סמל פורד ענקי במרכז. פנסי הלד נראים מצויין וכך גם פנסי הערפל השקועים בתוך כונסי אוויר מדומים בתחתית הפגוש. מבט מהצד חושף קו מותניים החלטי וחגורה בולטת נוספת בתחתית הדלתות עם עיטור כרום וחצאיות פלסטיק שחורות ומעודנות להגנה על ספי הדלתות. חישוקי 20 האינץ' בגוון כסוף כהה נראים מצויין. קו הגג משתפל לאחור ויחד עם ספויילר גדול מתקבל רושם ספורטיבי. הזנב נאה בזכות משטח פלסטיק שחור המשתלב בשמשה האחורית ומחבר בין צמד הפנסים הגדולים. הפגוש מסיבי עם צמד בליטות בצדדים עבור מחזירי האור ודיפיוזר נאה בקצה עם צמד יציאות מפלט גדולות. רמת האבזור טיטניום פלוס שהתייצבה למבחן מתהדרת בפגושים בצביעה מלאה וגוון הפנינה היפייפה מעניק לפורד אדג' מראה בולט ומרשים.

 

פורד אדג' פורד אדג'

 

פורד אדג' נמתח לאורך 4,808 מ"מ, רוחבו 1,928 מ"מ, גובהו 1,742 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,849 מ"מ. מידותיו מציבות אותו בסמיכות רבה לקאדילק XT5.

 

ריפודי העור הבהירים מושכים תשומת לב מיד עם פתיחת הדלת. מעבר לכך עיצוב תא הנוסעים שגרתי למדי והוא לא עבר שינויים מהותיים במסגרת מתיחת הפנים. הקווים ארוכים ורכים, ללא זוויות חדות, ומעניקים תחושת מרחב. הקונסולה המרכזית מכילה מסך גדול ומעניקה רושם מודרני בזכות מיעוט פקדים. בין המושבים קונסולה רחבה עם חוגה שמחליפה את בורר ההילוכים, תאי אחסון, בלם חניה חשמלי, ופקדים לשליטה בחיישני החניה ובמערכת החניה האוטומטית.

 

פורד אדג' פורד אדג'

 

הנדסת האנוש מקורית אך התפעול לא תמיד אינטואיטיבי. בורר ההילוכים הנאה לא מספק פידבק אודות ההילוך הנבחר כמו בבורר סטנדרטי, והתצוגה הגדולה בלוח המחוונים מסייעת אך מחייבת מבט בלוח המחוונים. בצידי לוח המחוונים שני מסכים, האחד לתפעול מחשב הדרך והשני מציג אינפורמציה אודות מערכת השמע והטלפון הנייד, ושניהם מצריכים דפדוף רב בין תפריטים ואינם נוחים לשימוש תוך כדי נהיגה. גם המסך המרכזי עמוס תפריטים והשימוש בו מסורבל. חיבור הטלפון הנייד לממשק Android Auto סבל מניתוקים רבים. שמחנו מאוד על האפשרות להתניע את הרכב מרחוק כדי להיכנס פנימה כשהוא כבר קריר ונעים.

 

פורד אדג' פורד אדג'

 

איכות החומרים טובה מאוד במושגים של כלי רכב עממיים, אך לא ברמה של מותגי יוקרה. דווקא בקונסולה המרכזית נתקלנו בחיפוי פלסטיק פשוט מדי שאינו הולם את המחיר. לזכותו של פורד אדג' שימוש מועט בחומרים מבריקים ומנצנצים שרגישים לטביעות אצבע ועשויים אף לסנוור בשמש ישירה. איכות ההרכבה טובה למעט צקצוקים קלים שנשמעו מכיוון דיפון התקרה וקורת B.

 

פורד אדג' פורד אדג'

 

פורד אדג' מציע שפע תאי אחסון שימושיים. בראש הקונסולה המרכזית תא אחסון סגור, בתחתית תא סגור נוסף המאכלס את חיבורי המדיה ומשטח טעינה אלחוטי. בין המושבים מחזיקי כוסות גדולים ומתחת למשענת היד צמד תאים שימושיים. התאים בדלתות מחולקים כדי למנוע מבקבוקים להחליק מטה. תא הכפפות קטן יחסית אך בזכות יתר פתרונות האחסון ניתן לסלוח על כך. מאחור תאים בדלתות, מחזיקי כוסות במשענת היד המרכזית, וכיסים בגב המושבים הקדמיים.

 

הגישה אל הרכב נוחה מאוד בזכות דלתות גדולות הנפתחות בזווית רחבה, וספי דלתות נמוכים כך שאין צורך להניף את הרגל גבוה. המושבים ממוקמים גבוה אך לא מצריכים טיפוס. מושב הנהג נוח אך נדמה כי בסיסו אינו מיועד לנוסעים בעלי מבנה גוף רחב משום שהוא צר וקצר יחסית. מסעד הגב לעומת זאת, רחב ומעניק תמיכה הולמת למותניים. ריפודי העור עבים ונעימים למגע, המרווח טוב מאוד אך מרווח הראש לא נדיב כמצופה. המושבים מלפנים מתכווננים חשמלית, מחוממים ואף מקוררים. גם ההגה מתכוונן חשמלית ויחד עם מושב הנהג הוא נסוג לאחור בעת דימום המנוע על מנת להקל על הכניסה והיציאה מהרכב.

 

פורד אדג' פורד אדג'

 

המושבים האחוריים נוחים ומרווחים, אם כי המושב המרכזי צר משמעותית ונוקשה, כך שיתאים בעיקר לנסיעות קצרות. לרווחת הנוסעים מאחור מושבים מחוממים, פתחי מיזוג, שקע חשמל V12 ושקע נוסף במתח 230V.

 

לפורד אדג' תא מטען בנפח 602 ליטרים עד גובה החלון. את המושבים האחוריים ניתן לקפל במשיכת מנוף בתא המטען ואז מתקבל נפח הטענה של 1,688 ליטרים. סף ההטענה מעט גבוה אך התא גדול ושימושי, ומצוייד ברצפת גומי נשלפת ורחיצה מעל רצפת הבד. דלת תא המטען נפתחת חשמלית בלחיצת כפתור או באמצעות מחוות רגל מתחת לפגוש האחורי.

 

פורד אדג' פורד אדג'

 

כאמור מציע פורד אדג' ממדים נדיבים ובהיכרות ראשונית איתו צריך להתרגל לכך. מראת הצד השמאלית מגדילה את התמונה כמיטב המסורת האמריקאית, מתכהה אוטומטית, ומציגה חיווי של מערכת לניטור שטחים מתים ותנועה חוצה מאחור. מצלמת הרוורס מציגה תמונה ברורה ורחבה, ובלחיצת כפתור ניתן להציג את תשדורת המצלמה הקדמית המציעה מספר זוויות. לשתי המצלמות מערכת שטיפה.

 

הרכב שקט מאוד אך הציפייה לנוחות נסיעה אמריקאית קלאסית ורכה מתבדה מהר מאוד. המתלים נוקשים ויחד עם חישוקים גדולים וצמיגים בחתך נמוך מתקבלת נוחות נסיעה לא מרשימה. מרבית השיבושים מוצאים את דרכם אל תא הנוסעים, לאחר שיכוך מסויים.

 

פורד אדג' פורד אדג'

 

מחוץ לעיר נשמרת רמת השקט הגבוהה. רעשי הרוח נותרים מחוץ לתא הנוסעים, צליל המנוע נעים ונשמע הרחק מלפנים, ורק אוושת הצמיגים מצליחה לחדור פנימה ומתגברת בכבישים משובשים, אך לא באופן מטריד. המתלים הנוקשים מייצרים ריסון מוצלח לתנודות המרכב, אך גם מחוץ לעיר מעבירים את רוב השיבושים אל תא הנוסעים. במהירות גבוהה בכבישים גליים נרשמו תגובות קופצניות.

 

ביצועים

 

פורד אדג' החדש מצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 248 כ"ס ומומנט מרבי של 39.8 קג"מ הזמין ב- 2,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית חדשה ומספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.2 שניות על פי נתוני היצרן או 9.4 שניות לפי המדידות שלנו. המהירות המרבית עומדת על 192 קמ"ש.

 

פורד אדג' פורד אדג'

 

התגובה הראשונית ללחיצה על הדוושה מעודנת אך בהמשך הרכב מאיץ היטב למרות משקל של 1,931 ק"ג. רמיסה של דוושת התאוצה מייצרת תאוצה החלטית יותר אך לא כזאת שתדביק את הגב למושב. תיבת ההילוכים תפקדה היטב וברוב הזמן העברות ההילוכים חלקות ונעימות מאוד. הופתענו לגלות שלא קיימת אפשרות לשליטה ידנית על ההילוכים, בעיקר על רקע המשקל המכובד והצורך בבלימת מנוע לעיתים. מצב S בבורר ההילוכים מפצה על כך חלקית ומסייע לתיבה לשמור על ההילוך המתאים בירידות וגם בנהיגה דינמית.

 

פורד אדג' פורד אדג'

 

כיול המתלים הנוקשה משתלם בכבישים מפותלים. המרכב נותר מאוזן וזוויות הגלגול אינן משמעותיות. עם זאת, פורד אדג' מעדיף בבירור נסיעה רגועה, וניסיונות לדחוף אותו לקצה יענו בתת היגוי שיתגבר עם הגברת המהירות והעומס. ניסיון לצאת במהירות מהסיבוב עם לחיצה הגונה על דוושת התאוצה יענה בהתערבות מעט היסטרית של בקרת המשיכה. ההגה מציע משקל טוב אך במרכזו שטח מת והוא מנתק לחלוטין את הנהג מהגלגלים. לדוושת הבלם מהלך ארוך שדורש לחיצה הגונה על מנת לייצר בלימה החלטית.

 

צריכת דלק

 

צריכת הדלק של פורד אדג' עומדת על 10.8 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. במבחן שלנו נמדדה צריכת דלק משולבת של 9.2 ק"מ לליטר כך שלא מדובר במכונית חסכונית בדלק. מיכל דלק גדול בנפח 70 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת הזיהום עומדת על 15 מתוך 15.

 

פורד אדג' פורד אדג'

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

פורד סובלת בשנים האחרונות מתדמית בעייתית בעיקר בשל בעיות בתיבת ההילוכים הרובוטית בדור השלישי של פורד פוקוס. בסקר שנערך ע"י ארגון Consumer Reports בארצות הברית בשנת 2019 התברגה פורד במקום ה- 16 מתוך 28 יצרנים, ירידה של מקום אחד ביחס לשנה שעברה. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה התברגה פורד במקום השישי מתוך 23 יצרנים עם ממוצע של 98 תקלות ל- 100 מכוניות, טוב יותר מהממוצע בסקר שעמד על 111. בסקר דומה שנערך בארצות הברית הגיעה פורד למקום ה- 18 מתוך 32 יצרנים עם 146 תקלות ל- 100 מכוניות, פחות טוב מהממוצע בסקר שעמד על 136.

 

פורד אדג' משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים או 100,000 ק"מ ואחריות חלקית למערכת ההנעה לשנתיים נוספות או 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. מרווח הטיפולים עומד על שנה, 16,000 ק"מ או לפי הודעה בלוח המחוונים.

 

פורד אדג' פורד אדג'

 

עלות הטיפול הראשון 683 ₪, עלות הטיפול השני 996 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,017 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 996 ₪. עלות ארבעת הטיפולים הראשונים במוסך היבואן עומדת על 3,692 ₪ והיא זולה ביחס למתחרים.

 

עלות פנס קדמי 10,384 ₪, עלות פנס אחורי 4,302 ₪, עלות מראת צד קומפלט 2,792 ₪, עלות זוג רפידות בלם קדמיות 437 ₪, ועלות זוג צלחות בלם קדמיות 933 ₪. גם עלות החלפים אינה גבוהה למעט עלות הפנס הקדמי היקר.

 

ביטוח חובה לכל נהג מגיל 21 ומעלה עם ותק נהיגה של 3 שנים, ללא תביעות קודמות ושלילות רישיון יעלה כ- 2,300 ₪, וביטוח מקיף יעלה כ- 11,000 ₪. עלות אגרת הרישוי השנתית בקבוצת רישוי 6 בה ניצב פורד אדג' עומדת על 3,355 ₪.

 

בטיחות

 

ארגון Euro Ncap בחן את פורד אדג' בשנת 2016, לפני מתיחת הפנים שעבר, והעניק לו ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 85% בהגנה על נוסעים בוגרים, 76% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל, ו- 89% עבור תפקוד מערכות הבטיחות.

 

פורד אדג' פורד אדג'

 

פורד אדג' משווק בישראל עם מערכת לניטור מרחק מלפנים הכוללת זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה עם תיקון אקטיבי, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים. למעט גרסת SEL+ הבסיסית, כל רמות האבזור כוללות בנוסף מערכת סיוע להתחמקות ממכשול ובקרת שיוט אדפטיבית הכוללת מרכוז בנתיב הנסיעה ואפשרות עצירה מלאה וזינוק מחדש. רמת אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 7 מתוך 8 עבור כל גרסאות הדגם.

 

תמורה למחיר

 

פורד אדג' משווק בישראל בארבע רמות אבזור ומציג ירידה במחיר ביחס לדגם הקודם. גרסת SEL+ מוצעת תמורת 255,000 ₪ וכוללת מסך מרכזי בגודל 8 אינץ' עם תמיכה בממשקי Android Auto ו- Apple Car Play, משטח טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, התנעה מרחוק, חיישני אור וגשם, תאורת חזית מסוג לד, גג זכוכית פנורמי חשמלי, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, וחישוקי 18 אינץ'.

 

רמת האבזור טיטניום מוצעת תמורת 275,000 ₪ וכוללת בנוסף כוונון חשמלי לגלגל ההגה, כוונון חשמלי למושב הנוסע, ריפודי עור, מערכת שמע מבית Bang & Olufsen עם 12 רמקולים, וחישוקי 19 אינץ'.

 

רכב המבחן ברמת אבזור טיטניום פלוס מוצע תמורת 295,000 ₪ וכולל בנוסף חיישני חניה היקפיים, מערכת לחניה אוטומטית, מצלמת חניה קדמית, חימום וקירור למושבים הקדמיים, חימום למושבים האחוריים, חצאיות בצבע הרכב עם עיטורי כרום, וחישוקים קלים בקוטר 20 אינץ'.

 

בפסגת ההיצע עומדת גרסת ST המצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.7 ליטרים בהספק 330 כ"ס ומוצעת תמורת 320,000 ₪.

 

פורד אדג' החדש הינו רכב פנאי מגובש המציע חווית נסיעה משפחתית מצויינת. הוא לא חף מחסרונות כגון הנדסת אנוש מסורבלת ונוחות נסיעה נוקשה, והמחיר הגבוה מציב אותו בסמיכות למתחרים מוכשרים ממותגי יוקרה. גרסת הכניסה אמנם מוצעת במחיר נוח יותר אך לדעתנו אינה אטרקטיבית בשל הורדת חלק מאבזור הבטיחות וחלק ניכר מאבזור הנוחות המשפיע רבות על רמת הפינוק של הנוסעים. קהל היעד להערכתנו מורכב מלקוחות מבוססים שלא מעוניינים להיראות ברכב יוקרה מנקר עיניים אך לא רוצים לוותר על אבזור מותרות מפנק. לאלה נמליץ כאמור על הגרסאות המאובזרות המציעות חווית שימוש עדיפה.

 

פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,999 סמ"ק
הספק מרבי משולב 248/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 39.8/2,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,808 מ"מ
רוחב כללי 1,928 מ"מ
גובה כללי 1,724 מ"מ
בסיס גלגלים 2,849 מ"מ
מיכל דלק 70 ליטרים
נפח תא מטען

602 ליטרים

משקל עצמי 1,931 ק"ג
מהירות מרבית 192 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 10.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.2 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2016)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

295,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ