מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

 

מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

תגיות | משפחתיות, מרצדס, CLA

מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן שלנו התייצבה גרסת CLA200 AMG Line שמחירה עומד על 335,600 ₪. יצאנו לבדוק האם יש הצדקה למחיר הגבוה.

 

מרצדס CLA200 AMG Line
יתרונות עיצוב, ,תא נוסעים
חסרונות מחיר, אבזור בסיסי חסר

 

מרצדס CLAמרצדס CLA

 

עיצוב ונוחות

 

מרצדס CLA החדשה מציגה הופעה נחשקת ומרשימה, מעין גרסה מוקטנת של מרצדס CLS. תצורת הקופה 4 דלתות בעלת הגג המשתפל, מייחדת אותה מכל משפחתית קומפקטית יוקרתית אחרת ומקנה מקדם הגעה שאין שני לו. בהתאם לשפת העיצוב העדכנית של המותג, כוללת החזית חרטום דמוי כריש הכולל את סמל הכוכב במידות אקסטרה לארג' במרכזו, וצמד גופי תאורה מחודדים מסוג LED. גרסת AMG הנבחנת מוסיפה גריל "יהלומים" תלת מימדי מרשים המחניף לבעליה באמצעות שייכות לשושלת דגמים מפוארת, ללא רגשי נחיתות.

 

מרצדס CLAמרצדס CLA

 

עיצוב הפרופיל מבליט את קו הגג המשתפל לאחור ומשתלב באופן הרמוני עם מכסה תא המטען ליצירת מראה קופה. חלונות צד ללא מסגרת משלימים מראה דינמי ומושך. מאחור מתאפיין העיצוב בצמד גופי תאורה משולשים בהשראת האחות הגדולה מרצדס CLS, וצמד דמויי פתחי מפלט בגוון כרום, עם דיפיוזר אחורי בגרסת AMG הנבחנת. אורכה של מרצדס CLA עומד על 4,695 מ"מ, רוחבה 1,830 מ"מ, גובהה 1,430 מ"מ, ובסיס הגלגלים הינו הארוך בסגמנט ועומד על 2,730 מ"מ.

 

מרצדס CLAמרצדס CLA

 

תא הנוסעים דומה למרצדס A קלאס ומציג קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדגם הקודם. ניתן לקבוע בקלות כי מדובר בתא הנוסעים הטוב ביותר בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות. מרצדס העניקה למשפחת ה- A קלאס חדשנות ואיכות כשל אחיותיה הגדולות. מעל לכל בולטים צמד הצגים הצמודים המוכרים מדגמיה הבכירים של מרצדס, המהווים את צג מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים, אשר משווקים בכמה מידות על פי רמת האבזור. ברכב המבחן מותקן מסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ' ולוח מחוונים בגודל 7 אינץ'.

 

מרצדס CLAמרצדס CLA

 

תא הנוסעים נקי כמעט לחלוטין מפקדים פיזיים. הצג המרכזי אחראי על כל מערכות הרכב, לרבות מערכת בקרת האקלים, ונשלט באמצעות משטח מגע המותקן בין המושבים. ההפרדה העיצובית בין החלק התחתון של הקונסולה לבין הצגים, יוצרת אשליה שהצגים צפים. חמשת פתחי האוורור וגלגל ההגה דומים לאלו המותקנים במכונית הפאר מרצדס S קלאס. איכות החומרים מעולה, בעיקר בחלקים העליונים, והטובה ביותר בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות. כשיורדת העלטה, מציגה מרצדס CLA תאורת אווירה מרשימה אשר יחד עם גג פנורמי וריפוד דמוי עור בשני גוונים, מקנים תחושת פרימיום אשר כמעט מצדיקה את תג המחיר היומרני. אבזור נוסף הבולט לטובה הינו מושב נהג חשמלי עם 3 זכרונות, ומצלמות 360 מעלות.

 

מרצדס CLA כוללת את מערכת ה- MBUX החדישה, בה נתקלנו בדגמיה האחרונים של החברה. הפעלת המערכת מתבצעת באמצעות הקריאה "היי מרצדס" ולאחריה אמירת הפקודה המתבקשת באנגלית. אמנם מדובר במערכת טובה ביחס למקובל בשוק הרכב וניתן להפעיל בעזרתה מגוון רחב של מערכות, אך לדעתי מדובר בגימיק או אבזור נחמד להרשים את החברים. התפעול די נחמד אך לא תמיד עובד עם הקריאה הראשונה.

 

מרצדס CLAמרצדס CLA

 

לאור תג מחיר גבוה העומד כאמור על 335,900 ₪, לא ניתן להתעלם מחסרונו של אבזור בסיסי אותו ניתן למצוא במשפחתיות קומפקטיות העולות כשליש ממחירה של מרצדס CLA. ציפינו לקבל לכל הפחות כניסה ללא מפתח, כיוונון גובה לחגורות הבטיחות, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג מאחור, ידיות אחיזה, משענת יד מתקפלת במושב האחורי, וחלונות אחוריים כהים.

 

הכניסה והיציאה ממרצדס CLA אינן נוחות במיוחד עקב קו הגג הנמוך, כך שצריך ממש לצלול לתוכה בדומה למכונית ספורט. המושבים הספורטיביים מציגים מראה מושך עם משענת ראש אחודה ותמיכה צידית נדיבה. ישיבה בתוכם מגלה גם נוחות טובה מאוד. המושבים הקדמיים מציעים שלל כיוונים (מושב הנהג עם 3 זכרונות כאמור) לרבות אורך בסיס המושב, ורמת התמיכה לגב התחתון. גם לאחר שעות של נהיגה לא חשתי אי-נוחות או עייפות.

 

מרצדס CLAמרצדס CLA

 

כמכונית משפחתית מציגה מרצדס CLA מרווח פנים נדיב למדי. במושבים הקדמיים יש די והותר מקום בכל הממדים. המושב האחורי מתאים לשני נוסעים לא גבוהים במיוחד אך ציפיתי למרווח ברכיים נדיב יותר מבסיס גלגלים באורך 2,730 מ"מ. מרווח הראש מוגבל בשל הגג המשתפל ולכן פדחתם של נוסעים הגבוהים מ- 1.80 מטר עלולה לפגוש את התקרה. תעלת ההינע הבולטת מרמזת שלא כדאי לאייש בוגר במושב האמצעי. המושב האחורי מפוצל ביחס 40/20/40. חסרונם של פתחי מיזוג, משענת יד מתקפלת, וחלונות כהים במושב האחורי לא לעניין במכונית מרצדס במחיר זה.

 

מרצדס CLAמרצדס CLA

 

תאי האחסון כוללים תא גדול בתחתית הקונסולה המרכזית, תא ענק מתחת למשענת היד, ותאים בדלתות אשר תוכננו לאחסן בקבוקים בנפח 1.5 ליטרים וחוברות בגודל A4. שדה הראיה מעולה ומציג שיפור מהותי לעומת הדגם הפורש עם הפחתה של 10% בשטחים המוסתרים ע"י הצרת הקורות והתקנת מראות הצד על הדלתות במקום על שטח משולש החלון הקדמי. סוככי השמש מציעים תאורת איפור רכה ונעימה. תא המטען גדול בנפח 460 ליטרים עם מפתח הטענה סביר ונוח יחסית. מתחת לרצפת תא המטען נמצאת ערכת ניפוח ללא גלגל חלופי.

 

מרצדס CLAמרצדס CLA

 

ביחס למרצדס A קלאס, למרצדס CLA מתלים בעלי כיול קשיח יותר לטובת התנהגות כביש דינמית, מתלה אחורי רב חיבורי עם מוטות מייצבים מעובים, ומפסק סרנים רחב יותר. גרסת AMG Line מונמכת ב- 15 מ"מ ביחס לגרסה הרגילה. תחילת התנועה בעיר במהירות נמוכה מגלה כיול מהודק של המתלים, אך בזכות כושר ריסון משובח מתקבלת נוחות נסיעה טובה המצליחה לסנן בצורה יעילה את רוב המפגעים או לפחות לרכך את החדים שבהם. ככל שעולה המהירות משתפרת נוחות הנסיעה בהתאם, ועבודת המתלים מציגה יכולת שיכוך טובה.

 

במהירויות גבוהות או בכביש גלי, המתלים ההדוקים משלמים דיווידנדים ומציגים כושר ריסון טוב. על הכביש המהיר נוחות הנסיעה מצויינת וגם השיוט נינוח. בידוד הרעשים טוב גם הוא אך במהירות תלת ספרתית מתחילים להשמע רעשי כביש מכיוון הצמיגים. בידוד רעשי המנוע אינו מזהיר ונשמע תחת עומס.

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין 4 צילידרים בנפח 1.3 ליטרים בהספק 163 כ"ס ומומנט של 25.0 קג"מ בטווח 1,620-4,000 סל"ד המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. הביצועים טובים בהחלט ביחס למשפחתית קומפקטית אך אינם הולמים את המראה והמחיר. ליחידת ההנעה גמישות טובה ויכולת עקיפה בטוחה. למרות המנוע הצנום, התאוצות זריזות גם במהירויות גבוהות ותיבת ההילוכים חלקה ונטולת רעידות מציקות. מרצדס CLA מצויידת בבורר עם 4 מצבי נהיגה הכולל מצבי חיסכון, נוחות, דינמי, ומותאם אישית. במצב דינמי מדדנו תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.9 שניות לעומת 8.2 שניות לפי הצהרת היצרן. ניתן לסכם את הביצועים כנאותים בהחלט, אך עלולים לאכזב את מי שציפה לביצועים התואמים את המראה הדינמי והמחיר היקר.

 

מרצדס CLAמרצדס CLA

 

בכביש המתפתל מציגה מרצדס CLA אחיזת כביש גבוהה. כאמור, כיול המתלים בגרסת AMG Line מוקשח ביחס לגרסאות הרגילות. המרכב אכן מרגיש מהודק בפניות, שומר על זוויות גלגול מדודות, ומעניק שפע ביטחון לנהג הזריז. בפניות ארוכות המרכב נותר יציב עם זווית גלגול מינימלית ויציבות כיוונית מעולה. תחת לחץ מציגה מרצדס CLS תת היגוי מרוסן אך עזיבת דוושת התאוצה תעביר משקל לחרטום ותשלח את הזנב לפסיעה קטנה שתהדק את הפניה. לא מדובר במכונית ספורטיבית, ודאי לא עם הגה בעל משקל מלאכותי וחסר תקשורת לחלוטין, אך בכבישים הנכונים ניתן בהחלט ליהנות משלדה טובה והדוקה המספקת התנהגות כביש מתגמלת. הבלמים תואמים את היכולת הכוללת, מבצעים את משימתם נאמנה, ואינם מתעייפים בעומסי חום.

 

צריכת דלק

 

בנסיעת המבחן אשר כללה נסיעה מנהלתית עם כמה קטעים דינמיים, עם מערכת עצור וסע כבויה ומזגן שפעל ללא הפסקה, התקבלה צריכת דלק ממוצעת של 12.5 ק"מ לליטר. מדובר בצריכת דלק טובה מאוד בהתחשב בביצועים אך רחוקה מנתון היצרן המצהיר על 17.9 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 43 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר בגרסה זו הינה 10 מתוך 15.

 

מרצדס CLAמרצדס CLA

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

אמינות רכבי מרצדס נחשבת בינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2019 דורגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 28 יצרנים. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 התברגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 23 יצרנים, עם 137 תקלות ל- 100 רכבים, גבוה מהממוצע בסקר שעמד על 115 תקלות ל- 100 רכבים.

 

מרצדס CLA משווקת עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית כלמוביל.

 

מרצדס CLAמרצדס CLA

 

עלויות הביטוח עומדות על כ- 1,600 ₪ לביטוח חובה וכ- 6,500 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 30 ללא תביעות ושלילות רישיון.

 

בטיחות

 

מרצדס CLA החדשה טרם נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro Ncap אך אחותה מרצדס A קלאס התייצבה למבחן בשנת 2018 וגרפה ציון מרבי של חמישה כוכבים עם ציונים של 96% בהגנה על בוגרים, 91% בהגנה על ילדים, 92% בהגנה על הולכי רגל, ו- 75% עבור מערכות הבטיחות.

 

מרצדס CLAמרצדס CLA

 

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, ניטור שטחים מתים, מצלמות 360 מעלות, מערכת חניה אוטונומית, התרעה על עייפות הנהג, עמעום אורות אוטומטי, בלמים אדפטיביים עם פונקציית HOLD וסיוע לזינוק בעלייה, ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8.

 

תמורה למחיר

 

מחירה של מרצדס CLA עומד על החל מ- 252,900 ₪ לגרסת הבסיס CLA180 סטייל עם מנוע בהספק 136 כ"ס והופעה פושרת ביחס לגרסת A200 AMG ליין הנבחנת, אשר מציעה הספק של 163 כ"ס ונמכרת במחיר של 335,900 ₪.

 

הגרסה הנבחנת כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם צג מגע בגודל 10.25 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', תאורת אווירה עם 64 צבעים, מושבי ספורט, חבילת עיצוב AMG, הגה ספורט קטום, דוושות אלומיניום, גג פנורמי נפתח חשמלית, ריפוד דמוי עור, מושב נהג חשמלי עם 3 זכרונות, התנעה ללא מפתח, בורר מצבי נהיגה, מערכת בקרת אקלים חד-אזורית, מראות מתכהות אוטומטית למניעת סינוור, קיפול מראות חשמלי, בלם חניה חשמלי, וחישוקי 18 אינץ'.

 

מרצדס CLA היא קודם כל משפחתית קומפקטית. ככזו, היא מתברגת לראש הקבוצה, בין היתר הודות להופעה ייחודית בעלת ערך מוסף, תא נוסעים איכותי ומתקדם, איכות נסיעה טובה, ויחידת הנעה יעילה וחסכונית. מנגד מורגש מחסור משמעותי באבזור נוחות בסיסי אשר ציפינו לקבל במכונית קומפקטית במחיר 335,900 ₪, וביצועי המנוע אינם הולמים את תג המחיר וההופעה. מעל ההופעה המרשימה, סמל הסטטוס והיתרונות המובנים, מתנוסס תג מחיר אשר מציב אותה אל מול משפחתיות פרימיום גדולות ומאובזרות, ביניהן מרצדס C קלאס. בהתאם לכך, מרצדס CLA תתאים לנהג ששם בראש סדר עדיפויותיו את הרושם, המראה ותא הנוסעים.

 

מצרדס CLA200 AMG Line
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,332 סמ"ק
הספק מרבי משולב 163/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 25.5/1,620 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,695 מ"מ
רוחב כללי 1,830 מ"מ
גובה כללי 1,430 מ"מ
בסיס גלגלים 2,730 מ"מ
מיכל דלק 43 ליטרים
נפח תא מטען

460 ליטרים

משקל עצמי 1,420 ק"ג
מהירות מרבית 229 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.9 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 12.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 10 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים (A קלאס 2018)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

335,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו