מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

 

מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

תגיות | משפחתיות, מאזדה, 3, 3 האצ'בק

מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים.

 

מאזדה 3 סדאן ספיריט
יתרונות עיצוב, איכות תא נוסעים, התנהגות כביש
חסרונות נוחות נסיעה, מחיר

 

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

 

מאזדה לא רק מפזרת הצהרות. מאזדה CX-5 התווה את הדרך בשנת 2017 ואחריו הגיעה גם מתיחת הפנים של מאזדה 6 שהראתה שהיפנים בהחלט יודעים ויכולים לבנות מכוניות איכותיות במחיר נגיש יחסית. הדור הרביעי של מאזדה 3 הוצג עם מנוע בנזין חדשני (סקיי אקטיב X) העושה שימוש בטכנולוגיית הצתה הלקוחה ממנועי דיזל ומבטיח חסכון בדלק לצד זמינות כוח בסל"ד נמוך שיכולים להתחרות במנועי טורבו. לישראל המנוע החדש לא יגיע עקב תמחור שהיה הופך את הדגם ללא רלוונטי, אך בכל זאת מחיר הכניסה של מאזדה 3 החדשה התייקר ב- 9,000 ₪ ועומד על 145,000 ₪.

 

עיצוב ונוחות

 

מאזדה 3 היוצאת התהדרה בעיצוב אתלטי ודינמי וזו החדשה הולכת צעד נוסף קדימה. החזית המשפחתית של מאזדה אמנם נראית מוכרת אבל בהתבוננות ארוכה ניתן להבחין בהנמכת החזית, בהתרחבות הגריל, בהצרת פנסי החזית ודחיקתם לפינות, ובמסגרת כרום בתחתית הגריל. מהצד הפרופורציות השתנו. מאזדה 3 החדשה ארוכה ורחבה יותר, ושטח השמשות הקטן מעצים את הנפח והרושם השרירי. קו המותניים מעודן מאוד ושטחי הפח הגדולים בדלתות קמורים. בתחתית הדלתות קו בולט שנמתח מעלה וחצאיות צד דקיקות ובולטות בצבע שחור.

 

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

 

מאחור זנב קצרצר ומוגבה, פנסים המזכירים את האחות מאזדה MX-5, והסמל במרכז גדול ובולט החוצה. גרסת ההאצ'בק מציגה מראה מוחצן יותר עם עיטורים וחישוקים מושחרים, קורת C מעובה, גג משתפל לאחור ודלת תא מטען קטנה. בשתי הגרסאות מדובר במכונית נאה מאוד ואם תבחרו בצבע האדום העשיר שעיטר את רכב המבחן, יהיה קשה מאוד להתעלם ממנה על הכביש.

 

המידות החיצוניות מיישרות קו עם המתחרות. אורכה של מאזדה 3 החדשה עומד על 4,660 מ"מ, רוחבה 1,795 מ"מ, גובהה 1,440 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,725 מ"מ.

 

תא הנוסעים זכה לעיצוב ייחודי. הפנל העליון מורכב ממספר שכבות במרקמים שונים אשר חוברות יחד ועוטפות את הנהג והנוסע מלפנים. המסך המרכזי בצורת מקבילית ניצב במרכז ומופנה אל עבר הנהג. אין עומס אלמנטים והסגנון המינימליסטי מתבטא גם במספר הפקדים המצומצם וסידורם. סביבת הנהג מופרדת ומודגשת באמצעות פתחי המיזוג בצידי לוח המחוונים שמקפיאים בעיקר את ידי הנהג. מול הנוסע פתחי מיזוג ייעודיים השקועים במסגרת מתכתית נאה. הקונסולה בין המושבים רחבה ומוגבהת, ונמצאת כמעט באותו מפלס עם משענת היד המרכזית.

 

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

 

הנדסת האנוש של מאזדה 3 מקורית. בשעה שמותגי היוקרה נוטשים את חוגות השליטה ועוברות למסכי מגע, מאזדה ממשיכה בשלה ומשדרגת את מערך MZD Connect הנשלט מחוגה ופקדים ליד ידית ההילוכים שנופלים לידו של הנהג ומאפשרים שימוש נוח ובטיחותי במערכת המולטימדיה גם בזמן נהיגה. למרות מיעוט הפקדים הפיזיים, קל לתפעל את הרכב ותפקידו של כל מתג מתברר במהירות. בלוח המחוונים משולב מסך בגודל 7 אינץ' עם שלוש תצוגות מתחלפות שלא מציעות אופציות תצוגה רבות אך הנתונים מוקרנים באופן ברור ובשפה העברית כמו במערכת המולטימדיה.

 

איכות החומרים עלתה כיתה וניתן לומר שהיא מהטובות בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות, גם כשלוקחים בחשבון את המתמודדות ממותגי הפרימיום. הדשבורד עשוי חומר רך ונעים למגע, החיפוי דמוי העור עם התפרים מרגיש נפלא, דיפוני הדלתות נאים ובנויים מחומרים עבים ואיכותיים, ולמעשה פלסטיק פשוט וסטנדרטי ניתן למצוא רק באיזור התאים בתחתית הדלתות ובדפנות הקונסולה בין המושבים. איכות ההרכבה טובה מאוד אך ברכב המבחן נשמע זמזום מכיוון בסיס קורה A וסביר להניח שמקורו בהתקנה מקומית.

 

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

 

היצע תאי האחסון מספק בהחלט וכולל תא כפפות בגודל בינוני שמעט אכזב עם דיפון בסיסי, תא פתוח ומחזיקי כוסות בתחתית הקונסולה, תא גדול מתחת למשענת היד המרכזית, מגירה משמאל לנהג, ותאים פתוחים גדולים בתחתית הדלתות. מאחור מחזיקי כוסות במשענת היד המרכזית, תאי אחסון בדלתות, וכיס בגב מושב הנוסע הקדמי.

 

הדלתות הקדמיות ארוכות ומחייבות משנה זהירות בפתיחה בחניונים צפופים. צליל טריקת הדלתות מעט חלול כפי שהורגלנו ברכבים יפניים. הכניסה אל מושב הנהג נוחה למרות שהוא ממוקם נמוך, והמושב נוח מאוד עם מסעד תחתון המספק תמיכה הולמת לירכיים ולברכיים, ומסעד גב עם תמיכה הולמת לגב התחתון ולפלג הגוף העליון. ריפודי העור הנאים של רמת האבזור פרימיום בדור היוצא כבר לא מוצעים בישראל וריפודי הבד בדור החדש איכותיים ונעימים למגע.

 

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

 

למרות בסיס גלגלים ארוך, המושב האחורי לא מרווח במיוחד. שני נוסעים יוכלו להתמקם בו ויזכו לפתחי אוורור אך לא לשקעי טעינה. מרווחי הרגליים והכתפיים אינם מעבר למקובל ואילו מרווח הראש יאתגר נוסעים שגובהם מעל 1.70 מטרים. המושב המרכזי צר ומוגבה, מדרגת תעלת ההינע נוכחת ורחבה, ואם לא די בכך אז כשמשענת היד הקדמית נפתחת, היא מחליקה לאחור לכיוון הברכיים של הנוסע במרכז המושב האחורי.

 

מאזדה 3 סדאן מציעה תא מטען בנפח 444 ליטרים. דלת תא המטען קטנה, המפתח מוגבל, סף ההטענה גבוה ופוגע בנוחות ההטענה, וצירי הדלת המסיביים מצמצמים את חלל האחסון. תא המטען רחב ועמוק, ואינו מציע פתרונות עיגון כגון רשתות או טבעות עיגון. קיפול המושב האחורי אמנם לא יוצר רצפה שטוחה אך הפתח בין תא הנוסעים לתא המטען מכובד ויאפשר הטענת חפצים ארוכים.

 

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

 

כשיצאנו לדרך לא הופתענו לגלות שמאזדה 3 חמושה במתלים נוקשים העוקבים היטב אחרי תוואי הכביש ומעבירים אותו אל תא הנוסעים לאחר שיכוך מוגבל. לא נרשמו זעזועים חריגים גם במפגש עם מפגעים גדולים. ההתמצאות בשטח עירוני צפוף לא מסובכת בזכות שדה ראייה טוב החוצה ומראות צד גדולות הממוקמות היטב ומצמצמות באופן מוצלח את השטחים המתים. מצלמת הרוורס כמעט פנורמית ומציגה תמונה רחבה אך קעורה מדי ולעיתים גורמת לעצמים להראות רחוקים ממה שהם באמת. התמונה חדה וברורה מאוד אך המסך מעט מרוחק.

 

מחוץ לעיר, כשהמהירות עולה, נוחות הנסיעה עדיפה אך הרכב עדיין נוקשה מדי. גם כאן תוואי הנסיעה מורגש אולם לא נרשמו חבטות. על כבישים משובשים במיוחד המצב פחות נעים וניכר כי מהלך המתלים קצר. בידוד הרעשים נהדר. צליל המנוע חביב ונשמע מעט תחת עומס אך בשגרה נותר הרכב שקט עד למהירויות שיוט ואף מעבר. על כבישים מחוספסים רעשי הצמיגים מצליחים לחדור פנימה בתדר נמוך.

 

ביצועים

 

מאזדה 3 החדשה מגיעה לישראל עם יחידת ההנעה של הדור היוצא הכוללת מנוע 4 צילינדרים אטמוספרי מסדרת סקיי אקטיב G בנפח 2.0 ליטרים המפיק 165 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 21.7 קג"מ ב- 4,000 סל"ד המרמזים על שיא הכוח בסל"ד גבוה, ותיבת 6 הילוכים אוטומטית. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 8.5 שניות על פי נתוני היצרן ו- 9.2 שניות על פי המדידה שלנו. המהירות המרבית עומדת על 208 קמ"ש.

 

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

 

בנסיעה מנהלתית יחידת ההנעה מספקת את הסחורה והביצועים טובים. תיבת ההילוכים לא חוששת להוריד הילוכים ולהעלות את המנוע לסל"ד גבוה, אך כשבאמת לוחצים, ועל אף הדרמה וצליל המנוע החביב, מתגלה יחידת ההנעה כנחותה ביחס למנועי טורבו מודרניים ובוודאי ביחס למתחרות באותו מחיר. התעוררות המנוע מורגשת מ- 3,500 סל"ד ועד לשיא ההספק. במצב ספורט תיבת ההילוכים עושה עבודה טובה בשמירה על המנוע בטווח היעיל אך לעיתים היא פעלתנית מדי וממהרת להוריד הילוכים גם בלחיצה עדינה יחסית על דוושת התאוצה.

 

בתחום השלדה ביצעה מאזדה נסיגה מסויימת והחליפה את המתלה הרב חיבורי מאחור בקורת מתח פשוטה על מנת לחסוך במקום. למרות זאת, התנהגות הכביש עדיין מצויינת וחסרונות המתלה הפשוט יורגשו רק קרוב מאוד למגבלות. זוויות הגלגול קטנות והעברות המשקל מעודנות ולא מטלטלות את הנוסעים. רמת האחיזה גבוהה והכניסה לפניה מתבצעת היטב גם במהירות גבוהה.

 

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

 

בהגברת העומס יורגש תת היגוי קל, ואם תחליטו להיות יותר אגרסיביים תורגש גם פסיעה קלה של הזנב החוצה. ההגה מהיר, חד, ומאפשר לנהג ליצור מינון פניה מדויק. הבלמים הפגינו יכולת טובה ולא התעייפו גם אחרי שני סשנים מפרכים בפיתולים של דרום רמת הגולן. הנשיכה הראשונית טובה ומהלך הדוושה לינארי.

 

צריכת דלק

 

צריכת הדלק המשולבת על פי נתוני היצרן עומדת על 16.6 ק"מ לליטר ובבדיקה שלנו נמדדה צריכה משולבת של 12.9 ק"מ לליטר בנסיעה ששילבה תוואי עירוני ובין עירוני וגם נסיעה דינמית עם עליות. בחלקים המנהלתיים יותר של המבחן הציג מחשב הדרך נתון של 13.8 ק"מ לליטר. הנתונים מעידים על צריכת דלק חסכונית למרות השימוש במנוע גדול וללא מגדש טורבו. מיכל דלק בנפח 51 ליטרים מאפשר טווח נסיעה משוער של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. מאזדה 3 מתברגת לקבוצת זיהום 9 מתוך 15.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

מאזדה נהנית בישראל מתדמית אמינות טובה שנתמכת באלפי רכבים מדגמים ותיקים שעדיין נעים על הכביש. סקר שערך ארגון Consumer Reports בארצות הברית בשנת 2019 תומך בכך ומדרג את מאזדה במקום הרביעי מתוך 28 יצרנים, אחרי טויוטה, סובארו ולקסוס. מדובר בעלייה של 8 מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018. סקרים שערך ארגון J.D. Power המודדים את כמות התקלות ל- 100 רכבים מראים נתונים פחות מעודדים. בגרמניה דורגה מאזדה במקום ה- 13 מתוך 23 יצרנים עם 114 תקלות לכל 100 כלי רכב, קרוב מאוד לממוצע שעומד על 115 תקלות. בארצות הברית לעומת זאת דורגה מאזדה במקום ה- 21 מתוך 32 יצרנים עם 159 תקלות לכל 100 כלי רכב לעומת ממוצע שעמד על 136 תקלות.

 

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

 

מאזדה 3 החדשה משווקת בישראל עם אחריות יצרן מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ ולשנה שלישית או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. מרווח הטיפולים עומד על שנה או 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 660 ₪, עלות הטיפול השני 1,262 ₪, עלות הטיפול השלישי 696 ₪ ועלות הטיפול הרביעי עומדת על 1,560 ₪. סך הכל עלות ארבעת הטיפולים הראשונים עומדת על 4,178 ₪ והיא מיישרת קו עם המקובל בקטגוריה.

 

עלות פנס קדמי ימני עומדת על 5,400 ₪, עלות פנס אחורי ימני 1,455 ₪, עלות מראת צד ימנית 1,086 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 553 ₪ ועלות דיסקיות בלם קדמיות 658 ₪. גם עלות החלפים מיישרת קו עם המקובל בקטגוריה למעט מראת הצד שעלותה נמוכה ביחס למתחרות.

 

עלות ביטוח חובה כ- 2,400 ₪, ועלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 21 עם ותק נהיגה של 3 שנים, ללא תביעות וללא שלילת רישיון עומדת על כ- 8,800 ₪. מאזדה 3 ניצבת בקבוצת רישוי 4 בה עומדת עלות אגרת הרישוי השנתית על 2,127 ₪.

 

בטיחות

 

ארגון Euro Ncap בחן את מאזדה 3 בחודש מאי האחרון והעניק לה ציון מרבי של 5 כוכבים. בהגנה על נוסעים בוגרים זכתה מאזדה 3 בציון גבוה של 98%, בהגנה על ילדים 87%, בהגנה על הולכי רגל 81%, ותפקוד מערכות הבטיחות זכה לציון 73% עם הערות על זיהוי הולכי רגל בלילה ורוכבי אופניים ביום.

 

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

 

בישראל משווקת מאזדה 3 עם אבזור בטיחות עשיר הכולל 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית עד למהירות 80 קמ"ש וסיוע בבלימה במהירויות בין עירוניות, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם רטט בגלגל ההגה, מערכת לניטור שטחים מתים כולל התרעה על כניסה לנתיב חסום, פנסים עוקבי פניה, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, התרעה על עייפות הנהג, ובקרת שיוט אדפטיבית הפעילה גם בעצירה מלאה וחזרה לתנועה. ציון אבזור הבטיחות על פי משרד התחבורה הישראלי עומד על 7 מתוך 8.

 

תמורה למחיר

 

מאזדה 3 החדשה משווקת בישראל ברמת אבזור אחת המכונה ספיריט ומחירה עומד על 145,000 ₪ לגרסת סדאן. עבור גרסת ההאצ'בק נדרשת תוספת של 3,000 ₪. המפרט כולל בין היתר מערכת מולטימדיה דוברת עברית עם מסך בגודל 8.8 אינץ' ותמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto, מפתח חכם, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, לוח מחוונים עם מסך בגודל 7 אינץ', חיישני אור וגשם, חלון גג חשמלי, תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.

 

מאזדה 3 החדשה ניצבת בפני קרב קשה מתמיד. מצד אחד רכבי הפנאי שמוצעים במחיר דומה ומציעים את תנוחת הישיבה הגבוהה והעיצוב הג'יפוני הנכסף, ומהצד השני המתחרות בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות המציעות יחידות הנעה חזקות וחסכוניות במחיר נגיש יותר.

 

לקרב הזה מביאה מאזדה 3 אופי ייחודי שניזון מעיצוב נאה מבחוץ ומבפנים, תא נוסעים איכותי במיוחד, רמת אבזור טובה, והתנהגות כביש מהנה. יחידת ההנעה מספקת ביצועים הולמים וצריכת דלק טובה, וצפויה להפגין רמת אמינות גבוהה. מאזדה 3 החדשה תימכר כנראה בכמויות קטנות יותר ביחס לדורות הקודמים, וכך יגבר ייחודה על הכביש.

 

מאזדה 3 סדאן 2.0 ספיריט אוטומטית
מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,998 סמ"ק
הספק מרבי משולב 165/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 21.7/4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,660 מ"מ
רוחב כללי 1,795 מ"מ
גובה כללי 1,440 מ"מ
בסיס גלגלים 2,725 מ"מ
מיכל דלק 51 ליטרים
נפח תא מטען

444 ליטרים

משקל עצמי 1,454 ק"ג
מהירות מרבית 208 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.5 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 16.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 12.9 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 9 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2019)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

145,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,