מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

 

מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

תגיות | משפחתיות, מאזדה, 3, 3 האצ'בק

מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים.

 

מאזדה 3 סדאן ספיריט
יתרונות עיצוב, איכות תא נוסעים, התנהגות כביש
חסרונות נוחות נסיעה, מחיר

 

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

 

מאזדה לא רק מפזרת הצהרות. מאזדה CX-5 התווה את הדרך בשנת 2017 ואחריו הגיעה גם מתיחת הפנים של מאזדה 6 שהראתה שהיפנים בהחלט יודעים ויכולים לבנות מכוניות איכותיות במחיר נגיש יחסית. הדור הרביעי של מאזדה 3 הוצג עם מנוע בנזין חדשני (סקיי אקטיב X) העושה שימוש בטכנולוגיית הצתה הלקוחה ממנועי דיזל ומבטיח חסכון בדלק לצד זמינות כוח בסל"ד נמוך שיכולים להתחרות במנועי טורבו. לישראל המנוע החדש לא יגיע עקב תמחור שהיה הופך את הדגם ללא רלוונטי, אך בכל זאת מחיר הכניסה של מאזדה 3 החדשה התייקר ב- 9,000 ₪ ועומד על 145,000 ₪.

 

עיצוב ונוחות

 

מאזדה 3 היוצאת התהדרה בעיצוב אתלטי ודינמי וזו החדשה הולכת צעד נוסף קדימה. החזית המשפחתית של מאזדה אמנם נראית מוכרת אבל בהתבוננות ארוכה ניתן להבחין בהנמכת החזית, בהתרחבות הגריל, בהצרת פנסי החזית ודחיקתם לפינות, ובמסגרת כרום בתחתית הגריל. מהצד הפרופורציות השתנו. מאזדה 3 החדשה ארוכה ורחבה יותר, ושטח השמשות הקטן מעצים את הנפח והרושם השרירי. קו המותניים מעודן מאוד ושטחי הפח הגדולים בדלתות קמורים. בתחתית הדלתות קו בולט שנמתח מעלה וחצאיות צד דקיקות ובולטות בצבע שחור.

 

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

 

מאחור זנב קצרצר ומוגבה, פנסים המזכירים את האחות מאזדה MX-5, והסמל במרכז גדול ובולט החוצה. גרסת ההאצ'בק מציגה מראה מוחצן יותר עם עיטורים וחישוקים מושחרים, קורת C מעובה, גג משתפל לאחור ודלת תא מטען קטנה. בשתי הגרסאות מדובר במכונית נאה מאוד ואם תבחרו בצבע האדום העשיר שעיטר את רכב המבחן, יהיה קשה מאוד להתעלם ממנה על הכביש.

 

המידות החיצוניות מיישרות קו עם המתחרות. אורכה של מאזדה 3 החדשה עומד על 4,660 מ"מ, רוחבה 1,795 מ"מ, גובהה 1,440 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,725 מ"מ.

 

תא הנוסעים זכה לעיצוב ייחודי. הפנל העליון מורכב ממספר שכבות במרקמים שונים אשר חוברות יחד ועוטפות את הנהג והנוסע מלפנים. המסך המרכזי בצורת מקבילית ניצב במרכז ומופנה אל עבר הנהג. אין עומס אלמנטים והסגנון המינימליסטי מתבטא גם במספר הפקדים המצומצם וסידורם. סביבת הנהג מופרדת ומודגשת באמצעות פתחי המיזוג בצידי לוח המחוונים שמקפיאים בעיקר את ידי הנהג. מול הנוסע פתחי מיזוג ייעודיים השקועים במסגרת מתכתית נאה. הקונסולה בין המושבים רחבה ומוגבהת, ונמצאת כמעט באותו מפלס עם משענת היד המרכזית.

 

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

 

הנדסת האנוש של מאזדה 3 מקורית. בשעה שמותגי היוקרה נוטשים את חוגות השליטה ועוברות למסכי מגע, מאזדה ממשיכה בשלה ומשדרגת את מערך MZD Connect הנשלט מחוגה ופקדים ליד ידית ההילוכים שנופלים לידו של הנהג ומאפשרים שימוש נוח ובטיחותי במערכת המולטימדיה גם בזמן נהיגה. למרות מיעוט הפקדים הפיזיים, קל לתפעל את הרכב ותפקידו של כל מתג מתברר במהירות. בלוח המחוונים משולב מסך בגודל 7 אינץ' עם שלוש תצוגות מתחלפות שלא מציעות אופציות תצוגה רבות אך הנתונים מוקרנים באופן ברור ובשפה העברית כמו במערכת המולטימדיה.

 

איכות החומרים עלתה כיתה וניתן לומר שהיא מהטובות בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות, גם כשלוקחים בחשבון את המתמודדות ממותגי הפרימיום. הדשבורד עשוי חומר רך ונעים למגע, החיפוי דמוי העור עם התפרים מרגיש נפלא, דיפוני הדלתות נאים ובנויים מחומרים עבים ואיכותיים, ולמעשה פלסטיק פשוט וסטנדרטי ניתן למצוא רק באיזור התאים בתחתית הדלתות ובדפנות הקונסולה בין המושבים. איכות ההרכבה טובה מאוד אך ברכב המבחן נשמע זמזום מכיוון בסיס קורה A וסביר להניח שמקורו בהתקנה מקומית.

 

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

 

היצע תאי האחסון מספק בהחלט וכולל תא כפפות בגודל בינוני שמעט אכזב עם דיפון בסיסי, תא פתוח ומחזיקי כוסות בתחתית הקונסולה, תא גדול מתחת למשענת היד המרכזית, מגירה משמאל לנהג, ותאים פתוחים גדולים בתחתית הדלתות. מאחור מחזיקי כוסות במשענת היד המרכזית, תאי אחסון בדלתות, וכיס בגב מושב הנוסע הקדמי.

 

הדלתות הקדמיות ארוכות ומחייבות משנה זהירות בפתיחה בחניונים צפופים. צליל טריקת הדלתות מעט חלול כפי שהורגלנו ברכבים יפניים. הכניסה אל מושב הנהג נוחה למרות שהוא ממוקם נמוך, והמושב נוח מאוד עם מסעד תחתון המספק תמיכה הולמת לירכיים ולברכיים, ומסעד גב עם תמיכה הולמת לגב התחתון ולפלג הגוף העליון. ריפודי העור הנאים של רמת האבזור פרימיום בדור היוצא כבר לא מוצעים בישראל וריפודי הבד בדור החדש איכותיים ונעימים למגע.

 

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

 

למרות בסיס גלגלים ארוך, המושב האחורי לא מרווח במיוחד. שני נוסעים יוכלו להתמקם בו ויזכו לפתחי אוורור אך לא לשקעי טעינה. מרווחי הרגליים והכתפיים אינם מעבר למקובל ואילו מרווח הראש יאתגר נוסעים שגובהם מעל 1.70 מטרים. המושב המרכזי צר ומוגבה, מדרגת תעלת ההינע נוכחת ורחבה, ואם לא די בכך אז כשמשענת היד הקדמית נפתחת, היא מחליקה לאחור לכיוון הברכיים של הנוסע במרכז המושב האחורי.

 

מאזדה 3 סדאן מציעה תא מטען בנפח 444 ליטרים. דלת תא המטען קטנה, המפתח מוגבל, סף ההטענה גבוה ופוגע בנוחות ההטענה, וצירי הדלת המסיביים מצמצמים את חלל האחסון. תא המטען רחב ועמוק, ואינו מציע פתרונות עיגון כגון רשתות או טבעות עיגון. קיפול המושב האחורי אמנם לא יוצר רצפה שטוחה אך הפתח בין תא הנוסעים לתא המטען מכובד ויאפשר הטענת חפצים ארוכים.

 

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

 

כשיצאנו לדרך לא הופתענו לגלות שמאזדה 3 חמושה במתלים נוקשים העוקבים היטב אחרי תוואי הכביש ומעבירים אותו אל תא הנוסעים לאחר שיכוך מוגבל. לא נרשמו זעזועים חריגים גם במפגש עם מפגעים גדולים. ההתמצאות בשטח עירוני צפוף לא מסובכת בזכות שדה ראייה טוב החוצה ומראות צד גדולות הממוקמות היטב ומצמצמות באופן מוצלח את השטחים המתים. מצלמת הרוורס כמעט פנורמית ומציגה תמונה רחבה אך קעורה מדי ולעיתים גורמת לעצמים להראות רחוקים ממה שהם באמת. התמונה חדה וברורה מאוד אך המסך מעט מרוחק.

 

מחוץ לעיר, כשהמהירות עולה, נוחות הנסיעה עדיפה אך הרכב עדיין נוקשה מדי. גם כאן תוואי הנסיעה מורגש אולם לא נרשמו חבטות. על כבישים משובשים במיוחד המצב פחות נעים וניכר כי מהלך המתלים קצר. בידוד הרעשים נהדר. צליל המנוע חביב ונשמע מעט תחת עומס אך בשגרה נותר הרכב שקט עד למהירויות שיוט ואף מעבר. על כבישים מחוספסים רעשי הצמיגים מצליחים לחדור פנימה בתדר נמוך.

 

ביצועים

 

מאזדה 3 החדשה מגיעה לישראל עם יחידת ההנעה של הדור היוצא הכוללת מנוע 4 צילינדרים אטמוספרי מסדרת סקיי אקטיב G בנפח 2.0 ליטרים המפיק 165 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 21.7 קג"מ ב- 4,000 סל"ד המרמזים על שיא הכוח בסל"ד גבוה, ותיבת 6 הילוכים אוטומטית. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 8.5 שניות על פי נתוני היצרן ו- 9.2 שניות על פי המדידה שלנו. המהירות המרבית עומדת על 208 קמ"ש.

 

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

 

בנסיעה מנהלתית יחידת ההנעה מספקת את הסחורה והביצועים טובים. תיבת ההילוכים לא חוששת להוריד הילוכים ולהעלות את המנוע לסל"ד גבוה, אך כשבאמת לוחצים, ועל אף הדרמה וצליל המנוע החביב, מתגלה יחידת ההנעה כנחותה ביחס למנועי טורבו מודרניים ובוודאי ביחס למתחרות באותו מחיר. התעוררות המנוע מורגשת מ- 3,500 סל"ד ועד לשיא ההספק. במצב ספורט תיבת ההילוכים עושה עבודה טובה בשמירה על המנוע בטווח היעיל אך לעיתים היא פעלתנית מדי וממהרת להוריד הילוכים גם בלחיצה עדינה יחסית על דוושת התאוצה.

 

בתחום השלדה ביצעה מאזדה נסיגה מסויימת והחליפה את המתלה הרב חיבורי מאחור בקורת מתח פשוטה על מנת לחסוך במקום. למרות זאת, התנהגות הכביש עדיין מצויינת וחסרונות המתלה הפשוט יורגשו רק קרוב מאוד למגבלות. זוויות הגלגול קטנות והעברות המשקל מעודנות ולא מטלטלות את הנוסעים. רמת האחיזה גבוהה והכניסה לפניה מתבצעת היטב גם במהירות גבוהה.

 

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

 

בהגברת העומס יורגש תת היגוי קל, ואם תחליטו להיות יותר אגרסיביים תורגש גם פסיעה קלה של הזנב החוצה. ההגה מהיר, חד, ומאפשר לנהג ליצור מינון פניה מדויק. הבלמים הפגינו יכולת טובה ולא התעייפו גם אחרי שני סשנים מפרכים בפיתולים של דרום רמת הגולן. הנשיכה הראשונית טובה ומהלך הדוושה לינארי.

 

צריכת דלק

 

צריכת הדלק המשולבת על פי נתוני היצרן עומדת על 16.6 ק"מ לליטר ובבדיקה שלנו נמדדה צריכה משולבת של 12.9 ק"מ לליטר בנסיעה ששילבה תוואי עירוני ובין עירוני וגם נסיעה דינמית עם עליות. בחלקים המנהלתיים יותר של המבחן הציג מחשב הדרך נתון של 13.8 ק"מ לליטר. הנתונים מעידים על צריכת דלק חסכונית למרות השימוש במנוע גדול וללא מגדש טורבו. מיכל דלק בנפח 51 ליטרים מאפשר טווח נסיעה משוער של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. מאזדה 3 מתברגת לקבוצת זיהום 9 מתוך 15.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

מאזדה נהנית בישראל מתדמית אמינות טובה שנתמכת באלפי רכבים מדגמים ותיקים שעדיין נעים על הכביש. סקר שערך ארגון Consumer Reports בארצות הברית בשנת 2019 תומך בכך ומדרג את מאזדה במקום הרביעי מתוך 28 יצרנים, אחרי טויוטה, סובארו ולקסוס. מדובר בעלייה של 8 מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018. סקרים שערך ארגון J.D. Power המודדים את כמות התקלות ל- 100 רכבים מראים נתונים פחות מעודדים. בגרמניה דורגה מאזדה במקום ה- 13 מתוך 23 יצרנים עם 114 תקלות לכל 100 כלי רכב, קרוב מאוד לממוצע שעומד על 115 תקלות. בארצות הברית לעומת זאת דורגה מאזדה במקום ה- 21 מתוך 32 יצרנים עם 159 תקלות לכל 100 כלי רכב לעומת ממוצע שעמד על 136 תקלות.

 

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

 

מאזדה 3 החדשה משווקת בישראל עם אחריות יצרן מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ ולשנה שלישית או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. מרווח הטיפולים עומד על שנה או 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 660 ₪, עלות הטיפול השני 1,262 ₪, עלות הטיפול השלישי 696 ₪ ועלות הטיפול הרביעי עומדת על 1,560 ₪. סך הכל עלות ארבעת הטיפולים הראשונים עומדת על 4,178 ₪ והיא מיישרת קו עם המקובל בקטגוריה.

 

עלות פנס קדמי ימני עומדת על 5,400 ₪, עלות פנס אחורי ימני 1,455 ₪, עלות מראת צד ימנית 1,086 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 553 ₪ ועלות דיסקיות בלם קדמיות 658 ₪. גם עלות החלפים מיישרת קו עם המקובל בקטגוריה למעט מראת הצד שעלותה נמוכה ביחס למתחרות.

 

עלות ביטוח חובה כ- 2,400 ₪, ועלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 21 עם ותק נהיגה של 3 שנים, ללא תביעות וללא שלילת רישיון עומדת על כ- 8,800 ₪. מאזדה 3 ניצבת בקבוצת רישוי 4 בה עומדת עלות אגרת הרישוי השנתית על 2,127 ₪.

 

בטיחות

 

ארגון Euro Ncap בחן את מאזדה 3 בחודש מאי האחרון והעניק לה ציון מרבי של 5 כוכבים. בהגנה על נוסעים בוגרים זכתה מאזדה 3 בציון גבוה של 98%, בהגנה על ילדים 87%, בהגנה על הולכי רגל 81%, ותפקוד מערכות הבטיחות זכה לציון 73% עם הערות על זיהוי הולכי רגל בלילה ורוכבי אופניים ביום.

 

מאזדה 3 סדאן 2019מאזדה 3 סדאן 2019

 

בישראל משווקת מאזדה 3 עם אבזור בטיחות עשיר הכולל 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית עד למהירות 80 קמ"ש וסיוע בבלימה במהירויות בין עירוניות, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם רטט בגלגל ההגה, מערכת לניטור שטחים מתים כולל התרעה על כניסה לנתיב חסום, פנסים עוקבי פניה, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, התרעה על עייפות הנהג, ובקרת שיוט אדפטיבית הפעילה גם בעצירה מלאה וחזרה לתנועה. ציון אבזור הבטיחות על פי משרד התחבורה הישראלי עומד על 7 מתוך 8.

 

תמורה למחיר

 

מאזדה 3 החדשה משווקת בישראל ברמת אבזור אחת המכונה ספיריט ומחירה עומד על 145,000 ₪ לגרסת סדאן. עבור גרסת ההאצ'בק נדרשת תוספת של 3,000 ₪. המפרט כולל בין היתר מערכת מולטימדיה דוברת עברית עם מסך בגודל 8.8 אינץ' ותמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto, מפתח חכם, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, לוח מחוונים עם מסך בגודל 7 אינץ', חיישני אור וגשם, חלון גג חשמלי, תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.

 

מאזדה 3 החדשה ניצבת בפני קרב קשה מתמיד. מצד אחד רכבי הפנאי שמוצעים במחיר דומה ומציעים את תנוחת הישיבה הגבוהה והעיצוב הג'יפוני הנכסף, ומהצד השני המתחרות בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות המציעות יחידות הנעה חזקות וחסכוניות במחיר נגיש יותר.

 

לקרב הזה מביאה מאזדה 3 אופי ייחודי שניזון מעיצוב נאה מבחוץ ומבפנים, תא נוסעים איכותי במיוחד, רמת אבזור טובה, והתנהגות כביש מהנה. יחידת ההנעה מספקת ביצועים הולמים וצריכת דלק טובה, וצפויה להפגין רמת אמינות גבוהה. מאזדה 3 החדשה תימכר כנראה בכמויות קטנות יותר ביחס לדורות הקודמים, וכך יגבר ייחודה על הכביש.

 

מאזדה 3 סדאן 2.0 ספיריט אוטומטית
מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,998 סמ"ק
הספק מרבי משולב 165/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 21.7/4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,660 מ"מ
רוחב כללי 1,795 מ"מ
גובה כללי 1,440 מ"מ
בסיס גלגלים 2,725 מ"מ
מיכל דלק 51 ליטרים
נפח תא מטען

444 ליטרים

משקל עצמי 1,454 ק"ג
מהירות מרבית 208 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.5 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 16.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 12.9 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 9 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2019)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

145,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלה ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.