ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

 

ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

תגיות | משפחתיות, ניסאן, ליף, מבחן דרכים ניסאן ליף 2019, ניסאן ליף 2019

ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד נמוך המשפר את היכולת הדינמית ואת מרווח הפנים. ניסאן ליף אינה מכונית חדשה בעולם, הדור הנוכחי הוצג באוקטובר 2017 אך על רקע המגמה החשמלית הצוברת תאוצה בישראל, מצאה לנכון היבואנית להתחיל בשיווקה למרות מכירות דלות בדור הקודם.

 

ניסאן ליף
יתרונות כוח, ביצועים, נסיעה שקטה
חסרונות טווח נסיעה מוגבל מאוד, מחיר, תא נוסעים

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

בנורווגיה למשל, ניסאן ליף היא המכונית הנמכרת ביותר בשל הטבות מס אותן מקנה הממשלה לרכבים חשמליים ובזכות מחירה הנגיש. ניסאן טוענת לטווח נסיעה של 270 ק"מ לפי תקן WLTP המחמיר אך כפי שתקראו בהמשך, לפי המבחן שלנו הטווח השימושי נמוך משמעותית.

 

עיצוב ונוחות

 

בניגוד לדור הראשון אשר התאפיין בעיצוב עגלגל ומקורי, עיצובה של ניסאן ליף בדור הנוכחי לא ירגש אף אחד, וכמעט אינו מסגיר את היותה חשמלית. מרכב ההאצ'בק כולל זוויות חדות, שטח חלונות נדיב, וגג בסגנון צף. החזית מציגה את שפת העיצוב המוכרת של היצרנית עם שבכה קדמית בצורת V. מאחור ניתן למצוא דיפיוזר אחורי, נטול פתחי מפלט כמובן. ממדיה של ניסאן ליף מקובלים בסגמנט המשפחתיות אליו היא משתייכת פרט לגובה חריג המיתמר ל- 1,540 מ"מ בשל מארז הסוללות הקבוע ברצפת הרכב. אורך של 4,490 מ"מ ורוחב של 1,788 מ"מ יוצרים פרופורציות שבין משפחתית קומפקטית למיניוואן. בסיס הגלגלים הנדיב באורך 2,700 מ"מ משקף את הרף העליון בסגמנט, אך מרכב חשמלי ניתן היה לצפות ליותר כי אינו כולל מנוע גדול וגיר בקדמתו, ויכול לאפשר סרחי עודף קצרים ביחס לרכב עם מנוע בעירה פנימית.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

תא הנוסעים ממשיך את הקו השבלוני של עיצוב החוץ ומציג סביבת נהג שמרנית, בניגוד לבשורה הטכנולוגית שמביאה המכונית. במרכז הקונסולה מסך בגודל 8 אינץ' עבור מערכת המולטימדיה, מעליו פתחי אוורור ותחתיו פקדי מערכת בקרת האקלים שאינה מפוצלת. בתחתית הקונסולה משטח להנחת הסמארטפון. במקום בורר ההילוכים הקלאסי תמצאו פקד דמוי עכבר מחשב לשליטה על שלושת מצבי הנהיגה ברכב חשמלי (D,P,R) ובלם החניה נדרך באמצעות דוושה שמאלית כמיטב המסורת האמריקאית. לוח המחוונים דיגיטלי למחצה ומתמקד בהצגת יתרת האנרגיה בסוללה וטווח הנסיעה הנותר.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

חומרי הדיפון קשיחים ומשדרים תחושה בסיסית וכמעט ספרטנית. ביחס למשפחתית קומפקטית ממוצעת, מדובר בדרג הנמוך של חומרי הדיפון. הצבעים הכהים שולטים ואינם תורמים לשיפור האווירה, כך שבסופו של יום תא הנוסעים אינו זוכה לציון גבוה. איכות ההרכבה לעומת זאת מותירה תחושה הדוקה ומוצקה. רוב הפקדים והמנופים איכותיים ומספקים פידבק נעים, והנדסת האנוש מוצלחת בזכות תכנון נטול התחכמות.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

המושבים הקדמיים טובים, רכים ותומכים במידה. כיוונם ידני ואין אפשרות לכיוון קשיחות מסעד הגב, אך הם מפצים על כך במבנה וריפוד נוחים. גלגל ההגה מתכוונן ידנית אך ורק לגובה ואינו ניתן לכיוון לעומק, כך שנהגים רבים יצטרכו להתפשר על תנוחת הנהיגה כדי להיות במרחק נכון מההגה ומהדוושות. בזכות הגובה הנדיב, הכניסה והיציאה נוחות מאוד ביחס למשפחתית קומפקטית וכמעט אינן מצריכות התכופפות. קו חלונות נמוך ושטח שמשות גדול מקנים תחושה אוורירית, ושמשה קדמית גדולה עם סרח עודף קדמי קצר מקנים שדה ראיה טוב לפנים ולצדדים. שדה הראיה לאחור נפגע אנושות עקב שמשה אחורית צרה וקורות C רחבות, אך מצלמות 360 מעלות מסייעות בתמרונים.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

המרווח לנוסעים סביר אך ציפינו ליותר. אחד היתרונות בפלטפורמה חשמלית טהורה הוא אחסון הסוללות ברצפת הרכב בין הסרנים ותכנון המאפשר רצפה שטוחה בזכות העדרם של מכלולי הנעה העוברים לאורך המרכב. בנוסף ניתן להגדיל את מרווח הסרנים ביחס לרכב בעל מנוע בעירה פנימית הודות למכלולי הנעה קומפקטיים והיעדרם של מיכל דלק ותיבת הילוכים.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

ניסאן ליף מציעה מרווח ראוי מלפנים, אך מאחור נתקלנו במנהרת הינע עצומה ומיותרת, מרווח ברכיים סביר בלבד, ותחושת החמצה בשל אי מימוש הפוטנציאל הטמון בפלטפורמה. לפחות הגג הגבוה ומרכב ההאצ'בק מסדרים מרווח ראש נדיב. נוסע שלישי במושב האחורי יגרום לצפיפות מורגשת מאוד ואם לא די בכך, הרי שנוסעי המושב האחורי לא יהנו מפתחי מיזוג, שקעי טעינה או כל מותרות להן ניתן וראוי לצפות במשפחתית קומפקטית בעלות של 165,990 ₪.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

ניסאן ליף חוסכת גם בפתרונות אחסון. תא הכפפות צר וקטן, התא שבתחתית הקונסולה צנום אף הוא, התא שמתחת למשענת היד הקדמית מציע נפח סביר בלבד. בדלתות הקדמיות תאי אחסון סטנדרטיים, ובאחוריות מחזיקי כוסות. תא המטען בנפח 400 ליטרים ומציע מפתח רחב דיו, גבוה מעט אך נוח לשימוש יומיומי.

 

תחילת תנועה נעשית בדממה מוחלטת אך מגלה נוחות נסיעה בינונית ומעט קופצנית במהירויות עירוניות נמוכות. כאן בולטים לטובה היתרונות הבולטים של מערכת ההנעה החשמלית המספקת נסיעה חלקה ושקטה מאין כמותה. במהירויות עירוניות, כשרעשי הכביש והרוח נמוכים, מציעה המשפחתית היפנית רמות שקט נדירות, וודאי בהשוואה לכל מתחרה עם מנוע בעירה פנימית.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

מעבר על פסי האטה ושיבושים גליים חושפים שיכוך חסר אשר נובע ככל הנראה מהצורך ליצור מתלים הדוקים לאור משקל יבש גבוה העומד על 1,580 ק"ג. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה, והיעדרו של רעש מנוע מבליט את רעשי הרוח והכביש שמתחילים להופיע במהירות 100 קמ"ש. בכל אופן בידוד הרעשים טוב מאוד ומתקבלת איכות נסיעה כוללת נעימה.

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה כוללת מנוע חשמלי בהספק 150 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ, וסוללת ליתיום-יון בקיבולת 40 קוט"ש. התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 7.9 שניות, והמהירות המרבית מוגבלת ל- 144 קמ"ש לטובת חסכון באנרגיה. לטובת ניצול מרבי של קיבולת הסוללה והקניית טווח נסיעה מוגדל, מצוידת ניסאן ליף במצב נהיגה חסכוני ובטכנולוגיית e-Pedal המאפשרת לנהג האצה ובלימה באמצעות דוושה אחת בלבד הודות למנגנון בלימה רגנרטיבית המנצל את האנרגיה הקינטית לטעינת הסוללה. בפועל מדובר במערכת אגירת אנרגיה הנמצאת בכל רכב חשמלי וניתנת לניתוק.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

שלא כמו במכוניות חשמליות אחרות, לא מצאנו בניסאן ליף מנופי שליטה לויסות עוצמת הבלימה הרגנרטיבית, אשר לעניות דעתי חייבת למצוא את מקומה בכל רכב חשמלי. מערכת ה- e-Pedal מציעה עוצמת בלימה גבוהה במיוחד שאינה ניתנת לוויסות, אלא רק לניתוק מלא, כך שעזיבת דוושת התאוצה מפעילה את מערכת הבלימה הרגנרטיבית בעצימות גבוהה ודורשת הסתגלות ותכנון בכדי לנהוג בה באמצעות דוושה אחת כפי שהתכוון המשורר בניסאן. יתרון נוסף במערכת הבלימה הרגנרטיבית הינו בלאי בלמים מופחת וסיוע בטעינת הסוללה לצד הפחתת משימות נהיגה מהנהג.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

מעיכת דוושת התאוצה מניבה תגובה מיידית וחזקה. במנוע חשמלי שיא המומנט זמין החל מאפס סל"ד, מה שאומר שהמשפחתית השמנמנה של ניסאן יוצאת מהמקום עם מומנט בשרני החל מהמטר הראשון. היצרן מצהיר על נתון תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 7.9 שניות ואנו הצלחנו להשיג נתון קרוב מאוד במדידות שביצענו. גם הדרך ל- 144 קמ"ש המירביים אינה ארוכה כלל והתאוצות הן מהטובות בסגמנט המשפחתיות.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

אם הביצועים הספורטיביים עוררו חשק לנהיגה דינמית, אז מגיע הכביש המפותל אשר חושף חסרון בולט נוסף. רכב חשמלי ששורטט ותוכנן להנעה חשמלית טהורה בלבד, נהנה לכאורה ממרכז כובד סופר נמוך בזכות התקנת המסה הקריטית ביותר ברצפת הרכב בין הצירים המניעים, כך שבניגוד לרכב קונבנציונלי אין מנוע כבד בחרטום המפר את איזון חלוקת המשקל שבין הסרנים. אך משקל רב של מעל טון וחצי בשילוב מערכת מתלים בסיסית הכוללת קורת פיתול פשוטה מאחור, יוצרים התנהגות כביש פושרת אשר יחד עם הגה נטול תקשורת, אינם מעודדים גם את הפוחז שבנהגים לתקיפת פיתולים. הבלמים, בסיוע מערכת הבלימה הרגנרטיבית הדומיננטית, משתלטים על המסה הכבדה ומציגים כושר בלימה מעולה.

 

טווח נסיעה

 

ניסאן ליף מתיימרת בין היתר לגמול את העולם מהתמכרותו רבת השנים לנפט גולמי. הטעינה החשמלית מתבצעת בעמדת טעינה ביתית או בעמדות הטעינה המהירות אשר עדיין נדירות בישראל נכון להיום, אך ככל הנראה יצוצו כפטריות אחרי הגשם כבר בחודשים הקרובים. עובדה זו מהווה מכשול עיקרי ומגבירה את "חרדת הטווח" המוכרת ברכבים חשמליים.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

בתחילת הדרך עם סוללה טעונה במלואה, הראה לוח המחוונים טווח נסיעה של 260 ק"מ. בפועל לאחר 85 ק"מ נורמטיביים שרובם במצב ECO עם מערכת e-Pedal דרוכה, נותרתי עם 52% מהסוללה. ניכר כי הטווח הריאלי לשימוש עומד על כ- 200 ק"מ בטעינה מלאה. נתון היצרנית עומד כאמור על 270 ק"מ. דרגת זיהום האוויר הינה 1 מתוך 15.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

אמינות רכבי ניסאן נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2019 דורגה ניסאן במקום ה- 12 מתוך 28 יצרנים, ירידה של מקום אחד ביחס לאשתקד. בסקר שערך ארגון J.D Power בגרמניה בשנת 2019 ומדד את כמות התקלות ל- 100 כלי רכב, הגיעה ניסאן למקום ה- 14 מתוך 23 יצרנים ודגמיה סבלו מ- 118 תקלות לכל 100 כלי רכב, מעט מעל הממוצע בסקר שעמד על 115 תקלות. בסקר דומה שנערך בארה"ב הגיעה ניסאן למקום ה- 15 מתוך 32 יצרנים עם 137 תקלות לכל 100 כלי רכב לעומת הממוצע בסקר שעמד על 136 תקלות.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

בהיעדרם של מנוע בנזין, גיר, משאבת דלק ומכלולים מסורבלים, מתייתר הצורך בטיפולים המוכרים במנוע בעירה פנימית המצריך החלפת שמנים, מסננים, מצתים, ורצועות. צפוי כי תהיה לכך השפעה ישירה וחיובית על האמינות. ניסאן ליף משווקת עם 3 שנות אחריות מלאה, 5 שנות אחריות על מכלולי ההנעה החשמליים, ו- 8 שנות אחריות או 160,000 ק"מ על מערך הסוללות.

 

בטיחות

 

במבחני הריסוק של ארגון Euro Ncap בשנת 2018 זכתה ניסאן ליף לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 93% בסעיף הגנה על בוגרים, 86% בסעיף הגנה על ילדים ברכב, 71% בסעיף הגנה על הולכי רגל, ו- 71% בסעיף מערכות הבטיחות האקטיביות. ציון אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הישראלי עומד על 7 מתוך 8.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, חיישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות, זיהוי תמרורי תנועה, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, ועמעום אורות אוטומטי.

 

תמורה למחיר

 

ניסאן ליף משווקת במחיר 165,990 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', קישוריות בלוטות', מפתח חכם, מצלמות היקפיות 360 מעלות, בקרת אקלים דיגיטלית, מראה אחורית מתכהה אוטומטית, חלונות כהים מאחור, פנסי LED מלאים, וחישוקי 17 אינץ'.

 

כדי לא להיות תלוי בעמדות טעינה ציבוריות, כדאי מאוד שתהיה לרוכש חניה פרטית בה יוכל להטעין את המכונית. בנוסף יש לתכנן את מסלולי הנסיעות מראש ולהתאים את תוואי הנסיעה לטווח של עד כ- 200 ק"מ ריאליים. חסם קריטי נוסף הוא המחיר, שלקוח מקטגוריה גבוהה יותר ומקנה בתמורה משפחתית בינונית למדי ברמת הביצוע, אבזור דל, מראה פושר, ואיכות נסיעה סבירה בלבד. על כן, ניסאן ליף תתאים לנהג המשפחתי שחפץ ברכב חשמלי ומוכן לוותר על לא מעט פרמטרים חשובים לטובת איכות הסביבה.

 

ניסאן ליף אוטומט
מנוע מנוע חשמלי סינכרוני
הספק מרבי משולב 150 כ"ס
מומנט מרבי משולב 32.6 קג"מ
הנעה קדמית
אורך כללי 4,409 מ"מ
רוחב כללי 1,788 מ"מ
גובה כללי 1,540 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
נפח תא מטען

400 ליטרים

משקל עצמי 1,580 ק"ג
מהירות מרבית 144 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.9 שניות 
טווח נסיעה מרבי (יצרן) 270 ק"מ 
טווח נסיעה מרבי (מבחן) 190 ק"מ (משוער)
צריכת חשמל  206 וואט לשעה
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים (2018)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

165,990 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלה ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.