ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

 

ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

תגיות | משפחתיות, ניסאן, ליף, מבחן דרכים ניסאן ליף 2019, ניסאן ליף 2019

ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד נמוך המשפר את היכולת הדינמית ואת מרווח הפנים. ניסאן ליף אינה מכונית חדשה בעולם, הדור הנוכחי הוצג באוקטובר 2017 אך על רקע המגמה החשמלית הצוברת תאוצה בישראל, מצאה לנכון היבואנית להתחיל בשיווקה למרות מכירות דלות בדור הקודם.

 

ניסאן ליף
יתרונות כוח, ביצועים, נסיעה שקטה
חסרונות טווח נסיעה מוגבל מאוד, מחיר, תא נוסעים

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

בנורווגיה למשל, ניסאן ליף היא המכונית הנמכרת ביותר בשל הטבות מס אותן מקנה הממשלה לרכבים חשמליים ובזכות מחירה הנגיש. ניסאן טוענת לטווח נסיעה של 270 ק"מ לפי תקן WLTP המחמיר אך כפי שתקראו בהמשך, לפי המבחן שלנו הטווח השימושי נמוך משמעותית.

 

עיצוב ונוחות

 

בניגוד לדור הראשון אשר התאפיין בעיצוב עגלגל ומקורי, עיצובה של ניסאן ליף בדור הנוכחי לא ירגש אף אחד, וכמעט אינו מסגיר את היותה חשמלית. מרכב ההאצ'בק כולל זוויות חדות, שטח חלונות נדיב, וגג בסגנון צף. החזית מציגה את שפת העיצוב המוכרת של היצרנית עם שבכה קדמית בצורת V. מאחור ניתן למצוא דיפיוזר אחורי, נטול פתחי מפלט כמובן. ממדיה של ניסאן ליף מקובלים בסגמנט המשפחתיות אליו היא משתייכת פרט לגובה חריג המיתמר ל- 1,540 מ"מ בשל מארז הסוללות הקבוע ברצפת הרכב. אורך של 4,490 מ"מ ורוחב של 1,788 מ"מ יוצרים פרופורציות שבין משפחתית קומפקטית למיניוואן. בסיס הגלגלים הנדיב באורך 2,700 מ"מ משקף את הרף העליון בסגמנט, אך מרכב חשמלי ניתן היה לצפות ליותר כי אינו כולל מנוע גדול וגיר בקדמתו, ויכול לאפשר סרחי עודף קצרים ביחס לרכב עם מנוע בעירה פנימית.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

תא הנוסעים ממשיך את הקו השבלוני של עיצוב החוץ ומציג סביבת נהג שמרנית, בניגוד לבשורה הטכנולוגית שמביאה המכונית. במרכז הקונסולה מסך בגודל 8 אינץ' עבור מערכת המולטימדיה, מעליו פתחי אוורור ותחתיו פקדי מערכת בקרת האקלים שאינה מפוצלת. בתחתית הקונסולה משטח להנחת הסמארטפון. במקום בורר ההילוכים הקלאסי תמצאו פקד דמוי עכבר מחשב לשליטה על שלושת מצבי הנהיגה ברכב חשמלי (D,P,R) ובלם החניה נדרך באמצעות דוושה שמאלית כמיטב המסורת האמריקאית. לוח המחוונים דיגיטלי למחצה ומתמקד בהצגת יתרת האנרגיה בסוללה וטווח הנסיעה הנותר.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

חומרי הדיפון קשיחים ומשדרים תחושה בסיסית וכמעט ספרטנית. ביחס למשפחתית קומפקטית ממוצעת, מדובר בדרג הנמוך של חומרי הדיפון. הצבעים הכהים שולטים ואינם תורמים לשיפור האווירה, כך שבסופו של יום תא הנוסעים אינו זוכה לציון גבוה. איכות ההרכבה לעומת זאת מותירה תחושה הדוקה ומוצקה. רוב הפקדים והמנופים איכותיים ומספקים פידבק נעים, והנדסת האנוש מוצלחת בזכות תכנון נטול התחכמות.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

המושבים הקדמיים טובים, רכים ותומכים במידה. כיוונם ידני ואין אפשרות לכיוון קשיחות מסעד הגב, אך הם מפצים על כך במבנה וריפוד נוחים. גלגל ההגה מתכוונן ידנית אך ורק לגובה ואינו ניתן לכיוון לעומק, כך שנהגים רבים יצטרכו להתפשר על תנוחת הנהיגה כדי להיות במרחק נכון מההגה ומהדוושות. בזכות הגובה הנדיב, הכניסה והיציאה נוחות מאוד ביחס למשפחתית קומפקטית וכמעט אינן מצריכות התכופפות. קו חלונות נמוך ושטח שמשות גדול מקנים תחושה אוורירית, ושמשה קדמית גדולה עם סרח עודף קדמי קצר מקנים שדה ראיה טוב לפנים ולצדדים. שדה הראיה לאחור נפגע אנושות עקב שמשה אחורית צרה וקורות C רחבות, אך מצלמות 360 מעלות מסייעות בתמרונים.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

המרווח לנוסעים סביר אך ציפינו ליותר. אחד היתרונות בפלטפורמה חשמלית טהורה הוא אחסון הסוללות ברצפת הרכב בין הסרנים ותכנון המאפשר רצפה שטוחה בזכות העדרם של מכלולי הנעה העוברים לאורך המרכב. בנוסף ניתן להגדיל את מרווח הסרנים ביחס לרכב בעל מנוע בעירה פנימית הודות למכלולי הנעה קומפקטיים והיעדרם של מיכל דלק ותיבת הילוכים.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

ניסאן ליף מציעה מרווח ראוי מלפנים, אך מאחור נתקלנו במנהרת הינע עצומה ומיותרת, מרווח ברכיים סביר בלבד, ותחושת החמצה בשל אי מימוש הפוטנציאל הטמון בפלטפורמה. לפחות הגג הגבוה ומרכב ההאצ'בק מסדרים מרווח ראש נדיב. נוסע שלישי במושב האחורי יגרום לצפיפות מורגשת מאוד ואם לא די בכך, הרי שנוסעי המושב האחורי לא יהנו מפתחי מיזוג, שקעי טעינה או כל מותרות להן ניתן וראוי לצפות במשפחתית קומפקטית בעלות של 165,990 ₪.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

ניסאן ליף חוסכת גם בפתרונות אחסון. תא הכפפות צר וקטן, התא שבתחתית הקונסולה צנום אף הוא, התא שמתחת למשענת היד הקדמית מציע נפח סביר בלבד. בדלתות הקדמיות תאי אחסון סטנדרטיים, ובאחוריות מחזיקי כוסות. תא המטען בנפח 400 ליטרים ומציע מפתח רחב דיו, גבוה מעט אך נוח לשימוש יומיומי.

 

תחילת תנועה נעשית בדממה מוחלטת אך מגלה נוחות נסיעה בינונית ומעט קופצנית במהירויות עירוניות נמוכות. כאן בולטים לטובה היתרונות הבולטים של מערכת ההנעה החשמלית המספקת נסיעה חלקה ושקטה מאין כמותה. במהירויות עירוניות, כשרעשי הכביש והרוח נמוכים, מציעה המשפחתית היפנית רמות שקט נדירות, וודאי בהשוואה לכל מתחרה עם מנוע בעירה פנימית.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

מעבר על פסי האטה ושיבושים גליים חושפים שיכוך חסר אשר נובע ככל הנראה מהצורך ליצור מתלים הדוקים לאור משקל יבש גבוה העומד על 1,580 ק"ג. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה, והיעדרו של רעש מנוע מבליט את רעשי הרוח והכביש שמתחילים להופיע במהירות 100 קמ"ש. בכל אופן בידוד הרעשים טוב מאוד ומתקבלת איכות נסיעה כוללת נעימה.

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה כוללת מנוע חשמלי בהספק 150 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ, וסוללת ליתיום-יון בקיבולת 40 קוט"ש. התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 7.9 שניות, והמהירות המרבית מוגבלת ל- 144 קמ"ש לטובת חסכון באנרגיה. לטובת ניצול מרבי של קיבולת הסוללה והקניית טווח נסיעה מוגדל, מצוידת ניסאן ליף במצב נהיגה חסכוני ובטכנולוגיית e-Pedal המאפשרת לנהג האצה ובלימה באמצעות דוושה אחת בלבד הודות למנגנון בלימה רגנרטיבית המנצל את האנרגיה הקינטית לטעינת הסוללה. בפועל מדובר במערכת אגירת אנרגיה הנמצאת בכל רכב חשמלי וניתנת לניתוק.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

שלא כמו במכוניות חשמליות אחרות, לא מצאנו בניסאן ליף מנופי שליטה לויסות עוצמת הבלימה הרגנרטיבית, אשר לעניות דעתי חייבת למצוא את מקומה בכל רכב חשמלי. מערכת ה- e-Pedal מציעה עוצמת בלימה גבוהה במיוחד שאינה ניתנת לוויסות, אלא רק לניתוק מלא, כך שעזיבת דוושת התאוצה מפעילה את מערכת הבלימה הרגנרטיבית בעצימות גבוהה ודורשת הסתגלות ותכנון בכדי לנהוג בה באמצעות דוושה אחת כפי שהתכוון המשורר בניסאן. יתרון נוסף במערכת הבלימה הרגנרטיבית הינו בלאי בלמים מופחת וסיוע בטעינת הסוללה לצד הפחתת משימות נהיגה מהנהג.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

מעיכת דוושת התאוצה מניבה תגובה מיידית וחזקה. במנוע חשמלי שיא המומנט זמין החל מאפס סל"ד, מה שאומר שהמשפחתית השמנמנה של ניסאן יוצאת מהמקום עם מומנט בשרני החל מהמטר הראשון. היצרן מצהיר על נתון תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 7.9 שניות ואנו הצלחנו להשיג נתון קרוב מאוד במדידות שביצענו. גם הדרך ל- 144 קמ"ש המירביים אינה ארוכה כלל והתאוצות הן מהטובות בסגמנט המשפחתיות.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

אם הביצועים הספורטיביים עוררו חשק לנהיגה דינמית, אז מגיע הכביש המפותל אשר חושף חסרון בולט נוסף. רכב חשמלי ששורטט ותוכנן להנעה חשמלית טהורה בלבד, נהנה לכאורה ממרכז כובד סופר נמוך בזכות התקנת המסה הקריטית ביותר ברצפת הרכב בין הצירים המניעים, כך שבניגוד לרכב קונבנציונלי אין מנוע כבד בחרטום המפר את איזון חלוקת המשקל שבין הסרנים. אך משקל רב של מעל טון וחצי בשילוב מערכת מתלים בסיסית הכוללת קורת פיתול פשוטה מאחור, יוצרים התנהגות כביש פושרת אשר יחד עם הגה נטול תקשורת, אינם מעודדים גם את הפוחז שבנהגים לתקיפת פיתולים. הבלמים, בסיוע מערכת הבלימה הרגנרטיבית הדומיננטית, משתלטים על המסה הכבדה ומציגים כושר בלימה מעולה.

 

טווח נסיעה

 

ניסאן ליף מתיימרת בין היתר לגמול את העולם מהתמכרותו רבת השנים לנפט גולמי. הטעינה החשמלית מתבצעת בעמדת טעינה ביתית או בעמדות הטעינה המהירות אשר עדיין נדירות בישראל נכון להיום, אך ככל הנראה יצוצו כפטריות אחרי הגשם כבר בחודשים הקרובים. עובדה זו מהווה מכשול עיקרי ומגבירה את "חרדת הטווח" המוכרת ברכבים חשמליים.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

בתחילת הדרך עם סוללה טעונה במלואה, הראה לוח המחוונים טווח נסיעה של 260 ק"מ. בפועל לאחר 85 ק"מ נורמטיביים שרובם במצב ECO עם מערכת e-Pedal דרוכה, נותרתי עם 52% מהסוללה. ניכר כי הטווח הריאלי לשימוש עומד על כ- 200 ק"מ בטעינה מלאה. נתון היצרנית עומד כאמור על 270 ק"מ. דרגת זיהום האוויר הינה 1 מתוך 15.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

אמינות רכבי ניסאן נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2019 דורגה ניסאן במקום ה- 12 מתוך 28 יצרנים, ירידה של מקום אחד ביחס לאשתקד. בסקר שערך ארגון J.D Power בגרמניה בשנת 2019 ומדד את כמות התקלות ל- 100 כלי רכב, הגיעה ניסאן למקום ה- 14 מתוך 23 יצרנים ודגמיה סבלו מ- 118 תקלות לכל 100 כלי רכב, מעט מעל הממוצע בסקר שעמד על 115 תקלות. בסקר דומה שנערך בארה"ב הגיעה ניסאן למקום ה- 15 מתוך 32 יצרנים עם 137 תקלות לכל 100 כלי רכב לעומת הממוצע בסקר שעמד על 136 תקלות.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

בהיעדרם של מנוע בנזין, גיר, משאבת דלק ומכלולים מסורבלים, מתייתר הצורך בטיפולים המוכרים במנוע בעירה פנימית המצריך החלפת שמנים, מסננים, מצתים, ורצועות. צפוי כי תהיה לכך השפעה ישירה וחיובית על האמינות. ניסאן ליף משווקת עם 3 שנות אחריות מלאה, 5 שנות אחריות על מכלולי ההנעה החשמליים, ו- 8 שנות אחריות או 160,000 ק"מ על מערך הסוללות.

 

בטיחות

 

במבחני הריסוק של ארגון Euro Ncap בשנת 2018 זכתה ניסאן ליף לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 93% בסעיף הגנה על בוגרים, 86% בסעיף הגנה על ילדים ברכב, 71% בסעיף הגנה על הולכי רגל, ו- 71% בסעיף מערכות הבטיחות האקטיביות. ציון אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הישראלי עומד על 7 מתוך 8.

 

ניסאן ליףניסאן ליף

 

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, חיישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות, זיהוי תמרורי תנועה, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, ועמעום אורות אוטומטי.

 

תמורה למחיר

 

ניסאן ליף משווקת במחיר 165,990 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', קישוריות בלוטות', מפתח חכם, מצלמות היקפיות 360 מעלות, בקרת אקלים דיגיטלית, מראה אחורית מתכהה אוטומטית, חלונות כהים מאחור, פנסי LED מלאים, וחישוקי 17 אינץ'.

 

כדי לא להיות תלוי בעמדות טעינה ציבוריות, כדאי מאוד שתהיה לרוכש חניה פרטית בה יוכל להטעין את המכונית. בנוסף יש לתכנן את מסלולי הנסיעות מראש ולהתאים את תוואי הנסיעה לטווח של עד כ- 200 ק"מ ריאליים. חסם קריטי נוסף הוא המחיר, שלקוח מקטגוריה גבוהה יותר ומקנה בתמורה משפחתית בינונית למדי ברמת הביצוע, אבזור דל, מראה פושר, ואיכות נסיעה סבירה בלבד. על כן, ניסאן ליף תתאים לנהג המשפחתי שחפץ ברכב חשמלי ומוכן לוותר על לא מעט פרמטרים חשובים לטובת איכות הסביבה.

 

ניסאן ליף אוטומט
מנוע מנוע חשמלי סינכרוני
הספק מרבי משולב 150 כ"ס
מומנט מרבי משולב 32.6 קג"מ
הנעה קדמית
אורך כללי 4,409 מ"מ
רוחב כללי 1,788 מ"מ
גובה כללי 1,540 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
נפח תא מטען

400 ליטרים

משקל עצמי 1,580 ק"ג
מהירות מרבית 144 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.9 שניות 
טווח נסיעה מרבי (יצרן) 270 ק"מ 
טווח נסיעה מרבי (מבחן) 190 ק"מ (משוער)
צריכת חשמל  206 וואט לשעה
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים (2018)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

165,990 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,