ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

 

יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

תגיות | משפחתיות גדולות, ניסאן, מקסימה

קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה.

 

ניסאן מקסימה
יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה
חסרונות תיבת הילוכים רציפה, צריכת דלק

 

כדי להבין טוב יותר מה אנו בוחנים היום ניסינו להגדיר קודם לאיזה ז'אנר שייכת ניסאן מקסימה ולהסתובב קצת בשכונה אליה היא שייכת למרות שלא מדובר במבחן השוואתי. ההגדרה שנראית הכי הולמת היא מכונית משפחתית גדולה וחזקה או מכונית מנהלים חזקה. ז'אנר זה ממוקם מעל מכוניות משפחתיות גדולות סטנדרטיות ומתחת למכוניות משפחתיות פרימיום גדולות.

 

ניסאן מקסימהניסאן מקסימה

 

האחות "החלשה" יותר מבית - ניסאן אלטימה, מציעה ממדים די דומים ואף אבזור לא שונה במיוחד, אך ההבדל הגדול, למעט העיצוב, הוא המנוע. לניסאן אלטימה מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים בהספק 188 כ"ס ולניסאן מקסימה מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטרים בהספק 300 כ"ס.

 

מהשכונה של ניסאן מקסימה הוצאנו משפחתיות גדולות חזקות כגון פיג׳ו 508 GT ואופל אינסיגניה אינוביישן פרימיום היות והן מצוידות במנועי טורבו חלשים יותר ומציגות נתון תאוצה למאה קמ"ש של יותר משבע שניות. גם רכבי פרימיום בהספקים דומים מקטגוריות משפחתיות פרימיום גדולות ומכוניות פרימיום סלון, כגון ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה וב.מ.וו סדרה 5, לא התקבלו לשכונה בשל מחירן הגבוה, פי שניים ויותר.

 

בשכונה שהגדרנו נותרו בישראל ארבע מכוניות - ניסאן מקסימה הנבחנת, שברולט אימפלה, סקודה סופרב ספורטליין, וקיה סטינגר 2.0 GT.

 

ניסאן מקסימהניסאן מקסימה

 

שברולט אימפלה היא המכונית הקרובה ביותר לניסאן מקסימה. גם היא נועדה לשוק האמריקאי ומיוצרת בארה"ב, וגם היא מציעה מנוע אטמוספרי חזק ועצום נפח בתצורת V6 והנעה קדמית. לשברולט אימפלה תיבת 6 הילוכים אוטומטית לעומת תיבה רציפה בניסאן מקסימה. התאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 6.8 שניות בשברולט אימפלה, ואילו בניסאן מקסימה אורכת התאוצה 5.9 שניות באופן תאורטי לפי מידע מאתרי חו"ל, אך הנתון שהשגנו במבחן לא מתקרב לכך והיבואן בארץ לא מציין נתון תאוצה בכלל. מחירה של שברולט אימפלה LTZ עומד על 259,990 ₪ ומחירה של ניסאן מקסימה 249,990 ₪.

 

למרות שסקודה סופרב ספורטליין היא מכונית אירופאית וקיה סטינגר 2.0 GT היא מכונית קוריאנית המיועדת לארה"ב ולשווקי המזרח, לשתיהן מנוע טורבו בנזין חזק בנפח 2.0 ליטרים בלבד. לסקודה סופרב ספורטליין 272 כ"ס ותיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים זריזה התורמת לתאוצה המהירה בקבוצה העומדת על 5.5 שניות מעמידה למאה קמ"ש. לקיה סטינגר 2.0 GT 256 כ"ס ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. למרות ההספק "הנמוך" יחסית, תורמת התיבה בסטינגר לתאוצה מעמידה למאה קמ"ש תוך 6 שניות בודדות, וממקמת אותה במקום טוב בשכונה שלנו. לקיה סטינגר הנעה אחורית ולסקודה סופרב הנעה כפולה לארבעת הגלגלים, ולשתיהן אבזור נוחות ובטיחות עשיר יותר מצמד האמריקאיות. מחירה של קיה סטינגר 2.0 GT עומד על 292,900 ₪ ומחירה של סקודה סופרב ספורטליין 267,500 ₪.

 

ניסאן מקסימהניסאן מקסימה

 

ניסאן מקסימה הגיעה לארץ לראשונה בדורה הרביעי בשנת 1995, ובשנת 2000 החל שיווק הדור החמישי. הדור השישי לא שווק בארץ והדור השביעי הגיע אלינו באיחור בשנת 2014 לאחר מתיחת פנים. בשנת 2016 החל שיווק הדור השמיני בישראל והשנה החל שיווק הדגם לאחר מתיחת פנים ושידרוג אבזור הבטיחות.

 

עיצוב ונוחות

 

ניסאן מקסימה נאה ומיוחדת. הגריל הענקי בתצורת V כולל עיטור כרום נדיב ופלסטיק שחור עבה ומבריק מצדיו. הפנסים עם תאורת לד מעוצבת צרים וארוכים מאוד, ופולשים אל הכנף הקדמית ואל מכסה המנוע הכולל בליטת כוח עדינה. פנסי הערפל במעין מובלעת משל עצמן בצבע שחור מבריק ובתחתית הפגוש ספויילר כרום גדול ומודגש.

 

קורות A ו- B מושחרות יחד עם פס מושחר בקורת C יוצרים גג במראה צף. הגג הפנורמי הענק מחולק לשני חלקים - חלק אחורי קבוע וחלק קדמי נפתח חשמלית. גם מראות הצד בצבע שחור מבריק, וצבע המרכב בחלק העליון של הרכב נראה רק בקורות מעל הדלתות. מהצד שני קווי מותניים, האחד מתחיל מהפנסים הקדמיים, מתעגל סביב הגלגל הקדמי, מתיישר בדלת הקדמית, וממשיך לדלת האחורית. הקו השני מתחיל מהדלת האחורית, ממשיך לכנף האחורית הענקית ומתמזג עם דלת תא המטען. בתחתית הדלתות קו עיצוב נוסף ומתחת חצאיות מעוצבות. חישוקי הגלגלים בקוטר 18 אינץ' בעיצוב מעניין בשני צבעים.

 

ניסאן מקסימהניסאן מקסימה

 

גם הפנסים מאחור מסוג לד צרים וארוכים עם חתימת אור מעניינת בצורת C. בדלת תא המטען פס כרום עבה ומודגש, ובתחתית הפגוש 4 פתחי מפלט מרובעים ונאים בעיטור כרום. מידותיה של ניסאן מקסימה נדיבות. אורכה 4,905 מ"מ, רוחבה 1,862 מ"מ, גובהה 1,436 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים 2,775 מ"מ.

 

תא הנוסעים עשיר ואלגנטי בעיצוב מעניין אך לא פורץ מוסכמות. חלקו העליון בצבע אפור דמוי עור רך ונעים למגע, מתחת פס בצבע אלומיניום בעיטור מעויינים נאה, ומתחת חומרי דיפון בצבע בז' בהיר השולט גם במושבים עטויי העור. יחד עם שטח שמשות נדיב וגג פנורמי ענק, מתקבל תא נוסעים מואר, אוורירי ונעים מאוד לשהייה.

 

הדשבורד לא גבוה ומכסה המנוע בולט מבעד לשמשה הקדמית. פתחי המיזוג במרכז הקונסולה קטנים מאוד ולא ניתנים לסגירה. היה אפשר לוותר על כניסת ה- CD מתחתם ולהגדילם מעט. המסך המרכזי בגודל 8 אינץ' כולל תצוגה מקורית הכוללת עברית. תצוגת המסך טובה גם ביום שטוף שמש והמערכת פועלת נהדר ונשלטת באמצעות מגע, מתגים בצדי המסך וגלגלת שליטה. מערכת השמע מבית BOSE עם 11 רמקולים מייצרת איכות שמע טובה כמו בליגה של הגדולים.

 

ניסאן מקסימהניסאן מקסימה

 

פקדי בקרת האקלים ממוקמים מתחת למסך ואין מקום ייעודי להנחת הטלפון הסלולרי. בין המושבים קונסולה רחבה עם בורר הילוכים, תא נפתח קטן, מתקני כוסות, גלגלת השליטה במערכת המולטימדיה ובמערכות הרכב, כפתור ההתנעה ומתגים נוספים. משענת היד רחבה ובהרמתה נחשף תא אחסון גדול ומרופד הכולל גם יציאת מתח 12V.

 

גלגל ההגה גדול, קטום ומעוצב. עיטוי העור נאה ונעים לאחיזה. בגלגל ההגה מתגים רבים לשליטה במערכת השמע ובמערכות הרכב השונות, אך אפשרות להעברת הילוכים מגלגל ההגה נעדרת מהמפרט למרות קיומו של מצב ספורט. לוח המחוונים סטנדרטי אך בין מד המהירות למד הסל"ד ממוקם מסך צבעוני איכותי עבור נתוני מחשב הדרך. הנדסת האנוש טובה ולא מתחכמת אך פגשנו כבר טובות יותר.

 

דלתות הרכב נפתחות בזווית רחבה ומאפשרות כניסה ויציאה נוחות. סוככי השמש גדולים, כוללים מראות ותאורה, ניתנים לתזוזה על גבי ציר, ומאוד שימושיים להגנה בפני השמש גם בחלונות הצד. בלם החניה המופעל בעזרת הרגל מיושן מאוד וציפינו כמובן לבלם חניה חשמלי.

 

ניסאן מקסימהניסאן מקסימה

 

המושבים בעיצוב נאה ולא סטנדרטי. מושב הנהג כולל כיוונון חשמלי לגובה, לעומק, לזווית משענת הגב ולתמיכת הגב התחתון. מושב הנוסע שלצד הנהג כולל כיוונון חשמלי רק לעומק ולזווית משענת הגב. המושבים הקדמיים כוללים גם חימום. ההגה מתכוונן ידנית לגובה ולעומק.

 

המושבים מאחור נוחים ומרווחים. מדרגת ההינע לא גדולה במיוחד אך המושב המרכזי מוגבה ופחות נוח. תא הכפפות גדול, מואר ומרופד. התאים בכל הדלתות לא גדולים, ולטובת הנוסעים מאחור מחזיקי כוסות במשענת היד הנשלפת, וכיסים בגב המושבים הקדמיים.

 

ניסאן מקסימהניסאן מקסימה

 

לניסאן מקסימה תא מטען בנפח 405 ליטרים, קטן משל המתחרים וגם מזה של ניסאן אלטימה. דיפון התא פשוט ובסיסי וצירי פתיחת הדלת גוזלים מנפח ההטענה. מתחת לרצפה גלגל חלופי קטן וזמני. קיפול המושבים האחוריים מתבצע ע"י משיכת ידית בתא המטען המשחררת את נעילת המושבים אך משאירה אותם במקומם. לא ניתן למשוך את הידית מאחור ולגשת למושבים מלפנים היות והם ננעלים שוב ללא משיכת הידית, ויש להיכנס ממש לתא המטען ולדחוף את המושבים קדימה או לבצע את קיפול המושבים עם אדם נוסף. מאוד תמוה מדוע הידית לא מקפיצה את המושב מעט קדימה לקיפול קל יותר ומדוע אין ידית קיפול סמוכה למושב מלפנים. הפתח בין תא המטען לתא הנוסעים קטן מדי ולא יאפשר הובלת חפצים גדולים.

 

ניסאן מקסימהניסאן מקסימה

 

שדה הראיה לפנים ולצדדים טוב אך קורות A עבות ומראות צד גדולות מייצרות שטחים מתים. שדה הראיה לאחור מאוד מוגבל עקב שמשה משופעת מאוד וגבוהה. חיישני החניה ההיקפיים ומצלמת הרוורס בהחלט תורמים לתמרונים קלים יותר למרות שאיכות המצלמה נמוכה מאוד, ובכל מקרה יש להתרגל לגודלה של ניסאן מקסימה לפני שנכנסים לתמרונים צפופים.

 

נוחות הנסיעה טובה מאוד. המתלים מלפנים מסוג תמוכות מק'פרסון עם מוט מייצב והמתלים האחוריים נפרדים ורב חיבוריים. כיול המתלים רך בסגנון אמריקאי אך ריסון המתלים טוב ולא רופס. שברי כביש, גלים ופסי האטה נבלעים היטב ומורגשים בקושי בתא הנוסעים. בפניות מורגשת רכינת מרכב, אך כאמור מרוסנת ונשלטת. בידוד רעשי הכביש והרוח טובים אך לא מעבר. דווקא המנוע מבודד היטב למרות שהיינו שמחים לשמוע יותר את קולו הבשרני.

 

ביצועים

 

המנוע מסוג בנזין אטמוספרי בתצורת V6 בנפח 3,498 סמ"ק המפיק 300 כ"ס ב- 6,400 סל"ד ומומנט של 36.08 קג"מ ב- 4,400 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם חלוקה וירטואלית לשבעה יחסי העברה.

 

המנוע מהסוג שאנחנו אוהבים, מייצר הרבה כוח, מפיק צליל נפלא ונושם לבד ללא עזרה של מגדשי טורבו. לעומת זאת הבחירה בתיבת הילוכים רציפה לרכב כבד וחזק שאמור לספק ביצועים טובים נראית פחות מתאימה. אמנם התיבה מתנהגת יפה ומאוד נעימה, וגם החלוקה הווירטואלית ליחסי העברה תורמת לא מעט, אבל היה אפשר להפיק הרבה יותר מהמנוע עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית, ואף מעבר עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים מהירה כפי שיש בסקודה סופרב ספורטליין המתחרה, המצוידת במנוע טורבו בנזין חלש יותר אך מספקת ביצועים טובים הרבה יותר.

 

ניסאן מקסימהניסאן מקסימה

 

היבואן לא מציין במפרט את נתון התאוצה אך באתרי חו"ל מצוינות 5.8 שניות בתאוצה מעמידה למאה קמ"ש. הנתון לא נראה לנו ישים בפועל וככל שניסינו לא הצלחנו להשלים את המיאוץ הקלאסי בפחות משבע שניות. האשמים העיקריים הם תיבת ההילוכים וההנעה הקדמית.

 

יחידת ההנעה מתנהגת מעולה והרבה יותר טוב ממה שציפינו אבל בכל זאת קיימת תחושה מסוימת של פספוס בבחירת תיבת הילוכים רציפה. הבלמים חזקים מספיק כדי להתמודד עם מסת המכונית וכוח המנוע.

 

בכבישים מפותלים הופתענו מאחיזת כביש טובה למרות המתלים הרכים וההנעה הקדמית. רכינת המרכב לא הייתה גדולה ומציקה, ומערכת בקרת היציבות שמרה על הרכב בקו הנבחר. ההגה רך מדי וחובה להעבירו למצב ספורט כדי להקשיחו בכבישים מאתגרים. חוץ מזה לא הבחנו בשינויים משמעותיים בהתנהגות יחידת ההנעה במצב ספורט.

 

צריכת דלק

 

צריכת הדלק המשולבת של ניסאן מקסימה עומדת על 10.2 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן ובהתאם לתקן האמריקאי המחמיר. במהלך נסיעת המבחן שלנו שכללה בעיקר נסיעה בינעירונית, אך גם לא מעט מעיכות דוושה, עמדה צריכת הדלק על 7.4 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 68 ליטרים יאפשר בנתונים אלו טווח נסיעה של 500 ק"מ בלבד בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

ניסאן נהנית בישראל ממוניטין אמינות טוב בזכות היותה יצרנית יפנית ולמרות שותפתה רנו הצרפתית. בסקר של ארגון Consumer Reports שנערך בארה"ב בשנת 2019, הגיעה ניסאן למקום ה- 12 בדירוג האמינות של 28 יצרנים, ירידה של מקום אחד ביחס לשנת 2018. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 ומדד את כמות התקלות ל- 100 כלי רכב, הגיעה ניסאן למקום ה- 14 מתוך 23 יצרנים ודגמיה סבלו מ- 118 תקלות לכל 100 כלי רכב, מעט מעל הממוצע בסקר שעמד על 115 תקלות. בסקר דומה שנערך בארה"ב הגיעה ניסאן למקום ה- 15 מתוך 32 יצרנים עם 137 תקלות לכל 100 כלי רכב לעומת הממוצע בסקר שעמד על 136.

 

ניסאן מקסימהניסאן מקסימה

 

ניסאן מקסימה משווקת בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. מרווח הטיפולים עומד על שנה או 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט וטרם זכינו לקבלם מהיבואנית קרסו מוטורס.

 

עלות ביטוח חובה לכל נהג מגיל 21 עם ותק נהיגה של 3 שנים, ללא תביעות ושלילות רישיון, עומדת על כ- 1,600 ₪ ועלות ביטוח מקיף כ- 7,200 ₪. ניסאן מקסימה ממוקמת בקבוצת רישוי 6 בה עומדת עלות אגרת הרישוי השנתית על 3,355 ₪.

 

בטיחות

 

ניסאן מקסימה מיועדת בעיקר לשוק האמריקאי ולכן לא נבחנה ע" ארגון Euro Ncap. מינהל בטיחות התנועה - NHTSA במשרד התחבורה האמריקאי העניק לניסאן מקסימה ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות למרות העדר מערכות בטיחות חשובות כגון תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ובלימה אוטונומית גם כשבקרת השיוט לא מופעלת.

 

אבזור הבטיחות של ניסאן מקסימה כולל בין היתר 10 כריות אוויר, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני תאורה, מצלמת רוורס, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי רכב דו גלגלי והולכי רגל הכוללת בלימה אוטונומית במצבי חירום בלבד, בקרת שיוט אדפטיבית המתנתקת בעצירה מלאה, התרעה על עייפות נהג, מערכת לניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, והתרעה על סטייה מנתיב הנסיעה.

 

ניסאן מקסימהניסאן מקסימה

 

ניסאן מקסימה מגיעה לישראל ללא תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב הנסיעה, ומערכת בקרת השיוט האדפטיבית לא טובה לפקקים היות והיא מתנתקת בכל עצירה. רכב המבחן מצוייד במערכת מובון בהתקנה מקומית המוסיפה התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה אשר תפקדה באופן תקין למעט תצוגת המסך שלא נראתה כלל באור יום. ציון אבזור הבטיחות של משרד התחבורה הישראלי עומד על 7 מתוך 8.

 

תמורה למחיר

 

ניסאן מקסימה משווקת בישראל ברמת אבזור אחת בלבד SL במחיר 249,990 ₪. מפרט האבזור כולל בין היתר חלון גג כפול נפתח חשמלית, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, מערכת שמע BOSE עם 11 רמקולים, שקע AUX, ארבעה שקעי USB, מפתח חכם, מושבי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, עמעום אוטומטי למראה המרכזית, תאורה ראשית מסוג לד, חיישני תאורה, וחישוקי 18 אינץ'.

 

ניסאן מקסימה היא מכונית אמריקאית-יפנית גדולה וחזקה השייכת לקטגוריה מאוד מצומצמת וייחודית. יש לניסאן מקסימה מתחרות מהירות יותר, מאובזרות יותר, ויקרות יותר, אך ניסאן מקסימה מביאה עימה עיצוב חיצוני נאה ומיוחד, גנים אמריקאים, נוחות צרפתית, ואמינות יפנית.

 

ניסאן מקסימה SL 3.6 אוטומטית
מנוע בנזין V6 3,498 סמ"ק
הספק מרבי משולב 300/6,400 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 36.1/4,400 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,905 מ"מ
רוחב כללי 1,862 מ"מ
גובה כללי 1,436 מ"מ
בסיס גלגלים 2,775 מ"מ
מיכל דלק 68 ליטרים
נפח תא מטען

405 ליטרים

משקל עצמי 1,656 ק"ג
מהירות מרבית לא צויין
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) לא צויין
צריכת דלק משולבת (יצרן) 10.2 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 7.4 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום אוויר 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap לא נבחן
ציון בטיחות NHTSA   5 כוכבים מתוך 5 (2019)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

249,990 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלה ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.