ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

 

יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

תגיות | משפחתיות גדולות, ניסאן, מקסימה

קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה.

 

ניסאן מקסימה
יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה
חסרונות תיבת הילוכים רציפה, צריכת דלק

 

כדי להבין טוב יותר מה אנו בוחנים היום ניסינו להגדיר קודם לאיזה ז'אנר שייכת ניסאן מקסימה ולהסתובב קצת בשכונה אליה היא שייכת למרות שלא מדובר במבחן השוואתי. ההגדרה שנראית הכי הולמת היא מכונית משפחתית גדולה וחזקה או מכונית מנהלים חזקה. ז'אנר זה ממוקם מעל מכוניות משפחתיות גדולות סטנדרטיות ומתחת למכוניות משפחתיות פרימיום גדולות.

 

ניסאן מקסימהניסאן מקסימה

 

האחות "החלשה" יותר מבית - ניסאן אלטימה, מציעה ממדים די דומים ואף אבזור לא שונה במיוחד, אך ההבדל הגדול, למעט העיצוב, הוא המנוע. לניסאן אלטימה מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים בהספק 188 כ"ס ולניסאן מקסימה מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטרים בהספק 300 כ"ס.

 

מהשכונה של ניסאן מקסימה הוצאנו משפחתיות גדולות חזקות כגון פיג׳ו 508 GT ואופל אינסיגניה אינוביישן פרימיום היות והן מצוידות במנועי טורבו חלשים יותר ומציגות נתון תאוצה למאה קמ"ש של יותר משבע שניות. גם רכבי פרימיום בהספקים דומים מקטגוריות משפחתיות פרימיום גדולות ומכוניות פרימיום סלון, כגון ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה וב.מ.וו סדרה 5, לא התקבלו לשכונה בשל מחירן הגבוה, פי שניים ויותר.

 

בשכונה שהגדרנו נותרו בישראל ארבע מכוניות - ניסאן מקסימה הנבחנת, שברולט אימפלה, סקודה סופרב ספורטליין, וקיה סטינגר 2.0 GT.

 

ניסאן מקסימהניסאן מקסימה

 

שברולט אימפלה היא המכונית הקרובה ביותר לניסאן מקסימה. גם היא נועדה לשוק האמריקאי ומיוצרת בארה"ב, וגם היא מציעה מנוע אטמוספרי חזק ועצום נפח בתצורת V6 והנעה קדמית. לשברולט אימפלה תיבת 6 הילוכים אוטומטית לעומת תיבה רציפה בניסאן מקסימה. התאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 6.8 שניות בשברולט אימפלה, ואילו בניסאן מקסימה אורכת התאוצה 5.9 שניות באופן תאורטי לפי מידע מאתרי חו"ל, אך הנתון שהשגנו במבחן לא מתקרב לכך והיבואן בארץ לא מציין נתון תאוצה בכלל. מחירה של שברולט אימפלה LTZ עומד על 259,990 ₪ ומחירה של ניסאן מקסימה 249,990 ₪.

 

למרות שסקודה סופרב ספורטליין היא מכונית אירופאית וקיה סטינגר 2.0 GT היא מכונית קוריאנית המיועדת לארה"ב ולשווקי המזרח, לשתיהן מנוע טורבו בנזין חזק בנפח 2.0 ליטרים בלבד. לסקודה סופרב ספורטליין 272 כ"ס ותיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים זריזה התורמת לתאוצה המהירה בקבוצה העומדת על 5.5 שניות מעמידה למאה קמ"ש. לקיה סטינגר 2.0 GT 256 כ"ס ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. למרות ההספק "הנמוך" יחסית, תורמת התיבה בסטינגר לתאוצה מעמידה למאה קמ"ש תוך 6 שניות בודדות, וממקמת אותה במקום טוב בשכונה שלנו. לקיה סטינגר הנעה אחורית ולסקודה סופרב הנעה כפולה לארבעת הגלגלים, ולשתיהן אבזור נוחות ובטיחות עשיר יותר מצמד האמריקאיות. מחירה של קיה סטינגר 2.0 GT עומד על 292,900 ₪ ומחירה של סקודה סופרב ספורטליין 267,500 ₪.

 

ניסאן מקסימהניסאן מקסימה

 

ניסאן מקסימה הגיעה לארץ לראשונה בדורה הרביעי בשנת 1995, ובשנת 2000 החל שיווק הדור החמישי. הדור השישי לא שווק בארץ והדור השביעי הגיע אלינו באיחור בשנת 2014 לאחר מתיחת פנים. בשנת 2016 החל שיווק הדור השמיני בישראל והשנה החל שיווק הדגם לאחר מתיחת פנים ושידרוג אבזור הבטיחות.

 

עיצוב ונוחות

 

ניסאן מקסימה נאה ומיוחדת. הגריל הענקי בתצורת V כולל עיטור כרום נדיב ופלסטיק שחור עבה ומבריק מצדיו. הפנסים עם תאורת לד מעוצבת צרים וארוכים מאוד, ופולשים אל הכנף הקדמית ואל מכסה המנוע הכולל בליטת כוח עדינה. פנסי הערפל במעין מובלעת משל עצמן בצבע שחור מבריק ובתחתית הפגוש ספויילר כרום גדול ומודגש.

 

קורות A ו- B מושחרות יחד עם פס מושחר בקורת C יוצרים גג במראה צף. הגג הפנורמי הענק מחולק לשני חלקים - חלק אחורי קבוע וחלק קדמי נפתח חשמלית. גם מראות הצד בצבע שחור מבריק, וצבע המרכב בחלק העליון של הרכב נראה רק בקורות מעל הדלתות. מהצד שני קווי מותניים, האחד מתחיל מהפנסים הקדמיים, מתעגל סביב הגלגל הקדמי, מתיישר בדלת הקדמית, וממשיך לדלת האחורית. הקו השני מתחיל מהדלת האחורית, ממשיך לכנף האחורית הענקית ומתמזג עם דלת תא המטען. בתחתית הדלתות קו עיצוב נוסף ומתחת חצאיות מעוצבות. חישוקי הגלגלים בקוטר 18 אינץ' בעיצוב מעניין בשני צבעים.

 

ניסאן מקסימהניסאן מקסימה

 

גם הפנסים מאחור מסוג לד צרים וארוכים עם חתימת אור מעניינת בצורת C. בדלת תא המטען פס כרום עבה ומודגש, ובתחתית הפגוש 4 פתחי מפלט מרובעים ונאים בעיטור כרום. מידותיה של ניסאן מקסימה נדיבות. אורכה 4,905 מ"מ, רוחבה 1,862 מ"מ, גובהה 1,436 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים 2,775 מ"מ.

 

תא הנוסעים עשיר ואלגנטי בעיצוב מעניין אך לא פורץ מוסכמות. חלקו העליון בצבע אפור דמוי עור רך ונעים למגע, מתחת פס בצבע אלומיניום בעיטור מעויינים נאה, ומתחת חומרי דיפון בצבע בז' בהיר השולט גם במושבים עטויי העור. יחד עם שטח שמשות נדיב וגג פנורמי ענק, מתקבל תא נוסעים מואר, אוורירי ונעים מאוד לשהייה.

 

הדשבורד לא גבוה ומכסה המנוע בולט מבעד לשמשה הקדמית. פתחי המיזוג במרכז הקונסולה קטנים מאוד ולא ניתנים לסגירה. היה אפשר לוותר על כניסת ה- CD מתחתם ולהגדילם מעט. המסך המרכזי בגודל 8 אינץ' כולל תצוגה מקורית הכוללת עברית. תצוגת המסך טובה גם ביום שטוף שמש והמערכת פועלת נהדר ונשלטת באמצעות מגע, מתגים בצדי המסך וגלגלת שליטה. מערכת השמע מבית BOSE עם 11 רמקולים מייצרת איכות שמע טובה כמו בליגה של הגדולים.

 

ניסאן מקסימהניסאן מקסימה

 

פקדי בקרת האקלים ממוקמים מתחת למסך ואין מקום ייעודי להנחת הטלפון הסלולרי. בין המושבים קונסולה רחבה עם בורר הילוכים, תא נפתח קטן, מתקני כוסות, גלגלת השליטה במערכת המולטימדיה ובמערכות הרכב, כפתור ההתנעה ומתגים נוספים. משענת היד רחבה ובהרמתה נחשף תא אחסון גדול ומרופד הכולל גם יציאת מתח 12V.

 

גלגל ההגה גדול, קטום ומעוצב. עיטוי העור נאה ונעים לאחיזה. בגלגל ההגה מתגים רבים לשליטה במערכת השמע ובמערכות הרכב השונות, אך אפשרות להעברת הילוכים מגלגל ההגה נעדרת מהמפרט למרות קיומו של מצב ספורט. לוח המחוונים סטנדרטי אך בין מד המהירות למד הסל"ד ממוקם מסך צבעוני איכותי עבור נתוני מחשב הדרך. הנדסת האנוש טובה ולא מתחכמת אך פגשנו כבר טובות יותר.

 

דלתות הרכב נפתחות בזווית רחבה ומאפשרות כניסה ויציאה נוחות. סוככי השמש גדולים, כוללים מראות ותאורה, ניתנים לתזוזה על גבי ציר, ומאוד שימושיים להגנה בפני השמש גם בחלונות הצד. בלם החניה המופעל בעזרת הרגל מיושן מאוד וציפינו כמובן לבלם חניה חשמלי.

 

ניסאן מקסימהניסאן מקסימה

 

המושבים בעיצוב נאה ולא סטנדרטי. מושב הנהג כולל כיוונון חשמלי לגובה, לעומק, לזווית משענת הגב ולתמיכת הגב התחתון. מושב הנוסע שלצד הנהג כולל כיוונון חשמלי רק לעומק ולזווית משענת הגב. המושבים הקדמיים כוללים גם חימום. ההגה מתכוונן ידנית לגובה ולעומק.

 

המושבים מאחור נוחים ומרווחים. מדרגת ההינע לא גדולה במיוחד אך המושב המרכזי מוגבה ופחות נוח. תא הכפפות גדול, מואר ומרופד. התאים בכל הדלתות לא גדולים, ולטובת הנוסעים מאחור מחזיקי כוסות במשענת היד הנשלפת, וכיסים בגב המושבים הקדמיים.

 

ניסאן מקסימהניסאן מקסימה

 

לניסאן מקסימה תא מטען בנפח 405 ליטרים, קטן משל המתחרים וגם מזה של ניסאן אלטימה. דיפון התא פשוט ובסיסי וצירי פתיחת הדלת גוזלים מנפח ההטענה. מתחת לרצפה גלגל חלופי קטן וזמני. קיפול המושבים האחוריים מתבצע ע"י משיכת ידית בתא המטען המשחררת את נעילת המושבים אך משאירה אותם במקומם. לא ניתן למשוך את הידית מאחור ולגשת למושבים מלפנים היות והם ננעלים שוב ללא משיכת הידית, ויש להיכנס ממש לתא המטען ולדחוף את המושבים קדימה או לבצע את קיפול המושבים עם אדם נוסף. מאוד תמוה מדוע הידית לא מקפיצה את המושב מעט קדימה לקיפול קל יותר ומדוע אין ידית קיפול סמוכה למושב מלפנים. הפתח בין תא המטען לתא הנוסעים קטן מדי ולא יאפשר הובלת חפצים גדולים.

 

ניסאן מקסימהניסאן מקסימה

 

שדה הראיה לפנים ולצדדים טוב אך קורות A עבות ומראות צד גדולות מייצרות שטחים מתים. שדה הראיה לאחור מאוד מוגבל עקב שמשה משופעת מאוד וגבוהה. חיישני החניה ההיקפיים ומצלמת הרוורס בהחלט תורמים לתמרונים קלים יותר למרות שאיכות המצלמה נמוכה מאוד, ובכל מקרה יש להתרגל לגודלה של ניסאן מקסימה לפני שנכנסים לתמרונים צפופים.

 

נוחות הנסיעה טובה מאוד. המתלים מלפנים מסוג תמוכות מק'פרסון עם מוט מייצב והמתלים האחוריים נפרדים ורב חיבוריים. כיול המתלים רך בסגנון אמריקאי אך ריסון המתלים טוב ולא רופס. שברי כביש, גלים ופסי האטה נבלעים היטב ומורגשים בקושי בתא הנוסעים. בפניות מורגשת רכינת מרכב, אך כאמור מרוסנת ונשלטת. בידוד רעשי הכביש והרוח טובים אך לא מעבר. דווקא המנוע מבודד היטב למרות שהיינו שמחים לשמוע יותר את קולו הבשרני.

 

ביצועים

 

המנוע מסוג בנזין אטמוספרי בתצורת V6 בנפח 3,498 סמ"ק המפיק 300 כ"ס ב- 6,400 סל"ד ומומנט של 36.08 קג"מ ב- 4,400 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם חלוקה וירטואלית לשבעה יחסי העברה.

 

המנוע מהסוג שאנחנו אוהבים, מייצר הרבה כוח, מפיק צליל נפלא ונושם לבד ללא עזרה של מגדשי טורבו. לעומת זאת הבחירה בתיבת הילוכים רציפה לרכב כבד וחזק שאמור לספק ביצועים טובים נראית פחות מתאימה. אמנם התיבה מתנהגת יפה ומאוד נעימה, וגם החלוקה הווירטואלית ליחסי העברה תורמת לא מעט, אבל היה אפשר להפיק הרבה יותר מהמנוע עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית, ואף מעבר עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים מהירה כפי שיש בסקודה סופרב ספורטליין המתחרה, המצוידת במנוע טורבו בנזין חלש יותר אך מספקת ביצועים טובים הרבה יותר.

 

ניסאן מקסימהניסאן מקסימה

 

היבואן לא מציין במפרט את נתון התאוצה אך באתרי חו"ל מצוינות 5.8 שניות בתאוצה מעמידה למאה קמ"ש. הנתון לא נראה לנו ישים בפועל וככל שניסינו לא הצלחנו להשלים את המיאוץ הקלאסי בפחות משבע שניות. האשמים העיקריים הם תיבת ההילוכים וההנעה הקדמית.

 

יחידת ההנעה מתנהגת מעולה והרבה יותר טוב ממה שציפינו אבל בכל זאת קיימת תחושה מסוימת של פספוס בבחירת תיבת הילוכים רציפה. הבלמים חזקים מספיק כדי להתמודד עם מסת המכונית וכוח המנוע.

 

בכבישים מפותלים הופתענו מאחיזת כביש טובה למרות המתלים הרכים וההנעה הקדמית. רכינת המרכב לא הייתה גדולה ומציקה, ומערכת בקרת היציבות שמרה על הרכב בקו הנבחר. ההגה רך מדי וחובה להעבירו למצב ספורט כדי להקשיחו בכבישים מאתגרים. חוץ מזה לא הבחנו בשינויים משמעותיים בהתנהגות יחידת ההנעה במצב ספורט.

 

צריכת דלק

 

צריכת הדלק המשולבת של ניסאן מקסימה עומדת על 10.2 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן ובהתאם לתקן האמריקאי המחמיר. במהלך נסיעת המבחן שלנו שכללה בעיקר נסיעה בינעירונית, אך גם לא מעט מעיכות דוושה, עמדה צריכת הדלק על 7.4 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 68 ליטרים יאפשר בנתונים אלו טווח נסיעה של 500 ק"מ בלבד בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

ניסאן נהנית בישראל ממוניטין אמינות טוב בזכות היותה יצרנית יפנית ולמרות שותפתה רנו הצרפתית. בסקר של ארגון Consumer Reports שנערך בארה"ב בשנת 2019, הגיעה ניסאן למקום ה- 12 בדירוג האמינות של 28 יצרנים, ירידה של מקום אחד ביחס לשנת 2018. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 ומדד את כמות התקלות ל- 100 כלי רכב, הגיעה ניסאן למקום ה- 14 מתוך 23 יצרנים ודגמיה סבלו מ- 118 תקלות לכל 100 כלי רכב, מעט מעל הממוצע בסקר שעמד על 115 תקלות. בסקר דומה שנערך בארה"ב הגיעה ניסאן למקום ה- 15 מתוך 32 יצרנים עם 137 תקלות לכל 100 כלי רכב לעומת הממוצע בסקר שעמד על 136.

 

ניסאן מקסימהניסאן מקסימה

 

ניסאן מקסימה משווקת בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. מרווח הטיפולים עומד על שנה או 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט וטרם זכינו לקבלם מהיבואנית קרסו מוטורס.

 

עלות ביטוח חובה לכל נהג מגיל 21 עם ותק נהיגה של 3 שנים, ללא תביעות ושלילות רישיון, עומדת על כ- 1,600 ₪ ועלות ביטוח מקיף כ- 7,200 ₪. ניסאן מקסימה ממוקמת בקבוצת רישוי 6 בה עומדת עלות אגרת הרישוי השנתית על 3,355 ₪.

 

בטיחות

 

ניסאן מקסימה מיועדת בעיקר לשוק האמריקאי ולכן לא נבחנה ע" ארגון Euro Ncap. מינהל בטיחות התנועה - NHTSA במשרד התחבורה האמריקאי העניק לניסאן מקסימה ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות למרות העדר מערכות בטיחות חשובות כגון תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ובלימה אוטונומית גם כשבקרת השיוט לא מופעלת.

 

אבזור הבטיחות של ניסאן מקסימה כולל בין היתר 10 כריות אוויר, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני תאורה, מצלמת רוורס, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי רכב דו גלגלי והולכי רגל הכוללת בלימה אוטונומית במצבי חירום בלבד, בקרת שיוט אדפטיבית המתנתקת בעצירה מלאה, התרעה על עייפות נהג, מערכת לניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, והתרעה על סטייה מנתיב הנסיעה.

 

ניסאן מקסימהניסאן מקסימה

 

ניסאן מקסימה מגיעה לישראל ללא תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב הנסיעה, ומערכת בקרת השיוט האדפטיבית לא טובה לפקקים היות והיא מתנתקת בכל עצירה. רכב המבחן מצוייד במערכת מובון בהתקנה מקומית המוסיפה התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה אשר תפקדה באופן תקין למעט תצוגת המסך שלא נראתה כלל באור יום. ציון אבזור הבטיחות של משרד התחבורה הישראלי עומד על 7 מתוך 8.

 

תמורה למחיר

 

ניסאן מקסימה משווקת בישראל ברמת אבזור אחת בלבד SL במחיר 249,990 ₪. מפרט האבזור כולל בין היתר חלון גג כפול נפתח חשמלית, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, מערכת שמע BOSE עם 11 רמקולים, שקע AUX, ארבעה שקעי USB, מפתח חכם, מושבי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, עמעום אוטומטי למראה המרכזית, תאורה ראשית מסוג לד, חיישני תאורה, וחישוקי 18 אינץ'.

 

ניסאן מקסימה היא מכונית אמריקאית-יפנית גדולה וחזקה השייכת לקטגוריה מאוד מצומצמת וייחודית. יש לניסאן מקסימה מתחרות מהירות יותר, מאובזרות יותר, ויקרות יותר, אך ניסאן מקסימה מביאה עימה עיצוב חיצוני נאה ומיוחד, גנים אמריקאים, נוחות צרפתית, ואמינות יפנית.

 

ניסאן מקסימה SL 3.6 אוטומטית
מנוע בנזין V6 3,498 סמ"ק
הספק מרבי משולב 300/6,400 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 36.1/4,400 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,905 מ"מ
רוחב כללי 1,862 מ"מ
גובה כללי 1,436 מ"מ
בסיס גלגלים 2,775 מ"מ
מיכל דלק 68 ליטרים
נפח תא מטען

405 ליטרים

משקל עצמי 1,656 ק"ג
מהירות מרבית לא צויין
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) לא צויין
צריכת דלק משולבת (יצרן) 10.2 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 7.4 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום אוויר 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap לא נבחן
ציון בטיחות NHTSA   5 כוכבים מתוך 5 (2019)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

249,990 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    02.04.20 | מבחני רכב

    אופל קורסה החדשה מציעה יחידת הנעה חזקה, אבזור נדיב ועיצוב ספורטיבי במחיר גבוה ביחס לסגמנט. יצאנו לבחון את ההצעה החדשה בשוק הסופר מיני

    אופל קורסה בדורה השישי מציגה קפיצת מדרגה ענקית ביחס לקודמתה שלא זכתה להצלחה בשוק המקומי עקב עיצוב אנמי, מפרט מיושן ומוניטין חלש למותג אופל בישראל. אופל קורסה 2020 מבוססת על פלטפורמת CMP הגלובלית של קונצרן PSA, הקלה ב - 30 ק"ג לעומת קודמתה ומותאמת למנועים חשמליים. היבואנית החדשה לובינסקי תולה תקוות ר

     
  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן c3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר