שברולט בלייזר במבחן דרכים

 

שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

תגיות | פנאי שטח, שברולט, בלייזר

שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט בלייזר משמשת את קאדילק XT5 אך בשל המיתוג הוא מתחרה מול דגמים כגון קיה סורנטו, יונדאי סנטה פה, ופורד אדג'. לארץ מגיע הדוד מאמריקה בשתי רמות הגימור הגבוהות ביותר, פרימייר ו- RS הנבחנת, כאשר ההבדלים ביניהן מתרכזים בהופעה בלבד. רמת פרימייר מציעה מראה אלגנטי יותר רווי כרום, בעוד גרסת RS מציעה מראה קרבי בעל נוכחות בהשראת שברולט קאמרו.

 

שברולט בלייזר 3.6 ליטרים אוטומטי
יתרונות נוכחות, אבזור, ביצועים, מרווח
חסרונות נוחות נסיעה, התנהגות גמלונית, צריכת דלק

 

שברולט בלייזרשברולט בלייזר

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובו של שברולט בלייזר מעניק לו נוכחות עצומה המושגת בראש ובראשונה בזכות חזית אגרסיבית. שבכה קדמית תלת מימדית מושחרת בצורת שעון חול וצמד גופי תאורת LED צרים מקנים לבלייזר את מראה "המכונית של החבר'ה הרעים". מן הצד בולטים חישוקים ענקיים בקוטר 21 אינץ' וקו חלון אחורי הנמתח מעלה בחדות וחוצה את הקורה האחורית בעיטור מושחר אלכסוני. מאחור בולטים דיפיוזר וספויילר מושחרים וצמד פתחי מפלט. הצבע הכהה של רכב המבחן השלים הופעה קרבית, משך מבטים מסוקרנים, ומנע צפירות וצעקות חוות דעת ישראליות. גם המימדים תורמים להופעה המוחצנת. עם אורך של 4,862 מ"מ, רוחב של 1,947 מ"מ, וגובה של 1,703 מ"מ, מדובר במימדים המתקרבים לגדולים שברכבי הפנאי האירופאים, אף שהתמחור מציב אותו מול רכבי פנאי פרימיום בגודל בינוני.

 

שברולט בלייזרשברולט בלייזר

 

תא הנוסעים מעוצב למשעי ודומה מאוד לשברולט קאמרו הספורטיבית. מעל כולם בולטים פתחי מיזוג בעיצוב מנוע סילון אשר בגרסת ה- RS עונדים טבעות מסגרת אדומות המשמשות לכיוון הטמפרטורה ועוצמת האוורור. גרסת ה- RS כוללת גם תיפורים אדומים התורמים לתחושה הספורטיבית בתא הנוסעים. החומרים באיכות בינונית למדי, כאשר בחלקים העליונים האיכות סבירה וככל שיורדים מטה או עוברים לאחור חשים בחיסכון המלווה בדיפון קשיח וחלול. איכות ההרכבה טובה אך לא מתעלה ואינה מיישרת קו עם המתחרים מאירופה.

 

מערכת המולטימדיה MyLink בגרסה העדכנית ביותר כוללת מסך מגע HD בגודל 8 אינץ' צף למחצה. המערכת אינטואיטיבית וקלה לתפעול, מגיבה במהירות, ומציגה תמונה חדה ואיכותית. ניתן לצמד למערכת המולטימדיה זוג סמארטפונים (אך לא להזרים מידע במקביל). מערכת השמע מבית BOSE הכוללת שמונה רמקולים מציעה חוויה ווקאלית איכותית.

 

שברולט בלייזרשברולט בלייזר

 

מתחת לצג מערכת המולטימדיה נמצאים פקדים פיזיים לשליטה נוחה על מערכת בקרת האקלים ועדיפים על מערך שליטה דרך מסך המגע. פתחי המיזוג המרכזיים נמוכים ובמיקום שאינו אידיאלי, ומזרימים אוויר ישירות אל ידי הנהג. פרט לכך, הנדסת האנוש יעילה, ברורה ונטולת תחכומים. בתחתית הקונסולה מדף אחסון המשמש כמטען אלחוטי לסמארטפון. לוח המחוונים קריא וברור, ובמרכזו צג מחשב דרך צבעוני.

 

מושבי העור מזמינים ומספקים תחושת נינוחות אמריקאית רכה בטעם של פעם. אמנם התמיכה הצידית אינה מצטיינת, אך המושבים הקדמיים מתגלים כפרטנרים מושלמים בנהיגה ארוכה. להשלמת הפינוק מצויידים המושבים הקדמיים בכיוונון חשמלי מלא, קירור, חימום, וזכרונות לנהג. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד בזכות מושב בגובה אידיאלי לבעלי גובה ממוצע, ודלתות ענקיות בעלות מפתח רחב.

 

שברולט בלייזרשברולט בלייזר

 

המרחב לנוסעים בשברולט בלייזר עצום ונדיב בכל המימדים ולכל הנוסעים. המידות המכובדות יחד עם בסיס גלגלים באורך 2,863 מ"מ, מאפשרים הכנסת שורת מושבים שלישית בקלות, אך בארה"ב מתברג שברולט בלייזר בקטגוריית ה- SUV בגודל בינוני ואת שורת המושבים השלישית מקבלים רק בשברולט טראוורס הענק. הויתור על שורת מושבים שלישית משתלם וניכר במרחב אדיר לכל הנוסעים. את המושב האחורי ניתן להזיח קדימה ואחורה על גבי מסילות. צל"ש מגיע לשברולט אשר הצליחה ליצור רצפה שטוחה לחלוטין ברכב עם הנעה כפולה - יתרון המעצים את תחושת המרווח במושב האחורי. כמו כן ייהנו הנוסעים מאחור גם מחלונות כהים, פתחי מיזוג ייעודיים ושקעי USB.

 

שברולט בלייזר מצוייד במערכת חשובה למניעת שכחת ילדים במושב האחורי. המערכת פועלת באמצעות התרעה ויזואלית וקולית בצג מחשב הדרך בעת יציאה מהרכב לאחר נסיעה בה נפתחה ונסגרה אחת מהדלתות האחוריות. מדובר במערכת פשוטה ויעילה בעלת ערך מוסף כביר בארצנו החמה.

 

שברולט בלייזרשברולט בלייזר

 

הגה המתכוונן חשמלית לעומק ולגובה מאפשר למצוא תנוחת נהיגה נוחה וגבוהה לכל נהג. שדה הראיה לפנים ולצדדים טוב תודות לחלונות גדולים, אך קורות C רחבות וחלון אחורי צר פוגעים בשדה הראיה לאחור. לעזרה בתמרונים מגיעים חיישנים היקפיים וסוללת מצלמות 360 מעלות. פריט חדשני ומעניין הינו מראה מרכזית שבהינד ידית הופכת למסך המציג את הנעשה מאחורי הרכב דרך מצלמה ייעודית המותקנת בחלקו האחורי של הרכב. בנוסף ניתן לכוון את בהירות התמונה, לבצע זום, ולשנות את זווית המצלמה. אמנם לא ניתן לראות את יושבי המושב האחורי, אך הרציונל הבטיחותי שלשמו נועדה המראה המרכזית מתקיים במלואו בזכות שדה ראיה רחב ונקי, ללא הפרעות מצד משענות ראש, נוסעים או מטען. בתקרת הרכב צמד סוככי שמש הכוללים תאורת איפור, פקדי שליטה בגג הפנורמי, ופקדים לסנכרון שלט פתיחת מחסום הבית והמשרד.

 

בתא הנוסעים מגוון תאי אחסון שימושיים הכוללים תא גדול מתחת למשענת היד ובתוכו שקעי USB, מדף אחסון בתחתית הקונסולה המרכזית המשמש גם כמטען אלחוטי, תא כפפות גדול ומואר, תאי אחסון עמוקים בדלתות, וכיאה לרכב אמריקאי, לא פחות מארבעה מתקני כוסות - שניים מלפנים ושניים במשענת היד במושב האחורי.

 

שברולט בלייזרשברולט בלייזר

 

תא מטען עצום בנפח 864 ליטרים מסוגל להכיל ציוד קמפינג שבועי למשפחה שלמה. שפת ההטענה גבוהה עקב הממדים הטבעיים, אך שטוחה ומציעה מסילות עיגון מתכווננות. דלת תא המטען נפתחת חשמלית או בעזרת מחוות רגל כאשר סמל שברולט מוקרן על הרצפה לסימון המיקום המומלץ להנפת הרגל. בורר בדלת הנהג מאפשר גם פתיחה חלקית של דלת תא המטען - שימושי בחניונים עם תקרה נמוכה. קיפול המושבים האחוריים ביחס 40:60 יוצר רצפת הטענה שטוחה לחלוטין עם חלל הטענה ענק ושימושי. מתחת לרצפת תא המטען שוכן גלגל חלופי עם חישוק פלדה בגודל מלא.

 

הכניסה וההתנעה מתבצעות באמצעות מפתח חכם. כמו כן ישנה אופציה להתנעה מרחוק באמצעות לחיצה על השלט לטובת מיזוג הרכב בטרם הכניסה אליו. בעת הכניסה לרכב המונע יש להקליד את הקוד בקודן וללחוץ על מתג ההתנעה כדי להתחיל בנסיעה.

 

בנסיעה עירונית נוחות הנסיעה אינה טובה. פעולת המתלים הדוקה, עם מהלך ראשוני מעט נוקשה הגורם לנסיעה קופצנית ולתנודות בעת מעבר על חריצים ושברים. צמיגים נמוכי חתך אינם מסייעים בשיכוך שיבושים חדים, במיוחד במהירויות נמוכות. פסי האטה, גלים, ושיבושים עגולים יותר, משוככים באופן עדיף אך גם כאן טלטולים ותנודות מרכב גורעים מאיכות הנסיעה הכוללת. בשיוט בכביש המהיר משתפרת נוחות הנסיעה אך מורגש חוסר ריסון המטלטל את המרכב בכביש גלי.

 

שברולט בלייזרשברולט בלייזר

 

בידוד הרעשים מוצלח. רעשים מתחילים לחדור אל תא הנוסעים רק במהירויות גבוהות. שברולט בלייזר מצוייד במערכת נטרול רעשים אקטיבית המורכבת ממיקרופונים המותקנים בתקרה אשר קולטים רעשים בתדרים נמוכים כגון אוושת צמיגים, ומורים למערכת השמע לשדר תדר הפוך לביטול הרעש. קשה לאמוד את טיב המערכת ללא ציוד מקצועי, אך התוצאה הסופית מוצלחת מעבר לממוצע בסגמנט.

 

שברולט בלייזר אינו רכב פנאי המיועד לטיולי שטח אף שהינו מצוייד במערכת הנעה כפולה. מרווח גחון של 198 מ"מ, צמיגים בחתך 45, וכיול מתלים קשיח במהלכו הראשון, יוצרים נסיעה קופצנית בדרכים לא סלולות. המתלים אינם מצליחים לרסן ביעילות בורות וחריצים, והפגושים אינם חסינים לפגיעת אבנים, כך שעדיף לוותר מראש על כל רעיון לירידה לשטח.

 

ביצועים

 

שברולט בלייזר מצוייד במנוע בנזין V6 בנפח 3.6 ליטרים המפיק 305 כ"ס ומומנט של 37.2 קג"מ ב- 5,000 סל"ד גבוהים. המנוע משודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית פלנטרית. בניגוד ליצרניות האירופאיות המציעות יחידות הנעה מוגדשות, שברולט נותרה נאמנה למסורת השגורה בפי כל אמריקאי ינקי: "There is no replacement for displacement". זהו מנוע שרירים אשר נותן את מיטב אונו בסל"ד גבוה כפי שמרמזים הנתונים על הנייר. תיבת תשעת ההילוכים מפצה על חוסר מחץ בסל"ד נמוך, כך שהכוח זמין תמיד ובשפע. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 6.8 שניות ותאוצות ביניים ועקיפות נעשות בקלות. תיבת ההילוכים חלקה, יעילה, ומגיבה בזריזות. בורר מצבי הנהיגה מציע מצב הנעה כפולה, מצב ספורט ומצב גרירה. במצב ספורט הביצועים משתפרים מעט יותר וצלילו הערב לאוזן של מנוע ה- V6 חודר אל תא הנוסעים מעל ל- 4,000 סל"ד.

 

שברולט בלייזרשברולט בלייזר

 

התנהגות הכביש גמלונית ואינה מעודדת נהיגה דינמית. עם משקל יבש הנושק לשני טונות ומרכז כובד גבוה, לא ציפינו להתנהגות כביש מושחזת וחדה. זוויות הגלגול המוחשיות, רכינת המרכב תחת לחץ מתון, ויללות הצמיגים, ירסנו כל נהג ממהר בכביש המפותל. אחיזת הכביש טובה למדי, במיוחד במצב הנעה כפולה. הצמיגים הרחבים מסייעים לג'מוס האמריקאי לשמור על קו הפניה, ומערכת ההנעה הכפולה מאפשרת לצאת חזק לאחר האייפקס. ההגה בעל משקל קל וחסר תקשורת לחלוטין.

 

שברולט בלייזרשברולט בלייזר

 

הבלמים סבירים בלבד. בנהיגה דינמית הייתה חסרה נשיכה ועוצמת בלימה חזקה יותר. מוזר בהתחשב שעסקינן ברכב כבד וחזק בעל יכולת גרירת נגרר במשקל 680 ללא בלמים. מבט בצלחות הבלימה הקטנות ביחס לקוטר החישוקים מרמז על הסיבה לכך. להערכתי, רכב במשקל של שני טונות עם למעלה מ- 300 כ"ס ראוי למערכת בלימה עוצמתית בהתאם. בכל אופן, בנהיגה מנהלתית סביר כי נהג הבלייזר לא יחוש כל מחסור בעוצמת בלימה.

 

צריכת דלק

 

שברולט בלייזר מצוייד במערכת עצור וסע ובמערכת לניתוק צילינדרים בשיוט להפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים. המערכת לא ממש מפצה על משקל גבוה ומנוע עתיר נפח צמא לדלק. רכב המבחן הציג צריכת דלק משולבת של 8.5 ק"מ לליטר בנהיגה סטנדרטית שכללה כמה קטעים מאומצים והפעלת מזגן. הנתון שקיבלנו לא רחוק מהנתון הרשמי של היצרן העומד על 10.6 ק"מ לליטר עפ"י התקן האמריקאי הידוע כמציאותי יותר ביחס לאירופאי. נהיגה מתונה יותר לבטח תתרום לנתון צריכת דלק עדיף. מיכל דלק בנפח 75 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

שברולט אינה נהנית ממוניטין אמינות גבוה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2019, התברגה שברולט במקום ה- 22 מתוך 28 יצרנים, המהווה ירידה של 4 מקומות ביחס לאשתקד. שברולט בלייזר משווק עם אחריות מלאה לשנתיים ואחריות לשנה שלישית או עד 100,000 ק"מ. עלויות ביטוח לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על כ- 2,500 ₪ לביטוח חובה וכ- 12,000 ₪ לביטוח מקיף.

 

שברולט בלייזר משווק עם אחריות מלאה לשנתיים ואחריות לשנה שלישית או עד 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 696 ₪, עלות הטיפול השני 963 ₪, עלות הטיפול השלישי 696 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 969 ₪. מדובר במחירים זולים ביחס למקובל בפלח רכבי הפנאי הגדולים.

 

עלות יחידת תאורה קדמית 12,440 ₪, עלות מראת צד 8,981 ₪, עלות פנס אחורי 5,506 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 594 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 1,275 ₪. יחידות התאורה ומראות הצד יקרות יחסית אך שאר החלפים שבדקנו מוצעים במחירים ממוצעים לסגמנט. כל המחירים כוללים מע"מ.

 

בטיחות

 

שברולט בלייזר לא נבחן במבחני הבטיחות שעורך ארגון Euro Ncap אך זכה לציון מירבי של 5 כוכבים במבחן הבטיחות של ארגון ה- NHTSA האמריקאי. אבזור הבטיחות עשיר וכולל 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על תנועה צולבת מאחור, ניטור שטחים מתים, עמעום אורות אוטומטי, רטט במושב הנהג הנלווה בכל חיווי התרעה קולי, מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה היקפיים, והתרעה על שכחת ילד במושב האחורי.

 

תמורה למחיר

 

שברולט בלייזר מוצע ברמת אבזור פרימייר שעלותה 280,000 ₪ וברמת אבזור RS שעלותה 285,000 ₪. האבזור כולל בין היתר מערכת מולטימדיה MyLink עם צג מגע HD בגודל 8 אינץ', צימוד לשני סמארטפונים במקביל, מערכת שמע מבית BOSE עם 8 רמקולים, גג פנורמי נפתח, מראת רוורס דיגיטלית חכמה, משטח טעינה אלחוטי, מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, כיוונון חשמלי להגה עם חימום, מערכת התנעה מרחוק, כניסה והתנעה ללא מפתח, פתיחת תא מטען חשמלית עם מחוות רגל, ריפודי עור, מושב נהג מתכוונן חשמלית עם שני זכרונות, קירור וחימום במושבים הקדמיים, פנסי LED מלאים, וחישוקי 21 אינץ'.

 

שברולט בלייזר מציע עיצוב בעל נוכחות, מימדים נדיבים מאוד לחמישה נוסעים, ושפע אבזור נוחות ובטיחות המקנים תחושת פינוק לצד ביצועים מעולים. לחובתו עומדות איכויות נסיעה וחומרים בינוניות, ותג מחיר מגזרת רכבי הפרימיום בעודו נושא סמל עממי. על כן, שברולט בלייזר יתאים לאלו מכם המסתייגים מתדמית מנקרת עיניים אך מעוניינים ברכב חזק, מעוצב למשעי, מרווח ומאובזר לנסיעות ארוכות וטיולים.

 

שברולט בלייזר  RS 3.6 ליטרים אוטומטי 
מנוע בנזין V6 3.6 ליטרים
הספק מרבי משולב 305/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 37.2/5,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 9 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,862 מ"מ
רוחב כללי 1,947 מ"מ
גובה כללי 1,703 מ"מ
בסיס גלגלים 2,863 מ"מ
מיכל דלק 75 ליטרים
נפח תא מטען

864 ליטרים

משקל עצמי 1,985 ק"ג
מהירות מרבית 209 קמ"ש
תאוצה 0-97 קמ"ש (יצרן) 6.8 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 10.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
ציון בטיחות Euro Ncap טרם נבחן
מחיר

285,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,