DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

 

רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

תגיות | סופר מיני, DS, 3 קרוסבק

מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS.

 

DS 3 קרוסבק
יתרונות עיצוב, אבזור, ייחודיות ומקוריות
חסרונות הנדסת אנוש, שימושיות, מחיר

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

מותג היוקרה DS של סיטרואן הנקרא על שמו של הדגם האייקוני משנות ה- 50, חזר אלינו בתחילת העשור כמיתוג לליין דגמי סיטרואן מעוצבים ומאובזרים שלא נחלו הצלחה רבה. הצרפתים החליטו להפוך את DS למותג נפרד ועצמאי, עם ליין דגמים משלו ומיהרו להבין שעל מנת למכור הם צריכים רכבי פנאי. את הקרוסאובר הראשון של המותג DS7 קרוסבק, פגשנו כאן לפני כשנה, וכעת מגיע האח הקטן, DS 3 קרוסבק, למבחן דרכים.

 

עיצוב ונוחות

 

האח הגדול, DS 7 קרוסבק, הוא רכב נאה אך לא מקורי או פורץ דרך. את זה כנראה שמרו ב- DS לאח הקטן. בחזית שולט הגריל הגדול עם שבכה בדוגמה ייחודית ומסגרת כרום עבה הגולשת אל גופי התאורה הקדמיים. פנסי הלד הקדמיים מציגים גרפיקה נאה ומקצה הפנס זולגת כלפי מטה תאורת היום המעוצבת. מעל קו החלונות צמח לו סנפיר גדול וייחודי בדלת האחורית בצמוד לקורה B, ובתחתית הדלתות שקע בצורת בומרנג.

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

הישבן מוגבה וזוכה לצמד פנסים דקים ואלגנטיים המחוברים באמצעות פס כרום. סמל גדול מעטר את דלת תא המטען הקטנה. בקצוות הפגוש צמד כונסי אוויר מדומים ובתחתית משטח פלסטיק מושחר המאכלס צמד יציאות מפלט אמיתיות בעיצוב שפת חצוצרה.

 

העיצוב המוצלח מגובה בשלל אלמנטים ייחודיים כגון ידיות הדלתות השקועות אשר נשלפות בעת קרבה לרכב, חישוקים קלים דו גוניים בעיצוב רב זוויות, ואפילו מראות הצד זכו להתייחסות מיוחדת וצביעה דו גונית. את רכב המבחן עיטר גוון המכונה בפי היצרנית כחול מילניום שעיטר גם את הרכב בעת החשיפה הרשמית. הוא נע בין גווני טורקיז תחת צל לתכלת בוהק תחת שמש ישירה, ונראה נפלא בשילוב עם הגג השחור. הרכב עורר עניין רב במהלך ימי המבחן ומשך המון מבטים מסוקרנים.

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

DS 3 קרוסבק מציג מידות של רכב פנאי קומפקטי. אורכו 4,118 מ"מ, רוחבו 1,802 מ"מ, גובהו 1,534 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,558 מ"מ.

 

עיצוב תא הנוסעים מקורי לא פחות. דוגמת המעויין דמוי היהלום מובילה את קו העיצוב ובולטת במיוחד בקונסולה המרכזית בה צבירי פקדי המגע בצורת מעויין מסודרים מסביב לפתחי המיזוג המרכזיים. הדשבורד מחופה עור לבן בתפירת יהלומים ובראשו ניצב המסך המרכזי הרחב. בין המושבים קונסולה מוגבהת ורחבה המאכלסת את בורר ההילוכים, בלם היד, בורר מצבי הנהיגה, ופקדי החלונות. פתחי המיזוג הצדדיים נדדו מפינות הדשבורד אל הדלתות שזכו אף הן בדיפון עור לבן בתפירת מעויינים.

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

על מזבח העיצוב הוקרבה הנדסת האנוש ונדמה כאילו בראשית עוצב תא הנוסעים ורק לאחר מכן דאגו למקם בו את שלל הפקדים. כך למשל פקדי הניווט המהיר במסך הראשי ממוקמים במפלס העליון אך דווקא כפתור הבית ממוקם הרחק מהנהג בצד ימין. גלגלת הווליום הוחלפה בצמד פקדים הממוקמים נמוך ואינם נוחים לשימוש, ובכדי לנטרל את מערכת ה- Start&Stop יש לנבור בנבכי התפריטים במסך המרכזי שאינו רגיש מספיק למגע. גם השליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה פועלת מוזר. משמאל צמד פקדים לשליטה בווליום ומימין גלגלת לדפדוף בין השירים. לוח המחוונים נאה ומקורי אך האנימציות האיטיות עשויות להעיק, והפונט המוצג דק ולא מספיק ברור.

 

איכות החומרים בתא הנוסעים גבוהה מאוד ומעניקה רושם עשיר ויוקרתי. העור רך ונעים והפלסטיקה מוצקה ואיכותית. רק מקו הברכיים ומטה פגשנו בחומרים פשוטים יותר. איכות ההרכבה מופתית, כל חלקי תא הנוסעים מעוגנים היטב למקומם ולא נשמעו רעשי פלסטיקה.

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

תא הנוסעים לא שופע בפתרונות אחסון. בתחתית הקונסולה המרכזית משטח טעינה אלחוטי לטלפון הסלולארי ובין המושבים צמד מחזיקי כוסות אשר הפנימי שבהם אינו שימושי כאשר משענת היד נמוזחת לפנים. תא הכפפות חסר דיפון, ממוקם נמוך ועמוק, ומבנהו מוזר ולא סטנדרטי. התאים בדלתות הקדמיות קטנים ואלה בדלתות האחוריות סמליים, אך יש כיסים בגב המושבים הקדמיים.

 

הכניסה פנימה מצריכה הנפת רגל מעל המפתן הרחב. המרווח לנהג ולנוסע טוב אך מרווח הרגליים מעט מוגבל. המושבים עם סכמת התפירה הנאה התגלו כנוחים מאוד. הם מספקים תמיכה טובה לפלג הגוף העליון והתחתון. בסיס המושב ארוך מספיק ומציע תמיכה הולמת לירכיים ומשענת הראש מספקת תמיכה טובה לראש ולצוואר. תנוחת הישיבה אינה גבוהה במיוחד אך מעניקה תחושת שליטה טובה. מושב הנהג מציע טווח כוונון חשמלי רחב, חימום ופונקציית עיסוי בסיסית.

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

הכניסה למושב האחורי אינה נוחה, המפתח קטן וצר. המרווח אינו נדיב ומרווח הרגליים מצומצם. המושבים מאחור יתאימו לשני נוסעים היות והמושב האמצעי מוגבל מאוד. הנוסעים מאחור לא זוכים לפתחי מיזוג ואפילו לא למחזיקי כוסות. הראות החוצה מוגבלת והאווירה מעט קלסטרופובית עקב החלונות הקטנים וסנפירי העיצוב הבאים על חשבונם. מרווח הראש לא יקפח גם נוסעים גבוהים והיושבים מאחור ייהנו מתאורת לד אישית המופעלת במגע.

 

תא המטען מציע נפח של 350 ליטרים. רוחב מפתח ההטענה צר ושפת ההטענה גבוהה ומרוחקת מרצפת תא המטען. מבנה התא קצר וגבוה כך שיש לערום חלק מהציוד ואין בנמצא פתרונות עיגון שיאפשרו הטענה מסודרת. קיפול המושבים מתבצע בקלות אך לא נוצרת רצפה שטוחה בקיפולם. מתחת לרצפה נמצאים סאבוופר וערכת ניפוח למקרה של תקר.

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

תנוחת הישיבה הגבוהה מעניקה ראות טובה לפנים ולצדדים למרות עוביין ומבנן של הקורות הקדמיות. הבליטות בקצוות מכסה המנוע מסייעות להבין את גבולות הרכב. הראות לאחור מוגבלת בשל השמשה הקטנה וקורות C העבות. בנוסף משענות הראש מחליקות מעלה ומסתירות חלק ניכר מהשמשה. הרכב מצוייד בחיישני רוורס היקפיים ומצלמת רוורס עם תצוגה ממעוף הציפור. פנסי הלד מטריקס עושים עבודתם נאמנה בחשיכה ומציעים שדה ראיה רחב ומואר מבלי לסנוור את יתר משתמשי הדרך.

 

נוחות הנסיעה העירונית טובה, מהלך המתלה ארוך והבולמים מעט נוקשים כך שפני הכביש מורגשים. חציית פסי האטה במהירות גבוהה ושיבושים משמעותיים יגרמו לנדנודים ויטלטלו את הנוסעים. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה מאוד אך בכבישים מפותלים תורגש רכינת מרכב ניכרת. בידוד הרעשים מצויין, רעשי הרוח והכביש מוחרשים היטב וגרגור המנוע החביב נשמע מלפנים בתדר שאינו מטריד.

 

ביצועים

 

DS 3 קרוסבק משווק בישראל עם מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים המוכר היטב מפיג'ו וסיטרואן, אך לראשונה, בנוסף לגרסה בעלת 130 כ"ס, משווק גם בגרסה חזקה יותר שנכחה ברכב המבחן ומציעה הספק מרבי של 155 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש נמשכת 8.2 שניות על פי נתוני היצרן ונמשכה 9.4 במדידות אותן ערכנו. המהירות המרבית עומדת על 208 קמ"ש.

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

על הכביש מציע הרכב ביצועים טובים. המנוע בעל אופי וצליל חביב, והיציאה מהמקום מלווה בשקיעה קלה של המתלים האחוריים. בתנאים עירוניים ממהרת תיבת ההילוכים לעבור להילוך הגבוה ביותר האפשרי, מה שמביא לנסיעה בסל"ד נמוך ויוצר תחושה מעט מגמגמת משום שהמנוע מעט רועד ומעביר ויברציות אל תא הנוסעים. בנסיעה בין עירונית מנהלתית התחושה מעט מנומנמת. רק לחיצה הגונה על דוושת התאוצה תגרום לתיבה להוריד הילוכים אך גם אז לא מתקבלת תחושה של נהיגה ברכב חזק או זריז במיוחד. המעברים בין ההילוכים הראשונים מעט מורגשים.

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

DS 3 קרוסבק מציע התנהגות כביש בטוחה ובוגרת. רכינת המתלים המורגשת מאותתת לנהג להוריד מעט את הרגל מדוושת התאוצה אך בפועל רמת האחיזה גבוהה וגם בהגברת המהירות שומר הרכב על קו הפנייה הנבחר. ההגה קל מאוד במהירות נמוכה ומתקשה מעט כשעולה המהירות, מהלכו ארוך והוא לא שופע תקשורת. הנשיכה הראשונית של דוושת הבלם טובה אך התגובה בהמשך לא מתגברת באופן לינארי והצריכה לעיתים מעיכה של הדוושה שיצרה בלימה חדה שאינה נעימה.

 

צריכת דלק

 

על פי נתוני היצרן עומדת צריכת הדלק המשולבת של DS 3 קרוסבק על 19.6 ק"מ לליטר. במהלך המבחן שלנו נמדדה צריכה משולבת של 11.8 ק"מ לליטר בתוואי שכלל נסיעות עירוניות מרובות ועמידה ממושכת בפקקים. מיכל הדלק בנפח 44 ליטרים מספק טווח נסיעה של כ- 520 ק"מ. DS 3 קרוסבק מתברג בקבוצת זיהום 10 מתוך 15.

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

DS הוא מותג צעיר יחסית כך שטרם הצטבר מידע מספק אודות מוניטין האמינות. עם זאת השימוש במכלולי פיג'ו וסיטרואן מאפשר להגיע למספר מסקנות. צמד היצרניות הצרפתיות סבלו שנים רבות ממוניטין אמינות ירוד שהשפיע גם על הביקוש בשוק המשומשות, עם זאת בשנים האחרונות רושמות שתיהן שיפור משמעותי בתחום זה והניסיון שנצבר עם הדגמים החדשים מעיד על רמת אמינות טובה.

 

DS 3 קרוסבק משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים. מרווח הטיפולים עומד על שנה או 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 861 ₪, עלות הטיפול השני 1,452 ₪, עלות הטיפול השלישי 861 ₪, ועלות הטיפול הרביעי עומדת על 1,452 ₪. סך הכל עלות ארבעת הטיפולים הראשונים עומדת על 4,626 ₪, גבוהה מעלויות האחזקה של רכבי פנאי עממיים, אך נמוכה מהמקובל בקרב המתחרים היוקרתיים.

 

עלות פנס קדמי עומדת על 2,653 ₪, עלות מראת צד 3,088 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 871 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות עומדת על 924 ₪. גם בתחום עלויות החלפים מציג DS 3 קרוסבק עלויות הנמוכות מהמקובל בקרב המתחרים.

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

עלות ביטוח חובה לכל נהג מעל גיל 21 עם ותק נהיגה של 3 שנים עומדת על 1,796 ₪, ועלות ביטוח מקיף לנהג ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 7,362 ₪.

 

בטיחות

 

DS 3 קרוסבק נבחן ע"י ארגון Euro NCAP בשנת 2019 בשתי תצורות. האחת עם אבזור בטיחות חלקי ללא מערכת בלימה אוטונומית בה זכה ב- 4 מתוך 5 כוכבים. בתצורה השניה נבחן הרכב עם חבילת אבזור בטיחות הכוללת את המערכת החסרה אשר קיימת במפרט הישראלי, עמה זכה ב- 5 כוכבים מתוך 5, עם ציון של 96% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל ו- 76% על תפקוד מערכות הבטיחות.

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 8 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית במהירות עירונית ובין עירונית כולל זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים עם מניעת כניסה לנתיב חסום, בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה עד לעצירה מלאה עם פונקציית שמירה על מרכז הנתיב, זיהוי תמרורים, התרעה על עייפות הנהג, ומראות צד עם עמעום אוטומטי. אבזור הבטיחות העשיר מביא את DS 3 קרוסבק לדירוג 8 מתוך 8 על פי משרד התחבורה הישראלי.

 

תמורה למחיר

 

DS 3 קרוסבק משווק בישראל במחיר של החל מ- 178,990 ₪ עם מנוע 1.2 ליטר בגרסת 130 כ"ס, ברמת האבזור סו שיק בגימור פרפורמנס ליין הספורטיבי. המפרט כולל מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' ותמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, לוח מחוונים דיגיטלי, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולארי, מפתח חכם, בלם חניה חשמלי, חיישני אור וגשם, ריפודי בד בשילוב אלקנטרה, דשבורד ודלתות מחופים אלקנטרה, מראות צד עם קיפול חשמלי ותאורת גישה, תאורת לד מלפנים ומאחור, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.

 

רכב המבחן ברמת האבזור גרנד שיק בגימור ריבולי מוצע בגרסת 155 כ"ס בלבד תמורת 204,990 ₪. המפרט כולל בנוסף מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10.3 אינץ', מערכת שמע עם 10 רמקולים מבית Focal, כוונון חשמלי ועיסוי במושב הנהג, חימום במושבים הקדמיים, ריפודי עור, פנסי לד מטריקס עם שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ושמשות אחוריות כהות.

 

DS 3 קרוסבק נכנס לאחת הקטגוריות התחרותיות ביותר בשוק הרכב בה נמצאים מתמודדים ראויים, וההבדלים נובעים בעיקר מגישת היצרנית. DS 3 קרוסבק מצליח לבלוט בזכות עיצוב יוצא דופן, רמת אבזור עשירה, גימור מחניף וביצוע בעל אופי ייחודי.

 

DS 3 קרוסבק לא מיועד לכל אחד. הוא לא זול, ובניגוד לאח הגדול ניצב ממש קרוב למתחרים. הוא פונה מראש ללקוחות המחפשים רכב יוצא דופן ואקסלוסיבי ברמה של תכשיט, כזה המושך תשומת לב, מותיר רושם, ומעניק הרגשת ייחודיות על הכביש.

 

DS 3 קרוסבק גרנד שיק ריבולי
מנוע בנזין 3 צילינדרים 1,199 סמ"ק
הספק מרבי משולב 155/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 24.5/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,118 מ"מ
רוחב כללי 1,802 מ"מ
גובה כללי 1,534 מ"מ
בסיס גלגלים 2,558 מ"מ
מיכל דלק 44 ליטרים
נפח תא מטען

350 ליטרים

משקל עצמי 1,205 ק"ג
מהירות מרבית 208 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 19.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 11.8 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 10 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2019)
רמת אבזור בטיחותי 

8 (מתוך 8)

מחיר

204,990 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    02.04.20 | מבחני רכב

    אופל קורסה החדשה מציעה יחידת הנעה חזקה, אבזור נדיב ועיצוב ספורטיבי במחיר גבוה ביחס לסגמנט. יצאנו לבחון את ההצעה החדשה בשוק הסופר מיני

    אופל קורסה בדורה השישי מציגה קפיצת מדרגה ענקית ביחס לקודמתה שלא זכתה להצלחה בשוק המקומי עקב עיצוב אנמי, מפרט מיושן ומוניטין חלש למותג אופל בישראל. אופל קורסה 2020 מבוססת על פלטפורמת CMP הגלובלית של קונצרן PSA, הקלה ב - 30 ק"ג לעומת קודמתה ומותאמת למנועים חשמליים. היבואנית החדשה לובינסקי תולה תקוות ר

     
  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן c3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר