DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

 

רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

תגיות | סופר מיני, DS, 3 קרוסבק

מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS.

 

DS 3 קרוסבק
יתרונות עיצוב, אבזור, ייחודיות ומקוריות
חסרונות הנדסת אנוש, שימושיות, מחיר

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

מותג היוקרה DS של סיטרואן הנקרא על שמו של הדגם האייקוני משנות ה- 50, חזר אלינו בתחילת העשור כמיתוג לליין דגמי סיטרואן מעוצבים ומאובזרים שלא נחלו הצלחה רבה. הצרפתים החליטו להפוך את DS למותג נפרד ועצמאי, עם ליין דגמים משלו ומיהרו להבין שעל מנת למכור הם צריכים רכבי פנאי. את הקרוסאובר הראשון של המותג DS7 קרוסבק, פגשנו כאן לפני כשנה, וכעת מגיע האח הקטן, DS 3 קרוסבק, למבחן דרכים.

 

עיצוב ונוחות

 

האח הגדול, DS 7 קרוסבק, הוא רכב נאה אך לא מקורי או פורץ דרך. את זה כנראה שמרו ב- DS לאח הקטן. בחזית שולט הגריל הגדול עם שבכה בדוגמה ייחודית ומסגרת כרום עבה הגולשת אל גופי התאורה הקדמיים. פנסי הלד הקדמיים מציגים גרפיקה נאה ומקצה הפנס זולגת כלפי מטה תאורת היום המעוצבת. מעל קו החלונות צמח לו סנפיר גדול וייחודי בדלת האחורית בצמוד לקורה B, ובתחתית הדלתות שקע בצורת בומרנג.

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

הישבן מוגבה וזוכה לצמד פנסים דקים ואלגנטיים המחוברים באמצעות פס כרום. סמל גדול מעטר את דלת תא המטען הקטנה. בקצוות הפגוש צמד כונסי אוויר מדומים ובתחתית משטח פלסטיק מושחר המאכלס צמד יציאות מפלט אמיתיות בעיצוב שפת חצוצרה.

 

העיצוב המוצלח מגובה בשלל אלמנטים ייחודיים כגון ידיות הדלתות השקועות אשר נשלפות בעת קרבה לרכב, חישוקים קלים דו גוניים בעיצוב רב זוויות, ואפילו מראות הצד זכו להתייחסות מיוחדת וצביעה דו גונית. את רכב המבחן עיטר גוון המכונה בפי היצרנית כחול מילניום שעיטר גם את הרכב בעת החשיפה הרשמית. הוא נע בין גווני טורקיז תחת צל לתכלת בוהק תחת שמש ישירה, ונראה נפלא בשילוב עם הגג השחור. הרכב עורר עניין רב במהלך ימי המבחן ומשך המון מבטים מסוקרנים.

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

DS 3 קרוסבק מציג מידות של רכב פנאי קומפקטי. אורכו 4,118 מ"מ, רוחבו 1,802 מ"מ, גובהו 1,534 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,558 מ"מ.

 

עיצוב תא הנוסעים מקורי לא פחות. דוגמת המעויין דמוי היהלום מובילה את קו העיצוב ובולטת במיוחד בקונסולה המרכזית בה צבירי פקדי המגע בצורת מעויין מסודרים מסביב לפתחי המיזוג המרכזיים. הדשבורד מחופה עור לבן בתפירת יהלומים ובראשו ניצב המסך המרכזי הרחב. בין המושבים קונסולה מוגבהת ורחבה המאכלסת את בורר ההילוכים, בלם היד, בורר מצבי הנהיגה, ופקדי החלונות. פתחי המיזוג הצדדיים נדדו מפינות הדשבורד אל הדלתות שזכו אף הן בדיפון עור לבן בתפירת מעויינים.

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

על מזבח העיצוב הוקרבה הנדסת האנוש ונדמה כאילו בראשית עוצב תא הנוסעים ורק לאחר מכן דאגו למקם בו את שלל הפקדים. כך למשל פקדי הניווט המהיר במסך הראשי ממוקמים במפלס העליון אך דווקא כפתור הבית ממוקם הרחק מהנהג בצד ימין. גלגלת הווליום הוחלפה בצמד פקדים הממוקמים נמוך ואינם נוחים לשימוש, ובכדי לנטרל את מערכת ה- Start&Stop יש לנבור בנבכי התפריטים במסך המרכזי שאינו רגיש מספיק למגע. גם השליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה פועלת מוזר. משמאל צמד פקדים לשליטה בווליום ומימין גלגלת לדפדוף בין השירים. לוח המחוונים נאה ומקורי אך האנימציות האיטיות עשויות להעיק, והפונט המוצג דק ולא מספיק ברור.

 

איכות החומרים בתא הנוסעים גבוהה מאוד ומעניקה רושם עשיר ויוקרתי. העור רך ונעים והפלסטיקה מוצקה ואיכותית. רק מקו הברכיים ומטה פגשנו בחומרים פשוטים יותר. איכות ההרכבה מופתית, כל חלקי תא הנוסעים מעוגנים היטב למקומם ולא נשמעו רעשי פלסטיקה.

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

תא הנוסעים לא שופע בפתרונות אחסון. בתחתית הקונסולה המרכזית משטח טעינה אלחוטי לטלפון הסלולארי ובין המושבים צמד מחזיקי כוסות אשר הפנימי שבהם אינו שימושי כאשר משענת היד נמוזחת לפנים. תא הכפפות חסר דיפון, ממוקם נמוך ועמוק, ומבנהו מוזר ולא סטנדרטי. התאים בדלתות הקדמיות קטנים ואלה בדלתות האחוריות סמליים, אך יש כיסים בגב המושבים הקדמיים.

 

הכניסה פנימה מצריכה הנפת רגל מעל המפתן הרחב. המרווח לנהג ולנוסע טוב אך מרווח הרגליים מעט מוגבל. המושבים עם סכמת התפירה הנאה התגלו כנוחים מאוד. הם מספקים תמיכה טובה לפלג הגוף העליון והתחתון. בסיס המושב ארוך מספיק ומציע תמיכה הולמת לירכיים ומשענת הראש מספקת תמיכה טובה לראש ולצוואר. תנוחת הישיבה אינה גבוהה במיוחד אך מעניקה תחושת שליטה טובה. מושב הנהג מציע טווח כוונון חשמלי רחב, חימום ופונקציית עיסוי בסיסית.

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

הכניסה למושב האחורי אינה נוחה, המפתח קטן וצר. המרווח אינו נדיב ומרווח הרגליים מצומצם. המושבים מאחור יתאימו לשני נוסעים היות והמושב האמצעי מוגבל מאוד. הנוסעים מאחור לא זוכים לפתחי מיזוג ואפילו לא למחזיקי כוסות. הראות החוצה מוגבלת והאווירה מעט קלסטרופובית עקב החלונות הקטנים וסנפירי העיצוב הבאים על חשבונם. מרווח הראש לא יקפח גם נוסעים גבוהים והיושבים מאחור ייהנו מתאורת לד אישית המופעלת במגע.

 

תא המטען מציע נפח של 350 ליטרים. רוחב מפתח ההטענה צר ושפת ההטענה גבוהה ומרוחקת מרצפת תא המטען. מבנה התא קצר וגבוה כך שיש לערום חלק מהציוד ואין בנמצא פתרונות עיגון שיאפשרו הטענה מסודרת. קיפול המושבים מתבצע בקלות אך לא נוצרת רצפה שטוחה בקיפולם. מתחת לרצפה נמצאים סאבוופר וערכת ניפוח למקרה של תקר.

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

תנוחת הישיבה הגבוהה מעניקה ראות טובה לפנים ולצדדים למרות עוביין ומבנן של הקורות הקדמיות. הבליטות בקצוות מכסה המנוע מסייעות להבין את גבולות הרכב. הראות לאחור מוגבלת בשל השמשה הקטנה וקורות C העבות. בנוסף משענות הראש מחליקות מעלה ומסתירות חלק ניכר מהשמשה. הרכב מצוייד בחיישני רוורס היקפיים ומצלמת רוורס עם תצוגה ממעוף הציפור. פנסי הלד מטריקס עושים עבודתם נאמנה בחשיכה ומציעים שדה ראיה רחב ומואר מבלי לסנוור את יתר משתמשי הדרך.

 

נוחות הנסיעה העירונית טובה, מהלך המתלה ארוך והבולמים מעט נוקשים כך שפני הכביש מורגשים. חציית פסי האטה במהירות גבוהה ושיבושים משמעותיים יגרמו לנדנודים ויטלטלו את הנוסעים. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה מאוד אך בכבישים מפותלים תורגש רכינת מרכב ניכרת. בידוד הרעשים מצויין, רעשי הרוח והכביש מוחרשים היטב וגרגור המנוע החביב נשמע מלפנים בתדר שאינו מטריד.

 

ביצועים

 

DS 3 קרוסבק משווק בישראל עם מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים המוכר היטב מפיג'ו וסיטרואן, אך לראשונה, בנוסף לגרסה בעלת 130 כ"ס, משווק גם בגרסה חזקה יותר שנכחה ברכב המבחן ומציעה הספק מרבי של 155 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש נמשכת 8.2 שניות על פי נתוני היצרן ונמשכה 9.4 במדידות אותן ערכנו. המהירות המרבית עומדת על 208 קמ"ש.

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

על הכביש מציע הרכב ביצועים טובים. המנוע בעל אופי וצליל חביב, והיציאה מהמקום מלווה בשקיעה קלה של המתלים האחוריים. בתנאים עירוניים ממהרת תיבת ההילוכים לעבור להילוך הגבוה ביותר האפשרי, מה שמביא לנסיעה בסל"ד נמוך ויוצר תחושה מעט מגמגמת משום שהמנוע מעט רועד ומעביר ויברציות אל תא הנוסעים. בנסיעה בין עירונית מנהלתית התחושה מעט מנומנמת. רק לחיצה הגונה על דוושת התאוצה תגרום לתיבה להוריד הילוכים אך גם אז לא מתקבלת תחושה של נהיגה ברכב חזק או זריז במיוחד. המעברים בין ההילוכים הראשונים מעט מורגשים.

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

DS 3 קרוסבק מציע התנהגות כביש בטוחה ובוגרת. רכינת המתלים המורגשת מאותתת לנהג להוריד מעט את הרגל מדוושת התאוצה אך בפועל רמת האחיזה גבוהה וגם בהגברת המהירות שומר הרכב על קו הפנייה הנבחר. ההגה קל מאוד במהירות נמוכה ומתקשה מעט כשעולה המהירות, מהלכו ארוך והוא לא שופע תקשורת. הנשיכה הראשונית של דוושת הבלם טובה אך התגובה בהמשך לא מתגברת באופן לינארי והצריכה לעיתים מעיכה של הדוושה שיצרה בלימה חדה שאינה נעימה.

 

צריכת דלק

 

על פי נתוני היצרן עומדת צריכת הדלק המשולבת של DS 3 קרוסבק על 19.6 ק"מ לליטר. במהלך המבחן שלנו נמדדה צריכה משולבת של 11.8 ק"מ לליטר בתוואי שכלל נסיעות עירוניות מרובות ועמידה ממושכת בפקקים. מיכל הדלק בנפח 44 ליטרים מספק טווח נסיעה של כ- 520 ק"מ. DS 3 קרוסבק מתברג בקבוצת זיהום 10 מתוך 15.

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

DS הוא מותג צעיר יחסית כך שטרם הצטבר מידע מספק אודות מוניטין האמינות. עם זאת השימוש במכלולי פיג'ו וסיטרואן מאפשר להגיע למספר מסקנות. צמד היצרניות הצרפתיות סבלו שנים רבות ממוניטין אמינות ירוד שהשפיע גם על הביקוש בשוק המשומשות, עם זאת בשנים האחרונות רושמות שתיהן שיפור משמעותי בתחום זה והניסיון שנצבר עם הדגמים החדשים מעיד על רמת אמינות טובה.

 

DS 3 קרוסבק משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים. מרווח הטיפולים עומד על שנה או 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 861 ₪, עלות הטיפול השני 1,452 ₪, עלות הטיפול השלישי 861 ₪, ועלות הטיפול הרביעי עומדת על 1,452 ₪. סך הכל עלות ארבעת הטיפולים הראשונים עומדת על 4,626 ₪, גבוהה מעלויות האחזקה של רכבי פנאי עממיים, אך נמוכה מהמקובל בקרב המתחרים היוקרתיים.

 

עלות פנס קדמי עומדת על 2,653 ₪, עלות מראת צד 3,088 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 871 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות עומדת על 924 ₪. גם בתחום עלויות החלפים מציג DS 3 קרוסבק עלויות הנמוכות מהמקובל בקרב המתחרים.

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

עלות ביטוח חובה לכל נהג מעל גיל 21 עם ותק נהיגה של 3 שנים לפחות וללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 1,796 ₪, ועלות הביטוח המקיף עומדת על 7,362 ₪. DS 3 קרוסבק בגרסת המבחן ניצב בקבוצת רישוי 5 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 2,412 ₪.

 

בטיחות

 

DS 3 קרוסבק נבחן ע"י ארגון Euro NCAP בשנת 2019 בשתי תצורות. האחת עם אבזור בטיחות חלקי ללא מערכת בלימה אוטונומית בה זכה ב- 4 מתוך 5 כוכבים. בתצורה השניה נבחן הרכב עם חבילת אבזור בטיחות הכוללת את המערכת החסרה אשר קיימת במפרט הישראלי, עמה זכה ב- 5 כוכבים מתוך 5, עם ציון של 96% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל ו- 76% על תפקוד מערכות הבטיחות.

 

DS 3 קרוסבק DS 3 קרוסבק

 

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 8 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית במהירות עירונית ובין עירונית כולל זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים עם מניעת כניסה לנתיב חסום, בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה עד לעצירה מלאה עם פונקציית שמירה על מרכז הנתיב, זיהוי תמרורים, התרעה על עייפות הנהג, ומראות צד עם עמעום אוטומטי. אבזור הבטיחות העשיר מביא את DS 3 קרוסבק לדירוג 8 מתוך 8 על פי משרד התחבורה הישראלי.

 

תמורה למחיר

 

DS 3 קרוסבק משווק בישראל במחיר של החל מ- 178,990 ₪ עם מנוע 1.2 ליטר בגרסת 130 כ"ס, ברמת האבזור סו שיק בגימור פרפורמנס ליין הספורטיבי. המפרט כולל מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' ותמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, לוח מחוונים דיגיטלי, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולארי, מפתח חכם, בלם חניה חשמלי, חיישני אור וגשם, ריפודי בד בשילוב אלקנטרה, דשבורד ודלתות מחופים אלקנטרה, מראות צד עם קיפול חשמלי ותאורת גישה, תאורת לד מלפנים ומאחור, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.

 

רכב המבחן ברמת האבזור גרנד שיק בגימור ריבולי מוצע בגרסת 155 כ"ס בלבד תמורת 204,990 ₪. המפרט כולל בנוסף מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10.3 אינץ', מערכת שמע עם 10 רמקולים מבית Focal, כוונון חשמלי ועיסוי במושב הנהג, חימום במושבים הקדמיים, ריפודי עור, פנסי לד מטריקס עם שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ושמשות אחוריות כהות.

 

DS 3 קרוסבק נכנס לאחת הקטגוריות התחרותיות ביותר בשוק הרכב בה נמצאים מתמודדים ראויים, וההבדלים נובעים בעיקר מגישת היצרנית. DS 3 קרוסבק מצליח לבלוט בזכות עיצוב יוצא דופן, רמת אבזור עשירה, גימור מחניף וביצוע בעל אופי ייחודי.

 

DS 3 קרוסבק לא מיועד לכל אחד. הוא לא זול, ובניגוד לאח הגדול ניצב ממש קרוב למתחרים. הוא פונה מראש ללקוחות המחפשים רכב יוצא דופן ואקסלוסיבי ברמה של תכשיט, כזה המושך תשומת לב, מותיר רושם, ומעניק הרגשת ייחודיות על הכביש.

 

DS 3 קרוסבק גרנד שיק ריבולי
מנוע בנזין 3 צילינדרים 1,199 סמ"ק
הספק מרבי משולב 155/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 24.5/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,118 מ"מ
רוחב כללי 1,802 מ"מ
גובה כללי 1,534 מ"מ
בסיס גלגלים 2,558 מ"מ
מיכל דלק 44 ליטרים
נפח תא מטען

350 ליטרים

משקל עצמי 1,205 ק"ג
מהירות מרבית 208 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 19.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 11.8 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 10 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2019)
רמת אבזור בטיחותי 

8 (מתוך 8)

מחיר

204,990 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלה ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.