יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

 

יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

תגיות | משפחתיות, יונדאי, איוניק

יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל.

 

יונדאי איוניק סופרים
יתרונות צריכת דלק, אבזור, עיצוב, תמורה למחיר
חסרונות בידוד רעשים, מרווח ראש במושב האחורי, איכות חומרים

 

יונדאי איוניק יונדאי איוניק

 

קל להבין מדוע הפכה יונדאי איוניק ללהיט. ההופעה נאה, מפרט האבזור עשיר, צריכת הדלק חסכונית, רמת הבטיחות גבוהה, ומקבלי רכב צמוד ממקום העבודה נהנים מהנחה בשווי השימוש בזכות היותה היברידית. טויוטה קורולה ההיברידית החדשה מנהלת עם יונדאי איוניק קרב עיקש בראש טבלת המסירות כשעננת עדכון נוסחת המיסוי הירוק מרחפת מעליהן. כעת זכתה יונדאי איוניק למתיחת פנים של אמצע החיים שאמורה לשפר את מעמדה מול המתחרות החדשות בסגמנט.

 

עיצוב ונוחות

 

ליונדאי איוניק מבנה של מכונית היברידית טיפוסית עם מרכב ליפטבק 5 דלתות וגג המשתפל לאחור לצמצום מערבולות אוויר המעלות את צריכת הדלק. החזית אגרסיבית עם גריל טרפזי גדול בדוגמה ייחודית, תאורת יום עם פסי לד נאים, ותאורת לד ראשית תואמת הזמינה ברמת אבזור סופרים הבכירה. מהצד בולטים חישוקים בעיצוב חדש עם תבליט משבצות מקורי וצביעה דו-גונית.

 

יונדאי איוניק יונדאי איוניק

 

מאחור שמשה מפוצלת המופרדת באמצעות ספויילר מעודן, פנסי לד נאים עם גרפיקה פנימית מקורית, ומשטח בגוון אפור כהה המאכלס את לוחית הרישוי, תאורת הרוורס ומחזירי האור. גוון האפור בטון שעטה רכב המבחן מקורי ונאה, ויחד עם העיצוב המעודכן והמוצלח נרשמו מבטים סקרנים.

 

יונדאי איוניק מעט קצרה ביחס למשפחתיות סדאן וקרובה במידותיה למשפחתיות בתצורת האצ'בק. אורכה 4,470 מ"מ, רוחבה 1,820 מ"מ, גובהה 1,450 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,700 מ"מ.

 

יונדאי איוניק יונדאי איוניק

 

לתא הנוסעים מראה מתקדם ומושך מבעבר, בעיקר בזכות המסך המרכזי שטיפס מעלה וניצב כעת מעל פתחי המיזוג המרכזיים. גם פתחי המיזוג בצדדים עודכנו וממשיכים פס קישוט כסוף הנמתח לאורך כל הדשבורד.  לוח המחוונים הדיגיטלי נאה ושוכן תחת חופה עם פתח בחלקה האחורי. גלגל ההגה הקטום נעים לעין עם עיטורים ופקדים בגוון כסוף.

 

הנדסת האנוש טובה ותפעול הרכב מתבצע בקלות. בורר ההילוכים סטנדרטי ומאפשר גם העברת הילוכים ידנית. מסביב למסך המגע פקדים פיזיים עבור קיצורי דרך לתפריטים שכיחים, המקלים את התפעול בזמן נסיעה. הפקדים על גבי גלגל ההגה ברורים ונוחים מאוד לשימוש. פקדי המגע של בקרת האקלים מוצלחים פחות. הם אמנם מספקים פידבק קולי אך לא ניתן לחוש היכן בדיוק נמצא כל פקד ועל כן נאלצנו להסיט את המבט מהכביש על מנת לתפעל את בקרת האקלים. למערכת המולטימדיה חיבור USB אחד בלבד ולכן תאלצו לבחור בין שימוש ב- Apple Car Play/Android Auto או חיבור התקן שמע עם המוזיקה שלכם.

 

יונדאי איוניק יונדאי איוניק

 

בזכות בחירה בגוונים בהירים מציג תא הנוסעים מראה מרשים, אולם איכות החומרים בסיסית ומרבית החיפויים עשויים מפלסטיק פשוט ומחוספס. בלטו לטובה ההגה, בורר ההילוכים, משענת היד המרכזית, ומשענות היד בדלתות שחופו בריפוד דמוי עור נעים למגע. איכות ההרכבה מצויינת ולא נשמעו רחשי פלסטיקה.

 

יונדאי איוניק יונדאי איוניק

 

תאי האחסון שימושיים וכוללים תא גדול ופתוח בתחתית הקונסולה, צמד מתקני כוסות בין המושבים, ותא קטן עם שקע טעינה מתחת למשענת היד. בדלתות תאים גדולים עם חלוקה למניעת תזוזה של הציוד. בקדמת משענות היד שבדלתות תאים קטנים ושימושיים לעודף או למפתחות. תא הכפפות מציג מבנה שימושי אך הוא עשוי פלסטיק פשוט וחסר דיפון.

 

הדלתות הקדמיות גדולות ונפתחות בזווית רחבה המאפשרת כניסה נוחה פנימה. ידיות פתיחת הדלתות מוארות בחשיכה ומסייעות לכניסה בטוחה. תנוחת הישיבה נמוכה ובסיס המושב מעט שטוח, אך ארוך דיו ומציע תמיכה טובה לירכיים. משענות הראש רחוקות מדי מהראש, ותמיכת המותניים מוצלחת אך חסרה תמיכה לפלג הגוף העליון. הודות להגה המתכוונן לטווח רחב ומושב נהג עם כוונון חשמלי ותמיכת גב תחתון מתכווננת חשמלית, הצלחנו לסגל תנוחת ישיבה נוחה.

 

יונדאי איוניק יונדאי איוניק

 

הכניסה למושב האחורי אינה אידיאלית עקב הגג המשתפל המכתיב משקוף נמוך. המושב האחורי נוח ומציע מרווח טוב לרגליים ולכתפיים, אך מרווח הראש לוקה בחסר ונוסעים מעל 1.75 מטרים יפגשו בגג. המושב המרכזי צר ומצומצם ונוסע שיאלץ לשבת בו יקווה שהנסיעה תסתיים מהר. לנוסעים מאחור פתחי מיזוג ושמשות כהות, אך שקעי טעינה בלטו מאוד בחסרונם.

 

יונדאי איוניק מציעה תא מטען בנפח 456 ליטרים. תצורת הדלת החמישית מאפשרת גישה נוחה אל מעמקי התא. תא המטען עמוק וסף ההטענה גבוה, ועל כן נוחות ההטענה אינה מושלמת. קיפול המושב האחורי מתבצע בנוחות אך יוצר מדרגה ברצפה. מתחת לרצפת תא המטען ממתין גלגל רזרבי זמני.

 

יונדאי איוניק יונדאי איוניק

 

סף חלונות נמוך ושמשה קדמית גדולה מייצרים שדה ראיה רחב לפנים ולצדדים. הדשבורד הבהיר משתקף באופן קבוע בשמשה הקדמית ופוגם בראות. השמשה המפוצלת והמשתפלת מאחור מגבילה את שדה הראייה ואליה מצטרפות משענות הראש האחוריות המסתירות את המעט שמופיע במראה. באופן חריג ניתן להפעיל את מצלמת הרוורס גם בזמן נסיעה באמצעות כפתור מימין לידית ההילוכים. התמרון בעיר נוח בזכות הגה קל ומראות צד גדולות המציגות שדה ראיה רחב.

 

נוחות הנסיעה טובה למרות מתלים נוקשים יחסית. כשתוואי הכביש לא מגוהץ לחלוטין, חלק מהשיבושים מורגשים בתא הנוסעים אך רק לעיתים נדירות נרשמו קפיצות או חבטות. מחוץ לעיר המצב דומה, המרכב נותר מאוזן ומרוסן, ורק מהמורות גדולות עם שפה חדה יגרמו לתגובה קופצנית וקולות חבטה. בידוד רעשי הרוח טוב ובידוד רעשי המנוע אינו מושלם אך מקבל ציון עובר. בידוד רעשי הכביש לוקה בחסר, ותדר לא נעים, שאף יכול לגרום ללחץ באוזניים, נוכח בתא הנוסעים כבר במהירות בין עירונית נמוכה.

 

ביצועים

 

יונדאי איוניק ממשיכה לעשות שימוש ביחידת הנעה היברידית המורכבת ממנוע חשמלי בהספק 43.5 כ"ס ומומנט של 17.3 קג"מ, ומנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטרים בהספק 105 כ"ס ומומנט של 15.0 קג"מ. ההספק המשולב עומד על 141 כ"ס והמומנט 27.0 קג"מ. על העברת הכוח אחראית תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 11.1 על פי נתוני היצרן לעומת 11.9 שניות במדידה שלנו. המהירות המרבית עומדת על 185 קמ"ש.

 

יונדאי איוניק יונדאי איוניק

 

ההתנעה חרישית ורק נורת Ready ומספר צפצופים מודיעים שהמכונית מוכנה לנסיעה. תחילת הנסיעה מתבצעת על טהרת החשמל ובהמשך מתעורר מנוע הבנזין בקול מובחן. כשהמנוע קר מורגשות ויברציות קלות בתא הנוסעים. יחידת ההנעה מספקת תחושה מעט נרפית אך לחיצה החלטית יותר על המצערת מייצרת תאוצה זריזה. העברה למצב נהיגה ספורט מספקת תאוצות חזקות בעוצמה מפתיעה.

 

תיבת ההילוכים מספקת העברות חלקות וכמעט שקופות. לפקדים מאחורי גלגל ההגה תפקיד כפול. במצב ספורט הם משמשים להעברת הילוכים ידנית כמקובל, ואילו במצב אקו הם מאפשרים שליטה בעוצמת הבלימה הרגנרטיבית ממש כמו במכוניות חשמליות. בשימוש נכון בהם במהלך נסיעה עירונית או בירידות ארוכות, ניתן לנהוג כמעט ללא שימוש בדוושת הבלם ולטעון את הסוללה במלואה.

 

יונדאי איוניק יונדאי איוניק

 

בכביש המפותל התגובה הראשונית מפתיעה עם זוויות גלגול קטנות וכניסה החלטית לתוך הפניה. בהמשך ההתלהבות דועכת עקב נטייה להרחבת קו הפניה, צמיגים ירוקים המציעים אחיזה טובה אך צווחים גם בעומס מתון, והיגוי מלאכותי וחסר תחושה. עוצמת הבלמים טובה אך קשה לדייק במינון עוצמת הבלימה והמעבר מבלימה רגנרטיבית לבלימה רגילה אינו ליניארי וגורר שינוי בעוצמת הבלימה, למרות שעוצמת הלחיצה על דוושת הבלם לא השתנתה.

 

צריכת דלק

 

על פי נתוני היצרן עומדת צריכת הדלק המשולבת של יונדאי איוניק על 27.1 ק"מ לליטר. בנסיעת המבחן שלנו עמדה צריכת הדלק המשולבת על 19.8 ק"מ לליטר בעוד מחשב הדרך הציג נתון של 20.4 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 45 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 800 ק"מ בין תדלוקים.

 

יונדאי איוניק יונדאי איוניק

 

מחשב הדרך מסווג גם את סגנון הנהיגה ובסיום המבחן הראה כי ב- 69% מהזמן נהגנו באופן חסכוני, 28% מהזמן באופן נורמלי, וב- 3% מהזמן באופן דינמי. נכון לשנת 2019 יונדאי איוניק מדורגת בקבוצת זיהום 2 מתוך 15.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

יונדאי הוא המותג הנמכר ביותר בישראל כבר תקופה ארוכה וזוכה למוניטין אמינות חיובי. בסקר שערך ארגון Consumer Reports בארצות הברית בשנת 2019 הגיעה יונדאי למקום החמישי מתוך 28 יצרניות, עליה של 5 מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה יונדאי למקום השלישי מתוך 23 יצרנים. בסקר דומה שנערך בארצות הברית הגיעה יונדאי למקום התשיעי מתוך 32 יצרנים.

 

יונדאי איוניק יונדאי איוניק

 

יונדאי איוניק משווקת בישראל עם אחריות ל- 5 שנים או עד 100,000 ק"מ. המערכת ההיברידית זוכה לאחריות מורחבת של 7 שנים או עד 150,000 ק"מ. עלויות הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מכלמוביל היבואנית.

 

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רשיון עומדת על כ- 4,200 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 2,200 ₪. יונדאי איוניק ניצבת בקבוצת רישוי 3 ועל כן עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 1,809 ₪.

 

בטיחות

 

יונדאי איוניק נבחנה על ידי ארגון Euro Ncap בשנת 2016 וקטפה ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 91% בהגנה על נוסעים בוגרים, 80% בהגנה על ילדים, 70% בהגנה על הולכי רגל ו- 82% בתפקוד מערכות הבטיחות.

 

יונדאי איוניק יונדאי איוניק

 

עם השקתה בישראל הציגה יונדאי איוניק אבזור בטיחות מרשים, אך מאז מרבית המתחרות יישרו קו. ברמת האבזור פרימיום המפרט כולל 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי, בלימה אוטונומית במהירות נסיעה של עד 80 קמ"ש, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על עייפות הנהג, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים. רמת אבזור סופרים הבכירה כוללת בנוסף מערכת לניטור שטחים מתים עם התרעה מפני כניסה לנתיב חסום, והתרעה על תנועה חוצה מאחור. ציון רמת הבטיחות לפי משרד התחבורה הישראלי עומד על 7 מתוך 8 לגרסת פרימיום או 8 מתוך 8 לגרסת סופרים.

 

תמורה למחיר

 

יונדאי איוניק משווקת בישראל בשתי רמות אבזור. רמת פרימיום מוצעת תמורת 137,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' ותמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, חיישן אורות, שמשות אחוריות כהות, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.

 

רמת האבזור סופרים מוצעת תמורת 140,900 ₪ וכוללת בנוסף כוונון חשמלי למושב הנהג, תאורת אווירה, לוח מחוונים דיגיטלי, חיישני רוורס, קיפול חשמלי למראות הצד, ותאורת לד מלאה מלפנים ומאחור.

 

יונדאי איוניק הייתה ונותרה מכונית משפחתית מצויינת. היא מציעה יחידת הנעה חזקה וחסכונית, נוחות נסיעה טובה, אבזור נוחות עשיר ואבזור בטיחות מתקדם. יונדאי איוניק ממשיכה להוכיח שהבחירה במכונית משפחתית היברידית לא מחייבת פשרות כואבות, ומתיחת הפנים שעברה ליטשה אותה כדי להתחרות בראש סגמנט המשפחתיות.

 

לחובתה של יונדאי איוניק נרשמו צפיפות במושב האחורי ובידוד רעשי כביש לוקה בחסר. לכך ניתן להוסיף את העובדה שהפכה לבחירה מעט נדושה לאור הפופולריות הגבוהה של האיוניק בישראל. גורלה האמיתי של האיוניק המעודכנת יקבע רק בתחילת 2020, עת ייחשף מחירה החדש לאחר עדכון נוסחת המיסוי הירוק. אם אכן יזנק המחיר באלפי שקלים, עשויות האיוניק וחברותיה ההיברידיות להיות לא רלוונטיות ולגרום ללקוחות לרכוש שוב משפחתיות מזהמות מונעות בנזין או דיזל.

 

יונדאי איוניק סופרים
מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,580 סמ"ק + מנוע חשמלי
הספק מרבי משולב 141/5,700 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 27.0/4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,470 מ"מ
רוחב כללי 1,820 מ"מ
גובה כללי 1,450 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
מיכל דלק 45 ליטרים
נפח תא מטען

456 ליטרים

משקל עצמי 1,420 ק"ג
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.1 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 27.1 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 19.8 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים (2016)
רמת אבזור בטיחותי 8 (מתוך 8)
מחיר

140,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    02.04.20 | מבחני רכב

    אופל קורסה החדשה מציעה יחידת הנעה חזקה, אבזור נדיב ועיצוב ספורטיבי במחיר גבוה ביחס לסגמנט. יצאנו לבחון את ההצעה החדשה בשוק הסופר מיני

    אופל קורסה בדורה השישי מציגה קפיצת מדרגה ענקית ביחס לקודמתה שלא זכתה להצלחה בשוק המקומי עקב עיצוב אנמי, מפרט מיושן ומוניטין חלש למותג אופל בישראל. אופל קורסה 2020 מבוססת על פלטפורמת CMP הגלובלית של קונצרן PSA, הקלה ב - 30 ק"ג לעומת קודמתה ומותאמת למנועים חשמליים. היבואנית החדשה לובינסקי תולה תקוות ר

     
  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן c3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר