MG ZS EV במבחן דרכים

 

מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

תגיות | פנאי שטח, MG, ZS

היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מס הקנייה על 10% בלבד (ומוגבל להטבה של עד 75 אלף ₪). בחלק מהרכבים החשמליים נגבה גם מכס בגובה 7%.

 

MG ZS EV MG ZS EV

 

MG ZS EV
יתרונות ידידויות לסביבה, שימושיות, בטיחות, אחריות, מחיר אקטרקיטבי, עלות תחזוקה נמוכה
חסרונות טווח נסיעה גבולי

 

הג'יפון הסיני החשמלי MG ZS EV מציע סמל בריטי עם היסטוריה מפוארת, טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, אבזור נוחות ובטיחות עשיר, וכל זאת במחיר רכב משפחתי או ג'יפון סטנדרטי. יצאנו לבחון האם MG ZS EV יהיה רכב המהפכה החשמלית בשוק הרכבים העממיים בישראל כפי שאאודי e-tron זכה לתואר בשוק רכבי הפרימיום בארץ.

 

עיצוב ונוחות

 

עיצוב MG ZS החשמלי זהה לאחיו לוגם הבנזין ולא תוכנן מראש כרכב חשמלי טהור עם כל היתרונות הכרוכים בכך. העיצוב החיצוני נאה אך לא מקורי, ושואל מוטיבים עיצוביים מרכבים אחרים שאנו מכירים. בחזית סבכה גדולה ותלת ממדית עם מסגרת כרום עבה, במרכזה סמל ענק, וצמוד לה גופי תאורה קדמיים דקים, בדומה למאזדה CX-5 לפני מתיחת הפנים. עיטורי היהלומים הנאים בסבכה הקדמית הועתקו ישירות מרכבי מרצדס.

 

MG ZS EV MG ZS EV

 

קו המותניים הנמתח מהכנף הקדמית לדלת האחורית נאה ומודגש. בהמשך מתחילה תפיחה המתעגלת גבוה מעל הגלגל האחורי וממשיכה אל דלת תא המטען ועוברת דרך גופי התאורה האחוריים. בתי הגלגלים תפוחים ומחברת ביניהם תפיחה נאה בתחתית הדלתות. פרופיל הרכב נפגם מעט מבתי גלגלים קטנים ולא פרופורצונליים למידות הרכב.

 

בדלת תא המטען סמל MG גדול המשמש כידית פתיחה, וקו עיצובי נוסף הממשיך אל הפגוש האחורי. בתחתית המרכב פלסטיק שחור למראה שטח מסוקס הכולל עיטורים מגוונים בגוון אלומיניום. גג השמש הפנורמי הענק הכלול בגרסת רכב המבחן NET UP S מוסיף גם הוא למראה העשיר של הרכב.

 

MG ZS EV MG ZS EV

 

המראה הנאה ממשיך גם אל תא הנוסעים הכולל מושבים בריפוד דמוי עור. הדשבורד נאה ובולט בו מסך מרכזי בגודל 8 אינץ' עם מסגרת כרום. פס בגוון אלומיניום הכולל גם את פתחי המיזוג המרכזיים, מפריד בין חלקו העליון של הדשבורד העשוי חומר רך ונעים לבין חלקו התחתון העשוי פלסטיק קשיח וחלול. פתחי המיזוג בצדדים עגולים ונאים בעיצוב מנועי סילון עם מסגרת וידית כיוונון מוכספים.

 

MG ZS EV MG ZS EV

 

אהבנו את החוגה הגדולה והמוכספת הממוקמת על פנל שחור מבריק עם מסגרת כרום, המחליפה את ידית ההילוכים ומשמשת כמו ברכבי יוקרה לבחירה בין נסיעה לפנים, נסיעה לאחור, ניוטרל, וחניה. מעל החוגה שלושה מתגים מוכספים ונאים לבחירת מצב הנסיעה, עוצמת הבלימה הרגנרטיבית, ולתצוגה מהירה של מצב הסוללה. לפני החוגה צמד מחזיקי כוסות המוסתרים על ידי תריס נגלל.

 

גלגל ההגה נאה, מעוצב, קטום בתחתיתו ומחופה דמוי עור. טבור ההגה עגול וכולל סמל MG גדול וטבעת כרום. שתי זרועות הגה עמוסות במתגים והזרוע התחתונה מפוצלת וכוללת עיטור כרום רבוע ונאה. ההגה מתכוונן ידנית לגובה אך לא לעומק. היינו שמחים לקבל מנופים לשליטה על עוצמת הבלימה הרגרנטיבית מההגה. לוח המחוונים נראה סטנדרטי וכולל מד כוח (Power) במקום מד סל"ד.

 

MG ZS EV MG ZS EV

 

תנוחת הישיבה ברכב גבוהה ושולטת. סף החלונות נמוך, קורת A דקה, ושדה הראיה לפנים ולצדדים מעולה. מראות הצד גדולות ויעילות וכוללת גם חיווי לרכב בשטח המת, אך חסרות הפשרה ועמעום אוטומטי. שדה הראיה לאחור מעט מצומצם אך חיישני החניה מאחור ומצלמת הרוורס עוזרות מאוד בתנועה לאחור. המראה הפנימית גדולה אך לא כוללת עמעום אוטומטי. סוככי השמש לא כוללים תאורה.

 

מערכת המולטימדיה תומכת בממשק Apple Carplay ולא כוללת אפליקציית ניווט וויז. הממשק לא כל כך נוח לתפעול ותצוגת מערכת בקרת האקלים לא כוללת מד טמפרטורה. למערכת השמע ארבעה רמקולים בלבד ואיכות השמע בינונית.

 

MG ZS EV MG ZS EV

 

המושבים הקדמיים נוחים. מושב הנהג כולל כיוונון חשמלי לגובה ולזווית משענת הגב, אך כיוונון עוצמת התמיכה בגב העליון נעדרת מהמפרט.

 

רוחב כולל של 1,809 מ"מ מכתיב מרווח כתפיים צר וצפיפות בספסל האחורי. למרות מדרגת הינע לא גבוהה, ישיבה במושב המרכזי בין 2 נוסעים נוספים לא נוחה בעליל. למרות בסיס גלגלים באורך 2,579 מ"מ, גם מרווח הברכיים מצומצם מאחור. שני נוסעים לא גבוהים במיוחד ישבו בנוח במושב האחורי, אך כדי להושיב שם גבוהים יותר יצטרכו הנוסעים מלפנים לנוע קדימה ולצמצם את מרווח הברכיים שלהם. מאחור נעדרים פתחי מיזוג, משענת יד, תאורה, ומחזיקי כוסות.

 

MG ZS EV MG ZS EV

 

ל- MG ZS EV תאי אחסון גדולים ומגוונים. תא האחסון מתחת למשענת היד עמוק ושימושי. בכל הדלתות תאי אחסון גדולים עם מקום גם לבקבוק גדול בנפח 1.5 ליטרים או לבקבוק שתיה אישי רב פעמי גדול. תא הכפפות גדול אך חסר תאורה ומיזוג. בגב המושבים הקדמיים כיסים לאחסון.

 

MG ZS EV MG ZS EV

 

נפח תא המטען 448 ליטרים, ועם קיפול גב המושבים האחוריים מתקבל נפח הטענה של 1,375 ליטרים. עם הגבהת רצפת תא המטען הקשיחה מתקבלת רצפה שטוחה כמעט לחלוטין ונוחה מאוד להטענה.

 

בתא המטען נעדרים ווי תליה לשקיות ושקע מתח 12V. גלגל חלופי לא נמצא ברכב ומחליפה אותו ערכת תיקון תקרים הכוללת קומפרסור וממוקמת מתחת לרצפת תא המטען יחד עם שני כבלי הטענה - אחד של Mode 2 והשני של Mode 3. בשל מיקום הסוללה חל איסור התקנה של וו גרירה ברכב.

 

ביצועים

 

MG ZS EV היא מכונית חשמלית טהורה הכוללת סוללת ליתיום-יון ומנוע חשמלי תלת פאזי סינכרוני עם מגנטים קבועים בהספק מרבי של 143 כ"ס ב- 3,500 סל"ד ומומנט מרבי נדיב של 36.4 קג"מ כבר מאפס סל"ד.

 

MG ZS EV MG ZS EV

 

המהירות המרבית המוצהרת עומדת על 140 קמ"ש אך לכל החוששים נבהיר כי ניתן להגיע גם מעבר לכך, אך לא מומלץ. התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 8.2 שניות לפי נתוני היצרן אך לא זכינו לבחון זאת כי לא פגשנו כביש יבש בימי המבחן.

 

התנעת הרכב מתבצעת בלחיצת כפתור ונטולת רעש, ולאחר בדיקת מערכות קצרה נדלקת נורת READY המעידה שהרכב מוכן לתזוזה. התחלת הנסיעה חרישית ומהירה, ותגובת המצערת ליניארית וטובה. על כביש רטוב, תאוצה מהירה מהמקום מעט מחוספסת ואגרסיבית, והמומנט הרב המגיע לגלגלים לא מעודן מספיק.

 

תאוצות הרכב טובות בכל מהירות ואת הבלימה הרגרנטיבית המכונה KERS ניתן לכוון לשלוש עוצמות בלימה שונות להתאמה לתנאי הדרך ולהעדפות הנהג. ככל שעוצמת הבלימה חזקה יותר כך יצליח הרכב לטעון את הסוללה תוך כדי תנועה בצורה טובה יותר. עוצמת הבלמים טובה אם כי לעיתים נשמעים רעשים מוזרים של מערכת הבלימה.

 

MG ZS EV MG ZS EV

 

ניתן לבחור אחד משלושה מצבי נהיגה שונים. מצב Normal מספק ביצועים טובים אך שומר במקביל על הסוללה והאנרגיה הנצרכת ממנה. מצב Eco דואג קודם כל לסוללה ולצריכת אנרגיה אופטימלית ולכן הביצועים פחות טובים ותגובות הרכב איטיות יותר. מצב Sport מספק ביצועים טובים ומהירים יותר ויספק גם מהירות מרבית גבוהה יותר על חשבון צריכה מוגברת של אנרגיית הסוללה וצמצום משמעותי של טווח הנסיעה.

 

המתלים מתמודדים היטב עם משקל של 1,607 ק"ג, מגהצים היטב מפגעים בכבישים עירוניים, ומספקים נוחות נסיעה טובה גם מחוץ לעיר. גם צמיגי המישלין בגודל 215/50-17 תורמים לנוחות הנסיעה. ההגה כצפוי קל ומנותק מהכביש, ויחד עם גובה הרכב ומשקלו לא ניתן לצפות להתנהגות כביש דינמית ומהנה. בעיקולים מהירים ניתן לשים לב לזוויות גלגול מוחשיות, ובהעברות משקל מהירות ניתן לחוש בקירבה למגבלות הרכב. למרות זאת המתלים אינם רופסים ואחיזת הרכב טובה בנהיגה לא מאתגרת. בידוד רעשי הרוח טוב למרות גובה הרכב ומראות הצד הגדולות, וגם רעשי הכביש מבודדים היטב. יחד עם מנוע חשמלי שקט מתקבלת איכות נסיעה טובה מאוד.

 

טווח נסיעה

 

MG ZS EV היא מכונית חשמלית טהורה הכוללת סוללת ליתיום-יון במתח 394.2V עם קיבולת של 45.6 קוט"ש וקירור נוזל אקטיבי. קיבולת הסוללה גדולה יותר מרכבים עממיים אחרים המשווקים כיום בישראל כגון יונדאי איוניק חשמלית (28 קוט"ש) וניסאן ליף (40 קוט"ש) וטווח הנסיעה בפועל ב- MG ZS EV טוב יותר.

 

MG ZS EV MG ZS EV

 

טווח הנסיעה הרשמי של MG ZS EV עומד על 263 ק"מ לפי תקן WLTP המחמיר. בנסיעת המבחן שלנו שמחציתה בוצעה בכבישים פתוחים ומחציתה בפקקים ובנסיעה עירונית נמדד טווח נסיעה של 210 ק"מ אמיתיים לחלוטין.

 

עמדת טעינה AC ביתית בהספק 7kW מאפשרת טעינת 100% סוללה ב- 6.5 שעות. עמדות טעינה DC מהירות שמעטות מהן קיימות כרגע בארץ, מאפשרות טעינת 80% מהסוללה תוך 40 דקות. פתח הטעינה מוסתר היטב בסבכה הקדמית מתחת לסמל הרכב, המואר בצבעים התואמים את מצב הסוללה בזמן הטעינה.

 

עלויות אחזקה

 

MG ZS EV משווק עם 5 שנות אחריות מלאה ו- 8 שנות אחריות על הסוללה או עד 150,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. הודות ליחידת ההנעה החשמלית הדורשת תחזוקה מינימלית, הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 24,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון, השני והחמישי במוסך היבואן עומדת על 253 ₪, עלות הטיפול השלישי 716 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 775 ₪. עם נתונים אלו זוכה MG ZS EV בתואר הרכב הזול ביותר לאחזקה ופער ענק. למעשה עלות הטיפולים לתקופה של 5 שנים או 120,000 ק"מ תסתכם ב- 2,250 ₪ בלבד, וזה עוד לפני שביקשתם הנחה.

 

MG ZS EV MG ZS EV

 

עלות יחידת תאורה קדמית 1,540 ₪, עלות מראת צד 1,885 ₪, עלות פנס אחורי 441 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 421 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 338 ₪. גם עלויות החלפים הן מהנמוכות בישראל.

 

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רשיון עומדת על כ- 6,800 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,350 ₪.

 

בטיחות

 

הדגם החשמלי MG ZS EV זכה למקצה שיפורים ולתוספת אבזור בטיחותי רב ומתקדם. בגרסת המבחן NET UP S, האות "S" מסמלת בטיחות (Safety) ומבדילה אותה מגרסת הבנזין. דגם הבנזין של MG ZS המשווק בישראל זכה ל- 3 כוכבים בלבד במבחן הריסוק שנערך בשנת 2017 ע"י ארגון Euro NCAP. הדגם החשמלי זכה כאמור למקצה שיפורים וגרף ציון מרבי של 5 כוכבים בשנת 2019, עם ציונים של 90% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל, ו- 70% עבור אבזור הבטיחות המתקדם.

 

סרטון Euro NCAP רשמי

 

אבזור הבטיחות ברכב המבחן כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת זיהוי והתרעה מפני פגיעה ברכב ובהולכי רגל, בלימה אוטונומית, מערכת לשמירת נתיב הנסיעה הכוללת תיקוני היגוי, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה עד עצירה מוחלטת, התרעה על רכב בשטח המת במראות, מערכת הגבלת מהירות עם קישור למערכת זיהוי תמרורים, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת למניעת סינוור ולשליטה אוטומטית בעוצמת התאורה בהתאם לתנאי הדרך, הדלקה אוטומטית של אורות הדרך, הפעלה אוטומטית של הבלמים בזמן עצירה ושחרור אוטומטי בלחיצה על דוושת התאוצה, מערכת למניעת הדרדרות הרכב, בקרת ירידה במורד, תאורת יום מסוג LED, חיישני חניה אחוריים, ומצלמת רוורס עם פסי הכוונה דינמיים.

 

תמורה למחיר

 

בגרסת המבחן NET UP S כולל אבזור הנוחות בין היתר מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, ריפוד דמוי עור, כיוונון חשמלי למושב הנהג, מערכת בקרת אקלים, מחשב דרך, דיבורית בלוטות', 3 שקעי USB, שקע 12V, גג פנורמי ענק נפתח, מראות צד מתקפלות חשמלית, וחישוקים בגודל 17 אינץ'.

 

MG ZS EV הוא רכב חשמלי משפחתי המציע במחיר הוגן טווח נסיעה טוב המספיק בחיי היום יום. יחד עם פאסון פנאי שטח, רמת גימור גבוהה, אבזור נוחות עשיר, אבזור בטיחות מקיף ומתקדם, אחריות רחבה, ועלות תחזוקה נמוכה, מציע הרכב תמורה טובה מאוד לכסף ומצפון נקי כלפי כדור הארץ. לדעתנו MG ZS EV הוא הרכב הנכון במחיר הנכון ובזמן הנכון, ובעל פוטנציאל גבוה להיות רכב המהפכה החשמלית בישראל, שיימכר כאן בכמויות גדולות ומשמעותיות בשוק הרכבים המשפחתיים העממיים.

 

MG ZS EV NET UP S
קיבולת סוללה 45.6 קוט"ש
הספק מרבי משולב 143/3,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 36.4/0 (סל"ד/קג"מ)
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,314 מ"מ
רוחב כללי 1,809 מ"מ
גובה כללי 1,644 מ"מ
בסיס גלגלים 2,579 מ"מ
נפח תא מטען

448/1,375 ליטרים

משקל עצמי 1,607 ק"ג
מהירות מרבית רשמית 140 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.2 שניות 
צריכת חשמל בתקן WLTP 186 (ווט"ש.ק"מ)
טווח נסיעה בתקן WLTP 263 ק"מ
טווח נסיעה במבחן 210 ק"מ 
קבוצת זיהום 0
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים (2019)
רמת אבזור בטיחות

7 (מתוך 8)

מחיר

141,111 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    02.04.20 | מבחני רכב

    אופל קורסה החדשה מציעה יחידת הנעה חזקה, אבזור נדיב ועיצוב ספורטיבי במחיר גבוה ביחס לסגמנט. יצאנו לבחון את ההצעה החדשה בשוק הסופר מיני

    אופל קורסה בדורה השישי מציגה קפיצת מדרגה ענקית ביחס לקודמתה שלא זכתה להצלחה בשוק המקומי עקב עיצוב אנמי, מפרט מיושן ומוניטין חלש למותג אופל בישראל. אופל קורסה 2020 מבוססת על פלטפורמת CMP הגלובלית של קונצרן PSA, הקלה ב - 30 ק"ג לעומת קודמתה ומותאמת למנועים חשמליים. היבואנית החדשה לובינסקי תולה תקוות ר

     
  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • מרצדס ויטו 2020 מתעדכן ומקבל גרסה חשמלית משופרת

    מרצדס ויטו 2020 מתעדכן ומקבל גרסה חשמלית משופרת

    12.03.20 | חדשות רכב, רכב חדש, רכב חשמלי

    מרצדס ויטו זוכה לגרסה חשמלית עם טווח נסיעה של 421 ק"מ לצד תוספת אבזור נוחות ובטיחות

    מרצדס ויטו, הרכב המסחרי המיועד להובלות והיסעים, זוכה לעדכון הכולל מנועי דיזל חדשים, תוספת מערכות נוחות ובטיחות, ושיפורים קוסמטיים קלים, אך החידוש המשמעותי ביותר הינו גרסה חשמלית חדשה עם טווח נסיעה מרשים של 421 ק"מ אשר צפויה להגיע גם לישראל לקראת סוף השנה. מרצדס ויטו חשמלי דרושה עין

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן c3 איירקרוס יתר

     
  • פיאט 500 החדשה 2020 - רק חשמלית

    פיאט 500 החדשה 2020 - רק חשמלית

    05.03.20 | חדשות רכב, רכב חדש, רכב חשמלי

    פיאט 500 החדשה מציגה עיצוב רטרו שובה לב ויחידת הנעה חשמלית עם טווח נסיעה של 320 ק"מ

    כ- 13 שנים לאחר שהציגה פיאט את מכונית המיני פיאט 500 בגלגולה המודרני, נחשפת המחליפה והיא לא מאכזבת. פיאט מייחסת ל- 500 החדשה חשיבות רבה ורואה בה מכונית מהפכנית כמו פיאט 500 המקורית שהציעה לפני 63 שנה פתרון תחבורה זול ושימושי שאיפשר ניידות וחופש למשתמשים. פיאט 500 החדשה 2020 העיצוב

     
  • סיטרואן AMI - עירונית חשמלית לכולם

    סיטרואן AMI - עירונית חשמלית לכולם

    01.03.20 | חדשות רכב, רכב חשמלי

    סיטראון AMI הינה מכונית חשמלית דו-מושבית וורסטילית אשר נועדה לצרכי תחבורה שיתופית ואינה מחייבת רישיון נהיגה

    לרגל חגיגות 101 שנים לחברת סיטרואן, מציגה היצרנית את סיטרואן AMI - חשמלית עירונית דו-מושבית בעיצוב נועז ובמחיר זול, המותאמת לצרכי התחבורה בעידן החדש וזמינה בין היתר כרכב שיתופי או במודל השכרה. סיטרואן AMI עיצובה החיצוני של סיטרואן AMI ייחודי והיא כוללת אלמנטים עיצוביים רבים. אורכה

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • רנו טווינגו - מעתה רק חשמלית

    רנו טווינגו - מעתה רק חשמלית

    25.02.20 | חדשות רכב, רכב חשמלי

    רנו טווינגו Z.E החדשה 2020 מושקת בגרסה חשמלית בלבד עם טווח נסיעה של עד 180 ק"מ

    רנו טווינגו 2020 מושקת בגרסת הנעה חשמלית בלבד ולא תיוצר עוד עם מנועי בנזין. מדובר ביישור קו עם המגמה הנוכחית של היצרניות האירופאיות להציע את דגמי המיני בהנעה חשמלית. רנו טווינגו Z.E יחידת ההנעה של רנו טווינגו Z.E כוללת מנוע חשמלי בהספק 82 כ"ס ומומנט של 16.3 קג"מ המשודך לסוללת ליתיו

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • האמר חוזר והוא חשמלי

    האמר חוזר והוא חשמלי

    03.02.20 | חדשות רכב, רכב חשמלי

    מותג האמר האייקוני חוזר כטנדר חשמלי אימתני שיתחרה בטסלה סייברטראק

    ג'נרל מוטורס, יצרנית מותג השטח האמר (Hummer) אשר סיים את דרכו לפני כעשור, משיקה פרסומת בכיכובו של שחקן ה- NBA לברון ג'יימס, המאשרת את חזרתו של ההאמר כטנדר חשמלי חזק, נקי ושקט אשר יתחרה בטסלה סייברטראק ובריויאן R1T. האמר חשמלי ההאמר החשמלי יושק רשמית ב- 20 במאי ויגיע ללקוחות הראשוני

     
  • רכב הפנאי החשמלי GAC GE3 מושק בישראל עם הצעה מפתה

    רכב הפנאי החשמלי GAC GE3 מושק בישראל עם הצעה מפתה

    02.02.20 | חדשות רכב מקומיות, רכב חדש, רכב חשמלי

    GAC GE3, דגם הכניסה של המותג לישראל, מציע טווח נסיעה של 309 ק"מ. המחיר 139,000 ₪

    אוריון מוביליטי, מקבוצת יוניון מוטורס המייבאת את טויוטה לישראל, מודיעה על השקת מותג GAC בישראל. אם תהיתם, יש להגות את שם המותג ״ג'י.איי.סי״ ולא "גאק". בשלב זה ישווק בישראל רכב הפנאי החשמלי GAC GE3 אשר יתחרה מול עמיתו הסיני MG ZS EV, ובהמשך השנה יצטרף אליו דגם נוסף מסדרת AION המרשימה. בשנה הבאה יכלול

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • טסלה חונכת מפעל חדש בסין

    טסלה חונכת מפעל חדש בסין

    19.01.20 | חדשות רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חשמלי

    המפעל החדש של טסלה בסין מייצר את טסלה מודל 3, אשר נמכרת בקצב של 1,200 יחידות ביום בסין לבדה

    כל בעל עניין בעולם הרכב, כבר נחשף לאין ספור שמועות, תמונות, וידיעות, המאמתות את תחילת פעילותה הקרבה של יצרנית הרכבים החשמליים טסלה בישראל. מתוך מקבץ הידיעות הלא רשמיות, ניכר כי עד כה פתחה טסלה חברה ברשם החברות (טסלה מוטורס ישראל בע"מ), החלה בגיוס מנכ"ל בישראל, והביאה לארץ מספר רכבים שחלקם אף קיבלו ל

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב