סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

 

סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

תגיות | משפחתיות, סקודה, סקאלה

סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב האצ'בק בלבד אך מכוונת לקטגוריה הגבוהה יותר.

 

סקודה סקאלה אמבישן 1.0 ליטר טורבו TSI אוטומטית
יתרונות ביצועים, צריכת דלק חסכונית, נוחות
חסרונות אבזור נוחות בגרסת ההבסיס, יחידת הנעה לא חלקה, תקופת אחריות קצרה

 

סקודה סקאלה סקודה סקאלה

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובה של סקודה סקאלה שואב השראה ממכונית הקונספט ויז'ן RS, והתוצאה הסופית נאה בהחלט, אם כי מעט אנמית וחסרת כריזמה. עיצוב החזית מאמץ את השפה המוכרת משאר דגמי המותג, עם שבכה קדמית הנמתחת לצדדים ונושקת לגופי תאורה בחיפוי דמוי קריסטל, פגוש קדמי הכולל כונס אוויר רחב, ומעליו פנסי ערפל. מאחור ניתן להבחין בגופי תאורה רוחביים ובכיתוב שם המותג המחליף את הסמל. מידותיה החיצוניות של סקודה סקאלה ממקמות אותה בלב קטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות למרות היותה מבוססת על פלטפורמת MQB-A0 אשר משמשת את רכבי הסופר מיני של קונצרן פולקסווגן. אורכה 4,362 מ"מ, רוחבה 1,793 מ"מ, גובהה 1,471 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,649 מ"מ. נפח תא המטען נדיב ועומד על 429 ליטרים.

 

סקודה סקאלה סקודה סקאלה

 

תא הנוסעים מציג גם הוא מראה פרקטי ומכובד בדומה לשאר דגמי היצרנית. בחלקה העליון של הקונסולה שוכן צג מגע צף איכותי עשוי זכוכית בגודל 8 אינץ',תחתיו פתחי אוורור יעילים, ותחתם פקדי בקרת האקלים המכנית בגרסת אמבישן הנבחנת). בתחתית הקונסולה תא אחסון פרקטי ויעיל עם צמד שקעי USB מסוג C. לוח המחוונים גם הוא ברור ובמרכזו צג מחשב הדרך המוכר משאר דגמי הקונצרן ונשלט באמצעות פקדים נוחים על גלגל ההגה. רכב המבחן עטה צבע שחור קודר בכל תא הנוסעים. בחירה בצביעה דו-גונית משולבת בז' המוצעת בגרסת סטייל, תחמיא יותר ותשפר את תחושת אווריריות התא. חומרי הדיפון רכים ונעימים בחלקם העליון, אך כבר במפלס השני ומאחור נמצא חומרים קשיחים ודיפון דלתות מבד פשוט. איכות ההרכבה טובה מאוד.

 

סקודה סקאלה סקודה סקאלה

 

הנדסת האנוש ברורה ואינטואיטיבית, ותפעול מערכת המולטימדיה ברור ונוח. כמסורת המותג, נמצא גם כאן שפע תאי אחסון, והעיקרי שבהם שוכן מתחת למשענת היד. מולו מתקן בקבוקים עם לשוניות לאחיזת התחתית, המאפשרים פתיחת בקבוק באמצעות יד אחת, מבלי שזה יסתובב על צירו. התאכזבנו מהעדר תאורת איפור בסוככי השמש.

 

הכניסה והיציאה מהרכב נוחות בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב סטנדרטי. המושבים פשוטים למראה אך מצליחים לספק נוחות ישיבה מעולה גם אחרי שעות נסיעה מרובות. המושבים הקדמיים וגלגל ההגה מתכווננים ידנית בשתי רמות האבזור. גלגל ההגה קטום ונעים מאוד לאחיזה בזכות דיפון במרקם ספוגי. סף החלונות סטנדרטי לחלוטין ומציע שדה ראיה טוב לכל הכיוונים. קורות ה- A העבות מצידי שמשה הקדמית עלולות להסתיר בסיבובים . היינו שמחים לקבל מצלמת רוורס וחיישני חניה קדמיים, אשר חסרונם הורגש בתמרוני חניה צפופים.

 

סקודה סקאלה סקודה סקאלה

 

סקודה סקאלה מציעה מרחב פנים ממוצע ביחס לקטגורית המשפחתיות הקומפקטיות אליה היא מכוונת, ומרחב נדיב ביחס לסגמנט הסופרמיני עליו היא מבוססת. בסיס גלגלים באורך 2,649 מ"מ מספק מרווח ברכיים טוב לנוסעי המושב האחורי ביחס למתחריה. נוסע שלישי יסבול ממושב צר וקשיח, וממדרגת תעלת הינע בולטת ברצפת המרכב. מרווח הראש טוב גם לגבוהים ומרווח הכתפיים משקף את המוצע בקטגוריה. נוסעי המושב האחורי יהנו מחלונות אחוריים כהים ומפתחי מיזוג יעודיים על אף בקרת אקלים המכנית. תא המטען מציע סף הטענה נמוך ומפתח נגיש. כיאה לסקודה תא המטען מציע נפח הטענה מכובד של 429 ליטרים לצד פתרונות פרקטיים כגון ווים לתליית שקיות, מחיצות לאחסון חפצים קטנים, ושקע 12 וולט. קיפול המושב האחורי מתאפשר בקלות בזכות ידיות נוחות בצד תא המטען, אך שפת ההטענה הנוצרת אינה שטוחה. מתחת לרצפת התא נמצא גלגל מפלדה.

 

סקודה סקאלה סקודה סקאלה

 

סקודה סקאלה מציע נוחות נסיעה טובה בזכות כיול מתלים רך בבסיסו וכושר ריסון טוב. בעיר מצליחים המתלים לרסן את רוב המפגעים, כאשר שיבושים חדים או בורות ביוב עמוקים יעבירו חבטה מסויימת אל התא. סקודה בחרו במתלה אחורי בעל זרוע נגררת, שהינו זול ביחס למתלה אחורי רב חיבורי אשר מוצע בחלק מהמשפחתיות הקומפקטיות. התוצאה היא נוחות נסיעה בינונית בכביש רצוף גלים, ועודף תנועה בציר הרוחב במעבר על רצף גלים או שיבושים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה מעולה וגם יכולת השיוט נעימה, תוך שמירת רעשי כביש ורוח ברמה סבירה עד למהירות מאה קמ"ש. מעבר לכך הרעשים מורגשים בגבול הסביר.

 

ביצועים

 

סקודה סקאלה מצויידת במנוע מסוג טורבו בנזין משולש צילינדרים המוכר של הקונצרן בנפח 1.0 ליטר בהספק 115 כ"ס ומומנט של 20.3 קג"מ ב- 2,000 סל"ד, המשודך לתיבת 7 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. יחידת הנעה זו מתאפיינת בחיסכון ויעילות מירביים, לצד ביצועים זריזים וגמישות פעולה.

 

סקודה סקאלה סקודה סקאלה

 

ביצועי סקודה סקאלה אכן טובים וזרירים כמעט בכל תנאי הדרך. תאוצה מ- 0-100 קמ"ש אורכת 9.9 שניות והאצות הביניים טובות מאוד. במהירות מאה קמ"ש בהילוך שביעי המנוע עובד ב- 2,400 סל"ד אך פעולתו עגולה ושקטה. הבעיה העיקרית עם מנוע זה, בדומה לדגמים רבים המשתמשים בו, הן הוויברציות והרעידות בסל"ד נמוך ובתנועה עירונית פקוקה הנובעות ממספר אי זוגי של צילינדרים. נסיעה בפקקים, אינה חוויה נעימה במיוחד ומצריכה הסתגלות.

 

סקודה סקאלה סקודה סקאלה

 

התיבה ממהרת להעלות הילוכים ולשמר את המנוע בסל״ד נמוך בו צריכת הדלק נמוכה אך מתחת ל- 2,000 סל"ד פעולת המנוע אינה עגולה וחלקה, ושיהוי הטורבו, המתחיל להיות אפקטיבי מעל 2,000 סל"ד, מורגש ולא תורם לאיכות הנסיעה. מערכת ה- STOP&START מחמירה את המגרעה ויוצרת תנודות וטרטורים נוספים בפקקים, בשם קדושת החיסכון בדלק.

 

סקודה סקאלה סקודה סקאלה

 

בכביש המתפתל מייצר כיול המתלים הרך זוויות גלגול מוחשיות למדי עם נטייה לתת היגוי תחת עומס. ניתן להיכנס לפניות בבטחה, ואחיזת הכביש טובה, אך היכולת הדינמית בינונית, וההגה חסר התקשורת לבטח אינו מעודד תקיפת פניות. ראויות לציון הן מערכת בקרת השיוט האדפטיבית ומערכת תיקון הסטיה מנתיב הנסיעה, המאפשרות בשילובן יחד נסיעה חצי אוטונומית ונעימה בכביש בין עירוני בתנאים מתאימים. גם הבלמים גילו ביצועים מעולים עם נשיכה חזקה ומהלך דוושה פרוגרסיבי.

 

צריכת דלק

 

בימי המבחן רשמה סקודה סקאלה צריכת דלק ממוצעת של 13.5 ק"מ לליטר בנסיעה מנהלתית עם מערכת STOP&START פועלת. נתון היצרן מדבר על 19.6 ק"מ לליטר בממוצע. עם מיכל דלק בנפח 50 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 700 ק"מ. דרגת זיהום האוויר הינה 5 מתוך 15.

 

סקודה סקאלה סקודה סקאלה

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

אמינות רכבי סקודה נחשבת טובה. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה סקודה למקום השני מתוך 32 יצרנים בגרמניה. סקודה סקאלה משווקת עם אחריות לשנתיים בלבד או עד 100,000 ק"מ. שנת אחריות שלישית מוצעת בתוספת 1,000 ₪.

 

מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מצ׳מפיון מוטורס היבואנית. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחיר ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא היסטוריית תאונות ושלילת רישיון יעלה 5,700 ₪, ומחיר ביטוח חובה 1,600 ₪.

 

בטיחות

 

במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2019, זכתה סקודה סקאלה לציון מרבי של חמישה כוכבים עם ציונים של 97% בהגנה על בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 81% בהגנה על הולכי רגל, ו- 76% עבור מערכות הבטיחות.

 

סקודה סקאלה סקודה סקאלה

 

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית בעת חירום, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע לזינוק בעליה, ומערכת eCall עם לחצן חיוג למוקד חירום. גרסת סטייל מוסיפה ניטור שטחים מתים לטווח של עד 70 מטרים, חיישני רוורס מקוריים, ומצלמת רוורס. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 6 או 7 מתוך 8 בהתאם לגרסה.

 

תמורה למחיר

 

סקודה סקאלה 1.0 ליטר TSI ברמת אבזור אמבישן הבסיסית ,תעבור לבעלותכם תמורת 117,990 ₪ . אבזור הנוחות בגרסה זו כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה בשפה העברית ובממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto, שני שקעי USB מלפנים ושניים מאחור, פיתחי מיזוג למושב האחורי, הגה וידית הילוכים מחופים עור, שמשות אחוריות כהות, וחישוקי 16 אינץ'.

 

רמת האבזור סטייל תעלה 125,990 ₪ ומוסיפה ביחס לגרסת אמבישן לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת בקרת אקלים, פתיחה והתנעה ללא מפתח, תאורת אווירה, מסגרות כרום סביב החלונות, גופי תאורה אחוריית מסוג LED מלא, איתות דינמי, מראות צד מתקפלות חשמלית עם הפשרת אדים, וחישוקי 17 אינץ'.

 

סקודה סקאלה ממותגת כמשפחתית קומפקטית בלבל תחתון של מנעד המחירים. ככזו, ובאופן שאינו אופייני כלל למותג בארץ, נוצרת בעיית תמורה לאור האבזור הדל. תקופת האחריות בת שנתיים בלבד עלולה גם היא להרחיק חלק מהרוכשים, במיוחד לאור מגמה חיובית של יובאנים רבים להרחיב את תקופת האחריות אף מעבר לחמש שנים. לציי רכב, או לרוכשים בשיטת אפס ק"מ אשר זוכים להנחה, ישנה כאן הצעה לרכישת משפחתית פרקטית מודרנית,בטיחותית, נעימה וחסכונית, אשר מבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה,, בעלות נמוכה ממכונית משפחתית סטנדרטית.

 

סקודה סקאלה אמבישן 1.0 ליטר TSI טורבו אוטומטי
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 999 סמ"ק
הספק מרבי משולב 115/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.3/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,362 מ"מ
רוחב כללי 1,793 מ"מ
גובה כללי 1,471 מ"מ
בסיס גלגלים 2649 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

429 ליטרים

משקל עצמי 1,229 ק"ג
מהירות מרבית 199 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.9 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 19.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 5 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים (2019)
רמת אבזור בטיחותי

6 (מתוך 8)

מחיר

117,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    02.04.20 | מבחני רכב

    אופל קורסה החדשה מציעה יחידת הנעה חזקה, אבזור נדיב ועיצוב ספורטיבי במחיר גבוה ביחס לסגמנט. יצאנו לבחון את ההצעה החדשה בשוק הסופר מיני

    אופל קורסה בדורה השישי מציגה קפיצת מדרגה ענקית ביחס לקודמתה שלא זכתה להצלחה בשוק המקומי עקב עיצוב אנמי, מפרט מיושן ומוניטין חלש למותג אופל בישראל. אופל קורסה 2020 מבוססת על פלטפורמת CMP הגלובלית של קונצרן PSA, הקלה ב - 30 ק"ג לעומת קודמתה ומותאמת למנועים חשמליים. היבואנית החדשה לובינסקי תולה תקוות ר

     
  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן c3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר