טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

 

המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

תגיות | משפחתיות, טויוטה, פריוס PHEV

נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

 

טויוטה פריוס PHEV
יתרונות נוחות נסיעה, אבזור בטיחות, צריכת דלק, עלויות אחזקה
חסרונות בידוד רעשים, אבזור נוחות, תא מטען, מחיר

 

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

 

טויוטה פריוס PHEV החדשה 2020 הושקה בישראל ממש לאחרונה במחיר 166,900 ₪ המגלם תוספת של 17,000 ₪ לגרסה ההיברידית הרגילה באבזור מקביל. יצאנו לבדוק האם קיימת הצדקה לפער במחיר.

 

עיצוב ונוחות

 

טויוטה ציידה את הפריוס PHEV במספר פריטי עיצוב ייחודיים על מנת לבדלה מהדגם ההיברידי המוכר. צבירי הפנסים הקדמיים נאים ומציגים תאורת לד מסתגלת, הגריל הגדול בנוי ממספר מפלסים, ופנסי האיתות והערפל שנדחקו לפינות מעניקים מראה אגרסיבי.

 

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

 

פרופיל הצד עם הגג המשתפל לאחור והזנב המוגבה שכל כך מזוהה עם הפריוס, מקבלת חיזוק משקע מעוצב בתחתית הדלתות, קורות C מושחרות, וקו מותניים המתהווה מעל הגלגל האחורי. מאחור מושך את העין ספויילר החוצה את השמשה האחורית ומחבר בין הפנסים. צבירי פנסי האיתות והערפל נמצאים בצידי הפגוש כמו מלפנים. טויוטה פריוס PHEV אמנם לא תוכתר למלכת יופי אך לכל הפחות ניתן לומר שהיא מקורית ונאה יותר מהגרסה ההיברידית הרגילה.

 

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

 

טויוטה פריוס PHEV מציגה מידות חיצוניות של משפחתית קומפקטית. אורכה 4,645 מ"מ, רוחבה 1,760 מ"מ, גובהה 1,470 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,700 מ"מ.

 

הדשבורד בנוי ממספר שכבות ועוטף את הנהג והנוסע. לוח המחוונים הרחב ניצב במרכז ומורכב מצמד מסכים המציגים שפע אינפורמציה באופן מפוזר ובגרפיקה מיושנת. בקונסולה המרכזית מערכת מולטימדיה הסובלת אף היא מגרפיקה מיושנת ולא תומכת בממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto. ברכב המבחן הותקנה מערכת טויוטה קונקט הכוללת אפליקציות מוזיקה, ניווט וחניה, אך פועלת באופן איטי ומסורבל.

 

פקדי בקרת האקלים מאורגנים היטב ונוחים לשימוש. גם בורר ההילוכים ופקדי מצבי הנהיגה ברורים ומאפשרים תפעול נוח. גלגל ההגה מחופה בעור נעים למגע והפקדים שעליו גדולים ונוחים לשימוש. בקונסולה שבין המושבים תא פתוח גדול המיועד למשטח טעינה אלחוטי שלא נכלל במפרט האבזור המקומי. מתקני הכוסות ממוקמים היטב ונוחים לשימוש. משענת היד נפתחת באופן מקורי הצידה ולא לאחור, כך שניתן לסגור אותה בקלות. מתחתיה תא אחסון נוח ומגש נשלף לחפצים קטנים. תא הכפפות קטן, ממוקם נמוך, ואינו מציע דיפון, תאורה או מיזוג.

 

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

 

איכות החומרים אינה אחידה. הפנלים איתם באים במגע עשויים לרוב מחומרים נעימים למגע אולם אלה הרחוקים יותר עשויים מפלסטיק נוקשה ופשוט. הפלסטיק השחור המבריק אשר מצוי בשפע בתא הנוסעים, מתלכלך במהירות מטביעות אצבעות אשר פוגמות במראה. בחירה בריפודים בהירים משדרגת מאוד את המראה של תא הנוסעים. איכות ההרכבה טובה מאוד.

 

הכניסה פנימה נוחה והמושבים הגדולים מאפשרים להתמקם בקלות אך הם נעדרים תמיכה לפלג הגוף העליון וגם התמיכה למותניים בסיסית למדי. בסיס המושב רחב אך קצר ועל כן אינו מספק תמיכה הולמת לירכיים. התמיכה לגב התחתון מתכווננת חשמלית אך היא נקודתית מדי ואינה נעימה. שמחנו להשתמש בחימום המושבים במהלך ימי המבחן הקפואים.

 

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

 

מבנה הגג המשתפל מחייב משנה זהירות בכניסה למושב האחורי. המרחב מאחור מוצלח עבור שני נוסעים בוגרים וילד נוסף. מרווח הראש הפתיע לטובה ורק נוסעים מעל 1.80 מטרים ירגישו קרבה אל הגג. בסיס המושב שטוח למדי ויאפשר עיגון קל של מושבי בטיחות לפעוטות. פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי בלטו בחסרונם.

 

טויוטה פריוס הנטענת מציעה תא מטען מצומצם ביחס לגרסה הרגילה באשמת מארז הסוללות הגדול המסתתר מתחת לרצפה. הנפח שנמדד עד לגובה השמשה עומד על 359 ליטרים אך השימוש בכיסוי הנגלל מצמצם את הנפח לכדי 191 ליטרים בלבד, מגביל מאד את שטח ההטענה, ולא מאפשר אחסון חפצים גבוהים. בקיפול המושבים נוצרת מדרגה גדולה בין רצפת תא המטען לגב המושבים. את הגלגל החלופי מחליפה ערכה לתיקון תקרים.

 

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

 

בזכות מכסה מנוע קצר וסף חלונות נמוך מתקבל שדה ראיה מצויין לפנים ולצדדים המאפשר התנהלות קלה בעיר. הראות לאחור סבירה בלבד. כשירד גשם התמלאה השמשה האחורית במים ובהעדר מגב אחורי לא ניתן היה לראות מה קורה מאחור. מצלמת רוורס בזווית רחבה יחד עם התרעה על תנועה צולבת סייעו בתמרוני חניה. מראות הצד גדולות ויעילות.

 

טויוטה פריוס PHEV מציעה נוחות נסיעה טובה. המתלים מציעים תמהיל מוצלח בין רכות לריסון ובשילוב עם צמיגים בחתך גבוה, משוככים מרבית המפגעים העירוניים מבלי לטלטל את הנוסעים. חציה של פסי האטה במהירות גבוהה עשויה להביא לסגירת מתלה ולחבטה לא נעימה. מחוץ לעיר נשמרת נוחות הנסיעה הטובה ורק רצף של גלים גדולים יוציא את המכונית משלוותה.

 

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

 

בידוד רעשי הרוח סביר, אך בידוד רעשי הכביש לא מצטיין ושאון הצמיגים חודר פנימה גם במהירות נמוכה. תחת עומס מצטרף צליל מנוע חזק שאינו נעים לאוזן, ולרוב הנסיעה לא מספיק שקטה.

 

ביצועים

 

לטויוטה פריוס PHEV מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים בהספק 98 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק 71 כ"ס המפיקים הספק משולב של 122 כ"ס. מנוע הבנזין מפתח מומנט של 14.5 קג"מ ולמנוע החשמלי מומנט של 4.1 קג"מ. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 11.1 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 162 קמ"ש על פי נתוני היצרן.

 

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

 

ההתנעה שקטה לחלוטין וחיווי ירוק ובולט בלוח המחוונים מסמן שהמכונית מוכנה לנסיעה. תחילת הנסיעה חשמלית ובהמשך מצטרף מנוע הבנזין. התגובה לדוושת התאוצה טובה אך התגובה ללחיצה משמעותית יותר מהוססת, כאילו מסמנת לנהג לחשוב על זה שוב. מצב Eco מקהה מאד את התגובות ומצב Power מספק תגובה החלטית יותר. במצב EV על טהרת החשמל התקבלה נסיעה שקטה וחרישית.

 

תיבת הילוכים אוטומטית רציפה מקבעת את המנוע בסל"ד גבוה תחת עומס ונוצר שאון רב שאינו נעים לאוזן. משיכת הבורר למצב B מסייעת בבלימת מנוע בירידות ולטעינת הסוללה. יחידת ההנעה מספקת את הסחורה אולם אופי פעולתה יגרום לנהג לאמץ סגנון נהיגה רגוע וחסכוני.

 

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

 

התנהגות הכביש הפתיעה לטובה למרות תוספת משקל של 155 ק"ג, בעיקר בחלק האחורי עקב הסוללה הגדולה. הכניסה לעיקול טובה אך תת היגוי מגיע מוקדם יחסית בעקבות צמיגים ירוקים וצרים, והחזרת השליטה מתבצעת על ידי בחירה בקו פניה רחב יותר או הפחתת העומס מדוושת התאוצה.

 

זוויות הגלגול שטוחות וגם פגישה במהמורה במהלך עיקול לא תביא לתגובה קיצונית. ההגה אינו מתקשר, משקלו קל, ודיוקו לוקה בחסר, לכן נדרשו תיקונים קטנים ורבים בכביש המהיר. המעבר מבלימה רגנרטיבית לבלימה באמצעות הבלמים מורגש היטב, ועוצמת הבלימה משתנה ומחייבת תשומת לב מצד הנהג שיידרש להגביר את עוצמת הלחיצה על דוושת הבלם.

 

צריכת דלק

 

את הרכב קיבלנו עם 78% טעינה בסוללה והתחלנו את המבחן בנסיעה חשמלית ברחובות תל אביב שנמשכה גם לכביש המהיר. בסך הכל הצלחנו לגמוע 28 ק"מ בכח החשמל בנסיעה שמחציתה עירונית ומחציתה בין עירונית. שימוש במצב החשמלי בתוואי עירוני או בעומסי תנועה במהירויות נמוכות יגדיל את הטווח. טעינה משקע חשמל ביתי מתאפשרת באמצעות כבל מקורי שמסופק עם המכונית ונמשכת כשעתיים בעלות משוערת של כ- 4 ₪. המכונית מאפשרת לנהל ולקבוע את שעות הטעינה.

 

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

 

כאשר הסוללה טעונה במלואה עומדת צריכת הדלק המשולבת על 76.9 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. צריכת הדלק שנמדדה ללא טעינת הסוללה עמדה על 20.8 ק"מ לליטר. נהגים הנוסעים פחות מ- 50 ק"מ ביום אשר יקפידו להטעין את הסוללה שעתיים ביום, יוכלו ליהנות משבועות ארוכים מבלי לבקר בתחנת דלק. טויוטה פריוס PHEV מדורגת בקבוצת זיהום 1 מתוך 15.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

מותג טויוטה זוכה בישראל לאהדת הקהל בזכות תדמית אמינות טובה המגובה גם בסקרי שביעות רצון. על פי בדיקה שערך ארגון Consumer Reports בארצות הברית בשנת 2019 הגיעה טויוטה למקום הראשון מתוך 28 יצרנים. במשאל שערך ארגון J.D. Power בארצות הברית המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב הגיעה טויוטה למקום השלישי מתוך 32 יצרנים.

 

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

 

טויוטה פריוס PHEV משווקת בישראל עם אחריות מלאה לשלוש שנים או 100,000 ק"מ ואילו האחריות למנוע החשמלי והסוללות עומדת על 5 שנים או 100,000 ק"מ. היבואנית יוניון מוטורס מגבה את מוניטין האמינות המוצלח ומציעה תוכנית הארכת אחריות למשך שנה או 15,000 ק"מ הכפופה לבדיקה שנתית וכרוכה בתשלום נוסף.

 

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רשיון עומדת על כ- 8,300 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,800 ₪. טויוטה פריוס PHEV ניצבת בקבוצת רישוי 5 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 2,412 ₪.

 

בטיחות

 

ארגון Euro NCAP בחן את טויוטה פריוס בשנת 2016 והעניק לה ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 92% בהגנה על נוסעים בוגרים, 82% בהגנה על ילדים, 77% בהגנה על הולכי רגל, ו- 85% עבור תפקוד מערכות הבטיחות.

 

טויוטה פריוס PHEV טויוטה פריוס PHEV

 

אבזור הבטיחות עשיר ומזכה את המכונית בציון בטיחות של 8 מתוך 8 על פי משרד התחבורה הישראלי. מפרט אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות הנהג, בקרת שיוט אדפטיבית המתפקדת עד בלימה מלאה ובזינוק מחדש, ניטור שטחים מתים ותנועה צולבת מאחור, זיהוי תמרורי תנועה, ותאורה ראשית מסוג לד עם שליטה אוטומטית באורות הגבוהים ותאורה המסתגלת לתנאי הדרך ומספקת עוצמת תאורה וכיסוי מקסימליים מבלי לסנוור נהגים אחרים.

 

תמורה למחיר

 

טויוטה פריוס PHEV משווקת בישראל ברמת אבזור קומפורט במחיר 166,900 ₪ הכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ' וממשק בעברית, מפתח חכם, חיישני אור וגשם, עמעום אוטומטי במראה המרכזית, בקרת אקלים מפוצלת, חימום למושבים הקדמיים, קיפול חשמלי למראות הצד, וחישוקי 15 אינץ'.

 

טויוטה פריוס PHEV מציעה עסקה מעניינת לנהג המודע. היא מרווחת, נוחה מאוד, מציעה אבזור בטיחות עשיר, ולמעט תא המטען המצומצם אינה דורשת פשרות בחיי היום יום. משתמשים עם תוואי נסיעה יומי של כמה עשרות קילומטרים וכאלה שיוכלו להטעין אותה גם במקום העבודה ייהנו מטווח הנסיעה החשמלי ויוכלו לחסוך בכסף וגם בזיהום אוויר. תג המחיר הגבוה יוצר פער משמעותי ביחס לגרסה ההיברידית הסטנדרטית ומעמיד את הכדאיות והתמורה למחיר בסימן שאלה, אולם רמת הביצוע ומיעוט המתחרים מסמנים את טויוטה פריוס PHEV כבחירה טובה לאלו שיחפצו במכונית היברידית נטענת במחיר עממי.

 

טויוטה פריוס PHEV
מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,798 סמ"ק + מנוע חשמלי
הספק מרבי משולב 122/5,200 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 14.5/3,600 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,645 מ"מ
רוחב כללי 1,760 מ"מ
גובה כללי 1,470 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
מיכל דלק 43 ליטרים
נפח תא מטען

191 ליטרים

משקל עצמי 1,530 ק"ג
מהירות מרבית 162 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.1 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 76.9 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 20.8 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2016)
רמת אבזור בטיחות

8 (מתוך 8)

מחיר

166,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן c3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק