קיה אקסיד במבחן דרכים

 

קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

תגיות | פנאי שטח, קיה, אקסיד

קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק.

 

קיה אקסיד
יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש
חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימיום

 

קיה אקסידקיה אקסיד

 

קיה אקסיד, כנרמז משמו, הוא בן למשפחת קיה סיד המשפחתית ומצטרף לגרסאות ההאצ'בק והסטיישן המשווקות בישראל. אנשי היבואנית מגדירים אותו כקרוסאובר ספורטיבי, יצאנו לבדוק האם יש לכך גיבוי גם על הכביש.

 

עיצוב ונוחות

 

קיה אקסיד נראה נהדר. החזית אגרסיבית עם גריל אף הנמר המוכר של קיה, בשילוב פנסי לד בתצורת קוביות הקרח המזוהה עם המותג. כונס האוויר הרחב בפגוש והעיטורים הכסופים מעל פנסי הערפל יוצרים מעין מבט מחוייך. לטובת אפקט הפנאי צוייד הדגם בחיפויי פלסטיק שחורים בתחתית הפגושים ובדמוי מגן גחון בגוון כסוף.

 

קיה אקסידקיה אקסיד

 

הפרופיל הספורטיבי מושג בעזרת קו מותניים מעודן, חישוקים נאים עם שלל אלמנטים, וצביעה דו- גונית. את טון העיצוב קובע קו הגג המשתפל לאחור בסגנון קופה ומקבל חיזוק ממסגרת חלונות הצד העבה. הזנב אגרסיבי למראה עם ספויילר המשולב בדלת תא המטען, פנסי לד דקיקים, ופגוש גבוה עם עיטור דמוי דיפיוזר ובתוכו צמד יציאות מפלט מדומות. העיצוב בהחלט עונה להגדרה של קרוס אובר ספורטיבי והצליח למשוך מבטים סקרנים במהלך ימי המבחן.

 

למרות המראה השרירי, מציג קיה אקסיד מידות של רכב פנאי קומפקטי למהדרין, למעט מימד הגובה. אורכו 4,395 מ"מ, רוחבו 1,826 מ"מ, גובהו 1,495 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,650 מ"מ.

 

קיה אקסידקיה אקסיד

 

עיצוב תא הנוסעים נאה אך לא פורץ גבולות. הדשבורד הגבוה משדר מראה מוצק ומתהדר בתפרים נאים לרוחבו. המסך המרכזי בולט מהדשבורד אך מסגרתו עבה וגורמת לו להיראות מעט קטן. הקונסולה שבין המושבים רחבה ומאכלסת את בורר ההילוכים הנאה ואת מתג בלם החניה החשמלי. גלגל ההגה מציג עיצוב מרשים עם שילוב של עור ופלסטיק בגוון שחור מבריק וכסוף. לוח המחוונים הדיגיטלי מעניק נופך מתקדם ועדכני.

 

קיה אקסידקיה אקסיד

 

איכות החומרים טובה אך אינה מתעלה מעבר למקובל. הדשבורד עשוי גומי עבה ונעים למגע, חיפוי העור שעל ההגה נעים מאוד למגע, וריפוד המושבים מבד עבה ואיכותי בשילוב דמוי עור. מקו הברכיים ומטה מופיע פלסטיק בסיסי ונוקשה. השימוש בפלסטיק שחור מבריק מוגזם בעינינו, יוצר מראה מעט מצועצע ומבליט מאוד אבק וטביעות אצבעות. איכות ההרכבה מעולה.

 

הנדסת האנוש טובה ולא נתקלנו בקשיי תפעול. לוח המחוונים הדיגיטלי ברור ונוח לשימוש אך לא מציע שפע אפשרויות תצוגה. מערכת המולטימדיה קרסה מספר פעמים כאשר ניסינו לנגן שמע מהתקן זיכרון חיצוני.

 

קיה אקסידקיה אקסיד

 

הכניסה למושב הנהג נוחה אך אינה משתווה לנוחות של קרוסאובר עקב מושב וגג נמוכים יחסית. תנוחת הישיבה גבוהה רק במעט מרכב משפחתי רגיל ואינה מעניקה תחושה של נהיגה ברכב פנאי כמקובל. בסיס המושב מציע תמיכה טובה לירכיים למרות היותו מעט קצר. מסעד הגב תומך היטב במותניים אך חלקו העליון כולל מעין בליטה מוזרה שדוחפת את הגב קדימה. רק משענת הראש של הנהג מתכווננת לפנים ולאחור, ונשארת רחוקה מהראש בכל מקרה.

 

קיה אקסידקיה אקסיד

 

הכניסה למושבים האחוריים אינה אידיאלית באשמת גג המשתפל לאחור ודלתות צרות. המרווח מאחור ממוצע בכל הממדים. צמד נוסעים בוגרים ייהנו ממושב נוח, פתחי מיזוג ושמשות אחוריות כהות. נוסע שלישי במרכז יקבל מושב צר ומדרגת תעלת הינע גדולה הנוגסת במרווח הרגליים. שקעי טעינה נעדרים מהמושב האחורי. הנוסעים מלפנים מקבלים שטיחי בד נאים ואילו מאחור שטיחי גומי פשוטים. אולי משפחות עם ילדים יראו בכך יתרון.

 

קיה אקסידקיה אקסיד

 

היצע תאי האחסון סטנדרטי למדי אך ראויים לציון המדף העמוק מתחת לפקדי בקרת האקלים, תא האחסון בתחתית הקונסולה הכולל כיסוי איכותי, וגם מחזיקי הכוסות בין המושבים עם כיסוי נגלל נאה. תא המטען בנפח 426 ליטרים והרצפה מתכווננת וניתנת לקיבוע בשני גבהים. מפתח תא המטען רחב אך סף ההטענה גבוה. קיפול המושב האחורי מתבצע בקלות ויוצר רצפה שטוחה כאשר רצפת תא המטען מוגבהת. במצב זה תא המטען מעט רדוד ולא אפקטיבי. בתא המטען תמצאו צמד ווי עיגון, רצועת עיגון בדופן השמאלית וגם חיבור מתח 12V. מתחת לרצפה גלגל רזרבי זמני.

 

שדה הראייה לפנים מוצלח למרות קורות A עבות, וגם הראות לאחור טובה. מראות הצד מעט קטנות ומחייבות כוונון מדויק. בימי המבחן הגשומים בלט בהיעדרו חיישן גשם והיינו שמחים גם למראה מרכזית עם עמעום אוטומטי, אבזור שהפך לסטנדרט אף במכוניות זולות יותר. סרח העודף הקדמי משמעותי אך הגחון המוגבה ישמור עליו מפני מדרכות.

 

קיה אקסידקיה אקסיד

 

מערך המתלים נוקשה ועל כן מפגעים בסביבה עירונית מורגשים בתא הנוסעים, אך רק הגדולים שבהם מהווים מטרד של ממש. כבישים עירוניים רצופי שיבושים יגרמו לתחושה קופצנית. מחוץ לעיר משתפרת נוחות הנסיעה והמתלים מתמודדים טוב יותר עם מפגעים. הריסון מעולה והמרכב נותר יציב גם בכבישים גליים. בידוד רעשי הרוח והמנוע סבירים אך בידוד רעש הצמיגים לא מוצלח והוא נוכח כבר במהירות 70 קמ"ש.

 

ביצועים

 

קיה אקסיד מצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטרים בהספק 140 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 24.7 קג"מ החל מ- 1,500 סל"ד. התאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 9.5 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 200 קמ"ש. רצועת הכוח רחבה מאוד ומקבלת ביטוי בתפוקה משכנעת מסל"ד נמוך שלא דועכת גם בסל"ד גבוה. לרוב התחושה מעט מנומנמת אך רמיסה של דוושת התאוצה תייצר תאוצה משכנעת ומעבר למצב ספורט משפר את זמינות הכוח.

 

קיה אקסידקיה אקסיד

 

המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת יחסי העברה ארוכים. תפקוד התיבה מעט מהוסס ויוצר השהייה בזינוק מהמקום וגם נתקים קצרים באספקת הכוח בזמן העברת הילוכים באופן המזכיר תיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית. במצב ספורט תפקוד התיבה משתפר אך גם אז היא מעט איטית והעברות ההילוכים קוטעות את רציפות התאוצה. פקדים להעברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה היו מתקבלים בשמחה ומאפשרים לנהג שליטה טובה יותר בהעברת ההילוכים אם ירצה בכך.

 

קיה אקסידקיה אקסיד

 

היתרון הגדול ביותר של קיה אקסיד על מרבית רכבי הפנאי המוכרים בא לידי ביטוי בהתנהגות הכביש הקלילה והדינמית. מרכז כובד נמוך יחסית ומתלים קשיחים מונעים תנודות מרכב מיותרות ושומרים על זווית גלגול שטוחה. רמת האחיזה טובה, גם בזכות צמיגי קונטיננטל ספורטיביים, והעברות משקל מבוצעות ללא דרמה גם במהירות גבוהה ותחת בלימה אגרסיבית.

 

קיה אקסידקיה אקסיד

 

למרות הרושם המהודק והזריז, התנהגות הכביש לא באמת ספורטיבית. פגישה במהמורה במהלך עיקול תגרור סטייה מעט מוגזמת מקו הפניה, וההגה אמנם זריז אך קל מדי, מעורפל סביב המרכז, ואינו מתקשר. אם לא נמצאים במצב ספורט אז גם יחידת ההנעה לא ממש משתפת פעולה. הבלמים טובים והציגו נשיכה משכנעת שנשמרה גם לאחר שימוש אינטנסיבי.

 

צריכת דלק

 

במהלך המבחן שערכנו נמדדה צריכת דלק משולבת של 11.5 ק"מ לליטר בתוואי שכלל לרוב נסיעה בין עירונית אך גם עמידה בפקקים. מחשב הדרך הציג באופן קבוע נתונים אופטימיים יותר. לקיה אקסיד מיכל דלק בנפח 50 ליטרים שיספק טווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 10 מתוך 15.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

קיה נהנית ממוניטין אמינות חיובי והרכבים הרבים שנעים על כבישי ישראל מחזקים זאת. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2019 דורגה קיה במקום ה- 8, ירידה של 5 מקומות ביחס לשנה שעברה. במשאל שערך ארגון J.D. Power בגרמניה המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה קיה למקום החמישי מתוך 23 יצרנים. במשאל דומה שנערך בארצות הברית הגיעה קיה למקום העשירי מתוך 32 יצרנים.

 

קיה אקסידקיה אקסיד

 

קיה אקסיד משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים וללא הגבלת ק"מ. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלויות הטיפולים והחלפים יפורסמו כאן בקרוב.

 

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רישיון עומדת על 8,034 ₪, ועלות ביטוח החובה 1,530 ₪. קיה אקסיד ניצב בקבוצת רישוי 3 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 1,809 ₪.

 

בטיחות

 

על פי ארגון Euro NCAP ציוני מבחן הריסוק של קיה סיד תקפים גם עבור אקסיד. המבחן נערך בשנת 2019 וזיכה את קיה סיד בציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 88% בהגנה על בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל, ו- 73% עבור תפקוד מערכות הבטיחות.

 

קיה אקסידקיה אקסיד

 

קיה אקסיד משווק בישראל עם 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות הנהג, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ופנסים אחוריים המתריעים על בלימת חירום באמצעות הבהוב. ברמת האבזור הבכירה פרימיום נוספים למפרט בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען לנהיגה בפקקים, ומערכת לניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה מאחור. ציון אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הישראלי עומד על 6 ו- 7 מתוך 8 בהתאמה.

 

תמורה למחיר

 

קיה אקסיד משווק בישראל במחיר של החל מ- 137,900 ₪ עבור רמת האבזור LX המיועדת בעיקר לשוק המוסדי. המפרט כולל מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' ותמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, הגה ובורר הילוכים מחופים בעור, חיישני רוורס, פנסים קדמיים ואחוריים עם תאורת לד, וחישוקי 16 אינץ'.

 

רמת האבזור EX מוצעת תמורת 139,900 ₪ וכוללת בנוסף מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג במושב האחורי, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, לוח מחוונים דיגיטלי, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, ריפודי בד בשילוב עור, קיפול חשמלי למראות הצד, וחישוקי 18 אינץ'.

 

רמת האבזור פרימיום מוצעת תמורת 145,900 ₪ וכוללת בנוסף כוונון חשמלי וזכרונות למושב הנהג, ותוספת מערכות בטיחות כאמור.

 

קיה אקסיד מציע עיצוב נאה ומסובב ראשים לצד התנהגות כביש מוצלחת ופחות מסורבלת משל מרבית רכבי הפנאי. יחד עם ביצועים זריזים, אבזור טוב, ותמחור אטרקטיבי, מהווה קיה אקסיד אלטרנטיבה מצויינת למשפחתית האצ'בק רגילה. נוחות הנסיעה לא מצטיינת בשל המתלים הנוקשים ובידוד הרעשים הבינוני. חבל גם שאבזור הבטיחות המלא מוצע רק ברמת האבזור הבכירה.

 

במבט על היצע רכבי הפנאי של קיה לפני הצגת האקסיד כנראה שלא היינו חשים בחסרונו של דגם נוסף, אולם נראה שקיה הצליחה להפוך את האקסיד ליותר מקיה סיד מוגבהת. מדובר בדגם בעל מאפיינים ייחודיים ואנו מאמינים שהוא יצליח להביא קהל אל אולמות התצוגה.

 

קיה אקסיד EX
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,353 סמ"ק
הספק מרבי משולב 140/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 24.7/1,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,395 מ"מ
רוחב כללי 1,826 מ"מ
גובה כללי 1,495 מ"מ
בסיס גלגלים 2,650 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

426 ליטרים

משקל עצמי 1,375 ק"ג
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.5 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 16.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 11.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 10 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2019)
רמת אבזור בטיחות

6 (מתוך 8)

מחיר

139,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    02.04.20 | מבחני רכב

    אופל קורסה החדשה מציעה יחידת הנעה חזקה, אבזור נדיב ועיצוב ספורטיבי במחיר גבוה ביחס לסגמנט. יצאנו לבחון את ההצעה החדשה בשוק הסופר מיני

    אופל קורסה בדורה השישי מציגה קפיצת מדרגה ענקית ביחס לקודמתה שלא זכתה להצלחה בשוק המקומי עקב עיצוב אנמי, מפרט מיושן ומוניטין חלש למותג אופל בישראל. אופל קורסה 2020 מבוססת על פלטפורמת CMP הגלובלית של קונצרן PSA, הקלה ב - 30 ק"ג לעומת קודמתה ומותאמת למנועים חשמליים. היבואנית החדשה לובינסקי תולה תקוות ר

     
  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן c3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר