סקודה קאמיק במבחן דרכים

 

סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

תגיות | פנאי שטח, סקודה, קאמיק

סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי.

 

סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל
יתרונות עיצוב, תא נוסעים, שימושיות, אבזור נוחות ובטיחות
חסרונות מושב אחורי לא מתאים לשלושה נוסעים בוגרים

 

סקודה קאמיק סקודה קאמיק

 

לאחר השקות מוצלחות לרכבי הפנאי סקודה קודיאק וסקודה קארוק הפופולריים, משיק המותג הצ'כי בישראל את סקודה קאמיק שינסה להנגיש את ערכי השימושיות והתמורה הגבוהה של סקודה גם בסגמנט רכבי הפנאי העירוניים.

 

עיצוב ונוחות

 

סקודה קאמיק מעניק פרשנות נאה לקו העיצובי הנוכחי של סקודה ולמרות שהוא מתבסס על המשפחתית הקומפקטית סקודה סקאלה, הקשר העיצובי ביניהם רופף למדי. בחזית בולט הגריל המוכר של סקודה יחד עם פנסי חזית מפוצלים המציגים חתימת אור נאה. בחלק התחתון של הפגוש שבכה רחבה נוספת ועיטור מוכסף בקצהו.

 

סקודה קאמיק סקודה קאמיק

 

הצללית מעניקה רושם של רכב גדול יותר. קו המותניים החד נמתח מחיבור מכסה המנוע אל הכנף הקדמית ועד לפנס האחורי. בתחתית הדלתות משטח שקוע, ולהשלמת עיצוב הפרופיל חצאיות צד מעודנות ופסי גגון כסופים. פנסי הלד האחוריים מציגים עיצוב מקורי וגרפיקה נאה עם תאורת איתות דינמית ייחודית בסגמנט. דלת תא המטען גדולה ומסיבית, עליה מתנוסס שם המותג באותיות גדולות במקום סמל המותג, ובקצה הגג ספוילר מעודן.

 

סקודה קאמיק מציג מראה פנאי מעודן ולא מצועצע, הוא מוותר על אלמנטים פופולריים כגון שילוב פלסטיק שחור בפגושים ובתי גלגלים מודגשים, אך מציע שלל פריטים מעוצבים אחרים כגון חישוקי גלגלים דו-גוניים בעיצוב ייחודי. רכב המבחן עטה צבע לבן שסייע לו להיטמע בסביבה ולא למשוך מבטים. בחירה בצבע נועז יותר כמו אדום או אפור בטון, תהלום את העיצוב הנאה.

 

סקודה קאמיק סקודה קאמיק

 

המידות החיצוניות נדיבות ביחס לקטגוריה. אורכו של הרכב 4,241 מ"מ, רוחבו 1,793 מ"מ, גובהו 1,553 מ"מ, ובסיס הגלגלים ארוך מהמקובל ועומד על 2,651 מ"מ - כמעט כמו של מכונית משפחתית.

 

תא הנוסעים כולל פנל עליון העשוי מחומר נעים למגע בטקסטורה נאה. המסך המרכזי ניצב בתוך פנל בגימור דמוי אלומיניום מוברש התחום בפס כרום עדין הממסגר גם את פתחי המיזוג הצידיים. פתחי המיזוג המרכזיים נמוכים ומתחתם פקדי בקרת האקלים, תא פתוח גדול עם משטח טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי וחיבורי מדיה.

 

סקודה קאמיק סקודה קאמיק

 

גלגל ההגה המעוצב מחופה בעור מחורר ונעים למגע. לוח המחוונים הדיגיטלי מציע שלל אפשרויות תצוגה עם כמות משתנה של אינפורמציה בשפה העברית. רכב המבחן הגיע עם תא נוסעים דו-גוני נאה המשלב צבע שחור ואוף וויט. איכות החומרים טובה מאוד עם דיפונים רכים ונעימים למגע בחלקים העליונים. גם איכות ההרכבה טובה, תא הנוסעים משדר רושם מוצק, ולא נשמעו קרקושי פלסטיקה במהלך הנסיעה. תאורת הלד בתא הנוסעים נאה ותאורת האווירה האדומה הנעימה את הנסיעה בחשיכה, אך התאכזבנו לגלות שאין תאורה בסוככי השמש.

 

הנדסת האנוש טובה לרוב. מרבית הפונקציות הנמצאות בשימוש יום יומי קלות לתפעול, אולם השליטה על עוצמת המיזוג מתבצעת באופן תמוה מהמסך המרכזי ולא באמצעות פקדים פיזיים. לתפריט המיזוג במסך המרכזי ניגשים באמצעות פקד פיזי באזור בקרת האקלים וזה מבלבל עוד יותר. פתחי המיזוג המרכזיים ממוקמים נמוך ומקפיאים בעיקר את יד ימין של הנהג. הפקדים שעל גלגל ההגה מוטמעים בתוך משטח אחד והחיווי הקטן שעליהם מצריך הסטת מבט מהכביש. המסך המרכזי מוצג בשפה העברית, רגיש למגע וקל לתפעול. פקדי המגע מעט לא נוחים לתפעול אך שמחנו למצוא גלגלת לשליטה בעוצמת השמע. שקעי USB-C ייאלצו אתכם להצטייד במתאם או בכבלים חדשים לחיבור טלפון נייד.

 

סקודה קאמיק סקודה קאמיק

 

הכניסה פנימה נוחה בזכות מפתח רחב ודלתות עם פתיחה בזווית רחבה. בדלת הנהג נמצא אחד מסימני ההיכר של סקודה - מטריה מקורית עם תא ייעודי לניקוז מים. המושבים הקדמיים מוגבהים אך בכל זאת תידרשו להתכופף מעט כדי להתיישב בהם. המושבים נוחים ומציעים תמיכה טובה לירכיים וגם למותניים, משענות הראש גדולות אך מעט מרוחקות.

 

גם הכניסה למושב האחורי נוחה. בסיס המושב ארוך ומעניק תמיכה הולמת לרגליים, ומשענות הראש גדולות ומעניקות תמיכה טובה לצוואר. מרווחי הרגליים והראש טובים מאוד אך מרווח הכתפיים מצומצם יחסית ועל כן שלושה נוסעים בוגרים יחושו צפיפות. במרכז יוכל לשבת ילד שרגליו יופרעו ממדרגת תעלת ההינע הגדולה ומהקונסולה שבין המושבים הקדמיים הבולטת לעבר מרווח הרגליים של המושב האחורי. עם זאת, הנוסעים במושב האחורי ייהנו מחלונות כהים, צמד שקעי טעינה מסוג USB-C, ובאופן חריג לקטגוריה גם מפתחי מיזוג. עיגוני האיזופיקס במושב האחורי נגישים וממוקמים היטב, והתקן איזופיקס נוסף קיים גם במושב הנוסע הקדמי.

 

סקודה קאמיק סקודה קאמיק

 

כיאה למותג, מציע סקודה קאמיק מערך תאי אחסון שימושי. משמאל לנהג מגירת אחסון עם דיפון פנימי, בין המושבים משענת יד מתכווננת למרחק החושפת תא אחסון עמוק, ותא הכפפות מדופן וממוזג. התאים בדלתות גדולים, יש כיסים גדולים בגב המושבים הקדמיים, כיסים קטנים בדפנותיהם, ומגירות מתחת למושבים הקדמיים.

 

נפח תא המטען עומד על 363 ליטרים ולאחר קיפול המושב האחורי יתקבל נפח של 1,395 ליטרים, אך רצפת ההטענה אינה שטוחה. את מושב הנוסע הקדמי ניתן לקפל לפנים וכך מתקבל שטח הטענה שימושי עבור פריטים ארוכים במיוחד. בתא המטען שפע אמצעי עיגון, סט רשתות למניעת תזוזה של חפצים, שקע 12v, ותאורה נשלפת ההופכת לפנס. הפטנטים החכמים נמצאים גם מתחת למכסה המנוע עם פתח מילוי נוזל שמשות שהופך למשפך.

 

סקודה קאמיק סקודה קאמיק

 

שדה הראייה לפנים מוצלח לרוב אך קורות A עבות אילצו אותנו לעיתים לרכון קדימה בצמתים. הראות לצדדים ולאחור טובה. מראות הצד גדולות ומכסות שטח רחב, ומראת הצד של הנהג והמראה המרכזית כוללות עמעום אוטומטי.

 

כיול המתלים מרוסן ובכבישים עירוניים ניתן לחוש במפגעי הסלילה, אולם רק בורות גדולים או חדי שפה יגרמו לחבטה. ייתכן כי עם צמיגים בחתך גבוה יותר יתקבל שיכוך עדיף. נוחות הנסיעה משתפרת מחוץ לעיר עם ריסון מעולה וגם בכבישים גליים לא קיבלנו "מחלת ים". בידוד רעשי הרוח טוב וגם רעש המנוע נותר מחוץ לתא הנוסעים. בידוד רעשי הצמיגים לא מושלם אך לרוב לא מטריד.

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה מוכרת לנו משלל דגמי קונצרן פולקסווגן. מדובר במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר בהספק 115 כ"ס ב- 5,000 סל"ד ומומנט של 20.3 קג"מ הזמין החל מ- 2,000 סל"ד. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 10.0 שניות והמהירות המרבית עומדת על 193 קמ"ש. בנוסף מוצע מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק 150 כ"ס.

 

סקודה קאמיק סקודה קאמיק

 

המנוע מתעורר בשקט וגם הרעידות והויברציות המאפיינות מנועי 3 צילינדרים נעדרות. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים שהפגינה העברות הילוכים מהירות וחלקות. ביצועי הרכב טובים והתחושה קלילה וזריזה. גם מחוץ לעיר כשהמהירות עולה, נשמר הקצב הטוב ותאוצות ביניים מתבצעות ללא תחושת מאמץ. מחסור קל בכוח הורגש רק בעליות ארוכות או בתאוצה תחת עומס מלא, אך בכל מצב אחר בתנאי יומיום סיפקה יחידת ההנעה את הסחורה.

 

התנהגות הכביש טובה ובטיחותית. כיול המתלים המרוסן מאפשר שמירה על זווית גלגול סבירה ורכינת המרכב אינה משמעותית. רמת האחיזה גבוהה והיכולת לשמור על קו הפניה הנבחר מרשימה. תחת עומס נרשמה נטייה לתת היגוי שניתן למתן בקלות. משקלו של ההגה טוב וגם הדיוק אך הוא אינו מספק מידע לנהג. הבלמים טובים ולא הפגינו דעיכה.

 

צריכת דלק

 

במבחן הדרכים שלנו רשם סקודה קאמיק צריכת דלק משולבת של 14.1 ק"מ לליטר בשעה שמחשב הדרך הראה נתון מעט פסימי של 13.0 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 50 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 650 קילומטרים בין תדלוקים. סקודה קאמיק מדורג בקבוצת זיהום 7 מתוך 15.

 

סקודה קאמיק סקודה קאמיק

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

סקודה הוא מותג הרכב האירופאי הנמכר ביותר בישראל. דגמי סקודה שצויידו בתיבות הילוכים רובוטיות כפולות מצמדים סבלו בעבר מתקלות במוח הגיר ומבלאי מואץ של המצמדים, אולם מאז רמת האמינות של תיבות ההילוכים השתפרה וכמות התקלות פחתה באופן משמעותי.

 

במשאל שערך ארגון J.D. Power בגרמניה המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה סקודה למקום השני מתוך 23 יצרנים. עם זאת, חשוב לציין שבאירופה הגרסאות הפופולריות מצויידות במנוע דיזל ובתיבת הילוכים ידנית - שילוב נדיר בישראל.

 

סקודה קאמיק סקודה קאמיק

 

סקודה קאמיק משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה לשנתיים ללא הגבלת קילומטרים. הרחבת אחריות לשנה השלישית מוצעת תמורת 1,000 ₪. מרווח הטיפולים עומד על שנה או 15,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. עלויות הטיפולים והחלפים לא מפורסמות ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.

 

בטיחות

 

ארגון Euro NCAP בחן את סקודה קאמיק בשנת 2019 והעניק לו ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 80% בהגנה על הולכי רגל, ו- 76% על תפקוד מערכות הבטיחות.

 

סקודה קאמיק סקודה קאמיק

 

סקודה קאמיק משווק בישראל עם מפרט אבזור בטיחות עשיר בשתי רמות הגימור וכולל 9 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה עד לעצירה מלאה ובזינוק מחדש, התרעה על תנועה חוצה מאחור, וחיישני חניה אחוריים מקוריים. אבזור הבטיחות מזכה את הקאמיק בציון 7 מתוך 8 על פי משרד התחבורה.

 

תמורה למחיר

 

סקודה קאמיק משווק עם שתי יחידות הנעה ובשתי רמות אבזור. רמת האבזור אמבישן מוצעת במחיר 125,000 ₪ עם מנוע 1.0 ליטר או 131,000 ₪ עם מנוע 1.5 ליטרים. רמת אבזור זו כוללת בין היתר בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, כוונון גובה למושבים הקדמיים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' בשפה העברית,תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, שמשות אחוריות כהות, מראות צד עם חימום, קיפול חשמלי ועמעום אוטומטי בצד הנהג, תאורת ראשית מסוג לד, וחישוקי 16 אינץ'.

 

רמת האבזור סטייל מוצעת במחיר 135,000 ₪ עם מנוע 1.0 ליטר או 141,000 ₪ עם מנוע 1.5 ליטרים, וכוללת בנוסף לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' בשפה העברית, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, תאורת אווירה, מפתח חכם, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, סט רשתות לתא המטען, פנסי לד אחוריים עם תאורת איתות דינמית, וחישוקי 17 אינץ'.

 

רכבי הפנאי בגודל בינוני כגון יונדאי טוסון וקיה ספורטאז' נוגסים במכירות של המשפחתיות המסורתיות ונראה שכעת גם סגמנט רכבי הפנאי העירוניים כולל כמה דגמים במידות נדיבות יחסית אשר יכולים להוות אלטרנטיבה ראויה למכונית משפחתית ובמחיר נגיש. סקודה קאמיק מציע את אחת החבילות המשפחתיות השלמות ביותר בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים.

 

סקודה קאמיק מציג עיצוב נאה, תא נוסעים איכותי, רמת אבזור גבוהה בדגש על אבזור בטיחות מקיף, ויחידת הנעה המספקת ביצועים טובים לצד צריכת דלק חסכונית. לסקודה קאמיק יש את כל הכלים כדי להפוך לאחד הדגמים המבוקשים ביותר של היצרנית הצ'כית ולאחד הבולטים בקטגוריית רכבי הפנאי העירוניים.

 

סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 999 סמ"ק
הספק מרבי משולב 115/5,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.3/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,241 מ"מ
רוחב כללי 1,793 מ"מ
גובה כללי 1,553 מ"מ
בסיס גלגלים 2,651 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

363 ליטרים

משקל עצמי 1,251 ק"ג
מהירות מרבית 193 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.0 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 20.0 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14.1 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 7 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2019)
רמת אבזור בטיחותי

7 מתוך 8)

מחיר

135,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן c3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק