מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

 

מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

תגיות | פנאי שטח, מאזדה, CX-30

יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר.

 

מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים
יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגות כביש
חסרונות נוחות בינונית, צריכת דלק, חסר מראה שטח גבוה, שימושיות

 

מאזדה  CX-30מאזדה CX-30

 

עיצוב ונוחות

 

מאזדה CX-30 מהווה למעשה גרסת קרוסאובר מוגבהת של מאזדה 3 המשפחתית. העיצוב המרשים של מאזדה CX-30 כולל שבכה קדמית מושחרת אשר משני צידייה גופי תאורה צרים מסוג LED מלא, ואת שלושתם תוחם פס כרום עבה. תפיחות משמעותיות מעל בתי הגלגלים וקו חלונות הנמתח מעלה ככל שמתקרבים לקורה C המושחרת, יוצרים מראה דינמי. בקצה השמשה האחורית ספויילר מובנה ובפינות הפגוש האחורי שני פתחי מפלט כסופים להשלמת המראה הספורטיבי.

 

מאזדה  CX-30מאזדה CX-30

 

מרווח הגחון מכובד ביחס לסגמנט ועומד על 175 מ"מ, אך גובה של 1,540 מ"מ (105 מ"מ יותר ממאזדה 3) מקנה למאזדה CX-30 מראה של משפחתית מוגבהת מעט ולא מראה של רכב שטח מסוקס, למרות איפור שטח הכולל קשתות גלגלים, פגושים וחצאיות צד מפלסטיק מושחר. גם אורך של 4,350 מ"מ ורוחב של 1,795 מ"מ קטנים מהממוצע בקטגוריה. בזכות הממדים הקומפקטיים מתקבלת יכולת תמרון מצויינת בעיר.

 

תא הנוסעים זהה לחלוטין למאזדה 3 החדשה ומהווה יתרון בולט של מאזדה CX-30. העיצוב נקי וכולל שני מפלסים, מיעוט פקדים פיזיים, וצג מולטימדיה צף בגודל 8.8 אינץ' המוטה לכיוון הנהג. החומרים רכים ואיכותיים בחלקים העליונים. בגרסת פרימיום הנבחנת, הגימורים הפנימיים בדלתות ובחלקו העליון של הדשבורד בצבע חום תרמו רבות לתחושת העושר. ממשק מערכת המולטימדיה פרקטי ונשלט באמצעות חוגה הממוקמת בקונסולה שבין המושבים. לוח המחוונים, על אף היותו דיגיטלי למחצה, מינימליסטי גם הוא ונמנע מגרפיקה מצועצעת מיותרת.

 

מאזדה  CX-30מאזדה CX-30

 

סידור פתחי המיזוג מיוחד, כך שאלו של הנהג ממוקמים בצידי לוח המחוונים ואלו של הנוסע מוטמעים במפלס השני מתחת לדשבורד. גם הנוסעים מאחור זוכים לפתחי מיזוג משלהם. ניכר כי פילוסופיית המינימליזם גרמה לאנשי מאזדה לוותר על תאורת אווירה אשר נחשבת כפרט חיוני להקניית נופך יוקרתי בתא הנוסעים.

 

תנוחת הישיבה מעט גבוהה מרכב פרטי ומציעה שדה ראיה עדיף, אך לחלק מהנהגים תחסר תחושת הגובה המבוקשת. המושבים טובים ותומכים, ובפרט מושב הנהג אשר כולל כיוונון חשמלי עם שני זכרונות והקשחה לאיזור הגב התחתון. איכות ההרכבה הדוקה כיאה למאזדה ודיפוני התא שומרים על דממה מוחלטת בכל תנאי הדרך.

 

מאזדה  CX-30מאזדה CX-30

 

אותו מינימליזם תורם גם להנדסת אנוש טובה. ישנם מעט מאוד פקדים פיזיים והם נמצאים במיקום נכון ונגיש. התצוגה העילית בגרסה זו מציגה ישירות על השמשה הקדמית את מהירות הרכב והתרעות ממערכות הבטיחות, והינה ברורה יותר לקריאה באופן משמעותי ביחס לתצוגות עיליות המוקרנות על שקף ייעודי.

 

המרווח בתא הנוסעים טוב אך לא מזהיר. במושבים הקדמיים לא יחסר מקום אך יושבי המושב האחורי יאלצו להסתפק במרווח רגליים סביר בלבד בשל בסיס גלגלים באורך 2,655 מ"מ. הנוסע במרכז המושב האחורי ייצור צפיפות לשני הנוסעים מצידיו ויסבול ממושב נוקשה וממדרגת הינע בולטת מעט אשר תפריע לרגליו. מרווח הראש במושב האחורי סביר בהחלט והמושבים הצידיים נוחים גם בנסיעות ארוכות. קו החלונות מאחור המטפס מעלה, יחד עם החלונות הכהים, יוצרים סביבה פחות אוורירית לילדים.

 

מאזדה  CX-30מאזדה CX-30

 

פתרונות האחסון בסביבת תא הנוסעים כוללים תא כפפות קטן ונטול תאורה, ותא אחסון עמוק בין המושבים. בתחתית הקונסולה המרכזית מחזיקי כוסות ומדף לסמארטפון. תא המטען בנפח 430 ליטרים שימושיים אך אינו שופע פתרונות עיגון. מאידך, פתיחה חשמלית, שפת הטענה נמוכה ומפתח רחב מקלים מאוד על העמסת מטען. בתחתית התא נמצא גלגל חלופי זמני עם חישוק פלדה. הכניסה והיציאה ממאזדה CX-30 נוחות למדי וטבעיות.

 

נוחות הנסיעה בינונית ולא יותר. כיול המתלים נוקשה לטובת תגובות חדות ואחיזת כביש גבוהה, כך שבדרך כלל נוחות הנסיעה סבירה, אך חלק ממפגעי העיר אינם מרוסנים בצורה מספקת ומצליחים לטלטל את המרכב בנסיעה איטית. בחירתה של מאזדה במתלה אחורי מסוג קורת פיתול במקום מתלה רב חיבורי יקר שאפיין את מאזדה 3 הקודמת, יוצר תנועות מיותרות בציר הרוחב. מחוץ לעיר מתקבלים ריסון ראוי של גלי הכביש ויציבות כיוונית טובה. השקט בתא הנוסעים נשמר עד למהירות 110 קמ"ש ובמהירות גבוהה יותר חודר רעש מסויים בעיקר מכיוון בתי הגלגלים. הציון עבור בידוד הרעשים ועידון הנסיעה גבוה מהממוצע בסגמנט.

 

ביצועים

 

מאזדה מתעקשת להישאר נאמנה למתכון הישן והטוב של מנוע אטמוספרי ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית, ומוכיחה כי שילוב זה עדיין רלוונטי גם בימים שמנועי טורבו ותיבות הילוכים רובוטיות ורציפות תופסים נתח משמעותי. למבחן שלנו התייצב מאזדה CX-30 עם מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים בהספק 195 כ"ס ומומנט של 26.3 קג"מ המגיע ב- 4,000 סל"ד, המשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. יחידת הכוח פועלת בצורה חלקה ויעילה, הביצועים מעולים, התגובות מהירות, והעברות ההילוכים נטולות טלטולים ורעשים.

 

מאזדה  CX-30מאזדה CX-30

 

התאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 8.5 שניות. תיבת ההילוכים הזריזה יודעת לפצות על העדר זמינות הכוח בסל"ד נמוך בהשוואה למנועי טורבו ושומרת את המנוע בתחום היעיל. במקרה הצורך יודעת התיבה להוריד שלושה הילוכים במהירות ובאופן נינוח. בסמוך לבורר העברת ההילוכים שוכן מתג S ולחיצה עליו מעבירה את הרכב למצב ספורט ומשנה לחלוטין את אופי תפקוד התיבה והמנוע. התגובות הופכות עצבניות וחדות, יחד עם שמירת המנוע בסל"ד גבוה והורדות הילוכים תכופות. פעולת המנוע חלקה והוא מטפס בקלילות עד ל- 6,500 סל"ד, אך מעל 4,000 סל"ד קולו רועם ומורגש בתא הנוסעים. מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה שותפים נהדרים לנהיגה ספורטיבית ומאפשרים למצות את מלוא יכולתה של יחידת ההנעה.

 

היכולת הדינמית היא ללא ספק גולת הכותרת של מאזדה CX-30. השלדה חדה ומתקשרת, וממש כיף לנהוג עם הרכב בכביש מפותל. ההגה בעל תחושה מעולה ואפילו מציע מידת תקשורת עם הגלגלים הקדמיים - תכונה נדירה מאוד במכוניות מודרניות. כניסה מהירה לעיקול מתבצעת בחדות ובתוך העיקול מתקבלת אחיזה טובה עם מעט זוויות גלגול ותקשורת מהנה עם השלדה וההגה. גם יחידת ההנעה המעולה מתגלה כפרטנרית מושלמת בתנאים אלו ומאפשרת צליחת כבישים טכניים במהירות גבוהה ובבטיחות. לא מדובר ביכולת ספורטבית של ממש אך ביחס למתחרות בסגמנט הקרוסאוברים, היכולת הדינמית בהחלט מרשימה. הבלמים מצויינים גם הם ואינם מאבדים מיכולתם תחת עומס, אם כי היינו שמחים לנשיכה ראשונית חזקה יותר.

 

צריכת דלק

 

צריכת הדלק של מאזדה CX-30 רחוקה מלהרשים והיא תוצאה של שימוש במנוע אטמוספרי גדול ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית. במהלך ימי המבחן החמים שכללו נסיעה מאומצת, עמדה צריכת הדלק על 10.2 ק"מ לליטר, רחוק מנתון היצרן המצהיר על 14.7 ק"מ לליטר, אך הגיוני לאור תנאי הנהיגה. מיכל דלק בנפח 51 ליטרים צפוי לספק טווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 10 מתוך 15.

 

מאזדה  CX-30מאזדה CX-30

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

מאזדה נהנית בישראל מתדמית אמינות טובה שנתמכת באלפי רכבים מדגמים ותיקים שעדיין נעים על הכביש. סקר שערך ארגון Consumer Reports בארצות הברית בשנת 2019 תומך בכך ומדרג את מאזדה במקום הרביעי מתוך 28 יצרנים, אחרי טויוטה, סובארו ולקסוס. מדובר בעליה של 8 מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018. סקרים שערך ארגון J.D. Power המודדים את כמות התקלות ל- 100 רכבים מראים נתונים פחות מעודדים. בגרמניה דורגה מאזדה במקום ה- 13 מתוך 23 יצרנים עם 114 תקלות לכל 100 כלי רכב, קרוב מאוד לממוצע שעמד על 115 תקלות. בארצות הברית לעומת זאת דורגה מאזדה במקום ה- 21 מתוך 32 יצרנים עם 159 תקלות לכל 100 כלי רכב לעומת ממוצע שעמד על 136 תקלות.

 

מאזדה CX-30 משווק עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ, ובנוסף אחריות לשנה השלישית או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים יפורסמו כאן בקרוב.

 

מאזדה  CX-30מאזדה CX-30

 

עלויות הביטוח הן 1,600 ₪ לביטוח חובה ו- 7,500 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות.

 

בטיחות

 

ארגון Euro Ncap בחן את מאזדה CX-30 בשנת 2019 והעניק לו ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 99% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 80% בהגנה על הולכי רגל, ו- 77% על תפקוד מערכות הבטיחות.

 

מאזדה  CX-30מאזדה CX-30

 

אבזור הבטיחות עשיר וכולל 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה גם בעצירה מלאה וחזרה לתנועה, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית עד למהירות 80 קמ"ש, סיוע בבלימה במהירויות בין עירוניות, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם התרעת רטט בגלגל ההגה, מערכת לניטור שטחים מתים כולל התרעה על כניסה לנתיב חסום, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, והתרעה על עייפות הנהג. גרסאות אקסלוסיב ופרימיום מוסיפות גם פנסים עוקבי פניה. ציון אבזור הבטיחות על פי משרד התחבורה הישראלי עומד על 7 מתוך 8.

 

תמורה למחיר

 

מחירו של מאזדה CX-30 עומד על החל מ- 152,000 ₪ לגרסת קומפורט עם מנוע 2.0 ליטרים בהספק 165 כ"ס, ומגיע עד למחיר של 182,00 ₪ לרכב המבחן בגרסת פרימיום עם מנוע 2.5 ליטרים בהספק 195 כ"ס.

 

רמת אבזור קומפורט הבסיסית כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה דוברת עברית עם מסך בגודל 8.8 אינץ' ותמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto, התנעה ללא מפתח, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, לוח מחוונים עם מסך בגודל 7 אינץ', חיישני אור וגשם, תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.

 

גרסת אקזקיוטיב מוסיפה חלון גג, מראה מרכזית מונעת סינוור, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, וכניסה ללא מפתח. גרסת פרימיום תוסיף כיוונון מושב נהג חשמלי, פתיחת דלת תא מטען חשמלית, ריפודי עור, מראה מרכזית חסרת מסגרת, ותצוגה עילית.

 

מאזדה CX-30 הינו מתחרה ראוי בקטגוריית הקרוסאוברים המשפחתיים ומחיריו מכוונים אל ליבת הקטגוריה. ביחס למתחרים הבולטים ניחן מאזדה CX-30 בתא נוסעים איכותי, עיצוב מוקפד, יכולת דינמית ראויה ואיכות נסיעה כוללת טובה. גובהו שאינו מיתמר ביחס למתחרים הפופולריים ומרווח פנימי שאינו מתבלט, עשויים לעמוד לו לרועץ בקטגוריה בה גובה המרכב מהווה פרמטר חשוב לרוכשים. מאזדה CX-30 פונה ללקוחות המעריכים עידון וייחודיות, כמו גם יכולת דינמית המגובה במנוע מצויין בגרסת 2.5 ליטרים הנבחנת.

 

מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים
מנוע בנזין 4 צילינדרים 2,488 סמ"ק
הספק מרבי משולב 195/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 26.3/4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,395 מ"מ
רוחב כללי 1,795 מ"מ
גובה כללי 1,540 מ"מ
בסיס גלגלים 2,655 מ"מ
מיכל דלק 51 ליטרים
נפח תא מטען

430 ליטרים

משקל עצמי 1,561 ק"ג
מהירות מרבית 204 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.5 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 14.7 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.3 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 10 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2019)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

182,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    02.04.20 | מבחני רכב

    אופל קורסה החדשה מציעה יחידת הנעה חזקה, אבזור נדיב ועיצוב ספורטיבי במחיר גבוה ביחס לסגמנט. יצאנו לבחון את ההצעה החדשה בשוק הסופר מיני

    אופל קורסה בדורה השישי מציגה קפיצת מדרגה ענקית ביחס לקודמתה שלא זכתה להצלחה בשוק המקומי עקב עיצוב אנמי, מפרט מיושן ומוניטין חלש למותג אופל בישראל. אופל קורסה 2020 מבוססת על פלטפורמת CMP הגלובלית של קונצרן PSA, הקלה ב - 30 ק"ג לעומת קודמתה ומותאמת למנועים חשמליים. היבואנית החדשה לובינסקי תולה תקוות ר

     
  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן c3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר