קופרה אטקה במבחן דרכים

 

קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

תגיות | פנאי שטח, קופרה, אטקה

ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכול לתת בראש לכמעט כל רכב שעומד לידך ברמזור, ולהשאיר פרצופים המומים לנוכח ארבעת פתחי המפלט המתרחקים במהירות תוך השארת שובל פיצוצים עדין הנשמע למרחק. אז למקרה שעוד לא הבנתם, התאהבתי בקופרה אטקה במהלך המבחן כמו נער מתבגר.

 

קופרה אטקה
יתרונות מנוע, צליל, הנאה מנהיגה, שימושיות, ייחודיות, מחיר
חסרונות נוחות ניסעה, בידוד רעשים

 

קופרה אטקה קופרה אטקה

 

במשך השנים צברו גרסאות הקופרה של סיאט עדת מעריצים שהעריכה את האפשרות לרכוש מכונית ספורטיבית במחיר נגיש, שיכולה להביך מכוניות יקרות הרבה ממנה. בשנת 2018 הושק מותג קופרה כמותג עצמאי תחת כנפי קונצרן פולקסווגן. למעשה דגמי החברה עדיין מבוססי דגמי סיאט אך בעתיד הלא רחוק נתחיל לראות דגמים יחודיים למותג. הרכב הנבחן, קופרה אטקה עם חבילת PRO, הוא מהסנוניות הראשונות של המותג המנסה להשיג דריסת רגל בשוק המקומי.

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובו החיצוני של קופרה אטקה אינו שונה בהרבה מסיאט אטקה וזה חלק מקסמו של הרכב. עיצובו אלגנטי ומתאפיין בקווים נקיים, ישרים וחדים. הקופרה מתובל בתוספות קטנות כגון סמלי המותג, חישוקי 19 אינץ' המושכים תשומת לב ונותנים בית לצלחות בלימה גדולות, איזכור השם קופרה במקומות אסטרטגיים כמו בחזית ועל הקליפרים הקדמיים, גריל שונה, וכמובן ארבע מפלטים. כל אלה הופכים את הקופרה אטקה מרכב נאה לכזה שמשדר עוצמה מאופקת.

 

קופרה אטקה קופרה אטקה

 

פנים הרכב ממשיך באותו קו עיצובי, ולמעט שינויים קלים זו אותה סביבת נהג איכותית ומהונדסת היטב של יצרן האם. הצבע השולט הוא שחור על גווניו. חלקו העליון של הדשבורד שחור, הפנל המרכזי שחור ומושבי הספורט עטופים באלקנטרה ועור סינטטי בצבע שחור. איכות החומרים טובה, תנוחת הנהיגה מדוייקת והמרחב לכל הצדדים טוב. מרווח הראש במושבים הקדמיים מצויין גם לאנשים גבוהים באופן קיצוני, שתי נקודות בעייתיות ברכבי ביצועים בדרך כלל. לעומתם כבדי משקל יתקשו מעט בכניסה לרכב עקב מושבי הבאקט הספורטיביים.

 

קופרה אטקה קופרה אטקה

 

עם רדת החשיכה נצבע פנים הרכב בתאורת לוח מחוונים אדומה וקרבית, ובתאורת אווירה בדלתות בצבע לפי בחירה. בשעות הערב תא הנוסעים יפה ומזמין יותר, החומרים האיכותיים מוארים באור נכון והופכים את התא למקום נעים לשהייה ולנהיגה.

 

תאי האחסון שוב מבליטים את יתרון הייחוס המשפחתי של האטקה. הטלפון הנייד יושב על משטח טעינה אלחוטית מרווח, יש מקום לשתי כוסות שתיה בין המושבים שני מתקני כוסות(שימוש במתקן מחייב את קיצור משענת היד המתכווננת אך לא מפריע במיוחד), מתחת למשענת הידישנו תא אחסון עמוק מתחת למשענת היד ובדלתות תאי אחסון עמוקים בדלתות.

 

קופרה אטקה קופרה אטקה

 

המושבים מאחור מרווחים מאוד לשני נוסעים. נוסע אמצעי יגרום לצפיפות מאחור ויקבל מושב מוגבה ונוח פחות. הנוסעים מאחור יהנו גם ממשענת יד נפתחת עם שני מתקני כוסות, שני שקעי USB, תא אחסון קטן מכוסה רשת לסמארטפון, תא קטן מתחתיו, ופתחי מיזוג הכרחיים.

 

תא המטען פונקציונלי ותפעולו חשמלי לחלוטין. הפעלתו נעשית על ידי לחיצת כפתור עדינה המאפשרת גם לכוונן את גובה הפתיחה המקסימלי. תא המטען קטן ביחס לאטקה הסטנדרטי עקב מערכת ההנעה הכפולה הגוזלת מקום, אך בכל אופן נפחו 485 ליטרים מספקים בהחלט. מתחת לרצפת תא המטען מאוחסן צמיג חלופי זמני מוקטן וכלי עבודה.

 

קופרה אטקה קופרה אטקה

 

שדה הראייה טוב ומגובה באפשרויות כוונון מגוונות למושב ולהגה. הרכב מזהה בעצמו מכשול או מעבר צר ואז מחליש את מערכת השמע ומפנה את מסך המולטימדיה להצגת המצלמה החיצונית הרלוונטית. מצד אחד אהבתי את פעולת המערכת ואופי כניסתה לפעולה. ניתן ללמוד אותה במהירות ולמנוע שפשופי פח קטנים ומעצבנים. מצד שני, ברחובות צרים וצפופים המערכת עלולה לצאת משליטה ולהטריד את הנהג בצפצופים והנמכת עוצמת השמע לשווא.

 

הנדסת האנוש טובה כיאה למותג. גם בחירה במיעוט מתגים על ההגה נסלחת ברכב שכזה, שעיקרו לספק הנאה מנהיגה.

 

קופרה אטקה קופרה אטקה

 

מערכת המולטימדיה היא אותה המערכת המוכרת לנו מדגמי סיאט. מסך המערכת בגודל 8 אינץ'. ברכב המבחן היו מעט קשיים בסינכרון עם הנייד, אך אנו מאמינים שמדובר בתקלה נקודתית. המסך מגיב היטב למגע ותפעולו נוח לאחר שמבינים את אופי פעולתו. הגרפיקה טובה מאוד ומאפשרת קבלת סוגים שונים של מידע כמו הספק ולחץ גדישת הטורבו ברגע נתון, או זמני הקפה לבעלי שאיפות על המסלול.

 

לוח המחוונים הדיגיטלי מסוג Digital Cockpit נעים למראה, מספק שפע של מידע ואפשרויות תצוגה. חיבבתי במיוחד את הסינכרון עם בקרת השיוט האדפטיבית בהצגת טווח המסומן בירוק בין המהירות שנקבעה לבין המהירות בפועל.

 

קופרה אטקה קופרה אטקה

 

סעיף הנוחות ובידוד הרעשים הוא אולי היחידי בו האטקה אינו מצטיין. גם במצב קומפורט בבורר מצבי הנהיגה, איכות הנסיעה מעט נוקשה ומהמורות עלולות לזעזע את הרכב ואף להקים רעש מסויים מכיוון הגלגלים, בין היתר עקב צמיגים בעלי חתך נמוך. ברגע שעוברים למצב ספורט נעלמת נוחות הנסיעה כלא היתה וכל פס האטה מזעזע את הרכב. רעשי רוח נשמעים היטב ברכב מעל 110 קמ"ש. במידה וגג השמש פתוח, כל מהירות מעל 80 קמ"ש מלווה ברעשי רוח מעל המצופה.

 

ביצועים

 

קופרה אטקה עושה שימוש במנוע טורבו בנזין מסדרת TSI בנפח 2.0 ליטרים בהספק 300 כ"ס ומומנט של 40.7 קג"מ החל מ- 2,000 סל"ד, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים רטובים מסוג DSG. תיבת ההילוכים בקופרה מבצעת את תפקידה היטב. היא יודעת לשמור על סל"ד נמוך במצב קומפורט ולטפס מהר להילוך גבוה או לשמור על הילוך נמוך במצבי הספורט. זמינות הכוח מעל 2,000 סל"ד טובה מאוד.

 

קופרה אטקה קופרה אטקה

 

כצפוי, בכבישים ציבוריים הופכת מערכת בקרת השיוט האדפטיבית לחברתו הטובה ביותר של רישיון הנהיגה שלך מכיוון שכל כך קל לגלוש למהירויות לא חוקיות בעליל. לחיצה הגונה על הדוושה בכל מהירות תעורר את המנוע ותשמיע שריקת טורבו המלווה בדחף חזק. היכולת של הרכב להעביר את הכוח לכביש בסיוע מערכות חכמות והנעה כפולה, הם מה שהופכים את הנהיגה ברכב הפנאי הזה למהנה כל כך.

 

האצת הרכב מהמקום גם היא ממתק, בעיקר עם בקרת השיגור. יש לכוון את בורר המצבים למצב "קופרה" ואת בקרת האחיזה למצב ספורט, לשחרר את הבלמים כשהמנוע על 4,000 סל"ד ולהידבק למושב. במדידות התאוצה 0-100 קמ"ש רשמנו 5.5 שניות.

 

קופרה אטקה קופרה אטקה

 

לאחר כמה נסיונות כושלים להוציא את הרכב משלוותו, הפניתי את חזיתה של הקופרה לכיוון רמת הגולן, לכביש המחבר בין חמת גדר לקיבוץ מבוא חמה. חשבתי שבקטע זה אבין טוב יותר את אופי הרכב. מעל אפיק הירמוך עצרתי לרגע בצד הדרך, קיבעתי כל מה שיכול לזוז, העברתי את בורר מצבי הנהיגה למצב קופרה ואת בקרת האחיזה למצב ספורט. כבר ברגע המעבר למצב קופרה מגיב המנוע בגירגור קטן, משמע "אני מוכן". החלפות ההילוכים מהירות ויעילות, שומרות תמיד את המנוע באזור 4,000 סל"ד ומעלה הגורם לאגזוזים לעשות את מה שמצופה מהם - רעש, פיצוצים קטנים וגירגורים בהחלפות הילוך ובלימת מנוע.

 

ההיגוי מדויק כמצופה ואף הופך להיות חד ומהיר יותר במצבי הספורט. בעיקולי הפרסה ניתן היה לחוש את מערכת בקרת האחיזה נכנסת לפעולה, שכן אלו המצבים היחידים בהם הכוח לא מגיע בפראות לארבעת הגלגלים, וטוב שכך. ברגע שהאחיזה משתפרת, החגיגה מתחילה והקופרה פשוט עפה קדימה.

 

קופרה אטקה קופרה אטקה

 

הירידה מההר היתה לא פחות חשובה לבדיקה מאשר העליה. קופרה אטקה שוקל 1,615 ק"ג, לא מעט למכונית ביצועים, ולמרות שלמראית העין ניכרת ההשקעה במערכת הבלימה, רציתי לוודא שפעולתה בהתאם. הנשיכה הראשונית חזקה ועל אף השימוש האגרסיבי בבלמים, לא הורגשה ירידה ביכולת הבלימה או שקיעה של הדוושה.

 

צריכת דלק

 

במהלך המבחן שכלל בעיקר נסיעות מאומצות בכבישים בינעירוניים, גמא קופרה אטקה 10.8 ק"מ לליטר סבירים בהחלט. לפי מחשב הרכב, ניתן היה להתייצב על צריכה של כ- 15 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית רגועה. היצרן מצהיר על צריכת דלק משולבת של 13.5 ק"מ לליטר. לקופרה מיכל דלק בנפח 55 ליטרים, כך שטווח נסיעה של כ- 600 ק"מ נשמע סביר בהחלט. דרגת זיהום האוויר עומדת על 14 מתוך 15.

 

קופרה אטקה קופרה אטקה

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

אמינות רכבי סיאט אליו משוייך מותג קופרה נחשבת סבירה. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה סיאט במקום השביעי מתוך 23 יצרנים בגרמניה.

 

קופרה אטקה משווק עם אחריות מלאה ל- 3 שנים או 100,000 ק"מ (שנה שלישית בתוספת תשלום של 1,000 ₪(. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.

 

קופרה אטקה קופרה אטקה

 

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רשיון עומדת על כ- 8,945 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,550 ₪.

 

בטיחות

 

בשנת 2016 התייצב סיאט אטקה, הדגם עליו מבוסס קופרה אטקה, למבחן בטיחות של ארגון Euro Ncap וקיבל ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות. האטקה קיבל ציון של 93% בהגנה על בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 60% עבור מערכות עזר לבטיחות. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי הינה 7 מתוך 8.

 

קופרה אטקה משווק עם אבזור בטיחות הכולל בין היתר 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, ניטור מרחק מלפנים, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור תנועה צולבת מאחור ושטחים מתים במראות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, ומערך מצלמות 360 מעלות. חשוב לציין כי מערכות הבטיחות ברכב עובדות באופן נעים, כמעט ללא צפצופים מיותרים ומרגיזים.

 

קופרה אטקה קופרה אטקה

 

המערכת האקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה לא משתלטת על ההגה באופן אגריסיבי אלא בעוצמה נכונה. מערכת בקרת השיוט האדפטיבית מתפקדת היטב. ניתן לכוון את הגדרת המרחק מהרכב לפנים והמערכת מתמודדת עם מעברים בין נתיבים ועקיפות בצורה טובה יותר מרוב המערכות שאנו מכירים. עם זאת, המערכת קולטת באיחור את כניסתו של רכב לנתיב הנסיעה ומאטה באופן מעט אגרסיבי עקב כך. לאחר 3 שניות של עמידה צריך הנהג "לאשר" תחילת נסיעה בעזרת נגיעה בדוושת הגז כדי שהרכב יחזור לעקוב אחרי הרכב מלפנים. המערכת עובדת מצויין גם בפקקים ועומסי תנועה.

 

תמורה למחיר

 

קופרה אטקה מוצע במחיר 250,000 ₪ עם מנוע טורבו בנזין בהספק 300 כ"ס והנעה כפולה חכמה. אבזור הנוחות כולל מערכת שמע עם 9 רמקולים וסאב וופר מבית Beats, מושב נהג מתכוונן חשמלית, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, מערכת סיוע לחניה, בורר מצבי נהיגה, התנעה ופתיחת דלתות ללא מפתח, דלת תא מטען חשמלית, פנסי LED מלפנים ומאחור, וחישוקי 19 אינץ'. רכב המבחן מצויד בחבילת PROשעלותה 17,900 ₪ ומוסיפה מושבי באקט וחישוקי 19 אינץ' בגימור נחושת.

 

קופרה אטקה מציע חבילה ייחודית של עיצוב ספורטיבי מאופק, תא נוסעים איכותי ושימושי, ביצועים מלהיבים והמון כיף. זה רכב שיגרום לכם ללחוץ על הגז בחניון תת קרקעי כדי לשמוע את האגזוזים או לצאת בסוף השבוע לדרום או לרמת הגולן כדי להספיק לצלוח כביש צדדי מפותל לפני שמגיעים המטיילים. בנוסף קופרה אטקה הוא רכב פנאי משפחתי לכל דבר, עם אבזור בטיחות עשיר, תא מטען גדול, תאי איחסון שימושיים, שקעי טעינה לטאבלטים של הילדים, ומערכת סאונד איכותית. הפשרה העיקרית הינה בתחום הנוחות ובידוד הרעשים המתקבלת בהבנה ברכב כזה. כבונוס מקבלים רכב עם סמל מסקרן שרק יודעי דבר יודעים מה יש לו להציע.

 

קופרה אטקה 2.0 טורבו PRO אוטומטית
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,984 סמ"ק
הספק מרבי משולב 300/5,300-6,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 40.7/2,000-5,200 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה AWD לכל הגלגלים
אורך כללי 4,363 מ"מ
רוחב כללי 1,841 מ"מ
גובה כללי 1,611 מ"מ
בסיס גלגלים 2,628 מ"מ
מיכל דלק 55 ליטרים
נפח תא מטען

485 ליטרים

משקל עצמי 1,615 ק"ג
מהירות מרבית 245 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 5.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.8 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 14 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2019)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

267,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן c3 איירקרוס יתר

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק