סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

 

סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

תגיות | סופר מיני, סיטרואן, C3 איירקרוס

סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם.

 

סיטרואן c3 איירקרוס
יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש
חסרונות גרסאות הבסיס ללא מערכות בטיחות אקטיביות

 

סיטרואן 3C איירקרוססיטרואן c3 איירקרוס

 

למבחן שלנו התייצב סיטרואן C3 איירקרוס בגרסת Shine PK בצבע שחור עם גג לבן אופנתי שמחירה עומד על 125,000 ₪. יצאנו לבדוק האם יש לסיטרואן C3 איירקרוס את הכלים למשוך קהל חדש.

 

עיצוב ונוחות

 

הויכוח על קסם העיצוב של סיטרואן C3 איירקרוס הוא בהחלט חלק מכוחו אך אין ספק שהעיצוב ייחודי ושונה משאר מתחריו. בזמן שרוב מותגי הרכב החזקים הולכים על עיצוב חד ומרובע, סיטרואן מתבדלת עם עיצוב עגלגל, רענן, ואפילו קצת שובב במקומות הנכונים. רכב המבחן צוייד בחבילת Color Pack אשר מוסיפה צבע לפי בחירת הלקוח במקומות אסטרטגיים כגון במסילות הגג, בכיסויי המראות, במסגרות יחידות התאורה, ובפנים הרכב. חבילה זו יכולה להפוך את העיצוב לאמירה ומוסיפה עניין.

 

סיטרואן 3C איירקרוססיטרואן c3 איירקרוס

 

סיטרואן C3 איירקרוס מאופיין בחזית עם חתימת התאורה המתבקשת של סיטרואן, הכוללת תאורות יום LED צרות הממוקמת גבוה ויחידות תאורה במסגרת מרובעת מתחתיהן. במרכז סמל המותג בצבע כרום מותח את שוליו עד להשלמת מסגרת תאורת היום. במרכז גריל בעיצוב מלבני וכונס אוויר בחלק התחתון. מכסה המנוע קצר וגבוה לטובת המרחב הפנימי.

 

פרופיל הצד מגלה עיצוב עגלגל ומעט גמלוני. בולטים בעיצובם חישוקי 16 אינץ' מדגם מטריקס, עם חללים רבועים ומסגרת ציבעונית המקיפה את סמל הרכב. מסילות הגג, מסגרות הגלגלים והכנף האחורית הקטנה, הופכים את העיצוב לנעים לעין ובהחלט ניכרת תשומת הלב לפרטים.

 

סיטרואן 3C איירקרוססיטרואן c3 איירקרוס

 

תא הנוסעים ברכב המבחן התאפיין בעיקר בגווני אפור ושחור, ועיצוב לא מזמין במיוחד. חלל תא הנוסעים שופע פלסטיק בעל מראה ותחושה זולים אשר פוגמים בהנאה. העיטור לרוחב הדשבורד, הנתון לבחירה כחלק מחבילת ה- Color Pack, נצבע ברכב המבחן בגוון אפור מטלי כהה שחטא למטרה ולא הכניס את האווירה הנדרשת לתא הנוסעים.

 

תא הנוסעים מרווח והשהייה בו הופכת לנעימה על רקע זה. מיעוט המתגים תורם להורדת העומס בתא הנוסעים ולאווירה חדשנית ונקיה. מסך מערכת המולטימדיה בגודל 7 אינץ' ממוקם במרכז הדשבורד ובו ניתן לשלוט גם במערכות הרכב השונות. לוח מחוונים אנלוגי עם צג דיגיטלי במרכזו, מציג את המידע בצורה נוחה ולא עמוסה. התפעול דרך המתגים בגלגל ההגה נוח.

 

סיטרואן 3C איירקרוססיטרואן c3 איירקרוס

 

למרות המרחב הפנימי הנדיב, עושה רושם שלא עשו מאמץ בסיטרואן למצוא מקום לתאי אחסון כך שאפילו את הטלפון הנייד תתקשו להניח במקום נוח. גם צמד מחזיקי הכוסות הממוקמים לפני ידית ההילוכים אינם מבצעים את תפקידם, הם רדודים מדי וכל סיבוב יכול להפוך את כוס המשקה שלך.

 

המושבים הקדמיים תומכים ונוחים, ותנוחת הישיבה הגבוהה והשולטת משתלבת עם אופי הרכב. הנהג מקבל משענת יד למושב, מה שלא מקבל הנוסע לצידו. תנוחת הישיבה הגבוהה מאפשרת תצפית נוחה החוצה, כאשר מכסה המנוע נראה כמעט בשלמותו - מאפיין שמזכיר את עולם רכבי השטח ומבחינתי תרם גם לתחושת הבטחון בתמרון הרכב במקומות צרים. ההגה מתכוונן לגובה בלבד.

 

ליושבים מאחור, כמו לשאר יושבי הרכב, לא חסר מרווח והוא טוב ביחס לסגמנט. המושבים נוחים כצפוי, משענת הגב בעלת זווית הטיה מתכווננת, משענות הראש מתכווננות לגובה, יש משענת יד אמצעית וגם שקע V12 לנוחות היושבים מאחור. הכניסה לרכב נעשית בעזרת מגע ללא מפתח. הכניסה נוחה מאוד לכל מושב הודות למפתח גדול ורחב של הדלת וגובה נכון של המושב.

 

סיטרואן 3C איירקרוססיטרואן c3 איירקרוס

 

תא המטען הוא אחת מנקודות החוזקה של סיטרואן c3 איירקרוס. לרצפת תא המטען שני גבהים לבחירה. במדרגה העליונה היא מהווה מחיצה ומתחתיה נוצר חלל אחסון נוסף. במדרגה התחתונה מתאפשר ניצול טוב יותר של חלל תא המטען תוך ויתור על רצפת הטענה שטוחה. בנוסף, ניתן להזיז קדימה את שורת המושבים האחורית וכך להגדיל את נפח תא המטען מ- 410 ל- 520 ליטרים שימושיים. לאחר קיפול המושבים האחוריים נוצר נפח הטענהמרשים של 1,289 ליטרים. מתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי זמני.

 

סיטרואן 3C איירקרוססיטרואן c3 איירקרוס

 

הנדסת האנוש מעט לוקה בחסר. ההחלטה כי כל פונקציה (למעט ביטול התרעת סטייה מנתיב הנסיעה) נעשית דרך מסךהמולטימדיה אינה נוחה וגורמת לנהג לחפש ולקרוא בתפריטים על מנת לבצע פעולות פשוטות כגון ביטול מערכת ה- Stop&Start או שינוי הטמפרטורה במזגן. בנוסף, המזגן לא יפעל עד שתידלק מערכת המולטימדיה ואלו שניות יקרות מפז בקיץ הלוהט.

 

מערכת המולטימדיה אינה עובדת באופן חלק ולעיתים נתקעת או שאינה מגיבה למגע. תפעול מערכות הרכב דרך המתגים בגלגל ההגה פשוט ועובד טוב, אך מצריך תקופת הסתגלות מסוימת.

 

סיטרואן 3C איירקרוססיטרואן c3 איירקרוס

 

נוחות הנסיעה טובה רוב הזמן. שיכוך מפגעי הכביש טוב אך מלווה ברעש חזק יחסית מכיוון הגלגלים ואף נשמעו רעשי פלסטיק בנסיעה בכביש משובש. על כביש חלק או גלי נוחות הנסיעה טובה מאוד, ורק רעשי הרוח במהירויות גבוהות פוגמים בהנאה.

 

ביצועים

 

סיטרואן C3 איירקרוס משווק בישראל עם מנוע טורבו בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים המפיק 130 כ''ס ב- 5,500 סל''ד ומומנט מרבי של 23.4 קג''מ המתקבל ב- 1,750 סל''ד, לעומת 110 כ"ס ו- 20.5 קג"מ במנוע הקודם. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית מבית אייסין היפנית ולמערכת הנעה קדמית. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 9.2 שניות והמהירות המרבית עומדת על 183 קמ"ש לפי נתוני היצרן. בזמן המבחן לא הצלחנו להפיק תוצאה קרובה לנתון התאוצה של היצרן אך המנוע נמרץ ואינו מתקשה להזניק את הרכב קדימה בכל מהירות או לשייט במהירות גבוהה יחסית.

 

סיטרואן 3C איירקרוססיטרואן c3 איירקרוס

 

פעולת תיבת ההילוכים מורגשת, בעיקר בהעברות הילוכים תחת לחץ. התיבה נוטה להשאיר את המנוע בסביבות 2,000 סל"ד גם בנסיעה רגועה וצלילו נשמע בתא הנוסעים. בסל"ד נמוך רעש המנוע אינו נעים והוא אינו מרגיש יעיל, מה שפוגם ביכולת היציאה מהמקום של הרכב. בסל"ד גבוה המנוע נשמע ומרגיש טוב ובריא הרבה יותר. דרישה לכוח מיידי תעלה את המנוע עד לקו 6,000 הסל"ד לפני שיחליף הילוך ויש אפשרות לתפעול ידני של התיבה דרך מוט ההילוכים.

 

בסעיף הדינמי נדמה שהרכב מכיל ניגודים. מצד אחד, הוא מצויד במנוע חזק ובצמיגים רחבים ונמוכי חתך. מצד שני, מרכז כובד גבוה עם זוויות גלגול משמעותיות, הופכים את סיטרואן C3 איירקרוס לרכב מאתגר בעיקולים חדים או בכיכרות, עם רכינה משמעותית וקושי במציאת קו הפניה הנכון.

 

סיטרואן 3C איירקרוססיטרואן c3 איירקרוס

 

ההיגוי והשילדה אינם מזמינים את הנהג למשחקים אלא לנהיגה רגועה, זאת עושה הסיטרואן בהצלחה יתרה. מרווח גחון בגובה 170 מ"מ מספיק לנהיגת שבילים רגועה ולעליה בטוחה על שפת מדרכה עירונית טיפוסית. הבלמים מספקים נשיכה ראשונית טובה ולא נבחנו תחת עומס קיצוני.

 

צריכת דלק

 

מבחן הדרכים של סיטרואן c3 איירקרוס התחלק לשני חלקים. החלק הראשון כלל נסיעה בינעירונית עם אופי נהיגה אגרסיבי יותר. בתנאים אלו נרשמה צריכת דלק של 13.3 ק"מ לליטר. בהיותי סקרן וחובב מנועים חסכוניים, ניסיתי לבדוק עד כמה ניתן לשפר את הנתון, ובנהיגה בינעירונית רגועה יותר הצלחתי לגמוע 16.1 ק"מ לליטר. לפי מחשב הרכב, צריכת הדלק בשיוט נינוח במהירות 100 קמ"ש עומדת על 21 ק"מ לליטר.

 

סיטרואן 3C איירקרוססיטרואן c3 איירקרוס

 

מיכל הדלק בנפח 45 ליטר אמור לייצר טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים עם רגל קלה יחסית על דוושת הגז. רמת זיהום האוויר של סיטרואן C3 איירקרוס עומדת על 12 מתוך 15.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

סיטרואן C3 איירקרוס משווק עם 5 שנות אחריות או עד 120,000 ק"מ, יתרון משמעותי שמציב אותו במקום טוב מול המתחרים. טיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחיר הטיפול הראשון והשלישי במוסך היבואן עומד על 828 ₪ לכל טיפול, מחיר הטיפול השני והרביעי 1,421 ₪.

 

סיטרואן 3C איירקרוססיטרואן c3 איירקרוס

 

מחיר פנס ראשי עומד על 2,091 ₪, מחיר פנס אחורי 995 ₪, מחיר מראת צד 2,832 ₪, מחיר זוג רפידות בלם קדמיות 479 ₪, ומחיר זוג צלחות בלם קדמיות עומד על 690 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ ונמוכים ביחס למתחרים בסגמנט.

 

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רשיון עומדת על כ- 1,00 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,600 ₪.

 

בטיחות

 

במבחן הבטיחות של ארגון Euro Ncap שנערך בשנת 2017 זכה סיטרואן C3 איירקרוס לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 85% בהגנה על בוגרים, 82% בהגנה על ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל, ו- 60% עבור מערכות הבטיחות. ציון אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הישראלי עומד על 6 מתוך 8.

 

סיטרואן 3C איירקרוססיטרואן c3 איירקרוס

 

מפרט הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על אי שמירת מרחק מלפנים, בלימה אוטונומית עד 80 קמ''ש הכוללת זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, עמעום אור גבוה אוטומטי, ניטור שטחים מתים והתרעה על עייפות נהג.

 

נעדרות מהמפרט כמה מערכות בטיחות אקטיביות כגון תיקון סטייה מנתיב הנסיעה ובקרת שיוט אדפטיבית. מערכת התרעת הסטייה מנתיב הנסיעה מצפצפת משום מה פעמיים בכל סטייה, גם בהתרעה על הסטיה מהנתיב וגם אחרי תיקון הסטייה. בעיני זאת אינה תקשורת יעילה בין הרכב לנהג, ועלולה לגרום לכיבוי המערכת ע"י הנהג בשל הסחות דעת לא נחוצות.

 

תמורה למחיר

 

סיטרואן c3 איירקרוס בגרסת Shine PK עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס משווק בישראל במחיר 125,000 ₪. האבזור בגרסה זו כולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', תמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto, חיישן גשם ותאורה, מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, מצלמת רוורס עם מבט עילי, סייען חניה, מראה פנימית עם עמעום אוטומטי, מושבים אחוריים הניתנים להזזה על גבי מסילה, משענת גב אחורית בעלת זווית הטיה מתכווננת, וחישוקי סגסוגת קלה בקוטר 17 אינץ'.

 

בשורה התחתונה, סיטרואן c3 איירקרוס הוא רכב טוב למשפחה הרפתקנית. הנדסת האנוש, בידוד הרעשים, ואיכות החומרים טעונים שיפור, אך סיטרואן c3 איירקרוס מציע מנוע חזק, חלל פנימי מרווח, איכות נסיעה טובה לקטגוריה, ותא מטען שימושי המאפשר שפע אפשרויות העמסה. כבונוס, יש לו לו מרווח גחון שמאפשר ירידה בטוחה לשביל וכמה טריקים עיצוביים בשרוול שמבדלים אותו משאר החבורה.

 

סיטרואן c3 איירקרוס
מנוע 3 צילינדרים טורבו בנזין 1,199 סמ"ק
הספק מרבי משולב 1130/5,500  (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 23.4/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,155 מ"מ
רוחב כללי 1,765 מ"מ
גובה כללי 1,648 מ"מ
בסיס גלגלים 2,604 מ"מ
מיכל דלק 45 ליטרים
נפח תא מטען

/410-5201,289 ליטרים

משקל עצמי 1,278 ק"ג
מהירות מרבית 183 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 21.7 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 16.1 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 12 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2016)
רמת אבזור בטיחותי

6 (מתוך 8)

מחיר

125,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק