פיג'ו 5008 1.2 ליטרים במבחן דרכים

 

הקרב בין רכבי הפנאי 7 מושבים הולך ומתעצם עם גרסה חדשה ומוזלת לפיג'ו 5008 אשר חמושה במנוע 3 צילינדרים צנוע בנפח 1.2 ליטרים

תגיות | פנאי שטח, פיג'ו, 5008, מחירון רכב, פיג'ו 5008, מבחן דרכים פיג'ו 5008

רכבי הפנאי החמושים בשבעה מושבים ביצעו חיסול ממוקד במיניוואנים המסורתיים. משפחות גדולות כבר לא חייבות לרכוש רכב מגודל עם חזות מסחרית ורובן בוחרות בישיבה הגבוהה ובעיצוב הפנאי על אף פשרות בסעיפי המרחב הפנימי והשימושיות.

 

פיג'ו 5008 1.2 טורבו אקטיב
יתרונות עיצוב, מרווח, שימושיות, נוחות נסיעה, צריכת דלק
חסרונות הנדסת אנוש, איכות גימור, אבזור בטיחות

 

פיג'ו 5008פיג'ו 5008

 

מבחר הדגמים אינו רחב במיוחד אך התחרות לא נעצרת לרגע. מיצובישי אאוטלנדר מתעדכן באופן תדיר, ניסאן אקס טרייל הצטייד לאחרונה ביחידות הנעה חדשות, וסקודה קודיאק מציע רמת אבזור חדשה ומוזלת. התגובה של פיג'ו מגיעה בדמות גרסת כניסה חדשה לפיג'ו 5008 עם מנוע 3 צילינדרים צנוע בנפח 1.2 ליטרים המוצעת במחיר 174,990 ₪, והיא זו שהתייצבה למבחן הדרכים שלנו.

 

עיצוב ונוחות

 

פיג'ו 5008 מציג עיצוב חיצוני מושקע ועתיר אלמנטים. החזית כוחנית בזכות גריל גדול ומוגבה עם פסי כרום אופקיים, פנסים בעיצוב מורכב עם תאורת יום מסוג לד, ופס כרום מעוצב הנמתח אל הכנף הקדמית. הפגוש הקדמי מסיבי ומחזק את אפקט הפנאי עם עיטורי פלסטיק שחורים.

 

פיג'ו 5008פיג'ו 5008

 

מבט מהדופן מבהיר שפיג'ו לא הותירה אף משטח מיותם. חצאית הפלסטיק השחורה מודגשת באמצעות משטח שקוע בתחתית הדלת שיוצר רושם דינמי, ובתי הגלגלים בולטים בזכות חיפוי פלסטיק שחור. קו המותניים המעודן נעלם באמצע הדלת הקדמית, מופיע שוב בדלת האחורית, ונמשך עד שהוא חובר אל הפנס האחורי. מימד הגובה מודגש באמצעות קו חלונות עליון הזוכה לעיטור כרום עבה, ופסי גגון כסופים.

 

פיג'ו 5008פיג'ו 5008

 

הזנב מציג פנסים מושחרים המחוברים במשטח שחור מבריק, ופגוש אחורי מפלסטיק שחור. דלת תא המטען אנכית כמעט לחלוטין ולמרות ספויילר בולט בקצה השמשה, הרושם הסופי מעט כבד ומסחרי ופחות דינמי ביחס לשאר המרכב.

 

המידות החיצוניות מיישרות קו עם המקובל אצל המתחרים. אורכו עומד על 4,641 מ"מ, רוחבו 1,844 מ"מ, וגובהו 1,651 מ"מ. בסיס הגלגלים גדול ביחס למתחרים ואורכו 2,840 מ"מ.

 

פיג'ו 5008פיג'ו 5008

 

חלקו הקדמי של תא הנוסעים הושאל מהאח הקטן פיג'ו 3008, וזה לגמרי לא רע. הפאנל העליון מעוצב כמשטח צף ומכיל את לוח המחוונים הדיגיטלי המוגבה ואת מסך המולטימדיה הניצב. פתחי המיזוג המוכספים מציגים עיצוב א-סימטרי, ומתחתם שורת פקדים בעיצוב קלידי פסנתר אשר שולטים בקיצורי הדרך לתפריטים במסך המרכזי. הקונסולה בין המושבים הקדמיים רחבה וגבוהה, על גביה מותקן בורר הילוכים בעיצוב ג'ויסטיק של מטוס קרב, ויחד עם הגה קטן ופחוס משלימים עמדת נהג אטרקטיבית.

 

פיג'ו 5008פיג'ו 5008

 

הנדסת האנוש אינה שגרתית וכוללת פשרות לטובת העיצוב. על מנת לצמצם פקדים פיזיים הועברה השליטה במערכת המיזוג אל מסך המגע המרכזי ונדרשות יותר מדי לחיצות כדי לשנות טמפרטורה או עוצמת מיזוג. נציין גם כי פתחי המיזוג יצננו בעיקר את ידי הנהג. השליטה במערכת Start&Stop מתבצעת מהמסך המרכזי ללא פקד פיזי ייעודי. המסך לא רגיש מספיק למגע ומציג ממשק איטי בגרפיקה מיושנת. לוח המחוונים הדיגיטלי נאה אך הפונט המוצג בו דק ולא ברור במבט חטוף, האנימציות איטיות באופן מעיק, ואילו נתוני מחשב הדרך מופיעים לזמן קצר ונעלמים.

 

עיצוב תא הנוסעים אמנם מרשים וייחודי אך איכות החומרים אינה מתעלה ומעט מאכזבת מקו המותניים ומטה, ובדיפוני הדלתות. גם איכות ההרכבה אכזבה עם דיפונים המורכבים באופן רופף ואחרים עם קצוות חדים. עם זאת לא נשמעו רעשי פלסטיקה במהלך המבחן.

 

פיג'ו 5008פיג'ו 5008

 

הכניסה אל המושבים הקדמיים נוחה מאוד בזכות דלתות גדולות עם מפתח רחב ומפתן נמוך. המושבים הקדמיים נאים עם ריפודים איכותיים ותפירה יפה. הם מספקים תמיכה הולמת לרגליים ולירכיים, ובינונית למותניים. התמיכה לפלג הגוף העליון לוקה בחסר, המושב רחוק מהגב העליון ומשענת הראש רחוקה מהצוואר. ההגה הקטן ממוקם נמוך כדי לא להסתיר את לוח המחוונים ולמרות שתנוחת הישיבה גבוהה, העיצוב הפנימי העוטף מעניק לנהג את התחושה שהוא יושב עמוק בתוך הרכב. מרווח הכתפיים טוב אך מרווח הברכיים מצומצם ועלול להציק לגבוהים.

 

פיג'ו 5008פיג'ו 5008

 

הדלתות האחוריות ענקיות והכניסה פנימה נוחה מאוד. שורת המושבים השניה רחבה ומחולקת לשלושה מושבים נפרדים הנעים על גבי מסילה ומספקים מרווח הולם אפילו לשלושה נוסעים בוגרים. ההתמקמות בשורת המושבים האמצעית קלה, בעיקר כשהם מוזחים לאחור, ובמצב זה מרווח הרגליים נדיב במיוחד. לרשות הנוסעים במושב האחורי תאורת קריאה אישית, שקע טעינה 12V, ופתחי מיזוג עם שליטה על עוצמת המיזוג. שמשות כהות נעדרות במפתיע מהמפרט. הזחת המושב האחורי וקיפולו מעט מסורבלת ודורשות תרגול.

 

פיג'ו 5008פיג'ו 5008

 

הכניסה לשורת המושבים השלישית מעט מאתגרת אך לא באופן מיוחד. הם מציעים תנוחת ישיבה נמוכה ומרווח רגליים מצומצם גם כשהמושב האמצעי מוזח לפנים. המושבים קטנים ויתאימו בעיקר לילדים אך קו החלונות הגבוה יקשה עליהם לראות את המתרחש בחוץ. קיפול ופתיחה של מושבי השורה השלישית מתבצעים מתא המטען בקלות ובמהירות.

 

היצע תאי האחסון כולל תאים פתוחים באיזור בורר ההילוכים, צמד מתקני כוסות גדולים מלפנים, תא כפפות מעט קטן, ותא ענק ומקורר מתחת למשענת היד שיספיק אפילו לבקבוק שתיה בנפח 1.5 ליטרים.

 

פיג'ו 5008פיג'ו 5008

 

כשכל שבעת המושבים בשימוש עומד נפח תא המטען על 210 ליטרים בלבד וקטן משל מכונית סופר מיני. קיפול מושבי השורה השלישית יגדיל את תא המטען לכדי 780 ליטרים, ובקיפול מושבי השורה השניה יתקבל נפח עצום של 1,940 ליטרים. סף ההטענה נמוך מאוד, המפתח רחב, הרצפה שטוחה ומבנה תא המטען רבוע ושימושי, לכן נוח מאוד להעמיס ולפרוק ציוד.

 

פיג'ו 5008פיג'ו 5008

 

סף החלונות הגבוה ותנוחת הישיבה השקועה עלולים להרתיע מעט בתמרונים צפופים, אך שדה הראיה לפנים טוב ומכסה המנוע הבולט והרבוע מסייע להבין היכן מסתיים המרכב. קורות ה- A עבות אך לא פוגמות בראות באופן משמעותי. מראות הצד גדולות מאוד ומספקות שדה ראיה רחב ושימושי לצדדים. המראה המרכזית קטנה אך מספיקה כדי לשקף את השמשה האחורית. בכל מקרה ניתן להסתייע במצלמה אחורית וחיישני חניה היקפיים מקוריים.

 

פיג'ו 5008פיג'ו 5008

 

פיג'ו 5008 מציע חווית נסיעה עירונית מוצלחת תוך שיכוך מרבית הפגמים בכביש בזכות מתלים בכיול רך. מחוץ לעיר נשמרת נוחות הנסיעה המוצלחת תוך ריסון תנודות המרכב הגדול, ורק בכבישים גליים הרגיש הרכב מעט פחות בבית והמתלים התקשו לעקוב אחרי תוואי הכביש. בידוד רעשי הכביש והרוח מעולה. בידוד רעשי המנוע טוב אך נשמע מעין המהום החודר אל תא הנוסעים בטווח שבין 2,500-3,000 סל"ד שבו נמצא המנוע חלק ניכר מהזמן.

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה היא הסיבה לשמה התכנסנו. קוראים רבים יופתעו לגלות כי מתחת למכסה המנוע של רכב המבחן מסתתר מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים בלבד. עם זאת, נתוני ההספק מספקים בהחלט עם 130 כ"ס ומומנט של 23.5 קג"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 10.2 שניות על פי נתוני היצרן אך במדידה שלנו הושג נתון של 12.3 שניות. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית.

 

פיג'ו 5008פיג'ו 5008

 

המנוע מתעורר בצליל אופייני למנועי 3 צילינדרים והרעידות האופייניות למנועים אלה מוזערו למינימום האפשרי וכמעט לא מורגשות. היציאה מהמקום זריזה והמנוע הקטן מספק תחושת נסיעה קלילה עם תאוצות חסרות מאמץ ואופי נינוח. גם בשיוט בין עירוני נרשמו ביצועים טובים עם קצב משכנע ותגובה טובה ללחיצה על הדוושה. בסל"ד גבוה המנוע רועש יחסית ומעל 5,500 סל"ד מסתיימת רצועת הכוח.

 

פיג'ו 5008פיג'ו 5008

 

תיבת 8 ההילוכים תפקדה היטב למעט שיהוי קל ביציאה מהמקום ונטייה לחבוט מעט בעת עומסי תנועה עם החלפות הילוכים מרובות. התיבה מצליחה לייצר בלימת מנוע הולמת למרות הנפח הצנום. לטובת הנהגים המעדיפים מעורבות בהעברת ההילוכים מציעה התיבה מנופים נאים מאחורי גלגל ההגה. טרם המבחן חששנו כי יחידת ההנעה תהווה נקודת תורפה אך התבדינו. עם זאת, חשוב לציין שבמהלך המבחן לא התנסינו בנסיעה בהרכב נוסעים ומטען מלא.

 

פיג'ו 5008פיג'ו 5008

 

פיג'ו 5008 מספקת חוויה נעימה גם בכבישים מפותלים הודות להתנהגות כביש טובה יחסית לסגמנט. ההגה הקטן מרגיש מנותק מהכביש אך מציע מהלך מהיר וקצר ומצמצם את עבודת הידיים הנדרשת בסיבובים. אחיזת הכביש החלטית ולמרות זוויות גלגול מורגשות נשמר קו הפניה הנבחר. במצבי קיצון תורגש תנועה פחות נעימה על המתלים אך לא ברמה שתערער את בטחון הנהג. הבלמים עשו עבודתם נאמנה עם נשיכה חזקה והחלטית אך צלילת החרטום מורגשת.

 

צריכת דלק

 

צריכת הדלק המשולבת של פיג'ו 5008 עם מנוע 1.2 ליטרים עומדת על 20.0 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. במבחן שלנו נמדדה צריכת דלק של 13.4 ק"מ לליטר שאמנם רחוקה מנתוני היצרן אך נחשבת טובה עבור מוביל נוסעים גדול. מיכל דלק בנפח 56 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 700 קילומטרים בין תדלוקים. פיג'ו 5008 1.2 ליטרים מדורג בקבוצת זיהום 10 מתוך 15.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

לפיג'ו הצרפתית מוניטין אמינות לא גבוה בשוק הישראלי. עם זאת בשנים האחרונות חל מפנה עם ביקוש גבוה לפיג'ו 3008 הנמסר בכמויות גדולות ומוכיח עד כה רמת אמינות טובה. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב הגיעה פיג'ו למקום ה- 15 מתוך 22 יצרניות. בסקר שערך הארגון בקרב נהגים בריטיים, זכתה פיג'ו במקום הראשון מתוך 25 יצרנים כמותג הרכב האמין ביותר. עם זאת חשוב לציין כי הגרסאות הפופולריות באירופה מצוידות לרוב במנועי דיזל ובתיבות הילוכים ידניות.

 

פיג'ו 5008פיג'ו 5008

 

פיג'ו 5008 משווק בישראל עם אחריות ל- 3 שנים או 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. מרווח הטיפולים עומד על שנה או 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון והשלישי עומדת על 882 ₪ כל אחד, ועלות הטיפול השני והרביעי עומדת על 1,573 ₪. עלות הטיפולים הכוללת עד 60,000 ק"מ עומדת על 4,910 ₪ וממוצעת ביחס למתחרים.

 

עלות פנס קדמי 4,667 ₪, עלות פנס אחורי 1,219 ₪, עלות מראת צד 2,947 ₪, עלות זוג צלחות בלימה קדמיות 972 ₪, ועלות רפידות בלימה קדמיות עומדת על 539 ₪. מחירי החלפים נמוכים מעט מהממוצע בסגמנט.

 

פיג'ו 5008פיג'ו 5008

 

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 7,400 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,600 ₪.

 

בטיחות

 

פיג'ו 5008 עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2016 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 86% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל ו- 58% על תפקוד מערכות הבטיחות.

 

פיג'ו 5008פיג'ו 5008

 

פיג'ו 5008 1.2 ליטרים משווק ברמת אבזור אקטיב עם אבזור בטיחות הפוטר אותו מהתקנת מערכת התרעה מקומית אך נחשב בסיסי למדי, וכולל בין היתר מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית במהירות עירונית ובין עירונית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורי תנועה, והתרעה על עייפות הנהג. רמות האבזור הגבוהות המוצעות עם יחידות ההנעה החזקות יותר, מציעות אבזור נוסף כגון תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים. ציון הבטיחות של גרסת המבחן עומד על 5 מתוך 8.

 

פיג'ו 5008פיג'ו 5008

 

תמורה למחיר

 

פיג'ו 5008 1.2 ליטרים ברמת אבזור אקטיב מהווה גרסת הכניסה של הדגם ומוצע תמורת 174,990 ₪. במסגרת מבצע ההשקה הוענקה הנחה של 5,000 ₪. מפרט האבזור כולל בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ' ותצוגה בשפה העברית, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, חיישני אור וגשם, בקרת אקלים מפוצלת, בלם יד חשמלי, מראות צד עם קיפול חשמלי ותאורת גישה, מפתח חכם, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.

 

פיג'ו 5008 נאבק בסביבה תחרותית. יחידת ההנעה החדשה אינה פוגמת ביכולותיה של גרסת הכניסה וחוסכת 10,000 ₪ ממחיר גרסאות הדיזל והבנזין הבאות בתור מבלי לוותר על פרטי אבזור. פיג'ו 5008 מציע עיצוב חיצוני נאה, תא נוסעים ייחודי ונעים, מרווח פנימי מצויין, רמת שימושיות גבוהה, נוחות נסיעה נהדרת, ביצועים טובים, וצריכת דלק חסכונית. המתחרים אמנם לא פחות מוצלחים אבל אינם מציעים סביבת נהג עתידנית והקפדה על פרטים המייחדים את רכב הפנאי הצרפתי.

 

פיג'ו 5008 1.2 טורבו אקטיב
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 1,199 סמ"ק
הספק מרבי משולב 130/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 23.5/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,641 מ"מ
רוחב כללי 1,844 מ"מ
גובה כללי 1,651 מ"מ
בסיס גלגלים 2,840 מ"מ
מיכל דלק 56 ליטרים
נפח תא מטען

210 ליטרים

משקל עצמי 1,430 ק"ג
מהירות מרבית 196 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 20.0 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.4 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 10 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2016)
רמת אבזור בטיחותי

5 (מתוך 8)

מחיר

174,990 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • קאדילק XT5 טורבו 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    קאדילק XT5 טורבו 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.05.20 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק כמה טוב עשתה מתיחת הפנים לרכב הפנאי קאדילק XT5 ואיך מתמודד מנוע 2.0 ליטרים עם רכב במשקל 1.8 טון

    קאדילק עושה בעשור האחרון צעדים חשובים בהפיכת המותג לצעיר ואטרקטיבי יותר בכל קשת דגמיה תוך שמירה על התדמית היוקרתית. קאדילק XT5 הושק בשנת 2017 כמחליף לקאדילק SRX והציג עיצוב שונה מהמתחרים. מתיחת הפנים האחרונה שומרת על עיצובו המוצלח של רכב הפנאי האמריקאי אך כוללת נגיעות קוסמטיות קלות, מערכות בטיחות עד

     
  • פיג'ו 2008 החדש 2020 במבחן דרכים

    פיג'ו 2008 החדש 2020 במבחן דרכים

    19.04.20 | מבחני רכב

    פיג'ו 2008 החדש מתמודד בסגמנט רווי מתחרים ומתבלט בזכות עיצוב מרשים, תא נוסעים חדשני, ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. יצאנו לעמוד על מעלותיו וחסרונותיו של גור האריות החדש

    קטגוריית הקרוסאוברים העירוניים ממשיכה לפרוח, ולמרבית היצרניות יש נציג בקטגוריה המאיימת להוות תחליף למכונית סופר מיני. נראה כי מדובר בתהליך טבעי לאור העדפת השוק לרכבים המציעים תנוחת ישיבה מעט גבוהה יותר לצד פוזת שטח. העובדה כי המתחרים בסגמנט מבוססים על מכוניות סופר מיני ומהווים למעשה גרסה מוגבהת שלהן

     
  • ראם 2020 במבחן דרכים

    ראם 2020 במבחן דרכים

    12.04.20 | מבחני רכב

    ראם 2500 בגרסת לימיטד עושה בסטייל את מה שמצופה מטנדר אמריקאי גדול וחזק

    את טבלת המכירות בארה"ב מובילים באופן קבוע הטנדרים של פורד, שברולט וראם. בישראל המצב שונה, אך בעזרת הטבות מס נדיבות נמכרים טנדרים כאלה במספרים יפים. למבחן הדרכים שלנו התייצב ראם 2500 בגרסת לימיטד הבכירה והמפנקת שמחירה 280,000 ₪ לפני מע"מ ואין זה מקרי שדווקא גרסה זו נבחרה לייצג את הדגם. ר

     
  • אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    02.04.20 | מבחני רכב

    אופל קורסה החדשה מציעה יחידת הנעה חזקה, אבזור נדיב ועיצוב ספורטיבי במחיר גבוה ביחס לסגמנט. יצאנו לבחון את ההצעה החדשה בשוק הסופר מיני

    אופל קורסה בדורה השישי מציגה קפיצת מדרגה ענקית ביחס לקודמתה שלא זכתה להצלחה בשוק המקומי עקב עיצוב אנמי, מפרט מיושן ומוניטין חלש למותג אופל בישראל. אופל קורסה 2020 מבוססת על פלטפורמת CMP הגלובלית של קונצרן PSA, הקלה ב - 30 ק"ג לעומת קודמתה ומותאמת למנועים חשמליים. היבואנית החדשה לובינסקי תולה תקוות ר

     
  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן C3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב